Egymilliárdot kaszáltak Simicskáék

Jókora nyereséget ért el tavaly az a közterületi reklámcég, amelyhez a kormányváltás óta elkezdtek özönleni az állami hirdetések. A két befolyásos üzletember, Simicska Lajos és Nyerges Zsolt érdekeltségébe tartozó cégnél az a döntés született, hogy a több mint egymilliárd forintos profitot fizessék ki osztalékként a tulajdonosoknak – írja az Origo.

A cikk szerint a közterületi reklámokkal foglalkozó Publimont Kft. az előző évben 1,05 milliárd forintos adózott eredményt ért el. Az Origo által megtekintett jegyzőkönyv szerint a profitot osztalékként kifizetik a tulajdonosoknak. A portál emlékeztet arra: a több mint egymilliárdos nyereség hatalmas ugrást jelent a cég történetében, a Publimont ugyanis 2010-ben az akkori beszámolója szerint ennél még jóval kevesebb, mindössze 340 millió forintos adózott eredményt ért el.

A cég a hazai közterületi reklámpiac egyik legnagyobb szereplője. Három tulajdonosa van, két cég és egy magánszemély. A két cég áttételesen Simicska Lajos érdekeltségébe tartozik, aki a kilencvenes évek közepén a Fidesz gazdasági igazgatója volt, az első Orbán-kormány idején több évig az adóhivatalt vezette, és a párt több politikusa szerint jelenleg is fontos gazdasági háttérembernek számít. A harmadik tulajdonos a kiterjedt üzleti érdekeltségeiről ismert Nyerges Zsolt, akinek testvére januárban politikai főtanácsadó lett a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban.

Az Origo kitért arra is: a cég 2009-ben még veszteséges volt, 2010-ben kezdett megerősödni, a kormányváltás óta több nagy állami cég és intézmény köztéri reklámjainak jelentős, meghatározónak mondható része a Publimont felületein jelent meg. A Publimontnak a tavaly közzétett üzleti beszámolója szerint 2010-ben 2,79 milliárdos bevétele volt, és a taggyűlési jegyzőkönyvből megismert egymilliárdos nyereség arra utal, hogy 2011-ben ezt jócskán sikerült felülmúlnia.

A cikkben olvasható az is, hogy a Publimont egyik versenytársának vezetője szerint az egymilliárdos nyereség rendkívülinek számít. Piaci információk szerint ugyanis a köztéri reklámcégek többsége tavaly veszteséget termelt, vagy legfeljebb nullszaldós eredményt ért el.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.