A feljelentésben Hoffmann olyan ügyek kivizsgálását kéri, illetve szolgáltat hozzájuk dokumentumokat, amelyekben a vállalat az indokoltnál lényegesen drágábban szerzett be különböző eszközöket. A legnagyobb tétel 20 darab használt autóbusz beszerzése, amelyeket egyenként 23 millió forintért vásároltak a Volvo Hungária Kft.-től. Hoffmann Antal a feljelentésben kiemelte: a vásároltakhoz hasonló állapotban lévő használt Volvo buszokat az interneten 6-10 millió forintért kínálnak. Az egyik buszban rövid időn belül motort kellett cserélni, és mindegyikbe klímát szerelni, mert Svédországban, ahol korábban használták azokat, nem használtak klímát. Hoffmann szerint az eladónak a cégjegyzékben felsorolt tevékenységei között nem is szerepel használt autóbuszok forgalmazása.
Egy másik esetben új autóbuszok bérlésére írt ki nyílt pályázatot a DAKK. Egyetlen jelentkező volt, egy olyan kis cég, amelyiknek az árbevétele az előző évben nem érte el a 40 millió forintot. Húsz autóbuszt bérelnek tőle, az országban kimagaslónak számító havi 1,6 millió forintért.
A feljelentés szerint gyanús körülmények között és meglehetősen drágán szereztek be kondigépeket három rekreációs helyiségbe. Három pályázat érkezett, de csak egy maradt, mert a másik két pályázó nem teljesítette a kiíró hiánypótlási felhívását. Hoffmann Antal utánajárt, és azt tapasztalta, hogy a gépeket sokkal olcsóbban is be lehetett volna szerezni.
|
Fekete Antal, a dél-alföldi közlekedési cég vezetője Imre György |
Ugyanezt a módszert választották a cég vezetőinek vásárolt 12 személygépkocsi beszerzésekor. A győztes úgy nyert, hogy a másik két pályázó nem adott be hiánypótlást. Hoffmann Antal elment ahhoz a soltvadkerti céghez, amelytől végül darabonként csaknem hatmillió forintért vásároltak Skoda Rapid személygépkocsikat. A cég egész flottát vett ebből, neki 4 millió 850 ezer forintért is adtak volna egyet.
A felügyelőbizottsági tag először kormánypárti politikusokat keresett meg, a támogatásukat kérve. A cégnél dolgozó alkalmazottakat, főként a sofőröket ugyanis felháborította, hogy az új vezetők szórják a cég pénzét, miközben az ő fizetésük csökkent, vagy nem lett több a regionális átszervezés után. Később olyan cikkek jelentek meg, hogy vészhelyzet van a Volánoknál, nincs elég sofőr, járatok maradhatnak ki. Először mindenki segítséget ígért, de miután tájékozódtak, elejtették az ügyet. Így adta be feljelentés formájában is a csomagot az ügyészségre. Fekete Antalt már ezek után nevezték ki a Volánbusz Zrt. vezérigazgatójává is. Megkeresésünkre a folyamatban lévő ügyben nem kívánt nyilatkozni.
Amint arról lapunk beszámolt, a tulajdonos Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-nél sem sikerült megtudni, mi a legmagasabb iskolai végzettsége a két állami céget is irányító Feketének. Hoffmann Antal mindenesetre attól tart: politikai nyomásra megszüntetik az eddig sem lázas igyekezettel folyó nyomozást, amelyről a rendőrség egyelőre nem árult el részleteket.
Már a feljelentésben is szerepel, hogy Fekete „elindított egy kirúgási folyamatot” Hoffmann Antal ellen. Azóta – szakszervezeti védettsége ellenére – eltávolították állásából. Csütörtökön kezdődik a pere Gyulán, a munkaügyi bíróságon.