A tanévkezdésre aligha lesz kisebb a néhai Moszkva téri felfordulás. A kivitelezők jelentős késésben vannak. A BKK a szerződés szerint kötbért szabhatna ki, de nem adtak tájékoztatást, talán ez is üzleti titok, mint a szerződés egyéb részletei.
Több hónapos csúszásban van a Széll Kálmán tér átépítése. A tavaly novemberben aláírt vállalkozói szerződés mellékletében részletezett teljesítési részhatáridők szerint április végére kellett volna végezni a második építési szakasszal, amely többek között a metrókijárat épületének szerkezetépítési, a támfalépület és az új gyalogoshíd mélyalapozási munkáinak befejezését, valamint a 4-es, 6-os villamos végállomásának kialakítását tartalmazta. Ez többé-kevésbé erre a hétre sikerült is, bár a perontetők még félig becsomagolva várják az átadást, a betonsivatag közepén lévő „miniparkokban” pedig fűszál se nő.
Ennél jóval nagyobb gond, hogy szeptember közepére már a harmadik szakaszt is be kellene fejezni, márpedig az elkövetkezendő néhány hétbe – megspékelve egy négynapos ünneppel – aligha sikerül 140 napot belesűríteni. Márpedig az eredeti ütemterv szerint a 294. napra kell eljutni eddig a „mérföldkőig”. Ennek a végén adják át a metrókijárat üvegfalú, legyező tetejű épületét, visszaköltözhet a metrószolgálat, és megnyithat a pékség is. Elkészül a támfalépület, és beüzemelik a liftet. Véget ér az új gyalogoshíd-szerkezet építése, elkészül a Csaba utcai lépcső burkolata, és jár a mozgólépcső. Ekkorra készül el az 59-es, 61-es villamosok végállomása, rendezik a terepet egészen a Várfok utcáig, illetve a XII. kerületi okmányiroda előtt, és visszakerül a régi helyére a Sellő szökőkút.
Tér, kép: felfordulás és késlekedés Földi D. Attila |