A Margit hídnak a felújítása is rogyadozik

A jelenlegi ütemtervhez képest csúszik a Margit híd felújítása, mert a statikai számítások és a közbeszerzési eljárás is elhúzódott. Így elképzelhető, hogy például az acélszerkezetek cseréje tavaszra tolódik, magyarán: nem biztos, hogy jövő augusztusban visszakapják-e az autósok a hidat.

Temesi Attila, a fővárosi önkormányzat közlekedési ügyosztályának alosztályvezetője csütörtökön közölte: az építési tervek, statikai vizsgálatok, valamint a hatósági jóváhagyások rendelkezésre állnak. A független statikai számítások és az úgynevezett nyúlásmérő bélyegek adatainak a feldolgozása azonban a tervezettnél több időt vett igénybe és az ütemtervbe ezeket még nem vezették át. Az ütemterv módosítása novemberben várható.

A közbeszerzési eljárásból eredő csúszás egy hónaposra tehető, emiatt viszont vannak olyan munkálatok, amelyeket nem biztos, hogy a téli hónapokban el tudnak végezni. Ilyen az acélszerkezet építése és a hegesztés is, ezek hatását kell még átvezetni az ütemezésen. Jelenleg a műhelyekben gyártják az acélszerkezeteket, a hídon pedig a közműkábeleket húzzák ki, váltják ki, illetve cserélik, ezért nem tapasztalható "látványos munka" a dunai átkelőn.

Temesi Attila közölte: jelenleg nem tudni, hogy az előzetes terveknek megfelelően visszaadhatják-e a forgalomnak 2010 augusztusában a hidat. Erre akkor lehet majd választ adni, ha  elkészül az új ütemterv. Kitért arra, hogy a tervekben nincsenek tartalékidők beépítve, ezért az elkövetkezendő hónapok munkája során kell a jelenlegi időveszteséget behozni. Ugyanakkor az nem fordulhat elő, hogy 2011 januárjára - amikortól Magyarország az Európai Unió soros elnöki tisztjét tölti be - nem adják vissza a forgalomnak a hidat.

Ami a felújítás anyagi hátterét illeti, mivel drágább ajánlatokat kaptak a vártnál és a bruttó költségek már 26 milliárd forintra rúgnak, Brüsszel dönt arról, mennyiben változik a projekt támogatása. A megkötött szerződés szerint a projektet 50 százalékban segíti az EU, ez a korábbi becsült költségek alapján hatmilliárd forint. Az unió most vagy tartja az 50 százalékos támogatást és akkor növekszik az összeg, vagy csökkenti annak mértékét, ezzel jóváhagyva a korábban megítélt hatmilliárdos támogatást. A főváros azt reméli, hogy Brüsszel megtartja az 50 százalékos arányt és ezzel 13 milliárdra nőhet a projekt uniós támogatása.

A Margit híd felújítása augusztus 21-én indult meg, ekkor zárták le a forgalom elől az átkelőt. A felújításról szóló szerződést augusztus 10-én írta alá a fővárossal a kivitelező Közgép-Strabag és az A-Híd Zrt. A munkálatok 2011 márciusáig tartanak, de a forgalomnak 2010 augusztusában szeretnék visszaadni a hidat.

Az átkelőn a felújítás ideje alatt csak a villamosok, a BKV-autóbuszok, valamint a megkülönböztető jelzést használó járművek közlekedhetnek. A gyalogosok a déli járdán zavartalanul haladhatnak, a kerékpárosok pedig a KRESZ szabályai szerint tolhatják át a biciklijüket.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.