Csúnyán elbukott Tarlós nagy terve

Öt hónap alatt megbukott a Tarlós István főpolgármester által megálmodott és kierőszakolt Városigazgatóság Zrt. A novemberben felállított új mamutcég eddigi működésének felülvizsgálata után ugyanis arra jutott a városvezetés, hogy az a legjobb, ha szinte minden úgy marad, ahogy az előző ciklusban kialakult.
A BKV-t továbbra is a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. irányítja és felügyeli. Ezután is a BKK rendeli meg és finanszírozza a közlekedési szolgáltatásokat, miközben a közlekedési fejlesztés is nála marad. Így nem csupán a korábban elindított projekteket nem vonják el a BKK-tól, de az újakat is a cégre bízzák. A tulajdonosi jogok gyakorlását is tartalmazó megbízási szerződés ugyanis nem szüntethető meg. De a BKK Közút Zrt kiválását sem tartják indokoltnak. A Parking Kft-t viszont a korábbiakkal ellentétben beolvasztják a BKK-ba.
Fotó: Reviczky Zsolt / Népszabadság

Az előzetes tervekkel ellentétben nem olvad be a Városigazgatóságba az Enviroduna Kft., mivel nem látnak el városüzemeltetési feladatokat. A Városigazgatóság a korábban megfogalmazott „egy mindenek felett" szerep helyett elsősorban az önkormányzat felelősségi körébe tartozó döntések előkészítője és véleményezője lesz, miközben koordinálja a közszolgáltató cégek működését. A városigazgató egyfajta kapcsolattartó lesz a fővárosi és a városvezetés között. Ő felel a városüzemeltetési koncepciók kidolgozásáért és végrehajtásáért. De legalább jól megfizetik őket.

Bán Tamás vezérigazgató 1,9 millió forintos fizetése mellett havi 500 ezer forintot kap az igazgatósági elnökként. Az igazgatósági tagok a korábbinál csaknem százezerrel többet, havi 450 ezer forintot tehetnek zsebre havonta. Az fb-elnök 350 ezres, a tagok 210 ezer forintos díjazása nem változott.A fentiekről a jövő heti közgyűlésen döntenek.

Blogok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.