veritas | 2010. december 6. | 12:31:27
Moderálási alapelvek- komment törölve -
kundzsa | 2010. december 6. | 11:41:34
Aránytalan, súlyosan jogsértő. Ezt eddig is tudtuk. Kit érdekel?
Ombudsman?! Az meg micsoda? Nem találtam meg az újbeszél értelmező kéziszótárban.
medve1942 | 2010. december 6. | 10:31:32
Nem értem a cirkuszt. Valaki lop - le kell vágni az egyik kezét. Ha megint lop, a másikat is. A módszert több mint egymilliárd muszlim helyesli. És nincs pszichés megterhelés az elzárással.
Kevésbé morbid humorral: rendes nyomorgó családból származó cigánygyerek számára az elzárás három nap biztos étkezést jelent, finom úrilánynak meg esetleg egy beavatást a biszexualitás élményébe a legfogékonyab horban, továbbá esetleg egy éleztrte szóló sokkot, kombinálva gyűlölettel a rendszer és az ország iránt. Szerencsétlen ombucmanó tulajdonképpen semmi mást sem kért, csak azt, hogy a "magyar kir. ész" képviselői MÉRLEGELJENEK, ne automatikusan zárjanak be mindenkit. Például az illető kiscsajokat elegendő lett volna egy fogdalátogatásra vinni olyan zárkába, ahol már vannak néhányan a nem-fogadásból lopó kiscsajok közül, aztán negyedóra múlva kihozni. (Szerintem.)
Mindenestre a hozzászólásokból kitűnik, hogy a kormány valóban az emberek akaratát hajtja végre: a nevelés által tudatalattiba szorult, legszívesebben nyilvános kivégzésekben gyönyörködő akaratot.
Elvira78 | 2010. december 6. | 10:14:29
"Szabó Máté ombudsman szerint a fiatalkorúak szabálysértési őrizetbe vételének és elzárásának törvényben biztosított lehetősége aránytalanul és szükségtelenül korlátozza a fiatalkorúak személyi szabadsághoz és személyes biztonsághoz való jogát."
Szerintem a felnőttek szabálysértési őrizetbe vételének és elzárásának törvényben biztosított lehetősége aránytalanul és szükségtelenül korlátozza a felnőttek személyi szabadsághoz és személyes biztonsághoz való jogát.
veritas | 2010. december 6. | 10:12:42
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Elvira78 | 2010. december 6. | 10:11:32
Szerintem el kellene törölni a büntethetőségi korhatárt. Az elkövető életkora nem befolyásolja a bűncselekmény súlyát.
Jozsef F. Toth | 2010. december 6. | 05:57:02
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Uszui | 2010. december 6. | 02:02:47
Kedves adamant, egy keresztkérdés: a keresztelő miről is szól? Mi az az eredendő bűn (más néven eredeti bűn vagy a katolikus teológiában áteredő bűn)?
(Ezzel most csak a premisszába kötök bele, a következtetéssel mégis egyetértek.)
A többi hozzászólónak: ha valami nem megoldás, és helyette csinálunk valami mást, az a másik valami még nem feltétlenül lesz a megoldás.
adamant | 2010. december 5. | 23:11:49
Függetlenül attól, hogy a REND híve vagyok a testben, lélekben, de otthon és az utcán is, hadd jegyezzem meg az alábbiakat:
- Ha ismeri valaki az "aprószentek" fogalmát, tudja, hogy minden gyerek születendöen ártatlan és a neveléssel lesz olyanná, amilyen.
- Sr. Lombrozonak nagyon sok mindenben igaza van és tiszteletben tartom a tudományos kutatásait, de kérdezem: ha "Lombrozo" szülök gyermekét normális, törvénytisztelö környezetben nevelem fel, milyen arányban lesz közöttük is felnöttként bünözö??
Tehát szerintem a szülök, nevelök felelösségét és felelösségre vonását is újragondolnám, ha szükséges szigorítanám, ha nincs törvényi szabályozás, akkor szabályoznám.
12 éves koráig egy gyerek eleve nem lehet magától, magából kiindulva bünözö, gonosz. Ezt látja, tapasztalja, érzékeli a családon, vagy a szük környezetén belül. Egy gyerek 0 éves korától kezdve a nap ébren lévö idöszakában nem tesz mást, mint tanul, figyel. Ha rosszat lát, azut tanulja meg, mint követendö példát.
Ha egy szülö (jelenleg általában apák, de anyákról is hallani, sajnos igen sokszor) bünelkövetéséhez felhasználja, vagy csak magával viszi a gyermekét, akkor súlyos bünt követ el. Sokkal súlyosabbat, amiért ma elitélik (lopás, betörés, rablás, stb.)
Ilyen esetben a saját elkövetett büntételét megfejelném még: elöre megfontolt szándékkal, aljas indokból elkövetett megrontás büntettével IS.
Kérem vegyétek ismételten figyelembe, egy gyerek nem MAGÁTÓL lesz bünözö!!
Che21 | 2010. december 5. | 22:56:54
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Che21 | 2010. december 5. | 22:49:40
Moderálási alapelvek- komment törölve -
habakukk | 2010. december 5. | 22:07:04
Itt a hozzászólók szintjén van ez a kormány!Ezért van ez 2/3.Jelzem,hogy 2.7 milla szavazot rájuk!/.6.3 meg értelmes v olt,hogy nem ment el szavazni,vagy máshova szavazott.Hát akkor épüljenek ezek a börtönök!Lemegy ez a büntetési tétel még 5 éves korra is!Pénz bünti már nincs ezek szerint.
Érdekes kissebségiről még nem hallottam ,hogy megcsípték volna.Csak azokról a jóltanuló lányokról!Rohadtt diktatúrában volt jav.intézet!!Megszüntették mint a "pihiátriát"Tudom a másik eszement "Bandi" volt!!!
kovacsi | 2010. december 5. | 22:05:59
Szabó úr ebből él, hogy ilyeneket mondjon. Ezért kapja a fizuját.
Beosztásához nem kell ismernie a való-világot.Azért önszorgalomból megismerkedhetne vele.
Jager László | 2010. december 5. | 21:47:09
"szerintem ez a komoly kormány pszihés és normális jogkövetkezményeket akarja megszüntentetni mindezt a ME akararata szerint!!"
OVISISOK most ne lopjatok TÚRÓ RUDIT!!
J.L.
keleti szél | 2010. december 5. | 20:56:54
Moderálási alapelvek- komment törölve -
keleti szél | 2010. december 5. | 20:56:04
Moderálási alapelvek- komment törölve -
aletheia71 | 2010. december 5. | 20:46:02
Moderálási alapelvek- komment törölve -
alex58 | 2010. december 5. | 20:34:21
A szigorítás önmagában jó dolog, de a jogszabályok összhangja igencsak hibádzik ! Eddig a bolti tolvajok vagy a benzinkútról fizetés nélkül lelépők kínosan vigyáztak arra, hogy 20.000 Ft alatt legyen a kár. Most már lehet, hogy fordítva jobban járnak, mert ha nem szabálysértés, hanem bűncselekmény történik, ilyen piti balhéért még a többszörös visszaesőket sem veszik őrizetbe, a fiatalkorúakat még sokkal súlyosabb esetekben sem !
keleti szél | 2010. december 5. | 20:32:56
Moderálási alapelvek- komment törölve -
keleti szél | 2010. december 5. | 20:27:55
Moderálási alapelvek- komment törölve -
keleti szél | 2010. december 5. | 20:18:37
Moderálási alapelvek- komment törölve -
keleti szél | 2010. december 5. | 20:06:12
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Anyóka41 | 2010. december 5. | 19:51:54
Nekem már csak 1 gyermekkorú gyermekem van itthon. 3 már nem az. A legnagyobb háromból a középső, tulajdonképpen minden idiótaságot megcsinált, amit csak lehetett. Álltam miatta a szőnyegszélén eleget. Mindenesetre én személy szerint örültem volna, ha akkoriban valami kellemetlen modorú rendőr bácsi nyakon csapja helyettem is, vagy beülteti a sittre gondolkodni két napot. Biztos kiakadtam volna, de a mai eszemmel nem bánnám. Rengeteg idegeskedéstől szabadulhattam volna meg.
Pedig, ha ma megnézem, akkor egy kitűnő tanuló, 3 nyelven beszélő, rettenetes gyerekekkel foglalkozó pszichológus csemetét látok. Aki természetesen az ombudsmannal ért egyet:)
Drugics Cézár | 2010. december 5. | 19:32:38
Moderálási alapelvek- komment törölve -
lavili | 2010. december 5. | 19:32:12
Minden szempontból célravezetőbb lenne az ombudsmanó beleszólási jogkörének a korlátozása.... Nem kell lopni, tanárt verni stb. Aki ezeket nem teszi, azt nem fogják őrizetbe venni, ebben biztos lehet ez az okoska.
bertife | 2010. december 5. | 19:27:55
Moderálási alapelvek- komment törölve -
blaszlo42 | 2010. december 5. | 19:15:14
Nem kell gyilkolni, rabolni, lincselni, lopni, tanárt, mentőst verni 18 év alatt, ilyen egyszerű, nevetségesek ezek a kifogások, ez a "szükségtelenül korlátozza a fiatalkorúak személyi szabadsághoz és személyes biztonsághoz való jogát" pedig kimondottan röhejes, kedves ombusdman úr.
Nyiháb | 2010. december 5. | 18:54:42
Moderálási alapelvek- komment törölve -
khm... | 2010. december 5. | 18:48:05
Moderálási alapelvek- komment törölve -
khm... | 2010. december 5. | 18:46:27
Moderálási alapelvek- komment törölve -
bunkóságotoltó | 2010. december 5. | 18:42:28
Sok itt komentelőnek milyen jó hely lenne most az OPNI.
Beela | 2010. december 5. | 18:40:52
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Manx | 2010. december 5. | 18:34:42
Moderálási alapelvek- komment törölve -
zero977 | 2010. december 5. | 18:31:37
"Az ombudsman javasolta a belügyminiszternek, hogy fontolja meg a szabálysértésekről szóló törvény olyan módosításának kezdeményezését, amely - figyelemmel a büntetőjogban is alkalmazott korhatár-meghatározásra - minden 18 év alatti fiatalt gyermeknek tekint."
Egy 13-14 gyerek már úgy néz ki, mint egy 18 éves, inkább lejjebb kellene vinni a korhatárt, nem felemelni ...
vidok | 2010. december 5. | 18:30:54
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Manx | 2010. december 5. | 18:26:53
Moderálási alapelvek- komment törölve -
adamant | 2010. december 5. | 18:22:16
taIabér | 2010. december 5. | 18:18:43
"Az egész jogszabály egy bizonyos nemzetiséghez tartozó gyerekek ellen lett kitalálva."
Miért??
A bünnek van hajszíne, vagy börszíne, magassága, testsúlya...?
taIabér | 2010. december 5. | 18:18:43
Aha. Lütyő kommentjében van a szuszi elásva.
Az egész jogszabály egy bizonyos nemzetiséghez tartozó gyerekek ellen lett kitalálva. Így aztán ne csodálkozzon az ombuci, hogy a 2/3 üdvözítőnek tartja az ötletet.
adamant | 2010. december 5. | 18:16:27
..minden tekintetben felnött...(bocs)
adamant | 2010. december 5. | 18:14:46
"Szabó Máté szerint más, célravezetőbb, gyorsabb, eredményesebb eszközre lenne szükség."
És mi lenne az, kedves ombudsman úr??? A helyszínen agyonlöni, vagy a lopott áru ellenértékenek megfelelöen választhat még valamit az üzlet választékéból ingyen, csak hogy ne sérüljön a pszichéje ...?
"...a konkrét ügyben megállapította a gyermekek megfelelő szellemi és erkölcsi fejlődéséhez szükséges..."
Na most döntsük el: fiatalkorúak, vagy gyerekek???
12 éves koreig gyermekkorú az elkövetö, 12 - 18 között fiatalkorú (ebben a sávban lehet még szigorítás a svájcihoz hasonlóan).
18 fölött felnött minden tekintetben (választó, választható, dolgozhat, katona lehet, hitelt vehet fel, autót vezethet, stb.).
Lütyő | 2010. december 5. | 18:12:38
"Szabó Máté szerint más, célravezetőbb, gyorsabb, eredményesebb eszközre lenne szükség. "
Pl. mi lenne ha a szülők úgy nevelnék a gyerekeiket, hogy ne lopjanak, raboljanak ki időseket és ne késeljenek? Egyáltalán mit vár egy ilyen ombucsman egy olyan "családtól" ahol a gyerek a szülőkkel jár lopni?
Más európai országban is javítóba viszik az ilyen kis bűnözőket, merthogy Frigyes logikáján továbbhaladjak: "a bűnözőnek, nincs neme, életkora, vagy etnikuma. A "bűnöző" az "bűnöző" akit el kell távolítani a "nem bűnözőktől" és jóra kell nevelni" Nekem ez a véleményem.
robocop | 2010. december 5. | 18:09:43
A fiataloknak nem kell jogsértéseket elkövetni és akkor nem kerülnek jogsértett helyzetbe.
|