Az RTL Klubon és a TV2-n túlmenően az egész média- és reklámiparágat sújtja az egységes 5,3 százalékos reklámadó, a kis és közepes cégek adóterhelése akár tízszeresére is emelkedhet. Az adómentes sáv leszállítása százmillió forintra pedig a nagy és sikeres sportkluboknak fáj majd legjobban.
A kormány ismét szakmai egyeztetés nélkül tette közzé a reklámadóról szóló törvény módosításának tervét. A kabinet kénytelen csökkenteni a reklámadót, miután az Európai Bizottság – az RTL Csoport panasza alapján indult vizsgálatában – felfüggesztette a törvény végrehajtását annak diszkriminatív volta miatt. A reklámadót ugyanis egyértelműen az RTL Klubra szabta a kormány, a vezető kereskedelmi televízió a hirdetési árbevétele után éves szinten mintegy ötmilliárd forint különadót fizetett volna. Miközben a vezető kereskedelmi tévé részesedése a magyar hirdetési piacon 13,5 százalék, addig a cég fizette volna a reklámadó több mint 50 százalékát.
Mindenkit érint az adó szétterítése Móricz-Sabján Simon / Népszabadság |
A kormány ragaszkodik a reklámadóból tervezett hét–kilenc milliárdos árbevételhez, ezért most szét akarja teríteni az adót az egész iparágra az egységes 5,3 százalékos kulccsal. Ezzel csak a két legnagyobb kereskedelmi tévé, az RTL Klub és a TV2 jár jól. Huszonöt milliárd forint körüli árbevétellel számolva az RTL Klubnak ötmilliárd helyett 1,3 milliárdot kell majd fizetnie, a TV2-nek – 15 milliárd körüli árbevétel alapján – 1,5 milliárd helyett 750 milliót. Mindenki más rosszul jár.