belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
24. csütörtök

Borsodi roma diákok néztek farkasszemet a Jobbikkal

Az egyházi törvény a megszűnéssel fenyegeti a Dr. Ámbédkar iskolát, a Jobbik is állandóan támadja az intézményt. Valami halvány reményük mégis van a túlélésre.

Ónody-Molnár Dóra| NOL| 2011. december 12. |54 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

bozsós | 2011. december 14. | 19:27:26

Nem tudok az újságírónő véleményén kiigazodni. Eddig ő mindig az integrált oktatás élharcosa volt, most pedig egy roma iskola védelmében emel szót. Én véleményével most kivételesen egyetértek, de akkor mi van az integrált oktatással?

Darnai | 2011. december 14. | 14:56:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

darus | 2011. december 13. | 12:44:00

Cipollina | 2011. december 13. | 11:39:53

Most már össze-vissza vagdalkozol a cikk valódi problémáját teljesen
kikerülöd.Szerintem keress helyet magadnak a kórosinfón ,ott osszad az
észt a sok debilnek.

pawpar | 2011. december 13. | 12:26:34

Cipollina | 2011. december 13. | 11:24:09

"Akkor nézz utána! A Gandhi gimnázium HÁROMSZOROS fejkvótát kap!!!"

Egyre fárasztóbb (és nevetségesebb) az erölködésed. Most a Dr. Ámbédkar iskoláról van szó, nem a Gandhiról.
Az Ámbédkar juttatásával kapcsolatban pedig elég elolvasni a cikket:
"Az egyházakról szóló törvény miatt hiába van az iskolának érvényes közoktatási megállapodása, január elsejétől – ahogy a törvény hatályba lép – megszűnik az egyik szerződő fél. Az Ámbédkar Iskolát egyébként gyakran vádolják azzal, hogy úgynevezett „bizniszegyházat” tart fenn, és az alapítók csak azért hozták létre a Dzsaj Bhím Közösséget, hogy az iskola az egyházi kiegészítő támogatással több pénzhez jusson."

Vagyis magyarul, az van, amit már a 10:52:23-as hozzászólásomban leszögeztem: Ezeknek az iskoláknak azt a támogatást kell megadni, amit egy katolikus vagy református egyházi iskola is megkap.

Remélem, azt még Te is elismered, hogy a Dr. Ámbédkár nem egy szokásos iskola, hanem karitatív tevékenység is. Miért sajnálod tőlük azt, amit egy keresztény iskola simán megkap?

Cipollina | 2011. december 13. | 11:39:53

Igen, ugyanúgy nem megy vissza a magyar fiatal se, de őt LERASSZISTÁZZÁK ezért!!!!

Lsd. a legutóbbi, gyalázatosan tendenciózus felmérés a végzős pedagógushallgatók között... :-(((((((

darus | 2011. december 13. | 11:35:57


darus | 2011. december 13. | 11:34:08

Bocs: boldogláságát=boldogulását

darus | 2011. december 13. | 11:34:08

Cipollina | 2011. december 13. | 10:27:49

"No de mi értelme a kiemelkedésüknek, ha azonnal hátat fordítanak az övéiknek (lsd. az elején belinkelt Ritók Nóra blog), és menekülnek a c.gány környezettől...?? Azaz: hiába taníttatjuk ki őket extra ráfordításokkal, többszörös pénzből, tesznek rá, hogy visszamenjenek tanítani a purdékat. "

Álszent képmutató vagy! Ha egy roma tanul és kiemelkedik miért kéne vissza-
mennie a "purdék"(ahogy te nevezed)közé.Úgyanúgy nem megy vissza a kiörege-
dő falujába az a magyar fiatal sem aki a városban találja meg a boldogláságát.
Miért akarod akkor a romát röghöz kötni?Úgy látszik fidesznyikéknél a jobb-
ágy rendszer visszaállítása a cél.

"Senki nem akarja megszüntetni azt az iskolát! Pusztán az álegyházat akarják "kivonni belőle".
Továbbra is működhet, ugyanolyan eredményességgel. Csak egy nemlétező műegyház lesz egyesületté nyilvánítva. Ami valójában az is! "

Ez is sima mellébeszélés a részeredről vagy szövegértési problémáid
vannak!A cikkben világosan le van írva:
"Azóta, hogy elvették tőlünk az egyházi státuszt, vérszemet kaptak, és ők, illetve szimpatizánsaik folyamatosan feljelentenek, a hatósági zaklatáson keresztül akarnak megszüntetni minket – mondja Derdák. A környék jobbikos érzelmű helyi vezetői ugyanis rendszeresen bejelentéseket tesznek ellenük a különböző hatóságoknál."... "az utóbbi hetekben hetente többször érkeznek hatósági emberek az iskolába, amivel gyakorlatilag megbénítják a tanítást, a pedagógusoknak u

Cipollina | 2011. december 13. | 11:27:36

Mielőtt hazugsággal vádolnál....

" Az igazgató a kérdésre, amely az éves költségvetést firtatta, nem volt hajlandó válaszolni, ám azt elmondta: háromszor annyi fejkvótát kapnak, mint egy hagyományos gimnázium."

http://www.mon.hu/gandhi-j246n-a-nagy-atalakulas-de-a-tanuloletszam-fogy/haon-news-charlotteInform-20110505-0844443251

Cipollina | 2011. december 13. | 11:24:09

"Először is szó sincs semmiféle extra állami kiadásról"


Akkor nézz utána! A Gandhi gimnázium HÁROMSZOROS fejkvótát kap!!!

pawpar | 2011. december 13. | 10:52:23

Cipollina | 2011. december 13. | 10:27:49

Te viszont tényleg mellébeszélsz és ráadásul butaságokat.
Először is szó sincs semmiféle extra állami kiadásról. Ezeknek az iskoláknak azt a támogatást kell megadni, amit egy katolikus vagy református egyházi iskola is megkap. Másodszor gond nélkül általánosítasz a hivatkozott blogban szereplő néhány eset alapján. Pedig a blogban az is benne van: "Tudom, vannak sokan, akik visszamennek, segítenek. Még többen, akik már messziről nézve, de ugyanezt teszik."
Mellesleg nem mindenki alkalmas tanítónak, nemcsak a romák, a magyarok között is vannak ilyenek. Egyébként szerintem túl sok roma tanul szociális munkásnak, legalábbis az egyéb szakmákhoz képest. Ahhoz, hogy a teljes cigányság felemelkedjen, szükség van cigány orvosokra, mérnökökre, közgaszdászokra, jogászokra és egyéb szakemberekre is.

Cipollina | 2011. december 13. | 10:27:49

pawpar | 2011. december 13. | 10:01:50

No de mi értelme a kiemelkedésüknek, ha azonnal hátat fordítanak az övéiknek (lsd. az elején belinkelt Ritók Nóra blog), és menekülnek a c.gány környezettől...?? Azaz: hiába taníttatjuk ki őket extra ráfordításokkal, többszörös pénzből, tesznek rá, hogy visszamenjenek tanítani a purdékat.

pawpar | 2011. december 13. | 10:18:02

Cipollina | 2011. december 13. | 09:57:20

"MELLÉBESZÉLÉS!
Senki nem akarja megszüntetni azt az iskolát! Pusztán az álegyházat akarják "kivonni belőle".
Továbbra is működhet, ugyanolyan eredményességgel. Csak egy nemlétező műegyház lesz egyesületté nyilvánítva. Ami valójában az is!"

Úgy látom, Neked sem ártana még valamilyen alsóbb szintű iskolát elvégezni, mert a szövegértésed igen gyenge. Én nem írtam olyat, hogy bárki megakarná szüntetni a Dr. Ámbédkart. (A Jobbik ugyan próbálkozik ilyesmivel, mert egyébként miért jelengetné fel az iskolát folyton, de én a jobbikot a romák oktatása szempontjából egy teljesen indiferens szervetnek tartom.)

Ugyanakkor a mostani oktatási kabinetre nehéz lenne ráfogni, hogy az alternatív oktatási megoldások nagy barátja lenne. Nemcsak a Dr. Ámbédkar, hanem a például a Tanoda-program is nagyon nehéz helyzetben van. Nekem személy szerint semmi problémám nincs azzal, hogy egy valódi egyház veszi át az iskolák működtetését (bár erről elsősorban Derdákékat kell megkérdezni), vagy az állam közvetlenül megadja ugyanazt a támogatást, amelyik a többi egyházi iskolának jár.

pawpar | 2011. december 13. | 10:01:50

Cipollina | 2011. december 13. | 09:49:42

Ha jól értem, Te is azt vallod, hogy a romák akkor tudnak értékesebb munkát is elvégezni az útkaparásnál, bozótírtásnál, ároktisztításnál, ha tanulnak, szakmát szereznek,sőt felsőfokú iskolát végeznek.
A Dr. Ámbédkar iskolák pont ezért működnek. Így gondolom, Te is támogatod, hogy ezek az iskolák ne szűnjenek meg, hanem állami támogatással minél több ilyen iskola jöjjön létre.

Cipollina | 2011. december 13. | 09:57:20

pawpar | 2011. december 13. | 09:53:01

MELLÉBESZÉLÉS!
Senki nem akarja megszüntetni azt az iskolát! Pusztán az álegyházat akarják "kivonni belőle".
Továbbra is működhet, ugyanolyan eredményességgel. Csak egy nemlétező műegyház lesz egyesületté nyilvánítva. Ami valójában az is!

Cipollina | 2011. december 13. | 09:55:48

"Lennének ötleteim: ingatlanadó, földadó, gépjárműadó. Progresszív kulccsal"

Esetleg még padlássöprést nem akarsz....???

Ezek az adók ma is vannak. A - még... - dolgozó és adófizető lakosság már vért izzad, hogy saját magát - valamilyen szinten - fenntartsa.

Ha őket lenyomod, akkor lesz integráció.... A ma még dolgozók fognak lesüllyedni a c.gányok szintjére.

Ezt akarjátok????

pawpar | 2011. december 13. | 09:53:01

A Dr. Ámbédkar iskolával az a legfőbb probléma, hogy van, és hogy jól működik. Egyrészt cáfolja a többségi társadalom nagyon sok tagjának azt a véleményét, hogy a cigányok saját erőből képtelenek változtatni a saját sorsukon. Másrészt cáfolja a jobbikosoknak azt a véleményét, hogy a cigányokat rendészeti problémaként kel kezelni.
Mindenesetre, ha a Fidesz "hagyja" megszünni ezeket az iskolákat, akkor egyértelmű lesz, hogy számukra a cigány kérdés csak arra jó, hogy az Azori szigetekre utazzanak.

Cipollina | 2011. december 13. | 09:51:33

level_1 | 2011. december 13. | 07:28:18

Ezek mind rózsadombi foteljogvédők. Romát utoljára gyerekkorukban láttak a Mátyás pincében....

Cipollina | 2011. december 13. | 09:49:42


"Ha lenne tisztességes bér, lenne résztvevő is bőven."


Aha.... És mennyi lenne szerinted az a tisztessége bér holmi kapirgálásért...?
Kétszer annyi, mint amennyit egy kezdő orvos megkeres?

Ne legyünk már nevetségesek, ha kérhetném.....


Cipollina | 2011. december 13. | 09:47:57

pro publico bono | 2011. december 12. | 23:24:22

És mi legyen azokkal, akik - az úgynevezett jogvédők hangos asszisztálásával - üvöltöznek, hogy az megalázó munka ??? (parkkarbantartás, utcasöprés, szemétszedés), és hogy direkt a c.gányokkal akarnak kiszúrni, azért adnak nekik ilyen munkát......

A mezőgazdasági tevékenység is jó ötlet lenne, DE....

Megint csak jönnek a hangos áljogvédők, hogy "a földművelésre születni kell"
Kifogás kifogás hátán. :-(((

Pedig ott van Rozsály, és még jó pár település, akik megmutatták: lehetséges önellátásra berendezkedni. És legalább van mit enni, mindig.

nablakarát | 2011. december 13. | 09:20:36

pro publico bono: "A rasszisták nem akarnak magyar cigány értelmiséget. Szerintük "a cigány" legyen rabszolga, fegyenc vagy halott."

Mit fog csinálni egy cigány értelmiségi?
Például tanítani a cigánygyerekeket?

Cipollina: "Ritók Nórát igazán nem lehet előítéletességgel vádolni. Ő ott van a terepen, minden nap. De nagyon jól látja a helyzetet. EGy rövid részlet.
http://nyomorszele.blog.fn.hu/index.php?view=bejegyzes_oldal&bejid=171924
" Mostanában több roma értelmiségivel is találkozhattam. Egyikük panaszosan mondta, hogy egyetemet végzett, mégis munkanélküli. És a barátai is azok."

Meg sok-sok nemcigány diplomás is ugyanebben a helyzetben van!

"Rázza a fejét: nem, vissza, vidékre nem akar menni. Nem azért küszködött, nem azért tanult. Ha ő visszamegy, többet nem tud kiemelkedni."

nablakarát | 2011. december 13. | 09:16:21

erlauer: "Éppen Sajókazán vagyok, gratulálok a cikkhez."

Látom, te ebből élsz!
Elég jól, mi?

darus | 2011. december 13. | 08:48:03

level_1 | 2011. december 13. | 07:28:18

Úgy látom szövegértési problémáid vannak,vagy szándékosan tereled a szót.
Imádott kormányunk egy olyan iskolát tesz tönkre,amely a te által vázolt problémák ellen küzd.Ehhez boldogan asszisztálnak a jobbik neonyilas megél-
hetési gyűlölködői.Persze ha a pannonhalmi bencés vagy a Toldy esetleg a
Kölcsey gimnáziumba küldenének vámkommandót(!),meg mindenféle alibi ellen-
őrző szervet,mindjárt lenne hörgés,meg keresztényüldözés,magyarpusztítás.
Nem akadályozni kéne az ilyen iskolát,hanem százával létre hozni őket a le-
szakadó térségekben.Mert akármennyire is nem tetszik kedves level,bizony
csak a cigány fiatalok felemelésével és kiművelésével lehet a lemaradást
megszüntetni.Ez nem egy újkeletű ötlet,elég csak Széchenyt olvasni a köz-
művelődésről mit ír,minden szava ma is aktuális.

level_1 | 2011. december 13. | 07:28:18

darus | 2011. december 12. | 21:02:53

Áruld már el, hányszor ébredtél úgy, hogy elloptak tőled valamit? Hányszor kellett elviselni az, hogy cigány gyerek meglopja a gyerekeidet az iskolában. Zavarja az órát, a teremben nem lehet megmaradni? A boltban hányszor fordult elő, hogy a hányinger kerülgetett, mert olyan büdös volt a cigány asszonyság. (Bocsánat a realista leírásért.) Hányszor fordult elő, hogy a hivatalba ordítva eléd mennek? Szóval erre válaszolj. Ha nem tudod miről beszélek, költözz le pár napra Borsod és Heves erősen cigány lakta falvaiba. És hozzáteszem vannak dolgos tiszta ápolt cigányok is. Akik tudna emberi módon viselkedni. Csak kb. a 5%. Ez a szomorú. És igen a magyarok között is van kretén. Kb. 5 százalék.
Sorolhatnék sok mindent, ami igaz és az élet a tapasztalat hozza, de szerintem te úgysem fogadod el.

pro publico bono | 2011. december 13. | 00:11:36

talga

Ha lenne tisztességes bér, lenne résztvevő is bőven.

Forrás kell a szponzoráláshoz? Lennének ötleteim: ingatlanadó, földadó, gépjárműadó. Progresszív kulccsal.

lombik | 2011. december 13. | 00:01:45


darus | 2011. december 12. | 21:02:53

Hányinger a Fidesz kormányzat működése, vámkommandót(!) küld egy iskolára, folyamatos ellenőrzésekkel próbálja ellehetetleníteni a működésüket.
Közben meg az Azori szigeteken üdülnek a roma felzárkóztatási stratégia tanulmányozása címen, gusztustalan az egész amit művelnek. Aki meg hiányolja a másik oldal meghallgatását, annak elég csak a Jobbik sz@r dumáját hallgatni. Cigánybűnözés, ingyenélők,lusták stb. Persze a tanulni és továbbjutni akaró roma nem fér bele a jobbik világképébe.
Hová is fajulna a dolog, ha minden roma tanulhatna és dolgozhatna, akkor a jobbik neonyilasai másokat kereshetnének a gyűlöletkampányaikhoz.
Persze a bűnbakkereső hagyományaiikhoz híven, biztosan gyorsan találnának másokat.

Azért volt egy-kettő Jobbikos, aki elszégyellte magát és elfordult, nem bírták elviselni a fiatalok tekintetét!!!!
Lehet, hogy azért vannak közöttük olyanok, akikben van emberi érzés? táplálók is!

taliga | 2011. december 12. | 23:54:38

pro publico bono | 2011. december 12. | 23:24:22

Igaza van, de ezt régebben úgy nevezték, hogy "betanított munkás"!

Vagyis rövid betanítás után minden - mág a maga által említetteknél összetettebb - munkát el tudnának végezni.

Ehhez két aprócska feltétel lenne:

1./ Legyen aki ezt sponzorálja.
2./ Legyen, aki ebben hajlandó résztvenni.

A többi, gyerekjáték...

pro publico bono | 2011. december 12. | 23:28:01

A mezőgazdaságban településenként meg kell vizsgálni, hogy mind minőség, mind művelés szempontjából milyen állapotban vannak a földek. Az egy bizonyos jövedelmezőségi szint alatt művelt földeket össze kell vásárolnia az államnak, ha tagosíthatók (egy egységes részt képezhetnek egymás mellett) vagy valamiképpen hasznosíthatók. Itt állami gazdaságokat vagy – állami szervezésben és segítséggel – újra TSZ-eket kell létrehozni. Ez segíthet a legszegényebbek foglalkoztatásában egyes területeken.

pro publico bono | 2011. december 12. | 23:25:37

Az MSZP-nek állítólag van valamilyen Kelet-Magyarország Programja, de én a honlapjukon nem találtam.

pro publico bono | 2011. december 12. | 23:24:22

Szabolcs, Borsod, Békés, Hajdu - ez egy konkrét része az országnak. Ide kellene koncentrálni a fejlesztési erőforrásokat.

Listát kéne létrehozni azokról a munkákról, amelyeket alacsony iskolai végzettségű emberek is végezhetnek rentábilisan. Ilyenek például takarítás, szemétszedés, parkosítás, energiafűz ültetése, rőzsés partvédelem, belvízcsatornák rendbehozása, karbantartása, falusi bekötőutak építése. Talán ilyen lehet víztározók építésében való részvétel is, de ez már vitatható. Minden ilyen tevékenységnek alaposan utána kellene nézni, hogy mekkora a munkaerőigénye, menyi bért szoktak fizetni, mennyi a költsége és haszna egy ember adott mennyiségű munkájának és melyikre mennyire lenne szükség.

Talán egy vagy több külön erre a célra létrehozott állami nagyvállalatra lenne szükség, amely kifejezetten az ilyen embereket foglalkoztatná tisztességes bérért és lehetőleg rentábilisan vagy legalább nullszaldósan.

Attila | 2011. december 12. | 23:09:17

Lehet itt akármilyen cikket írni.
Nincs szociális háló. Halott az egész. A falvak rettenetes szegénységben vannak. Szabolcs, Borsod, Békés, Hajdú 15-25%-al van lemaradva az átlagos vásárlőértéktől. Eszméletlen magas a családon belüli erőszak, alkoholizmus, szenvedélybetegségek, lelki sérültek aránya. Aki nem itt él, az fel sem fogja ezt. A fiatalok helyzete kilátástalan. Az iskolai, hivatali környezet nem csak a romákat, a lesüllyedteket is szegregálja. És bizony a szegények jelentős része nem csupán roma, nagyon nem. Nem hiszem el, hogy felelős szakmapolitikai emberekre nem képes hallgatni senki. Ezek nélkül nem fog menni. De ebben a politika mellett felelőssége van az újságírásnak is.

pro publico bono | 2011. december 12. | 22:33:02

Cipollina

Ám legyen ellenőrzés... Na de negyven? Vámosok? Annyi legyen, hogy ne lehessen tanítani?

Ez egy másik történet, mint a miskolci. Ez valóban zaklatás jellegű. Nyilvánvalóan egyfajta neonáci politikai hadjárat eredménye. Nem az ellenőrzés a célja, hanem az iskola tönkretétele. A rasszisták nem akarnak magyar cigány értelmiséget. Szerintük "a cigány" legyen rabszolga, fegyenc vagy halott.

tanerő | 2011. december 12. | 22:24:21

Hű, most szembesülök azzal, hogy néhány kommentelő komolyan azt hiszi, hogy a magyar gyerekek mindegyike házi feladattal, felkészülve érkezik az iskolába. Na, neee! Roma pedagógia? Balango, ilyen nincs, az marhaság! Gyerekek, csak gyerekek vannak, nem cigányok és magyarok.

Cipollina | 2011. december 12. | 22:01:03

karakk | 2011. december 12. | 21:09:11

Látom a nagy "jogvédők" nagyívben ugrották a Kalyi Jag-os hozzászólásodat.

Gondolom, nem véletlenül. ;-)
Elég nehéz lenne cáfolni....

cartman023 | 2011. december 12. | 21:45:58

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pro publico bono | 2011. december 12. | 21:43:09

Szép ez a fotó.

pro publico bono | 2011. december 12. | 21:39:18

"...a párt megnyilvánulásai alapján..."

pro publico bono | 2011. december 12. | 21:37:49

Tudni akarom, a Jobbik gazdálkodását és a pár megnyilvánulásai alapján annak törvényességét miért nem vizsgálják a hatóságok ugyanilyen buzgalommal!

erlauer | 2011. december 12. | 21:27:57

Éppen Sajókazán vagyok, gratulálok a cikkhez.

taliga | 2011. december 12. | 21:25:17

Sigismundus | 2011. december 12. | 21:01:17

"Egyébként neked milyen szakos egyetemi diplomàd is van, talicska? (Véletlenül nem mongol?)"

És még csak mongoliod sem...

Sigismundus, ez a mostani komment elég halovány és ráadásul nem is előremutató. Nagyot akart mondani és szétpukkadt, mint egy lufi...

nemnemnem | 2011. december 12. | 21:23:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Virág elvtárs s.k. | 2011. december 12. | 21:16:59

Sáta?

Az ózdi hívek a templomajtón döbbenten találnak egy papírost:

A mai szentmise elmarad.

Sátán vagyok.

Fátime | 2011. december 12. | 21:16:32

Én drukkolok, hogy sikerüljön megtartani az iskolát!

karakk | 2011. december 12. | 21:09:11

Nekem rögtön a miskolci Kaly Jag iskola jutott eszembe, amelyiknek háromszor-négyszer annyi tanulója volt, mint ahány szék az épületben, a helyi roma vezető és az mszp-s képviselők pedig jól éltek a pénzből... Nem csoda, ha a Jobbik gyanakszik, a vizsgálatok eredményét pedig a vizsgálatot lefolytató szervektől kellene elkérni, nem pedig az iskola dolgozójának állítását tényként kezelni.

Minorkavidor | 2011. december 12. | 21:08:38

taliga | 2011. december 12. | 19:49:33
Ha minden tekintetben ellenőrizhetően működik, akkor nem egyházi státuszt kell adni az ilyen iskoláknak, hanem állami támogatásban részesíteni.
Megkapják. Jelenleg ui.az a helyzet, hogy míg az állami normatíva önkormányzati iskolák esetében a költségek 40-50%-át fedezi (a többit az önkormányzatnak más forrásokból kell kipótolnia), addig az egyházi iskolák esetében, mível nekik jár még kiegészítő normatíva, a költségeik közel 100%-át.


darus | 2011. december 12. | 21:02:53

Hányinger a fidesz kormányzat működése,vámkommandót(!) küld egy iskolára,folyamatos ellenőrzésekkel próbálja ellehetítleníteni a működésüket.Közben meg az azori szigeteken üdülnek a roma felzárkóztatási stratégia tanulmányozása címen,gusztustalan az egész amit művelnek.Aki meg hiányolja a másik oldal meghallgatását, annak elég csak a jobbik sz@r dumáját hallgatni.Cigánybűnözés,ingyenélők,lusták stb.Persze a tanulni és továbbjutni akaró roma nem fér bele a jobbik világképébe.Hová is fajulna a dolog, ha minden roma tanulhatna és dolgozhatna, akkor a jobbik neonyilasai
másokat kereshetnének a gyűlöletkampányaikhoz.Persze a bűnbakkereső hagyo-
mányikhoz híven, biztosan gyorsan találnának másokat.

Sigismundus | 2011. december 12. | 21:01:17

taliga | 2011. december 12. | 19:49:33
"A roma gyerekek tanníttatását lehet, hogy pontosan egy etnikailag közelebb álló, indiai szellemiség, indiai eredetű vallási alapon sikeresebben lehetne megoldani."

A te tanittatàsodat is valoszinüleg egy hozzàd nem feltétlenül etnikailag közelebb àllo csoporttal valo szellemi azonossàg alapjàn intézték: a mongoloidokra gondolok.

Egyébként neked milyen szakos egyetemi diplomàd is van, talicska? (Véletlenül nem mongol?)

A többi rasszista kommentelönek pedig azt javaslom, hogy navigàljatok a "szellemiségeteket" leginkàbb képviselö Kurucinfo nevezetü oldalra, ott biztosan tudtok tàjékozodni a cigànygyülölö elvtàrsaitok (a "màsik oldal") "véleményéröl". Nem mintha nem ismernétek.

gol2 | 2011. december 12. | 20:57:09

Ez egy tudósítás arról, hogy a Dr. Ámbédkár iskolák hallgatói, akiket a gyalázatos egyházi törvény és a Jobbik együtt fenyeget azzal, hogy megfosztják őket a kiemelkedés lehetőségétől, a Parlament karzatán mutatták, hogy nem ördögök, hanem tanulni vágyó gyerekek.
Miről kellett volna itt megkérdezni bárkit is?
Én egy interjút viszont szívesen olvasnék a kormányhivatal elnökével arról, hogy a vizsgálatsorozat során milyen szabálytalanságokat találtak, és miért zaklatják az iskolákat.

Balango | 2011. december 12. | 20:36:00

„A mi gyerekeink olyan fiatalok, mint a többiek, nem kell nekik speciális módszer. Tagadjuk és elutasítjuk a „roma pedagógia” megközelítést. Az viszont igaz, hogy nem lehet elvárni az iskolába járásnak, a házi feladat megírásának azt a fajta rendjét ebben az élethelyzetben, mint egy átlagos diáktól. Ha van egy kis alkalmi munka, akkor a lehetőséget megragadják. Házi feladatot sem igen tudunk adni olyan diáknak, akit nem vár otthon asztal. Ez módszertani kérdéseket is felvet”

Némi ellentmondást érzek az idézeten belül.
Nem tudom, miért kerüli mindenki olyan babonásan a "roma pedagógia" megközelítést. Ha kell, akkor kell.

kovacsi | 2011. december 12. | 20:33:55

Nem tudom, hogy mi az a : nincs komment 3 komment után!
Nem farkasszemet, hanem Farkas (F) szemet kellett volna nézniük.

Bembe | 2011. december 12. | 20:17:29

Cipollina | 2011. december 12. | 19:52:15
"Én is erősen hiányolom a másik oldal meghallgatását...
Féltek, hogy megcáfolják az előítéleteiket..."

és csodálkozol?

kalamáris | 2011. december 12. | 20:16:26

Nem Vagyok | 2011. december 12. | 19:44:56

A másik oldal meghallgatása nem fér bele a modern újságírásba.

Cipollina | 2011. december 12. | 19:52:15

Nem Vagyok | 2011. december 12. | 19:44:56


Én is erősen hiányolom a másik oldal meghallgatását...

Féltek, hogy megcáfolják az előítéleteiket...?

taliga | 2011. december 12. | 19:49:33

Ha minden tekintetben ellenőrizhetően működik, akkor nem egyházi státuszt kell adni az ilyen iskoláknak, hanem állami támogatásban részesíteni.

A támogatás mértéke függjön pl. attól is, milyen sikeresen tölti be a funkcióját, vagy évente milyen, emelkedő számú, egyetemi felvételist adnak ezek az iskolák!

A roma gyerekek tanníttatását lehet, hogy pontosan egy etnikailag közelebb álló, indiai szellemiség, indiai eredetű vallási alapon sikeresebben lehetne megoldani.

Egyébként a cikk úgy lett volna kerek, ha megszólaltatják a tösször is hivatkozott, idézett Jobbik párt valamelyik képviselőjét a témával kapcsolatban.

HIRDETÉS


Diákok a karzaton
Népszabadság - Reviczky Zsolt
Mintha Orbán Viktor beszédére szerettek volna reagálni azok a borsodi diákok, akik tegnap megjelentek a parlamentben. A miniszterelnök azt mondta ugyanis, hogy szeretnék megerősíteni a középosztályt, amit alulról nyitottnak képzelnek el, tehát „szegény sorból is fel lehet zárkózni”.

Valójában ugyanezt akarja a 160 fiatal is: azért indultak útnak Borsod legszegényebb falvaiból, hogy iskolájuk ellehetetlenítése ellen demonstráljanak. Az egyházakról szóló törvény ugyanis a kisegyházakat nem ismeri el, köztük a Dzsaj Bhím buddhista közösséget sem. E közösség úgynevezett második esély iskolákat működtet borsodi kisfalvakban: Sajókazán, Hegymegen, Sátán. A Derdák Tibor szociológus és Orsós János pedagógus alapította Dr. Ámbédkar Iskola 5. tanévét kezdte meg azzal a misszióval, hogy érettségit adjon azoknak a reménytelenségben élő romáknak, akiknek esélyük sincs középiskolai oktatásban részt venni. Az iskola indulása óta bővült az oktatási szolgáltatás: felnőttek is beiratkozhatnak, s befejezhetik az általános iskolát, illetve megszerezhetik az érettségit. „A mi gyerekeink olyan fiatalok, mint a többiek, nem kell nekik speciális módszer. Tagadjuk és elutasítjuk a „roma pedagógia” megközelítést. Az viszont igaz, hogy nem lehet elvárni az iskolába járásnak, a házi feladat megírásának azt a fajta rendjét ebben az élethelyzetben, mint egy átlagos diáktól. Ha van egy kis alkalmi munka, akkor a lehetőséget megragadják. Házi feladatot sem igen tudunk adni olyan diáknak, akit nem vár otthon asztal. Ez módszertani kérdéseket is felvet” – nyilatkozta korábban Derdák Tibor.

Az egyházakról szóló törvény miatt hiába van az iskolának érvényes közoktatási megállapodása, január elsejétől – ahogy a törvény hatályba lép – megszűnik az egyik szerződő fél. Az Ámbédkar Iskolát egyébként gyakran vádolják azzal, hogy úgynevezett „bizniszegyházat” tart fenn, és az alapítók csak azért hozták létre a Dzsaj Bhím Közösséget, hogy az iskola az egyházi kiegészítő támogatással több pénzhez jusson. Igaz, ami igaz: valóban előfordult az elmúlt években, hogy bizonyos szervezetek „egyházi” köntösben akartak pénzt lenyúlni. A Dr. Ámbédkar Iskolában folyó munka azonban ellenőrizhető, az állam helyett dolgozik: közfeladatot vállal. Olyan fiataloknak ad végzettséget, akiket az állami közoktatás már rég kidobott.

HIRDETÉS

Valami halvány reményük mégiscsak van: az, hogy mégsem borul föl teljesen az intézmény költségvetése a tanév közepén, egy LMP-s kezdeményezésnek köszönhető. A párt elérte, hogy azok a vallási közösségek, amelyek jövőre elveszítik egyházi státuszukat, de oktatási intézményeket működtetnek, legalább a tanév végéig megkaphassák a kiegészítő támogatásukat. Orsós János lapunknak úgy nyilatkozott, hogy körvonalazódik egy külön megállapodás a Nemzeti Erőforrás Minisztériummal, amelyet Balog Zoltán társadalmi felzárkózásért felelős államtitkár is támogat.

Az Ámbédkar azonban nem csak az egyházakról szóló törvény miatt van bajban. Derdákék munkáját ugyanis rendszeresen támadja a Jobbik. – A mi ellehetetlenülésünket a Jobbik akarja igazán. Azóta, hogy elvették tőlünk az egyházi státuszt, vérszemet kaptak, és ők, illetve szimpatizánsaik folyamatosan feljelentenek, a hatósági zaklatáson keresztül akarnak megszüntetni minket – mondja Derdák. A környék jobbikos érzelmű helyi vezetői ugyanis rendszeresen bejelentéseket tesznek ellenük a különböző hatóságoknál. A Dr. Ámbédkar Iskola bátran pályázhat a leggyakrabban ellenőrzött iskola címre: az utóbbi hetekben hetente többször érkeznek hatósági emberek az iskolába, amivel gyakorlatilag megbénítják a tanítást, a pedagógusoknak ugyanis folyamatosan az ellenőrök által bekért iratok összeállításán kell dolgozniuk. A fiatalok parlamenti demonstrációja közben is érkezett egy telefon az iskola egyik telephelyéről: megint kiszállt a kormányhivatal.

– Munkaügyi ellenőrök jönnek-mennek, az ÁNTSZ, a kormányhivatal, a Magyar Államkincstár munkatársai rendszeres vendégeink. Azt nézik, hogy tényleg tanítunk-e, bejárnak a gyerekek. Már negyven ellenőrzésen vagyunk túl. Még a vámosok is kiszálltak valamelyik nap. Ez már szerintem zaklatásnak minősül – mondja Orsós János.

A Dr. Ámbédkar Iskola egyre több tanulót vonz: sok fiatal látja kitörési lehetőségnek azokat a szolgáltatásokat, amelyeket az intézmény nyújt. Ez azt is jelenti, hogy ezek a fiatalok nem mennek a helyi szegregált, rossz minőségű oktatást nyújtó önkormányzati iskolákba, így azok lassan elnéptelenednek. A feljelentések hátterében szakemberek szerint tehát nemcsak az Ámbédkár sikere áll, hanem a többi helyi iskola egzisztenciális félelme is.

Tegnap 160 diák hallgatta meg a szocialista Nyakó Istvánt a Parlamentben, aki az iskola megmaradásáért szólalt föl. A gyerekek így megmutatták magukat a Jobbik-frakciónak is, ahol ott ül az az Endrésik Zsolt képviselő, aki szeptemberben rasszista kirohanásban támadta meg az iskolát. A Jobbik-frakció tagjai közül láttukra többen is zavartan fordultak el: az iskola működése, sikere nem szolgálja ki azt a sztereotípiát a romákról, amelynek hangoztatása ezeket a képviselőket a parlamentbe juttatta.

Címkék: roma, oktatás, Jobbik
 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    54 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS