Beszállt a kampányba a BKK
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerint 2010 óta több közlekedésfejlesztési beruházás zajlott le, mint előtte húsz éven át bármikor, "az eredmények pedig cáfolják a politikai nyilatkozatokat".
A közlekedésszervező arra reagálva közölte ezt az MTI-vel, hogy Bodnár Zoltán, a Magyar Liberális Párt főpolgármester-jelöltje hétfői sajtótájékoztatóján azt mondta, amihez a BKK hozzányúlt, az eddig még kudarcba fulladt: ismét meghosszabbították a BuBi próbaüzemét, 2014-re beígért elektronikus jegyrendszer bevezetése a feledés homályába merült, a 3-as metró életveszélyes állapotban van, a trolitender megbukott, a buszsávépítési hullám pedig csak a dugók számát növelte.
A BKK álláspontja szerint a Mol BuBi (Budapest Bicikli) a világ első, magyar biciklikkel működő közbringa-rendszere, a T-Systems és a Csepel vállalta a felelősséget a késedelemért, a késedelmi kötbért újabb állomásokra és kerékpárok beszerzésére fordítják. (A világelsőségről csak annyit, hogy a párizsi bérbringa-hálózat 2007-es átadásakor az MTI is megírta: a 11 ezer kerékpárt Magyarországon gyártották – a Szerk.)
Az elektronikus jegyrendszerrel kapcsolatban a BKK azt közölte, hogy fejlesztése az ütemterv szerint halad, a tendereztetés az utolsó fázisban van, és a projekt részeként már beüzemeltek 150 új jegy- és bérletkiadó automatát. (Az e-jegyrendszer amúgy egy éve csúszik, erről korábban részletesen írtunk).
A BKK azt is közölte, hogy a 3-as metró felújítása zajlik a sínszálak cseréjével, augusztus végén döntött a Fővárosi Közgyűlés a szerelvények felújításáról. Az elmúlt négy évben ötszáz alacsonypadlós busz állt forgalomba, több mint hétmilliárd forinttal nőtt a jegyárbevétel, és elkészült Budapest közlekedésfejlesztési stratégiája is – írta a BKK.