Bajnai a BKV-ről: előbb rendrakás, támogatás csak azután
"Tárgyalni csak olyan önkormányzati vállalatokkal tudunk, amelyek rendet tesznek és tartanak a házuk táján. Ez nemcsak a BKV-re vagy Budapestre, de minden önkormányzatra vonatkozik. Meg kell teremteni a felelős gazdálkodás feltételeit, és csak utána lehet beszélni bármilyen támogatásról. A kormány egyébként szeretné, hogy zavartalan legyen a tömegközlekedés, de tárgyalni csak a rendrakás után lehet, amikor már nem folynak el a közpénzek" - szögezte le a kormányfő, aki szerint a kormány mindenhol véget fog vetni a botrányos végkielégítések gyakorlatának.
Rendeletben írják elő, hogy nyilvánosságra kell hozni az önkormányzati vagy állami társaságok vezetőinek fizetését és végkielégítési feltételeit. Szeptemberben törvényt visznek a parlament elé, amely a végkielégítéseket korlátozza az új szerződéseknél - mondta el a Blikknek Bajnai Gordon.
A lap ugyanakkor arra is emlékeztetett, hogy a BKV vezérigazgatója, Kocsis István korábban már jelezte a tulajdonos Fővárosi Önkormányzatnak: novemberre elfogy a pénzük. Mint írták, a vállalatnak egyáltalán nincs használható pénzügyi terve, "nem csoda, hogy ellenőrizhetetlenül folynak el a milliárdok".
A BKV esetleges pénzügyi csődjének következményeiről a lap Hegedűs Miklóst, a GKI Gazdaságkutató igazgatóját is megkérdezte, aki szerint attól, hogy a BKV csődöt jelent, még nem fog megszűnni a fővárosban a közlekedés. A tömegközlekedés Budapest működéséhez elengedhetetlen, megmentéséért elsőként a főváros lesz kénytelen a zsebébe nyúlni, például úgy, hogy eladja a nagyvállalatokban meglévő tulajdonrészét - jegyezte meg a szakember.