belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
25. péntek

Állami cégvezetők fizetési toplistája: találtunk egymilliárdot

Dagadnak az üvegzsebek: a top 8 (a vezetőinek havonta bruttó 3 millió forintnál többet fizető) köztulajdonú társaság menedzsmentje évente 1 milliárd forintba kerül - prémium nélkül. A Népszabadság az eddig közzétett adatok alapján összeállította a legjobban fizető közcégek listáját. Klados és Simor az élen.

Nyusztay Máté| NOL| 2009. szeptember 19. |78 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Bulldoghs | 2010. február 11. | 21:42:44


Azonnali törvényerejű szabályozást kivetni, ami maximálja az állami vezetők bérét.... Itt a lényeg. Ha lehet minimálbér akkor legyen már maximálbér .És mikor kiderül valakiről hogy korrupt , vagy jogtalan előnyökhöz juttatta magát vagy hozzátartozóját, feleljen már érte . Mondjuk a vagyonával stb ...
Persze ha a mentelmi jog mögé bújik akkor ennek vajmi kevés esélye van . A melósnak nincs mentelmi joga,csak joga éhenhalni ,mivel a minimálbér másra nem elég . Ebből a szempontból irígylem a kínaiakat , ott kivégzik a korrupt vezetőket , mentelmi jog pedig nincs .

vanzinlu | 2009. szeptember 29. | 11:22:22

várakozó | 2009. szeptember 18. | 20:22:24
"...Majd ha a jobboldalról is kiderül mindez..." Kiderült, és? Pedig Kedves Várakozó, a lenyúlás az lenyúlás, bármelyik oldalról történik. Ezt jobb, ha tőlem tudja.

bánáti? | 2009. szeptember 23. | 09:28:55

Felháborító, hogy a rendszerváltást követően csak ilyen hosszú idő múlva derült ezekre az csillagászati összegű juttatásokra.
Kik is voltak eközben hatalmon? - hát az összes eddigi pártok, de egyiknek sem volt érdeke, hogy megpiszkálja.
Most is csak azért robban a bumm, mert közelegnek a választások, lehet erre is hivatkozni,hogy lám-lám, majd mi adunk azoknak a fejére (ígérni mindenki tud), akik ennyi pénzt szemrebbenés nélkül képesek nyugodt lelkiismerettel eltenni a köz pénzéből.
Hiú ábránd, hogy ezen változtatni lehet. Talán, ha Bajnai maradna, ő meg merné tenni ezt a lépést, de a sunnyogó, vagy erőszakosan nyomuló pártok népszerűségvesztés miatt úgysem fognak ezen változtatni.

drfaj | 2009. szeptember 21. | 12:33:59

A nép meg nyomorog! Szemétség!

nina13 | 2009. szeptember 20. | 20:47:42

A fizetésekből és az utóbbi időben kiderült végkielégítések azt mutatják, hogy hallatlan költekezés folyik állami szinten. Ezt azonban nem lehet egyszerűen az intézmények rovására írni. Hiszen ennek a költekezésnek "törvényi háttere" van, amelyet a parlamenti pártok egyöntetűen valamikor megszavaztak. Egyetlen esetben nem hallottam felszólalni valakit, hogy a felsorolt intézményekben hatalmas fizetéseket osztogatnak, nem tudni, miért. Az ellenzék sem kiabált, hiszen, ha megnyerék a választásokat az Ő embereiket ültetnék ezekbe a zsíros állásokba jutalmul a támogatásért. Bajnai megkísérelheti, hogy ezeket a kifizetéseket maximálja, de biztos, hogy a Fidesz leszavazza majd, látszat intézkedésnek titulálva az egészet. Igaz Ők igen találékonyak a simlis úton történő pénzszerzésben. Nem féltem őket.

nimród | 2009. szeptember 20. | 19:12:16

"Mellesleg a BKV vezér Aba Botondnak a 2002 előtt kötött munkaszerződése alapján fizettek ki 20 milliós jutalmat a 2002. évre."- írja bbicus.

Nehogy, már ezt is a Fidesz nyakába varrjuk! Egyébként biztos vagyok benne, hogy a Fidesz jövőre, kormányra kerülve, gyökeresen szakít a mostani végkielégítési és fizetési gyakorlattal. Mást nem is tehet. Bbicus ezzel ellenkező víziói oktalan erőlködések.

bbicus | 2009. szeptember 20. | 17:43:37

nimród | 2009. szeptember 20. | 13:45:41

Még hogy eltűri-e a Fidesz hatalomra kerülve ezeket a fizetéseket?!

Ezeket a fizetéseket ígérte be a mamelukoknak, akik lelkesen csaholnak és szajkózzák a brossúrát, akármekkora hazugságokat tartalmaz.

A Fidesz üres populista dumája, hogy szállítsák felére ezeket a fizetéseket.
Ha eljönne az igazság órája hirtelen, s meg kellene szavazni a parlamentben, inkább virslit ennének éppen a büfében.

bbicus | 2009. szeptember 20. | 17:38:18

Ja, és a Szász Karcsikának se fájt már annyira a verés, miután landolt a számláján az a 350 millió forint, amit munkaszerződése alapján akkor kapott, amikor a PSZÁF megvált tőle.
Melyik párt is kormányzott akkor, amikor ennek a Szásznak jóváhagyta az állam a munaszerződését?
Ne törjétek a fejeteket, szabad a gazda: a Fidesz-Fkgp gyakorolta a hatalmat.
Ezt is csak azért mondom, hogy látható legyen: ezek az aránytalan kifizetések nem az utóbbi pár évben kezdődtek.
Annak van igaza, aki azt mondja (velem együtt), hogy már régen meg kellett volna változtatni az ezt lehetővé tevő jogszabályokat.
Csakhogy: akkor minden parlamenti párt csókosai póruljártak volna, akiket hűségük jutalmául jólfizető poziciókba ültettek.
Ezért aztán ilyen ügyben törvénykező egyetértésről álmodni sem lehet.

bbicus | 2009. szeptember 20. | 16:01:20

PUBI | 2009. szeptember 19. | 10:44:45

Járai 7 milliónál valamivel többet kapott havonta jegybankelnökként.
Ha azt felszorzod az inflációval, ugyanott van, ahol most a Simor.

Mellesleg a BKV vezér Aba Botondnak a 2002 előtt kötött munkaszerződése alapján fizettek ki 20 milliós jutalmat a 2002. évre. Azért "csak" ennyit, mert a fővárosi közgyűlés 2003 júliusában úgy ítélte meg, hogy nem teljesítette a teljes összeg feltételeit.
Hogy mennyi lett volna a teljes összeg, azt nem tudni, mivel szemérmesen csak a fidesz 2002-es választási bukása utáni idők javadalmazásait kellett nyilvánosságra hozni.
Vajh miért?
Mellesleg 2002-ben (a korábban kötött munkaszerződés alapján) 7 milliós végkielkégítést fizettek a Csepeli Piac Kft. ügyvezetőjének, amikor lemondott, mert önkormányzati képviselő lett.
Szóval, működik ez már szépen, régóta...

nimród | 2009. szeptember 20. | 13:45:41

Klados Gusztáv képéről valóban nem rí le az intelligencia, de azért ő kétségtelenül a földalatti-építés nemzetközi hírű szakembere. Esetében valószínűleg igaz, amit valaki itt írt, hogy a BKV-nak nagyobb szüksége van rá, mint neki a BKV-ra. Az már más kérdés, hogy miért fizetnek mellette, a földalatti propjektben más csúcsmenedzsereket kiemelt összegekkel?

Valahol olvastam, hogy Simornak magasabb a fizetése, mint a FED (USA jegybank) elnökének. Ha így van, ez gyalázat! Ha Orbánék alatt is ez volt a helyzet, az is gyalázat. Ha eltűrik ezt, ismét kormányra kerülve, még nagyobb gyalázat.

polly | 2009. szeptember 20. | 10:16:21

ne haragudj feririon, de amit te irsz, az nagyon nagy hülyeség!

ki mondta hogy ne legyenek vezetök?
ne ennyiért? és nem igy? egy rendes manager viszi boltot, és sikeressé teszi, ezek nem sikeresek hanem lehuznak!

Iszonyu pofátlanság amit irsz!

Gaspar | 2009. szeptember 20. | 09:16:39

feriron,

Hát... ha ezeket vezetőknek nevezed?
Ami engem illet, egész jó megvoltam nélkülük vagy 7 évig külföldön.

Nem kellene teljesen hülyének nézni az embereket, van, aki éhenhalna, van aki nem és van, aki jobb vezető lenne, mint ez a társaság, ha lehetőséget kapna rá.

kations,

Igen, szerintem is egyetérünk.
csak nem sok értelmét láttam az ilyen általánosító összehasonlításnak, ami nagyon gyakori itthon. Hatalmas különbségek vannak a nálunk fejlettebb országok között is.

feriron | 2009. szeptember 20. | 09:01:09

Moderálási alapelvek- moderált komment -

Blfszk ! Vztk nlkl hnhlnnk vgy mhtnnk vssz fr, jhsz nlkl "brkcsrd" lglt sm tlln mg !

polly | 2009. szeptember 19. | 22:14:18

Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) Zrt. - WAHHHHHHHHHHH :(((((

Zuschlag | 2009. szeptember 19. | 22:06:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

polly | 2009. szeptember 19. | 21:12:03

EGY CSODÁT LEHETNE MEGVALÓSITANI EZEKNEK A 3 HAVI FIZETÉSÜKBÖL!!!

1. hip-hop minden falu mellet lenne szélmalom és napkollektor, az alapvetö áram és melegviz ellátásra. ezzel azonnal megszületne az uj iparág, rendes mühelyekkel, értékesitökkel, akciókkal, szakemberekkel!
2. pikpak, meg lehetne menteni a máv-ot, süriteni az infrastrukturát, hogy el lehessen jutni az ország egyik részéröl a másikra.
3. ha még erre rá csökkentik a kurva adóikat, és támogtaják a cégeknél 6- és 4 órás melót, mingyárt máshogyan nézne ki minden.
(higgyétek el nekem!)

polly | 2009. szeptember 19. | 21:04:44

de gyerekek, hogy van az hogy ezen felül még businesselnek is, szóval EZ a kemény!!! még ezen felül ott van az ingatlan business, az önkormányzat business, az autópálya business, nem is akarok belegondolni hogy mi van ott a diákhitel cég körül... egyáltalán - a diákhitel egy külön cég??? OHHH MY FUCKIN' GOD...

aszteroid | 2009. szeptember 19. | 19:13:00

Ha ezek is a köztisztviselők bértáblája szerint lennének megfizetve, nem kereshetnének 2x annyit, mint egy miniszter.

aszteroid | 2009. szeptember 19. | 19:09:00

mizar, ez itt a baj, hogy ezek munkajogilag nem közszolgák, hiába állami pénzből kapják fizetésüket! Ha valóban közszolgák lennének, akkor u.az a bértábla vonatkozna rájuk is, mint bárki másra a közigazgatásban, ekkor maximála lenne a fizetésük, de így nincs, pont ez a baj!

kations | 2009. szeptember 19. | 19:08:10

Gaspar | 2009. szeptember 19. | 15:14:35
Szerintem a lényegben egyetértünk. Mármint, hogy túlzás a hazai állami vezetők nyugatabbi szintű fizetése miközben ezt a pénzt a sokszor nagyon szerény helyzetben lévő adófizetők „dobják” össze. Akik meg igencsak kelet-európai szintet engedhetnek meg maguknak illetve ilyen szintet kapnak viszonzásul. A többi csak az álláspontok további árnyalása. Mint például;
A többség az Amerikai Egyesült Államokban sem maga fizeti az egészségbiztosítást. A néhány fős kisvállalkozásoknál talán igen de az ennél nagyobb cégeknél ez része a juttatásoknak. Valóban, ott 30-40 millió embernek nincs betegbiztosítása. Őket a szegénykórházakban látják el. Kb. úgy mint nálunk a normál kórházakban. Ez Európában egy jó méretű ország lenne. Ott a lakosság 10-12 %-a. Ez is rossz de otthon is lehet ilyen százalékarányú leszakadt, elesett embertömeg. Sajnos. Szégyellje magát aki erre nincs tekintettel.
A nyugdíjrendszer is valóban más. Van az állami nyugdíj ami nem túl sok de biztos. Emellett létezik a magánynyugdíj többféle formája. Pl. minden valamire való cég futtatja az ún. 401k programot aminek lényege, hogy amennyit az alkalmazott hajlandó befizetni annyit ők is hozzátesznek havonta. Mindez a korábban idézett fizetéseken felül. Harminc-negyven év alatt ez igen szép nyugdíjat jelent hacsak a válság el nem viszi jó részét. Na jó, ez a nemzet zömét alkotó középosztályra jellemző.
Adók. Az ÁFA általában 5-9% már amelyik államban van az 50 közül. Ha van, azt rendszerint a helyi tanácsok (önkormányzatok) állapítják meg. Az alapvető élelmiszerekre (kenyér, hús, tej, stb) sehol sincs. Az élvezeti cikkekre (dohány, alkohol) meg elérheti akár a 20 %-ot is. A segélyeket élelmiszerjegy formájában adják és nem készpénzben. Csak közbevetés, a „rendes” emberek nagyon szégyellik ha segélyre szorulnak.
Személyi jövedelemadó. Átlagember számára kb. fele akkora mint itthon. Családi adózás van, minden eltartott után levonható összeg jár. Akkor is ha ez a beteg nagymama vagy az állástalan nagynéni. Családi pótlék csak ilyen formában létezik. Nem merem folytatni mert vagy nem hiszik el vagy kikapok érte.
Egyetértek, minden effélét figyelembe kell venni egy-egy ember reális jövedelmének megítélésekor.

polly | 2009. szeptember 19. | 17:38:53
Mindenkinek ugrálnia kellene ha komolyan venné a köz érdekeinek védelmét.

mizar | 2009. szeptember 19. | 18:08:23
Mi sem akarnánk ennyit fizetni. Aztán ha azok a külső szakértők tényleg szakértők lennének! Nem inkább tettestársak…

mizar | 2009. szeptember 19. | 18:08:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

polly | 2009. szeptember 19. | 17:38:53

kedves mindenki, kedves máté,

mit lehet ezellen tenni? kiszámoltam, prémium nélkül, a BKV vezérigazgatója 12.5-szörösét keresi meg az alkalmazott bérének, és akkor 120ezerrel számoltam, szerintem ennyit nem is keresnek a srácok.
kérdem én, a prémium ugyebár, az nem egy plusz ami akkor jár ha a cég nyereséget számolt el? az évek óta minuszban tengödö bkv-nál például ez hogy lehet??? le amortizálódnak a buszok, az emberek szarul élnek, még egy ingatlan balhéja is van a BKV-nak... no comment.
Egy felsö vezetö, persze, hadd keressen már többet, ha nincs minuszban a cége, nem??? (mondjátok ha nagyon nagy hülyeséget kérdezek)
Egyébként a simornag nem elég még igy sem, ö nagy király akar lenni, még törvénytelenül forgatja a lajvét offshoreba, de ez még mindig nem elég, még le is huzza a zenekakadémiát egy plusz milkával havonta, mert valamiért kell a zeneakadémiának még egy tanácsadó.
Kedves mindenki, miért nem ugrál a köztársassági elnök? nem ez lenne a dolga??? senki nem sajnálja a pénzt ezektöl, ha cserébe csinálnak is valamit, de nemhogy nem csinálnak semmit, hanem a válság közepén megfingatja MNB a teljes országot, nem csökkenetenek kamatot, csinálnak valami 246 százalékos profitot, és szétbasszák a gazdaságot...
nyugodt szivel nézik végig ahogy megy ki a pénz a nyugdijbol, az oktatásbol, az egészségügyböl, és nem adnak lejebb, miközben pontosan tudják az urak hogy mi mennyit ér, látják az áldatlan állapotot, és még érzékelhetik hogy egy havi nyugdijat, ök, egyetlen egy este alatt elköltenek. komolyan mondom, nállunk nincs is semmiféle válság, nálunk csak ezek vannak. semmi baj a gazdaságunkkal, csak kellenének rendes managerek akik hoznak pénzt, és akkor senki nem sajnálja tölük. de igy...

Gaspar | 2009. szeptember 19. | 15:14:35

kations,

Nyugat-Európáról beszéltem, nem az Egyesült Államokról.
Nyugat-Európának teljesen más társadalombiztosítási rendszere van, mint az USA-nak. Ne felejtse el, hogy az Egyesült Államokban mindenki maga fizeti az egészségbiztosítását (azon néhány setet kivéve, amikor ezt a vállalat magára vállalja) - sokaknak nincs is egészségbiztosítása, annak ellenére, hogy dolgoznak -, és maga takarékoskodik nyugdíjas éveire, ami a fizetésének jelendős hányadát kiteheti.
Európában ez általában nem így van, többek között nálunk sem. Simor vagy Kocsis fizetése után nem ők, hanem a magyar állam, azaz mi fizetjük az egészségbiztosítási és nyugdíjjárulékot is.
Ha össze akarnánk hasonlítani a béreket, a nettó béreket kellene összehasonlítani, a járulékok és az SZJA levonása vagy befizetése után, valamint azok vásárlóerő-paritáson mért értékével kellene számolnunk.
Mert ne felejtsük el, hogy ha Simor úr Londonba vagy Párizsba kívánna átköltözni, ott egy igényeinek megfelelő rezidencia bérleti díjáért minimum 4-5000 eurót kellene havonta kifizetnie, ugyanennek megvásárlását pedig aligha úszná meg kétmillió euró alatt.

kations | 2009. szeptember 19. | 14:50:18

Gaspar | 2009. szeptember 19. | 09:47:09
Nugatabbit írtam. Íme a fizetésekre vonatkozó link: http://career.engin.umich.edu/salary/20072008.html. A volt hallgatók visszajelzései szerintem főleg a kezdőkre vonatkoznak. A húsz éve pályán levők ritkán szoktak visszajelenteni a volt egyetemüknek. Igaz, igazgató is kevesükből lesz.
Amúgy minden megjegyzésével teljesen egyetértek. Nyugatabbit is azért írtam mert a régi kelet-nyugat megkülönböztetés már idejét múlta. Magam is arra céloztam, hogy a honi vezetők részéről igazságtalanság nyugatabbi béreket felvenni a régi átkos jövedelmi szinten tartott alkalmazottak/adófizetők által befizetett adóforintokból. Miközben teljesítményük igencsak megmaradt kelet-európainak. Néhányuk kivételével egyet sem alkalmaznának amott, ezen a szinten. Az itteni csak egy eltorzult helyi értékrend aminek nem sok köze van a világ érdek- és értékrendjéhez. A fizetésbeli különbségeknek a helyi és történelmileg kialakult társadalmi-gazdasági környezethez kellene igazodni. Jó esetben némi társadalmi szolidaritást is mutatva.

aszteroid | 2009. szeptember 19. | 12:03:21
Voltak akik visszajöttek. Talán azért is, hogy hazahozzák tudásukat. Mindegyik pórul járt. Helyben mind kimarják azt akin észreveszik a kárpát-medenceitől eltérő mentalitást. Pl. a teljesítményelvűséget szemben az itt megszokott nepotizmussal és korrupcióval.
Keserűségből írom: az eszesebbek sosem jönnek vissza. Bár sokat szenvednek ők is. A Gáspár által helyesen leírt hátrányból indulva küzdenek az elismerésért.

aszteroid | 2009. szeptember 19. | 12:03:21

"Senki sem sajnálja, ha éppen emiatt a mentalitás miatt fiatal, jól képzett magyar szakemberek mennek el külföldre dolgozni? "

Igen, Gaspar, ez a bökkenő! Menet közben már felnő(tt) egy olyan generáció, akik neves külföldi diplomával és munkatapasztalattal térnének vissza és akár még csodákra is képesek lennének, mert még a szemléletük is más, mint ezeknek, de gondolhatjátok mennyi esély adnának nekik a jelenlegi "topmenedzserek" (lásd BKV-s HR főnökasszony és a hasonszőrűek), igy maradnak kint! Ezek meg vérszemet kapva és mérhetetlen gárlástalanság által vezérelve, sőt még meg is indokolva azzak, hogy bezzeg a "nyugati kollégáik" is keresnek ennyit (semmi alapjuk nincs az összehasonlításhoz!) ez érték el.

Azonnali törvényerejű szabályozást kivetni, ami maximálja az állami vezetők bérét , valamint a prémiumok és egyéb juttatások teljes elvonása!

Gaspar | 2009. szeptember 19. | 11:40:31

Tényleg nem értem, honnan veszi néhány kommentelő, hogy ezeknek az embereknek nyugati szitnű fizetés jár.
Persze azon túl, hogy 20 éve próbálják meg elhitetni velünk, hogy kb. 5 százaléknyi ilyen-olyan párthoz közel álló fejesnek ez jár, a többi 95 százalék meg elégedjen meg a magyar fizetési szinttel.

Nem gondolják, hogy saját magukat is leértékelik ezzel?

Függetlenül attól, hogy elég értelmetlen a Nyugat szó használta, mégis mit gondolnak, hogy milyenek a fizetések Nyuagt-Európában? MIelőtt a nyugati fizetésekkel példálóznának, nézzék meg az EUROSTAT statisztikákat!
Személyes tapasztalatom alapján állítom, hogy a havi 20-30 ezer eurós fizetés nagyon ritka Nyugat-Európában is.

És, ahogyan az előbb is említettem, gyakorlatilag semki sincs ezen a listán, aki bármilyen állást is tudna találni az ún. Nyugaton.
Mégis, mi indokolja, hogy pl. Kocsis nyugati szintű fizetést kap, miközben esetleg jól képzett, külföldi szakmai tapasztalattal is rendelkező mérnök beosztottjának meg kell elégednie a magyar fizetéssel?
Senki sem sajnálja, ha éppen emiatt a mentalitás miatt fiatal, jól képzett magyar szakemberek mennek el külföldre dolgozni?
Ami engem illet, szívesebben venném, ha az ilyen Kocsis és Simor félék mennének el innen, a tényleg jól képzett magyar szakemberek pedig hazajönnének.
Akkor megláthatnánk azt is, vajon kinevezik-e Kocsist a pl. müncheni tömegközlekedési vállalat élére vagy Simort a Deutsche Bank elnökének, tekinettel óriási szakmai tapasztalatukra, nemzetközi tekintélyükre és kiváló menedzseri képességeikre.

Az ördögbe is, senkinek sem jut eszébe, hogy ha már 20 éve ilyen bőkezűen fizetjük ezeket a csúcsmendzsernek nevezett paprikajancsikat, akkor hol maradnak a nyugati színvonalú szolgáltatások?

kipcsak | 2009. szeptember 19. | 11:08:32

Moderálási alapelvek- komment törölve -

PUBI | 2009. szeptember 19. | 11:02:44

De nem tetszik a MOCSKOKNAK hogy a minimálbért felemeljék 71500-ft ról 80000-ft ra UGYE?????????????????????????????????????????????????? DE A MILLIÓKAT MEG LEHET FIZETNI MINDEN FELSŐVEZETŐNEK UGYE?????????????????? A PÓRNÉP MEG MAGASRÓL VAN LESZARVA,tölük még az étkezési jegyet is elveszik ADÓ formában,a 13.havi bért sem kapja meg az aki az ágytálból önti ki a SZ.RT mert neki nem jár,de a CSÓKOSOKNAK milliókat fizetnek ki jutalom gyanánt.HÁT NEM GUSZTUSTALANOK??????

PUBI | 2009. szeptember 19. | 10:44:45

Járainak mennyi is volt a havi fizetése jegybankelnökként?????????????????? Őt ORBÁN nevezte ki!!!!!!! Akkor nem volt probléma a magas fizetése????? Ha jól tudom akkor emelték a minimálbért 40000-ft ra,úgyhogy nem csak az mszp van benne a buliban hanem a fidesz is,most meg kezdenek kiderülni a DISZNÓSÁGOK, amitől az embereknek kezd kinyilni a bicska a zsebében.

zeni | 2009. szeptember 19. | 10:37:39

Tökre egyetértek minden háborgóval, egyedűl csak azokkal a komentekkel szemben van fenntartásom amik Klados úrról szólnak.
Véleményem szerint ő az egyetlen akinek valóban megér annyit a munkája, magyarul megdolgozik tisztességesen a pénzéért. Nekünk (mármint az országnak) van nagyobb szükségünk a munkájára, mint neki erre a munkalehetőségre, ő bárhol megél, talán még jobban is.

catoo | 2009. szeptember 19. | 10:24:41

Dolgozz Barom, hogy tudd etetni a "getto lakot", aki az utcan kirabol.
Dolgozz Barom, hogy legyen luxus haza, luxus autoja, luxus nyaralasa annak a cegvezetonek, akit az adodbol fizetnek.

Dolgozz Barom, es elvezd, hogy luk van a fenekeden es a retkes vonaton, vagy buszon utazhatsz munkaba. Fizetheted az afat es az adodat. Elvehetik a vagyonodat a bankok, mert kell a penz a sok oltonyos es retkes ingyenelonek.

Elnezest a kemenyebb szovegezesert. De ezt maskepp nem lehet leirni.
Aki a valosagban el megerti. Aki alomvilagban, annak mindegy hogyan fogalmazok.

portius cato | 2009. szeptember 19. | 10:04:14

Szögezzük le röviden a tényeket: hányadék egy politikai és gazdasági "elitje" van per pillanat Magyarországnak. Ide értve különösen a jelenleg kormányzó politikai pártokat , de az ehhez tartozó gazdasági holdudvart, és kisebb felelősséggel de a jelenlegi parlamenti ellenzéket is.

kipcsak | 2009. szeptember 19. | 09:54:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Gaspar | 2009. szeptember 19. | 09:47:09

kations,

Megmondaná, hogy melyik nyugat-európai országra gondol, ahol Ön szerint a kezdő mérnök havi 1 millóval kezd?
Én sokáig éltem az egyik nagy nyugat-európai országban, ott egy fiatal kezdő mérnük havi kb. havi 1500 euróval kezd, kivéve az egy-két, valóban nemzetközi hírű iskolában végzett mérnököket. Aztán vagy igazgató lesz, vagy nem. A többségükből soha nem lesz igazgató és 40 éves korukra meg kell elégedniük havi 3000 euróval.

NIncs értelme az ilyen összehasonlításnak, ilyen értelemben a nyugat-Európa kifejezésnek sincsen értelme, mert óriási különbségek vannak a nyugat-európai országok között is.

A cikkben felsorolt urak és hölgyek Magyarországon dolgoznak, és mivel itthon rajtuk kívül mindenki a magyar bérszínvonalnak megfelelő fizetést kap -a magánvállalkozók, saját tulajdonú vállalatok vezetői nem tartoznak ide, ők annyit kereshetnek, amennyire képesek, de csődbe is mehetnek- úgy illene, hogy az állami vállalatok vezetőire is ez vonatkozzék. Aza fizetésük arányosan legyen több, mint beosztottaik fizetése, de kb. feleannyi, mint tőlünk nyugatabbra.

Ráadásul Klados Gusztávon kívül senki sincs ezen a listán, aki külföldön tudna munkát vállalni ilyen szinten. lehet, hogy Simort majd bepakolja a magyar kormény az EBRDE-be, de hogy magától nem találna állást külföldön, az biztos.
Meg lehet próbálni, ki lehet menni külföldre állást keresni.
Ott az derül ki, hogy -a nemzetközi hírő kutatókat és tudósokat kivéve- mindenki fütyül a magyarországi diplomákra és tapasztalatra. Lehet állást találni, nehezen, de nagyon keményen kell dolgozni és bizonyítani ahhoz, hogy valaki előrejusson.
Ne felejtsük el, hogy a nagy külföldi cégeknél többek között az Oxfordban vagy a Harvardon végzettekkel kell versenyezni. Ugyan ki van ezen a listán, aki képes lenne erre?

panama | 2009. szeptember 19. | 09:28:13

Szerintem ezek olyan tudással rendelkező, pótolhatatlan emberek akik valószínűleg aranyat is szarnak. Kiváncsi lennék ennyi pénzért mit csinálnak a bkv csaK HÜLYÉKET ALKALMAZ ENNYI PÉNZÉRT a vasútikocsik mint a disznó ól, stb. Ezek az embereket és beosztottjaikat állítólag mi fizetjük akkor talán megkellene szabadulni tőlük és alkalmazni olyanokat kevesebbért, akik végre is hajtják amit elvárunk tőlük!

kipcsak | 2009. szeptember 19. | 08:59:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

evianna | 2009. szeptember 19. | 08:13:28

bumm, én attól tartok, hogy ennek a nyomorult 4-es metrónak ott tartanak be, ahol tudnak, ott zsarolgatnak, ahol tudnak.
én kizártnak tartom, hogy a projektvezető jattolna bárkinek (miért tenné? gondolom, abban a szakmában is szabott árfolyamok vannak, annak alapján kapja a fizetését).
vele egy esetben lehet baj: ha olyan a szerződése, mint néhány BKV-s vezetőnek, hogy x idő, ha előbb elbocsátják, akkor az egész maradék egy összegben.
na, akkor baj lenne.
de ez a semmittevő irodisták kiváltsága.

evianna | 2009. szeptember 19. | 08:03:10

bumm | 2009. szeptember 18. | 20:57:24

teljesen igaz, a pszáf vezére is ennyit kapott + prémium (a bankfelügyelet meg úgy működött, ahogy), és a pasas most a fidesz egyik közgazdasági szakértője.
készül vissza, gondolom, legalább annyiért.

evianna | 2009. szeptember 19. | 07:59:52

localp | 2009. szeptember 18. | 20:36:30

mondom, hogy nem tudom megítélni, mi jár egy projektvezetőnek, de abban biztos vagyok, hogy egy nyugati építkezésen ezért a munkáért legalább ennyi, ha nem több.
ez a baj a fizetések nyilvánosságával: itt most "tocsikolás" folyik - miért keres ez ennyit, ha én nem?
ez nem vezet sehova.
az viszont remek ötlet, hogy a fizetéseknek (és szerintem az egyéb juttatásoknak) nyilvánosaknak és ellenőrizhetőknek is kell maradniuk!
ez ugyanis nem ennek az elmúlt 7-8 évnek a terméke!

kations | 2009. szeptember 19. | 00:59:19

Reálisan szólva ezen összegek megfelelnek a nyugatabbi gazdag országok jövedelmi szintjének Divatos szakmában egy kezdő mérnök kb. havi egymillióval kezd. Kevésbé divatos szakmában ennek úgy 60%-ával. Forintban és bruttó számolva. Mire igazgató lesz addigra fizetése 3-4-szeresére emelkedik. Mindez profitelvű magáncégeknél. A magánvállalkozások meg annyit költenek bérekre amennyit akarnak.
Állami helyeken ennél jóval kevesebbet fizetnek. Az USA elnöke (amennyire tudom) havi 8 millió forint körül kap. Megkockáztatom, ő nem számít jelentéktelen személynek. Kisebb beosztások ennek arányában. És nem lehet magánvállalkozásuk. Legalábbis nem közvetlenül. A közszolgák adóbevallása nyilvános. Nem az általuk krix-krakszolt vagyonnyilatkozat. Mint pl. a legnagyobb vagyonom az unokáim.
A honi rendkívüli igazságtalanság ott van, hogy ők maguknak megteremtették a gazdag országok jövedelmeit amikor egy szegény ország szegény népének adóforintjait veszik fel. A bemutatott lista a plusz juttatásokat nem is tartalmazza. Az itteni gazdasági-társadalmi környezetben ez vérlázító. Ugyanez igaz a politikusokra. Ha arra hívatkoznak, hogy nyugatabbra ekkorák a fizetések akkor menjenek oda. Gyanítom nem kellenének.

nugát | 2009. szeptember 19. | 00:53:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

weatherby | 2009. szeptember 18. | 22:56:37

Off shore Simor a börtön helyett milyen jól jár.

weatherby | 2009. szeptember 18. | 22:55:45

A magyarok választották maguknak ezt a mai garnitúrát, tessék örülni nekik. Cseléd nép olyat kap, amilyet választ magának, olyat, amilyen vezetőket kinevel magának.

weatherby | 2009. szeptember 18. | 22:51:00

Off shore Simor a börtön helyett milyen jól jár.

Torrente | 2009. szeptember 18. | 22:17:00

A buszok is már csak azért járnak pesten mert kirohadt az aljuk, és lábbal hajtják az utasok, mint a két kőkorszaki zseni.

komszomol | 2009. szeptember 18. | 22:11:33

"sydney | 2009. szeptember 18. | 21:54:32

A szüleitek és nagyszüleitek akarták bevezetni a kapitalizmust,"

Akarta a rosseb!

Torrente | 2009. szeptember 18. | 22:09:07

A bkv vezetőknek mi alapján osztanak prémiumot?Szinte semmi nem működik normálisan, a tartozásuk egyre jobban nő, és még arra sincs esély, hogy a közeljövőben megkezdjék a törlesztését.

sydney | 2009. szeptember 18. | 22:04:21

És akkor még "kedvencemnek", a BKV-vezér Kocsis elvtársnak idéznék egyik szép Petőfi versből: "..Senkiházi bitang ember- ki hogy ha kell, halni nem mer- kinek drágább rongy élete - mint a haza becsülete-....Nem tudom, jól emlékszem-e rá, mert vagy 50 éve tanultam.De valahogy így szólt.

sydney | 2009. szeptember 18. | 21:56:09

A Kladost ne bántsátok, ő valami olyat tud, amit rajta kívül senki más Magyarországon. A Rubik Ernő is megérdemelne ennyit.

sydney | 2009. szeptember 18. | 21:54:32

Na diákok ehhez mit szóltok? A Diákhitel Központ igazgatója úgy 3 és fél milliót visz haza havonta, ti mennyi idő alatt nyögitek ki a kis hiteleteket? Belőletek él(ősködik) az igazgató úr. A szüleitek és nagyszüleitek akarták bevezetni a kapitalizmust, annak is magyar rabló változatát, ezt kaptátok. Én is bűnös vagyok, én is akartam a rendszerváltást. Én már nem tudom visszacsinálni, de ti még erőtök teljében vagytok, ha szegényen is. Olvassátok el odafigyelve Marx-Engels: A kommunista kiáltvány cimű kis művét, akkor megértitek, míről van szó. Most kb. 1.000.- Ft a kis könyv, 1962-ben még 7.- Ft-ba került. Változik a világ.

bumm | 2009. szeptember 18. | 21:35:43

Meg a zsebekbe is szerintem, speaker. Nagyon gyanúsan megtollasodtak a politikusaink is. Ha összeadnánk a legális fix jövedelmüket nagyot néznénk, hogy abból hogy épültek kacsalábon forgó villák, meg a szösz tudja mi mindenek.
Nem gyanúsítgatás, mert Orbánné asszem örökölt is, de 36 ingatlan a nevén nem semmi: más örül, ha egy is van neki. De csak azért mondom, mert éppen ez jutott az eszembe.
Magyar Bálint is eszembe juthatott volna, az ő palotája se putri.

Speaker | 2009. szeptember 18. | 21:23:48

Mindenkinek mondom, aki azt állítja, hogy a menedzseri, igazgató tagsági, vagy felegyelőbizottsági tagságért pártjattot vagy magánjattot kell adni, hogy ez úgy marhaság ahogy van. Magyarán a kinevezettek a saját jövedelmükből sem egyszeri, sem rendszeres jattot nem adnak sehová. Az viszont előfordul, hogy a kinevezett menedzsernek a figyelmébe ajánlanak egy egy tanácsadó céget, vagy egy adott kérdésben jártas, tanácsadónak alkalmas személyt, hogy kössenek vele megbízási szerződést. A pártok úgy jutnak pénzhez, hogy a közbeszerzési eljárásokat úgy írják ki, hogy csak az a cég nyerhesse meg, amelyik aztán jattol a pártnak.

Nantal | 2009. szeptember 18. | 21:20:42

tölgyes, 20:47:19

Igen...! Így IS lehet látni...! Csakhogy, OV-nek Surányi volt a "bankára, míg Megyesi/Gyurcsánynak Járai..!!!
...és a különbség - szerintem -, ebből ered...!

bumm | 2009. szeptember 18. | 21:09:25

Hát, ha ilyen menő fószer a dagadtat visszavonom. De máris háromszoros amibe kerül a tervezetnél, és nyúlik az építése, mint a rétes. Ha olyan jó szakember, akkor időre, a tervezett összegből szépen megcsinálja: Indonéziában biztos nem pöcsölt és mentek a dolgok, mert seggberúgják, ha nem.
De nálunk mindent lehet. A fenti vállalatok közt is van veszteséges jócskán, lefogadom. Rossz munkáért rengeteg fizetés - ezt nevezem kapitalizmusnak.

574aly | 2009. szeptember 18. | 21:08:40

Kezdünk megvilágosulni. Csak még kevesen vagyunk.

ejnye | 2009. szeptember 18. | 21:03:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bumm | 2009. szeptember 18. | 21:03:51

Ennek a dagadtnak meg a szeme se áll jól és olyan buta képe van, hogy el nem tudom képzelni, mi érhet a munkájában havi 8 milliót, meg amit még lop hozzá. És vajon az a szar elkészül egyáltalán?
Biztos, hogy risztelés megy ezek között, mindenféle susmus, azért is vannak azok a hallgatási pénzek: mi a franc titok lehet egy állami vállalatnál.
Na ezt követően a megyei és a települési önkormányzatok hasonló ügyleteit is nyilvánosságra kell hozni: lehet, hogy akkor esik pofára tölgyes.

Ratioactiv | 2009. szeptember 18. | 21:03:49

Klados Gusztávról a Népszabadságban egy nagy egész oldalas riport készült. Gondolom megkereshető, elolvasható. Eszerint ő egyike azon kevés magyar szakembernek, aki hatalmas alagút építkezéseknél világhírre tett szert. Éspedig nemcsak publikációk és szimpóziumi előadások alapján, hanem a tevékenység felelős vezetőjeként, ahogy most mondják projekt menedzserként. Szinte minden földrészen. Most csak Indonézia ugrik be.

Akit az egész világon hozzáértő, megbízható, sikeres szakemberként ismernek, keresnek és alkalmaznak, azt bizony meg kell fizetni. Mondjatok még ilyen példákat. Én egyet tudok a közelmultból: Néhai Mosonyi Emil professzort, a Vízépítés pápáját.

Ha Kladost a négyes metróból elmarnák, bizonyára nem fájna a feje, kapva kapnának utána. De egyik előttem szólóval egyetértve a négyes metróhoz luxus egy ilyen koponyát alkalmazni. Erre akadna Hazánkban is megfelelő mélyépítő mérnök.

Az pedig, hogy a nálunk nagynak számító fizetéséből ide-oda le-jattolna, ostobaság. Világra szóló hírnevét miért kockáztatná olyan megbízás miatt, amiért nem ő könyörgött, hanem - gondolom - őt főzögették.

bumm | 2009. szeptember 18. | 20:57:24

Az MNB elnöke 8 milliót nyel be havonta, de a régebbiek sem szedtek fel sokkal kevesebbet, akkor sem, amikor a forint többet ért.
Arra határozottan emlékszem, hogy a PSZÁF elnök, akit megvertek (ő az Orbán kormányidején lett kinevezve)havi 7 millióért felügyelt, el tudom képzelni, milyen intenzitással. Most is van PSZÁF, meg mindenféle felügyelet, és ezek a disznóságok senkinek fel nem tűntek.
És, ha a kövér néni nem olyan kapzsi a 100 millkával, hát lehet ezek se derülnek ki sose.
Valami Dél-Amerikai banánköztársaságban szerintem nincs ekkora pofátlanság az állami cégeknél, az adófizetők pénzéből.

immortal | 2009. szeptember 18. | 20:55:36

localp | 2009. szeptember 18. | 20:36:30

Jól szólsz! A csóka meg azzal kérkedik, hogy rajta kívül még vagy 100-an nyomulnak ilyen tudással és kuss legyen. Vazze, hát én a közgász dipimmel jobban ellátnám ezt a feladatot (pláne ennyi pénzért) és nem lenne mutyizás, pótmunka a metroprojekten az is biztos!

tölgyes | 2009. szeptember 18. | 20:47:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ejnye | 2009. szeptember 18. | 20:42:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

anger stein | 2009. szeptember 18. | 20:37:06

A klientúra alsó és középső szintjén gyakorlat a "pártjatt" és a "magánjatt" intézménye:
A klientúra egyes tagjai politikai (önkormányzati vagy magasabb színtű) döntések "eredményeként" kerülnek pozicióba (pl. felügyelő bizottsági tagság, igazgatósági tagság, stb.)
- Az X párt által delegált bizottsági tagok - illetményük egy bizonyos hányadát leadják annak a pártnak vagy pártszervezetnek (a kampánykassza feltöltésére), amelyik őt az adott pozicióba delegálta. Ez a pártjatt.

- A "delegálás" gyakran nem (csupán) párt döntéssel, hanem pozícióban lévő vagy befolyásos ember közbenjárásával valósul meg. Ilyenkor a delegált "magánjattot" ad.

localp | 2009. szeptember 18. | 20:36:30

Műszaki értelmiségiként távol álljon tőlem, hogy egy ilyen tapasztalt szakember szakértelmét ismeretlenül kérdőre vonjam. De! Pont egy ilyen projekt, mint a 4-es Metró, ahol semmilyen versenyhelyzet nincs, mivel a projekt bekerülési költsége megháromszorozódott, végtelenül etikátlannak tartom a fizetés mértékét, pláne, hogy a versenyszférában egy projektvezető, aki 1-2 nyelven tárgyalásszinten beszél, az ennek a fizetésnek a töredékét kapja meg. Nagyon jól tudom mit jelent projektet vezetni, amikor az embernek se éjjele, se nappala, minden egyes forintot meg kell fogni, persze közben folyamatosan ott lebeg a határidő közelsége miatti kötbér fenyegetettség. Ezek a valóban nagyon komoly stresszt okoznak, folyamatos nyomást, de ezek közül melyikkel szembesülnek a Metró projektnél?

574aly | 2009. szeptember 18. | 20:29:35

-várakozó-
Neked is igazat adok de mire róluk is ugyanez fog kiderülni sajnos már késő lesz . ők is lenyulnak bennünket csak sokan ezt nem látják előre mert el vannak vakitva. Bocsi de ez az igazság

várakozó | 2009. szeptember 18. | 20:22:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

manioka | 2009. szeptember 18. | 20:15:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Nantal | 2009. szeptember 18. | 20:15:33

tölgyes, 19:40:19

...tán a másik oldal különb...?

574aly | 2009. szeptember 18. | 20:15:28

-pistii-
Milyen igazad van de szerinted jobboldali vezetés ( uralom ) alatt minimálbérért csinálták ezek az emberek a munkájukat ott ahol most kopasztanak bennünket az adónkon keresztül? Sajnos vagyunk egy páran a naivak közül itt az országban ugy kb: 9.5 millióan

chili | 2009. szeptember 18. | 20:09:26

nagyon orulok, hogy kozzetettek ezt a listat! Jobbosok! Igerjetek meg, hogyha OV uralomra jut, akkor is ki fogjatok kovetelni,ha maguktol nem tennek, hogy adjak ki az akkori allami cegek fizetesi listajat! Nagyon jo gyakorlat kezdodik igy el!

pentagram | 2009. szeptember 18. | 20:08:13

Nagyon sok munka lesz itt tavasztól. Ezért rettegnek a nyilvánosságtól az evvtársak.
Jövőre ezeknek üres zseb lesz, nem üveg, összetörjük az üveget!

tölgyes | 2009. szeptember 18. | 19:47:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pistii | 2009. szeptember 18. | 19:47:05

Moderálási alapelvek- komment törölve -

evianna | 2009. szeptember 18. | 19:41:58

bumm, nem tudom, mit ér egy projektvezető munkája, de ez egyrészt nem nyugdíjas állás (aminek még inflációkövetőnek is kell lennie), nem akárki képes rá, hogy elvégezze, és a műszaki dolgoknál legalább mindig egyértelműen kiderül, hogy jó munkát végzett-e.
egy bankvezérnél nem feltétlenül.
sőt: állítom, hogy többnyire nem.

tölgyes | 2009. szeptember 18. | 19:40:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

evianna | 2009. szeptember 18. | 19:40:13

szerintem nem a fizetéseken kell csámcsogni, hanem az egyebekről szót ejteni (pl. az indokolatlanul magas prémiumokról (veszteséges vállalatoknál???), a végkielégítésekről, meg a hallgatási pénzekről).
micsoda hülyeség az, hogy leszerződök 3 évre, és ha előbb elküldenek, akkor megkapom a 3 évi bért, munka nélkül?

a másik:
nagy pénzek mennek más csatornákon is (igazgatósági és FB-tagságok, ilyen-olyan testületek), amikről így nem is esik szó.
most olvasom, hogy a Vakok Egyesülete megszűnhet, pénzhiány miatt, de lám, van ám Országos Fogyatékügyi Tanács is - az nyilván marad - mi a csudának? és mennyi pénzért működik? miért nem lehetne ezt a munkát elvégezni a minisztériumban? vagy a minisztériumi emberek külön pénzért végzik, egy külön intézményben?
itt a link: http://index.hu/belfold/2009/09/18/megszunhet_a_vakok_szovetsege/

várakozó | 2009. szeptember 18. | 19:22:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bumm | 2009. szeptember 18. | 19:18:44

Na most nézzétek azt a dagadt fószert, kinéz a képéből, hogy a munkája annyit ér???

HIRDETÉS
Klados Gusztáv, az éllov...
Klados Gusztáv, az éllovas
Népszabadság - Teknős Miklós

Többszáz állami, illetve önkormányzati tulajdonban lévő társaság vezetőinek fizetési listája olvasható már a neten. Az új üvegzseb-rendelet alapján keddig kellett nyilvánosságra hozniuk vezető tisztségviselőik javadalmazási adatait a cégeknek, a kötelezettségnek - ha sokan késve is - sorra tesznek eleget (kivéve persze azokat a cégeket, amelyek egyáltalán elismerték, hogy vonatkozik rájuk a szabály, nem szaboltálták el az adatközlést és nem lázadtak fel ellene).

Az egyre terjedelmesebb listából azokra a cégekre koncentráltunk, ahol az átlagosnál magasabb fizetéseket, illetve juttatásokat kínálnak a vezető tisztségviselőknek. De hiába probáltuk szűkíteni a kört, húztunk határt havi egymilliónál, még így is több mint hetven cég maradt a listán.


Simor András jegybankelnök, a második helyezett
Népszabadság - Reviczky Zsolt
A kétmilliós határt már "csak" húsz cég lépi át, a hárommilliósat pedig nyolc. A legfelsőt, a nyolcmilliós 'álomhatárt' viszont már csak két társaság éri el: a BKV, amely 'nyertesünknek', a 4-es metró projektmenedzserének, Klados Gusztávnak a munkáját havi bruttó 8,2 millió forinttal honorálja, illetve az MNB, amely két dobogóssal is büszkélkedhet: bruttó 8 milliójával Simor András jegybankelnök a második, egyik alelnöke pedig 6,4 millió forinttal a harmadik helyezést érte el - legalábbis az eddig nyilvánosságra hozott listák alapján. Mint kiderült, a legjobban fizető állami, illetve önkormányzati cégeknél nem ritka az éves fizetéssel felérő prémium, illetve fizetés sem, de még ezek nélkül is 'találtunk' egymilliárdot. Legalábbis durván ennyit költ évente felső vezetőire a 'top8'.

 

HIRDETÉS

A legjobban fizető állami társaságok listája (válogatás, abc-sorrendben)

Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) Zrt.

vezérig.: 1 millió 520 ezer ft. (+ max. 75% prémium)

felmondási idő: 2 hónap

helyettesei (2 fő): 1 millió 270 ezer ft./fő (+ max. 65% prémium)

+ céljutalom, költségtérítéssel szgk., mobiltelefon (mindhárom vezetőnek)

felmondási idő: 5 hónap; végkielégítés (vezetőknél egységesen):  6 hónap

Állami Autópálya Kezelő Zrt.

vezérig.: 3 millió ft. (+ max. 80% prémium + 300 ezer ft. az igazgatóság elnökségéért)

felmondási idő: 8 hónap; végkielégítés: 2 hónap

helyettesei (2 fő): 1 millió 430 ezer ft./fő

Bakonyerdő Zrt.

vezérig.: 970 ezer ft. (+max. 80% prémium)

végkielégítés: Mt. szerint

Corvinus Támogatásközvetítő Zrt.

vezérig.: 1 millió 330 ezer ft. (+max. 3 havi bér prémiumként)
felmondási idő, végkielégítés: tv. szerint

Diákhitel Központ Zrt.

vezérig.: 1 millió 940 ezer ft. (+max. 75% prémium, +270 ezer ft./év cafeteria, +egyéb j.)

felmondási idő: 8 hónap

helyettesei: 1 millió 290 ezer ft./fő (+max. 65% prémium,+ 270 ezer ft./év cafeteria, + egyéb j.)

felmondási idő: 8 hónap

ÉSZAKERDŐ Erdőgazdasági Zrt.

vezérig.: 1 millió 40 ezer ft. (+max. 80% prémium)

végkielégítés: Mt. szerint

Garantiqa Hitelgarancia Zrt.

vezérig.: 1 millió 960 ezer ft. (+max. 80% prémium, +2 havi munkabér jutalomként)

helyettesei (3 fő): 1 millió 800 ezer ft./fő (+max. 80% prémium, +2 havi munkabér jutalomként)

felmondási idő: max. 8 hónap (vezetőknél egységesen); végkielégítés: Mt. szerint (egységesen)

ügyvezetők: 970 ezer-1 millió ft. (+127 ezer ft./hó jutalom)

Gemenci Erdő- és Vadgazdaság Zrt.

vezérig.: 920 ezer ft. (+max. 80% prémium)

végkielégítés: Mt. szerint

Győr-Sopron Ebenfuti Vasúti Zrt. (GYSEV)

vezérig.: 1 millió 220 ezer ft. (+max. 12 havi - 14,6 millió ft. - prémium, + 13. és 14. havi bér)

helyettese: 1 millió 880 ezer ft. (+ 9 havi alapbér prémium, + 13. havi fizetés)

felmondási idő: 6 hónap; végkielégítés: 12 hónap

regionális igazgatók: 1 millió ft. felett (+270-675 ezer ft. deviza átalány havonta, +végkielégítés +felmondási idő)

ig. elnök: 538 ezer ft.

HM Elektronikai, Logisztikai és Vagyonkezelő Zrt.

vezérig.: 910 ezer ft. (+max. 100% prémium)

helyettese: 840 ezer ft. (+max. 100% prémium)

végkielégítés (mindkét vezetőnél): 12 hónap

Hungarocontrol Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt.

vezérig.: 1 millió 810 ezer ft. (+190 ezer ft./hó ig. tagságért, +max. 80% prémium)

felmondási idő: 2 hónap

helyettesei (3 fő): 1,5-1,8 millió ft./fő (+max. 40-60% prémium)

felmondási idő: 2-6 hónap; végkielégítés: 6-10 hónap

igazgatók, osztályvezetők (33 fő): 550 ezer-1,5 millió ft. (+prémium)

felmondási idő: 2-10 hónap, + végkielégítés: 0-8 hónap

ITD Hungary Zrt. Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökség

vezérig.: 1 millió 270 ezer ft. (+max. 60% prémium)

felmondási idő: 8 hónap; végkielégítés: 2 hónap

igazgatók (10 fő): 600 ezer-1,3 millió ft. (+ max. 30% prémium)

felmondási idő: 1-2 hónap; végkielégítés: 0-9 hónap

KEFAG Kiskunsági Erdészeti és Faipari Zrt.

vezérig.: 920 ezer ft. (+max. 80% prémium)

végkielégítés: Mt. szerint

Kisvállalkozás-fejlesztő Pénzügyi Zrt.

vezérig.: 1 millió 410 ezer ft. (+max. 80% prémium)

végkielégítés: 6 hónap

helyettese: 970 ezer ft.

végkielégítés: 3 hónap, ill. Mt.

+13., 14. havi bér, + egyéb juttatások, kb. 70 ezer f.t/hó (2 vezetőnél egységesen)

KOPINT-DATORG Infokommunikációs Zrt.

vezérig.: 2 millió 60 ezer ft.

felmondási idő: 8 hónap; végkielégítés: 6 hónap

helyettesek (3 fő): 1 millió 560 ezer ft./fő

felmondási idő: 6-8 hónap; végkielégítés: Mt. szerint

+15 ezer ft/hó önkéntes nyugdíjpénztári hozzájárulás (egységesen)

Magyar Exporthitel Biztosító Zrt.

vezérig.: 2 millió 310 ezer ft. (+135 ezer ft./hó ig. tagságért, +max. 80% prémium)

felmondási idő, végkielégítés: tv. szerint

helyettese: 1 millió 800 ezer ft. (+max. 80% prémium)

+ a többi dolgozóéval egyező mértékű, egyéb juttatások (vezetőknek egységesen)

felmondási idő: Mt. szerint; végkielégítés: 8 hónap

Magyar Export-Import Bank Zrt.

vezérig.: 3 millió 620 ezer ft. (+135 ezer ft. ig. tagságért, +max. 80% prémium)

helyettese: 2 millió 40 ezer ft. (+135 ezer ft. ig. tagságért, +max. 80% prémium

ig. elnök: 2 millió 40 ezer ft. (+max. 80% prémium)

felmondási idő, végkielégítés: tv. szerint (vezetőknél egységesen)

Magyar Fejlesztési Bank (MFB)

vezérig.: 3 millió 660 ezer ft. (+max. 80% prémium)

helyettesei: 2-3,5 millió ft (+ max 80% prémium)

ügyvezetők: 1,3-3 millió ft. (+ max 50-80% prémium

igazgatók: 800 ezer-2 millió ft. (+ max 40-50% prémium)

MFB Invest Zrt.

vezérig.: 1 millió 950 ezer ft. (+ 58 ezer ft. az ig. tagságért, +max. 80% prémium)

ügyvezető: 1 millió 650 ezer ft. (+max. 80% prémium)

igazgatók: 987 ezer-1,6 millió ft. (+max. 30-50% prémium)

+ 2 havi bér garantált juttatás, +960 ezer ft/év cafeteria (vezetőknek egységesen)

Magyar Gazdaságfejlesztési Központ (MAG) Zrt.

vezérig.: 2 millió 750 ezer ft. (+max. 80% prémium)

ügyvezetők: 1,2-1,5 millió ft./fő (+max. 50% prémium, + 500 ezer ft./év cafeteria)

Magyar Követeléskezelő Zrt.

vezérig.: 2 millió 200 ezer ft. (+max. 80% prémium)

helyettese: 1 millió 900 ezer ft. (+max. 80% prémium)

ügyvezetők: 1,2-1,8 millió ft./fő (+max. 60% prémium)

igazgatók: 700 ezer-1 millió ft. (+max. 60% prémium)

+2 havi bér jutalomként ( vezetőknek egységesen)

felmondási idő: max. 6-8 hónap (egységesen); végkielégítés: Mt. szerint (egységesen)

Magyar Közút Nonprofit Zrt.

vezérig.: 2 millió ft. (+ max. 80% prémium)

felmondási idő: 30 nap

helyettesei (2 fő): 1,1-1,4 millió ft./fő (+max. 70% prémium,+440 ezer ft./év vbkj, +felmondási idő, +végkielégítés)

Magyar Nemzeti Bank (MNB)

elnök: 8 millió 11 ezer 800 ft.

végkielégítés: 6 hónap

1. alelnök: 6 millió 409 ezer 500 ft.

2. alelnök: 5 millió 608 ezer 200 ft.

+ bkj. (elnöknek, alelnököknek egységesen)

végkielégítés: 6 hónap

Monetáris tanács többi tagja (6 fő): 2 millió 800 ezer ft./fő

fb. elnök: 1 millió 200 ezer ft.

fb. tagok: 800 ezer ft.

Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt.

vezérig.: 3 millió 500 ezer ft. (+max. 9,6 havi alapbér prémium)

megj.: bérét havonta átutalják a Kríziskezelő Alapba

helyettesei (5 fő): 1 millió 850 ezer ft./fő (+max. évi 9,6 havi alapbér prémium)

+1,4 havi alapbér jutalomkeret (vezetőknek egységesen)

végkielégítés: 0-2 hónap

humánpolitikai főigazgató: 1 millió 400 ezer ft. (+ max. 9 havi bér prémium)

felmondási idő: 8 hónap; végkielégítés: 2 hónap

kabinetfőnök, kommunikációs irodavezető: 1 millió ft./fő

Magyar Posta Zrt.

vezérig.: 2 millió 840 ezer ft. (+max. 80% prémium)

végkielégítés: 3 hónap

helyettesei (2 fő): 2,5-2,6 millió ft. (+max. 55% prémium, + 20% nyelvpótlék, +220 ezer ft. vbkj)

felmondási idő: 8 hónap; végkielégítés: 10 hónap

ig. elnök: 350 ezer ft.

Magyar Turizmus Rt.

vezérig.: 1 millió 70 ezer ft. (+max. 80% prémium)

felmondási idő: 6 hónap

Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt.

vezérig.: 2 millió 630 ezer ft. (+max. 80% prémium)

helyettesek (2 fő): 1 millió 100 ezer ft./fő (+max. 70 prémium)

ügyvezetők (2 fő): 740-950 ezer ft. (+max. 41-50% prémium)

felmondási idő, végkielégítés: Mt. szerint

+250 ezer ft/év cafeteria (egységesen)

Magyar Villamos Művek (MVM) Zrt.

vezérig.: 2 millió 770 ezer ft.  (+max. 80% prémium), a 2 millió feletti részt átutalják a Kríziskezelő Alapba

felmondási idő: 8 hónap; végkielégítés: 2 hónap

vezérig.-helyettesek (4 fő):  1,7-2,1 millió ft. (+max. 60% prémium)

felmondási idő: 8 hónap; végkielégítés: 1 hónap

igazgatók (3 fő): 1-1,5 millió ft. (+max 50-60% prémium, +vbkj, +végkielégítés, +felmondási idő)

MVM ERBE ENERGETIKA Mérnökiroda Zrt. (MVM csoport)

vezérig.: 1 millió 540 ezer ft. (+max. 60% prémium, +200 ezer ft./hó vbkj.)

felmondási idő: 8 hónap; végkielégítés: 9 hónap

MVM GTER Gázturbinás Erőmű Zrt. (MVM csoport)

vezérig.: 1 millió 540 ezer ft. (+max. 60%)

felmondási idő: 8 hónap; végkielégítés: 12 hónap

MVMI Informatika Zrt. (MVM csoport)

vezérig.: 1 millió 690 ezer ft. (+max. 60% prémium)

helyettese: 1 millió 500 ezer ft. (+max. 50% prémium.)

+felmondási idő + végkielégítés mindkét vezetőnek Mt. szerint

+ mindkét vezetőnél szgk., mobiltelefon, áram-kedvezmény, egyéb j.

MVM Kontó Zrt. (MVM csoport)

vezérig.: 1 millió 540 ezer ft. (+max. 60% prémium)

felmondási idő: 3 hónap; végkielégítés: 6 hónap

MVM Partner Energiakereskedelmi Zrt. (MVM csoport)

operatív igazgató: 1 millió 100 ezer ft. (+max. 60% prémium, + egyéb)

felmondási idő: 2 hónap; végkielégítés: 4 hónap

MVM Trade Zrt. (MVM csoport)

kereskedelmi igazgató: 1 millió 500 ezer ft. (+max. 60% prémium, +egyéb)

felmondási idő: max. 8 hónap; végkielégítés: 12 hónap

MÁV Zrt.

elnök-vezérig.: 2 millió 500 ezer ft. (+max 80% prémium)

felmondási idő: 3 hónap

vezérig.: 3 millió 420 ezer ft. (+max 80% prémium)

felmondási idő: 6 hónap

üzletági helyettes: 2 millió 500 ezer ft. (+max 80% prémium)

portfoliókezelési helyettes: 2 millió 700 ezer ft. (+max 80% prémium)

felmondási idő: 8 hónap

+6% önkéntes nyugdíjpénztári befizetés (egységesen, elnök kivételével)

ig-elnök: 500 ezer ft.

MÁV-Gépészet Zrt.

vezérig.: 2 millió 200 ezer ft. (+max. 80% prémium)

felmondási idő: 8 hónap; végkielégítés: 6+3 hónap

helyettesei (2 fő): 1 millió 300 ezer ft. (+max. 80% prémium)

felmondási idő: 6 hónap

MÁV Ingatlankezelő Kft.

ügyvezető: 1 millió 100 ezer ft. (+max. 50% prémium)

felmondási idő: 6 hónap

MÁV Nosztalgia Kft.

ügyvezető: 1 millió 20 ezer ft. (+max. 50% prémium egyéni kiírás szerint, +8% rendszeres bérpótlék)

felmondási idő: 8 hónap; végkielégítés: 6 hónap

MÁV-START Zrt.

vezérig.: 2 millió 700 ezer ft. (+max. 80% prémium)

felmondási idő: 8 hónap; végkielégítés: 1 hónap

helyettesei: 1,5-1,6 millió ft. (+max. 80% prémium, +270,000 ft. cafeteria)

felmondási idő: 6-8 hónap; végkielégítés: 3-6 hónap

gazdasági vezető: 1 millió 400 ezer ft.

többi középvezetők (18 fő): 630 ezer-1,3 millió ft. (+max. 30-50% prémium)

MÁV-Trakció Zrt.

vezérig.: 2 millió 100 ezer ft.

helyettesei (2fő): 1 millió 300 ezer ft. /fő (+max. 80% prémium)

felmondási idő (3 vezetőnél egységesen): 8 hónap; végkielégítés: 2-6 hónap

MÁV Vagyonkezelő Zrt.

vezérig.: 1 millió 670 ezer ft. (+max. 80% prémium)

gazdasági helyettes: 1 millió 250 ezer ft. (+max. 60% prémium)

jogi helyettes: 1 millió 220 ezer ft. (+max. 60% prémium)

ingatlanfejlesztési igazgató: 1 millió 170 ezer ft. (+max. 30% prémium)

központvezetők, igazgatók: 490-890 ezer ft.

felmondási idő (egységesen): 2-8 hónap; végkielégítés (egységesen): Mt. szerint

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.)

elnök-vezérig.: 2 millió 800 ezer ft. (+195 ezer ft. ig. elnökségért, +max. 80% prémium)

végkielégítés: 1 hónap

beruházási helyettes: 1 millió 900 ezer ft.

gazdasági helyettes: 1 millió 50 ezer ft.

felmondási idő (3 vezetőnek egységesen): 8 hónap

többi vezető beosztású mts.: 600 ezer - 1 millió ft./fő

+450 ezer ft./év cafeteria keret (vezető beosztású munkatársaknak egységesen)

Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács (MVT)

elnök: 1 millió 620 ezer ft.

tagok (6 fő): 850 ezer ft./fő (+200 ezer ft./év költségtérítés)

fb. elnök: 1 millió ft.

fb. tagok (10 fő): 640 ezer ft.

Nitrokémia Rt.

vezérig.: 930 ezer ft.

felmondási idő: 8 hónap; végkielégítés: 2 hónap

Országos Fordító és Fordításhitelesítő Zrt.

vezérig.: 1 millió 280 ezer ft.

helyettese: 830 ezer ft.

felmondási idő (mindkét vezetőnél): 0-8 hónap; végkielégítés: Mt. szerint

OVIT Országos Villamostávvezeték Zrt. (MVM csoport)

vezérig.: 1 millió 540 ezer ft. (+bkj.)

Paksi Atomerőmű Zrt. (MVM csoport)

vezérig.: 2 millió 280 ezer ft. (+max. 80% prémium)

felmondási idő: 6,5 hónap; végkielégítés: Mt. szerint

ig-elnök: 350 ezer ft.

Promei Kft.

ügyvezető: 1 millió ft. (+max. 6 havi bér prémiumként)

Radioaktív Hulladékokat Kezelő Kft.

ügyvezető: 1 millió 410 ezer ft. (+max. 55% prémium)

felmondás: szerződés szerint

igazgatók (5 fő): 1-1,2 millió ft. (+max. 50% prémium; +felmondási idő + végkielégítés)

Regionális Fejlesztési Holding Zrt.

vezérig.: 1 millió 510 ezer ft.

REORG Rt.

vezérig.: 1 millió 540 ezer ft.

felmondási idő: 2-8 hónap; végkielégítés: Mt. szerint

Szerencsejáték Zrt.

vezérig.: 2 millió 190 ezer ft. (+max. 80% prémium, + 145 ezer ft./hó egyéb juttatás)

felmondási idő: 6 hónap; végkielégítés: 6 hónap

helyettesei (3 fő): 1 millió 950 ezer ft./fő (+max. 80% prémium, + 130 ezer ft./hó egyéb juttatás)

felmondási idő: 5 hónap; végkielégítés: 4 hónap

középvezetők (35 fő): 580 ezer-1,3 millió ft. (+max. 60-80% prémium, +80-110 ezer ft./hó bkj.)

felmondási idő: 2-6 hónap; végkielégítés: 2-6 hónap

TIG Tartalékgazdálkodási Kft.

vezérig.: 1 millió ft. (+max. 80% prémium)

Tisza Volán Zrt.

vezérig.: 950 ezer ft. (+max. 80% prémium)

felmondási idő: 8 hónap; végkielégítés: 6 hónap

Tiszavíz Vízerőmű Kft.

ügyvezető: 990 ezer ft. (+prémium)

felmondási idő: 8 hónap; végkielégítés: 6 hónap

Tokaj Kereskedőház Rt.

vezérig.: 980 ezer ft.

felmondási idő: 6 hónap; végkielégítés: Mt. szerint

VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Nonprofit Kft.

vezérig.: 1 millió 500 ezer ft. (+max. 60% prémium)

ügyvezetők (3 fő): 760 ezer - 1,5 millió ft./fő (+max. 2-4 havi bér prémium, + 50-300 ezer ft. egyéb)

felmondási idő: Mt. szerint; végkielégítés: 5-8 hónap

VILLKESZ Kft. (MVM csoport)

ügyvezető: 970 ezer ft. (+max. 60% prémium)

felmondási idő: 2-4 hónap; végkielégítés: 3-12 hónap

VITUKI Környezetvédelmi és Vízgazdálkodási Kutató Intézet Kht.

ügyvezető: 960 ezer ft. (+115 ezer ft. nyelvpótlék)

felmondási idő: 6 hónap

Volánbusz Zrt.

vezérig.: 1 millió 190 ezer ft. (max. 80% prémium - a Volán-társaságoknál egységesen)

helyettese: 1 millió 190 ezer ft.

igazgatók (5 fő): 830 ezer - 1,1 millió ft.

felmondási idő (Volán-cégeknél egységesen): 2-10 hó; végkielégítés (Volán-cégeknél egységesen): 2-6 hó

Vértesi Erőmű Zrt. (MVM csoport)

elnök-vezérig.: 2 millió ft. (+max. 60% prémium, +bkj.)

felmondási idő: Mt. szerint

Zalaerdő Zrt.

vezérig.: 1 millió 60 ezer ft. (+max. 80% prémium)

végkielégítés: Mt. szerint

Zánkai Gyermek és Ifjúsági Centrum Kht.

ügyvezető: 920 ezer ft. (+46 ezer ft. egyéb j.)

felmondási idő: 8 hónap; végkielégítés: Mt. szerint

Leg-ek az önkormányzati cégeknél (válogatás, abc-sorrendben)

BKV Zrt.

vezérig.: 1 millió 500 ezer ft. (+max. 150% prémium

felmondási idő: 100 nap; végkielégítés: 14 hónap

helyettesei (3 fő): 1,1 - 1,2 millió ft./fő (+ max. 120% prémium)

felmondási idő: 100 nap; végkielégítés: 12 hónap

igazgatók (kontroll,IT,jog,műszaki): 1,1-1,2 millió ft./fő (+max. 100-120% prémium

felmondási idő: 100 nap; végkielégítés: 12-14 hónap

DBR Metró projektigazgató: 8 millió 190 ezer ft.

végkielégítés: max. 12 hónap

helyettesei: 1,2-1,8 millió ft./fő (+max 90-100% prémium)

Debreceni Egészségügyi Holding Zrt.

elnök-vezérig.: 1 millió 250 ezer ft.

helyettesei: 860-870 ezer ft./fő (+34-44 ezer ft./hó pótlék +100 ezer ft. megbízási díj a holdingon belüli kft.-igazgatóságért (mindhárom vezetőnél)

Enviroduna Kft. (csepeli központi szennyvíztisztító)

ügyvezető: 1 millió ft. (+max. 45% prémium, +3 havi jutalom)

Főtáv Zrt.

vezérig.: 1 millió 250 ezer ft. (+max. 100% prémium, +350 ezer ft/év cafeteria)

végkielégítés: 6 hónap

Fővárosi Gázművek

vezérig.: 2 millió 450 ezer ft. (+max. 30% prémium, + 200 ezer ft. vbkj.

végkielégítés: 18 hónap

Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt.

vezérig.: 1 millió 250 ezer ft. (+max. 100% prémium)

végkielégítés: 18 hónap

Fővárosi Csatornázási Művek Zrt.

vezérig.: 2 millió ft. (+max. 30% prémium)

helyettese: 1 millió 530 ezer ft. (+max. 30% prémium)

felmondási idő: 3 hónap; végkielégítés: 9 hónap (mindkét vezetőnél)

Fővárosi Vízművek Zrt.

vezérig.: 1 millió 650 ezer ft. (+max. 100% prémium, +310 ezer ft./év cafeteria)

felmondási idő: 1 hónap; végkielégítés: 12 hónap

helyettesei (3 fő): 1,3-1,4 millió ft./fő (+max. 75% prémium, +310 ezer ft./év cafeteria)

felmondási idő: 1 hónap, végkielégítés: Mt. szerint + 1 hónap

Magyarázat:

összeg: a felső vezetők bruttó havi besorolási alapbére, forintban, tízezer forintig kerekítve (a felső vezetők esetében csak a br. egymillió forint körüli, ill. azt meghaladó fizetéseket tüntettük fel - a társaságok által közölt többi vezetői fizetés a cégek nevére kattintva érhető el; az MNV-hez tartozó társaságokra vonatkozó adatok összesítése ITT olvasható)

prémium: a maximálisan adható összeg az éves bruttó személyi átlagbér százalékában; a társaságok döntő többségénél nem jár automatikusan: általában prémiumfeladatok teljesítéséhez, ill. a társaság mutatóinak teljesüléséhez/nyereséges gazdálkodásához,  valamint testületi döntéshez kötik (a társaságok adatközléséből nem derül ki, hogy mekkora összegeket fizettek ki ténylegesen prémiumként)

végkielégítés: a társaságok többsége a havi személyi alapbért, míg mások a havi átlagkeresetet veszik alapul

ig., fb. elnökök, tagok: csak a 300 ezer forintnál magasabb tiszteletdíjakat tüntettük fel

Rövidítések:

bkj.=béren kívüli juttatás

egyéb=egyéb juttatás (pl. önkéntes magánnyugdíjpénztári hozzájárulás)

szgk.=személygépkocsi

helyettes: ált. vezérigazgató-helyettes

ig=igazgatóság

j.=juttatás

fb=felügyelőbizottság

ksz.=kollektív szerződés

Mt.=Munka törvénykönyve

tv.=törvény

vbkj= választható béren kívüli juttatás

Megjegyzés: a linkek többsége pdf. (Acrobat), ill. .xls (Excel) formátumú listára mutat

Forrás: A társaságok saját adatközlése, MTI, MNV

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    78 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS