galéria megtekintése

Hatalmas a döbbenet, aláírásokat gyűjtenek a BKV-sofőr brutális megverése után

31 komment

Sz. A. A.

Aláírásgyűjtésbe kezdenek az első ajtózás beszüntetéséért a buszsofőrök egyik társuk tegnapi súlyos bántalmazása után. A kezdeményezéshez a BKV járművezetői mellett várhatóan a volántársaságok munkavállalói is csatlakoznak. 

Az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) a munkavállalók kérésére még ma szétküld egy felhívást, amelynek aláírói mindaddig beszüntetik az első ajtózást és a jegyellenőrzést, ameddig a buszos közszolgáltató cégek nem garantálják a biztonságos munkakörülményeket. A kezdeményezéshez ugyanis várhatóan más buszos cégek, például a Volán dolgozói is csatlakoznak. A beszüntetés pontos, várhatóan szeptember eleji időpontját később határozzák meg – tájékoztatta a Népszabadságot Nemes Gábor, az érdekvédelmi szervezet elnöke.

Fotó: Móricz-Sabján Simon / Népszabadság

Mint arról lapunk is beszámolt, tegnap kitört karfával többen ütlegeltek egy félig nyitott fülkében dolgozó buszsofőrt a BKV 95-ös járatán. A véresre vert járművezetőt mentő szállította el a helyszínről. A sofőrt azóta elengedték a kórházból, már vallomást tett a rendőrségen is. Sérülései nem súlyosak, de az eset nagyon megrázta a 61 éves tapasztalt járművezetőt, aki a Volánbusztól másfél éve igazolt át a főváros közlekedési cégéhez.

 

A 95-ös a Puskás Ferenc Stadion állomástól a Felsőcsatári közig közlekedik érintve a Kozma utcai börtönt és a gettóként ismert Hős utcát is. A vonalon dolgozók már többször jelezték az őket érő rendszeres atrocitásokat, – például leköpködik, fenyegetik őket –, de ilyen súlyos bántalmazásra eddig még nem volt példa. A sofőrök között félelmet generált az eset – magyarázza Nemes Gábor. – Az érintett járművezetőt kérésére pszichológus segíti az eset feldolgozásában. De az még bizonytalan, hogy visszaül-e erre a járatra.

Az EKSZ már tegnap felszólította a városvezetést, hogy biztosítson pénzt a nyitott sofőrfülkék átalakítására és folyamatosan jól működő kamerarendszer kiépítésére, amelyet az érdekképviselet már jó ideje követel. A szakszervezet elvárja, hogy vizsgálják felül a közszolgálatot ellátó személyek védelméről szóló törvényt, s ha kell, szigorítsák a támadókra vonatkozó büntetési tételt.
A BKV egyébként az EKSZ néhány héttel ezelőtti kezdeményezésére jövő hét keddre helyszíni szemlére hívta az érdekképviseleteket és októberre ígérte az egyes típusokon hiányzó biztonságos fülkék valamint egy jól működő kamerarendszer pótlásának a tervezését, ám a megvalósítás határidejéről még nem ismert.

Az eset megdöbbentette a szakmát, s a szakszervezet minden eddiginél gyorsabb, mielőbbi megoldást sürget. Nemes Gábor, az EKSZ elnöke ezúttal nem a BKV-tól vár gyors cselekvést, hanem a fővárostól. Az érdekképviselő azonnali pénzügyi segítséget kér a fülkék átalakítására, a buszsofőrök testi épségének és életének a védelmére. Nemes emlékeztet: az EKSZ többször is jelezte, hogy a biztonságos munkavégzéssel kapcsolatos legnagyobb hibát a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) követte el akkor, amikor minden különösebb hatástanulmány, a körülmények és a hazai utazási kultúra gondos átvizsgálása nélkül a járművezetőkre erőltette a jegyellenőrzési és jegyeladási feladatokat. Az EKSZ már akkor is szólt, hogy súlyos tévedés a nemzetközi gyakorlatra hivatkozva úgy bevezetni a rendszert, hogy a feltételek messze alulmúlják a külföldi színvonalat.
Az EKSZ a mai szerencsétlen eset miatt – is – követeli, hogy megelőzési célzattal akár a törvényi módosítással szigorítsák a közszolgálatot ellátó személyek elleni támadások büntetési tételét.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.