galéria megtekintése

Ájuldoznak a klímás buszokon a budapestiek

23 komment

Kovács Klára

Fulladoznak az emberek, mert a légkondicionált buszokon nem megy a klíma. Egy vonalon, három egymást követő járaton utaztunk és egyiken sem működött a légkeverés. A BKK szerint azonban „magas a szolgáltatás színvonala Budapesten".

„Elviselhetetlen, mindjárt elájulok" – legyezi magát egy szórólappal egy középkorú nő a felújítás alatt álló Fehérvári úti villamospótló buszok egyikén. A Van Hool típusú jármű ekkor már percek óta áll a tűző napon, mert egy munkagép halad át előtte. Hatalmas üvegablakain pedig egyre csak tűz be a nap. „Valami zúg, de hogy nem a klíma, az biztos" – vágja rá egy férfi, akinek arcán patakokban folyik az izzadtság.

A következő megállónál az utasok többsége leszáll, mert az utánunk érkező buszról már első ránézésre biztosra veszik, hogy klímás. Felszállás után azonban rájönnek, tévedtek. Azon a járművön még melegebb van, mint az előzőn. Az ablakait csak résnyire lehet kinyitni, de a beáramló levegő útját a korábban felszállók már elállták.

A BKV-n edződött magyar utas azonban nem adja fel, a következő megállónál ugyanazok az utasok cserélnek járművet, akik korábban. Egy békebeli Ikarusz gördül be a megállóba, amelyről már a nyolcvanas évek óta tudható, hogy nincs benne klíma, így nincs vele szemben ilyen elvárás sem. Minden ablak nyitva, cikázik a kereszthuzat, az emberek haja lebeg. „Végre! Kezdek magamhoz térni" – sóhajt fel a középkorú nő, de a biztonság kedvéért még mindig legyezi magát a szórólappal.

 

Leszállni a legnagyobb élvezet. A csoportos izzadásban verbuválódott társaság gyorsan megbeszéli a tapasztalatokat és megállapítják, hogy még az aszfaltról felszálló ötven fokos hőség is elviselhetőbb, mint a buszok bezárt tere.

Fotó: Kovács Klára / Népszabadság

Nem jobb a helyzet a BKK Móricz Zsigmond körtéri jegypénztárában sem. A Gombában üzemelő, körbeüvegezett helyiséget két mobil klímával próbálják hűteni, amelyek kivezetéséhez teljes szélességében kinyitják az egyik üvegfelületet. Tehát a kivezetett meleg nagy része visszamegy a pénztárba a kinti 35 fokkal kézen fogva.

- Volt itt légkondi, de valamiért nem tudják megjavítani – mondja az egyik alkalmazott, amikor a vevő a hőségre panaszkodik. A legjobb hasonlattal egy idős férfi áll elő:

„olyan ez az iroda, mint egy napon hagyott akvárium".

Az alkalmazottak munkakörülményeiről napokkal ezelőtt elküldtük kérdéseinket a BKK sajtóosztályának. Válasz azonban nem érkezett. Ehelyett inkább egy mai közleményből idéznénk: „20 vadonatúj, légkondicionált autóbusz állt forgalomba a főváros útjain, az új buszoknak köszönhetően ... változatlan magas marad a szolgáltatás színvonala Budapesten". 

Fotó: Kovács Klára / Népszabadság

 Frissítés: A BKK sajtóosztálya egy héttel a kérdéseink elküldése után válaszolt a megkeresésre. A közleményük szerint a Móricz Zsigmond körtéri ügyfélközpont hűtését ellátó berendezés karbantartása és javítása Újbuda Önkormányzatának feladata, ahova a BKK bejelentette a hibát. Annak elhárításáig ideiglenesen használják a helyszínen a mobil klímaberendezéseket. Az Önkormányzat  -  a BKK válasza szerint - július 7-én elvégezte a felülvizsgálatot és a karbantartást, és azóta is folyamatosan dolgozik a hiba elhárításán. Az ügyfélközpontban dolgozók visszajelzése alapján már a szerdai vihar előtti forró napon is elfogadható volt a helyszínen a hőmérséklet.  

NOL Piactér
Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.