belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
25. péntek

Dorottya és Dóra − fiatal nők a rendszerellenes mozgalomban

A Nemzeti Együttműködés Rendszerének ellenzéke megannyi szervezetet, pártot, civil mozgalmat, aktivistát vonultat föl. A tiltakozók legismertebb alakjai között több fiatal nő is föltűnt: például Karsay Dorottya, a Nem tetszik a rendszer című szám énekese, aki civil aktivistaként dalolt a szervezők becslései szerint százezer embernek az Egymillióan a magyar sajtószabadságért (Milla) nevű Facebook-csoport október 23-i demonstrációján, vagy Polgár Dóra, aki a Hallgatói Hálózat képviseletében szónokolt több tízezer ember előtt a szakszervezeti D-Dayen.

Pető Péter| Népszabadság| 2011. november 6. |156 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

lo-lvaso | 2012. március 10. | 10:34:19

.."Én nem hiszek a pártpolitika-mentes politikában.." Hát, igen a pártok az általuk kinyilvánított politika mentén és szellemében szerveződnek - egymás, és ezzel legtöbbször a józan ész ellenében is sajnos... A civil aktivista mozgalom hasznos az elfogult, tülekedő pártok mellett, nem lekötelezve nekik... A civil mozgalom erősíthet és gyengíthet tendenciákat, talán józanabbul, elfogulatlanabbul.

lo-lvaso | 2012. március 10. | 10:25:25

Pontosabban, ha GYF pl. egy előző évben épített DK-val indult volna 2010-ben, mit remélhettek volna? Az MSZP-t jó régóta ismerte Gyurcsány Ferenc, ha jó az irányultsága, nem tudom, miért nem tudta teljesen meggyőzni párttársait több évig a gazdaság- vagy reformpolitikája helyes-ségéről, és miért vesztettek annyi szavazót, leamortizálódva súlyosan a választás idejére.Pedig rászavaztak,megkapta a 75%feletti bizalmat is...

lo-lvaso | 2012. március 10. | 10:16:25

Mivel 2010-ben az MSZP-vel indult még Gyurcsány Ferenc is, és utána vált ki a DK-val, Polgár Dóra is lehet, hogy már vele indult volna, ha remélték volna elérni az 5%-os küszöböt?

Kedves Robi | 2012. március 9. | 13:50:34

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Kedves Robi | 2012. március 9. | 13:48:43

Moderálási alapelvek- komment törölve -

abcdefgh | 2012. február 20. | 12:36:35

Kis libsi lány, annyira törékeny! Inkább legyen háziasszony és ne politikus!

fenyesszelek | 2012. február 20. | 10:11:36

Kedves Dorottya,

A Szocial liberalis megkozelitese a dolgoknak a kapitalizmus lenyegi problemaibol fakado tarsadalmi igazsagtalansagokat erintetlenul hagyja. Az eggyetlen megoldas a termelo eszkozok tarsadalmi tulajdonba vetele. Barmely politikai tarsulas, egyesulet, vagy kozosseg amelyik nem jutott el erre a vegkovetkeztetesre nem lehet a katalizatora egy valodi valtozasnak.
Hogy John Lennon szavaival eljek.."I hope some day you'll join us".

gggaaa | 2012. február 17. | 11:53:16

100000et akartam írni

gggaaa | 2012. február 17. | 11:49:45

"A YouTube-on csaknem négyszázezren nézték meg a videót, a tüntetésen hozzávetőleg százezer ember előtt lépett fel. Fölkészült arra, hogy fókuszba kerül?"

hol voltak ezek 10000en??? ha ők ennyien voltak akkor a békemenetesek 700000en...azért ne vicceljünk már!

savacska | 2012. február 5. | 16:15:52

"Polgár Dóra "vissza menőleges" /sic/ hatállyal nem vállal felelősséget

Helyesen: "visszamenőleges".

Hibás árú a "nő" is, a cikk is...

savacska | 2012. február 5. | 16:00:58

nemmondomel | 2012. január 27. | 12:34:16 kérdezi: "Az anyaságról mi a véleményük?"

************

Ezeknek véleménye az anyaságról...?
Szétnevettem a szobát...:)
Ezek nem nők.

savacska | 2012. február 5. | 15:58:36

Karsay Dorottya féléknék ez az egész egy jó balhé.

Ezt tudják azok is, akikért ezek "aggódnak".

Utálják is őket rendesen.

nemmondomel | 2012. január 27. | 12:34:16

Az anyaságról mi a véleményük?

albin | 2012. január 19. | 18:55:19

Éljen! Végre lesznek nők is az iszapbírkózásban! Ideje volt...

horvathdzsoszer | 2012. január 4. | 19:49:55

"Bocsánat, húszéves vagyok. Mi közöm a Gyurcsány-kormányhoz? A 2006-os események idején középiskolás voltam; dolgozatot írtam Radnóti Miklósról. Visszamenőleges hatállyal nem vállalhatok felelősséget."
&
"helyet kell adni neki a demokratikus ellenzékben, mert megkerülhetetlen politikus."

Kedves Dóra!
Azokért a tetteiért nincs helye a magyar politikában, melyekről sajnos nem tudsz túl sokat...

Kedves Robi | 2011. december 31. | 06:46:11

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Kedves Robi | 2011. december 31. | 06:40:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Killing Time Again | 2011. december 30. | 16:59:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

hegyibe | 2011. december 28. | 13:16:49

Nem elírás történt? Civil aktivista helyett cionista aktivista.

autopia | 2011. december 27. | 11:54:37

Az, hogy valaki fiatalon a baloldali ertekeke fele orientalodik az termeszetes. Hiszen leggyakrabban eppen fiatalkorban a legjobban erdkelt valaki az ujraelosztasban. Ugyanakkor eppen a fiatalok azok, akiket idösebb es tapasztaltabb politikusok celjaikra fel tudnak hasznalni.
Ez a ket lany korahoz kepest mar nagy utat tett meg:
- egy olyan bukott politika tamogatoi köze alltak be, ahol csak elveszhetnek
- elfogadjak a hazugsagokat a mediatol ha az tamogatja öket (pl a "hozzavetölegesen szazezer ember" tamogatasanak allitasat, vagy a "vissza menőleges hatállyal nem vállal felelősséget" kezdetü hazugsagot (a durva helyesirasi hiba a cikkszerzöt minösti - visszamenöleg...)

Aki ilyen zsenge korban mar ilyen rutinosan hazudik abbol nem lesz semmi. Ugyanis a kesöbbi hazudozoknak is hittel kell kezdeni...

amergin | 2011. december 18. | 09:15:14

Kikeró! - a butaság relatív fogalom. Nálad biztosan okosabbak. Selmeczinél pedig nagyságrendekkel. Minimum öttel.

feco5x1 | 2011. november 25. | 13:36:02

Ideje volt már a tiltakozásnak mert,egyre sz@rabb idők köszöntenek ránk,nő a szegénység és a
Fidesz csak a gazdagokat akarja helyzetbe hozni,-sokat nem foglalkozik a politikája miatt
kiszolgáltatott emberek sorsával!Szerintem előbb vagy,utóbb mennie kell az Orbán kabinetnek
már sokáig nem lehet feszíteni a húrt,-mert a kiszolgáltatott leszegényedett emberek száma nő!Ha másért nem hát, amiatt is hogy,- akár éhséglázadások törhetnek ki,-onnan meg már könnyen
elindulhatnak akár kormányellenes megmozdulások is,-mert ez a rendszer tovább nem működtethető!

podo | 2011. november 9. | 12:38:09

Nagyon helyes, hogy minél több nő vállal társadalmi-politikai szerepet! Izraelben is ez történik:
http://podo-pro.hu/nok-vezette-forradalom/

Nem tudom, hogy az itt szereplő két hölgy zsidó vagy sem, de ha igen, akkor csak annyit jelent, amennyit korábban is - a zsidók hajlandók cselekedni, és nem várják meg, míg mások megmozdulnak. Példamutató, követendő.

barnan | 2011. november 9. | 11:38:53

Az örvendetes, hogy fiatalság megmozdul, a lehetőség adott ahhoz, hogy hitelesebb politikusokat termeljenek ki magukból, mint amit a parlament öreg falai a jelenben kénytelen befogadtak.

dorivaci79 | 2011. november 9. | 11:24:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

hetszunyukoponyanyi | 2011. november 9. | 00:48:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

athene | 2011. november 8. | 11:52:02

Tisztelt „narancsködösök”
Egyébként a fikuszosoknak nem a másik, hanem lassan a saját kormányuk fikázásával kellene foglakozni. Ugyanis 2006-ban az őszt azzal kezdték, hogy sohasem hazudtak. Majd megfúrtak néhány reform kísérletet „kezdeményt” (tandíj, vizitdíj). A parlamentben azt ordítozták visszaadjuk a 13. havit.
Egyszeri (azonnali) nagyarányú adócsökkentés lesz. Aláírást gyűjtöttek a mnyp. ellopása ellen. Sőt azt nyilatkozta a vezír, hogy 30 évig nem kell hozzányúlni.
Ezzel szemben mi történt.
1. Nem volt nagyarányú adócsökkentés (max. gazdagéknál).
2. Ők lopták el és verték szét a m.nyugdíjrendszert.
3. Nem hogy a 13. havit, de még az infláció szintjén sem emelte tavaly a nyugdíjakat a Párt.
4. Most miért is fizettem 1500Ft-os regisztrációs díjat a bőrgyógyászaton az SZTK.-ben? Tavaly még nem kellett.
Ugye ez most mind jó, mert a fikusz csinálta? Most nem kell kimenni az utcára gyújtogatni, mert azt mondta a vezír, hogy „ne figyeljenek arra , amit a választásomért mondok, hanem arra, amit teszek”.
….és őrjöngtettek titeket az utcán….de ez most úgy senkit nem zavar

A szokásos gyurcsányozás, komcsizás, libsizés, stb. ….de ez nem érv rendszer rendszer, hanem sérülés. Kivéve, ha blogoló valami gazdag kormány barát főmufti…

Nem hinném, hogy bármely politikában gondolkodónak van erkölcse kritizálni ezt a két lányt. Mind a kettőnek szurkolók, Dórával annyiban egyetértek, hogy pártpolitika nélkül nem lesz változás. Ehhez pedig demokratikus pártok kellenek, tehát

athene | 2011. november 8. | 11:46:37

Tisztelt „narancsködösök”
különösen Vlagyimir Iljics Klicsko

Inkább azt javaslom nézzlétek meg
a Kerényi képet: http://nol.hu/belfold/kerenyi-festmenyek__sarkanyolo_helyett_angyalolok
Semmilyen jobboldali nem szólt hozzá. Gondolom azért, mert akkor állatság, hogy már a
legfanatíkusabbnak is kellemetlen a védése.

cse'h gevárá | 2011. november 7. | 17:37:17

ordító egér | 2011. november 6. | 22:30:52

„A csajszinak igaza van, neked meg nincs.”

Nincs igaza. Azért nincs, mert 2010-ben, amikor önként, szabad akaratából MSZP-s önkormányzati képviselő lett, közösséget vállalt a Gyurcsány-kormánnyal, s ha közösséget vállalt, akkor felelős is, visszamenőlegesen is. Az a védekezése pedig, hogy ő akkor még csak 15 volt, ezek után cinikus. 20 évesen viszont már nyilatkozatban tesz hitet Gyurcsány mellett. Szóval közösséget vállal Gyurcsánnyal, immár nyíltan, egyértelműen, így tehát felelős.

Külön teszik, miképp magyarázza MSZP-s képviselőjelöltségét:

„Ugyanakkor a pártnak sohasem voltam a tagja, mert egészében vállalhatatlan számomra.”

Szóval ez a tisztaszívű, hófehér, ártatlan, civil ellenálló 19 évesen egy olyan párt képviselőjelöltje volt, mely pártot ő egészében vállalhatatlannak tart. No, de vajon melyik részét tartja/tartotta vállalhatónak? Csak nem a Gyurcsányt. Bingó!!!

cse'h gevárá | 2011. november 7. | 17:25:28

19 évesen MSZP-s képviselőjelölt, 20 évesen pedig nyilatkozatban támogatja Gyurcsányt. Mindezt persze lelkes, tisztaszívű, romlatlan civilként. Röhej.

cse'h gevárá | 2011. november 7. | 17:23:05

Hammada Patrol W | 2011. november 6. | 20:38:24

„Lehet, hogy nálam valami baj van az emeleten, de nem tartom tragikusnak azt, ha egy politológia szakos, egyébként bevallottan politikusnak készülő humanoid lény - esetünkben egy nőnemű egyed - egy politikai pártot válasz politikai tevékenysége színhelyéül.”

Akkor bizony valóban baj van nálad az emeleten. Polgár Dóra civil ellenállóként tetszeleg a nyilvánosság előtt, az október elsejei Kossuth téri tüntetésen a Hallgatói Hálózat nevében szónokolt ( a Hálózat azóta kénytelen volt elhatárolódni tőle, s ma már nem is ő a vezetőjük). Azóta napvilágra került, hogy tavaly ősszel, az önkormányzati választásokon, MSZP-s képviselőjelölt volt, a minap pedig egy Gyurcsány Ferenc mellett hitet tevő nyilatkozatot írt alá. Szóval húszévesen, a politikai pályája legelején, amikor még csak próbálgatja a szárnyait, már hiteltelen, és cinikus, s ez borzasztó.

Azt mondja a fenti interjúban, hogy nincs köze a Gyurcsány-kormányhoz, visszamenőlegesen nem vállal felelősséget. Nos, ezzel az a bibi, hogy amikor tavaly ősszel az MSZP képviselőjelöltje volt, ő maga, önként vállalta a felelősséget, akár még visszamenőlegesen is, önként, szabad elhatározással közösséget vállalt Gyurcsány pártjával, tehát osztozik a párt és Gyurcsány felelősségében. Plusz Gyurcsány melletti hűségnyilatkozatot írt alá. Nos, ezek után azzal „védekezni”, hogy ő 2006-ban 15 éves volt, és Radnótiról írt dolgozatot, cinikus. 19 évesen MSZP-s képviselőjelölt, 20 évesen p

fenyesszelek | 2011. november 7. | 09:58:02

taliga | 2011. november 6. | 23:38:23
Úgy látszik ezek a hölgyek sem gyermekekre vágynak, hanem inkább politikai karrierre

Na ez egy igazi szexist megjegyzes volt. Taliga koszonjuk a demonstraciodat!

orbital | 2011. november 7. | 09:28:18

Igazuk van, több fiatal nő kell legyen a napi közéletben. De a mostani helyzet nagyon képlékeny, még nem lehet tudni, kikötnek-e valamelyik pártnál. De addig is kár ezen vitatkozni, a lényeg, hogy teszik a dolgukat!!!!

elsore | 2011. november 7. | 08:10:04

taliga | 2011. november 6. | 20:46:14
elsore!
Jesszusom!! Akkor lebuktam, hogy, szélső balos vagyok és bemehetek...?
(Most aztán magyarázkodhatok a jobboldalon...)"

Én nem bánom, hogy hol magyarázkodsz, de ne tegyél fel döglött linkeket, mert megharaplak. Különösen, miután felcsigázod a nagyérdemű figyelmét a vörös démonokkal... :) ... a magyar lányokat meg ne rugdosd még politikai meggyőződésből se, nem vagy te Böszörményi, hogy ők mire vágynak, magánügy.

taliga | 2011. november 7. | 07:34:38

Talán "gyerekek" még ne politizáljanak.

Elöször alaposan ismereteket kell szerezni, aztán belevágni.
Így egyenlöre a lelkesedés és a fiatalos lendület viszi öket elöre...
(Ami persze nagyon fontops, mert ez a lendület késöbb megkopik, lelassul és beleolvad a hétköznapok langyos szürkeségébe...)

Taskent | 2011. november 7. | 06:44:58

"We Are The People To Rule The World" - Megtaláljuk egymást és megkeressük az összes mamelukot.

taliga | 2011. november 6. | 23:38:23

Úgy látszik ezek a hölgyek sem gyermekekre vágynak, hanem inkább politikai karrierre...

Grigorij Gedeon | 2011. november 6. | 23:02:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

taliga | 2011. november 6. | 22:44:03

Bocs: lemaradt:


Minden ember élete végéig felelős az első, tudatosan kimondott szótól (pl. mami...) kezdve a halottas ágyán kimondott utolsóig (pl. "bevégeztetett"...)!!!!!!!

taliga | 2011. november 6. | 22:41:11

"Bocsánat, húszéves vagyok. Mi közöm a Gyurcsány-kormányhoz? Visszamenőleges hatállyal nem vállalhatok felelősséget."

Ilyen alapon - játék a történelemmel - ha Hitler nem hal meg, a vesztes háború után alapít egy "Demokratikus Németországért" pártot, akkor ezek szerint nem felelős az általa elkövetett korábbi ámokfutásért és milliók haláláért???

Eléggé farizeusi álláspont!

ordító egér | 2011. november 6. | 22:30:52

mno.hu | 2011. november 6. | 22:02:16

"...Ilyen könnyen nem mossa le magáról a gyurcsányi szennyet. Nem a múltért, hanem a jövőért tartozik felelősséggel..."

A csajszinak igaza van, neked meg nincs.

Balango | 2011. november 6. | 22:18:41

Megismétlem:

Szerintem nem szabad abba a hibába esnünk - ezzel a 20 évvel a hátunk mögött -, hogy teljesítmény nélküli emberekért lelkesedünk pusztán a "személyes varázsuk" miatt. Ez az egyik legfontosabb, amit meg kellett volna tanulnunk.

Ettől függetlenül hadd legyek szexista: Karsay Dorottya nagyon helyes.

mno.hu | 2011. november 6. | 22:10:33

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mno.hu | 2011. november 6. | 22:02:16

Moderálási alapelvek- komment törölve -

chili | 2011. november 6. | 21:44:48

Udvozlom a ket bator fiatal not! Ha a jobboldal szavazo noi valaha is radobbennek a fidesz abszurd nogyuloletere, nem fogjak gondolkodas nelkul beszavazni oket meg a megyei also osztalyba sem! A muvelt nyugati vilagban nem letezne kormany egyetlen noi miniszter nelkul. orbanek megrekedtek a serdulokor szellemi es erzelmi szinvonalan, es oda akarjak lerengatni az egesz orszagot. Ne hagyjuk!

franckarika | 2011. november 6. | 21:33:52

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Attila | 2011. november 6. | 21:25:06

Maradjunk annyiban, ez a két hölgy mérföldekkel szimpatikusabb, mint az elmúlt hetek 3 konzervatív bölcse, a banális kijelentésekkel parolázó Békés Márton, a totál hiteltelen Stumpf András és a minimális realitásérzékkel megáldott Rajcsányi Gellért.

fagi | 2011. november 6. | 21:01:15

Olykor, provokatív kérdésekre diplomatikus, okos válaszok.
Bravó, lányok, csak így tovább!

Valahogy az a megérzésem, hogy Magyarországon annyira reménytelen, kritikus a helyzet, hogy ebből a kivezető utat a női individuum, a női ösztön fogja megtalálni. Úgyhogy ne izguljatok, elég szépek és okosak vagytok ahhoz, hogy a fiúk majd, követnek benneteket!

Hajrá lányok, asszonyok!

taliga | 2011. november 6. | 20:54:40

T. elsore!

Ha ért németül, próbálja meg a die és linke között egy kötőjellel (ma divatosan minusznak mondják)...

mserussi | 2011. november 6. | 20:54:11

szíjjártó péter kábé húsz évesen a győri közgyűlés tagja lett. ezek a lányok még le vannak maradva. továbbá nem tudják, hogy csak a fidesz/fidelitas grémiumban lehet politikuscsodát csinálni....

Balango | 2011. november 6. | 20:50:56

Hammada Patrol W | 2011. november 6. | 20:38:24

Szerintem szándékosan félreértesz.
Szerinted a magyar lakosság hány százaléka képzeli el úgy az ország jövőjét, hogy a politikában Gyurcsánynak főbb szerepet osztanak?
Gyurcsány a múlt - ami nem azt jelenti, hogy Orbán a jövő. Ne menjünk el ebbe az irányba.
Az a politológus hallgató, aki Gyurcsány közelében képzeli el a jövőt - és a saját sikerét -, az nem ért a politikához.
Mi sem értünk, de mi nem abból akarunk megélni.

Szerintem nem szabad abba a hibába esnünk - ezzel a 20 évvel a hátunk mögött -, hogy teljesítmény nélküli emberekért lelkesedünk pusztán a "személyes varázsuk" miatt. Ez az egyik legfontosabb, amit meg kellett volna tanulnunk.

taliga | 2011. november 6. | 20:46:14

elsore!

Jesszusom!!
Akkor lebuktam, hogy, szélső balos vagyok és bemehetek...?
(Most aztán magyarázkodhatok a jobboldalon...)
:))

Hammada Patrol W | 2011. november 6. | 20:38:24

Balango | 2011. november 6. | 19:46:38

Lehet, hogy nálam valami baj van az emeleten, de nem tartom tragikusnak azt, ha egy politológia szakos, egyébként bevallottan politikusnak készülő humanoid lény - esetünkben egy nőnemű egyed - egy politikai pártot válasz politikai tevékenysége színhelyéül. Igen, egy politikusnál a siker titka az, hogy egy politikai pártban dolgozik. Ez ennyire egyszerű.
Egyébként van abban valami perverz, ahogy vicsorgunk azokra, akik bevallottan sikerre vágynak és ezért aktívan tesznek is. Ugyanilyen perverz, ahogy a politikáról mint valami ab ovo erkölcstelen tevékenységről beszélünk.
Ennek a nemzedéknek lesz a feladata, hogy visszaadja a politika tisztességét és tekintélyét, ami nélkül nincs demokratikus társadalom.
Ja, és ami nélkül sikeres és gazdagodó társadalom sincs...

Gézuska | 2011. november 6. | 19:50:08

Dorottya és Dóra - az egyik egy baromi rossz dalt énekelt, a másik politikai szereplésben Mszp képviselőjelölt, diákszónok, vagyis tipikus karrierista, ami persze nem baj....DE kérdem én mitől kell őket sztárolni? És hol vannak azok a nők akik évek óta dolgoznak a civil vagy a baloldalon....sehol róluk nem ír senki....Két nő akik a politikai sztárcsinálás napsütötte napjait élik, semmi anyagi felelősség,semmi munka, semmi karakter, csak jó PR.......NEM ŐK AZOK AKIKRE FELNÉZHETÜNK! MÉg SEMMIT SE BIZONYÍTOTTAK! Csupán jó helyen és időben adtak számukra villanást....

Balango | 2011. november 6. | 19:46:38

Hammada Patrol W | 2011. november 6. | 19:23:31

"Intelligens, szellemes nők,"

Ez nem ilyen egyszerű. Gondolj bele: Polgár Dóra politológus hallgató. Mennyire intelligens ma egy olyan politológus hallgató, aki új erőként politikai szereplésre vágyik, de feltűnése után szinte azonnal ás magának egy olyan csapdát, ami miatt a neve összeköthető Gyurcsány Ferencével? Ez a siker titka?

Balango | 2011. november 6. | 19:41:43

Hammada Patrol W | 2011. november 6. | 19:23:31

Balango | 2011. november 6. | 18:40:47

Balango, nem vagy te egy kicsit maximalista? Szerinted miért lenne jó, ha "ezek az ifjú hölgyek" feltalálnák a spanyolviaszt? Magyarországon - azon kívül, hogy nincsen tisztességes polgári jobboldal(de ezt megcsinálni nem az ő feladatuk) - nagyjából azok a formációk és értékrendek léteznek, mint egy civilizált országban.


Naponta Te Deum-ot fogok mondatni a Bazilikában, hogy - a jobboldallal szemben - van egy civilizált országhoz méltó tisztességes baloldalunk. Sőt, most már több baloldalunk is van...

Hammada Patrol W | 2011. november 6. | 19:23:31

Balango | 2011. november 6. | 18:40:47

Balango, nem vagy te egy kicsit maximalista? Szerinted miért lenne jó, ha "ezek az ifjú hölgyek" feltalálnák a spanyolviaszt? Magyarországon - azon kívül, hogy nincsen tisztességes polgári jobboldal (de ezt megcsinálni nem az ő feladatuk) - nagyjából azok a formációk és értékrendek léteznek, mint egy civilizált országban. Nem kell tehát alapvetően mást csinálni, csak máshogyan, jelesül, úgy, ahogy ok csinálják: becsületesen, lelkesen, korrekten, és nem mellesleg felszerlkezve olyan modern politológiai ismeretekkel, amihez a mi viszeres agyunk már nem ápgrédelhető.

Egyébként maga az a tény, hogy nők, önmagában is érték: a magyar politika borzasztóan eldurvult, az erőszak bűvöletében él, és ebben nagy szerepe van annak, hogy agresszív, alulképzett macsók uralják a terepet. Intelligens, szellemes nők, akik két perc alatt hülyét fognak csinálni ezekből a retardált fütyikből, eséllyel indulhatnak azért, hogy a politika világát egy kompromisszum- és megegyezésképesebb, vagyis nyugatias, polgári világgá formálják át.

elsore | 2011. november 6. | 19:13:55

taliga | 2011. november 6. | 18:17:21
"elsora!
www.dielinke.de"

Ne szórakozz, taliga...
You don't have permission to access / on this server.

Balango | 2011. november 6. | 18:40:47
"és ezeken túllépve gondosan megvizsgáljuk a szemléletüket és a mondanivalójukat, akkor azt látjuk, hogy sem világképükben, sem politikai gondolkodásukban nem képviselnek semmi újat. "

Most még. De ez szerintem nem is várható el tőlük (jól is néznénk ki, ritka a huszonéves filozófus). De ha megvizsgáljuk, a jó harmincas, itt a NOL-on bemutatott "véleményformálókat", akkor határozottan az az érzésem, hogy van mit keresniük.
És még azért beléjük is rúgtál egy rendeset, ha véletlenül nem értenék el a célzést.. olyan teniszkésre sikeredett.

Balango | 2011. november 6. | 18:40:47

Folyt.:

Ha elvonatkoztatunk attól, hogy Karsay Dorottya és Polgár Dóra
1.) fiatalok és lelkesek,
2.) vonzó ifjú hölgyek,
3.) tehát önmagában csak a fentiek miatt is szimpatikusak,
4.) koruk miatt nem felelősek az elmúlt 2 évtizedért,
és ezeken túllépve gondosan megvizsgáljuk a szemléletüket és a mondanivalójukat, akkor azt látjuk, hogy sem világképükben, sem politikai gondolkodásukban nem képviselnek semmi újat. Tökéletesen beilleszthetők az elmúlt 20 év politikájának a világába - ezen cikk minden szükséges információt megad ehhez -, mindössze fiatalabb kiadásban.

Polgár Dóra szerintem egyébként - politikai értelemben - egy fabatkát sem ér, a Karsay Dorottya féle idealistákra viszont szükség van, csak nem szabad őket meghatározó pozícióba engedni.

Összességében: óvatosabban lelkesedjünk, nem ők az új politika.

Balango | 2011. november 6. | 18:40:33

A gondom a következő:

Az általam nem tagadottan nagyon várt FIDESZ kormányzás 1,5 éve után úgy érzem, nem nagyon van tovább. Azokkal a politikai attitűdökkel, amelyek a rendszerváltás óta meghatározták a magyar politikát - jobb- és baloldalon, illetve liberáliséknál egyaránt -, nem leszünk képesek tovább lépni. Szerintem ezzel már csak kevesen vitatkoznak.
A nemzet atomizálódott, összetartói erőink megszűntek, a társadalmi szolidaritás a béka feneke alatt, a vezető politikai erőknek semmiféle hosszútávú elképzelése nincs semmiről; sem a politikában, sem a lakosság politizáló köreiben nincs konszenzus a meghatározó stratégiai kérdésekben, legelsősorban azért, mert ezek vonatkozásában senki nem vetett fel még értelmesen megtárgyalható válaszokat - szóval csőd a társadalomban és csőd a politikában.

Olyan erőnek, pontosabb - mivel több politikai oldal van és ez így jó - olyan erőknek kellene feltűnni, amik az elmúlt 20 évben megszokotthoz képest valami teljesen új gondolkozást és szemléletet képviselnek. Jobb- és baloldalon egyaránt.

Shader | 2011. november 6. | 18:27:54

mekecske | 2011. november 6. | 17:04:41
" A kislányok meg foglalkozzanak előbb a libák jogaival meg az ózonlyukkal..."
Ez elég szegényes volt...
Ha én mondanám meg neked, mivel foglalkozz,
mindig sebes lenne a nyelved.

Shakespeare | 2011. november 6. | 18:24:33

Ezzel a nemteccikarendszeres lánnyal szívesen mondanék néhány
ADY, JÓZSEF A és RADNÓTI verset. Úgy duettbe rendezve.
Nem baj nemtecciklány, röhögjenek. Mi értjük.

taliga | 2011. november 6. | 18:17:21

elsora!

www.dielinke.de

ennél jobbat nem tudok...
:)

Shader!

KÖszönöm az elismerést...
:)))

Shader | 2011. november 6. | 18:15:30

taliga | 2011. november 6. | 18:03:21
talicska/kocsobur
Látom, hozod a szokásos szinvonaladat...

elsore | 2011. november 6. | 18:10:21

taliga | 2011. november 6. | 18:03:21
taliga, ez egyre rosszabb. Elkaptad a nablaquadrat-szindrómát? De ha Linke, kérünk linket.

mekecske | 2011. november 6. | 17:04:41
"A kislányok meg foglalkozzanak előbb a libák jogaival meg az ózonlyukkal..."

Böszörményi úr személyesen?

taliga | 2011. november 6. | 18:03:21

Németországban így néznek ki a volt NDK-s állampárt (Német Szocialista Egységpárt) utódjaként létrejött, "Die Linke" nevű ex-kommunistákból álló párt ifjú nőtagjai, mint Karsay és Polgár (bár ott több a vörös hajú)...

vamosvamos | 2011. november 6. | 18:01:43

A megélhetési politikusok újabb nemzedéke kopogtat. Készíthetjük a pénztárcánkat.

Sine ira et studio | 2011. november 6. | 17:40:08

mekecske | 2011. november 6. | 17:04:41

Utolsó mondat így hangzik helyesen:

Vagy azokon az órákon melyeken a demokrácia, a gondolat és szólásszabadság mibenlétét oktatták nem voltál ott, mert inkább FIDESZ gyűlésekre mentél ??????????????????????????????????

Sine ira et studio | 2011. november 6. | 17:38:38

apakabar | 2011. november 6. | 17:34:40

Ha ez szerinted ez borzasztó fölöslegesen jártál egyetemre, nem tanultál semmit. Legalább is ami az élet folyamatainak megértésére vonatkozik.

Jövőre már meg sem tehetnéd. Az állam pénzén.

Ez az igazán borzasztó.

Sine ira et studio | 2011. november 6. | 17:35:25

mekecske | 2011. november 6. | 17:04:41

Aztán miért is??

Mert neked nem tetszik a véleményük?

Az nagyon kevés.

Tudod van olyan alkotmányos alapjog (még), hogy gondolat, és szólásszabadság.

A leányzók ezeket az elidegeníthetetlen alapjogaikat gyakorolják.

Gyakorolják is és ne csak ők, hanem mindenki, kinek igénye van rá, mert csak így lehet azt tudni, hogy kinek mi a véleménye, mi támogatható, és mi nem.

Tudod ezt hívják demokráciának.

Vagy azokon az órákon melyeken a demokrácia, a gondolat és szólásszabadság mibenlétét oktattál nem voltál ott mert inkább FIDESZ gyűlésekre mentél ??????????????????????????????????

apakabar | 2011. november 6. | 17:34:40

Jesszusom...ez borzasztó!

Na de én tudom hogy nem minden egyetemista ilyen, mert két évvel ezelőtt még én is egyetemista voltam.

Mindig ezzel igyekszem nyugtatni magamat.

mekecske | 2011. november 6. | 17:04:41

"− Tizenkilenc éves voltam, politológushallgató, akit a politika gyakorlati része is érdekelt. Egyébként nem lett volna baloldali jelölt a választókörzetben, így elindultam. Ugyanakkor a pártnak sohasem voltam a tagja, mert egészében vállalhatatlan számomra" - Mint Törőcsik Mari a Kölyök c filmben is vállalt mindent, ami azután balul ütött ki.

A kislányok meg foglalkozzanak előbb a libák jogaival meg az ózonlyukkal...

Sine ira et studio | 2011. november 6. | 16:54:33

cse'h gevárá | 2011. november 6. | 16:29:30

Nem az az igazi gáz, hogy a 2.706.292 szavazón kívül a többinek nem tellett narkóra, hanem az, hogy 2.706.292 szavazó folyamatosan élt az anyaggal a 2010-es választásokat megelőzően és alatt. Ez ma már nyilvánvaló.

Mostanra már a flash elmúlt, és bizony sokan lejöttek már az anyagról is.

Többek között azért, mert már nekik sem telik rá, vagy egyszerűen rájöttek, hogy a narkó hamis igazság, még ha narancs aromájú, akkor is.

Így maradt a szürke valóság, mely még véletlenül sem narancs színű, és a narancsból nem az édes lé jutott, hanem a baromi keserű héj, amit az emberek idővel kiköpnek, vagy nagyot rókáznak.............

navtelagata | 2011. november 6. | 16:30:11

Vlagyimir Iljics Klicsko | 2011. november 6. | 11:41:43
"Ugyanis a nemteccikezésen kívül nem hallottunk tőlük semmi konkrétumot arra nézve, hogy miképpen lábaljon ki az ország abból a kátyúból amibe a te vezéreid vitték"

Én azért a két lányt nem venném egy kalap alá. Polgár Dórától már láttam egy rövid filmet itt a NOL-on, már akkor sem tetszett. "Azt teszem, amit helyesnek gondolok. Alakulhat úgy, hogy a politikai pályán kötök ki." Ő belőle politikus lesz.
Karsay Dorottya számomra sokkal hitelesebb.
Hogy a "nemtetszikarendszer"-en kívül nem adnak megoldási recepteket? A Fidesz milyen recepteket adott 8 évig? Most azt csinálja, amit akkor mondott?
Az pedig természetes, hogy sokaknak nem tetszik a saját káderek fontos pozícióba való bebetonozása, a hatalmat ellenőrző szervek gyengítése, saját mamelukokkal való feltöltése, a hihetetlen kapkodás és össze-vissza kommunikáció, a hajléktalan probléma rendészeti megoldása stb.

cse'h gevárá | 2011. november 6. | 16:29:30

Sine ira et studio | 2011. november 6. | 16:15:40

"A többieknek, pedig nem tellett narkóra."

Persze, mert Gyurcsány úgy megszorongatta őket, hogy már a napi narkóra sem futotta nekik.

Sine ira et studio | 2011. november 6. | 16:15:40

cse'h gevárá | 2011. november 6. | 15:35:27

Azt írod:

"2010 tavaszán a Fidesz-KDNP közös listájára lehetett szavazni, s 2.706.292 választó szavazott erre a közös listára. Szóval Polgár fenti állítása tévedés, egész pontosan hazugság."

Nem, nem. Nem volt tévedés az állítás.

Abban igazad van, hogy 2010.-ben 2.706.292 választó szavazott erre a közös listára.

Ja. A többieknek, pedig nem tellett narkóra.

szergejes | 2011. november 6. | 15:55:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

cse'h gevárá | 2011. november 6. | 15:50:15

szergejes | 2011. november 6. | 15:42:24

"A hazugság ,ahogy megvezették ezt a szerencsétlen népet."

Megvezették 2006-ben is. S nem is akarki, hanem Gyurcsány és az MSZP. S lám, Polgár Dóra, az ifjú, tisztalelkű ellenálló, aki azt mondja: ez a kormány hazudik, hitet tesz Gyurcsány mellett, aki megvezette, átverte a választókat, tudatosan kárt okozott az országnak.
Nem tudom, te érzed azt a feszültséget, amely Polgárt Dóra szavai és a valóság között vibrál? Én igen.

cse'h gevárá | 2011. november 6. | 15:45:15

"Bocsánat, húszéves vagyok. Mi közöm a Gyurcsány-kormányhoz? A 2006-os események idején középiskolás voltam; dolgozatot írtam Radnóti Miklósról. Visszamenőleges hatállyal nem vállalhatok felelősséget."

Ölég nagy baj, hogy ha az ember húszévesen már iylen cinikus. Az a köze a Gyurcsány-kormányhoz, meg úgy általában Gyurcsányhoz, hogy értse, hogy 2010-ben szocialista képviselőjelölt volt az önkormányzati választásokon, s ezzel közösséget vállalt, visszamenőlegesen is a szoci kormányokkal, tehát a Gyurcsány-kormánnyal is. S hiába védekezik azzal, hogy a pártba nem lépett be, vállalta a képviselőjelöltséget a párt színeiben, tehát vállalta a pártot, vállalta a Gyurcsány-kormányt, vállaja hát a felelősséget is! S ha ezt nem érti, vagy nem akarja elfogadni, nem kéne erőltetni a politikát.

szergejes | 2011. november 6. | 15:42:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

cse'h gevárá | 2011. november 6. | 15:39:49

"Ez a kormány hazudik."

Melyik nem??? Ja, a Gyurcsány-kormány. Igen, az sosem hazudott, sem reggel, sem délben, sem este, és sosem keltette azt a látszatot mintha kormányozna, de még böszmeségeket sem csinált. Annyira nem, hogy Polgár Dóra MSZP-s képviselőként is indult a tavalyi önkormányzati választásokon. 2011 október 1-én pedig civilként szónokolt, most pedig Gyurcsány melletti hűségnyilatkozatot fogalmaz. Hiteles, civil ellenálló.

algi | 2011. november 6. | 15:36:53

Orbánék mondták folyton, hogy a fiataloknak is aktivizálniuk kellene magukat a politikában. Most akkor baj, hogy kiderült, hogy liberálisak és nem konzervatívak? (Mondjuk nem tudom, mit várt mindenki a huszonévesektől. Hogy majd az ispánokat, a kúriát, meg a poroszos oktatási rendszert akarják visszahozni?)

cse'h gevárá | 2011. november 6. | 15:35:27

"A koncepciót egy olyan párt készítette el, amely nem létezik, amelyre nem szavazott senki."

Aztért az őszintén kiábrándító, hogy Polgár Dóra poliitkai pályafutásának a legelején már ilyen profi módon hazudik, de minimum torzítja a valóságot.
2010 tavaszán a Fidesz-KDNP közös listájára lehetett szavazni, s 2.706.292 választó szavazott erre a közös listára. Szóval Polgár fenti állítása tévedés, egész pontosan hazugság.

szergejes | 2011. november 6. | 15:33:06

Moderálási alapelvek- komment törölve -

cse'h gevárá | 2011. november 6. | 15:31:20

Polgár Dórának a fentiekből következően az elkúrás tetszik, a megcsinálás nem.

cse'h gevárá | 2011. november 6. | 15:30:20

"Eldöntenek valamit, és megcsinálják."

Ez valóban borzasztó. Tiltakozni kell ellene. S valóban elszokhattunk attól, főleg a 2002-2010 közötti ciklusokban, hogy a kormány dönt és megcsinálja. Gyurcsány kormányfősége idején pláne nem történt ilyen borzasztó dolog, mert ha el is döntöttek valamit, azt kábé egy, esetleg két hétig csinálták, majd újra eldöntöttek valamit, s így tovább.Gyurcsány ugyan meg akarta csinálni az országot, de inkább elkúrta.

Kotipityu | 2011. november 6. | 15:29:48

cse'h gevárá | 2011. november 6. | 15:17:45

"Ez egy antidemokratikus és igazságtalan rendszer."

Melyik rendszer? Úgy általában a rendszer, vagy a NER? Ha csak a NER-t tartja antidemokratikusnak, akkor lehet vitatkozni az állításával, de ha úgy általában a rendszert, tehát azt, amelyik a rendszerváltoztatással jött létre, akkor nincs min vitatkozni, mert ez esetben Karsay vitaképtelen.

---

Pedig de. "Ez egy antidemokratikus és igazságtalan rendszer." Csak a sz@rt sikerult átvenni nyugatról, úgy, hogy akik a topon vannak ne járjanak rosszul. Itt (UK), még létezik a szolidaritás, a "rendszerváltás" odahaza ezt megszuntette. Vitaképes!!

cse'h gevárá | 2011. november 6. | 15:23:24

"Ugyanakkor a pártnak sohasem voltam a tagja, mert egészében vállalhatatlan számomra."

Egészében vállahatatlan az MSZP, de részben igen? Oly részben csak, hogy tagja nem lett, de képviselőjelöltje igen? S ha netán mandátumot nyert volna egy olyan párt jelöltjeként, amelyet egészében vállalhatatlannak tart, mit kezdett volna ezzel a mandátummal? Ekkora ostobaságot! S ilyen sziklaszilárd eszmei, erköcsi háttérrel lesz Polgár Dóra civil ellenálló.

cse'h gevárá | 2011. november 6. | 15:17:45

"Ez egy antidemokratikus és igazságtalan rendszer."

Melyik rendszer? Úgy általában a rendszer, vagy a NER? Ha csak a NER-t tartja antidemokratikusnak, akkor lehet vitatkozni az állításával, de ha úgy általában a rendszert, tehát azt, amelyik a rendszerváltoztatással jött létre, akkor nincs min vitatkozni, mert ez esetben Karsay vitaképtelen.

Ülő Bika | 2011. november 6. | 15:07:14

Fitsch |

Például azt mondja "Fontos, hogy olyan rendszerben éljek, amelyben nem kriminalizálják a szegénységet és a hajléktalanságot. "
Ez elég konkrét! A megoldás pedig nem az, hogy megbüntetik a hajléktalant, mert leült egy kőre, hanem az, hogy normális hajléktalanszállót nyújtanak nekik.

Ez nem bal/jobb vagy libsi ideológia hanem európai minimum, különösen válság idején, amikor válhatóan ezrek fogják elveszíteni a fedelet a fejük felől...

Kotipityu | 2011. november 6. | 14:51:20

és akkor Deautschschhhh-ról még nem is szóltam egy szót sem.

Fitsch | 2011. november 6. | 14:43:06

Kedves Ülő Bika...
"Kéretik arra figyelni amit mondanak!"
De hát éppen ez a baj. Hogy nem mondanak semmit. A liberális ideológia az idők során mindig is felvetette a -különben valós- társadalmi problémákat. És kérdéseket tesz fel. De választ, megoldást nem tudott és nem tud semmire adni. Nem több ez Május Elsejei jelszavak gyűjteményénél...

Kotipityu | 2011. november 6. | 14:42:29

Vlagyimir Iljics Klicsko | 2011. november 6. | 12:45:13

Kotipityu | 2011. november 6. | 12:36:23

Az MSZP tagjaival kapcsolatban kérdezed ezt?

---

1., semmi kozom az MSZP-hez, tehát a válasz nem
2., Áder lányával 3 évig járt egy oviba a lányom, így kénytelen voltam megismerni ot, mielott ismert lett. (nemcsak "láttam") Onnan indult ahonnan mi.
3.,Bár nem panaszkodom,de nem is vagyok Brusszelben angol nyelvtudás nélkul MO szégyene extra fizetésért.

innocent2 | 2011. november 6. | 14:20:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Ülő Bika | 2011. november 6. | 14:20:42

Engem pl. érdekel mások véleménye!

Ezek elég konkrét ügyek.Például szegénységgel,hajléktalansággal kapcsolatos problémákat igyekeznek manapság rendészeti eszközökkel megoldani, ami láthatóan nem a megfelelő eszköz ezeknek a kérdéseknek az orvoslására. Ezt mondják az itt szereplő interjúalanyok is, ezért küzdenek. Ezek értelmes érvek és szakmailag is teljesen megalapozottak, de lehet ezzel is vitatkozni. Arról viszont nem érdemes vitatkozni, hogy ki hány éves, milyen a megjelenése stb. mert az félrevisz, bár belátom, hogy valamennyire ez is része a dolognak, de ez csak külsőség.

Kéretik arra figyelni amit mondanak!

Fitsch | 2011. november 6. | 14:08:07

Olvasgatás közben egy régi "dakota" közmondás jut eszembe:
"A vélemény az olyan, mint a seggglyuk! Mindenkinek van, de senki sem kiváncsi a másikéra."
És így vagyok ezekkel az újhullámos "libuskákkal" is. Agresszív feminizmus, végiggondolatlan emberjogi aktivizmus, liberális közhelyek és panelok. De semmi értelmes...

Ededir | 2011. november 6. | 13:53:56

elsore: Szívemből szóltál. Ott a pont.
Ülő Bika: A másik baj, hogy próbáltam elérni a moderátorokat, de teljesen reménytelen eset volt, hogy választ kapjak arra, mi volt a kifogás a szövegemben.

elsore | 2011. november 6. | 13:45:16

Ededir | 2011. november 6. | 13:17:09
"Vlagyimir:"

Nyugi. Vlagyimir egy bérkommentelő, az ütősebb fajtából. Olyan Stirlitzes. Ráadásul szerintem nem is darabbérben dolgozik és nem is egyedül. De a jobberek nagyobb része az utóbbi időben távozott; van még egy pár, aki meggyőződésből kommentel, de nem sok, már nemigen lehet mit megvédeni. Jött hozzájuk még néhány jobbikos versenyző, de nem a kvalifikáltabb fajtából.
Az emútnyócéven meg a gyurcsányahibáson kívül nincs mit mondani, a kritikák döntő többsége ül. Most már inkább a prevención van a hangsúly, az ellenfeleket keresik és nyírják, akik 2014-ben számíthatnak. Így került a képbe a két lány is.

Ülő Bika | 2011. november 6. | 13:40:14

Ededir

Így van , én nem leszek udvarias olyan olyan hózzászólásokkal amelyek nem civilizáltak.
Egyébként történetesen pont elég udvarias voltam, alapvetően nem stílusom, hogy másokat oktalanul kritizáljak, nem is a hozzászóló sértődött meg, hanem a moderátor. Hát ki érti ezt?
De ha már ennyire pattog, akkor szedje ki azt ami miatt beírtam, a moderálási elveknek megfelelően. Miért engedi a nol.hu az ilyen kifejezések, szavak használatát?!

Hát nem értik, hogy éppen erről szól az egész????

Ededir | 2011. november 6. | 13:31:54

Ülő Bika: Sokszor én sem értem a moderálási elveket, én már harmadik nevemen futok, pedig nem szoktam anyázni. Ami pedig a kápózást illeti, az az én ízlésemnek is sok.

Ülő Bika | 2011. november 6. | 13:18:32

Érdekes itt a moderálás. Amikor azt írom, hogy valaki beteg lelkületű azért, mert rasszista kijelentést tesz, akkor kimoderálnak: ellenben az eredeti rasszista, uszító szavakat benthagyják...

Pl. szerintem erősen uszító az első felszólalások között a "kápóképző" és a "parazita nemzedék", utána lehet keresni a legalján szó szerinti és átvitt értelemben is.

Ededir | 2011. november 6. | 13:17:09

Vlagyimir:Utoljára szólók hozzád, mert reménytelen eset vagy. Egy nem szoktam sumákolni, ez inkább rád jellemző, már csak azért is, mert az állandó visszamutogatás, a jobberek fegyvere az igazi sumákolás, hogy nem azzal foglalkoztok, ami most zajlik. Nem ismétlem meg az előttem szólók érveit veled szemben, csak egyet, ha már visszanézünk. 2002-ben a fityesz kezdte el a lakásár támogatást, ami elég nagy rést ütött a gazdaságon, és ez a következő években, csak nőtt, ez is elég rendesen, hozzájárult a kupac növekedéséhez. A fityesz nyolc éves ellenzéki szemétkedéseiről, aminak semmi köze nem volt a konstruktív ellenzékiséghez, ne is beszéljünk. Itt befejeztem a diskurzust veled, te is csak egy mantrázó vagy, de egyszer majd talán felszáll a narancsköd a szemedről.

Hammada Patrol W | 2011. november 6. | 13:07:08

Csajok!
Itt egy nagy rakás marhaságot összehordott rólatok néhány impotens irigy kan, ne foglalkozzatok velük, tietek a jövő!
(Úgy volt, hogy a miénk lesz - tisztelet SGy-nek.)

elsore | 2011. november 6. | 12:51:27

Vlagyimir Iljics Klicsko | 2011. november 6. | 12:45:13
Kotipityu | 2011. november 6. | 12:36:23
"Az MSZP tagjaival kapcsolatban kérdezed ezt?"

Szedd már ki a szemedből a gerendát... akkor meglátod a fideszes földbirtokosokat a parlamentben. ÉS NEM a munkájukból szerezték rá a pénzt.

Vlagyimir Iljics Klicsko | 2011. november 6. | 12:50:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

elsore | 2011. november 6. | 12:48:30

Ja és itt a faluban is tudok legalább ötszáz emberről, akik majd megfeszülnek, hogy adózhassanak. De nem tudnak. És erről nem ők tehetnek, de nem ám. Van nekik végzettségük, szakképzettségük, rátermettségük, feleségük. Csak munkájuk nincs. Egy családban jó, ha egy kereső van. De ennél jóval több eltartott.

A kényszermunka azonban nem tűnik nekik annyira vonzónak. A fene a válogatós fajtájukat.

Come with me for fun in my buggy! | 2011. november 6. | 12:47:21

Bájos, amikor Klicskóból újra és újra előbújik az egybites felfogású fideszes! Csak ugye mostanában már kínos felvállalni a fityisz iránti rajongást, ezért el-el rejt a mondandójában oylat pl., hogy "Lézer Jani" és egyebek.
De ha I. Szent (Orbán) Viktorról van szó, akkor azért haptákba vágja magát! :D

Tudod mit? Szavazok Ferire, ha úgy hozza a sors! ;)

catoo | 2011. november 6. | 12:45:37

Nem igazán értem, miért kezd el szépülni az elmúlt kormány-időszak, amikor ugyan olyan nyomorék világ volt, mint most.
Csak másokat és másként nyomoritottak meg!

Az egész jelennel az a baj, hogy ugyanazok hagyták ezt kialakulni, mint akik az előzőt.


Olyan az ország, amilyenek a politikusai. Olyanok a politikusok, amilyen az ország.

Az egész szart sem ér, akár csak a diplomád és az életed ebben az országban!
De erre már én hamarább rájöttem, amiről ez a csaj brekkeg...

Vlagyimir Iljics Klicsko | 2011. november 6. | 12:45:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Ededir | 2011. november 6. | 12:42:49

Klicsko:örülök, hogy te egy gyémántagyú lángész vagy, és megtaláltad a hiba forrását, és onnan helyes a mondatod. amit visszaidézek neked, kicsit átalakítva az igazság kedvéért:"a te vezéreid vitték kátyúba az országot azzal, hogy szart se csináltak sajnos most osztogatják az ingyenélőknek a pénzt, aztán amikor elfogyott, felvettek egy kurva nagy hitelt, drágábban, mint az IMF-től, amit az országnak kell törlesztenie 2012-től. Arról most ne is beszéljünk, te kis fülkeforradalmár, hogy a kormányváltáskor, a vitya vezér, elismerően beszélt a Bajnai kormány takarékos gazdasági intézkedéseiról, na erre varrjál gombot, te igen okos.

elsore | 2011. november 6. | 12:37:31

Embolon | 2011. november 6. | 12:25:36
"a magyar baloldal is eljut majd oda hogy a többségi társadalmat kell képviselni és védeni, hogy a legnagyobb érték a tisztességesen, közösségben élő és adófizető magyar honpolgár. Beleértve a vidéken élőket is...."

Ehhez még megvárjuk, hogy a FIDESZ bevezesse a teljes foglalkoztatottságot. Ahogy Orbán Viktor megígérte. Aztán adózunk feszt.

Kotipityu | 2011. november 6. | 12:36:23

Vagy Klicsko azt nevezed munkának, amit a parlamentben muveltek(nek) és kozben milliomossá váltak?
Végulis igazad lehet: ha meggazdagodtak,akkor biztosan dolgoztak.
Másképp hogy is torténhetne ilyen? Segíts :) Please

Vlagyimir Iljics Klicsko | 2011. november 6. | 12:35:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nyugdíjas | 2011. november 6. | 12:34:58

Ágh Attila szerint:
Egy politikai erő megválasztásához három hónap kell
egy gazdasági változáshoz három év kell
egy társadalmi változáshoz harminc év kell.

Embolon | 2011. november 6. | 12:25:36

Kedves hölgyek, és remélem ahogyan az idő halad és - lesz rálátásuk a médiából ismeretlen átlagembere életére is és a nemtetszés mellett kostruktív programok hirdetőivé válnak. Abban pedig bízom hogy a magyar baloldal is eljut majd oda hogy a többségi társadalmat kell képviselni és védeni, hogy a legnagyobb érték a tisztességesen, közösségben élő és adófizető magyar honpolgár. Beleértve a vidéken élőket is....
( Nemi, nemzetiségi, vallási hovatartozástól függetlenül )
Sajnos a TASZ-t és at Újkorcsoportot sem tartom túl jó indulásnak, de tanulságos ugródeszkák lehetnek.

Kotipityu | 2011. november 6. | 12:22:57

Vlagyimir Iljics Klicsko | 2011. november 6. | 10:37:08

Hammada Patrol W | 2011. november 6. | 09:53:59

Mit több százezer? Több százmillió! Hatalmas élettapasztalattal, munkában eltöltött évek sokaságával és éles szemmel ráláttak ezek a csajok, hogy mi a hiba: "Nem tetszik a rendszer".

A megoldásaikat egyelőre nem közölték, gondolom most írják alá a zenét.

---

Hogy a jelenlegi miniszterelnok"élettapasztalatáról és munkában eltoltott szorgos éveirol" már ne is beszéljunk...
Ugyanez vonatkozik néhány elvtársára is.

Come with me for fun in my buggy! | 2011. november 6. | 12:21:52

Klicskó, megérkeztél az igazsághoz! Mert fordítva is igaz: attól, hogy Gy.F. "fújta a lufit", még nem következik, hogy Kim viktor Szenéket ne lehetne minél hamarabb elzavarni a bús pébe! Csak éppen Viktároték divide et impera politkája célt ért, de nem sokáig. Utána meg takarodó lesz ennek a szemét bagázsnak! Egyébként nem tudom, mi abban a lufifújás, hogy tiltakoznak a rendszer ellen. Talán az orbanokrácia jobb belátásra tér ennek hatására, és mindenki happy!

A foghegyről idevetett, megggondolatlan "hangulat-kiszólásaid" (érdekes, a banok ellen nem tüntetnek; érdekes módon ezek a lénykák az előző rendszert nem kritzálták stb.) meg csak komolytalanná tesznek, de te tudod.

elsore | 2011. november 6. | 12:12:43

gyökere.

elsore | 2011. november 6. | 12:12:17

Vlagyimir Iljics Klicsko | 2011. november 6. | 11:35:53
elsore | 2011. november 6. | 11:22:26
"Beszélhetnél egyébként a témáról, nem kell eltérni tőle. Az említett urak az eddig eltöltött idő alatt tudtommal dolgoztak, ..."

Hát én nemigen láttam. Értéket nemigen teremtettek, az biztos. De meggyőzhető vagyok, ha valaki mutat egy szöget, amit ők vertek be. Szerintem az a kolbász is elfogyott, amit Vityesz töltött valaha magánszorgalomból. Én is töltök, csak nem nevezem munkának, legalábbis amiért fizetés jár meg vonatkozik rá a MT.

Emellett Lázár úrnak láttam egy ötmondatos expozéját, amivel szétvert egy ötven éve fennálló nyugdíjrendszert. Emberes teljesítmény, igaz ami igaz, de ha nem csinált volna semmit, jobban jártunk volna. Szíjjártó urat meg hagyjuk, amíg jókedvemben vagyok. Meg Meggyes úr polgármesteri szakértelmét is. Akkor inkább Dorottya vagy Dóra. De beszélhetünk holastadion-holastadion Kósa úrról is. Vagy Dajcstompikáról meg Kövér úr házvezetői szakértelméről. Meg még ezer dologról.

Csak a munkáról ne, az Istenért, mert arról fogalmuk sincs. De Magyarországon munka nélkül is lehet sok pénzt keresni, sőt. Csak ne hívatkozzanak a munkára, mert arról még talán Gíró-Szász úrnak sincs fogalma. Bár nyilatkozni tud róla.

"Az pedig teljesen irreleváns, hogy kinek mennyi pénze, ha a szakértelméről, vagy a munkában eltöltött időről beszélünk. "

Hát ez igaz. Mert munkából nem lehet megélni. Lásd még az előző mondandómat is. Egyébként kár. Is ez a bajok egyik

Vlagyimir Iljics Klicsko | 2011. november 6. | 12:10:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HIRDETÉS
Karsay Dorottyának a mun...
Karsay Dorottyának a munkája a hobbija is
Népszabadság - Móricz Simon

− Miután megjelent a Nem tetszik a rendszer című szám videoklipje, Böszörményi Nagy Gergely, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium főosztályvezető-helyettese bloggerként „kiadós együttlétet” ajánlott önnek a Mandineren megjelent írásában. Mi a véleménye Karsay Dorottyának erről az üzenetről?

− Csak remélni tudom, hogy a szerző a munkahelyén nem olyan felszínes, ostoba és szexista, mint szabadidejében.

− Meglepte a reakció?

− Ha valaki kiáll a nyilvánosság elé azért, amiben hisz, ha elmondja a véleményét, akkor számítania kell arra, hogy kap hideget és meleget egyaránt. A konstruktív kritikának örülök is, de ez nem volt az.

−  A bírálatok egyike így fogalmaz: iPoddal a fületekben aggódtok a szegényekért. Lehet-e így aggódni?

− Mindenkinek felelőssége van abban, hogy hogyan néz ki a társadalom, miként kezeljük a szociális problémákat. Mindig azt tanultam: ha van jogod és lehetőséged felszólalni azért, amiben hiszel, akkor tedd meg.

− Következetesen hangsúlyozza: civil és aktivista. Az olyan mozgalmakat, mint amilyen a Milla, mindig el lehet majd választani a politikától?

− Igen. Ez egy civil platform, amelyből persze kinőhetnek más szervezetek, akár pártok is, de a Milla soha nem kötődik majd azokhoz, miként én sem. Aktivista vagyok.

− Mivel kezdődött e pálya?

− Tizenkilenc évesen vettem az irányt az aktivizmus felé: akkor épp egyetemre jártam, burokban éltem. Nem is tudom, miért nem ébredtem fel korábban. Az intézményben nem sok hallgatói aktivitással találkoztam: a testvéremmel alapítottam meg az Amnesty International első egyetemi csoportját. Később sok itthoni civil szervezetnél dolgoztam, és tanultam az Egyesült Államokban is, ahol több emberi jogi aktivista csoport munkájában vettem részt.

HIRDETÉS

− Az egész életét az emberi jogoknak szenteli?

− Ez visz előre, ez motivál. Nekem ez a munkám is, nem csak egy hobbi. Elvégeztem az angol és a szociológia szakot az ELTE-n, az emberi jogot a CEU-n. Reggel kilenctől délután ötig ezzel foglalkozom a munkahelyemen, majd munkaidő után addig, ameddig bírom.

− Ezért is csatlakozott a Millához?

− Egy barátom, aki millás a kezdetek óta, dobta fel a dal ötletét. Én akkor még nem annyira voltam benne a mozgalomban, de az összes tüntetésén kint voltam, és követtem a tevékenységét.

− Foglalkozott korábban énekléssel?

− Szeretek énekelni... De elsősorban azért kerültem a képbe, mert aktivista vagyok: egy átlagember, egyszerű civil. Ettől hiteles.

− A YouTube-on csaknem négyszázezren nézték meg a videót, a tüntetésen hozzávetőleg százezer ember előtt lépett fel. Fölkészült arra, hogy fókuszba kerül?

− Aktivistaként sokszor adom az arcomat egy-egy ügyhöz. Azt viszont nem gondoltuk, hogy a szám ilyen sikeres lesz. Remélem, ez másokat is kreativitásra és aktivitásra biztat.

Ez a böngésző nem támogatja a flash videókat

− Az aktuális tiltakozások főszereplői között több fiatal nő is föltűnik. Ez újdonság. Megszűntek az előítéletek, befogadóbb lett a miliő?

− Mozgalmi körökben eddig is rengeteg nő volt az aktivisták között, a civil szervezetekben szintén. Az már egy másik kérdés, hogy a vezető pozíciókat kik töltik be... A társadalom egészét tekintve nyilván továbbra is létezik a nemi alapú diszkrimináció és a szexizmus. Emiatt fontos, hogy egyre több nő töltsön be vezető szerepet civil mozgalmakban, mondjon beszédeket, legyen látható. De ez persze a politikai életben ugyanannyira elengedhetetlen lenne: elég szomorú helyen állunk a világban a kilencszázalékos női képviselői aránnyal, és azzal, hogy ma egy nő sincs miniszteri poszton.

− A Nem tetszik énekesének mi nem tetszik?

− Alapvetően egyetértek a Milla kritikájával. Ez egy antidemokratikus és igazságtalan rendszer. Természetesen akadnak ügyek, amelyek nekem különösen fontosak. Például hogy mi van az alkotmányban, s mi maradt ki belőle. Fontos, hogy olyan rendszerben éljek, amelyben nem kriminalizálják a szegénységet és a hajléktalanságot. Fontos, hogy akik a társadalom peremére szorultak, visszakapaszkodhassanak onnan, de ez nem csupán a kormány, hanem az állampolgárok felelőssége is.

− A Nem tetszik a rendszer videójának karrierje hozott változást a mindennapjaiban?

− Persze, bicajozom az utcán, s ismeretlenek utánam szólnak: nem tetszik a rendszer! Remélem, a dal is elősegíti azt, hogy az emberek aktívak legyenek, hiszen ez volt az egyik célja: megmutatni, hogy így is el lehet mondani a véleményedet.

− Politikai szervezetek megkörnyékezték, miután ismertté vált?

− Nem, de hiába is tennék. Csak ismételni tudom magam: civil és aktivista vagyok.

„Hiányzik a hit”

− A Hallgatói Hálózat elhatárolódott Polgár Dórától, mert a Corvinus Egyetem hallgatója elkötelezte magát egy konkrét politikai erő mellett. Ennek nyomán a szervezet képviseletében már Papp Réka Kinga mondott beszédet az október 23-i tüntetésen. Volt előzménye a közleménynek?

− Igen, a publikálása előtti este közöltem a többiekkel, hogy az Újkorcsoport, aminek már a tagja vagyok, kiad majd egy politikai tartalmú nyilatkozatot, melyben kiáll Gyurcsány Ferenc mellett. Én nem hiszek a pártpolitika-mentes politikában, és ez az ellentét az, ami miatt a Haha kiadta a közleményét.

− Korábban is foglalkozott politikával: 2010-ben az MSZP színeiben indult az önkormányzati választásokon.

− Tizenkilenc éves voltam, politológushallgató, akit a politika gyakorlati része is érdekelt. Egyébként nem lett volna baloldali jelölt a választókörzetben, így elindultam. Ugyanakkor a pártnak sohasem voltam a tagja, mert egészében vállalhatatlan számomra.

− Egyelőre egy politizáló civil szervezethez csatlakozott. Miként került kapcsolatba az Újkorcsoporttal?

− Az oktatási koncepcióról egyeztettünk a nyáron, s hamar kiderült: hasonlóan gondolkodunk a világról. Egymásra találtunk, ma már a szervezet ügyvivője vagyok.

− Nem csupán ez a szervezet, de a közvélemény is az oktatással kapcsolatos állásfoglalásaiból ismerhette meg. A Hallgatói Hálózat képviselőjeként Hoffmann Rózsa leghangosabb kritikusainak egyike lett. Mi a fő probléma a felsőoktatás átszervezésével?

− A koncepciót egy olyan párt készítette el, amely nem létezik, amelyre nem szavazott senki. Méghozzá úgy, hogy a szakállamtitkár tervezete készül, készül, készül és készül. Majd Orbán Viktor visszadobja és újra visszadobja. Perverz helyzet: ülök az egyetemen, bekapcsolom a laptopomat, s olvasom a híreket a koncepcióról, amelyet senki nem ismer. Jellemző, hogy sokan már annak is örültek: ígéretet kaptunk arra, hogy a változások visszamenőlegesen nem érintik a hallgatókat. Elképesztő és abszurd. Fel akarják számolni az egyetemek anyagi és szellemi autonómiáját, átformálnák a rektorválasztás menetét, a 2008-ban tervezetthez képest brutális tandíjat vezetnének be, nem szólva a röghöz kötés ötletéről.

− E reform miatt lett a rendszer harcos bírálója?


Polgár Dóra vissza menőleges hatállyal nem vállal felelősséget
Fotó: Móricz Simon
− Emiatt hoztuk létre a Hallgatói Hálózatot, de azért mondtam beszédet az október elsejei szakszervezeti tüntetésen, mert úgy gondoltuk: a szociális és a szabadságjogok korlátozása összefügg. Nem szólva az Alkotmánybíróság jogkörének csorbításáról, a médiatörvényről, a magánnyugdíjpénztárakról. Eldöntenek valamit, és megcsinálják.

− Minden kormány így működik, nem?

− Ez a kormány hazudik. Azt állítja: társadalmi konzultáció folyik, de nem egyeztet.

− A Gyurcsány-kormány visszafogott társadalmi támogatottságot élvezett, amikor...

− Bocsánat, húszéves vagyok. Mi közöm a Gyurcsány-kormányhoz? A 2006-os események idején középiskolás voltam; dolgozatot írtam Radnóti Miklósról. Visszamenőleges hatállyal nem vállalhatok felelősséget.

− Politikusnak készül?

− Azt teszem, amit helyesnek gondolok. Alakulhat úgy, hogy a politikai pályán kötök ki.

− Gyurcsány Ferenc komoly bizalmi deficittel küzd, s az újkorcsoportos Polgár Dórát gyurcsányistaként emlegetik.

− Gyurcsány Ferencet pedig polgárdóristaként? Az Újkorcsoport kiáltványa nem arról szól, hogy Gyurcsánynak miniszterelnöknek kell lennie. Szerintem ezt maga Gyurcsány sem gondolja. Nem kell szeretni a korábbi kormányfőt, de helyet kell adni neki a demokratikus ellenzékben, mert megkerülhetetlen politikus.

− Csatlakozik a volt kormányfő pártjához?

− Nem. Jelenleg az Újkorcsoportnak vagyok az ügyvivője. Ugyanakkor eljött az idő, amikor egy civil mozgalomnak is ki kell mondania, hogy van olyan szellemiség és politika, amelyet támogat.

− Egyébiránt az egyetemeken manapság élénk közéleti diskurzus zajlik?

− Keveseket érdekel a közélet. Pedig fontos lenne, hogy a fiatalok első dolga az legyen reggelente, hogy elolvassák a híreket. Ne fogadják el készen azt, amit beleraknak a szájukba, mert felelős állampolgárokra van szükség. Ami ellen ma a felsőoktatásban harcolunk, az főként a mostani középiskolásokat érinti, de nem várhatjuk el, hogy ők menjenek tüntetni. Bár az gyönyörű lenne, ha az érettségi előtt állók is kiállnának az érdekeikért. Egyelőre hiányzik a hit, hogy befolyásolhatjuk a döntéseket.

− Szerepel majd Polgár Dóra neve valamelyik párt listáján a 2014-es választásokon?

− Honnan tudhatnám?

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    156 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS