belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
25. péntek

A vigyorgó Orbán

Orbán Viktor nagyon jókedvű volt, amikor hétfőn Gyurcsány Ferenc miniszterelnök beszéde előtt kivonult a Parlament ülésterméből. Elől lépegetett Pokorni Zoltán, mögötte Deutsch Tamás, majd a vidámságtól kicsattanó elnök. Az egykori miniszterelnök. A kormányfői poszt leendő várományosa.

Rab László| NOL| 2009. február 18. |234 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

szerotomi | 2009. február 21. | 12:55:24

ez tényleg nagyon seggnyaló cikk volt. de hát én jöttem ide olvasni.

Vakok | 2009. február 20. | 18:34:50

Ha Orbánt tényleg ennek tartod, akkor vajon mi lehet a véleményed Gyurcsányról? Bele se merek gondolni. Kérlek le se írd, mert szerintem az nyomdafestéket se tűr.

Rab László Úrnak meg gratulálok a díjához.
Mondjuk szerintem a komment írója és más épeszű ember se fogna kezet Önnel, aki vigyorogva zülleszti még mélyebbre a hazai közmorált ilyen nevetséges cikkel.

walsz | 2009. február 20. | 16:50:17

"Maga Orbán is tudhatta, elvégre okos ember..."

Egy félmüvelt ember- akinek közepes intelligenciája van- inkább szép mint okos))Még akkor is, ha éppeg Orbán arról álmodozik, hogy ujra miniszterelnök lesz.

rab_laszlo | 2009. február 19. | 13:36:34

"Rab László, gratulálok és kitüntetem a Szabad Nép vöröscsillaggal ékesített vásárhelyimiklós-portréval ellátott díjával!"
Kedves Ugye, a díjat köszönöm, elfogadom. De ugye, kezet tetszik velem fogni? :-)

korrekt | 2009. február 19. | 13:25:39

öhön |

Rettenetesen tudatlan vagy,már csak a reakciód miatt is mondom.
Szerintem írni sem tudsz,azt is valaki csinálja helyetted!
Belőled kell kevés az országnak!
Őszintén sajnállak,nagyon szánalmas vagy!!!!

öhön | 2009. február 19. | 13:21:08

ztboy!

Nem igaz, amit írsz! Ne állítsd be igazságnak!

Kovács László Gyurcsány ötlete alapján a 2002-es választások előtt rigatott, hazudott a 23 millió román munkavállalóról.

Ez tény.

öhön | 2009. február 19. | 12:52:54

korrekt!

"Isten óvjon mindenkit a FIDESZTŐL....
Tapasztaltam kormányzásuk idején a nyomást."

Hol? A fejedben?


öhön | 2009. február 19. | 12:49:53

messzelato!

"Svájci bankszámla, párizsi lakás, erdélyi szállodák, tokaji szőlő"

Miért hazudsz?!

lárifárika | 2009. február 19. | 00:54:35

Nem kis részben Gyurcsány Ferenc tegnapi országgyűlési magánelőadásának, állítólagos „reformjainak” eredménye a mai forintárfolyam. Ezzel az emberrel és kormányával nincsen kiút! Csődtömeg az egész kormány !
Mindenkinek, az MSZP-nek is be kell látnia: nincs tovább!
Gyurcsány és a kormány mielőbbi távozása most már szembeötlő módon minden magyar, egész Magyarország elemi érdeke!

nyilas12 | 2009. február 19. | 00:07:58

De ha azt a 6.ai kirohanását a fradi szurkolói kőr közepébe tervezi,akkor a parancsot március 15.re megint kiadja!Balhét készít elő megint,de egyenesen nem meri felvállalni!Hát nyújt egy kicsit közelebb az ünnephez,aztán majd begyújtja az eszementeknél az indulatokat!Bárcsak ne lenne igazam!

stogie | 2009. február 18. | 23:52:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Athanáz | 2009. február 18. | 22:55:14

A foto árulkodó. A libasor. Pokorny úgy megy elöl, mint egy áldozati bárány. Szürkén és lefáradtan. Ő nem mosolyog.

Athanáz | 2009. február 18. | 22:53:19

A mosoly tenyérbe mászó. Azt jelenti: Minél rosszabb, annál jobb!

Mafis | 2009. február 18. | 22:27:21

És a zorbán milyen székbe akar kapaszkodni? Hataloméhség és pénzlenyúlás a motiváló tényező. Ráadásul úgy akar hatalmat, hogy nem mondja meg mit is akar csinálni, ha kormányra jut.
Most éppen március 6-ra halasztotta az évértékelő beszédét. Közröhej.
Orbánnál is eljött az igazság pillanata: "meztelen a király", Orbánnak is el kell mondania a saját "öszödi beszédét."

lárifárika | 2009. február 18. | 21:39:36

"Akkor miért is kapszkodnak a székbe szocikák? Hatalom féltésből és a pénznyúlás miatt?" :o))))

korrekt | 2009. február 18. | 20:52:52

Tényleg ne menjünk előre,még nem biztos , hogy Orbánék nyernek!
Különben,szerintem van még az MSZP-nek annyi esze hogy bedob majd valami fontosat,ami elbizonytalanít mindenkit,legalábbis a jobboldali szavazókat!!!

messzelato | 2009. február 18. | 20:42:48

vénasszony | 2009. február 18. | 16:26:47

Most minek rinyáljon a zorbán? Svájci bankszámla, párizsi lakás, erdélyi szállodák, tokaji szőlő, apuka bányája, öcsike útépítő cége? Tíz generációra biztosítva a jövő. És az ország? Ja! Az le van szarva. :(( messzelátó

korrekt | 2009. február 18. | 20:34:34

Isten óvjon mindenkit a FIDESZTŐL.
Ezt nagyon komolyan mondom!
Tapasztaltam kormányzásuk idején a nyomást.

marcotardelli | 2009. február 18. | 16:28:28

Mire gondolsz, kedves vénasszony normális sajtó alatt? Magyar Nemzet? Népszava? Magyar Hírlap? Népszabó? ATV? Hír TV? Echo TV? Nap TV?
Egykutya. Ezekre gondoltál?
Ma nincs normális sajtó sajnos Mo.on., csak propaganda sajtó van.

vénasszony | 2009. február 18. | 16:26:47

Nem. Orbán nem szégyelli. Nem szégyelli, hogy amikor az egész ország bajban van, és próbálja saját magát kihúzni a hajánál fogva a gödörből, akkor Ő , mint egy előkelő idegen, a szó szoros értelmében kiröhögje azokat, akik a megoldáson törik a fejüket. A létrát felhúzta, és elhúzott a gödör mellől. Nem kell őt félteni, kis családjának lesz még tejbeaprítanivaló.
Sajnos ez is arra bizonyíték, hogy minél rosszabb az országnak, annál jobb ORBÁN VIKTOR (leendő miniszterelnök úrnak???? )))):)

vénasszony | 2009. február 18. | 16:18:58

Kedves Liza! Az vszleg igaz, hogy ha Orbán jön, a normális sajtónak annyi.De azt nem hiszem, hogy a zembereknek valaha is elegük lesz a hazugsággyártásból, lám te is bevetted.Orbán és szíjjártó hazugságait. És ez tán azt is bizonyítja, hogy a Te IQ-d két számjegyű.

vénasszony | 2009. február 18. | 16:14:22

Nem. Orbán nem szégyelli. Nem szégyelli, hogy amikor az egész ország bajban van, és próbálja saját magát kihúzni a hajánál fogva a gödörből, akkor Ő , mint egy előkelő idegen, a szó szoros értelmében kiröhögje azokat, akik a megoldáson törik a fejüket. A létrát felhúzta, és elhúzott a gödör mellől. Nem kell őt félteni, kis családjának lesz még tejbeaprítanivaló.
Sajnos ez is arra bizonyíték, hogy minél rosszabb az országnak, annál jobb ORBÁN VIKTOR (leendő miniszterelnök úrnak???? )))):)

Liza | 2009. február 18. | 15:54:21

Jól teszi Orbán, hogy kivonul. Olyan GYF kirakatfigurákkal nem lehet együttműködni, akik két IMF látogatás között azzal foglalkoznak, hogy 3 mrd-ot csúsztassak a Lantos Alapítványak. Egyébként pedig firkálgassanak a NOL-os újságírók, nem sokáig teszik. 10 év alatt a válság átrendezi a világgazdaságot, és utána a hazug média következik. Addigra az embereknek elegük lesz a hazugsággyártásból, a butaság prófétái pedig utcára kerülnek. Csak azok maradnak körön belül, akiknek minimum 140-150 (iQ) jutott.

lárifárika | 2009. február 18. | 15:48:46

Kedves vanzinlu ! Nem zsidóztam !
Egy reklámfilmet emlegettem, ha emlékszik még rá !
A Lugánói tanulmány meg valósággá vált !! Ha tetszik ha nem !

vanzinlu | 2009. február 18. | 15:24:37

ztboy és lárifárika: Nem gondoltam volna, hogy a fenti cikk nyomán elkezdenek majd még zsidózni is. De, hát mi várható azoktól, akik nem tudnak érvelni, csak mocskolódni.

zokni67 | 2009. február 18. | 15:22:14

Viktoriánusok!!! Gyurcsány megbukott ezt ö is tudja,elviszi az összes balhét a megszoritásokért, az EP vlasztási vereségért,és jön valaki aki most nincs előtérbe helyezve!! Viktor pedig vigyorog,és veszit! MEGINT! Szerintem!

lárifárika | 2009. február 18. | 15:20:05

Kedves tboy!
A szadesz szokta az agyakat mosni !
Ajánlom a Lugánói tanulmány -t újra elolvasni, szóról-szóra ezt teszik az országunkkal !!! :((

ztboy | 2009. február 18. | 15:10:52

eszkep | 2009. február 18. | 10:57:05

Pont erről beszéltem.....
Agymosott orsósfanokkal nem lehet beszélni.......

ztboy | 2009. február 18. | 15:09:21

Moderálási alapelvek- moderált komment -

hn | 2009. fbrr 18. | 12:03:17

gy jbb zsdszs cssztts....
rmnkkl vl rgts 2004 dcmbr npszvzs ltt vlt....

irriga | 2009. február 18. | 14:17:09

girinyó | 2009. február 18. | 13:22:42

Nyugodjál meg, jók tudjuk ki építette az M3, M5, M7, MO autópályákat és ki úsztatott koronát, adott 1 millát dollárban elszámolás nélkül keresztapának.
Majd oda ikszelünk ...

irriga | 2009. február 18. | 14:13:32

Ugye | 2009. február 18. | 14:09:57

Hol van a csőd?

Nincs nyugdíj?
Bezártak az iskolák?

Nem nyitják ki a benzinkutakat, mert nincs autós vásárló?

A csőd bekövetkezhet, ha rosszul reagál a kormány a változásokra.
Eddig teszi a dolgát ...

Ugye | 2009. február 18. | 14:09:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

De Atramentis | 2009. február 18. | 13:57:41

"...Beszéljük meg is műsorra tűzte művemet. De Bolgár úr minden alkalommal hozzátette (a szörnyű nevem említése nélkül), hogy a vigyorgó kifejezés nem az övé, hanem "a Népszabadság publicistájáé". Jót derültem ezen a finomkodáson."

Kedvelem Rab László cikkeit, tisztelem benne a klasszikus értékeket valló, humorral és cinizmussal is kiválóan bánó publicistát.

A fenti idézettel egyetértek: mást nem is lehet, hogy jót derül azon, ha ilyen emberekkel fut össze az ember.

Véleményem szerint, ha egy ember nem akar látni, akkor az istennek sem fog látni, bármilyen okulárét is kölcsönzünk neki. Orbán mint ember a pszichiáterek dolga, és max. a családját (illetve a gyerekeit) teheti igazán tönkre. Az, ami igazán veszélyes benne, az a "politikája". Az az ágáló, megosztó, gyűlölet- és indulatkeltő rontópaliság, amely azért nagyon mérgező, mert nagyon sok - hozzá hasonlóan már kisgyerekként meggyötört és összetört lelkű - ember fájdalmait, indulatait húzza fel és tartja folyamatosan ébren.

Ha ő nem lehet első számú kolompos vezér, akkor inkább tönkreteszi mások munkáját, de akkor sem lesz "második".

Az azonban elgondolkodtató és egyben kissé ijesztő is, hogy annyi ember van, akit olyan mélyen összetörtek lélekben, hogy inkább belepusztul, sem hajlandó változni és látni.

Normális értékreddel bíró, felnőtt demokráciában Orbán már régen marginális szintre került volna, és mint bukott politikus, vegetálna. A külföldi észosztó útjaiból világosan látszik is, hogy a nemzetközi nagypolitikában emnnyire veszik őt komolyan. (lásd: a közelmúlt vérciki" elveszett a csomagom, nincs ingem, beteget jelentek és hazamegyek"-ügye)
Nálunk azonban emberek milliói számára ő az etalon, akit akkor sem engednek el az Atyácska-szerepből, ha írásos-pecsétes papírral igazolná, hogy alkalmatlan a vezető szerepre, és úgy hülye, ahogyan van.

vanzinlu | 2009. február 18. | 13:50:21

Girinyó! Bár már nem akartam itt többet hozzászólni, de annyira felháborított a hozzászólása, hogy mégis megteszem. Ön szerint, aki nem jobboldali, az nem magyar. A következő már az lesz, hogy aki nem jobboldali, annak koncentrációs táborban, gázkamrában a helye. Gratulálok!

rab_laszlo | 2009. február 18. | 13:46:54

Írtam ám a mai újságban egy másik kivonulóról is. Ha már így összeverődtünk, szíves engedelmükkel fölkínálom kóstolgatásra. Valamivel hosszabb, mint ez, de a főhős nem érdektelen. Üdv: RL
http://nol.hu/ajanlo/lap-20090218-20090218-63

marcotardelli | 2009. február 18. | 13:25:05

irriga | 2009. február 18. | 11:52:23

Ezekkel még egyet is tudok érteni.
De azért az már szánalmas, hogy egy ilyen pitiáner semmi cikkre ennyien ugranak (200 hsz eddig).
Ehhez jött az idézet.
Nekem ez nevetségesebb, mint OV mosolya. Sokkal.

girinyó | 2009. február 18. | 13:23:57

...bocsánat, a billentyűzetem remeg a kezem alatt az idegességtől, ezért az elírás. ...vagy a kezem remeg a billentyűzet felett...

...valószínűleg mindkettő.

girinyó | 2009. február 18. | 13:22:42

CSALÓDTAM. Nagyot, nagyon nagyot. Azt hitem, hogy az embereknek a 6 szörnyű esztendő alatt már leesett, hogy ki a hunyó. Ki és kik miatt nem megy ennek az országnak. Csalódtam sokadszorra, mert azt hittwem, hogy az embereknek, Magyaroknak megjön az eszük és nem akarnak maguknak rosszat. Nem akarnak kisebbség lenni egy olyan országban, ami minket illet. MAGYAROKAT.
...persze ehet, hogy a ma.szo.p. imádók nek is MAGYAROK?

Lehet még terelni a figyelmet a súlyos gondokról efféle cikkekkel egy darabig. De már csak rövid ideig.

Dodona | 2009. február 18. | 13:05:17

vakok, pont most teszed negyedszer föl a képet itt.
Dadogsz ?

Dodona | 2009. február 18. | 13:03:46

"Gyurcsány, a barom úgy képzeli az egységet, hogy mindenki beáll a háta mögé."
Rosszul képzeli, ha egyáltalán képzelné.
Orbán viszont 2002 óta azon dolgozik hogy mindenkit zászlója alá tereljen. Nem kis sikerrel.
A cikk viszont az alábbiról szól :
Se többről, se kevesebbről, köszönet Vakablaknak :

Íme a keresett kép Orbánról ("Könyv a kézben"):
http://vakablak.blog.hu/media/image/orban/Orban_20060904.jpg

...és hozzá az eredeti szöveg:

"Könyv a kézben

Kímélet nélkül - ez a címe a Fidesz-elnök kezében látható könyvnek, melynek alcíme: A köztünk élő pszichopaták sokkoló világa. Robert D. Hare művét a Háttér Kiadó 2004-ben adta közre. A kötet fülszövegét idézzük: Egyik arcuk szórakoztató, magával ragadó, gyakran elbűvölő. A másik egy érzelmek és empátia nélküli vadállaté. Körbeszaglásznak, bizalmunkba férkőznek, levesznek a lábunkról, aztán - kímélet nélkül - lesújtanak. Hol az érzéseinkre, a szeretetünkre, naivságunkra, hol a pénztárcánkra, hol pedig a testi épségünkre, az életünkre. Felbukkanhatnak a segítőkész jó barát, a magányt enyhítő társ, jóképű férj vagy bomba nő feleség, ragyogó szakértelmű üzletember, vagy akár orvos, ápolónő, ügyvéd, lelki fájdalmakra gyógyírt ajánló pszichológus álarcában. A maszkok sokfélék, a lényeg, a tartalom mindig ugyanaz: a vágyaik azonnali kiélése, önös, másokat maguk alá tipró céljaik könyörtelen megvalósítása. A társadalom fehér cápái akkor is gyilkolnak, ha csak a bizalmunkkal élnek vissza: megnyomorított, összetört emberi lelkeket és sorsokat hagynak maguk után ámokfutásuk közben, de nemritkán halottakat is. Védekezni pedig csaknem lehetetlen ellenük, hiszen nekik - a gátlástalanság rablólovagjainak - nincs fogalmuk a lelkiismeretről, amelyet az ép pszichéjű ember belső strázsaként magában hordoz, nem ismerik a félelmet, a szorongást, a bűntudatot. Androidok, gonosz gépek, gólemek? Nem: mindössze pszichopaták."




Vakok | 2009. február 18. | 13:00:10

Kedves Rabbbb Úr! Lenne kedves ezt a képet is elemezni?

http://www.geocities.com/gyurcsanytrukkje/gyurcsany.jpg

Ezen is van egy kis mosoly.:) Nagyon köszönöm. És lenne kedves írni ide, ha máskor sincs semmi ötlete, hogy miről írjon. Megmentem ettől a szégyentől, amit saját maga irányába generál. Adok szívesen ötleteket cikkhez. Komolyan.

dexter | 2009. február 18. | 12:35:18

Teljessen felvagyok háborodva!
A Zorbán scak vigyorog ilyen súlyos gazdasági helyzetben mikor országunk egyik fontos KÖZJOGI MÉJTÓSÁGA éppen arról beszél, miképpen fogja Magyarorszégot megmenteni!

A Zorbán mongyonle!

öhön | 2009. február 18. | 12:03:17

ztboy!

"2002-ben NEM a fletó osztotta meg az országot, hanem a dakota viktor!!!!"

Fletó maga vallotta be a Debreczeni-könyvben, hogy a 23 millió román munkavállalóval való riogatás meg a köteles beszéd félremagyarázása is az ő ötlete volt. Ennyit a megosztásról, a félelmek gerjesztéséről és a rágalmak terjesztéséről .

Egyébként az ország megosztottsága egy demokráciában nem tragédia. Csak a diktatúrában van egy párt, egy vélemény.

Azok sírnak mindig a legjobban a megosztottság miatt, akik a legnagyobb megosztók. Gyurcsány, a barom úgy képzeli az egységet, hogy mindenki beáll a háta mögé.

irriga | 2009. február 18. | 11:52:23

marcotardelli | 2009. február 18. | 11:21:59

Azért nem helyénvaló egy államférfitól:
1. Kivonul a helységből, mert nem akarja meghallgatni politikai ellenfelét - ez teljesen gyerekes.

2. Ebben a helyzetben még jól is érzi magát - ez teljesen beteges.

nyilas12 | 2009. február 18. | 11:47:14

eszkep!Én nem hazudok!Kisz tag voltál,ha éltél akkor!Te ne hazudj!Nincs azon mit szégyellni!Azt az időt meg kellett élni,úgy,ahogy volt!Vannak dolgok,amiket sem akkor sem azóta nem lehet és nem is kell megváltoztatni!Gondolj bele!Jó volt az úgy ahogy volt,ha már úgy volt ahogy volt!Értelmezd úgy,ahogy én!Jót fog tenni,hidd el!Bölcsebbé tesz,és azáltal boldogít!Akkor voltál fiatal!

Vakok | 2009. február 18. | 11:45:16

Ja és! Kedves Rabbb ÚR! Volna kedves elemezni egy kedves kis mosolyt? Ha már felcsapott arcelemzőnek? Előre is köszönöm. A linket itt mellélem:

http://www.geocities.com/gyurcsanytrukkje/gyurcsany.jpg

Ő a válsághoz mérten mennyire mosolyog visszafogottan? Ez még engedélyezett? :) Csakhogy kedves jó barátja Daróczi Dávid stílusát idézzem.

Vakok | 2009. február 18. | 11:38:47

Ja és! Kedves Rabbb ÚR! Volna kedves elemezni egy kedves kis mosolyt? Ha már felcsapott arcelemzőnek? Előre is köszönöm. A linket itt mellélem:

http://www.geocities.com/gyurcsanytrukkje/gyurcsany.jpg

Ő a válsághoz mérten mennyire mosolyog visszafogottan? Ez még engedélyezett? :) Csakhogy kedves jó barátja Daróczi Dávid stílusát idézzem.

Кропоткинская | 2009. február 18. | 11:36:31

Moderálási alapelvek- moderált komment -

z ngy hlyzt, h rbn s fr mndkttn BHÓCK! rbn vslkds nylvnvln flltln s nm knstrktv. Vl gz, h nn 98 s 2002 kztt knszldlt llmhztrts, lcsny mnknlklsg s nvkv GDP fltt rkdtt, d z ngy rszbn nm z rdm vlt, hnm z ltt mgndlt gzdsg rfrm. Ő csk kgszttt pr lmml, d bcsltr lgyn mndv, lglbb nm vrt szt. z rszg rdk mst zt kvnn, h rbn mnnyr td, mkdjn gytt krmnnyl s sgts zt, d krdm n, mgyr pltkbn mt szmttt, m z rszg rdk?! sjt mbck s htlm szmttt lgyn sz rbnrl, frrl, dvd blyrl v krmlyk szdsz-srl. Hb pmpgnk lsznt mdn z mbrkkl vlllt (l)szldrtskrl, lxrjk z mbrkt s z rszgt, st, nkk z j, h mnl tbbn sznvdnk, mnl tbbn lnk gyk nprl mskr, mrt nnl jbbn kszlglttttbbk mnplcknk s pplzmsknk. zt lgkt kvtv, vssztrv rbnr, mt mst csnl, z kkmny rvns pltk, hl csk z szmlys ddl lnyg, z rszg srs nm. z szmr z dvzt, h mnl jbbn sznvd z rszg, mnl mlybbr sllyd s mnl tbb skrtlnsg r, mrt nnl bztsbb vlszts gyzlm. H tn m lsz prsz, zt mjd mglssk. Úgy hld z gyr vlsznbb vlszts gyzlm fl pltk bstrkc szkzvl s z llnd fkzs kdsvl, h kzvttt mdn mg ltt s vgj ft, hszn vlsz gy tnk szlr sdrdtt, trsdlmlg – gzdsglg tljsn sztvrt rszgt vsz t. Skn kvtlk, h lljn l mg csmgjvl. Mnk? gyrszt gyngy nm hnntk nk, mnt frnk, msrszt zt z rszgt mr smmlyn csmg nm mnt mg bkstl, mx. vk szrncs/csd. m pdg frt llt, ns, prn mltttk tt, h fr thtsgs s tl vn rfrmtltkkl, zt mg l s rm, szrntm s jbb, mnt pshdt mszp brgd ngy rsz, gynkkr bktt pltks s krmnyzt pzcbn vrt szt z rszgt, nm csk gzdsglg, hnm mrlsn s. vlggzdsg vlsg prsz rsszkr jtt s gyng llptbn rt z rszgt, mshl s n mnknlklsg s rmlk gzdsg, szl zt flslgs fr fjhz vgn, zt nnl nkbb, h mrt hzt z dt s mrt gnzlt ddg. htlssg z tlgmbrk s fdsz szmbn szd tn lvsztt, 2008-s szcls npszvzs pdg zt bznyttt, h lvszttt tmgtttsgt sjt tbrnk gy rszbn s, rdmnyt nm tdtt flmttn, rdsl kfrlt mgl klcs prtnr s. M z, h nm bks. Nrmls rp pltks lynkr rrvdrc-t mnd s bsmr z lklmtlnsgt (lsd zlnd stb.). z mszp knvzhttt vln hlytt vk mst, mnt nn ttt mdgyssy pt mgbkttskr. H kt, zt n tlm krdzztk, mrt nm vgyk mszp bnnfnts, d bzts tlltk vln vkt. V pdg mg jbb ltt vln, h 2008 szr krjk z j vlsztst s gyzts frssn, dn, mlyn „bm-mdr” vghttt vln bl vlsg mndzslsb, m kkr kzddtt brjnzn. z ltt vln z nnl lglbbs dlsbb frgtknyv, nm gy trtnt, m z rdmny. Fr csk sllyd tvbb mcsrbn hlysgvl, tvbb grjsztv z mbrkbn fszltsgt (frrvrbb s kvsb cvlzlt trsdlmkbn mr rg mgdntttk vln gy plgrhbrvl v gy pccsl, gy l ktttk vln s vszntltsr. ttl, mrmnt plgrhbrtl sjns m sm vgynk tl mssz, szllm csrkds mr rgt dl…). rbn pdg mnth nm s bbn z rszgbn ln csk nz, mnt tnkrmgy, smmlyn pt szndk nncsn, nm gndlv bl bb, h h jr htlmr krl, nk mg nnl s nhzbb lsz. mgy szrntm bjk frrs 2002-s mdgyssy fl” jlt rndszrvlts”, z kkr sztgts bttt z llmhztrtsnk, mvl nm vlt mgtt vls gzdsg tljstmny. m mg zt mgy, z szgyn. Nm s lssrbn gzdsg rmls, hnm trsdlm, m ngm kkszt s m mtt rlk nnk, h z lmlt pr vbn ngyrszt klfldn lhttm, d hzrkzv gyszrn kdk ttl, mlyn trsdlm mrl tt vn. rklcs zlls, rszkskds s bnzs. z rklcs zllst ngyrszt md fllssg, hszn bbn z rszgbn krmlyn bhck lhtnk pldkpk s trsdlm zszlshjk, z rszkskdshz f lkst 2006 sz smnyk dtk mg, hl hlgnk szbdn grzdlkdtk, rndrsg mg jbb hjjn rttlnk szmt ldzt k, bnzst pdg pltk lt sgllj s lgtmzlj (hnvld, zschlg stb.). zk tn nm csdlkzm zn, h rmk zt hszk, mndn lht s lsr. skr lpj gy rs llm, m mgyr llm pdg gyng s hldklk.

marcotardelli | 2009. február 18. | 11:21:59

Úgy látom a hozzászólásokból, hogy a Népszabó elérte célját.
Egy idézet jutott eszembe erről a Toldiból:

"Mint kutyák közé ha nyulfiat lökének,
Kaptak a beszéden a szilaj legények,..."

Így hatott ez a jó kis Orbánozás a megingathatatlan hívekre. Hiába, nincs új a nap alatt. A legfőbb kampánytéma ismét a patás Orbán lesz MSZP-s körökben, nagyon úgy nézem. Nem unalmas már, kedves elvtársak? Valami újat kellene előhozni, de nem megy.
Nevetséges a cikk, nevetségesek a reagálások. Tisztelet a kivételnek.

nemecsekerno | 2009. február 18. | 11:20:43

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Vakok | 2009. február 18. | 11:08:00

Ja és! Kedves Rabbb ÚR! Volna kedves elemezni egy kedves kis mosolyt? Ha már felcsapott arcelemzőnek? Előre is köszönöm. A linket itt mellélem:

http://www.geocities.com/gyurcsanytrukkje/gyurcsany.jpg

Ő a válsághoz mérten mennyire mosolyog visszafogottan? Ez még engedélyezett? :) Csakhogy kedves jó barátja Daróczi Dávid stílusát idézzem.

crysi | 2009. február 18. | 11:05:50

Szép napot kívánok!

Nem is értem az orbanisták mit vannak "felháborodva". Egyre jobban azt érzem, hogy sok közöttetek az imbecillis. ÉBRESZTŐŐŐŐŐŐŐ! Nem az elvtársatok csinált jólétet, hanem a Bokros-csomag (bármennyire is kellemetlen volt) és az utána következő egy-másfél év gazdaságpolitikája. Minden értelmes ember elemezte és elmondta már, hogy a gazdasági hanyatlás 2000-ben kezdődött (úgy látszik eddig tartott a Bokros-csomag, és nem vagyok az általa elképzelt totál liberális politika híve), nem 2004-ben, vagy 2007-ben!
Megint az lesz, hogy a népszerűtlen intézkedéseket meglépik azok, akik nem a népszerűséggel vannak elfoglalva, Viktor meg (úgyis bukik negyedszer vagy ötödször) azt hiszitek osztogat! Bár lehet megint ott lesz a sok-sok tucat PR-es és marketinges...

És lehet Gyurcsány&CO-nak nevezni az MSZP-t, csak akkor azt nem értem, hogy a Járai miért vett részt a Trilateriáis bizottság ülésén (Martonyival), és csak úgy vállalta el az MNB elnöki pozíciót, hogyha az infláció lesz az elsődleges célk...

Vakok | 2009. február 18. | 11:04:39

Kedves Vanzinlu! Sajnos a diplomával intelligenciát nem adnak, akármilyen fennkölt stílusú is a hozzászólás. Orvos professzorként is lehet valaki vak. A stílus meg csak egy dolog. Más dolog a potencia. Kormánynál inkább ezt kéne figyelembe venni. Inkább legyen valakinek faragatlanabb a stílusa, minthogy tehetségénél (vagyis jelen esetben inkább tehetségtelenségénél) fogva ennyire ne értsen a kormányzáshoz, mint a jelen pillanatban hatalmon lévők. Inkább ezt kéne figyelembe venni a kis kereszt elhelyezésénél a szavazó fülkében és akkor most nem itt tartanánk. Professzor úr.

eszkep | 2009. február 18. | 10:59:28

vanzinlu!
"Orvosprofesszorként kikérem magamnak, hogy egyes primitív hozzászólók "lebutázzanak"

Ezzel meg is adta a választ: Ön hazudik! Nincs ezzel semmi gond, Gyurcsány elfogadott normává tette ezt politikai közéletben is a "trükkök százaival" egyetemben, de nem kell ajvékolni, amikor ezzel szembesítik az embert.

eszkep | 2009. február 18. | 10:57:05

ztboy!

"Az árokásás a tudás fájánál kezdődött....."
Akkor még sem Orbán??? Vagy Ádám és Éva bűnbeeséséért is Orbán a felelős???

vanzinlu | 2009. február 18. | 10:56:58

Eszkep! Orvosprofesszorként kikérem magamnak, hogy egyes primitív hozzászólók "lebutázzanak", azért mert más a véleményem mint nekik. Ezzel befejeztem az Önnel való vitát. Ahogy már leírtam, a stílus maga az ember. Egyébként még annyit szeretnék megjegyezni, hogy '98-ban Fidesz szavazó voltam, de pontosan azért nem szavaztam utána rájuk, mert nem tetszett a stílusuk. Ennyi.

Vakok | 2009. február 18. | 10:56:32

Kedves Rabbbb Úr! Örülök, hogyha önnek ilyen könnyen megy a lazítás. Tudja van akinek nehezebb, mert aggasztja az ország sorsa. Mondjuk maga is ahelyett, hogy ellenzéki politikusok mimikáját elemezné írhatna inkább arról, hogy miért vernek rommá fiatalokat az utcán rendőrök terroristáknak öltözve, hogy csak egy apróbb mozzanatot emeljek ki a maga által támogatott demokratúra mozzanatai közül.

eszkep | 2009. február 18. | 10:55:36

Moderálási alapelvek- moderált komment -

rb_lszl!

"zn tndm, m j vn bbn, hgy kr ngm, kr msk hzzszlt gylzzk."

Krdzzk mg Pzs Mkls "mvszrt", vgy Blgr rt. Br vlszt sjtm: kzpnzkrt mg kll zrt dlgzn. Nzzk csk mg Nphzgsg rchvmbn gzdsg hrkt!!! Mgyr Nmzt rchvmbn szms ckkt lht lvsn rml gzdsg hlyztrl 2004-tl. Nphzgsgbn??? St, jbb ldl mdkt rmhrtrjsztssl vdltk, mkr vztdj trvztt bvztsrl ckkztk!
Hny szzlk s z MSZP tljdnhnyd Nphzgsgbn?

ztboy | 2009. február 18. | 10:51:11

eszkep | 2009. február 18. | 10:45:20

Az árokásás a tudás fájánál kezdődött.....
Szeretem az elvakult orsósfanokat.....

eszkep | 2009. február 18. | 10:49:22

nyilas12!
Csak a felvilágosításképpen:a kádárrendszerben mindenki legalább 14 éves korától,VIII.osztály után kisz tag volt.Vagy az iskolában vagy a munkahelyén!

Nem kellene hazudozni!
Érdekes én sem voltam KISZ tag!! Egyébként a KISZ tagságot még nem is említeném, de a kormányunk tagjai felsőbb funkcionáriusok voltak!

ztboy | 2009. február 18. | 10:48:01

eszkep | 2009. február 18. | 10:24:27

Ezt a "művész úr" 2004-ben írta. Lett is belőle botrány, meg per, amikor elhangzott a Budapest Rádióban. A pert Lovas András megnyerte. A mostani pert egy másik "megénekelt" emberke indította, jóval a Lovasi per jogerőre emelkedése után....
Az árokásás meg 2002-ben volt. Azok a fránya évszámok...

rab_laszlo | 2009. február 18. | 10:47:06

Azon tűnődöm, mi jó van abban, hogy akár engem, akár a másik hozzászólót gyalázzák. Erre mondják az öreg zsurnaliszták, hogy nincs benne "új nóvum". A nicknév használata különösen indokolttá tenné a békésebb megközelítést, de mindegy. Inkább mesélek valamit, hogy oldjam a feszültséget. Autóztam tegnap, s hallom, hogy a Beszéljük meg is műsorra tűzte művemet. De Bolgár úr minden alkalommal hozzátette (a szörnyű nevem említése nélkül), hogy a vigyorgó kifejezés nem az övé, hanem "a Népszabadság publicistájáé". Jót derültem ezen a finomkodáson. Mert ha valakinek torz vigyor ül az arcára, nem írhatom, hogy kacagógerle. És azt se, hogy somolyintott, mosolyintott, kacagászott, kuncorászott. Ennyit a kényes ízlésről. Azt kívánom mindenkinek, hogy lazítson. Meg hogy jó étvágyat az ebédhez.

eszkep | 2009. február 18. | 10:45:20

ztboy!
"Az árokásás meg 2002-ben volt. Azok a fránya évszámok..."

Az árokásás meg 1998-ban kezdődött. Azok a fránya évszámok...

ztboy | 2009. február 18. | 10:44:43

ztboy | 2009. február 18. | 10:43:20
Lovas István. Elqrtam. :(

nyilas12 | 2009. február 18. | 10:44:39

Csak a felvilágosításképpen:a kádárrendszerben mindenki legalább 14 éves korától,VIII.osztály után kisz tag volt.Vagy az iskolában vagy a munkahelyén!Tehát a te viktorod is az volt!És talán kérdezd a katonaságról,tudna mesélni a kíváncsi füleknek,volna ám mit!Mert nagyon szeretett írni,a szentem!Bizony!És különben ki az a paizs miklós aki ilyen baromságot leírt?És ki az a barom aki ilyet elolvas?Mert ebből néhány szó is elég vagy sok!Persze,hogy nem zavart senkit,mivel épeszű ember ilyet nem olvas!Ez csak neked való olvasmány,és neked való barát!A barom kifejezésért elnézést az állatoktól!

ztboy | 2009. február 18. | 10:43:20

eszkep | 2009. február 18. | 10:24:27

Ezt a "művész úr" 2004-ben írta. Lett is belőle botrány, meg per, amikor elhangzott a Budapest Rádióban. A pert Lovas András megnyerte. A mostani pert egy másik "megénekelt" emberke indította, jóval a Lovasi per jogerőre emelkedése után....
Az árokásás meg 2002-ben volt. Azok a fránya évszámok...

eszkep | 2009. február 18. | 10:40:36

ztboy!
"2002-ben NEM a fletó osztotta meg az országot, hanem a dakota viktor!!!!"

Az alábbi "költemény" mást igazol, de agitáljál nyugodtan...

ztboy | 2009. február 18. | 10:37:20

Vakok | 2009. február 18. | 10:21:12

Mert Te már ott vagy?

ztboy | 2009. február 18. | 10:35:28

Xerxes | 2009. február 17. | 22:22:33

Én vitatom!
2002-ben NEM a fletó osztotta meg az országot, hanem a dakota viktor!!!!
És ez azóta csak rosszabb lett... :(((
Ui.: mindkettőt véglegesen el kell zavarni a politikai életből, de előtte TELJES VAGYONELKOBZÁST kell alkalmazni náluk és a családjuknál!!!

putyilov gyári munkás | 2009. február 18. | 10:34:57

Az hogy Orbán mosolygott,még érthető is,hiszen amit mondott novemberbe,az mind bejött,sajna.Ami szomorú hogy a kormánypárti képviselők,milyen jókat nevettek,amikor Semjén szónokolt.Pedig nekik sírni kellett volna.Én munkás ember voltam,ezért azt mondom,sújtsa a dolgozó nép megvetése,a munkásáruló szocialista képviselőket...

eszkep | 2009. február 18. | 10:30:25

Moderálási alapelvek- moderált komment -

vnznl!
rrl rnk Nphzgsgbn?????

http://www.mnb.h/Rsrc.spx?RsrcD=mnbfl∓rsrcnm=fzm08q3_h

Jvslm fgylmb z tls ldlt! (Csk, hgy tsztzzk, k flls z rszg jln llptrt - nmg, hgy mgkmljm mgmt szkss bls, mglhtsn btsk tvbb mgyrztktl)

eszkep | 2009. február 18. | 10:24:27

Moderálási alapelvek- moderált komment -

vnznl!
kjlnts mnstk Önt! Kt dlgt flttlzht z mbr: Ön tdtsn hzdk (h Gyrcsnynk szbd…), vgy tnylg nnyr bt. Dnts l Ön, hgy mlyk z gz!!!!

H stls mg z mbr kkr blldlkt tkltsn mnst, pl. hgy snkt nm zvrt, snkt nm zvrt, snk nm krt k mgnk (sm pltks, sm jgvd, sm pblcst, sm Nphzgsgbn hzdz bls rzlt mbr, krmnyhz ktht (lglbbs m kltsgvts tmgtst llt) Tls Rdbn lhngztt lbb "szssznt":

M szr zn mgyr grn?

gy krdssl kzdm, fgylj ngyn:
M szr zn mgyr grn,
m szr zn mgyr grn?
Hgy mndnk hly jbbldln.
z rbn Vktr tt pp,
z pjnk mg lg bny,
Pkrn Zz k flytn hzdk,
z dspj mg csndbn bsgk.

rsny bjsz, Kvr ktls,
szckt sgttt gyzlmr, rhjs.
Vgy tt vn Lvs, nmzt gyngy,
mrt nncs szvn mg srhnt grngy?
Vgy Csrk stvn, zsrsmn,
szvbn mrt nm phn jgcskny?

Vgy Bncsk ndrs, kmmnst mlt,
z tltm ks ltl bcs.
Vgy z flsz Grspk Lszl,
zsnrt nykb zt' lgjn tpl.
k*rv pjkt vgy k*rv nyjkt,
: k*rv nyjkt k*rv nyjkt. :

N, jr vszm, hgy kt mr tlk,
s z tltvgrhjtsr mndnkt flkrk.
H mntk z tcn, s jnnk ttvk,
z tltm rjk zk lsznk.
rbn Vktrt lv mgnyzn,
Lvs stvn khrln, kblzn,
Kvr Lszlt lmpvsr ktn,
Csrk stvnt jgcsknnyl tn,
Bncsk ndrst kshgyr szrn,
z sszs Mgyr Nmzt-st trkn rgn.
Mt tttk prsztk, hgy gy bszlk?
N, tllmr, gyrsn gy pldt nzk.
Lgyn Lvs, z mgyr przt,
z skz zsd, ntszmt,
k ktyjt lnyr szttt,
s dg kslny rct sztcnclt.
D ltt mg tndzsrknt nt s rszklt,
hvrkkl, fszvl vrs pnt kmtylt.
ztn tbbk szpn mntk dtyb,
mg rls rn, szbdn ttb.
Flsgt tbbszr pfn vrt,
ztn gyrsn ltlpdtt zrlb'.

ztn hzjtt th, szrt kvrn,
zsdkt flytn bszttn.
z gy zsd fj mglhts mgyr,
gy zsd zmb, k zsd vrt kr.
Ht, lynkbl ll jbbldl,
mnjn pcsb d mnd, znnl!

Üssd, vrjd, krjd, szrjd, vgjd, ksszd!
Élv n hgyjd! Fgylj, n tld csk gyt krk,
tszttsd mg tlk z mbrsgt,
blr t, blr t, ldj mg z stn Hrn Gylt!
blr t, blr t, ldj mg z stn Hrn Gylt!
blr t, ldj mg z stn Hrn Gylt!

Br "kltmny" nm j klt, tm smt ktls, mrt Fvrs Brsg nmrg MNTTT FL jgrsn "mvsz rt" bcsltsrts vdj ll.
"m" gybknt Pzs Mkls rmk (k gybknt sjt mgrl gy nyltkzk: "mvsznk szlttm")
És zk tn vn kpk "gylltkltssl, rksssl" vdln z llnzkt! Ns, vnznl, z z Ön sznvnl! Grtllk!

Vakok | 2009. február 18. | 10:21:12

A Gyurcsány által elsüllyesztett hajóról? Hidd el ő fog legkorábban elmenekülni az általa tönkretett országból. Neki van hozzá elég pénze, hogy élete további részét a Kanári szigeteken töltse. Neked viszont Te szerencsétlen nem lesz. Úgyhogy majd az utcán kuporogva, vacogva legyél ilyen szellemes. Szerintem.

ztboy | 2009. február 18. | 10:21:00

zeta62 | 2009. február 18. | 08:27:23

Tökéletesen IGAZAD van!!!!!

ztboy | 2009. február 18. | 10:16:57

Moderálási alapelvek- moderált komment -

cgnybnzk vgyrgv mnklnk sllyd hjrl!

bagoly | 2009. február 18. | 10:12:11

Bátor Gyurcsány Ferenc, amikor az ellenzék már nem reagálhatott a szavaira, a parlament hétfői vitájában jót ironizált azon, hogy bizony ő okozta az egész világgazdasági válságot, melynek hazánkra gyakorolt hatásait próbálja tompítani a kormány a most bejelentett csomagjával. Önfeledt kacaj fogadta produkcióját a szocialista frakció soraiban, bár e körben öblös hahotára igazán egy véresre vert ellenzéki képviselő ingerel, ilyennel azonban az emberközpontú hazai baloldal vezére ezúttal nem tudott szolgálni.

Természetesen olyan marhaságot, hogy a magyar kormányfő a nemzetközi válság okozója, senki sem állít. A miniszterelnök azt a vitát szeretné elviccelni, amely azt feszegeti, hogy Magyarországot milyen állapotban érte a válság képében megjelenő külső veszedelem, és hogyan oszlik meg a felelősség a politikai szereplők között az ország józan ésszel letagadhatatlan gyengeségéért. Márpedig azzal, hogy 2002 és 2008 között mi történt az országgal, elsősorban Gyurcsánynak, illetve az őt hatalomra juttató és hatalomban tartó politikai-gazdasági-értelmiségi érdekcsoportnak kellene elszámolnia.

Elég nagy a felfordulás a világban – kezdte a válságkezelés egyelőre csak szavakban létező tervének ismertetését a parlamentben a kisebbségi miniszterelnök. Ha komolyan vehető, szavahihető, tekintélyes személy állna az ország élén, akár még katartikus beszédet is hallhattunk volna ebben a helyzetben hétfő este a televízióban, tőle azonban csak a vért, könnyeket és szenvedést ígérő híres churchilli székfoglaló bicskanyitogató paródiájára tellett. Ócska komédia komor díszletek előtt. Pedig cseppet sem túloz, amikor arra utal, hogy az elmúlt évtizedek legsúlyosabb globális gazdasági krízise sújtja most Magyarországot is.

Csakhogy 2002-től egészen tavaly őszig ritka szerencsés csillagzat alatt irányíthatták az országot a szocialisták (2008 májusáig a szabad demokratákkal együtt), terveik végrehajtását nem akadályozták olyan külső nehézségek, amilyenekből az Orbán-kormánynak bőven kijutott: orosz összeomlás, ázsiai válság, délszláv háború, árvizek stb. Mintha a gondviselés biztatta volna őket: lássuk hát, magyar szocialisták és liberálisok, a progresszió, a köztársaság, Európa és a demokrácia zászlóvivői, mire is vagytok képesek! Kész a leltár. Pedig az eredményes kormányzáshoz szükséges minden hatalmi eszköz is a kezükben volt, Gyurcsány Ferenc például bármikor bármihez, majd annak az ellenkezőjéhez is meg tudja szerezni a szocialista frakció szavazatát, feltéve, ha nem sért közvetlen egzisztenciális érdekeket. Számos szerkezeti átalakításhoz persze ellenzéki támogatás is kell, de minden ellenkező híreszteléssel szemben az elmúlt hét évben a balliberális oldal nem tett le az asztalra semmilyen, a közjót szolgáló, átfogó reformtervet.

Ehelyett külső kényszer nélkül, saját hatáskörben eddig kétszer is a csőd széléig kormányozta az országot. Először 2006-ban, miután a hatalom megtartásáért kormányzás helyett végighazudta hivatali idejét a miniszterelnök. Majd 2008 őszén, amikorra olyan jól sikerült a költségvetési kiigazítás, hogy a pénzügyi válság első fuvallata padlóra küldi a forintot, ha az államcsőd kivédésére nem támaszkodunk a globális pénzvilág 25 milliárd dolláros hitelmankójára. A Nemzetközi Valutaalap (IMF) jeges leheletét azóta a tarkóján érezheti a Gyurcsány-kormány, amely így nem lazíthat a gazdaságot fojtogató költségvetési szigoron. A válságkezelésbe beleszerelmesedett kormányfő október óta őrült vágtában próbál lépést tartani a folyamatokkal, újratervezteti a költségvetést, kéthavonta új programmal áll elő, de már azok meghirdetésekor jelzi, hogy készül egy vészforgatókönyve arra az esetre, ha a receszszió a vártnál is mélyebb lesz. És mindig az lesz. A tragikus nagyság nélküli magyar Sziszüphosz újra és újra nekigyürkőzik. Mostani csomagja sokaknak fájni fog, nagyon, de cserébe legalább nem is javít a helyzeten. Miközben a kormány egy kétszázmilliárdos lyukat tömköd a költségvetésben, csak tavaly 2600 (!) milliárd forinttal nőtt hazánk adóssága a jegybank hétfői közlése szerint.

A miniszterelnök bizarr jelenség: mindig elkúrja, minden programja megbukik, mégis marad. Politikája elbukik a választók előtt (népszavazás), a piac nem veszi komolyan, és már azok sem tapsolnak megszorítócsomagjainak, akik annak idején Bokros Lajost éltették. Van azonban egy probléma, amely minden ügyeskedése ellenére most akár el is sodorhatja; annyira súlyos, hogy a fél univerzumot felölelő parlamenti beszédében egy szót sem mert rá vesztegetni: a forint árfolyama. Ami egyszerre sújtja a nem kis részben a jegybank hibás kamatpolitikája miatt devizahitelt felvevő tömeget (jut eszembe: a bankprofitok tavaly is az egekben jártak), illetve a súlyosan eladósodott államot és az önkormányzatokat. Az a cinikus magyarázat, hogy a forint a térség valutáival együtt gyengül, senkit sem érdekel, hiszen más nem merül nyakig a devizaadósságba. Az árfolyamcél nélkül (!) sodródó jegybank beavatkozhat a forint védelmében, de ez csak tűzoltás, méghozzá igen költséges tűzoltás. Jogos a kérdés: mi végre vettük fel az óriási hitelt, ha még a forint árfolyamát sem sikerült stabilizálni? És mi végre a családosokat, a nyugdíjasokat érintő megszorítás, ha a kormány érdemben nem nyúl hozzá a bürokratikus kiadásokhoz, ha tabunak tekinti a multik hatalmas kedvezményeit?

Hiába próbálja elhárítani magától, a forintválság két oldalról szorongatja a kormányfőt: a lakosság és az államháztartás felől. De neki sem erre, sem az ipari termelés példátlan zuhanására nincs hatásos válasza. Szavai csak taszítottak még egy nagyot a lefelé szánkázó forinton, nem növelték az ország iránti bizalmat. Hol válság van, ott válság van: nincs az a hatalmas IMF-hitel, amivel meg lehet vásárolni a rég elveszett politikai hitelességet.
A fasiszta, szalonképtelen, stb. Magyar Nemzet vezércikke. Rab László síves figyelmébe!

vanzinlu | 2009. február 18. | 10:10:20

Eszkep és Öhön: Én nem személyeskedtem Önökkel (butulás, hülye komcsizás). Én úgy gondolom, hogy mindenkinek megadom a tiszeletet a hozzászólásaimmal és - már a koromnál fogva is - elvárom, hogy senki fia, lánya ne hülyézzen le azért mert, esetleg más a véleményem mint neki. Egyébként Öhön, Önnek már írtam egy másik hozzászólásomban, hogy a stílus, maga az ember.

eszkep | 2009. február 18. | 10:09:06

"Na ahogy látom felébredt a Fidesz Alpári Tagozata.Egyen szövegek törnek a elő sötétségből."
Ez bizonyára zavarja a Kapcsolat.hu-ról idetévedt, ATV-n, RTL Klubbon butult elvtársakat, elvtársnőket... Ahogy így elnézem, az ő képességük csak addig terjedt, hogy a szoci vezérek szavait bemagolva irogatják ide.

gonda1979 | 2009. február 18. | 10:08:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Piti Palkó | 2009. február 18. | 10:05:11

Na ahogy látom felébredt a Fidesz Alpári Tagozata.Egyen szövegek törnek a elő sötétségből.

eszkep | 2009. február 18. | 09:58:32

anyátok!
"attól félek, a demokrácia már csak olyan, hogy a már egyszer megválasztott parlament törvényt hoz, a kormány kormányoz, az ellenzék pedig vagy tapsikol, vagy nem, de végrehajt."

Ha nem lennél buta legalább következetes lennél: a baloldal (és Gyurcsány) "szlogenje", hogy az ellenzék –és személy szerint OV – a felelős a helyzetért, ezért azért, meg amazért!!! És szerint egy ellenzék mit "hajt végre"???????

"Politikai megoldást persze, nem lehet szabadalmaztatni. Ha jó, akkor bizony az ellenzéktől is elfogadják."

Eddig még nem volt rá példa, de talán (?) egyszer felnyílik Gyurcsány szeme.

"Ezek a kicsinyes párt-nyafogások röhögnivalók lennének, ha nem az én hazámban történnénak."

Ezt mondd a cikk szerzőjének!

"Tudod Te egyáltalán, mi az hogy "komcsi"? Talán ezeket a nagytőkéseket hívod komcsinak, a kispolgári jobboldallal szemben?."

A külföldi sajtó (CNN, BBC, Financial Times "ex-communist" jelzővel illeti őket (tudod te egyáltalán minek a rövidítése a KISZ???? – Onnan származik a mostani kormány háromnegyede!!). Abban tényleg igazad van, hogy a hajdani kommunisták a legvadabb kapitalistákká vedlettek! Erről nekem a gerinc meg a féreg esete jut eszembe.

eszkep | 2009. február 18. | 09:48:54

irraga!
"Remélhetőleg az OV arcára fagy majd ez a mosoly a következő választási eredményt látva. Ez az ember egy erkölcsi nulla!"

Hogy elvakult vagy, az egy dolog, de még buta is… ne legyenek "illúzióid" a következő választásokkal kapcsolatban!

Corry | 2009. február 18. | 09:46:49

Kedves Elvtársak, Elvtársnők, Barátaim!

Be kell valljam töredelmesen, hogy igen hosszú ideig nem szívleltem az Orbán urat. Szerintem rászolgált erre.

Most nem tudom, mit várnak viszont tőle és miért ez a méltatlan cikk ebben a valaha volt aránylag színvonalas újságban. Tényleg nem tudom mire vélni a dolgot.
OV most túl sok mindent nem tud tenni, szokott javasolni dolgokat, amit később (amikor már muszáj) megfogad a kormányzó párt. Akkor teszi ezt, amikor már más megoldás nincs. Azokat a lépéseket, amiket most nagy komoran bejelentettek, már 2003-ban meg kellett volna lépni, vagy még korábban, ezt akkor is már sokan mondták.

Igyekszem még tényszerűen közölni, hogy Orbánék még a jelenlegi miniszterelnök távozását is javasolták. Ha konzekvensen történik a dolgok folyása, akkor lassan ennek kell jönnie...

eszkep | 2009. február 18. | 09:45:42

„anyátok”!
"Gyurcsány vitte romlásba az országot...
Hát a virágzó állami gazdaságokat, ugye, ő verte szét? Bábolnát, pl.?
Nem is kedvenc Torgyánom utazott Argentinába meggyért, mi?"

Mi köze Torgyánnak az ország szétveréséhez??? ( A meggyet meg mostanában Kínából hozzák…) Gyurcsány már az "átkosban" is KISZ-es volt, rendszerváltás után szétrabolta az országot. 2004-től mostanáig meg az ország tönkretételén dolgozott (sikeresen!).

"Virágzó állami gazdaság"
Nevetséges vagy... Mindjárt kiderül, hogy a szocializmus tulajdonképpen tökéletesen működő gazdasági modell volt?????

eszkep | 2009. február 18. | 09:40:34

Moderálási alapelvek- moderált komment -

rtlmtlnsg!
"Smm nm mnt fl lgngybb llnzk prtt zrt pftlnsgrt, hgy z rszg dmkrtksn mgvlszttt mnsztrlnknk flszllskr rndszrsn kvnl prlmnt lstrmbl."

Gyrcsny mndn szv hzgsg, rdsl 3-4 np lg, hgy gy tmbn llnkzjr frdljn vlmny. Őt hllgtn csk dpcskls!

"(Mllslg MNKHLYÜKRŐL vnlnk k, nm lszr, s vlhtn nm tljr. Prblnnk zt mgtnn m, "mz" dlgzk zzl z ndklssl, hgy fnk nm szvhht!)"

Mllslg kpvslk mnkhly Prlmnt plt, mt nm hgynk l, tht nm gz mt mndsz, Nphzgsg hzdt zt s nkd!

"Brmt ttt vgy nm ttt Gyrcsny, z vgyr kp kvnls ks bznytk nnk, hgy Fdsz sm klnb: szmkr hvktl lvrt bhckds fntsbb mnt z, hgy flls pltkskknt rszt vllljnk z rszg gndjnk mgldsbn. m z llnzknk ppgy ktlssg, mnt krmnyprtnk."

Érdks lgk, kkr nkbb kkr nm lnn klnb nl, h hllgtnk Gyrcsny hzgsgt.

"hgyn z vlg kltrlt rszn trmszts s mgtl rttd."

vlg kltrrt rszn Gyrcsny mr rg mgbktt vln.

nemecsekerno | 2009. február 18. | 09:39:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

öhön | 2009. február 18. | 09:28:44

vanzinlu!

Az ember olvassa a Népszabót, onnan tudja, hogy silány komcsi pártlap.

A hülye komcsiknak van úgy véleményük, hogy hozzá se szagolnak a dologhoz.

bagoly | 2009. február 18. | 09:28:37

Érthető, ha Rab László kényes ízlését mélyen sérti Orbán Viktor (más néven, ovi vezér, Legaljasabb Ellenzéki Vezér, Gazda, stb.) ”vigyora” figyelemmel az ország súlyos helyzetére. Kétségtelen az is, hogy a Népszabadság, mint haladóan kiegyensúlyozott sajtóorgánum irtózik a manipulációtól. Nyilván, ezért nem jelent meg fotó a legnagyobb államférfi, valamint Lendvai Ildikó lelkes vigyoráról Navracsics Tibor (aki természetesen egy ostoba kriptofasiszta) felszólalása alatt, amikor az ellenzéki politikus e kiváló kormányzat Magyarország felvirágoztatásában elért páratlan eredményeiről ejtett néhány szót. Kedves RAB LÁSZLÓ! Milyennek, mennyire drámainak kellene lennie a magyarországi helyzetnek ahhoz, hogy Gyurcsány Ferenc csak egy kicsit is elkomorodjon? Nyilvánvaló továbbá, hogy az ellenzéknek még a keserű vigyor is tiltva van, különösen, ha arra gondolunk, hogy a bejelentett intézkedések egy részét az ellenzék (lásd az élő munka terheinek csökkentése), már hónapok óta javasolja. Na, ez akkoriban – legalábbis páratlanul koncepciózus miniszterelnökünk szerint - még vudu gazdaságpolitika volt. Ma már nem az! Kész röhej!

eszkep | 2009. február 18. | 09:28:01

Moderálási alapelvek- moderált komment -

Vnznl!
"gymbr! zt rj, hgy jbbldl jvsltt lsprk z sztlrl krmnyprtk. Ön szrnt z jvslt, hgy lgyn z llmszrk fj 5%, z mgvlstht jvslt? zt stlg szdk tdnk mgvlstn."
Mg gy ngyjbl z sszs -s rszg??? Nm zvr, hgy z -bn gy s nlnk lgmgsbb z ÁF??? Nm zvr, hgy z -bn csk nlnk nncs lcsnybb ÁF klcs z llmszrpr trmkkr???

"gy pkzlb, lfgdht, jvsltt mg nm lttm Fdsztl. "
z csk zrt vn, mrt flymtsn Nphzgsgn btlsz! mgy tsztbn lnnl FDSZ gzdsg krdskkl kpcslts llspntjr (mglp mdn gynz, mnt z ÖSSZS TÖBB tgrszg...)

bagoly | 2009. február 18. | 09:27:27

Érthető, ha Rab László kényes ízlését mélyen sérti Orbán Viktor (más néven, ovi vezér, Legaljasabb Ellenzéki Vezér, Gazda, stb.) ”vigyora” figyelemmel az ország súlyos helyzetére. Kétségtelen az is, hogy a Népszabadság, mint haladóan kiegyensúlyozott sajtóorgánum irtózik a manipulációtól. Nyilván, ezért nem jelent meg fotó a Népszabadságban a legnagyobb államférfi, valamint Lendvai Ildikó lelkes vigyoráról Navracsics Tibor (aki természetesen egy ostoba kriptofasiszta) felszólalása alatt, amikor az ellenzéki politikus e kiváló kormányzat Magyarország felvirágoztatásában elért páratlan eredményeiről ejtett néhány szót. Kedves RAB LÁSZLÓ! Milyennek, mennyire drámainak kellene lennie a magyarországi helyzetnek ahhoz, hogy Gyurcsány Ferenc csak egy kicsit is elkomorodjon? Nyilvánvaló továbbá, hogy az ellenzéknek még a keserű vigyor is tiltva van, különösen, ha arra gondolunk, hogy a bejelentett intézkedések egy részét az ellenzék (lásd az élő munka terheinek csökkentése), már hónapok óta javasolja. Na, ez akkoriban – legalábbis páratlanul koncepciózus, demokratikus és rendkívül komor miniszterelnökünk szerint - még vudu gazdaságpolitika volt. Ma már nem az! Kész röhej!

eszkep | 2009. február 18. | 09:24:16

Meddig tud még süllyedni ez az "újság"??? Szánalmas seggnyaló bohócok!

Gyurcsány bejelenti legújabb "elmebaját" (sokadik programját), erre arról ír egy neoprimitív firkász, hogy Orbán elneveti magát... (Egyébként mit kellene csinálnia??? Korbácsolja magát, mert Gyurcsány tönkretette az országot???)

lárifárika | 2009. február 18. | 08:59:27

Bevallom vanzinlu, kizárólag a neten olvasok újságot, a magyar hírlapon kívül. Kedvenc törzshelyemen a neten, ide utaló linket találtam! Igy belestem mi az a cikk amit annyira reklámoz máshol egy user. Elcsodálkoztam, hogy még ebből lehet eladást növelni, hogy hogyan mosolyog vagy szomorkodik az Orbán!? Nevetséges az egész! Nem olvasom a népszabit ! Megfekszi a gyomrom ! Egyébként, szebb jövőt Neked is ! :o))

lárifárika | 2009. február 18. | 08:53:08

Szerintetek rendben van az, hogy HÁROM MILLIÁRD forinttal stafírungozzák ki, most a LANTOS alapítványt ?? !! Normális dolog ?? Erre van pénz ?

vanzinlu | 2009. február 18. | 08:50:42

Lárifárika! Ha ennyire rossz újság a Népszabadság, akkor Ön miért tartozik az olvasói közé?

lárifárika | 2009. február 18. | 08:48:40

Semmi nem menti fel Ferencünket, hogy az ország a csőd közelében áll!
Egyébként a Fidesz frakció nem hagyta el a munkahelyét, mert az a Parlament épülete, csak elegük van a hazugságok halmazábólés és kivonul az egyik helyiségből! Így is lehet értelmezni !!

értelmetlenségi | 2009. február 18. | 08:44:39

Semmi nem menti fel a legnagyobb ellenzéki pártot azért a pofátlanságért, hogy az ország demokratikusan megválasztott miniszterelnökének felszólalásakor rendszeresen kivonul a parlament ülésterméből. (Mellesleg a MUNKAHELYÜKRŐL vonulnak ki, nem először, és vélhetően nem utoljára. Próbálnánk ezt megtenni mi, "mezei" dolgozók azzal az indokolással, hogy a főnök nem szavahihető!)

Bármit tett vagy nem tett Gyurcsány, ez a vigyori képű kivonulás ékes bizonyítéka annak, hogy a Fidesz sem különb: számukra a hiveiktől elvárt bohóckodás fontosabb mint az, hogy felelős politikusokként részt vállaljanak az ország gondjainak megoldásában. Ami az ellenzéknek éppúgy kötelessége, mint a kormánypártnak. Ahogyan az a világ kultúrált részén természetes és magától értetődő.

vanzinlu | 2009. február 18. | 08:43:03

Egyember! Azt írja, hogy a jobboldal javaslatait lesöprik az asztalról a kormánypártiak. Ön szerint az a javaslat, hogy legyen az élelmiszerek áfája 5%, az megvalósítható javaslat? Ezt esetleg a szaudiak tudnák megvalósítani. Egy épkézláb, elfogadható, javaslatot még nem láttam a Fidesztől.

De Atramentis | 2009. február 18. | 08:38:51

A vigyorgó Orbánból csak akkor lesz miniszterelnök, ha megválasztják. És addig, amíg a HA érvélnyesülhet, sok víz lefolyik a Dunán.

lárifárika | 2009. február 18. | 08:34:05

Cegény-cegény népszabadság újság, miért nincs olyan jó piárosod, mint a magyar hírlapnak ?!
Hamarosan a kutya sem fog olvasni, kinyílt a maszopra szavazó emberek szeme is ! Eltüntök a süllyesztőben a párttal együtt !

zeta62 | 2009. február 18. | 08:27:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

anyátok | 2009. február 18. | 08:00:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

macmac | 2009. február 18. | 07:53:35

Először arra gondoltam, hogy hozzászólok a cikkhez. Azután elolvastam a hozzászólásokat. Nincs kedvem hozzászólni ilyen alpári megnyilvánulásokhoz. Csak várok: a "megmentő+ dicsfénnyel övezett+ minden bajra megoldást hozó" Orbán Viktor árnyékkormányának válságkezelő csomagjára. Ha valaki erről írna ezen az oldalon nagyra értékelném, és megemelném a nemlétező kalapomat. Addig amíg ezt nem ismertetik vonuljanak ki nyugodtan. Mint ahogyan az Európában szokásos válság idején.

rab_laszlo | 2009. február 18. | 07:02:05

Hölgyeim és uraim, köszönöm kitüntető figyelmüket és hozzászólásaikat. Ennyi mindenről, amit említenek, nem szól a cikk, de ez nem gond. Mindnyájuknak minden jót kívánok. RL

nomentana | 2009. február 18. | 06:31:15

Azok az autópályák az adófizetők pénzéből épültek, a Gyurcsány-kormány hozzájárulása annyi, hogy jó drágán és elég sok hibával, klienseinek feltőkésítésével építtette meg őket. És egyáltalán nem biztos, hogy érdemes volt ilyen sokat építtetni belőlük.

napsütes | 2009. február 18. | 06:17:46

Van min vigyorogni, a hetvegen disznot vagot a cigo, van mit kajalni, tele a has, es dolgoznia sem kell.

irriga | 2009. február 18. | 06:12:29

babhun | 2009. február 17. | 22:17:15

Azért még el tudnék viselni egy-két romos autópálya szakaszt, melyet a jelenlegi kormány épít meg.

Aki hazánkban romokat vízionál az vak.
Vagy fizikailag, vagy politikailag.

irriga | 2009. február 18. | 06:08:24

Remélhetőleg az OV arcára fagy majd ez a mosoly a következő választási eredményt látva.

Ez az ember egy erkölcsi nulla!

nomentana | 2009. február 18. | 05:53:05

Azért elég szomorú, hogy a Rab és a Népszabadság erre a színvonalra küzdötte le magát, hogy már az Orbán Viktor mosolyát is magyarázgatja és lencsevégre kapja, mindezt azért, hogy egy kis gyűlöletet csikarjon ki megmaradt híveiből a vélt "patás ördög" ellen. Hát nem szégyelli magát a Népszabó?

öhön | 2009. február 18. | 02:41:41

Eva09!

"Viktorral nem is bújna egy jó csaj sem ágyba, ezt sajnos a Feriről nem tudom állítani :)"

Komoly politikai érv egy szellemi aberrálttól, amit az után pötyöghetett be, hogy az összes jó csajt végigkérdezte.

öhön | 2009. február 18. | 02:38:54

anyátok!

"Öszödön felállt egy ember, és aszonta, hogy eddig hazudozás folyt, de ebből elege van.
Azóta ő a főhazug.
Mondj igazat, kiemelnek a szövegkörnyezetből és betörik a fejedet."

A rákövetkező héten, ahogy ismert lett az öszödi beszéd, a német kancellári hivatal olvasta a fejére a baromnak, hogy hazudott. Merkel nem nevezte őt bátornak, ezt csak Gyurcsány hazudta a tárgyalások után.

Ki az igazmondó?

Ugye | 2009. február 18. | 00:42:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

atwin | 2009. február 18. | 00:08:35

Eva09 | 2009. február 18. | 00:04:27
:D))))

atwin | 2009. február 18. | 00:08:07

Simple | 2009. február 17. | 22:54:44
Ez nem ide tartozott, de remek. Az mondjuk nem szimpatikus, ahogy emberekről, mint a Tolkien-i mondavilág gonosz aljanépéről beszélsz, de valóban érdekes fordulat. Ha volt rá esély, hogy valaki megmondhassa, kinek volt Miskolcon igaza, az most végképp odaveszett és mindkét oldal tenyerébe hajtja a fejét és nekiáll gondolkodni, hogy "akkor most mi van?"

atwin | 2009. február 18. | 00:04:14

girinyó | 2009. február 17. | 22:45:26
Az ijesztő az volt, amikor már Orbán is rebesgetett ilyesmit, ami gyakorlatilag előre mentegetőzés. "Mi meg fogjuk tenni, amit tudunk, ha még is rossz lesz valami az országnak a kormányzásunk alatt, akkor az mind az előző kormány hibája." És ezzel, meg egy sosem kifejtett esetleg nem is létező programmal ma sajnos nyernének. Mi ijesztőbb ennél?

Ugye | 2009. február 17. | 23:01:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Ratioactiv | 2009. február 17. | 22:56:16

Orbán Viktor széles jókedvéről én nem írnám le egy komoly lapban, hogy vigyorgás, hogy röhögés.Azt, hogy min nevetgélt, sosem fogjuk megtudni. De a jól eltalált kép mellé valóban szükséges egy kis találgatás arról, hogy a kivonulási cirkusz mellett még mi oka lehetett a feltűnő vidámságnak.

girinyó | 2009. február 17. | 22:45:26

látom, még mindig vannak olyan "korrekt" emberek ebben az országban, akik szeretik, ha a szájukba sz...rnak. Én nem szeretem. Nevetséges, hogy egy fotós lefényképezett egy mosolyt, egy maát újságírónak mondó illető meg cikket csinál belőle. Persze így kell terelni. Terelni az emberek figyelmét arról, ami VALÓJÁBAN történik. Mert mi történik, hat éve? a "miniszterelnök" (mármint a Tietek, az enyém biztosan nem!) és udvartartása semmizi ki az országot, hogy a végén oda dobja majd Orbán Viktornak, hogy nesze, ennyi a tiéd, mi már lerágtuk, kiszipolyoztuk, tönkretettük, csinálj vele amit akarsz.
Lehet, hogy csak fingott valamelyik szegfűkedvelő, azt meghallva mosolyodtak el magukban az Urak. Szerintem így volt. ...és remélem, ki is finganak nemsokára, mint politikusok, nem mint emberek, márcsak azért sem, hogy ők is igyák meg a levét annak, amit főztek....

messzelato | 2009. február 17. | 22:31:50

korrekt | 2009. február 17. | 20:37:53

Be kellene látni végre ,hogy Orbán sem egy tisztességes ember,és van más is ebben aaz országban mint Gyurcsány vagy Orbán! Orbán már bebizonyította hogy alkalmatlan miniszterelnöknek!!!!!!!!


Ez tévedés! A sosemhazudtamwekkerviktor megmondta, hogy ő csak a miniszterelnökséghez ért, de ahhoz nagyon. Bár én ezt nem tapasztaltam, de biztos én nem vagyok elég fogékony. :)) messzelátó

Xerxes | 2009. február 17. | 22:22:33

Van abban igazsag, hogy a baloldal patetikusan kijelenti, hogy ossze kell fogni. majd egyetlen ellenzeki javaslatot sem fogad meg - aztan kijelenti hogy az ellenzek csak a hatalomra acsingozik. Ez prepotens. En jobboldalikent azt gondolom, hogy Orban Viktor valoban egy eroszakos politikus es el tudnek kepzelni jobb miniszter elnok jeloltet is. Gyurcsany Ferenc pedig ugyanolyan eroszakos uthenger. Egyetlen kulonbseg van a ket megszallot kozott : Orban Viktor nem vezette az orszagot gazdasagi es moralis valsagba. Gyurcsany Ferenc igen. Szamomra ez szignifikans kulonbseg. Vitatja ezt vki?

babhun | 2009. február 17. | 22:17:15

Nevetséges cikk. Az ország romokban, a végrehajtó hatalmat gyakorló kormány impotens és a teljes szétesés állapotában van, parlamenti többséggel nem rendelkezik. Az intézkedések kijátszhatók, a törvények képtelenek elérni céljukat, vagy megbuknak az alkotmányossági szűrőn. A közbiztonság szintje rohamosan romlik, az életszínvonal dettó, egyes vidékeken az elkeseredett és erőszakos bűnbandákat készenléti rendőri századokkal próbálják időlegesen megfékezni, vannak olyan falvak, ahol a törvényesség és vagyonbiztosság védelme megvalósíthatatlan. Egy teljes fővárosi önkormányzati frakciót a rendőrség sikkasztással meggyanúsít. Az egész kormányapparátusnak a gazdasági válság közepén egy parlamenti beszédre futja négy-öt számmal (SZJA sávok, TB, ÁFA, nyugdíjkorhatár), továbbá az MSZP még fel tud vonultatni egy remegő hangú „nem-lesz-gázáremelés” Lendvai frakcióvezetőt néhányezer forintos analízissel. A milliárdos „baloldali” miniszterelnök egyes (hasonló vagyonról álmodozó) pártársai letartóztatásban.

Regionális kérdésekben a kormány defenzívában van, a határon túli kisebbségek érdekeinek képviselete sikertelen. A gázvezeték kérdésében (v.ö. gázválság) rendezett nemzetközi találkozó teljes és leplezhetetlen fiaskó. De persze beszéljünk arról, hogy az ellenzék vezére vigyorog.

Az újságírók (operett-NOL csapat) figyelmébe: most megy a mozikban egy nagyon érdekes film, az a címe, hogy Frost/Nixon. Az újságíró szakmáról (is) szól, érdemes megnézni. A film csúcspontja, mikor Frost félbeszakítja Nixont, aki éppen arról lamentál, hogy mekkora szolgálatot tett politikai ellenfeleinek a bukását okozó Watergate botránnyal, és felteszi a volt elnöknek a következő banális kérdést: „Elnök úr, és az amerikai nép? Mi lesz az amerikai néppel?” Nixon (aki persze mégiscsak egy más politikai súlycsoport, mint a mi Orbánunk és Gyurcsányunk) láthatóan kissé meglepődik, elgondolkodik, majd nagyjából azt mondja: „Igen, cserbenhagytam az amerikai népet. Cserbenhagytam a politikai berendezkedésünk alapértékeit, a demokráciát és rossz példát mutattam egy teljes ifjú generációnak, akik ennek hatására kiábrándultak a politikából.” Tanulságos.

Értem én, hogy egy operett-baloldali újságírónak nem szimpatikus az ellenzék demagóg vezérének vigyora és értem én azt is, hogy még tippelni is tud a vigyorral kapcsolatban… Node a kérdés mégiscsak az, hogy mi lesz velünk, a magyar néppel? Mi lesz az országgal? (És benne mi lesz az újságírók szakmájával/hivatásával?)

HIRDETÉS


Nagy a mosoly
MTI - Beliczay László
Minek örült ennyire Orbán Viktor? A 305 forintos eurónak nem örülhetett. Annak sem, hogy az ipari és a bankszférából napokon belül sokakat elbocsátanak. Az sem dobhatta föl, hogy veszélybe kerülhetnek a szociális járandóságok. A napokban pártjának szóvivője mondta, hogy a kormány hadat üzent a családoknak és a nyugdíjasoknak. Ez lett volna olyan örömteli, hogy nem lehet kibírni röhögés nélkül?

Apropó röhögés.

Maga Orbán is tudhatta, elvégre okos ember, hogy ez a kivonulás egy olyan pillanatban, amikor talán évtizedek óta a legnehezebb helyzetben van az ország, nem feltétlenül elegáns és következetes. Egy olyan pillanatban, amikor már nem a választási győzelem vagy a vereség a tét, hanem az ország helyzete, a legádázabb ellenfeleknek is kutya kötelességük, hogy átmenetileg letegyék a fegyvert, s megoldást keressenek. Orbán kedveli a "történelmi" jelzőt. Most itt lett volna a történelmi pillanat arra, hogy meghallgassa ellenfelét, és utána előálljon a saját terveivel. Ez aztán tartalmazhatta volna, hogy veled, pajtás, nem tudjuk elképzelni a tűzoltást, vagy azt, hogy ezen és ezen a területen ezt és ezt tudjuk megtenni - nem a te túlélésed, hanem - az ország érdekében.

HIRDETÉS

A bávatag vigyor Orbán arcán önleleplezés is volt egyben. Naná, hogy a fotósok rögtön ráugrottak.

Az államférfiúhoz méltó gesztus arra is alkalmas lett volna, hogy oldja a Fidesz részéről egyre erősödő, immár sztereotip elutasítást. Meglett volna a lehetőség arra, hogy Orbánék túljussanak a "Fidesz szerint" megoldásokon, melyet általában becsmérlő, ócsárló kifejezések követnek. Ez a válság elmélyülésével szintén egyre jobban ingerli a Fidesz ellentáborát.

Az orbáni vigyor mögött ott állt az az érv, hogy azért vonult ki a parlament ülésterméből, mert Gyurcsány javaslatait "nem lehet komolyan venni". Na most ez eléggé ütős volt 2006-ban vagy 2007 elején, de nem biztos, hogy annyira nyerő lehet 2009 jeges telén, túl a gázkrízisen, miközben nyakig merülünk a válságba. Ami mellesleg Hollandiát ugyanolyan mértékben sújtja (3,5 százalékkal csökken a GDP), mint a kiszolgáltatott, szellemi polgárháborúval terhelt Magyarországot. Az olyan helyzetben, amikor az ember rémülten figyeli a forint árfolyamának újabb zuhanását (és ijedten bontja ki otthon a banktól kapott sárga csekket), nem feltétlenül a legjobb megoldás arra hivatkozni, hogy nem tárgyalok az ellenfelemmel, mert a terve eleve komolytalan.

Egyáltalán: milyennek, mennyire drámainak kellene lennie a magyarországi helyzetnek ahhoz, hogy Orbán Viktor csak egy kicsit is elkomorodjon? S ne az történjen, hogy vigyorogva vonul kifelé onnan, ahová bő egy év múlva újra diadalos miniszterelnökként szeretne visszatérni. A magam részéről arra tippelek, hogy mindezt Orbán is tudja. Azért vigyorog, mert szégyelli, amit csinál. De csinálja, mert ezt tartja a hatalomba való visszatérés eszközének.

Most.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    234 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS