A kereskedelmi médiumoknak jelezniük kell, ha politikai hirdetést sugároznak

A kereskedelmi rádióknak és televízióknak a Nemzeti Választási Bizottságnál jelezniük kell, ha a kampány idején politikai hirdetést kívánnak sugározni, az írott sajtónak és a hírportáloknak pedig a hirdetési tarifáikat kell közölniük az ÁSZ-szal.

Amennyiben az országos kereskedelmi rádiók és televíziók a választási kampányban politikai reklámot kívánnak sugározni, ezt a szándékukat legkésőbb február 15-ig be kell jelenteniük a Nemzeti Választási Bizottságnak – hívja fel a médiaszolgáltatók figyelmét közleményében a testület. Ha a bejelentést elmulasztják, nem tehetnek közzé kampányhirdetéseket.

A kereskedelmi médiumok egyébként a közmédiához hasonló feltételekkel sugározhatnak politikai reklámot: az országos listát állító pártoknak azonos műsoridőt kell biztosítaniuk, pénzt pedig ezért a szolgáltatásért nem kérhetnek.

A helyi rádiókat és televíziókat ilyen kötelezettség nem terheli, ám politikai hirdetést azok is csak ingyen sugározhatnak, s a jelöltek és a pártok számára egyenlő feltételeket kell biztosítaniuk.

Ugyancsak bejelentési kötelezettség terheli az írott sajtót és az internetes médiumokat is, ha politikai hirdetést kívánnak közölni. Ezeknek a sajtótermékeknek a hirdetési tarifákról január 24-ig kell nyilatkozniuk az Állami Számvevőszéket, amely a honlapján az árjegyzékeket közzé is teszi. Az a médium, amely a tarifáiról nem ad tájékoztatást, a kampány idején nem tehet közzé politikai hirdetéseket.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.