belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
24. csütörtök

A KDNP megoldja: jön az előrefizetős áram- és gázszolgáltatás

A Kereszténydemokrata Néppárt (KDNP) rövidesen benyújtja az előre fizetős, kártyás áram- és gázmérőórákról szóló törvényjavaslatát – mondta el Harrach Péter a kisebbik kormánypárt egri külön tanácskozása után.

MTI| 2012. február 10. |40 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

csider tibor | 2012. február 11. | 17:58:12

A suszter maradjon a kaptafánál Harrach úr !

Kispancsa | 2012. február 11. | 14:48:48

Ez az óra Német országban már a hatvanas években működött. De!! Nagyon drága, mert nem csak a fogyasztást méri, hanem az árát is mindjárt vonja. Csak akkor gazdaságos, ha nem emelkedik a gáz ára, mert költséges az átállítás. Csak olyan helyen érdemes felrakni, ahol nem rabolják ki, márpedig a bank automatát is rabolják, pedig az komolyabb berendezés. Azt az órát nem lehet buherálni??? Megint kell valakinek megrendelés közpénzen.

martongunar | 2012. február 11. | 13:45:05

Es az ujfajta gazmerorakat kizarolagosan Harrach urtol vagy Orban valamelyik rokonatol lehet majd beszerezni?

bubus2 | 2012. február 11. | 13:05:18

Ha kenyeret veszek 1 kg, az 250 Ft., 4 kg 1 000. Az egységár itt 250 Ft. Bár mennyit veszek.
1 m3 elhasznált gáz pl. 100 Ft, a számla 1 100, ebből ezer az alapdíj. Az egységár 1 100Ft/m3.
De ha 100 m3-t fogyasztok, akkor 11 000. Ekkor csak 110 Ft-ra jön ki!
Akkor mennyi is 1 m3 ára?
Az alapdíjat mire szedik?
Akkor, ha egy boltba bemegyek, de nem veszek semmit, miért nem szednek alapdíjat?
Egy taxis is kérhetne rendelkezésre állási díjat, ha elmegyek csak mellette, mert elvihetne...
Ez megy a villanynál, víznél, csatornánál. A sok lakás után szép összegeket rabolnak le így havonta tőlünk, amiért semmit nem kapunk. Csak fizetünk....

bebutulok | 2012. február 11. | 12:47:56

Csatlakozom @kolmár-hoz.

bebutulok | 2012. február 11. | 12:39:47

De ki lesz a szállító?

sasa2 | 2012. február 11. | 10:38:48

Tartozást felhalmozó fogyasztóktól kikötik a szolgáltatást ,több százezer forintba kerülhet a visszakötés és a tartozások kiegyenlítése. Kártyás rendszerben az önkormányzat , vagy bárki segíthet ezeknek a rászorulóknak, akik ezt a szolgáltatást természetbeni juttatásként kapják meg. Jelenleg nincs jobb megoldás.

Zsálah | 2012. február 11. | 10:26:02

"A KDNP megoldja: jön az előrefizetős áram- és gázszolgáltatás"

Már csak az a kérdés, hogy mely biztonságos munkahely biztos jövedelméből lehet előrefizetni.

kimiért | 2012. február 11. | 09:34:57

Nem is létezik csak csak papíron a KDNP,baromságok , gyűlölet keltés hozzájuk fűződik.A misék helyett az élőző kormányok szidása jön a papok szájából,dehát kapják a pénzt mondjuk amit Harrach kér.

kolmár | 2012. február 11. | 09:17:44

Nem tudom miért érzem azt, hogy a KDMP, és főként Harrach a legembertelenebb párt, amely valaha a Parlamentben volt. Bármiről is van szó, ők mindig az emberek ellenére spekulálnak, nem beszélve az örökös gyűlölködésükről. Ez a krisztusi szeretet? Nem inkább valamilyen újkori inkvizitoroknak képzelik magukat?

Alasseo | 2012. február 11. | 09:01:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

énisvoltam | 2012. február 11. | 08:25:16

Nagy ötlet :( Csak csendben kérdezem! Ha valaki nem tudja kifizetni a számlát az hogyan tudja előre kifizetni a feltöltést?? És ha feltölti 5000 ft-al ami kb 10 napos fűtést tesz lehetővé szerényen, akkor már csak 20 napja marad megfagyni! Azért az mégis kellemesebb :(

bozsós | 2012. február 11. | 08:15:29

Jó ez a kártyás ötlet, de a kártya beszerelésének költségeit nem a szolgáltatóval, hanem a késedelembe esett adóssal kell megfizettetni - mivel az ő hibája miatt kerül a felszerelésre sor. Továbbá a 20% túl alacsony, mivel kicsivel magasabb alapkamat esetén ez a késedelmi kamatot sem fedezheti.
A szociálisan háborgóknak meg tudniuk kell, hogy az összes hálózati veszteséget a tisztességesen fizetőkre terheli a szolgáltató.

corvin | 2012. február 11. | 06:56:47

wizes4. Nyugi, átírják, van gyakorlat. Esetleg a hidegben keresztényi karitatív szolgálat? Ja, a sík hideg templomkinyitás a segítség? Mégis jobb ott éhen halni és megfagyni.

breky | 2012. február 11. | 06:03:51

Nagyon sok elmés hozzászólás van, élvezet volt végigböngészni. Szerintem egyáltalán nem ördögtől való az előrefizetős óra, a tartozások kiegyenlítése sem. A nagyobbik baj hogy arra már kevesebb figyelem fordul hogy - ha a gáznál maradunk - fűtési, izolálási rendszereket fejlesszék a bent lakók. Megkockáztatom hogy azzal előrébb jutnánk. Erre jó példa volt a panelprogram ami most megállt, de a családi házak utólagos szigetelését, nyílászáró cseréjét sem támogatják már túlzottan.
Az egészen biztosan nem jó megoldás hogy aki nem fizet annak elengedik a tartozást.
Egy dolgot nem hagyhatok szó nélkül: sajnos a Magyarországon megtermelt javak nagy része nem túlzottan sok hozzáadott értéket tartalmaz. Ebben a mezőgazdaség esetén a feldolgozóipar elkótyavetyélése, az iparban pedig a nulla beruházással működő összeszerelő üzemek túlzott támogatása a ludas...

wizes4 | 2012. február 11. | 05:09:47

fpetya | 2012. február 10. | 21:52:04
Nem muszáj az órát megpiszkálni, sokan kikerülik.

wizes4 | 2012. február 11. | 05:08:04

Valami baj lesz!

Szolgáltatásáért nem lehet előre fizettetni, csak a bérleti díjat és biztosítást.

PTK-t átírják?

evianna | 2012. február 11. | 01:42:47

csoszogi:
nagyon egyetértek, és nyilván ők nagyon elégedettek, hogy milyen jól kitalálták, de van egy egészen alapvető gond:
másfajta mérőóra kell, aminek a beszerzését és felszerelését a fogyasztóval megfizettetik ugyan, de ne felejtsük el, hogy az áram- és a gázszolgáltatónak a raktáron lévő órák készletét át kell alakítania, a leszereltek órákat ki kell dobnia.
vállalati szinten ez komoly költség, és erre akarják törvényileg kötelezni őket...?
különben a kártyás megoldás évek óta létezik, de nem véletlenül roppant húzódozva alkalmazzák: tényleg csak a teljesen reménytelen esetekben. (az ő elvágólagos határvonaluk szerinti 60 nap azonban nagyon könnyen összejön ám, egy kis baleseti kórházi tartózkodással még több is.)
már csak azért is húzódoznak tőle, mert lényegében már most is előre fizetnek mindazok, akik éves fogyasztás után havonta azonos összeget fizetnek (amivel már nyáron fizetik a fűtési szezont, ha pedig túl magas összegben állapították meg a havi részletet, akkor ingyen finanszírozzák a szolgáltatót).
a másik:
az ilyen mérőkkel felszerelt háztartások jóval kevesebbet fogyasztanak, mert jobban takarékoskodnak (vagy épp nincs pénzük az újabb kártyára), miközben a szolgáltatónak az árbevételét már csak azért is növelnie kellene, hogy a kormány bérkompenzációs követeléseinek megfeleljen.

csoszogi | 2012. február 10. | 23:42:04

A javaslat mögött legfeljebb az a 'rendpárti' gondolat van, hogy szükség esetén az önkormányzat nem kp-segélyt, hanem természetbeni juttatásként feltöltés nyújt, amit nem lehet elinni...
De hát akkor ezt kell mondani, nem kell össze-vissza hablatyolni, hazudozni.

Van még egy sliffentyű csúsztatás a szövegben: "...a szolgáltató kártyás mérőóra felszerelésére lenne kötelezve". Mintha a 'jó király' jót tenne a néppel... Csakhogy - megtanulhattuk - nincsen ingyen ebéd, a szolgáltató ezt is velünk, a többi fogyasztóval fizettetné meg. Inkább azzal kellene foglalkoznia a semmirevaló képviselőknek, hogy a monopol helyzetben levő szolgáltatók ne háríthassanak át mindenféle költséget a fogyasztókra!

Egyébként a javaslat nem törvénybe való, egyszerűen meg kell változtatni a szolgáltatóval kötött szerződést!

csoszogi | 2012. február 10. | 23:41:22

Ez egy álságos, igenis ördögi (vagy ördögtől való, ahogy ennek tagadásával sunyi módon takargatni szokás ezekben a körökben az embertelenségüket) "megoldás".
Azt állítja a pacák, hogy: "Ezzel megakadályozható lenne a további hátralékok felhalmozása, viszont az életveszélyes helyzetek is elkerülhetők lennének."

Kezdjük az utóbbinál! Életveszélyes helyzetek - gázlopás, áramlopás - ezen az úton nem kerülhetők el, azt még egy bamba frakcióvezér is tudhatná.
Ha a korlátozásból eredő veszélyekre - fűtés kimaradása miatt bekövetkező vészhelyzet - gondol a tökfej, akkor mondhatná/írhatná szabatosabban, hogy mire is gondolt.
Azzal azonban ne etessen senkit, hogy aki anyagi okok miatt fázik, annak attól jobb lesz, hogy - ideiglenesen - 25% felárral kapja a gázt v. villanyt.
Természetesen azon se segít ez a "megoldás", hogy a hátralékok ne nőjenek. Ha valakinek nincs pénze, akkor nem tud fizetni. Ha nem kapcsolják ki az áramot v. gázt, akkor a hátralék növekszik. A hátralék csak akkor nem nő, ha a fogyasztót a hálózatról lekapcsolják, vagy az illető valahonnan pénzhez jut, és képes lesz törleszteni.
A javaslat attól ördögi, hogy úgy állítják be, mintha a szerencsétlen adósokon segítene, pedig csak a szolgáltatókat védi. Ilyen úton az adós soha nem kerül ki a csapdából, hiszen ha nem tudta a nyolcszáz forintos számlát kifizetni, akkor hogyan tudná ugyanazt az energiamennyiséget
drágábban (ezerért) megvenni?
A javaslat mögött legfeljebb az a 'rendpárti' gondolat van, hogy szük

kovy | 2012. február 10. | 23:39:00

PatkóBandi | 2012. február 10. | 22:21:49

Bandi! Ott kezdődik a dolog. hogy az osztrákok nem vettek el mindent az eredeti tulajdonosoktól, aztán nem építettek 45 évig szocializmust, aztán az utána következő 20 évben az országuk vezetői nem kezdtek szabadrablásba, nem adtak el minden nyereséges céget a külföldi konkurenciának. Soroljam tovább, vagy gondolatébresztőnek elég? Gondolkozzunk el ezen. A végiggondolás után neki lehet ülni és szép sorjában két napon keresztül tételesen sorolni a felelősőket, akik multimilliárdosok lettek de az országot szétlopták, vagy csak alamizsnáért eladták külföldre, és hajtogatták, hogy az állam rossz gazda! Közben az a rossz gazda, aki politikai hatalmával élve rablókat, zsiványokat ültetett az állami cégek élére!

tapolcai | 2012. február 10. | 23:32:23

PatkóBandi | 2012. február 10. | 22:21:49
Kedves Bandi! Ha ilyen egyszerű lenne, akkor még butuska pénzügyminisztereink is megoldanák a kérdést.
Csak egy szempont: GDP-nk 2/3-a külkereskedelemben realizálódik. Kérdés, hogy érintené forgalmunkat mondjuk 10-szeres béremelés. Gyanúm szerint pl. az aktuális NOKIA ügy is a költségek minimalizálásával függ össze. Természetesen, ha a megnövekedett áron is elkel a termék, akkor működik a dolog. Ezért nagyobb az osztrák GDP. Mert pl. az osztrák síterepeken megfizetik a drágább szolgáltatásokat is - ha megéri a különbözet. A verseny azért nagy. Egy időben kiszámoltam, hogy 1m szintkülönbség Zermattban jelentősen olcsóbban síelhető, mint Bánkúton - tokkal-vonóval (önellátással, utazással). Zermatt környéke a világ eyik legszebb síterepe. Ezt csak azért mondom, hogy érzékeljük a verseny hatásait.

ordító egér | 2012. február 10. | 23:23:26

És a prepaid áram meg gáz ugyanannyiba kerül majd mint az utólag fizetendő?

Mert a telefon percdíjaknál lényegesen drágább.

pokolka67 | 2012. február 10. | 22:45:36

Ezen lehet töprengeni, de a jelenlegi gazdasági viszonyok között nincs rá megoldás. Talán Óz tudna valamit megoldás.

PatkóBandi | 2012. február 10. | 22:21:49

tapolcai
Kedves Barátom!
a nemzeti jövedelem, mint nominális érték, ugye függ a hozzáadott értéktől....
namármost, ha a bérköltséget, a munka árát megemeljük, akkor emelkedik a hozzáadott érték....., ergo, ha a jövedelmünk megközelítené az osztrák szintet, nem lehet, hogy ugyan akkora munkával én is ugyanakkora GDP-t tudok előállítani ?
költői voltam......., bocsika !!!
és akkor szembenézhetnénk a valósággal......., aztán jöhetne a hosszú menetelés !!!

djcaruso | 2012. február 10. | 21:57:17

a KDNP csak fogja be a ... egy senkik, még megmérettetni sem merik magukat,mert akkora szégyent hoznának a fideszre...miután mérhetetlenek!Semmi keresni valójuk nincs a parlamentben sem,még 1 %-os támogatottságuk sincs.képviselőik mind egy megélhetési senki, gusztustalanok,és gerinctelenek.nekik aztán kuss legyen.

fpetya | 2012. február 10. | 21:52:04

Olyan mérőórát nem fognak kitalálni, amit ne lehetne megpiszkálni.

tapolcai | 2012. február 10. | 21:51:55

nyugger56 | 2012. február 10. | 21:14:41
Kedves Barátom!
Nem biztos. De erre nincs megoldásom. Indiához rokoni kapcsolatok fűznek. Hozhatnék onnan szörnyű példák tömegét, de nincs értelme. A világ ilyen. Nincs ingyen ebéd, még akkor sem, ha annak tünteti fel valaki.

tapolcai | 2012. február 10. | 21:44:27

nyugger56 | 2012. február 10. | 20:45:56
Kedves Barátom!
Az teljesen más kérdés, hogy valakinek elég-e a létszükséletekre a jövedelme vagy sem. Ezt ne keverjük össze más témákkal. Sajnos az egy főre jutó GDP-nk folyó árakon 9700 Euro körül mozog. Ez Ausztriában 34100 (a számok 2010-re vonatkoznak). Ha ismerjük ezt a, számunkra nagyon rossz arányt, komolyan nem gondolhatjuk, hogy az osztrák szinten élhetünk. Ezt a tényt kellene tudomásul vennünk. Ezen sem a KDNP, se az MSZP, se más nem tud változtatni. Ehhez első lépésben szembe kell nézni a valósággal. Aztán jön a hosszú menetelés.

csoszogi | 2012. február 10. | 21:38:02

Ez egy blöff. Harács "úr" és kompániája erre képes. :-(

retro67 | 2012. február 10. | 21:27:37

Bocs, hogy beleszólok, de "feltöltőkártyás" villanyórát már régóta alkalmaznak Magyarországon. http://www.rtlklub.hu/hirek/belfold/cikk/32399 Előnye, hogy nincs visszakapcsolási díj, ami nem kevés...
Az aljasság ebben az, hogy mindezt akkor javasolják, amikor előtte törvényesítették a közintézmények nem fizetését.
http://hatodikalabardos.freeblog.hu/archives/2011/10/21/Ingyen_villany_ingyen_gaz/

nyugger56 | 2012. február 10. | 21:14:41

tapolcai | 2012. február 10. | 21:11:51

Igazad van, ez csak jövedelem kérdése... Biztos, hogy mindegyik tartozó rosszindulatból nem fizetett?

tapolcai | 2012. február 10. | 21:11:51

kovy | 2012. február 10. | 20:36:14
nyugger56 | 2012. február 10. | 20:08:48
Kedves Barátaim! Egy egyszerű megoldást mondhatok.
1. Ha tartozásom elér egy határt, feltöltős kártyás gázórát kapok.
2. Ha a kártyára pénzt utalok, annak egy részét leveszi a szolgáltató (ill. a bankja). Pl. az átutalt pénz x%-át(pl. a 20% nem túl mohó arány).
3. A maradékból pörgethetem a gázórát.
4. E folyamat tart a tartozás eltűnésig. Vagy tovább - rossz adós esetén.
Ez nem túl bonyolult folyamat, műszakilag sem nehéz megoldani. Én, pártállástól fügetlenül nem látok benne semmi ördögit.

tapolcai | 2012. február 10. | 20:53:24

szürke egér | 2012. február 10. | 20:32:04
Kedves Barátom! Most nincs időm a naprakész adatokat előkeresni. A földgáz világpiaci ára és a bruttó hazai ár, valamint az ellátórendszer költségeinek ismerete nélkül ne mondjunk konkrét számokat. Az Ön által közölt aránynak nincs valóságalapja.

nyugger56 | 2012. február 10. | 20:45:56

Kedves "kovy"!
Ezt a polgári törvénykönyv szerint kellene és nem rablással. Arról már nem is beszélek, hogy a KDNP törekedhetne arra, hogy tudjanak fizetni az emberek, de ez eszükbe se jutott!

kovy | 2012. február 10. | 20:36:14

nyugger56 | 2012. február 10. | 20:08:48

Egy javaslatot, ha kérhetnék! Pártállástól függetlenül, hogyan lehet megoldani az elfogyasztott és még ki nem fizetett energia törlesztését?
Vagy az az előrefizetős órával együtt megy a vakok javára?

darus | 2012. február 10. | 20:32:47

Csak egyszer,egyetlen egyszer álljatok ki önállóan egy parlamenti választáson csuhás,semmirekellő, képmutató banda.

szürke egér | 2012. február 10. | 20:32:04

Az alapötlet nem lenne rossz,igy tényleg sok család jobban be tudná osztani a pénzét.De: a politikusainknak nem azon kellene agyalnia,hogy lesz kevesebb kintlévősége a nem magyar tulajdonú szolgáltatóknak! Vagy a Tigáz ill. az Eon adja össze a fizetésüket? Azon kellene dolgozniuk,hogy a szolgáltatók extraprofitját ne a végtelenségig kiszipolyozott magyar családok adják össze.Mert nem szép dolog ám 100 forintnyi energiáért 300 forintot kiszámlázni!

nyugger56 | 2012. február 10. | 20:08:48

Ez nagyon hülye, vagy szándékosan gonosz javaslat, ettől ugyan nem telik többre, ha a 20 %-ot elrabolják. Gratulálok KDNP! (Bár a nagybetűt nem érdemlik...)

kulákgyerek | 2012. február 10. | 19:19:46

mit beszél ez a szerencsétlen? még hogy önálló jog? meg fenntartja? - kisapám, becsúsztatok a fidesz hátán a parlamentbe, na, jogotok aztán semmi, az van, amit a viktorotok megmond, oszt jónapot - egyébként meg meg kéne tanulni a németektől mi is az a kereszténydemokrácia, mert a mai kdnp csak a nevében az

HIRDETÉS

Az elkövetkező időszak jogalkotásából az új polgári törvénykönyv és a büntető törvénykönyv megalkotását emelte ki a frakcióvezető. Mint hangsúlyozta: ezek hosszú évekre meghatározzák a jogi környezetet. Fontosnak nevezte még az Országgyűlés tavaszi ülésszakán tárgyalandó javaslatok közül a hungarikumokról szóló törvényt, valamint a társasházakat érintő módosításokat is.

Jelezte: a KDNP-nek lesznek saját kezdeményezései, példaként az előre fizetős, kártyás áram- és gázmérőórákról szóló indítványt említette. Ezt rövidesen benyújtják az Országgyűlésnek, még némi egyeztetésre van szükség a piaci szereplőkkel a gyakorlati alkalmazásról.

A KDNP javaslata alapján minden olyan fogyasztónál, aki hatvan napon túli hátralékba kerül, a szolgáltató kártyás mérőóra felszerelésére lenne kötelezve. Ezzel megakadályozható lenne a további hátralékok felhalmozása, viszont az életveszélyes helyzetek is elkerülhetők lennének. Ha szükség van a fogyasztásra, ezeket az órákat nagyon egyszerűen fel lehet tölteni, a működtetés az önkormányzatok támogatási rendszerébe is könnyen beilleszthető.

HIRDETÉS

A javaslat másik eleme, hogy a hátralékosok minden befizetésének húsz százaléka az adósság törlesztésére fordítódik. A mérőórák úgy működnének, hogy ötezer forintnyi feltöltésből négyezer forint felhasználható lenne, míg ezer forint a fennálló adósságot törleszti.  

Harrach Péter elmondta, a közel 2,5 órás tanácskozáson értékelték a KDNP-frakció munkáját is. A kereszténydemokrata politikus úgy fogalmazott: szakmai szempontból színvonalas munkát végeztek a KDNP-s országgyűlési képviselők. Külön kiemelte a képviselők fegyelmezettségét, mint mondta, kötelezettségeiket a jelenlét, a szavazás tekintetében egyaránt pontosan teljesítették.

Hozzátette: a KDNP fenntartja magának a jogot a jövőben is, hogy a frakciószövetségen belül világnézeti kérdésekben önálló és egységes véleményt képviseljen.

A külön tanácskozás előtt a frakciószövetség szerdától együttes ülést tartott Egerben.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    40 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS