A 4-es metró kapcsán is elszámoltatást ígér Orbán Viktor

Megfelezné a fővárosi politikusok létszámát és a Városháza apparátusát a Fidesz, új városi zrt.-ket hozna létre a közműcégek felügyeletére és a közlekedési problémákra. Orbán Viktor szerint a 4-es metrót be kell fejezni, de ki kell vizsgálni, miért épül drágábban, mint külföldön.

Az 1300 fős Főpolgármesteri Hivatal apparátusának, a 66 tagú Fővárosi Közgyűlésnek és a kerületi képviselőtestületek létszámának megfelezése, városi részvénytársaságok létrehozása a közműcégek felügyeletére és a közlekedési ügyek kezelésére, a 15-20 éves stratégiákat kidolgozó Közmunkatanács újbóli felállítása - ezek a leglényegesebb pontjai a Fidesz „A Nemzet fővárosa" címet viselő Budapest-programjának, amelyet szerdán mutatott be Orbán Viktor pártelnök és Tarlós István fővárosi frakcióvezető.

Tarlós szerint a kétszintű budapesti közigazgatási rendszer összeomlott, ezért azt gyökeresen újra kell szervezni. Mint elhangzott, a Fidesz nem a kerületek megszüntetésében gondolkodik, hanem abban, hogy a 23+1 önkormányzat feladatait és hatásköreit átrendezze, újraossza. A frakcióvezető szerint sarkalatos törvények (mint az önkormányzati, a közbeszerzési vagy a helyi adókról szóló jogszabályok) módosítására is szükség lesz ehhez.

A 2015-ig szóló programban kiemelt szerepet szánnak a közlekedési gondok rendezésére. Tarlós szerint megengedhetetlen, hogy a parkolási bevételeket kiengedi a kezéből a város. A kerékpárosokat a közlekedés egyenrangú szereplőjének kell tekinteni, a kerékpáros ismereteket már az iskolában is tanítva. Százmilliárdos gigaberuházások helyett olyan, kisebb projektekre van szükség, amelyek nagy eredménnyel járnak, javítják a fővárosiak komfortérzetét.

A Fidesz olyan szabályt is bevezettetne, ha valaki üres telket vesz a belvárosban, és három éven belül azon nem kezd építkezni, akkor az ingatlant a vételáron visszavásárolhassa az állam vagy az önkormányzat. Kijelölnék a toronyházak végleges helyét is.

Orbán Viktor hosszasan bírálta a fővárost évtizedek óta irányító MSZP-SZDSZ-koalíciót, amely szétesett a korrupciós ügyek súlya alatt. Szerinte Budapest súlyos állapotban és veszélyben van, a kiút első lépése Tarlós programja lehet, amelyet a Fidesz is támogat, és - tette hozzá - „én is, XII. kerületi lakosként". Úgy vélte, a jelenlegi szabaddemokrata-szocialista városvezetés tönkretette a fővárost, tetteik következményeit pedig nem akarják vállalni. Ez Orbán Viktor szerint nem engedhető meg, ezért, mint mondta, a Fidesz a fővárosban is el fogja számoltatni a felelősöket, „higgadtan, nyugodtan, jogi eszközökkel, de határozottan".

A 4-es metrót a Fidesz országosan és a fővárosban hatalomra kerülve befejezné - mondta Orbán Viktor, Tarlós ehhez azt tette hozzá, hogy kényszerhelyzetbe hozta a fővárost a vezetése a beruházás kapcsán, hiszen az állomások kétharmada készen van, és szinte az összes szerződést megkötötték. Sőt, a metró második - Keleti pályaudvar és Bosnyák tér közötti - szakaszára, mint arról lapunk mai számában írt, 2010 elején ki akarják írni a tendereket, ami 2015-ig megkötné a következő városvezetés kezét.

Orbán Viktor szerint az új kormány egyik első feladat lesz, hogy átvilágítsa a metrószerződéseket, és választ találjon arra a kérdésre, hogy Budapesten miért kétszer, háromszor drágábban épül a földalatti, mint külföldön. A politikai és jogi felelősséget is tisztázni kell, „az nem megy, hogy ellopnak tíz- meg százmillió forintokat". Megjegyezte, a BKV-nál folyósított végkielégítéseket „vissza kell fizetni, és vissza is fogjuk fizettetni".

Orbán Viktor és Tarlós István
Orbán Viktor, a Fidesz elnöke és Tarlós István,
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.