– Ehhez képest Dirk Gerkens az Indexnek azt nyilatkozta, hogy az Ön és helyettese, Kolosi Péter számát kitörölte a telefonjából. Rosszban váltak el?
– Nem, de szíve joga kitörölni a számom a telefonjából. Én nem tettem ilyet, most is benne van.
– Tehát az Ön részéről nincs harag?
– Részemről nincs.
Névjegy
Vidus Gabriella a Kereskedelmi, Vendéglátó-ipari és Idegenforgalmi Főiskolán szerezte első diplomáját, majd 2000-ben marketing-szakközgazdászként végzett a Budapesti Közgazdaság-tudományi Egyetemen. A TV2-nél kezdett dolgozni, 2000-ben csatlakozott az RTL Klubhoz. 2002-ben értékesítési vezetőnek nevezték ki. Az R-Time Sales and Marketing 2004-es megalakulása óta a társaság ügyvezető igazgató-helyettese. 2008 májusától a megújuló R-Time Kft. ügyvezető igazgatója, egyben az RTL Klub kereskedelmi igazgatója. 2015. július 1-jétől az RTL Magyarország vezérigazgatója.
– Tanult-e tőle valamit, amit utódjaként most hasznosít?
– Nagyon sok mindent tanultunk egymástól. Egy mondását azonban biztosan megjegyeztem: a temető tele van nélkülözhetetlen emberekkel.
– Dirk Gerkens...
– Beszélünk másról is, mint Dirk Gerkensről? Mert nem szeretnék résztvevője lenni a Dirk Show-nak.
– Persze. Dirk Gerkens legfontosabb célkitűzése az RTL Klub legyőzése. Kell-e bármit is változtatni az RTL Klub stratégiáján, mert egy a cég működését egy igencsak jól ismerő ember lesz a konkurencia vezetője?
– Nem kell semmit változtatnunk a stratégiánkon.
Én azt normálisnak tartom, hogy a piac második legnagyobb szereplője szeretné legyőzni az elsőt, ezt hívják versenynek Ebben nem látok semmi kivetnivalót. Az RTL Klub toronymagasan vezeti a nézettségi versenyt minden korosztályban,
a kábelcsatornáink is piacvezetők, sikeres gazdasági évre számítok, s a jövő évre is tele vagyunk tervekkel, ötletekkel.
– Dirk Gerkens első lépésként szorosra fűzi a TV2 kapcsolatát az Atmédiával, amely a legtöbb csatorna hirdetési idejét értékesíti jelenleg a magyar tévés piacon. Ez azért kihívást jelent?
– Nem tartok ettől, sőt. Nyilván a tulajdonosváltás miatt a TV2 még nem állt elő a jövő évi hirdetési áraival, talán ezen segít az Atmédiával való együttműködés.
Az, hogy a hirdetők nem tudják a TV2 hirdetési árait, megnehezíti a mi tárgyalásainkat is, de nem lényegesen.
– Az RTL Klub tavaly komoly csatát vívott a kormánnyal a reklámadó miatt, s a kabinet visszakozásra, az adónem egységesítésére kényszerült...
– Nem csatát folytattunk, hanem megvédtük az érdekeinket.
|
Fotó: Reviczky Zsolt / Népszabadság |
– Ha a kabinet újra progresszívvé, árbevétel-arányossá tenné az adónemet, akkor újra csatáznának, vagy ahogyan Ön fogalmazott, megvédenék az érdekeiket?
– Természetesen.
– Dirk Gerkens szerint a reklámadó miatt folytatott csata idején nem ő döntött a Híradó hangnemének kritikusabbá tételéről, mert a hírműsorokat közvetlenül Luxemburgból felügyelték, Kotroczó Róbert, az RTL hírigazgatója közvetlen kapcsolatban állt Rudassal, közösen határozták meg a Híradó tartalmát. Most is Luxemburgból felügyelik a Híradót?
– Nagyon csodálkoznék, ha ez így lett volna.
Az RTL Klub összes tartalmi és szerkesztőségi döntése Magyarországon születik, nem pedig Luxemburgban. Ezen állításait egyáltalán nem tudjuk komolyan venni, nem is értjük, miért állít ilyet.
– Milyennek nevezné a kormány és az RTL Klub jelenlegi viszonyát?
– Kiegyensúlyozottnak.
– A nézettségi versenyt toronymagasan vezeti az RTL Klub, hétfőtől szombatig szinte minden napot megnyer a főműsoridőben, a TV2 pedig a Sztárban sztár vasárnapi sikerével vigasztalódhat. Van-e terve az RTL Klubnak a vasárnap erősítésére?
|
Fotó: Reviczky Zsolt / Népszabadság |
– Főműsoridőben, a kereskedelmi csoportot nézve majdnem 9 százalékponttal magasabb a nézettsége az RTL-nek. Jó pár évvel ezelőtt 2-3 napot is nyert a TV2, ehhez képest elég nagy az előnyünk most. Így ez egyelőre nem prioritás,
de tavaszra nagyon sok tervünk van.
Részletekbe még nem szeretnék bocsátkozni.
– Tart attól, hogy az RTL ismert arcai és kreatív csapatai jövőre a TV2-nél tűnnek fel?
– Nem zárom ki a lehetőségét, hogy próbálnak egyeseket elcsábítani. A produkciók és a cég sikere azonban nem az egyes személyiségeken, hanem az egész csapaton múlik.
A múlt hét legnézettebb műsorai
a teljes lakosság körében (nézőszám)
1. Sztárban sztár (TV2) 1 804 402
2. Hungary’s Got Talent (RTL Klub) 1 631 505
3. A konyhafőnök (RTL Klub) 1 199 699
4. Barátok közt (RTL Klub) 1 120 780
5. Összezárva Friderikusszal (TV2) 1 045 077
6. Fókusz plusz (RTL Klub) 1 031 821
7. Híradó (RTL Klub) 991 011
8. Tények (TV2) 956 822
9. Éjjel-nappal Budapest (RTL Klub) 891 324
10. Gyertek át szombat este! (RTL Klub) 820 459