A Klubrádió 1,4 milliárdos kártérítésre perli a médiahatóságot

A Klubrádió közel 1,4 milliárd forint összértékű kártérítési pert indított a bíróságon a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) ellen az elmúlt négy évben elszenvedett kárai miatt - erősítette meg lapunknak Arató András, a Klubrádió elnök-vezérigazgatója.
A Klubrádió első körben a médiahatósághoz nyújtotta be kártérítési igényét, de az NMHH elzárkózott a károk megtérítésétől. Ezért fordultak most bírósághoz.

A kártérítési igény három tételből tevődik össze. A Klubrádió még 2010-ben pályázaton nyerte el a jelenleg használt 92,9-es, közösségi, tehát ingyenes frekvenciáját, de az akkori médiahatóság, az Országos Rádió- és Televíziótestület, majd annak jogutódja, az NMHH jogellenesen nem kötötte meg vele a szerződést. A Klubrádió több mint három évig pereskedett a frekvenciáért, a bíróság végül jogerősen neki adott igazat, így idén februárban váltott a 92,9-es hullámsávra. Mindeközben az addig használt 95,3-as kereskedelmi frekvencia használatáért jelentős összegeket, legutóbb éves szinten 55 millió forint plusz áfát fizetett a médiahatóságnak.

Arató elmondta, nem csak a jogellenesen beszedett frekvencia-díjakat és annak kamatait kérik vissza. A három évig folyamatosan bizonytalanságban lebegtetett frekvenciajogosultság miatt a rádió elveszítette reklámbevételeinek döntő részét, hiszen a hirdetők nem tudtak biztos lábakon álló vállalkozásként tekinteni rá. Különösen úgy, hogy a rádió sokáig csak kéthavonta megújítgatott ideiglenes műsor-szolgáltatási szerződéseket kapott. Így a rádió csaknem teljesen kiszorult a reklámpiacról, ezért a rádió az elmaradt bevételek formájában megjelenő károk megtéríttetését is kéri a bíróságtól. Harmadrészt pedig a jó hírnevének sérelme miatt perli a hatóságot nem vagyoni kárainak megtéríttetésére.

A Klubrádió 2010 óta nagyon nehéz anyagi helyzetben működik, ezért folyamatosan a hallgatók támogatását kéri. Az október közepi "gyűjtési" héten csaknem 70 millió forintot adományozott több mint ötezer személy a Klubrádió további fennmaradása érdekében. A havi 30 millió forintos fenntartási-működési költségeknek ugyanis csak kis részét fedezik a február óta valamelyest növekvő reklámbevételek.

Blogok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.