A fővárosi oszlopper főszereplőivé váltak a hirdetőhengereken elhelyezett légszennyezettség-mérők, illetve az internetterminálok. Az önkormányzat ezekre alapozza a szerződésbontást. Holott ezek a tenderkiírásnál és a szerződéskötésnél sem voltak többek színes pántlikánál az üzleten.
„A pályázó tegyen javaslatot arra, hogy milyen formában tudja támogatni Budapest társadalmi, kulturális, idegenforgalmi életét.” A 2005-ben kiírt utcabútor-pályázatot szövegező fideszes képviselők aligha hitték, hogy tíz év múltán ebbe a pontba kapaszkodva mondják fel a Simicska Lajossal, a Fidesz korábbi gazdasági potentátjával nagy nehezen tető alá hozott szerződést. A tender célja ugyanis az volt, hogy egy korábbi csorbát (amelybe két fideszes bizottsági elnök is belebukott) kiköszörülve a Simicska Lajos érdekkörébe tartozó reklámcéget hozzák helyzetbe.
Döntő bizonyítéknak tartja a főváros a kamu pályázatot Reviczky Zsolt / Népszabadság |
Az utcabútor-pályázatot a Mahir Cityposter Kft. nyerte meg. A cég ajánlatában öt légszennyezettséget mérő oszlop telepítését vállalta, amelyek mutatják a határértékhez viszonyított arányt is. Ezenfelül vállalták, hogy a „fejlődési tendenciákat tudomásul véve 25 internetes terminállal kombinált hirdetőoszlopot helyeznek ki a Főváros legforgalmasabb útjain. A 2006-ban megkötött szerződésből a helyszínekre vonatkozó kitétel kimaradt, a légszennyezés-mérő eszközöknél viszont belekerült a „kijelzést szolgáló digitális szerkezet” meghatározás. (A felmondásban számon kért százalékos jelölés nem szerepel benne.)