belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
24. csütörtök

'Orbánnal vége lesz a liberális demokráciának'

Magyarország hosszú időre búcsút inthet a liberális parlamenti demokráciának a Fidesz kétharmados győzelme esetén - mondja Debreczeni József közíró. Szerinte az ellenzéki párt nagyarányú győzelmére a közvélemény-kutatási adatok szerint reális esély van, a Fidesz pedig - élve a lehetőséggel - számos sarkalatos, kétharmados többséget igénylő döntést meghoz majd.

MTI| 2009. október 30. |144 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Gábor53 | 2010. január 6. | 03:17:17

Nem kell o.v. re szavazni!!! Ne hogy már meglegyen, a 2/3 os többsége... !!!

nimród | 2009. november 2. | 20:24:15

Nem tudom, Piefke, kire gondolsz. Csak nem az MDF-re? Ők intellektuális és morális szempontból kb. egy nívón vannak az MSZP-vel. Bokrossal ugyan jó koponyát nyertek, akinek a szélsőségesen liberális gazdaságpolitikai nézetein azonban -éppen ezekben az években- „lép át” a történelem. Vagy az SZDSZ valamelyik csoportjára? Mondjuk Kunczééra? Aki belügyminiszterként bevezette a „megélhetési bűnözés” fogalmát, majd 2006-ban, a rendőrök által összevert Révész Máriuszt „Révész Mártiriusznak” nevezte? (Igazi liberális, emberbarát jogvédő, nem?) Vagy Kókára, aki annak idején több milliárdos állami megrendelésen gazdagodott meg? (Megrendelő Magyar Bálint minisztériuma, a leszállított „kakaóbiztos” klaviatúrák ára pedig többszöröse volt a piaci árnak.) Vagy a LMP-re? Ők még valóban „tiszták”, de aligha volnának képesek az ország vezetésére. Ahogy nyilván szóba sem jöhet olyan csoport, amelyik most alakul meg. Lehet, hogy te és társaid szeretnétek valamilyen „új erőt”, de ennek a támogatottsága valószínűleg elenyésző volna. (És semmi garancia az alkalmasságra.) Szemben a Fidesszel, aki -meggyőződésem szerint- most még jobban fog igyekezni és remélhetően teljesíteni is, mint 1998 és 2002 között.

Piefke | 2009. november 2. | 14:34:19

Kedves Nimród, menjünk sorban:
Korrupcióarányok: a FIDESZ pártfinanszírozása 2006. ősze óta masszívan az önkormányzati szférára épül - ez tény, mint ahogy az is, hogy az MSZP-é az államira. Arányok tekintetében pedig elegendő, ha megnézzük, mennyi forrás állt az állam és az önkormányzatok rendelkezésére - mivel a korrupció százalékos mértéke ugyanaz mind a két szférában. (Tudod, vannak objektív, nem magyar korrupciós index-vizsgálatok és ezek nem mutatnak eltérést a magyar állami és önkormányzati korrupció mértéke között...)

"Két kormányképes párt van...": Nem, sajnos egy sincs! A kormányzás ugyanis csak akkor lehet sikeres, ha a kormányzó erőknek reális, egymással rendszert alkotó elképzeléseik vannak a társadalom, a gazdaság, a közjó és az elérendő célok tekintetében. Jelenleg sem az MSZP, sem a FIDESZ nem rendelkezik ilyen elképzelés-rendszerrel; az előbbi azért nem, mert általánosan hiányzik (az egész világon) a modern szocdem-baloldai ideológia, a másik pedig azért nem, mert őt nem a realitások világa, hanem belső, érzelemvilágukból, szocializációjukból eredő erők késztetik a hatalom megszerzésesre és „mindenképpen való” megtartására. (Ez a motívum, bármily különösen is hangozzék, hiányzik az MSZP-nél… De erről itt most nem írok bővebben, a téma ui. hosszabb, mint egy topicbejegyzés…)
Ha tehát az egyik elképzelés nem létezik, a másik pedig nem a reális világból levezetett, akkor egyik sem lehet alapja eredményes, hosszú távon is sikeres kormányzásnak.
AZ MSZP eddigi és a FIDESZ ez utáni kormányzási évei között csupán az a különbség, hogy az első már mögöttünk van és túléltük valahogy, az utóbbi azonban még vár ránk… És nehéz lesz a túlélése!
Ugyanakkor: létezik reális társadalom- és gazdaságkoncepció GYORS megalkotására képes – és azt személyével hitelesíteni is tudó – „harmadik (valójában: az egyetlen) erő”: ez csupán megszervezésre vár. Ők azok, akikről az első bejegyzésemben felsorolásszerűen írtam. A mi felelősségünk, hogy ezt a szervezési feladatot elvégezzük – mert „..egész nép bánja, ha egy ember elmulasztja azt, amit tenni megengedett a lehetőség”!
…De ismétlem: a téma messze „túllóg” egy topicbejegyzésen!

nimród | 2009. november 2. | 07:39:26

Kedves Piefke, én nem „nyeretlen kétéves” vagyok. Jól ismerem az MSZP-t és a Fideszt is. Önkormányzati tevékenységüket meg különösen. Igen, biztos, hogy vannak korrupt Fideszes vezetők, sőt tudom, hogy vannak tisztességes szocialista politikusok is. Csak az arányok, kedves barátom. Ami az egyiknél szinte tipikus, az a másiknál kivétel.

A „politika a lehetőségek művészete”, mondta valaki. (Illetve valakik, mert sokan mondtak ilyesmit.) De ez a mondás nemcsak a politikusokra, hanem a választókra is érvényes. Ábrándozni értelmetlen. Ma Magyarországon két kormányképes párt van, a Fidesz és az MSZP. Egyik sem hibátlan, és akkor még enyhén fogalmaztam. De a Fidesz a sokkal kisebb „rossz”. Szerintem nagyságrenddel. Van összehasonlítási alapunk. A Fidesz kormányzása, -amit te erősen és alaptalanul lebecsülsz- és a mostani országromboló, szinte „eszement” hét év. Amihez képest, minden torgyáni ámokfutás, „korona utaztatás” vagy „három hetenként ülésező parlament” mellett is, a Fidesz négy éve a nyugodt fejlődés és bizakodás időszaka volt.

tatu | 2009. november 2. | 02:20:02

Justicia

Ugyan már, miért kell megsértődnöd? Pocskondiázol vkit (DJ-t)a személyében, amikor meg rákérdezek, elbújsz egy híradás mögé. Szidod az eddigi kormányok tevékenységét, elégedetlen vagy az eddigi pártokkal és a mostani demokratikus rendszerrel, hát persze, hogy úgy értem, jobbikos vagy. De ha nem vagy az, ha ez neked szégyenletes, vedd magadnak a fáradtságot, és viselkedj és írj úgy, ahogy egy konzervatív jobboldali polgárhoz illik. A téma befejezésében egyébként egyetértünk.

Piefke | 2009. november 1. | 23:28:03

Ugan, Nimród: ki beszélt itt arról, hoigy a felsoroltak az MSZP szavazó lennének??? Honnan olvastad ezt ki?
AZ MSZP ugyaúgy idegen tőlük - és az ország, a nép valódi, hosszú távú érdekeitől - akár a FIDESZ. Nem arról van szó, hoyg: MSZP=jó és FIDESZ=rossz; a valóságos "képlet" így fest: MSZP=FIDESZ=konraszelekció+korrupció.

Igen, az MSZP lopott és korrupt volt - akárcsak a FIDESZ, kormányzása idején és jelenleg is az önkormányzatokban... Ezzel lehet nem szembenézni és nem számot vetni, de aki nem képes a valósággal szembenézni, az vagy vak, vagy gyáva ehhez!

...Arról (is) írtam, hogy Magyarország jövőjét nem szabad a múltban (a konzervatív ideákban és megoldásokban) keresni; aki konzervatív, az valójánan a jövőtől fél, mert bizonytalannak érzi abban a saját jövőjét. Ennek a bizonytalanság sokféle lehet - de egyik sem elég ok arra, hogy saját félelmünket tompítandó feláldozzuk az egész nép esélyét a jövőre.

Ha gondolod, akár személyesen is elbeszélgethetünk ezekről...

nimród | 2009. november 1. | 21:42:54

Piefke úgy próbálja bátorítani magát és elvtársait, mint a sötét erőben ijedten szaladó gyermek. És eközben egy csomó szamárságot hord össze. Például felsorolja, hogy kik az MSZP potenciális szavazói. Többek közt a következők:
akik hiszen a teljesítményben és nem szeretik a kontraszelektált vezetőket,
akiknek tudása bárhol a világban megállná a helyét
akik modern, teljesítőképes, nyugat-európai „stílusú” Magyarországot akarnak
akik nem félnek megmérettetni
akik belátják, hogy ha új kihívásokra régi válaszokat próbálnánk adni, akkor csak vesztesek lehetnénk.

De vajon honnan veszi, hogy fenti tulajdonságokkal rendelkező állampolgárok különösen vonzódnak az MSZP-hez? Úgy gondolja, hogy kormányzati teljesítménye, netán vezetőinek intellektuális és morális kvalitásai indokolják ezt? Az elmúlt hét évben kormányaik közel megduplázták az államadósságot. És építettek belőle néhány száz kilométer autópályát, háromszoros áron. (!) Az eladósodottság, az elmúlt hét év gyalázatos kormányzása miatt nem lehet a gazdasági válságból való kilábaláshoz szükséges, bátrabban költekező költségvetési politikát folytatni. Versenyképesség tekintetében a visegrádi országok között 2002-ben messze az elsők voltunk, a „világranglista” 30. helyén álltunk. Most utolsók vagyunk az 58. hellyel. (HVG 2009. szeptember 12. - 68. oldal) Egyre nő a munkanélküliség és a nyomor. A társadalom mély apátiában van, a világ egyik legpesszimistább országa lettünk. Magyarán és röviden: az országot az elmúlt hét évben tönkretették.
Az MSZP „jelentős” teljesítményt mindössze a kriminalitás területén ért el. No nem a bűnüldözésben, hanem a bűnelkövetésben. Jó, hát még nincsenek jogerős ítéletek. A gyanú azonban nagyon alapos, például Zuschlag, Hunvald esetében. De ne feledkezzünk meg a kontraszelektált vezetőknek kifizetett elképesztő mértékű végkielégítésekről, vagy a nem létező, illetve közhely-gyűjtemény tanulmányokért kifizetett pénzekről sem. (Szerzőik nem féltek „megmérettetni” magukat.) Ezek vonzanák olyan nagyon azokat az embereket, "akiknek a tudása bárhol a világon megállná a helyét"? Na ne!

Justicia | 2009. november 1. | 21:37:03

tatu!

1., Nem vagyok és nem is leszek a Jobbik tagja!

2., Úgy látom megértési problémáid vannak!

3., Újfent idézem az általam korábban leírtak egy részét:

"A hírügynökség ezzel szemben úgy tudja, az átvilágítások alkalmával kizárólag a III/III-as csoportfőnökség névsorát vizsgálták át, a hírszerzési vagy kémelhárítási területen tevékenykedők átvilágítása a mai napig jogszabályi akadályok miatt várat magára."

4., A kettőnk között kialakult polémiát ezzel lezártnak tekintem.

Piefke | 2009. november 1. | 20:17:12

Debreczeni József szerint Orbán Viktor és a Fidesz jövő évi kétharmados parlamenti győzelme megállíthatatlan…

Valóban az lenne? Nézzük a tényeket – mindenek előtt a matematikai tényeket:

Ma Magyarországon 8.040.000 szavazásra jogosult választópolgár van. Több parlamenti választás tapasztalatai azt mutatják, hogy nagyjából a választók 60-65%-a él szavazati jogával – ez kb. 4,8-5,2 millió szavazat. (A legutóbbi, 2006-os országgyűlési választások I. fordulójában 5.408.050 érvényes szavazatot adtak le összesen – feltehetőleg a 2010-es választásokon kisebb lesz a szavazói aktivitás.) A Szonda Ipsos október 13-án közzétett vizsgálatai szerint a FIDESZ támogatottsága a teljes választási joggal rendelkező népességen belül 36%-os és ez „a százalékokat a választópolgárok számára átfordítva október elején 2,9 millió főt” jelentene, azonban tekintettel az említett 60-65%-os választói részvételre a valós szavazatszám inkább valahol 2 millió körül lehet. (Az egyszerű szorzás 1,75 – 1,9 milliós eredményt adna, ám tekintettel a FIDESZ-tábor „mentális elkötelezettségére” az említett 60-65%-on belül ők valószínűleg arányosan „felülreprezentáltaknak” tekintendők, ezért kell a szavazatszámot felfelé korrigálni!) A 2006-os választásokon a FIDESZ-KDMP 2.272.979 szavazatot kapott. A „balliberális oldal” – MSZP+SZDSZ – összesen 2.677.451-et.
Jelenleg az MSZP 10% körül áll, az SZDSZ pedig szinte eltűnt – de nem tűntek el egykori szavazóik és egy jelentős részük nem is „állt át” a FIDESZ táborába: az inaktívak, a „nemtudomok” soraiban találhatók meg. Azok pedig, akik jelenleg a FIDESZ-re adnák közülük szavazatukat, ezt leginkább „jobb ajánlat híján” teszik, azzal bíztatva/áltatva magukat, hogy „talán azért mégis észre térnek a fiúk”…

Debreczeni 2/3-ának tehát az az „alapfeltétele”, hogy az előttünk álló 5 hónapban ne jelenjen meg ez a bizonyos „jobb ajánlat” a magyar politikai palettán – mert ha megjelenik, akkor az egykori ballib szavazók, nemtudomok és átpártolók egyaránt, tömegesen állnak az új „minőségi ajánlat” mellé!

Ez, szerény becslések szerint is, egy másfél milliós tömeg, amely csak arra vár – és abban reménykedik - , hogy „jön valaki!”.

…De kik is ők, „tételesen”?
• az egyén szabadságát, intellektuális függetlenségét sokra tartók
• akik hiszen a teljesítményben és nem szeretik a kontraszelektált vezetőket
• akik egyszer-többször már átélték, mit jelent a „kirekesztők” uralma
• akik nem szeretnék, ha gyerekeik „konzervatív-keresztény szellemben” kellene, hogy felnőjenek
• akiknek tudása bárhol a világban megállná a helyét
• akik modern, teljesítőképes, nyugat-európai „stílusú” Magyarországot akarnak
• akik nem félnek megmérettetni
• akik belátják, hogy ha új kihívásokra régi válaszokat próbálnánk adni, akkor csak vesztesek lehetnénk

Térjünk most vissza a FIDESZ-KDMP szavazatszámaihoz: fentebb úgy kalkuláltunk, hogy a 2010-es választásokon nagyjából 2 milliót valamivel meghaladó szavazatot fognak szerezni. Ha ezt összevetjük 2006-os eredményükkel, akkor látnunk kell, hogy egyáltalán nem nőtt szavazóik száma – csak ellenfeleik szavazati „tűntek el”! Nem arról van szó, hogy több választó lett a nemzeti-konzervatív eszmék hívévé, hanem arról, hogy a progresszív orientációjú szavazók maradtak „zászló és vezér híján”. (A Jobbik-jelenségre most nem térünk ki, arról csupán annyit, hogy az nem több egyszerű „pánikreakciónál”…)

A kérdés tehát nem az, mit tett a FIDESZ, amitől „ennyire megugrott”, hanem az: mit kell tennünk a következő öt hónapban, hogy a „mi progresszív másfélmilliónk” magához térjen? A FIDESZ ugyanis nem tett semmit: nem is tehetett. Miért? Azért, mert a FIDESZ nem az aktivitás, a „valamit tevés” pártja, hanem – leglényegét tekintve – egy „lélektani jelenség”: akár vezetőit, akár szimpatizánsait tekintjük, az vesszük észre, hogy számukra „lelki kényszerek” határozzák meg a politikai magatartást. „Valami ellen” vannak, küzdelmet folytatnak – lényegét tekintve saját „démonaik” ellen. És ennek a küzdelemnek semmi köze a valósághoz – mert ez „belül folyik”! …Őszintén szólva: csodálkozom, hogy „ballib értelmiségiek” még sosem vizsgálták alaposan a magyar konzervativizmus (egyéni és közösségi) mentális gyökereit. Érdekes eredményekre jutnának!

Mi következik mindezekből? Nem más, mint hogy a „progresszív másfélmillió”, aki nagyon is a valóságban él, ha hiteles személyektől valós célokat kaphat, akkor okvetlenül megakadályozza a konzervatívok „túlnyerését” – tehát: igenis „széttéphető” a Debreczeni-féle forgatókönyv!

Ne feledjük: nincs reménytelen harc, csak „terv és vezér” kérdése a győzelem! És arról se feledkezzünk meg, hogy nem a legagresszívebb, kényszerképzetei által sarkallt erő fog feltétlenül győzedelmeskedni, hanem a legszervezettebb és legkövetkezetesebb…

tatu | 2009. október 31. | 23:42:08

Justicia

Mivel M-on demokrácia van, azt utálsz, akit akarsz, ehhez jogod van. De jogállam is van, így bizonyíték nélkül vádaskodni nem igazán polgári jellemvonás. Ezért szeretnék néhány dolgot a figyelmedbe ajánlani:

1. Az elmúlt 20 évben 2 ciklusban is jobboldali kormány volt hazánkban, így a tikosszolgálatokat is ők felügyelték. Nem egészen értem, miért pont egy kormányváltás után (amikor immár harmadik ciklusban kerülne hatalomra polgári kormány) derülne ki valami ebben a témában. Gondolod, hogy Pintér élesebb szemű, mint Boross, Gálszécsy, Füzessy, Kövér, Demeter?
2. Furcsállom, hogy magadat MDF alapítónak tituálod, meg Konzervatív köröket emlegetsz, ugyanakkor negligálod az Antall-, Boross-, horribile dictu Orbán-kormány tevékenységét.
3. Született pesti vagyok, és mint ilyen, hajlamos a vidék lesajnálására, bár küzdök ellene. Azért még én sem hiszem, hogy te ismerhetsz mindenkit Kecskemétem, pláne azt nem, hogy kiről mit gondolnak. Állapodjunk meg abban, és ezt el is hiszem neked, hogy a k-i Jobbik tagsága egyöntetűen utálja DJ-t.
4. Pusztuló agysejtjeim közt azért még akad néhány, amelyik DJ OV-ról írt könyvének emlékét hordozza. Netán csak nem úgy gondolod, hogy KL akkoriban trehánykodott? Vagy „az én besúgóm jó besúgó, a te besúgód rossz besúgó”?

Hát, bárhogy is nézem, azt kell mondanom, a jelek szerint az MDF alapítói között is voltak nem egészen odavalók. De ez gondolom téged nem igazán bánt, hiszen a körkörös honvédelem nagy hadügyérével jobb társaságot találtatok, mint a polgári jobboldal.

Én, mindenesetre, javasolnám, hogy akinek DJ-t van kedve anyázni, nyisson egy olyan topicot, hiszen MEGTEHETI.
Akinek viszont DJ demokráciáról való felfogásához van észrevétele, írjon már végre a jelen topicba is.

Justicia | 2009. október 31. | 22:44:40

tatu!

A helyzet az, hogy mindegyik állítás igaz lehet, mert vannak átfedések a
különböző csoportfőnökségek között. Ez majd hamarosan kiderül a kormány
és rendszerváltás után!

Egy dolog biztos: debreczeni elvtárs közutálatnak "örvend" városunkban, Kecskeméten!

Itt volt középiskolai tanár a Katona József Gimnáziumban, itt volt tagja
a Kecskeméti Konzervatív Körnek, mindkét helyről kirúgták gyurcsányi jól
fizetett bérrettegőjét! Talán nem véletlen...

És persze itt volt beépítve MDF alapító tagként debreczeni főhadnagy elvtárs!
Ez nyílt "titok" szeretett városunkban Kecskeméten...

tatu | 2009. október 31. | 21:35:29

Justicia

Próbálom a dolgot úriemberek (polgárok) közti szinten megtartani, de ez így nehéz lesz. A problémám lényege, azon kívül persze, hogy az ügynöki múlt már megint előjön egy kis pedofíliával ízesítve (honnan olyan ismerős nekem ez, azon kívül persze, hogy zsíros utánböfögés szaga van a dolognak), hogy a III/III-as múlt eleve ki lett zárva. Gratulálok. Maradt a többi. Állításod szerint DJ feladata az MDF szétverése volt. Hát ez bizony a III/III tipikus feladata. Nem a III/I-es és nem a III/II-as. Ember, gondolkodj!!!!! Te magad írod, a III/I Hírszerzés, a III/II Kémelhárítás. Mond azt, hogy DJ-t a III/III szervezte be "destruálni". HŰHA, de akkor meg TÉVEDNE A CIKK?

Justicia | 2009. október 31. | 21:11:53

Kedves tatu!

Az imént írt hozzászólásom alapján érthető meg igazán debreczeni elvtárs
tevékenysége, ezért megismétlem korábbi írásomat:

A HavariaPress birtokába került dokumentumok szerint - a 80-as évek elején - a magyar-történelem szakos tanárként dolgozó Debreczenit akkor szervezték be, amikor kiderült, hogy tanítványaival meg nem engedhető intim kapcsolatot létesített. A terhelő, illetve kompromittáló adatok alapján beszervezték, és akkor kapta a D-072-es fedőszámot.

A dokumentumok tanúsága szerint az állambiztonsági szervek utasítására lett az MDF alapító tagja. Operatív munkájával felettesei elégedettek voltak, ezért 1990 elején főhadnaggyá léptették elő, tartótisztjét pedig alezredessé. A hírügynökségnek nyilatkozó politikus tagadta, hogy kapcsolatban állt volna az állambiztonsági szervekkel, a dokumentumokat sem kívánta megtekinteni. Mint mondta: amikor ORTT-tag volt, már egyszer átvilágították, és akkor nem találtak rá vonatkozó adatot.

A hírügynökség ezzel szemben úgy tudja, az átvilágítások alkalmával kizárólag a III/III-as csoportfőnökség névsorát vizsgálták át, a hírszerzési vagy kémelhárítási területen tevékenykedők átvilágítása a mai napig jogszabályi akadályok miatt várat magára.

Justicia | 2009. október 31. | 21:00:54

tatu!

Elnézést kérek, de csak most tudok válaszolni a kérdésedre:

A III-as főcsoportfőnökségen belül öt csoportfőnökség és hat önálló osztály jött létre. Ez utóbbiak feladatai közé tartozott például egyes személyek operatív figyelése, a rádiófelderítés vagy a levelek és küldemények ellenőrzése ("K-ellenőrzés"). A központi szervezet mellett a főcsoportfőnökség megyei szerveiként funkcionáltak a - helyileg - a megyei rendőr-főkapitányságokon működő, de az állambiztonság szakirányítása alá tartozó III/II-es vagy III/III-as osztályok.

III-as Főcsoportfőnökség

III/I. Hírszerző Csoportfőnökség

III/II. Kémelhárító Csoportfőnökség

III/III. Belső reakció és Szabotázselhárító Csoportfőnökség

III/IV. Katonai Elhárító Csoportfőnökség

III/V. Operatív Technikai Csoportfőnökség

istvan | 2009. október 31. | 20:28:06

grelászló: persze lehet, hogy ha arra gondolsz hogy a bíróság által feloszlatott szervezetnek tilos tüntetni. Azzal azt hiszem egyet lehet érteni.

istvan | 2009. október 31. | 20:26:09

grelaszlo: Tilos tüntetni? Én rengeteg tüntetést láttam rengeteg jobboldali szervezet, önkormányzati szövetség, szakszervezet és egyéb érdekvédelmi szervezet által...

tanker | 2009. október 31. | 19:53:12

Tisztelt Debreceni Úr!
Tekintsünk el attól,hogy mi van és volt itt 8 évig,de,hogy az embereknek elege van belőle az sicher.

nimród | 2009. október 31. | 18:18:00

„tooop | 2009. október 31. | 17:17:43 hozzászólása nagyszerűen szemlélteti a balliberális elme működését.

Szerinte rettenetes veszélyek elé nézünk. Újra körbe fogják hordozni a koronát, és három hetente ülésezik majd a parlament. Meg megáldják az óvodások ebédjét. Mennyivel szebb és jobb volt az elmúlt hét év. Hetenként ülésezett a parlament, nem vitték sehová a koronát, bár Gyurcsány megsúgta Angéla Merkelnek, hogy annak nem a parlamentben lenne a helye.
Igaz, közben véresre verték az ellenzéki ünneplés hazafelé igyekvő résztvevőit 2006. október 23-án. Igaz, közben megduplázódott az államadósság, és elsőből utolsók lettünk minden mutatóban, a visegrádi országok között. Igaz, hogy egyre nő a munkanélküliség és a nyomor. A társadalom mély apátiában van, a világ egyik legpesszimistább országa lettünk. Magyarán és röviden: az országot az elmúlt hét évben tönkretették. Mindez igaz. De mit számít, ha egyszer nem kell a Kárpátokból származó földből dombocskát építeni.

Népünk azonban nem díjazza a balliberális gondolkodást és képviselőit, és a történelem szemétdombjára fogja küldeni őket.

tooop | 2009. október 31. | 17:17:43

Lesz itt újra három hetenkénti parlament, kéthavonkénti interpellációs lehetőség, Putyin mintára létrehozott köztársasági elnöki hatalom s egy-két hasonló nyalánkság. Lehet majd ütemesen, síró szemmel tapsolni, koronát körbevinni a falvakon, zászlóanyákat választani, a Kárpátokból származó földből dombocskákat építeni minden városkában, óvodai ebédet megáldani, stb, stb... Hurrá!

nimród | 2009. október 31. | 16:30:53

Vakablak írja (vakablak | 2009. október 31. | 10:25:37):
„A Fidesz -híveivel együtt- csak és kizárólag a honosítandó külországi magyarok szavazataiért akarja a kettős állampolgárságot”.

Gyalázatos rágalom. A Fidesz vezetői és tagjai őszintén együtt éreznek a határon túli magyarokkal, és ahogy tőlük telik, igyekeznek segíteni nekik. Olyasmit, amit vakablak állít, csak életidegen dogmákon felnőtt, nemzeti érzést és emberi empátiát nem ismerő balliberális agy tud kieszelni. A határon túli magyarok számára az anyaország törődése létfontosságú. Ennek egyik, általuk igényelt megnyilvánulása a kettős állampolgárság. Vakablak véleményét olvasva, csak csodálkozni lehet azon, hogy viszonylag intelligens emberek, amilyen ő is, nem értik, hogy a határon túli magyarok miért utálják őket.

adam1 | 2009. október 31. | 11:14:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

vakablak | 2009. október 31. | 10:25:37

kocsobur | 2009. október 31. | 05:19:01
"Re#vakablak ("abból a körülményből kiindulva, hogy a 2014-es választásokon a kettős állampolgárság megadásával a Fidesz potenciálisan több millió új lelkes hívét vonhatja be a választásokba,")"

"Ugyanis a parlament elött fekszik a Fidesz/KDNP törvényjavaslat, ami kifejezetten NEM JÁR SZAVAZATI JOGGAL.."

Ennek a kitételnek a mostani törvényjavaslatban se jelentősége sincs, se jövőbeli hatálya. A Fidesz – híveivel együtt – csak és kizárólag a honosítandó külországi magyarok szavazataiért akarja a kettős állampolgárságot, ez köztudott, és a legtöbb jobboldali által sem tagadott körülmény (lásd akár a nol-on a kommentek százait a témával kapcsolatban). 2014-ig bőven lesz alkalma a Fidesznek, hogy egy tetszőleges pillanatban úgy módosítsa az alkotmányt és a választási törvényt, hogy az új állampolgárok már szavazhassanak is.

kocsobur | 2009. október 31. | 05:08:54
"Izraeli import gyűlölet-gyárosokkal? ron werber és tsai?"

Az MSZP szolgálatában a magyar nép ellen felesküdött izraeli import gyűlölet-gyárosok a jobb/szélsőjobb túlburjánzó fantáziálásán túl a valósággal nem hozhatók fedésbe.

grelaszlo | 2009. október 31. | 08:31:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

istvan | 2009. október 31. | 08:15:51

Kovacsmamanak javaslom Észak Koreát. Ott olyan demokrácia van ahol Kuncze és Gyurcsány nem mer pofázni. Mondjuk ott Kovácsmama sem mer pofázni.

Dr Photon | 2009. október 31. | 08:14:49

Mit is mondott Kover Laszlo? Nem kell felni, nem fog fajni?
Vagy osszekeverem valaki massal? Annyi langeszt termett mar Papa varosa...

Fáni | 2009. október 31. | 08:00:53

Jobb oldaliak!
Önöknek lesz a legnagyobb csalódás a fidesz hatalomra kerülése! Hihetetlen,hogy elhiszik amit most mond / kisebb parlament,önkormányzatok,párt finanszírozás stb./Unalmas az öszödi beszéd!Jó lenne ha Színművészeti egyetemi beszédről sem feledkeznének meg!Oszt jó napot!

kistelkes | 2009. október 31. | 07:15:59

Szégyen, hogy a szavazók bizalmát ennyire régen és ilyen mértékben elvesztő garnitúra az utolsó pillanatig hatalmon akart maradni. Ez a liberális demokrácia megcsúfolása.
Az elmúlt 7 és fél év kormányzása nagyon közel vitt minket a teljes gazdasági és politikai csődhöz. És még mindig hónapokig kell várnunk arra, hogy ez a garnitúra eltúnjön végre.

guga | 2009. október 31. | 07:07:06

Biztos sokan elmondták már okos emberek, s Debreceni előtt sem ismeretlen a dolog, hogy az esetleges fidesz 2/3-ad az mszp szélsőséges politikájának köszönhető.

Demokráciákban az elfogadott menetrend az, hogy egy őszödi beszéd után minimum távozik a kormány. Új választásokat írnak ki, s az mszp ugyan elveszíti a választást, de most lényegesen nagyobb bizalmat élvezne, s a szavazótáboruk is stabilabb lenne.

Az mszp köszönje meg a bazári majom Gyurcsánynak, hogy megszűnik létezni.
Mert ahelyett, hogy távozott volna, a rendőrséget felhasználva megtámadta az ünneplő tömeget.
Nos, ez emberi léptékkel sima diktatúra, amiből köszönöm, de nem kérünk.
Debreceni meg, ha annyira vágyik egy fényes valag után, hát vonuljon félre Gyurcsánnyal, ebben senki nem fogja megakadályozni.
De, hogy az mszp nem fog többet labdába rúgni ebben az országban az biztos.
Közpénz nélkül majd egy alagsori pinyóban könnyesre énekelhetik magukat, hogy fel fel ti rabjai a földnek...

muhaha

lacus48 | 2009. október 31. | 06:51:41

Ha egy liberális demokrácia ezt tudja mint ahol ma tart az ország akkor az méltán megérett az elmúlásra.

tökös | 2009. október 31. | 06:48:56

Debreczeni Józsi egy lócitrom...

Most éppen a szocialisták házi kutyája, nyaldossa a gazdi talpát..

A szocialistákon már ő sem segít... csak árt..

kocsobur | 2009. október 31. | 05:19:01

Re#vakablak ("abból a körülményből kiindulva, hogy a 2014-es választásokon a kettős állampolgárság megadásával a Fidesz potenciálisan több millió új lelkes hívét vonhatja be a választásokba,")

:P

Engedje meg, hogy a kifejezetten "liberális" 168 Óra friss cikkével kedveskedjem:
http://www.168ora.hu/itthon/kettos-allampolgarsag-fidesz-kdnp-hataron-tuli-magyarok-45601.html

A címe is beszédes: ketyeg az óra.
Ugyanis a parlament elött fekszik a Fidesz/KDNP törvényjavaslat, ami kifejezetten NEM JÁR SZAVAZATI JOGGAL..
Az MSZP ha azt most nem fogadja el...

kocsobur | 2009. október 31. | 05:10:04

Itt a folytatás (két ilyen "ellenséges"linket ugyanis nem lehet egy hozzászólásban bejelölni):

http://www.hetivalasz.hu/cikk/0207/4498

kocsobur | 2009. október 31. | 05:08:54

Re#vakablak ("Kérdés, hogy Debreczeni úr pontosan mire gondolt, amikor azt mondta, hogy Orbán hatalomra kerülésével vége lesz a liberális demokráciának. Találgatok: a liberális demokrácia elidegeníthetetlen része, hogy a választásoknak szabadnak és fairnek kell lenniük, továbbá a politikának része kell hogy legyen a pártok-jelöltek közötti fair versengés.")

Aha. Izraeli import gyűlölet-gyárosokkal? ron werber és tsai?
Ez a része a "liberális demokráciának"?
A 2002-es választási csalással kapcsolatban ajánlok irodalmat:
http://hetivalasz.hu/cikk/0207/4426

Jelzem, soha nem cáfolták, perelték vagy helyreigazították.
Fontosabb volt a bármi áron való megsemmisités és az elhallgatás.

kovacsmama | 2009. október 31. | 04:55:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kovacsmama | 2009. október 31. | 04:47:39

Moderálási alapelvek- komment törölve -

maximilien | 2009. október 31. | 02:02:38

nevetséges ez a hisztéria. semmi sem fog változni egy fidesz-kormány (vagy akár jobbik) alatt. lesz egy kis nacionalista melldöngetés (szimbolikus kielégítés és fájdalom csillapító a rajongóknak), a társadalom jellege meg konstans marad, ugyanaz a kegyetlen periféria-kapitalizmus (munka-intenzív exportőr összeszerelő-állomás 30%-os munkanélküliséggel stb.) lesz, ugyanaz a "social dumping" gazdaságpolitika, leöntve egy kis bárgyú magyarkodással, meg állami állásokkal a fidelitas-rózsadomb tengelynek.

egyszóval ugyanaz lesz mint most, csak a "karaktermaszkok" fognak változni.

hacsak nem...de le se írom.

chili | 2009. október 31. | 01:17:38

A venezuelai Chavez jo pelda lesz Orbannak, kb. a rajongoi olyan szellemi szinvonalon vannak, mint azt a mellekelt hozzaszolok is bizonyitjak. Nem fog o semmit eroltetni, minderol szavazni fogtok, es minden tiltakozas es ellenjelolt rovid uton el lesz tuntetve a szinrol a legdurvabb hazugsagokkal. Ez megy mar 7 eve: koze nincs a valosaghoz, amit itt a Kedves Vezeto es kiszolgaloi allitanak, viszont jo sokszor elmondjak. Az mszp es szdsz nem lopott tobbet, mint a fidesz,anno, csak ok egy kerlehetetlen es fegyelmezett orzo-vedo titkosszolglattal vannak elkapva, nem amator modon. Ideje lenne moatmar megtudni, hogy kik loptak ki az oszodi beszedet! Ezen az alapon nyilvanossagra kell hozni Orban ossszes tanacskozasat az oveivel! Megpedig ugy, hogy nem tudnak rola.

tudodki | 2009. október 31. | 00:54:33

bakonyi gyuri | 2009. október 31. | 00:33:38

O sancta simplicitas!

tudodki | 2009. október 31. | 00:41:14

evianna | 2009. október 31. | 00:25:32

"te komolyan azt hiszed, hogy itt csak baloldaliak lopnak-rabolnak?
jó, tegyük fel, hogy őket mind elkapdossák - mit fog csinálni a többi? (szerintem: benyomulnak az üresen hagyott piaci résekbe - erről szól a kormányváltás)"


És akkor már nem is érdemes kormányt váltani, ugye? Tudodki hiszi el ezt a szoci szöveget (is).... Közös bűn, mindenki sáros, stb, stb, stb. A könyökömön jön ki ez is.

bakonyi gyuri | 2009. október 31. | 00:33:38

Szegény vakablak, nem kell törődni ezekkel a szerencsétlenekkel. Csak teljesítik a polgári körös feladatot. Tudod az igazi fideszes polgár a mocskolódásáról ismerszik meg.

Nem világos, vannak-e ezekben a fejekben tekervények egyáltalán, és mik a preferenciáik. De szemmel láthatóan, demokrácia, szabadság irreleváns fogalmak számukra.

evianna | 2009. október 31. | 00:25:32

CtrAlt | 2009. október 31. | 00:02:17
te komolyan azt hiszed, hogy itt csak baloldaliak lopnak-rabolnak?
jó, tegyük fel, hogy őket mind elkapdossák - mit fog csinálni a többi? (szerintem: benyomulnak az üresen hagyott piaci résekbe - erről szól a kormányváltás)

tudodki | 2009. október 31. | 00:14:24

Hammada Fleet | 2009. október 30. | 23:58:35

"A nagy kérdés az, hogy a szocik mikor hajlandóak végre kijózanodni, nagytakarítást végezni és nyugodt fejjel végig gondolni, hogy hol cseszték el és merre tovább. Ebből a szempontból Gyurcsány fellépése bíztató fejlemény."

A kecskére bízni a káposztát? A morális iránytű végleg elromlott....

medve1942 | 2009. október 31. | 00:09:49

Bocs, vakablak, azért tegyük hozzá, hogy Kövér legutóbb írásban nyomatékosan hangsúlyozta, senki se gondolja az elszámoltatást leszámolásnak.
Mivel tudtommal nem vágat hajat és bajuszt a mostani kormány bukásáig fogadalma szerint, nem lehet mindig pontosan érteni, mit mond, de ezt most írásba is adta.
Persze, más kérdés, hogy hányan szeretnének leszámolni szomszéddal, főnökkel stb. amolyan 49-es vagy 57-es módon...:-)

CtrAlt | 2009. október 31. | 00:02:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Hammada Fleet | 2009. október 30. | 23:58:35

bakonyi gyuri | 2009. október 30. | 23:47:11

Igazad van, ráadásul Magyarország - minden látszat ellenére - nem Olaszország és nem Oroszország. Magyarországon a rendpárti lelkesedést a szocik és a szadesz elcseszett intézkedései alapozták meg (jó alaposan), de ebből nem következik, hogy a magyar társadalm rendpárti lenne. A legkevésbé sem az, csak tele van a gatyája.
Majd amikor ovival meg a idióta bandájával lesz tele a magyarok gatyája (volt már olyan), akkor majd rájönnek, hogy nem olyan egyszerű egy rebellisnek szocializálódott társadalmat kézben tartani.
A nagy kérdés az, hogy a szocik mikor hajlandóak végre kijózanodni, nagytakarítást végezni és nyugodt fejjel végig gondolni, hogy hol cseszték el és merre tovább. Ebből a szempontból Gyurcsány fellépése bíztató fejlemény (nem véletlen, hogy a fidesz propagandalégiója már teleírta a nol néhány winchesterét a Gyurcsány-cikk alatt).

chazooo | 2009. október 30. | 23:58:34

Moderálási alapelvek- komment törölve -

vakablak | 2009. október 30. | 23:47:40

Van abban valami lenyűgözően vicces, hogy az e pillanatig beérkezett 92 komment közül a gyalázkodók mindegyikéből az látszik, hogy a "liberális demokrácia" fogalmát abszolút nem értik szerzői.

Az általános félreértést nyilvánvalóan a "liberális" jelző okozza. Az ide írogatók jelentős része valamiért úgy gondolja, hogy egy demokrácia attól liberális, hogy liberálisok vannak hatalmon, vagy valamilyen egyéb módon játszik meghatározó szerepet egy (vagy több) liberális párt vagy eszme. Ez azonban tévedés. A liberális demokráciákat jellemzők konkrét katalógusa határozza meg. Ha egy demokratikus rendszer teljesíti e katalógus pontjait, akkor azt egyezményesen liberális demokráciának nevezzük, ha nem teljesíti, akkor valamilyen más nevet kell adnunk neki. (Az ún. "közvetlen" demokrácia pl. nem tartozik a liberális demokrácia fogalmi körébe.) A "liberális demokrácia" másik, egyébként szintén félreérthető neve az "alkotmányos demokrácia". (Azért félreérthető, mert egy demokrácia pusztán attól még nem nevezhető ezen a néven, hogy az országnak alkotmánya van.)

Kérdés, hogy Debreczeni úr pontosan mire gondolt, amikor azt mondta, hogy Orbán hatalomra kerülésével vége lesz a liberális demokráciának. A rendezvényen nem voltam ott, Debreczeni kifejtett véleményét nem hallottam, csak a fenti rövid MTI-hírből indulok ki. Találgatok: a liberális demokrácia elidegeníthetetlen része, hogy a választásoknak szabadnak és fairnek kell lenniük, továbbá a politikának része kell hogy legyen a pártok-jelöltek közötti fair versengés. A megfélemlítés jelenlegi és előre látható jövőbeli szintjén, továbbá abból a körülményből kiindulva, hogy a 2014-es választásokon a kettős állampolgárság megadásával a Fidesz potenciálisan több millió új lelkes hívét vonhatja be a választásokba, legalábbis erős kétségeink merülhetnek fel, hogy a fenti kritériumoknak meg fog-e felelni a magyarországi demokrácia.

Egy másik fontos kritérium, hogy az alkotmányos demokráciákban az alkotmány a végrehajtó hatalom erős korlátja. A jelenlegi alkotmány betölti ezt a szerepet, de a Fidesz/KDNP által már nyilvánvalóan előkészített új alkotmányról nagyon keveset tudunk. Debreczeni úr gondolhatott arra (mint ahogy én is arra gondolok), hogy ez az új alkotmány olyan lesz, hogy az eleve megnehezítse a Fidesz ill. a vele rokon ideológiájú pártok potenciális ellenfeleinek a hatalomra jutást, azaz részrehajló lesz, és alkotmányosan is gátja lesz a fair politikai versengésnek.

További fontos része a liberális demokráciának, hogy a hatalomból kiszavazott pártnak vesztenie tudni kell, békés és rendezett körülmények között át kell adniuk a hatalmat, és el kell ismerniük a másik győzedelmeskedését. A Fideszről 2002 óta tudjuk, hogy szerintük „a haza nem lehet ellenzékben”, és emlékszünk a szűnni nem akaró újraszámolási botrányokra, valamint Orbán gyakran elismételt kijelentésére, hogy szerinte az ő pártját váltó hatalom „nem legitim”: ezek összességükben a liberális demokrácia el nem ismerésének ismérvei.

Végképp aggályos a liberális demokrácia egy további alapelvének látható el nem ismerése: eszerint a választásokon vesztes pártnak, azok híveinek és a köztisztviselőknek nem kell aggódniuk életük, biztonságuk vagy szabadságuk miatt, a közéletben a továbbiakban is teljes értékűen részt vehetnek. Bár a fideszi retorikában rendre „elszámoltatásról” van szó (melyet egyébként demokrataként csak helyeselni lehet), nyilván nem véletlen, hogy mind a Fidesz (és persze a Jobbik) rajongói, mind az MSZP/SZDSZ párttagjai és rokonszenvezői, végezetül pedig a magukat függetlennek tételezők is – azaz összességében az egész ország – egyetért abban, hogy e kifejezés alatt bizony leszámolást kell érteni, és nem elszámoltatást.

Lehet Mo.-on ilyen politikai rendszer is, hisz' miért is ne. Ez a politikai kultúra is meggyökeresedhet itt, ha erre van akarat. Ennek azonban egyenesági következménye, hogy ezt követően a magyar politikai rendszer magát nem nevezheti liberális (azaz alkotmányos) demokráciának (és mások sem fognak rá így tekinteni), továbbá, hogy egy jövőbeli napon, amikor egyszer majd a Fideszt is leváltják, az ő politikusai, tagjai és szimpatizánsaival szemben is leszámolások lesznek. Az inga ugyanis vagy nyugalomban van, vagy leng. És ha leng, akkor erre is kitér, meg arra is.

bakonyi gyuri | 2009. október 30. | 23:47:11

Hammada Fleet | 2009. október 30. | 23:30:00

Orbán célja a Putyin-féle kézi vezérlésű, korlátozott demokrácia bevezetése. Másfelől ott a másik példaképe - Olaszország szégyene - Berlusconi.

Csak egy gond van, hiányzik belőle türelem és bölcsesség.

Justicia | 2009. október 30. | 23:46:10

A jelenlegi még hatalmat bitorló baloldal mitológiájában mélyen benne van, hogy egyedül csak ők tudják vezetni az országot.

Erről van szó. Ezért kommunisták ők. Ezt nem lehet elégszer elmondani, ezt kellene kiabálni az utcasarkokon a következő hónapokban, hogy megértse valahára mind a nyolcmillió választó: amíg ezek ott lehetnek bárhol, bármilyen szinten Magyarország irányításában, addig itt nem lesz kilábalás.

A tények ismeretében tovább kell mennünk ennél: fiatal MSZP-sek is kommunisták!

Fiatalnak nevezem azokat a szocialistákat, akik – bizonyára életkoruk miatt – nem vettek részt az MSZMP (vagy elődjei) működésében. Azonban – tények bizonyítják!!! – tökéletesen belenőttek abba a politikai szubkultúrába, amelyik 1918 óta tenyészik Magyarországon, és amely rendre kígyóként leveti bőrét, s új kültakaróval tündököl, ám belülről ugyanaz a hatalomra éhes önző bűnbanda, amelyet Trockij Vörös Hadserege óta kénytelen hátán hordani a Föld.

Hogy miért mondhatjuk ezt?

Tessék elolvasni mondjuk Nyakó István (szül. 1968), Török Zsolt (1971), Ujhelyi István (1975), Varga László (a Societas elnöke, 1979), Mesterházy Attila (1974), Arató Gergely (1968) megszólalásait, különösen a politikaiakat. Vagy meg lehet nézni a Horváth Csaba (1969) és Hagyó Miklós (1967) tevékeny részvételével lezajlott pusztulást a főváros rájuk bízott szegmenseiben.

Miből kellene azt gondolnunk, hogy ezek nem gázolnának térdig vérben, ha a nemzetközi helyzet lehetővé tenné? Nyakó István vagy visszamenőleg a „kis” Gál (hogy ki ne felejtsük, ő 1973-ban született) arroganciája, felsőbbrendűség-tudata messze lepipálná bármelyik SS-tiszt önbizalmát.

Az MSZP az elmúlt húsz évben kinevelt egy nemzedéket, amelyik Szamuely Tiborék szerves folytatása – csak éppen nem állt (eddig) módjukban lövetni, akasztatni. Egyébként ismerünk olyan szocialistát, aki büszke rá, hogy volt a családban 1919-es vörös terrorlegény.

Meggyőződésem, hogy egy jövendő, boldogabb Magyarországban, amelyben a politika nem terjeszkedik túl a saját hatáskörén, kellene egy felelős, európai baloldal.

De az nem jöhet az MSZP-ből, egészen egyszerűen azért, mert nincs benne.

S búcsúképpen még egy alak: Zuschlag János, született 1977-ben. Ő az igazi, az emblematikus ifjú szocialista.

tudodki | 2009. október 30. | 23:44:31

Óóóóóóóó, nen tudom elmondani, mennyire unom már ezt a szöveget. Nem tudnak új marhaságokat kitalálni? Az mszp meg a kiszolgáló személyzetük (pl. Debreczeni) hasonlóak a Bourbonokhoz, képtelenek tanulni a hibáikból. Ez lesz a (ez a) vesztük...

ebreszto_magyarok | 2009. október 30. | 23:39:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bakonyi gyuri | 2009. október 30. | 23:33:37

Érdekes kérdés: hogyan lehet a mindennapi életben érezni a diktatúrát? Pláne, ha ennek köszönhetően van munkahelyed, van lehetőséged kitanittatni a gyerekeid, van lehetőséged a hétvégén lemenni a telekre, van lehetőséged szinte ingyen járni színházakba, múzeumokba,könyvtárba, üdülni,stb., ami eddig csak a felső osztályokra volt jellemző.

Az ún. diktatúrának köszönhetően cigányok is kezdtek járni az egyetemre.

Lásd Orbán példáját. Csak azért tagadja a cigány származását, aminek nincs is jelentősége, nehogy el kelljen ismernie az előző rendszer pozitív oldalait.

JFK2008 | 2009. október 30. | 23:30:17

Értelmentlen és érthetetlen ez a pesszimizmus. Pontosan ellenkezöleg. Magyarorszagnak tanulnia kell a civilizált demokraciát. Eddig minden játszi könnyedséggel ment. Orbán testesíti meg a rögös utat.

Ki ígérte azt, hogy nem lesz rögös út?

Hammada Fleet | 2009. október 30. | 23:30:00

Én megértem, hogy Debreceninek megint le kellett adnia néhány flekket a nyomdába és már nem volt ideje gondolkodni a dolgokon, de akkor most pótoljuk. A liberális demokráciának Magyarországon 1919-ben, 1920-ban és 1949-ben lett "vége". Ezek olyan történelmi időszakok voltak, amelyekhez a mai helyzetet értelmetlen lenne hasonlítani. Nézzük akkor a mai lehetséges analógiákat. A Kacsinszki ikrek egy "orbáni" rendszert próbáltak működtetni - a mostaninál jóval derűsebb világgazdasági környezetben - és szűk két évig bírták, pedig ha valahol van talaja egy keresztény-nacionalista kurzusnak, akkor az éppen Lengyelország.
Orbán hatalmára pontosan Orbán jelenti a legnagyobb veszélyt, a beszűkült tudatban lezajló folyamatokra csak következtethetünk, de az egészen biztos, hogy nem lesz képes intellektuálisan hozzánőni a kormányzás összetett feladatához. A következmény az lesz, hogy a vártnál jóval rövidebb Orbán-országlás alatt Magyarország egyik gazdasági-politikai krízisből a másikba zuhan, miközben a fidesz-legények módszeresen rabolják ki az országot és űzik el a felelős pozíciókból a hozzáértő vezetőket minden szinten, az iskolaigazgatókig bezárólag. Ilyen körülmények között nem lesz idejük alkotmányjogi bizbaszokkal foglalkozni, a rablott holmi leltározása és a szövetségesek, talpasok, mezei hadak karóba húzása sokkal fontosabb lesz a napi túlélés szempontjából.
Izgalmas időszak lesz és nagyon fogjuk utálni, de a törököket százötven évig is kibírtuk.
Igaz, akkor talán valamivel edzettebbek voltunk.

teniszke | 2009. október 30. | 23:26:36

Hát igen, ugyan Debreceni Józseffel szinte semmiben sem lehet egyetérteni, mióta rögeszmés lett, de az helyes meglátás, hogy nem jó, ha egy párt (bármelyik párt) döntő többséggel bír. Nagy kár, hogy minden ilyen károgó megállapítása során elfelejti megemlíteni, hogy a Fidesz (amúgy tényleg nem örömteli) esetleges kétharmadában a döntő érdem az általa dicsőítetteké és magáé D.J.-é (amit mondtak és tettek), s nem a Fideszé....
S ha az ellenzéknek nem lesz esélye a kormányalakításra, azt is elsősorban magának, meg a Debreceni Józsefhez hasonló elvtelen szervilistáknak köszönheti...

Justicia | 2009. október 30. | 23:20:19

Őszintén remélem, hogy az MSZP a haláltusáját vívja! Legyen a 2010 a sírkövére írva, mert ennyi alávaló, privatizációból bűnös módon meggazdagodott, sunyi, hatalom- és pénzéhes gazembert sehol nem találni még (nota bene, az SZDSZ kisebb taglétszámú).

A negyven év diktatúra után sikerült aláásniuk a demokrácia első húsz évét is. Pusztulást érdemelnek és kegyetlen elszámoltatást!

walsz | 2009. október 30. | 23:19:32

Az Alkotmány megváltoztatásához 4/5-ös aranyban van lehetöség.
Abban nem vagyok ám biztos, hogy 2/3-dal nyer a Fidesz. Esetleg éppeghogy többséggel. Igy kénytelen lesz "csendes" koaliciót közni a neonácikkal, ha bekerülenek a parlamentbe.

A Fidesz a kormányon természetesen mindent megpróbál, hogy az Alkotmányt a maga képére pofozza.

bakonyi gyuri | 2009. október 30. | 23:14:41

micsoda kása van ezekben a tanulatlan fejekben! Ezen a földön annyi kapitalizmus van, ahány ország van: kínaitól amerikaig. Ráadásul Keynes után ezeket vegyes gazdaságoknak szokás nevezni.

Tehát, akkor miről beszélünk? Ja, demokrácia kérdése. Kétség kívül a modern demokráciák a kapitalista fejlődés következménye. Más felől kapitalizmus akkor is működőképes, ha nincs modern demokrácia.

Továbbra is állítom, hogy a fejletlen, nyelveket nem beszélő, külföldön nem járó tegnapi parasztjaink állandóan összekeverik saját biztonságukat a demokráciával. Ha minden rendben, és nem frusztrálunk, jó lesz a demokrácia, ha gond van, akkor jöjjön akár a féldiktatúra, csak billenjen vissza a helyére a biztonsági érzésünk.

Micsoda nép ez?

Justicia | 2009. október 30. | 23:03:07

Moderálási alapelvek- moderált komment -

Dbrczn Jzsf kzr, gy trnd, kn hzrl (Gyrcsny sggnylj, MDF-lbrls vglny, ptkny, vrs, lbsfj mlytngr nyklny, m lgndrtbb llt Gyyrcsny - tbrbl....)

Cikapapa | 2009. október 30. | 23:01:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

innocent | 2009. október 30. | 22:52:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

innocent | 2009. október 30. | 22:50:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Cikapapa | 2009. október 30. | 22:50:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

innocent | 2009. október 30. | 22:44:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bakonyi gyuri | 2009. október 30. | 22:43:54

Balango | 2009. október 30. | 22:32:40

Ez ám az értelmes párbeszéd példája. E mögött érződik, hogy az illető akár elfáradt lúzer is lehet.

Bár valószínűleg ez az ország megérdemli, amit majd kap. Ha a tegnapi parasztoknak a biztonság érzés (mert valójában érzésről, vagyis a fideszes gátlástalan propaganda által mesterien irányított és befolyásolt érzésről van szó) fontosabb a szabadságnál és demokráciánál, akkor majd alcsúti cigánygerek mondja meg, ki az igazi magyar, és ki nem az.

Cikapapa | 2009. október 30. | 22:41:32

Moderálási alapelvek- komment törölve -

KGB57 | 2009. október 30. | 22:36:22

Aki azt állítja, hogy most vagy az elmúlt 4-6 évben liberális demokrácia volt, az vagy komplett idióta, vagy jól fizetett hivatásos hazudozó.

Egyébként pedig szerintem Cikipapának sok mindenben igaza van: legnagyobb esélye most is az MSZPnek van a választási győzelemre, a sok szoci szavazó most csak meghúzza magát. Ha a Fidesz győzne is a választásokon, nem lesz abszolút többsége. Egyedül azt nem tudom, hogy Gyurcsány mit akar. Hiszen ha esélyt lát a győzelemre, akkor még a választások előtt visszatér.

Egyébként pontosan Cikipapa igaza miatt biztos, hogy Debreczeni vagy komplett idióta vagy fizetett kistílű bérpapagáj. vagy mindkettő egyszerre, ami a legvalószínűbb.

tatu | 2009. október 30. | 22:32:52

Justicia
Mint az MDF egykori alapító tagja, tudod-e, mi volt a különböző csoportfőnökségek feladata? Mert ha nem, nem arra kellene hivatkoznod.

Balango | 2009. október 30. | 22:32:40

Az ember nem szívesen szennyezi be a klaviatúráját azzal, hogy ezt a közírónak nevezett lényt minősíti, úgyhogy a szerzőről most inkább semmit.

Ha ma Magyarországon liberális demokrácia van, akkor jobb is, ha a liberális demokráciának leáldozik. Nekem, köszönöm, ennyi elég is volt belőle.

Természetesen az is lehet, hogy ennek semmi köze a liberális demokráciához, csak el kellett valahogy nevezni ezt a szutykot. Hm? :-)

bakonyi gyuri | 2009. október 30. | 22:30:29

Számomra rejtély, hogy ez a sok gyalázkodó emberke, milyen világképpel rendelkezik. Hiszen mindenki tudja, hogy Orbán-kormány teljesítménye eléggé átlagos volt, se nem jobb, se nem rosszabb, mint a többiek.

Egy dolog viszont, ahol forradalmi újításokat vezettek be, az a profi kommunikáciió szervezése. Ennyi.

Érdekes, ha hatalomra kerülnek, akkor újra 86 évre titkosítják a kormányülésekről készült összefoglalókat, mert jegyzőkönyveket nem vezettek először 1848-óta, vagy nyilvános lesz, mint most.

tatu | 2009. október 30. | 22:30:08

ejmiakő |
Tényleg csak én éltem itt a rendszerváltás előtt és emlékszem arra, hogy a diktatúrában is volt egy élcsapat, aminek a tagjai a hétköznapi emberekkel szemben mindent megkaphattak?

Justicia | 2009. október 30. | 22:26:57

tatu!

debreczeni rombolt, destruált, bomlasztott a komcsiktól való utasításoknak megfelelően!

Ezt, mint az MDF egykori alapító tagja mondom Neked!

ejmiakő | 2009. október 30. | 22:23:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tatu | 2009. október 30. | 22:16:50

Justicia
Mint jólértesültet kérdezlek, mit is csinált egy hírszerző vagy elhárító (nem III/III-as) az MDF alapítói között

tölgyes | 2009. október 30. | 22:16:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. október 30. | 22:14:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Justicia | 2009. október 30. | 22:13:51

debreczeni egy beépített titkosszolgálati tiszt volt az mdf-ben,
már hosszú évek óta a judeo-bolsevista oldal kedvenc "közírója"!

tölgyes | 2009. október 30. | 22:08:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nugát | 2009. október 30. | 22:07:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. október 30. | 22:07:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. október 30. | 22:06:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nugát | 2009. október 30. | 22:05:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Justicia | 2009. október 30. | 21:58:52

Moderálási alapelvek- moderált komment -

Dbrczn Jzsf "kzr" Gyrcsny gyk hvtss sggnylj, bsg, rl,hzgsgbjnk vglny!

Cikapapa | 2009. október 30. | 21:56:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Mszp=hazugság | 2009. október 30. | 21:55:33

nimród | 2009. október 30. | 21:38:05

Alapjában véve egyetértünk, de én nem a mostani állapotokat vettem figyelembe, hanem a kora tavasziakat. Addigra az MSZP eddig soha nem láttott kampánya beérhet, és valóban a 176 egyéni körzetből most nehéz elképzelni, hogy sokat veszítsen a Fidesz, de ha 80-90-et sikerül hoznia az MSZP-nek akkor már veszélyben lesz a Fidesz 50%+1-e. Hatalmas tévedés szeritem készpénznek venni a közvéleménykutatásokat főként akkor amikor még 5 hónap van hátra a választásokig.

kretenológus | 2009. október 30. | 21:53:40

Kedves Debreczeni József! Szanyi Tibor Önt és Bauer Tamást "JÓL FIZETETT KÖZÍRÓNAK " nevezte ... Ezek szerint kifizetődő A MEGÉLHETÉSI RETTEGÉS.

Justicia | 2009. október 30. | 21:53:09

A HavariaPress birtokába került dokumentumok szerint - a 80-as évek elején - a magyar-történelem szakos tanárként dolgozó Debreczenit akkor szervezték be, amikor kiderült, hogy tanítványaival meg nem engedhető intim kapcsolatot létesített. A terhelő, illetve kompromittáló adatok alapján beszervezték, és akkor kapta a D-072-es fedőszámot.

A dokumentumok tanúsága szerint az állambiztonsági szervek utasítására lett az MDF alapító tagja. Operatív munkájával felettesei elégedettek voltak, ezért 1990 elején főhadnaggyá léptették elő, tartótisztjét pedig alezredessé. A hírügynökségnek nyilatkozó politikus tagadta, hogy kapcsolatban állt volna az állambiztonsági szervekkel, a dokumentumokat sem kívánta megtekinteni. Mint mondta: amikor ORTT-tag volt, már egyszer átvilágították, és akkor nem találtak rá vonatkozó adatot.

A hírügynökség ezzel szemben úgy tudja, az átvilágítások alkalmával kizárólag a III/III-as csoportfőnökség névsorát vizsgálták át, a hírszerzési vagy kémelhárítási területen tevékenykedők átvilágítása a mai napig jogszabályi akadályok miatt várat magára.

Justicia | 2009. október 30. | 21:51:15

Moderálási alapelvek- moderált komment -

Dbrczn Jzsf "kzr" Gyrcsny gyk hvtss sggnylj, bsg, rl,hzgsgbjnk vglny!

tölgyes | 2009. október 30. | 21:50:41

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. október 30. | 21:49:03

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. október 30. | 21:46:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nugát | 2009. október 30. | 21:45:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nimród | 2009. október 30. | 21:38:05

„A valóság pedig:
A Fidesznek komlyan kell majd küzdenie a 50%+1 ért, hisz a Jobbik+Mszp együtt tél végére megközelítheti az 45-47%-ot és ott van még a dinamizálódó LMP is. Magyarán a Fidesz győzelem egyértelmű, de még az absz egyedüli többség sem biztos, a 2/3-os többség esélytelen.” -írja MSZP= hazugság. (2009. október 30. | 21:01:39)

Akinek alaposan tanulmányoznia kellene a magyar választási rendszert, mielőtt magabiztos kijelentéseket tesz. A Fidesz számára rendkívül előnyös, hogy ellenfelei egymás halálos ellenségei. Így a második fordulóban, az egyéni jelöltekre szavazásnál, nem fogják a másik jelöltjét támogatni. Következésképpen, az egyéni jelöltek túlnyomó többségét, lehet, hogy 100 százalékát a Fidesz nyeri majd. Így, ha a listákon nem is érné el az 50 százalékot (ami valószínűtlen) az abszolút többség akkor is biztos. Én a Jobbiknak maximum 15-20 %-ot, az MSZP-nek pedig 20-25 % valószínűsítek.

Jezebel | 2009. október 30. | 21:37:37

Tölgyes: meglátjuk. Izgalmas lesz az biztos. Soros mikor mondott ilyet amit említettél? Üdv, J.

Mszp=hazugság | 2009. október 30. | 21:32:09

Egy dolgot nem szabad soha elfelednünk nekünk tisztes baloldaliaknak! Az MSZP tette tönkre ezt az országot, az MSZP árulta el a baloldalt, sokunkat amíg hittünk nekik arra használt, hogy "beorbánoztasson", hogy "ugassunk" a Fidesz ellen miközben ők kényük kedvük szerint tették vakvágányra az egész országot, nemcsak a baloldalt! Nem kell a Fideszre szavazni van még sok más párt, de egy dologot ne feledjünk az MSZP-vel NINCS ALKU, soha TÖBBÉ! AZ MSZP már bizonyított, sajnos!

tölgyes | 2009. október 30. | 21:31:34

Moderálási alapelvek- komment törölve -

wolf | 2009. október 30. | 21:26:46

ballibsikéim!Csak nektek,csak miattatok,csak hogy komfort érzésetek legyen: ide települ a liberó gyár ,hogy tudjátok sürün cserélni a pelust!A JOBBIKKAL meg meglessz a 80% -os fergeteges többség!Hajrá Magyarok!

szundaram | 2009. október 30. | 21:25:43

Azt kellene igazán megtanítani az embereknek, hogyan gondolkodjanak. Nem pedig azt, hogy 'mit'. :(

Jezebel | 2009. október 30. | 21:22:17

Kedves Tölgyes! Szerencsére Gyurcsáynak már nem fognak lapot osztani, ezt ő is tudja, nem kell ettől tartani. Az egyetlen normális esély Orbán ellen, ha Bokrost jelöli az Mdf mint miniszterelnök és erre felcsatlakozik az Mszp és ami még megmaradt az Szdszből az is. Így az egész ország Orbán és a Jobbik ellen esetleg lehet remény a sikerre.

Mindenki tudja és érzi, az egyetlen valamirevaló ellenfele Orbánnak csak Bokros lehet, szakmailag kenterbe veri, kegyetlenül el fogja verni Orbánt egy igazi vitán...egy nappal a választás előtt 5 millió nézővel..hidd el hogy, rengeteget fog számítani..Bokros nagyon nagy ász, ezt mindenki tudja még a Fideszben is..Stumpf például alapvetően tiszteli, az egész ország tudja már, hogy a Bokros csomagra szükség volt, és még sokkal keményebb reformokra lenne szükség. Ha ezt normálisan elmagyarázzák az országnak meg fogja érteni..és el fogja fogadni..Soha többet nem lesz ilyen bunkó népszavazás mint amit a Fidesz kikényszerített 2008-ban..Ez az ország igazi szégyene volt, ami akkor ott történt. 300 Ft miatt mentünk az urnához, közben néhány hónap múlva milliárdokat bukott az ország! Nem lesz többet ilyen birka a magyar!

Én megeszem a kalapom hogy így lesz...És akkor menekül meg igazán Hungária..Orbán nem fog tudni egyedül kormányt alakítani, vagy a Jobikot kell hívnia..vagy Bokrost végül az is lehet Nagy koalíció lesz a Jobbik ellen..

A politika pillanatok alatt változhat...lásd például szerencsétlen Ferencz Ferdinánd esetét.

innocent | 2009. október 30. | 21:21:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

hipp.hopp | 2009. október 30. | 21:21:06

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. október 30. | 21:18:06

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. október 30. | 21:16:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kretenológus | 2009. október 30. | 21:15:41

Kedves Debreczeni úr!Vége lesz a LIBERÁLIS TERRORRNAK amiben egy 0%-on álló párt a média hathatós támogatásával megmondta mi a helyes és mi a helytelen.pld:e4ngedni kell a könnyű drogok fogyasztását,etc...
Aki ezt ellenzi:ismerjük a jelzőket.
Önnek,Tamás Gáspárnak és a többi megélhetési rettegőnek a Soros Alapítvány biztosítani fogja a színvonalat és a további lehetőséget A VÁTESZI LÉTRE.
Ne aggódjon-jól megleszünk ....

tölgyes | 2009. október 30. | 21:14:34

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Weiszpeter | 2009. október 30. | 21:14:14

innocent | 2009. október 30. | 20:58:42

"nem, soha nem lesz 2/3-a a fidesznek magyarorszagon, viszont az mszp-nek meg lehet!:)"

Ez olyan mintha lehulyezted volna a nepet...

tölgyes | 2009. október 30. | 21:12:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

yanchi | 2009. október 30. | 21:10:44

@Jezebel: nincs "nem liberális" demokrácia. Az egy más kérdés, hogy érdemes-e arra berendezkedni, hogy maunikasó-töltelék fogatlan fél-analfabéták szavazzanak olyan dolgokról, aminek a felfogásához nem rendelkeznek megfelelő képességekkel. De eddig még nem volt olyan rendszer, ami jobban kezelte volna az ember (sőt, Ember) eredendő természetét, kapzsiságát, mint a demokrácia, és a kapitalizmus.

tölgyes | 2009. október 30. | 21:08:52

Moderálási alapelvek- komment törölve -

NETEGEZZ | 2009. október 30. | 21:08:27

Debreceni József!
Nem kell félni!
A liberális demokráciában szerzett jogát a hitványságához és jellemtelenséghez, a parlamenti mandátumok kétharmadával sem tudja elvenni magától a Fidesz.

tölgyes | 2009. október 30. | 21:06:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

csaszi/2 | 2009. október 30. | 21:06:15

Ja! kifelejtettem, hogy az eredetiben Stux urrol enekeltek.

csaszi/2 | 2009. október 30. | 21:02:45

"strogg ur, mit csinal maga rossz,
Hisz az ejszaka hossz-
U meg.

srogg ur, maga oly dekadens,
Belereszket a bens-
O resz.

stogg, maga jobb mint egy Dumas regeny
Boldogok lehetnenk maga meg en.
De!
strogg ur, maga oly dekadens
Bele reszket a bens-
O resz."

(Orfeum kuple a 20-as evekbol, nagyapamtol hallottam gyerekkoromban de magat olvasva, strogg ur, gyakran eszembe jut.
Most kozre adtam.

Mszp=hazugság | 2009. október 30. | 21:01:39

Ne feledjük, ha 2/3-a lenne a Fidesznek, ami nem lesz, ld. beindult az mszp-s mocskolókampánya, azt is csak az MSZP-nek köszönhetné, hisz az MSZP vágta úgy gallyra ezt az országot 8 év alatt, hogy azt még ők maguk sem hitték, h erre képesek lesznek.:D

A valóság pedig:
A Fidesznek komlyan kell majd küzdenie a 50%+1 ért, hisz a Jobbik+Mszp együtt tél végére megközelítheti az 45-47%-ot és ott van még a dinamizálódó LMP is. Magyarán a Fidesz győzelem egyértelmű, de még az absz egyedüli többség sem biztos, a 2/3-os többség esélytelen.

innocent | 2009. október 30. | 21:00:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

innocent | 2009. október 30. | 20:58:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. október 30. | 20:58:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

CtrAlt | 2009. október 30. | 20:57:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Weiszpeter | 2009. október 30. | 20:52:19

A Debreczeni orra alatt - Kurcsany seggerol a vadszôr-

Jezebel | 2009. október 30. | 20:48:41

Jó, akkor nem "liberális" demokrácia lesz, hanem konzervatívv...Na, és akkor mi van?? Demokrácia - demokrácia nem mindegy, hogy milyen..??

Ki írta ezt a cikket..?? Az MTI..???? És honnan veszi, hogy ami DJ mond az úgy is lesz..??? Honnan veszik ezt a baromságot..hogy a Fidesz kétharmaddal nyer...??? Soha!! Egyrészt még 5 hónap hátra van és a legnagyobb változások az utolsó hétben lesznek...Egyrészt Orbánnak valószínű még egy vitát túl kell élnie Bokrossal, és ott úgy megverik mint a szódás a lovát...péppé verik Orbánt majd egy normális vitában...Emberek, hát verjük már a fejünkből a Fidesz 2/3 -adot...még 50% se biztos, hogy meglesz!!

HIRDETÉS
Orbán Viktor a Fidesz ün...
Orbán Viktor a Fidesz ünnepi megemlékezésén október 23-án
Népszabadság - Móricz Simon

Debreczeni József közíró szerint Orbán Viktor és a Fidesz jövő évi kétharmados parlamenti győzelme megállíthatatlan; a politikai elemző a Magyar Demokratikus Charta pénteki budapesti rendezvényén azt is előrevetítette, hogy a nagyarányú Fidesz-győzelem után véget fognak vetni a liberális jogállam értékein alapuló parlamenti demokráciának, és hosszú időre "bebetonozzák" az autokratikus elnöki hatalmat.

Az egykor az Antall József vezette MDF liberális szárnyához tartozó közíró, a Miskolci Egyetem adjunktusa idézte a Medián közvélemény-kutató intézet becslését, amely szerint legalább 20 százalékos Fidesz-előny kell a második helyezett párttal szemben a kétharmados parlamenti többség eléréséhez, ezzel szemben a közvélemény-kutató intézetek az utóbbi időben 47-50 százalékos előnyt mértek a biztos pártválasztók körében.

A Political Capital számításai szerint a 176 egyéni mandátumból 45-öt kellene elveszítenie a Fidesznek ahhoz, hogy ne legyen kétharmada a törvényhozásban, ehhez képest várhatóan minden egyéni képviselői hely a Fideszé lesz.

HIRDETÉS


Debreczeni József
E minősített többség birtokában a Fidesz az alkotmányt és a kétharmados törvényeket is megváltoztathatja, és meg is fogja tenni - vélekedett Debreczeni József, aki szerint változni fognak a választójog, a pártfinanszírozás szabályai, az Alkotmánybíróság összetétele és az elnöki hatalom terjedelme, de létrejöhet még a felsőház is a törvényhozásban.

A közíró figyelmeztetése szerint nem diktatúra lesz, de az ellenzéki pártoknak nem lesz reális esélyük a kormányalakításra. A nemzetközi környezetről szólva megjegyezte: ne legyenek illúzióink, a Nyugatnak a térségben döntően csak az fontos, hogy stabilitás és konszolidáció legyen.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    144 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS