Bini | 2009. szeptember 15. | 09:57:25
Ha az MSZP bedobta volna a törülközőt, akkor mint párt végkép lehúzhatta volna magát, hiszen jogos lehetett volna az a kritika, hogy a felelősség terhét nem bírja.
BENyy | 2009. szeptember 15. | 09:50:30
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Ed Monton | 2009. szeptember 15. | 03:04:13
A Tölgyessynek ha egy kis esze lenne tudná, hogy a felhatalmazás visszaadásával a lopás és a korrupció lehetőségét is "vissza kellett volna adni" az MSZP-nek.
spartacus | 2009. szeptember 14. | 23:44:04
Jo ejt mindenkinek!
Józsi | 2009. szeptember 14. | 23:30:06
Bocs, az utolsó köszönetet Szegfűszeget akartam írni.
De mindenkire vonatkozik a köszönet, mert aki itt ír, az legalább gondolkodni próbál.
Nnna, jó éjt.
Józsi | 2009. szeptember 14. | 23:26:00
Kedves Spartacus!
Köszönöm, hogy leírta nézeteit.
Vannak elemei, melyekkel egyet értek, vannak amelyekkel nem.
Azt hiszem, ezen a felületen nehézkes lenne kifejteni mindezt.
De az egyező és eltérő véleményeknél azt hiszem, sokkal fontosabb maga a párbeszéd ténye, ezzel valószínűleg hamarabb jutnánk előre.
És Spartacusnak is köszönöm.
Üdv:józsi (késő van)
spartacus | 2009. szeptember 14. | 23:25:30
Jozsi
Udvozlok barmifele civil kezdemenyezest, mert en is ebben latom a kiutat. Epp ma irtam, hogy tisztelet Seres Marianak az alairas gyujteseert, ilyen civil kurazsira lenne szukseg, nem sirasra. Drukkolok, ha tudok, segitek. Az osszeroffenesen ram ne szamits, a nagy viz tulpartjan elek mostanaban, de ha ertelmes, nem demagog dolgokat tuztok magatok ele, amit a kommunikacio teren (nyomdai anyagok tervezese, egyszerubb weboldal felepitese stb.) lehet, segitek. Nem hiszem, hogy a mai ket nagy part valoban lefedne a teljes magyar tarsadalmat, drukkolok mindenkinek, aki probal barmit is tenni az orszagert.
Knapp | 2009. szeptember 14. | 23:20:16
szegfuszeg!
Annyira nem vagyok megfizetve... ;)
spartacus | 2009. szeptember 14. | 23:19:44
Józsi | 2009. szeptember 14. | 22:56:18
Kedves Jozsi!
Emlekszem, kb. 1.5-3 hete volt egy vitank (ahol megkaptam, hogy tolem jobbra mar csak Hitler), ahol probaltam egy alapveto tevedesere ramutatni. Az, ami ma Magyarorszagon van, nem kapitalizmus. Ezt kellene legelobb is megerteni, mielott elkezdjuk kritizalni a rendszervaltast. (Arrol mar nem is beszelve, amit On is emlit, hogy azert lenyegesen jobb demokraciaban elni, mint akarmilyen diktaturaban.)
Elso, es nem elhanyagolando: ma az emberek SOKKAL JOBBAN ELNEK, mint a rendszervaltaskor. Csak a magyar imad panaszkodni, sirni. Nezze mar meg KSH-t, mennyi auto volt akkor, es mennyi most. Ami igaz, hogy melyult a szakadek a leggazdagabbak es a legszegenyebbek kozott. Es ugye mindenki szeretne ugy elni, mint a leggazdagabbak, igy megy az irigykedes. Az is igaz, ma Magyarorszagon a gazdagsaggal az emberek (sokszor okkal) azonnal osszekotik a bunozest is, igy nem tudunk felnezni a gazdag, sikeres embereinkre. De ha belegondol, az eredeti tokefelhalmozas mindenutt a vilagon az egyik legmocskosabb dolog volt az ujkori tortenelemben.
Masodik lenyeges dolog, hogy senkinek (tisztelet a kivetel Bajnainak) nincs annyi batorsag a politikusaink kozul, hogy elmondja: ez bizony fajni fog. Mivel a kapitalizmus a versenyrol szol, lesznek nyertesek es vesztesek. Egy jol muodo tarsadaom probalja felkarolnia veszteseket, de amig nalunk ALANYI JOGON, MINDENKINEK jarnak a szocialis tamogatasok, addig ezen hatalmas penzosszeggel csak az inflaciot gerjesztjuk . Szocialis tamogatas alatt en nem csak a segelyeket, hanem a gazartamogatast, utazasi kedvezmenyeket, GYES-t, GYED-et, allamilag tamogatott villanyszamlakat is ertem.
Vegre meg kell erteni: felnottunk. Nincs papa, mama, nincs gondoskodo allam, mindenkinek maganak kell megharcolnia a joletert, a sajat nyyugdijaert, a csaladja jovojeert. Senki ne varja Orban Viktortol, hogy majd o csodat tesz. Igen, tudom, ezt hazudja, de aki kettoig tud szamolni, az tisztaban van vele, egyetlen igeretet sem fogja tudni betartani.
Egy kapitalista berendezedesu orszagban NINCS
- allamilag tamogatott gazar,
- allamilag tamogatott energiaarak
- allamilag tamogatott gyogyszerarak
- ingyenes oktatas
- ingyenes kozegeszsegugy
- nyugdij mindenkinek (ez lesz a legnehezebb, mert a mostani befizetesekbol finanszirozzuk a regi nyugdijakat, szoval nem egyszeru feladat az allam szamara)
- allamitamogatas minden olyan dologra, ami nem szigoruan allami feladat (filmmuveszet, egyhazak, muveszeti rendezvenyek, sport stb.)
Józsi | 2009. szeptember 14. | 23:16:51
szegfuszeg | 2009. szeptember 14. | 23:10:05 + mindenki
Én egy pártsemleges civil szervezet megválasztott elnökeként próbálom együttműködésre sarkallni a tagjainkat, de nagyon nehéz.
Az a gyakorlati tapasztalatom, hogy összefogva valamit esetleg el lehet érni, de egyedül nem. Ezért próbálok ilyen naív módon kezdeményezni, és elnézést, hogy nem írtam ide mindenki nevét, de a javaslatom minden itt kommunikálóra vonatkozik.
Akkor is, ha esetleg hülyének néznek többen.
türk | 2009. szeptember 14. | 23:16:30
Józsi, ne aggódj annyira :). lesz ez jobb is, meg add meg a címed, ha gondolod...
Szegfűszeg, mi a baj? vagy hol vagy, ahonnan aggódsz J. miatt.... hidd el ahol, Én vagyok annál jobban NEM kell aggódni.
No, cheers to all of you...
türk | 2009. szeptember 14. | 23:10:21
Look for worse: www.zeitgeist.com,
Az összes nagy magyar gondolkodjon!
Józsi | 2009. szeptember 14. | 23:10:07
Igen, és kedves Türk-re is nagy szükség van.
Bocsánat, hogy kihagytam.
Knapp | 2009. szeptember 14. | 23:07:44
brennos!
"ubuntu | 2009. szeptember 14. | 14:13:56
Tetszik, hogy ilyen vidámak vagyunk. Sajnos a GDP kb. 75%-a államadósság. Tud valaki még egy ilyen országot mondani? Komolyan."
Erre írtam a japán és olasz GDP arányos államadósság adatot.
Itt szörnyűlködnek a közgazdász jobbosaink, hogy ez milyen szörnyű, mivel a sajtójukból ezt hallják. Ez egy kiragadott adat, amely önmagában nem jellemzi egy ország állapotát, mégis így használjátok.
Aztán látva az olasz, japán, amerikai példákat elkezditek szépíteni, hogy de azért ez nem minden! Ezt állítom én is, szóval maradjunk annyiban, hogy többet nem hozzátok elő a GDP arányos államadósság adatot! ;)
zeni | 2009. szeptember 14. | 23:06:22
"Ha egyébként az MSZP-nek egy kis esze is lett volna, már rég visszaadta volna a felhatalmazást, és a Fidesz-kormány bajlódna ezekkel a kérdésekkel - tette hozzá Tölgyessy."
Szerintem Tölgyessy úr egész kivételesen téved, van azoknak elég eszük, csak a zsebükben tartják.
Józsi | 2009. szeptember 14. | 23:05:50
Talán még egy naív javaslat, hogy menjünk is előre, ne csak analizáljunk, jó lenne törődni a szintézissel is .
Ha a jozsi1111@gmail.com email címen jeleznék, én - egyetértésük esetén- a legnagyobb örömmel lennék partner abban, hogy valahol személyesen is összejöjjünk és egy jót vitatkozva, egymás személyiségének a tiszteletben tartásával gondolkodjunk együtt a sz@raból való kimászás lehetőségeiről.
Azt hiszem, ezt a javaslatomat más hozzászólások keretei között is megismételném a közeli napokban.
Ha marhaságnak, vagy lehetetlennek tartják, kérem, legyenek szívesek azt is jelezzék.
Mindenkit üdvözölve:
Józsi
türk | 2009. szeptember 14. | 22:59:17
Na? MI? Hogy?
Némileg összezavarodtam...:)
Szóval?
Szegfűszeg: Ne menj sehova! szükségünk van rád ITT és MOST!
Spartacus: Hajrá.hajrá!
BTW: Ki az a Tölgyessy?
Józsi | 2009. szeptember 14. | 22:56:18
Kedves Irriga, Tölgyes, Spartacus, Szegfűszeg , Benyy és társai!
Szerintem valamennyiüket összeköti az az aggodalom, hogy a mai Magyarországon katasztrófális a helyzet, amint azt nap mint nap tapasztaljuk. Önök legalább aktívak és szeretnék, ha az ország menne előre. Ezért teszenk is valamit, legalább itt megírják véleményüket, amivel segíteni szeretnének.
Ez nagyon tiszteletre méltó.
A rendszerváltás semmilyen problémát nem oldott meg azon kívül ,hogy mind a kommunistákat, mind Kádárt, mind pedig a Szovjetuniót igen bátran lehet teljes joggal szidni. Sajnos ezzel szemben igen sok új problémát generált.
El kellene kezdeni szembenézni azzal, hogy ne egymást öljük -bár sok vezető politikusnak és külföldi meg hazai tőketulajdonosnak ez az érdeke,azért hogy ne a valósággal, ne az igazi problémákkal foglalkozzunk.
spartacus | 2009. szeptember 14. | 22:27:34
turk
Ne tolem vedd meg a viragot, hidd el, en soha nem bantom.
türk | 2009. szeptember 14. | 22:19:38
szegfuszeg | 2009. szeptember 14. | 21:57:40:
ja, hajlamos népszerű lenni Ő, és akkor mi van?...
spartacus | 2009. szeptember 14. | 22:14:50
Tolgyes,
szerintem ne igyal mar tobbet. Es szepen volnulj el aludni. Holnap te fogod magad a legjobban szegyelni, ha visszaolvasod a mai marhasagaidat. Ismerunk, senki nem var toled professzori szintu hozzaszolasokat, de eez meg a toled megszokott zavaros szaron is tultesz.
Jo ejt!
tölgyes | 2009. szeptember 14. | 22:12:53
Moderálási alapelvek- komment törölve -
spartacus | 2009. szeptember 14. | 22:08:10
Tolgyes, a fenekfixalt szelsojobbos.
Erdekes egy kreatura vagy, szo se rola.
tölgyes | 2009. szeptember 14. | 22:06:32
Moderálási alapelvek- komment törölve -
BENyy | 2009. szeptember 14. | 22:06:14
Moderálási alapelvek- komment törölve -
spartacus | 2009. szeptember 14. | 22:03:34
szegfuszeg | 2009. szeptember 14. | 21:57:40
Nepszeru lettel. :-)
BENyy | 2009. szeptember 14. | 21:58:11
Moderálási alapelvek- komment törölve -
tölgyes | 2009. szeptember 14. | 21:57:47
Moderálási alapelvek- komment törölve -
BENyy | 2009. szeptember 14. | 21:54:53
Moderálási alapelvek- komment törölve -
spartacus | 2009. szeptember 14. | 21:49:25
BENyy | 2009. szeptember 14. | 21:43:15
"Nicsak szegfuszeg.
Te tényleg pénzért irogatod a megjegyzéseidet. Már meg ne haragudj, de több helyen olvastam."
Aha. Meg en is. Meg irrriga is. Meg mindenki, aki ahelyett, hogy elhinni, amit a torpe Mussolini kinyilatkoztat, megprobal onalloan gondolkodni.
irriga | 2009. szeptember 14. | 21:45:42
tölgyes | 2009. szeptember 14. | 21:42:48
És rovás írással van?
Mert akkor hiteles ...
irriga | 2009. szeptember 14. | 21:44:40
BENyy | 2009. szeptember 14. | 21:43:15
Attól még lehet igaz ...
Sőt!
BENyy | 2009. szeptember 14. | 21:44:37
Moderálási alapelvek- komment törölve -
irriga | 2009. szeptember 14. | 21:43:32
tölgyes | 2009. szeptember 14. | 21:40:13
Azért egy Nyíregyháza-Barabás M3 autópályalopást még elviselnék a jelenlegi kormánytól ...
Esetleg csengeri autóút leágazással.
BENyy | 2009. szeptember 14. | 21:43:15
Moderálási alapelvek- komment törölve -
silenthill1 | 2009. szeptember 14. | 21:42:57
szegfuszeg | 2009. szeptember 14. | 21:39:31
és az mennyivel jobb, hogy valakik meg már 90től elkezdhették a dolgot, mert voltak kapcsolataik? :)
tölgyes | 2009. szeptember 14. | 21:42:48
Moderálási alapelvek- komment törölve -
tölgyes | 2009. szeptember 14. | 21:40:13
Moderálási alapelvek- komment törölve -
BENyy | 2009. szeptember 14. | 21:36:32
Moderálási alapelvek- komment törölve -
tölgyes | 2009. szeptember 14. | 21:35:01
Moderálási alapelvek- komment törölve -
spartacus | 2009. szeptember 14. | 21:32:43
tölgyes | 2009. szeptember 14. | 21:22:26
"spartacus!!NEKEM AZ ÖN PÁRTJÁVAL ELLENTÉTBEN SE A ZSIDÓKKAL, SE A CIGÁNYOKKAL NINCSEN BAJOM"
Mi a fene, valaki partot alapitott a nevemben, amiota nem vagyok otthon?
Vagy csak pongyolan fogalmazott, es az altalam preferalt partra gondolt.
Igaza van, az SzDSz-nel nincs is gyulolkodo, kisebbsegellenes part.
Na, szerintem menjen, pihenjen egy kicsit hatsofel-orientalt polgartars!
brennos | 2009. szeptember 14. | 21:31:13
"Nyilvánvaló az is, hogy Fidesz sem választhatna ettől gyökeresen eltérő utat - hangsúlyozta az alkotmányjogász. A legnagyobb ellenzéki párt most még azt mondja ugyan, amit az emberek hallani akarnak, nyilván szondázza is őket, de világos, hogy nem lehet átlépni a Magyarországgal szembeni várakozásokon, és nehéz lenne más költségvetési politikát csinálni."
Egyébként ezt imádom a "baloldali" gondolkodásban. Kizárólag azzal tudja megközelíteni a jobboldal jelenlegi relatív sikerét, hogy ők többet ígérnek vagy - ígéretük szerint - kevesebbet akarnak elvenni.
Pedig a valós helyzet más: az elmúlt 7 évben a jelenlegi kormányzat bebizonyította, hogy totálisan alkalmatlan az ésszerű kormányzásra. Nem az az igazi gond, hogy mekkora összeg folyt el korrupcióra, a saját gazdasági holdudvar kielégíétésére, sokkal inkább az, hogy eközben égbekiáltóan rosszul irányították az országot, befulladt a gazdaság, a dolgozó ember szempontjából igazságtalan szociálpolitikát folytattak, eladósodott az ország, stb.
Ez az inkompetencia az, amit nem bocsát meg az ország jelentős része, és emiatt szavaz sokkal szívesebben a másik oldalra, noha az is biztosan megszorítást hoz az elkövetkező egy-két évben.
tölgyes | 2009. szeptember 14. | 21:22:26
Moderálási alapelvek- komment törölve -
BENyy | 2009. szeptember 14. | 21:19:03
Moderálási alapelvek- komment törölve -
spartacus | 2009. szeptember 14. | 21:11:31
tölgyes | 2009. szeptember 14. | 21:08:13
Tolgyes, kezdessz te gyanus lenni nekem. Miert van az, hogy mindenkinel a feneke hogylete felol erdeklodsz?
Es nehany hete meg te agaltal itt a melegfelvonulas ellen!!!
Na, mindegy, az a lenyeg, hogy vegre tisztaba jottel sajatmagaddal. Riszpekt ezert a "coming out"-ert.
Ram szamithatsz, en nem csak a zsidokat es a romakat, hanem a melegeket is megvedem, ha batjak oket.
tölgyes | 2009. szeptember 14. | 21:08:13
Moderálási alapelvek- komment törölve -
türk | 2009. szeptember 14. | 21:04:10
Imádom, mikor alkotmányjogászok nyilatkoznak költségvetési ügyekről.
Barátaim: ÉN nyelvész vagyok... könyvelhetek nektek?
...tényleg olcsó leszek :)
de... (na jó meg közgazdász is).. vagyok!
tölgyes | 2009. szeptember 14. | 21:01:52
Moderálási alapelvek- komment törölve -
BENyy | 2009. szeptember 14. | 20:56:43
Moderálási alapelvek- komment törölve -
brennos | 2009. szeptember 14. | 20:56:37
Knapp | 2009. szeptember 14. | 14:32:52
"A szegény japánoknál 2008 végére 183%, az olaszoknál 103% volt...
Mivel a GDP-k nem nagyon nőnek, ezek valószínűleg magasabb számok lesznek idénre.
Egyébként itt lehet hozzávetőlegesen böngészni a világot:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/35/Public_debt_percent_gdp_world_map.PNG
Nem az számít, hogy milyen magas ez a szám, hanem hogy az adósságért mekkora kamatot kell fizetni. Ezt persze a kampányidőszakban nem kell tudni... ;)"
Nekem nagyon úgy tűnik, Mo. az eladósodottság tekintetében az élvonalban van, és egyáltalán nem nyugtat, hogy van egy-két ország - e mutatót tekintve - nálunk is rosszabb helyzetben.
Az sem elhanyagolható kérdés, hogy Mo.-nak az államadósság jelentős részét 7 év alatt sikerült összeszednie, ráadásul ezzel arányban álló mértékben semmiféle eredmény nem mutatható fel. Nézd meg pl. a köztisztviselői, közalkalmazotti reálkeresetet 2002-ben, illetve a tervezett 2010-est! A gazdaság is évekkel ezelőtt befulladt, mikor a világ évekig a virágzó konjunktúra időszakát élte.
Továbbá nevetséges pl. Japán és Mo. összehasonlítása a GDP-arányos államdósság tekintetében, számos oknál fogva, amit vélhetően magad is tudsz. Pl. célszerű az államadosság mellett azt is figyelembe venni, hogy nettó módon mennyit költ az adott ország adósságkezelésre, ez Mo.-on több mint ezermilliárd Ft-ot tesz ki, ami - ismerve a nem éppen Japánhoz közelítő életkörülményeket - roppant módon hiányzik a költségvetésből.
tölgyes | 2009. szeptember 14. | 20:41:07
Moderálási alapelvek- komment törölve -
tölgyes | 2009. szeptember 14. | 20:33:20
Moderálási alapelvek- komment törölve -
BENyy | 2009. szeptember 14. | 20:25:30
Moderálási alapelvek- komment törölve -
jani83 | 2009. szeptember 14. | 20:24:47
BUKTA LESZ ELVTÁRSNŐ, BÁRMENNYIRE IS TÖRÖLGETI ITT A KOMENTEKET!!! EGYEBET TÖRÖLGESSEN!
tölgyes | 2009. szeptember 14. | 20:14:36
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Szilikon Vali | 2009. szeptember 14. | 19:51:44
Hihetetlen ez a papagájkommandó, amely itt is ténykedik. "Ellopták, szétlopták, mindent elloptak, még lopni akartak egy évig, csak azt nézik, mit lehet ellopni, tolvajbanda" stb. stb. Nem tűnik fel, hogy a pénz legnagyobb része önkormányzatokban folyik szét, ahol jórészt fideszesek ülnek a húsosfazék körül. Ha megvakarnánk bármelyik település költségvetését -- nem csak Budapest, nem csak BKV létezik -- millió ilyen kisebb-nagyobb ügyet találnánk, haveroknak kijátszott milliókat, lezsírozott megrendeléseket, "majd letúlmunkázzuk" "Kövér Laci elintézte" stb. Nagyon helyes elkergetni a hatalomba belezsírosodott elitet, de katasztrófa beengedni helyette -- pláne kétharmaddal -- egy hasonlóan erkölcstelen másik garnitúrát. Fidesz-hívők, kezet a szívre: szerintetek a tieitek nem lopnak? Nem loptak négy évig (ó, igen, a főügyész nem talált semmit), és nem lopnak most is, ahol csak tudnak? Ezekért a pimasz, cinikus váltó-bűnőzőkért harcoltok itt olyan elánnal?
BENyy | 2009. szeptember 14. | 19:46:16
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Mucius Scaevola | 2009. szeptember 14. | 19:45:33
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Mucius Scaevola | 2009. szeptember 14. | 19:44:09
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Mucius Scaevola | 2009. szeptember 14. | 19:40:15
Moderálási alapelvek- komment törölve -
jani83 | 2009. szeptember 14. | 19:37:41
Moderálási alapelvek- komment törölve -
weiner | 2009. szeptember 14. | 19:25:32
Tölgyessy az egyik megalkotója a négy évre kibiztosított párturalomnak. Most szembesült „alkotásának” a következményével. Ha egy kicsit gondolkodott volna, magától is rájöhetett volna, hogy az MSZP (hát még az SZDSZ!) miért nem adta vissza a megbízását, engedte át a kormányzást. Ebből a szituációból megérthető, hogy a Fidesz is miért mond nagyokat, folytat populáris politikát. Négy évig, ha összejön, OV is csak a népszerűségét veszítheti el, a hatalmat nem. 20 év után kijelenthető: csődöt mondott a 89-ben kialkudott választási és kormányzati rendszer.
erlauer | 2009. szeptember 14. | 19:23:35
Tölgyessynek igaza van, elképesztő az a hazugságcunami, amit a Fidesz MPSZ papagájkommandója évek óta létrehoz.
tölgyes | 2009. szeptember 14. | 18:51:40
Moderálási alapelvek- komment törölve -
navtelagata | 2009. szeptember 14. | 18:24:16
Állandóan csodálkozom, egyesek mennyire elvakultak, másról sem tudnak írni, mint az ország szétlopásáról és 7 év semmittevésről.
Azért azt halkan megkérdezném, hogy ha a 7 év annyira rossz volt *az elejétől fogva*, akkor a Fidesz 2006-ban miért bukott meg a választásokon a "Rosszabbul élünk, mint 4 éve" jelszóval.
A mostani rossz közérzetnek nem a 2002-06-os időszak, hanem alapvetően a 2006 óta tartó megszorítások az okai. Amit a 2006-ban 10% fölötti költségvetési hiány tett szükségessé.
Ugye, még emlékszik valaki arra, hogy egyedül az MDF nem szavazta meg a Medgyesi-kormány 100 napos osztogató programját, a Fidesz viszont igen?
babcsiga | 2009. szeptember 14. | 18:23:45
chili | 2009. szeptember 14. | 17:42:46
Vajh, mikor= mondd te mindig így beszélsz?
Vagy csak ha "muvelt eleinkre" hivatkozol?
xy1942 | 2009. szeptember 14. | 18:05:46
Moderálási alapelvek- komment törölve -
chili | 2009. szeptember 14. | 17:42:46
A stilus az ember, mondtak muvelt eleink. Ez a fideszre is all: meg nem nottek ki a rovidnadragbol, csak diaknyelvet beszelnek (pl. ."..Bajnaival feltorolte a padlot" stb). Mivel a valasztoik mind elmultak 18 evesek, ez nem egyeb, mint a sajat valasztoik lenezese. Vajh, mikor kerik ki maguknak a jobboldaliak, hogy vegyek mar vegre oket felnottszamba?
nemistudom | 2009. szeptember 14. | 17:38:52
tarpataky | 2009. szeptember 14. | 14:49:00
Pontosan mi az, amit mondani akar?
nemistudom | 2009. szeptember 14. | 17:37:16
tölgyes | 2009. szeptember 14. | 16:59:03
Mert itt csak tölgyes/brysis lehet a f@sza gyerek!
silenthill1 | 2009. szeptember 14. | 17:03:42
irriga | 2009. szeptember 14. | 14:16:34
Te még mindig véded azt a törvénytelen beruházást????
tölgyes | 2009. szeptember 14. | 16:59:03
Moderálási alapelvek- komment törölve -
silenthill1 | 2009. szeptember 14. | 16:56:41
Amúgy most ami konkrétan eszembe jutott válaszul irriga a topic eleje felé tett kijelentésére, hogy nyugati színvonal miatt drágák az építkezések. Miskolcon építettek bicikliutat tavaly, és idén 13 millióból újítják fel, mert annyira használhatatlan. Ez nyugati színvonal????
silenthill1 | 2009. szeptember 14. | 16:54:48
Azért jó hogy azon megy a vita, ki hány km autópályát épített, ki mennyivel lopna többet. Ha csak az autópályát néznénk, akkor legyen MSZP. De ezerféle tényező alapján osztályoznak egy kormányzást. De amúgy nem tudom hogy lehet olyat mondani, hogy európai színvonalú építkezések folytak, azért annyi amennyi. Görögországban miért 30-40%-kal olcsóbb, ott nem európai? Nálunk alföldek, ott hegyek. Biztos olcsóbb fúrni mint vízszintre fektetni a bitument...
Mind2 nagy párt védői undorítóak, mert azt bizonygatják ki lopott többett. Kérdem én, miért jobb ha valaki 10%-kal kevesebbet lop, és tegyük fel az 90% a másikhoz képest. Nem e lenne jobb, olyan ami 50%-ot, 30%ot lop? Felmentetik ezzel a dolgaikat. 7 évig meg szellemi fverés, Gyurcsány még ha a korábbiakra is értette, bevallotta hogy semmi se történt 2 évig, aztán meg a nagy reformok is leálltak jóval Orbán áskálódása előtt. Koala szakítás és EP választás között meg végképp semmit sem csináltak. És akkor még valaki bevédi őket????????????
Abszurdisztán
tölgyes | 2009. szeptember 14. | 16:47:51
Moderálási alapelvek- komment törölve -
tölgyes | 2009. szeptember 14. | 16:43:46
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Szabo | 2009. szeptember 14. | 16:36:14
Bizony, kedves irriga Irritálóan sok dolog "épült" hazánkban ennek a bandának a működése alatt, amelyek mind, mind nagy haszonnal jártak a korrupcio okán, persze a kedvezményezett körnek! Az ország helyzetét viszont remekül modellezi a BKV! Itt az ideje a végső el és leszámolásnak! Megvan a lopott pénz, csak vissza kell venni!
PUBI | 2009. szeptember 14. | 16:09:45
Jut azért a sz.r ból a fidesznek is bőven.Érdekes lesz majd az hogy hogyan próbálják meg az embeek torkán LENYOMNI,azt amit muszáj lesz lenyomni ,akár tetszeni fog akár nem.
PUBI | 2009. szeptember 14. | 16:06:36
Szóval mégsem lesz KÁNAÁN.Érdekes lesz majd ahogy Vitya magyarázza majd a bizonyitványt,meg a többi bóhóc is.
tengerimalac | 2009. szeptember 14. | 16:06:10
Sanyóka! A mi politikusainkat legkevésbé az ország helyzete érdekli! A prioritási sorrendjüket az határozza meg, hogy mennyi pénzt bírnak zsebrevágni! Nagyon néha fordul elő, hogy az ország érdeke és az ő egyéni érdekeik egybeesnek! Többnyire vész esetén! És akkor nagy a boldogság, hogy lám tudunk összefogni! Hát persze! Ezért a mostani válság sem vészes, hiszen 180 fok a véleménykülönbség a megoldásában! Avagy akár Simor, már kimentették vesztenivalóikat, és ha dől az ország, akkor az ő életük nem lesz rommá!? Politikus = Piszlicsáré Okokkal Lopó, Ideológiát Tukmáló, Idióta, Kamuzó, Urizáló Slepp
sanyóka | 2009. szeptember 14. | 15:33:36
Számomra megdöbbentő Tölgyesi véleménye!!! Ugyanis az ország helyzete és rövid, hosszabb távú érdeke a lényeg és nem a politikai taktikázás az elsődleges szempont! Ha pedig tényleg igaz lenne, hogy a Fidesz sem tehetne mást, akkor miért nem éppen a Fideszt kárhoztatja, hogy miért beszél útszéli hangon a költségvetésről IS!!!???? Csak a politikai taktikázgatás a legfőbb szempont???? Milyen "véleményformáló értelmiségi" álláspont ez????
irriga | 2009. szeptember 14. | 15:17:09
irriga | 2009. szeptember 14. | 15:06:01
Képzeld el micsoda jó volt a horvát autópálya, mikor a nagyobbik lányom nem tudott pisilni az út szélén és tartogatta a dolgot, míg véget nemér tés letértünk az autópályáról.
Egyébként a horvát közlekedési meg mondta: első a megnyitás, az elmaradt beruházásokat majd az időközben befolyó pénzből építik meg.
Szép és balkáni terv!
irriga | 2009. szeptember 14. | 15:10:53
ubuntu | 2009. szeptember 14. | 14:43:25
A felsorolt számok tények.
Amelyek megítélését sok egyéb ismérv még befolyásolhatja.
Dehát ki hozta be a GDP szerinti adóság mértékét?
irriga | 2009. szeptember 14. | 15:08:26
PestisNigra | 2009. szeptember 14. | 14:38:44
Ne modj már hülyeséget!
Az MTA Kecskeméti Regionális Kutatóközpontja milyen jól megkutatta a Homokhátságot. Legalább 10 kg irodalmat tudsz összegyűjteni ebben a témában.
irriga | 2009. szeptember 14. | 15:06:01
PestisNigra | 2009. szeptember 14. | 14:36:21
Rosszul vagy informálva autópálya ügyben.
1. a völgyhidat Orbán idején rendelték meg.
2. a völgyhíd és az alagútfúrás is környezetvédelmi indokkal (gyerekeink, a Föld jövője)került kikényszerítésre az önkormányzatok, zöldszervezetek által. Mondhatnánk: az a jövő és a demokrácia ára.
3. a Suzukival is elmehetsz bármerre, de egy jobban felszerelt, biztonságosabb autó többe kerül. Ez vonatkozik az autópályákra is. A horváth autópályán én kifizettem európa legmagasabb díját, de a gyereknek bokorba kellett menni a szükségét végezni, mert nem volt se pihenő, se benzinkút.
4. Orbán alatt sem fizettem kevesebb adót, mint Horn alatt. Sőt!
Knapp | 2009. szeptember 14. | 14:51:41
ubuntu!
Te kérdezted a GDP arányos eladósodottságot!
Mivel kiderült, hogy ez nem téged támaszt alá, most terelsz. (és menekülsz)
Nem én bizonygatom, hogy ez önállóan jellemzi egy ország helyzetét, hanem te próbáltad meg!
Gyere máskor is!
tarpataky | 2009. szeptember 14. | 14:49:00
nemistudom-bizony más érzés ha hitbarátaid szorítják a torkod,nem a "nemzetietlenek".Hehe,ez humor?Egyéni,ülne csak a fejedre a vona,avval a szép fekete gatyájával.Ül is ha hagyod.Ez is humor.A kórus hangja stabil.Csalnak-lopnak-hazudnak.Ha ilyen primitívek a szónokok,mennyire primitívek az ezt beszopók?Már Tölgyessi is ellenség?Nagyon mélyen vagytok,ha egy ritka rózan hang is kiborít.
Knapp | 2009. szeptember 14. | 14:48:31
A CDS szpred azért alakult így, mert az állam felelőtlenül gazdálkodott, többet adott az embereknek, mint lehetett volna.
Így ők jobban éltek, mint ahogy az ország lehetőségei engedték. Csak ezt most összemossuk az állam helyzetével. A lakosság magának - meg a FIDESZnek (lakáshitel, diákhitel) - köszönheti az eladósodottságát. Az ország helyzetén legtöbbet a Medgyessy kormány rontott, de az a népnek jól jött...
Egyébként a GDP lett a kedvenc mérőszám, holott ebben az állami, hitelből folyó beruházások mellett benne vannak az összeszerelőüzemek is. Ennek tudatában tervezte a FIDESZ is anno a 7 %-ot...
ubuntu | 2009. szeptember 14. | 14:43:25
Moderálási alapelvek- komment törölve -
PestisNigra | 2009. szeptember 14. | 14:38:44
Knapp | 2009. szeptember 14. | 14:32:52
az is számít, hogy az ország jövedelemtermelő potenciálja mennyi. Szerinted mennyi annak az országnak a jöv term, potenciálja, ahol nem folyik kutatás és ahol az ipar egyenlő az összeszerelőüzemekkel ?
Apropos : szerinted hogy alakult a magyar szuverén CDS szpred 2oo2 óta ? És miért alakult úgy ?
Knapp | 2009. szeptember 14. | 14:38:40
Ez az a Tölgyessy, akinek volt olyan 4 éve a Parlamentben, hogy egyetlen egyszer sem szólalt fel?! ;)
Tamás Gáspár akkor mondta rá, hogy a képviselői munka nem egy ösztöndíjas megfigyelői állás....
PestisNigra | 2009. szeptember 14. | 14:36:21
irriga | 2009. szeptember 14. | 13:49:35
1. Beszélsz itt marhaságokat. Mert ha így teszed fel a kérdést, hogy kell e autópálya, azt mondom, hogy igen.
De ha úgy teszed fel, hogy kell e autópálya DE
a. 5 ezer milliárd HUF áron, duplájára felülárazva, a puszta alatt lyukat fúrva (M6), felesleges völgyhidakkal (M7), az országot eladósítva, és az adócsökkentést lehetetlenné téve, akkor azt mondom, hogy nem
b. a vasutat visszafejlesztve, a Bécs Budapest vonalat nem nagysebességűsítve, a fővonalakat nem téve alkalmassá 16o km h közlekedésre, akkor szintén azt mondom, hogy így nem kell autópálya.
Knapp | 2009. szeptember 14. | 14:35:33
A költségvetés megszavazása után Orbánt kéne jelölnie a szociknak miniszterelnöknek. Mivel a megválasztása után szétszivatnák, ebbe nem mehetne bele, így hallgathatnánk a magyarázkodását, hogy miért nem vállalja! :)
Knapp | 2009. szeptember 14. | 14:32:52
ubuntu!
A szegény japánoknál 2008 végére 183%, az olaszoknál 103% volt...
Mivel a GDP-k nem nagyon nőnek, ezek valószínűleg magasabb számok lesznek idénre.
Egyébként itt lehet hozzávetőlegesen böngészni a világot:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/35/Public_debt_percent_gdp_world_map.PNG
Nem az számít, hogy milyen magas ez a szám, hanem hogy az adósságért mekkora kamatot kell fizetni. Ezt persze a kampányidőszakban nem kell tudni... ;)
nemistudom | 2009. szeptember 14. | 14:31:48
Már megint nem hallgattak a Tölgyessyre. Ezek a hatalomobitorlók. Semmi nagyvonalúság, semmi elegancia.
Pedig a jó Tölgyessy már minden hétfőn megmondja, hogy mit kell(ene) csinálni.
És annyira, de annyira félti az MSZP-t, hogy az már-már anyai.
Aggódik ez a jó Tölgyessy, az elfogulatlan elemző, amiatt is, hogy a tőle legalább olyan MSZP-s távolságra levő Fidesz is kénytelen lenne megszorítani-
De az, hogy egy Fidesz szorít meg, mégis más, mint hogy egy nemzetuetlen MSZP.
Vagy nem?
tip65 | 2009. szeptember 14. | 14:29:33
Ezt írtam szeptember 12-én a blogomba.
(Utána lehet nézni.)
Taktikai hiba, avagy szándékosság?
Szerintem az MSZP nagy taktikai hibát követett el, amikor nem fogadta el a Fidesz ajánlatát, hogy hozzák előbbre a választásokat. És hogy miért? Arra is könnyű megadni a választ. Ha csak…? Lehet az is, hogy ez nem véletlen? Erre is kitérek alább.
Nézzük, mi lehetett a taktikai hiba? Először is. Az elmúlt nyáron volt a nemzetközi válság mélypontja. A Fidesz nehéz helyzetbe került volna, mert gazdasági vonatkozásban sokkal előnytelenebb pozícióból kellett volna indulnia. Egy gazdasági mélyponton kapaszkodnia kell egy új rezsimnek, hogy kedvezőbb pozícióból induljon, ugyanakkor neki kell elvégezni a piszkos munkát. Azt hiszem, ezt az állításomat nehezen lehetne cáfolni, azért rátérek rögtön a másodikra.
Másodszor. Most már nyilvánvalóan látszik, hogy a pártnak rengeteg kétes ügyei, - mit kétes,- egész egyszerűen piszkos ügyei vannak. Hogy csak néhány közismert ügyet említsek, a VI és a VII kerületi ingatlan panamák, a sukorói „King City” ügy, mint a leginkább az érdeklődés homlokterében lévők. Ezután pattant ki a legnagyobb ellenszenvet kiváltó ügy: a BKV sztori, amelyben az MSZP nemcsak Hagyó Miklós révén van benne nyakig, de ezután jött az alpolgármesteri „húzd meg, ereszd meg” mutatvány. A párt megint vereséget szenvedett, mondhatni öngólt lőtt. Először nagy dirrel-dúrral kiléptek az alpolgármesteri reszortból, majd Demszky, ennek a 2,16%-os pártnak az egyik tagja azt mondta, ácsi Horváth Csaba, te felügyeled a BKV-t. Igenis, mondá az MSZP, és lőn. Ellenvetés nincs, a parancsot teljesíteni kell. Ez a viselkedés sem növelte a párt népszerűségét. Valószínűleg mindenki emlékszi a tavaszi miniszterelnök jelölésre? Akkor is valami ilyesminek, ilyen gyerekes viselkedésnek lehettünk a tanúi. Bravó budapesti pártvezetés, megint nagyot alkottatok!
Ahogy nyitogatják a szekrényeket, úgy hullnak ki a csontvázak. És még mennyi csontváz fog kikerülni a hátralévő időben? Mert szerintem, van még a tarsolyban szép számmal botrányos ügycsoport.
Hallgatom ezt a szerencsétlen Steiner Pált különböző Tv csatornákon. Kérdezik őt egy meghatározott tárgyban, válaszol is őkelme, csak nem a feltett kérdésre. A mellébeszélés magasiskoláját gyakorolja nagy-nagy sikerrel. Persze az MSZP-ben nem ő az egyetlen, aki mellébeszél, vannak ott ilyenek még szép számmal. Szerintem a pártban belépési feltétel, hogy tud-e valaki mellébeszélni.
Ha jól emlékszem, az EU választáskor az MSZP 17 egész valahány % szavazatot kapott. Azóta ez, szerintem, 12-13%-ra erodálódott. Összefoglalva a lényeget a párt elszámolta magát. Ha így folytatódik, amire komoly esély van, a botrányok kipattanása, a szavazatvesztés tovább fog növekedni.
Persze vannak még egyéb okok is, amivel nem számoltam. Ilyen a nyomok eltüntetése, a további zsákmányszerzés, illetve a következő kormány helyzetének megnehezítése. Mert ha ez a cél, akkor azért valamit módosul a helyzet. Tudvalevő, hogy a következő kormány azt ígérte, hogy elszámoltatja az ország tönkretevőit. Ez pedig elég sok személyt érint. És mivel ez az elkövetkezendő elszámoltatás csakis törvényes keretek között lehetséges, hogy a könnyen feltárható a nyomok eltüntetése nem is egy utolsó szempont.
A további zsákmányszerzési szándék sem hagyható ki ez indoklások közül, főleg az a szándék sem kizárt, hogy a gazdasági helyzet további rontásával, illetve bizonyos közgazdasági csapdák elhelyezése egy távolabbi,- de esetleg már a 2014-es választásokon is, - a sikerek magvát helyezzék el.
Most már csak azt kéne tudni, hogy mi a két indíték egyenlege. Na nem az ország számára, mert az nem lehet vitás, az ország mindenképpen rosszul jár. De ki figyel oda? Lényeg, hogy a párt (MSZP), illetve a párttagok érdekei ne nagyon csorbuljanak.
nemecsekerno | 2009. szeptember 14. | 14:26:51
Moderálási alapelvek- komment törölve -
ubuntu | 2009. szeptember 14. | 14:24:15
Moderálási alapelvek- komment törölve -
irriga | 2009. szeptember 14. | 14:19:11
ubuntu | 2009. szeptember 14. | 14:13:56
Egyébként az egy főre eső adósság USA Kalifornia államában a legmagasabb.
Hogy ez a Schwarzenegger mennyit lophat ...
irriga | 2009. szeptember 14. | 14:17:50
Vannak ilyenek.
Olaszország, Görögország.
Nekik ettől jóval magasabb számuk van ....
irriga | 2009. szeptember 14. | 14:16:34
tölgyes | 2009. szeptember 14. | 14:11:24
Há most k.rva jól jártunk!
Ugyan a föld továbbra is állami tulajdonban marad, de nem lesz semmilyen fejlesztés (GDP növekedés).
Ez olyan, mint mikor az egy millió fontos bankjegyeddel éhenhalsz.
irriga | 2009. szeptember 14. | 14:14:30
nemecsekerno | 2009. szeptember 14. | 14:09:06
Találtak.
Csak az ügyészég visszautasította a nyomozást.
Hogy a főügyészt a fidesz nevezte ki és előtte annak a pártnak volt tagja?
Ki tudja, hogy ez számított-e ....
ubuntu | 2009. szeptember 14. | 14:13:56
Moderálási alapelvek- komment törölve -
tölgyes | 2009. szeptember 14. | 14:11:24
Moderálási alapelvek- komment törölve -
nemecsekerno | 2009. szeptember 14. | 14:09:06
Moderálási alapelvek- komment törölve -
ubuntu | 2009. szeptember 14. | 14:06:43
Moderálási alapelvek- komment törölve -
nemecsekerno | 2009. szeptember 14. | 14:04:53
Moderálási alapelvek- komment törölve -
irriga | 2009. szeptember 14. | 14:02:33
nemecsekerno | 2009. szeptember 14. | 13:59:52
Majd figyelek, hogy a fidesz a tagdíjak emeléséből fogja-e visszafizetni a több mint 2000 milliós adóságát.
Szerintem hamar jön a lebukás ...
irriga | 2009. szeptember 14. | 14:00:44
ubuntu | 2009. szeptember 14. | 13:56:27
Ja!
Ezt jó hogy mondod.
Kezdő jogász miniszterelnöki gyakorlattal állást keres!
nemecsekerno | 2009. szeptember 14. | 13:59:52
Moderálási alapelvek- komment törölve -
irriga | 2009. szeptember 14. | 13:58:55
nemecsekerno | 2009. szeptember 14. | 13:54:54
Ha annyire biztos vagy a lopásban, akkor gondolom már tucatnyi feljelentésen túl vagy.
Az igaz, hogy a magyar demokrácia mentéjét újra kellene gombolni.
Hogy ne lehessen jogilag támadhatatlan erkölcsöt sértő dolgokat (Ne mi nyerjünk a legtöbbet ..) csinálni kicsiny hazánkban.
ubuntu | 2009. szeptember 14. | 13:56:27
Moderálási alapelvek- komment törölve -
irriga | 2009. szeptember 14. | 13:56:02
nemecsekerno | 2009. szeptember 14. | 13:52:02
Nem fogytak el, mert sok minden épül/t még az országban az utakon kívül is.
És ne feledkezzünk meg az európai minőség/ár arányáról sem.
nemecsekerno | 2009. szeptember 14. | 13:54:54
Moderálási alapelvek- komment törölve -
nemecsekerno | 2009. szeptember 14. | 13:52:02
Moderálási alapelvek- komment törölve -
irriga | 2009. szeptember 14. | 13:51:09
nemecsekerno | 2009. szeptember 14. | 13:49:18
Csak nem Orbán?
Ha ha ha!
irriga | 2009. szeptember 14. | 13:49:35
Orbán: 4 km átadott autópálya.
Ha ha ha!
nemecsekerno | 2009. szeptember 14. | 13:49:18
Moderálási alapelvek- komment törölve -
irriga | 2009. szeptember 14. | 13:48:59
nemecsekerno | 2009. szeptember 14. | 13:36:23
Azért be is pakolt 3 új Duna hidat, M5-t, 7-t a határig, m3-t Nyíregyháza, Debrecenig.
Soha nem volt ekkora közútfejlesztés hazánkban.
Orbán: 4 km átadott autópálya.
irriga | 2009. szeptember 14. | 13:45:42
tölgyes | 2009. szeptember 14. | 13:42:49
Állami vagyon kiárúsítása ...
Mit adtak el az lemúlt 1 éveben?
Mit lehet még itt eladni?
BKV?
|