belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
24. csütörtök

Nem engedték áldozni a szocialista jelöltet

Az MSZP azokra az állam és az egyház viszonyában bekövetkező lehetséges változásokra hívta fel a figyelmet, amelyeket a Fidesz kezdeményezhet kétharmados többség birtokában.

MTI| 2010. április 19. |43 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

revify | 2010. április 22. | 14:56:27

... ad a történelem sok-sok negatív példát és pozítivat is. A vallások jelenléte adott. Bánni kell vele, ezért a legtöbb országban jogi keretek között működik. Egyszerűsítve: a vallásosság nemcsak a kultusz, tehát nem csak a templom (mecset, zsinagóga etc.) területeire korlátozódik. Kilépve az ajtótól a vallásos állampolgár (is) alakítja (jól, roszzul) a világot. Az ateista, agnosztikus etc. szintén résztvesz a világ alakításában.

revify | 2010. április 22. | 14:50:23

.... mindehol jelen vannak a vallások. Minden földrészen és országban.
Társadalomformáló s nem a csak a r. k. vallásból indulok ki. Állam és egyházak szétválasztása van és helyes is a legtöbb országban. Ahol "mellément": csak egy példa 1979-től Irán. Az imámok mondják meg az élet minden területén mi a tennivaló. Amit nem tudok összehasonlítani, például melyik pártra szavazok. Az tényleg magánügy.

revify | 2010. április 22. | 14:44:27

Gesztenye

... péntek van. Ma délután értem haza. Mindenre szívesen válaszolok (az én szemszögemből). Ha ad valaki adományt - már a levegőben elindulva s leérkezve - a templomé. Annak meg én vagyok a felelőse. Nincs se szoci se más adomány. Adomány az adomány.

Gesztenye7 | 2010. április 20. | 13:19:28

revify:Na akkor vitatkozzunk, hogy a vallás miért nem lehet magánügy?(? Te római katolikus pap vagy?).

Gesztenye7 | 2010. április 20. | 10:36:27

refity: Legyen nálad a templom kulcs. ? Ha egy szoci télen a templomod fütéséhez a magány vagyonából pénzt ad, vagy a templom kerítésének felújításához pénzt ad, mit csinálsz?

Gesztenye7 | 2010. április 20. | 10:33:15

revify: A vallás legyen magánügy, ugyan úgy mint az is hogy melyik pártra szavazok.

puli | 2010. április 20. | 07:35:52

Artúrról lehetne többet írni !

revify | 2010. április 19. | 21:58:14

... összemosódnak az állam közhatalmi funkciói .... ezért kell egyház-állam szétválasztás s ez meg is van. Vagy? Majd megnézem, ki fog beleszólni Püspököm után a munkámba. Egyébként is a templom kulcs nálam van, nem valaki másnál.

revify | 2010. április 19. | 21:07:20

... Magyarország érdekében nevezzük bátran Nemzetnek. Példa: okos Jelzin és okosabb Putyin oroszhonban megléptek ilyesmit és nem "csuszfa- mászfa". Ha nem tévedek ők ősztöl bevezetnek ortodox keresztény vallásoktatást, na miért is? Folytassa valaki ... Artúr megint kiszaladt ... ha meglesz, megkötöm ezt a Sátán kutyáját.

revify | 2010. április 19. | 21:04:06

... azzal meg szintén vitába szeretnék bocsátkozni, hogy a vallás magánügy.
Lentebb árnyaltabban értésre igyekeztem hozni, hogy azok az idők elmúltak.

revify | 2010. április 19. | 21:01:44

... a kötelező hittanoktatást ... én vallásoktatást mondok, etika oktatásról meg vitáznék is (mert a fideSS aszerintz mi takar is?) ... népszavazással dönteném el. Miért is? Ez olyan fontos kérdés - ugyanis mi lesz, ha megjelennek a mohamedánok tömegesen az országban? A legtöbb netán - Uram bocsá - csak dívatban "győzike szintű, maunika show" s kortársaimat is tisztelve - sajna rögtön fennáll a helyzet, hogy gyerünk ez a dívat "mohamedánkodjunk" ezután.

revify | 2010. április 19. | 20:57:23

... nem akarok okoskodni, de Ildikó - tényleg el tetszett fáradni - én nem "csuszfa - mászfa" gondolom - tessék pihenni és kikapcsolódni végre!

revify | 2010. április 19. | 20:56:03

... gyermekelhelyezési perekben figyelembe vehetik a gyermek elhelyezését vallási hovatartozás esetén... mondja Ildikó asszony. Ez azért nem olyan egyszerű,-ha igaz is, hogy a lelkiismereti szabadság a gyermek alapvető joga (ezt én is így látom)- a gyermek emberi jogát soha semmikor nem előzheti meg - bármely - hangsúlyozom bármely vallási közösséghez való tartozás. Komolyabb európai országban van így.

revify | 2010. április 19. | 20:34:12

... mindjárt jövök, ismént kiszökött Artúr kutyám a kuncsaft után .. a többit tudjátok - még elgázolja egy úrvezető.

revify | 2010. április 19. | 20:24:54

... Kishont, Efraim Kishon csak abban tévedett, hogy nyugaton izléses pornóboltok és könyvesboltok is vannak. Mondta kölni fogorvosom, igaz ezt is anno.

revify | 2010. április 19. | 20:23:11

... na, na, normális .... Adolf meg Szálasi hiába voltak megkeresztelve katolikusnak, azért nem hibás akkor minden katolikus. Szálasi egyébként az amerikaiak fogságában tényleg rendszeresen gyónt, áldozott utána nem volt ideje , lehetősége (miután hazaadták).

revify | 2010. április 19. | 20:20:20

.... Kishont Ferenc alias Efraim Kishon (híres zsidó írónk a gyengébbek kedvéért) mondta anno ... Magyarországon nincs minden utcasarkon pornóbolt,de Nyugaton igen, Mao.on könyvesbolt van az utcasarkokon.

revify | 2010. április 19. | 20:16:25

... ami a rákérdezést illeti a vallás-ra, azt bevetném -ismerve zsidó vallású honfitársaim érzékenységét (is) -, de akkor legalább megmondja az is, aki kegyszernek nyílvánított, autóalkatrészben "utazik", hogy egyházat alapított. Kész röhej, hogy száz utcanő összeáll és Vesta szűzként bejegyzést nyerhetnek. Ne essünk már a dekadens nyugat szintjének még a mélységére ...

revify | 2010. április 19. | 20:12:22

... azért abban nem értek egyet, hogy szoci ne lehetne hívő meg templombajáró.

Normális | 2010. április 19. | 20:05:07

ezekszerint a jobboldali gondolkodok nagy tömege,hogy lehetett az Mkp,és az MSZMP-tagja? antielvtárs!Mi lenne ha gondolkodna mielött leirnáaz ostoba állitásait?A hivö emberek pedig lehetnek tömeggyilkosok? Az ugyebár természetes! Pédául Sz Ferenc a Nemzetmentö hivö katolikus volt,és az Adolfotok mi volt? Érdekes öket miért nem tiltották ki? Akik Isten nevében gyilkoltak,hiven követve Krisztus urunk tanitásait! Halaluja!

revify | 2010. április 19. | 20:04:38

... nézzél körül Ausztriában, Némeo.ban, Lengyelo-ban de Horvátho-ban is van kötelező vallásóra. Németben már a mohamedánok saját vallástanáraikat küldik az iskolákba ... Mit méltóztatunk itt mi kis hazánkban, hogy ami eddig ment tovább is ez legyen .... klerikális reakció meg nem lesz.

Azt mered hinni, hogy a Grósz-féle riogatás (fehérterror) egyáltalán lehetséges?

revify | 2010. április 19. | 20:00:35

... Lendvai Ildikó gondolkodását megértem. Most nem "ketyeg" Európában a vallástalanságért kiáltó gondolkodás (lásd mohamedánok )- bármennyire is súlykolni próbálják -
a Magyar Köztársaságnak és az apostoli Szentszéknek van egyezménye - még nem konkordátum -, de ápr 11-e minden további nélkül lehet belőle valóság.
Orbán cézár Úr és Tömjén Semlyén Úr fognak odahatni ... meg mi van, ha a protestáns testvéregyházaink egyetértenek abban, hogy legyen vallás vagy etika oktatás iskoláinkban?

revify | 2010. április 19. | 19:55:17

... nadír , na ne általánosíts újra. Tudod és olvaso, hogy én elég forradalmár pap vagyok, de ilyet?

pentagram | 2010. április 19. | 19:38:17

Nadir | 2010. április 19. | 19:10:13

Nadír = talppont.
Fölötte semmi, üresség!

antielvtárs | 2010. április 19. | 19:38:11

Szerintem egy valódi hívő nem lehet MSZP tag! Ez nem újság azoknak, akik ismerik az MSZP preambullumát! Mondta persze a hibbant Néró, hogy "ő is szokott bérmálkozni"! Az érdekes az, hogy ezen egyik szavazójuk sem kacarászott. Tehát annyi közük van ehhez a valláshoz, mint disznónak a karórához. Akkor pedig minek is megy a templomba be? Csak nem hallgatózni és rögzíteni?

Fóbia | 2010. április 19. | 19:31:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pentagram | 2010. április 19. | 19:22:36


Ámen!

pentagram | 2010. április 19. | 19:12:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pentagram | 2010. április 19. | 19:10:54

Vannak gondolkodók, akiknek a kádári egypárt rendszer nem okozott megrázkódtatást, nem aggódott a demokrácia szentsége miatt.
Most 2010.-ben ez lelki nyugalmát ostorozza.
Javaslok egy gyónásos áldozást.
Laudetur!

Nadir | 2010. április 19. | 19:10:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pentagram | 2010. április 19. | 19:06:12


Azért nem engedték, mert a "szocialistáknak" leáldozott!

Legalább annyira ellenmondásos, mint amikor a papság látogatna az ateista köröket.
A képmutatás is bűn evvtásak.

Nadir | 2010. április 19. | 18:56:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nyugdíjas | 2010. április 19. | 18:44:16

megtévesztett igencsak meg van tévesztve, ha azt hiszi,hogy megszabadult a kommunista uralomtól.Csak most nem szegfű a jele, hanem a narancs szín.

PGuszti | 2010. április 19. | 18:29:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

100% tolerancia | 2010. április 19. | 18:27:10

Hogy egy ilyen mély súlyú, felkavaró eset után helyreálljon a nyugalom minimum ki kell rúgni a papot (biztos pedofil), majd Erdő Péter élő TV adásban áldoztassa meg az egész MSZP vezérkart!

puli | 2010. április 19. | 18:23:10

Az előző rendszerben pirulhatott az a párt tag ,- amelyik templomba ment .

A világ sokat fejlődött !

Most hívők lennének a párt tagok , csak már nem találnak olyan papot aki felmentést adna a Nokiás dobozra .

geeza | 2010. április 19. | 18:13:43

Az ipafai fapipa papi pedofilia

cselcsabi | 2010. április 19. | 17:56:31

Lehet, hogy a képviselő-jelölt úr nem gyónta meg a bűneit. És aki nem gyónja meg a bűneit, annak nem jár az oltári szentség. Nem?

Mekmörfi | 2010. április 19. | 17:22:00

Ne feledjük, 20 évvel ezelőtt volt egy egypártrendszerünk, ami negyven évig tartott. Azt a rendszert irányítóikk demokratikusnak nevezték.

És mindig a népre hivatkoztak! Ülésezett a Parlament is. Hány hetenként?

Voltak ügyes alákérdező felszólalások a Parlamentben, sőt, bizottságok is voltak. Volt képviselőnő, aki népviseletben jelent meg, most majd lesz, aki bocskaiban díszeleg, de olyan is, aki fekete mellényt ölt.

Ja, és a kenyér 3.60 volt!

Mekmörfi | 2010. április 19. | 17:18:02

Egypárti demokrácia, vagy demokratikus egypárthatalom, azaz egypártrendszer.

A többiek alakíthatják a Népfrontot.

Knapp, ne feledjük az ügyészséget sem.

Knapp | 2010. április 19. | 17:11:01

megtévesztett | 2010. április 19. | 17:05:06

Amit 50%+1-gyel le lehetett rombolni, azt 50%+1-gyel fel is lehet építeni.

A kétharmad megléte vagy nem megléte a majdnem korlátlan hatalomról szól.
Emlékszel olyanra, mikor az Alkotmánybíróság vagy a Köztársasági elnök állította meg a szoclib törvényjavaslatot?
Kétharmadnál te választod az Alkotmánybírákat és leválthatod a Köztársasági elnököt.

FIROBÉ | 2010. április 19. | 17:08:51

megtévesztett | 2010. április 19. | 17:05:06

Ezzel a nézeteddel nem értek egyet. A demokrácia sérül, de nagyon. Akkor majd azt mondod, hogy "félre áll a szám"?

megtévesztett | 2010. április 19. | 17:05:06

Csak röhögni lehet Lendvai és Mesterházy véleményén. :D Úgy félnek a 2/3-tól, mintha az valamilyen halálos kór lenne... Nem kell félni! Ezzel a 2/3-dal csak újjá lehet azt építeni, amit ti 8 év alatt leromboltatok!

HIRDETÉS

Lendvai Ildikó pártelnök - a Mesterházy Attila listavezetővel közösen - a "7 nap a demokráciáért" sorozat részeként tartott hétfői sajtótájékoztatóján Budapesten azt mondta: kétharmad birtokában minden változtatható, ami most még lelkiismereti alapon működik. Példaként említette, hogy kötelezővé lehet tenni a hittan oktatását vagy gyermekelhelyezési perekben figyelembe vehetnék a vallási hovatartozás.

Hangsúlyozta: az MSZP szerint az egyházak fontos szereplői a magyar közéletnek, van intézményfenntartó szerepük, amelyhez megfelelő finanszírozásra van szükség, de a szocialisták továbbra is úgy gondolják, hogy a felekezeti hovatartozás, a vallásgyakorlás vagy a vallástalanság joga lelkiismereti kérdés, a vallás magánügy.

A vallásban semmi keresnivalója nincs a politikának, és a politikában semmi keresnivalója nincs az állami funkciókat átvállaló egyháznak - szögezte le. Véleménye szerint a politika és a vallás összemosása "már betette a lábát életünkbe", pedig ennek nem lett volna szabad megtörténnie.

HIRDETÉS

A legdurvább esetnek azt tartja, hogy Hetyei Lászlót, Budapest 25. választókerületének szocialista jelöltjét a XV. kerületi Boldog Salkaházi Sára templom káplánja nem engedte áldozni vasárnap. Mint mondta, a szentség megtagadása egy hívő számára a teljes megszégyenítést jelenti.

Ide sorolta a rákoscsabai plébános miseintenciót és azt is, hogy korábban Kiss-Rigó László megyéspüspök a Fidesz mellett kampányolt. Lendvai Ildikó a veszélyek közé sorolta azt is, ha az állam közhatalmi funkciói és az egyház feladatai összemosódnak, és az állam bizonyos ellenőrző szerepet szerez az egyházak felett.

Felidézte egyebek között azt, hogy a Fidesz-kormány idején bizonyos fokig meg akarták nehezíteni az egyházalapítást, de úgy, hogy a megalakuló vallási szervezet legfontosabb alaptételeit az államigazgatás bírálta volna el és az ügyészségnek is lett volna jogosítványa az egyházak felett. Megemlítette azt is, hogy a Fidesz szerette volna, ha népszavazáskor az emberek vallási meggyőződésére is rákérdeznek.

 

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    43 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS