belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
24. csütörtök

'Alkotmányos' döbbenet Monokon

Sokszor teljesen ellentmond a józan észnek az, ahogyan ma a hatóságok fellépnek a különböző gyermek- és családvédelmi eljárások során - reflektált Monok polgármestere a szociális rendeletüket megsemmisítő alkotmánybírósági döntésére.

MTI| 2010. március 1. |21 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

kakadu | 2010. március 2. | 08:47:12

Ez az ember jobban tenné, ha elbújna és nem mutogatná magát, mert mint tudjuk:
" A HAZUG EMBERT HAMARABB UTOL ÉRIK, MINT A SÁNTA KUTYÁT" !

csabaka | 2010. március 1. | 21:22:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

csabaka | 2010. március 1. | 21:19:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

csabaka | 2010. március 1. | 21:18:43

Moderálási alapelvek- komment törölve -

math | 2010. március 1. | 16:15:47

"Ha népszavazást rendeznek az ügyben, akkor gondolkodik is."

ha gondolkodna, akkor ennél maradt volna, és nem intézkedett volna és nem beszélt volna hülyeségeket.

danih | 2010. március 1. | 15:34:24

A témában tagentiálisan felmerülő off-kérdésem:
A holokauszt-tagadás (ill. annak körülményeinek kétségbe vonása vagy vitatása) ellen hozott törvény mikor kerül az alkotmánybiróság elé?

eclipse | 2010. március 1. | 15:06:56

zstoth75!
"vannak gyámügyi szervek, akik ilyenkor eljárhatnak." Te zsoltika, ne tettesd magad ilyen butának. Oda sem mernek menni, 2 középkorú anya, nem mer odamenni, a saját és a gyermekei élete fontosabb.

zstoth75 | 2010. március 1. | 15:00:14

sandor1 | 2010. március 1. | 14:51:25
Vannak gyámügyi szervek, akik ilyenkor eljárhatnak. Az adócsaló polgármesternek sincs joga szubjektív alapon mérlegelni a segélyezettek körét. Ha valamelyik család nem biztosítja a gyermek előmenetelét, akkor ki kell hívni a gyámhatóságot. Ez egy egyszerű jogi ügy. Nem azért szüntették meg a rendeletet, mert nem akarják, hogy a gyerekek iskolába járjanak, hanem azért, mert ennek biztosítása, ill. az elmaradás szankcionálása nem az önkormányzat feladata.

bunkóságotoltó | 2010. március 1. | 14:58:22

Pocokarcú Zsolti! Mutass példát, fizesd ki a 200 Milliós adótartozásodat és azután kezdjél a költségvetésnek spórolni a segélyekkel! Ezekkel a primitív akciókkal akarod elfedni a tartozásod? hazug, pocokarcú! Tőlem is kapsz majd egy kártyát amin törlesztheted az ellopott 200 milliót, amit a húgodnál kell keresni Nyíregyen! Pocok zsolti sok embert becsaptál Monokon, engem is......

sandor1 | 2010. március 1. | 14:51:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

xanadu | 2010. március 1. | 14:34:30

math | 2010. március 1. | 14:31:04

Ha népszavazást rendeznek az ügyben, akkor gondolkodik is.

sydney | 2010. március 1. | 14:34:02

Hát ha ő becsületes, példamutató ember lenne, akkor elfogadható lenne amit mond.De itt valaki azt írta, 200 millióval tartozik nekünk, erről már korábban
is olvastam valahol, az hány monoki segélyezett 1 éves segélye?

math | 2010. március 1. | 14:31:04

"A monoki polgármester jól beszél."

csak nem gondolkodik

xanadu | 2010. március 1. | 14:17:35

A monoki polgármester jól beszél.

math | 2010. március 1. | 14:05:28

"Ha az önkormányzat nem alkalmazhat semmiféle szankciót, akkor hogyan kérheti számon ugyanezt az állam?"

van ilyen. az állam például börtönbe csukhat valakit. én nem. akkor sem, ha megérdemli.



"Szepessy Zsolt kitért arra: ezen indokok alapján az Összefogás Párt népszavazást kezdeményez. Ezzel azt szeretnék elérni, hogy ne kapjanak segélyt azok a szülők, akik nem járatják iskolába gyermeküket."

ez a helyes eljárás, és nem a törvény felrúgása. rossznak tartott törvényt nem felrugni kell, hanem módosíttatni.


yetmanus | 2010. március 1. | 14:05:03

a szlovákok pár éve felére vitték le az összes segélyt, munkára kötelezték a romákat, akik erre fellázadtak, és a hadsereg meg a rohamrendőrök bírták őket rendre..!!! érdekes módok brüsszelből nem aggódtak. a demokrácia fellegváraiban, finnországban, az USA-ban, ha vki betör a házadba és ki akar rabolni, lelőheted mint egy kutyát ha ugy támad kedved, de itthon ha megvéded saját magad és a tulajdonod a saját házadban, és szegíny betörő megsérül netán, ugy sittre vágnak h megemlegeted!!! ez így van itthon, kár vitatkozni... sajnos...

h.genoveva | 2010. március 1. | 13:58:41

Igaza van a polgármesternek. Eszetlen törvények vannak MO-n, olyan, mintha szánt szándékkal az ország tönkretételét tüzték volna ki célul. Az áljogvédők tiltakoznak a kártya ellen, az sem baj ha a gyerek nem jár iskolába ovodába-iskolába, esetleg aggastyánokat gyilkol: a pénzt akkor is fizetni kell utána.
A szlovákoknak igaza van: nem kell törődni azzal, hogy mit mond a képmutató nyugat,ahol nagyon is jól tudják, mi a baj a cigányokkal. A mi problémáinkat mi ismerjük, nekünk, a magunk módján kell megoldani. Mi a fene baj van azzal, hogy megköveteli az önkormányzat az iskolába járást.?Jól teszi.

yetmanus | 2010. március 1. | 13:47:30

asszem h most new york-ban visítanak a jogvédők!!! hát visítsanak is, de nagyon, ahogy csak bírnak, mert engem nem érdekel!!! nagyon helyes, h aki nem akarja szocializálni a gyerekét a társadalomba, az a társadalomtól ne is várjon semmit!!! így helyes!!! fuu de 'r@sszista' vagyok most azt a mindenit...

bohombika | 2010. március 1. | 13:34:01

"Parturiunt montes, nascitur ridiculus mus."

Vajúdnak a hegyek és nevetséges kisegér születik.

bunkóságotoltó | 2010. március 1. | 13:20:07

Szepessy oszt a 200 Millió amit elcsaltál és érdekes módon a költségvetésnek nem hiányzik, azt mikor fogod már visszafizetni???? Neked nincsen kártyát pocok, amin teljesíthetnéd az Apeh beszedési számlájára a 200 Millió + kamat felhalmozódott adótartozásod és az NFÜ felé fennálló (pályázati pénzzel való visszaélés) 50 Milliós tartozásod te POCOK!?

eclipse | 2010. március 1. | 13:13:20

"Ezzel azt szeretnék elérni, hogy ne kapjanak segélyt azok a szülők, akik nem járatják iskolába gyermeküket."
Mégha le rasszistanáciznak is, ezzel én akkor is egyetértek.

HIRDETÉS

Amit ma sok esetben tesznek a hatóságok, az teljesen ellentétes a józan ésszel - mondta Szepessy Zsolt, Monok polgármestere, az Összefogás Párt elnöke annak kapcsán, hogy az Alkotmánybíróság megsemmisítette Monok képviselő-testületének azon rendeletét, amely megvonta volna a gyermekvédelmi támogatást attól a szülőtől, aki nem rendszeresen járatja gyermekét iskolába vagy óvodába.

Szepessy Zsolt hétfőn úgy fogalmazott: fel kell hívni a törvényi szabályozások közötti anomáliákra a figyelmet. Ebben az esetben ugyanis az Alkotmánybíróság azt mondta, joga van a szülőnek úgy nevelni gyermekét, ahogy akarja. Több esetben pedig - az önkormányzat feljelentése alapján - elmarasztalták a szülőt (felfüggesztett börtönbüntetésre ítélte a bíróság), mert nem járatta gyerekét iskolába.

Ha az önkormányzat nem alkalmazhat semmiféle szankciót, akkor hogyan kérheti számon ugyanezt az állam? - tette fel a kérdést a monoki polgármester. Annak a véleményének is hangot adott, hogy nemcsak a válság, hanem az aluliskolázottság, az oktatás hiánya is növeli a munkanélküliséget. Jó lenne már megláttatni a törvényt alkotókkal, hogy "gyakorlatilag azok a törvények, amelyek ezt szabályozzák, rosszak" - fűzte hozzá.

HIRDETÉS

Szepessy Zsolt kitért arra: ezen indokok alapján az Összefogás Párt népszavazást kezdeményez. Ezzel azt szeretnék elérni, hogy ne kapjanak segélyt azok a szülők, akik nem járatják iskolába gyermeküket. Az összeget a helyi gyermek- és családvédelmi központokhoz utaltatná a polgármester, így közvetlenül a gyermekre lehetne fordítani a pénzt.

Közölte: Monokon, akinél "visszatartották a pénzt, azt okkal és joggal" tették. Az önkormányzatnak addig nem áll szándékban semmit sem fizetni, amíg jogerős bírósági határozat erre nem kötelezi.

A Borsod-Abaúj-Zemplén megyei monoki képviselő-testület 2008 tavaszán döntött úgy, munkához köti a szociális segélyek folyósítását, illetve arról is határozott, hogy a szülők csak akkor kapják meg az adható segélyeket, ha óvodába, iskolába járatják gyermekeiket.

A szociális kártyáról tavaly októberben döntöttek. A döntés szerint a szociális segély 60 százalékát kártyára utalja az önkormányzat, 40 százalékát pedig készpénzben kapják meg az érintettek.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    21 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS