Vidéken nem tudják, hogy van Gyurcsány-párt

Kitelepülésekkel és szórólapozással erősíti imázsát a Demokratikus Koalíció, mert a belső felmérések szerint az emberek többségének furcsa elképzelései vannak a pártól és Gyurcsány helyzetéről.

Gyurcsány Ferenc volt miniszterelnök arcképével indított pár napja imázskampányt a Demokratikus Koalíció. A párt ügyvezető alelnöke, Molnár Csaba a Népszabadság érdeklődésére elmondta, hogy a plakátokkal elsősorban a mielőbbi ellenzéki összefogásra kívánják felszólítani az érintett pártokat, de azt is célként tűzték ki, hogy mind szélesebb körben megismertessék a Demokratikus Koalíció nevét, amelyet még mindig kevesen kötnek össze a volt kormányfő személyével. 

Gyurcsány Ferenc korábban a Népszabadságnak adott egyik interjújában utalt arra, hogy bár a Demokratikus Koalíció az egyik legszervezettebb, „legakcióképesebb” hálózat az országban, az is világos, hogy „a párt karaktere a választók sokaságának még mindig nem világos”. Az exkormányfő lapunknak akkor azt mondta: a DK által megrendelt kutatások és a személyes tapasztalatok is azt mutatják, a választók fele azt sem tudja, hogy a DK létezik, vagy hogy annak Gyurcsány Ferenc a vezetője. „És ez a baloldali szavazók körében a legizgalmasabb, ahol a választók közül sokan nem tudják összerakni Gyurcsány Ferencet és egy új balközép párt létezését. Sokan azt hiszik, hogy még mindig az MSZP-ben politizálok, vagy annak valamelyik szárnyát vezetem” – mondta korábban lapunknak a volt miniszterelnök.

Ehhez kapcsolódóan a Népszabadság értesülései szerint van olyan belső kutatás, amely szerint a Demokratikus Koalíció támogatói alig egy-két százalékot tesznek ki, viszont ha a közvélemény-kutatók „Gyurcsány Ferenc pártjára” kérdeznek rá, akkor minden esetben a biztos bejutási küszöb felett, azaz öt-hat százalékon mérik a szervezetet.

Szintén a belső felmérések mutatták meg, hogy a választók alig huszonöt százaléka tudja csak, hogy a DK vezetője Gyurcsány Ferenc, ráadásul további húsz százalék azt hiszi, hogy az exkormányfő továbbra is az MSZP politikusa – sőt vezetője –, míg (és ez döbbentette meg igazán a DK elnökségét) közel negyven százaléka a választóknak úgy tudja: Gyurcsány és párttársai függetlenek, pártháttér nélkül. Ez utóbbi nyilván a frakcióelvesztés és emiatt a médiában „független képviselőként” való megjelenés hatása.

A DK célja tehát minél szorosabban öszszekötni Gyurcsány Ferenc nevét és a Demokratikus Koalíciót. Ezt szolgálja a plakátkampány és az ezt követő (augusztus 15–20. között induló és a parlamenti szezonkezdetig tartó) többhetes vidéki kitelepülési akciósorozat és szórólapozás. Ebben forrásaink szerint 2500-3000 aktivista vesz részt.

Az imázskampányban egyébként több mint ötszáz plakátot tettek ki; ennek költsége mintegy nyolcmillió forintba került, amit felajánlásokból és képviselői adományokból fedeztek. A plakátokat elsősorban vidéken és kistelepüléseken helyezték el, a fővárosban csak jelképesen tettek ki néhány óriásposztert. Ennek oka, hogy a már hivatkozott felmérések szerint Budapesten kiugróan magas azok aránya, akik Gyurcsányt a DK-hoz kötik, vidéken azonban ez a szám sok helyen ténylegesen a nullával egyenlő.

A Demokratikus Koalícióhoz kapcsolódik még, hogy a Magyar Hírlap nevű újság tegnap arról írt: Gyurcsány Ferenc a XIII. kerületben szeretne egyéni körzetben indulni, cserébe viszont nem „kívánna felkerülni” az ellenzéki pártlistára. Ezzel kapcsolatban DK-s forrásaink határozottan azt állították: a volt miniszterelnökkel kapcsolatban fel sem merült, hogy Angyalföldön lenne képviselőjelölt, DK-s politikus pedig álláspontjuk szerint csakis egy közös ellenzéki listán szerepelhetne, más párt névsorában nem.

Gyurcsány Ferenc óriásplakátja
Gyurcsány Ferenc óriásplakátja
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.