sandor5 | 2012. január 23. | 07:39:39
folyt. Az a bátor tudós, aki szakmailag átvizsgálja SP művét és kimondja a verdiktet! Nagy a tét, mindkét oldalon.
sandor5 | 2012. január 23. | 07:38:19
Nagy dilemmába került a magyar tudományos életet képviselő osztály. Mondja vagy ne mondja? És itt van a probléma. Kétségtelen, hogy a vizsgálatot az ország első számú közjogi méltóságát viselő, annó sikeres sportoló, személye ellen kell végrehajtani. Ez már önmagában egy paradox helyzet, a politikai vetületéről nem is beszélve. De sajnos éppen itt keresendő a probléma. Amikor a tudományos élet szereplője egy pusztán etikai kérdésben nem akar állást foglalni, az a tette mennyiben értékelhető erkölcsösnek?
Az a tudományos kutató, aki a felkérést elutasítja, hogyan fogja legközelebb a doktorandusz jelöltek szakdolgozatait bírálni? Honnan lesz erkölcsi alapja a történtek tükrében, hogy adott esetben plágiummal vádolja meg a neve nincs jelöltet, ha ebben az esetben mereven elzárkozik az ügy tisztességes kivizsgálásától?
Természetesen én soha nem gondoltam azt, hogy a doktori értekezéseit mindenki kopizta, mert ez nagy hülyeség lenne, azonban ismerve a kor politikai történéseit, biztos vagyok abban, hogy anno Snit paja nem gondolta volna, hogy valaha Ő lesz a Magyar Köztársaság (sic. Magyarország) elnöke. Viszont azt is gondolom, hogy ha anno tudja, akkor is így járt volna el, max az érintett dolgozat már nem lenne fellelhető.
Ettől függetlenül a magyar tudományos élet nem engedheti meg magának, hogy ez az eset kivizsgálatlan maradjon. Túl sok olyan bizonyíték támassza alá a plágium vádját, ami miatt nem lehet elsumákolni a vizsgálatot. Arra leszek kiváncsi, hogy ki les
katarakt | 2012. január 23. | 04:19:59
Alább már biztosan többen is leírták: gyáva népnek nincs hazája.
Emberileg némileg érthető ha nincs aki elvállalná. Viszont ha az elveket néznénk akkor nem érthető.
Maradjunk mi csak továbbra is a legkorruptabb, leggyávább tagja az Uniónak. Már ameddig a kedves Vezető ki nem visz onnan bennünket.
Kérek mindenkit, hogy ha ez bekövetkezik ne sírjon! Most is itt a lehetőség, hogy javítsunk a sorsunkon. Ha mással nem hát azzal, hogy egy (volt kommunista) csalót kiebrudaljunk. 10 millióból egy sincs aki vállalná.
Akkor mire számítsunk. Mindenki éppoly korrupt disznó mint a pali bá. Kis betűvel.
Muzsika | 2012. január 22. | 23:22:36
Én az eredeti diplomájára is kíváncsi lennék ezek után. Az meg külön érdekes, hogy a közgazdász diplomára milyen módon épülhetett a TF-es doktori? Ezek szerint egy tornatanár doktorálhat a KGST üléseinek jegyzőkönyveiből?
babhun | 2012. január 22. | 22:54:31
Nem lehet, hogy a Semmelweis Egyetem egy már kialakított vizsgálati eredményhez keres bátor vállalkozókat?
Bandi16 | 2012. január 22. | 22:31:31
Moderálási alapelvek- moderált komment -
zt hszm skknk nncsn fglm dr. cmkrl.
SP-nk mndn hr szrnt nv. dr. cm vn, mt kb. 95-g dtk k z gytmk. (rvsk, jgszk mst s kpnk lyt, d z ms tm.) gy lyn cm mgszrzshz tbbszr klltt vzsgzn, dlgztt klltt ksztn, mjd zt ltlbn kt bzttsg ltt mg klltt vdn (hz s rnds vds). Tht cm mgszrzsnk gyk (gz tln lgfntsbb rsz dlgzt.) dtt stbn vdsn szbn s lhngzhttk lyn nfrmck (szkm rszk), mlyk lpvtn bflyslhttk z rdmnyt.
nnk mgflln 20 v tn gn nhz, mg gyrtlm msls stn s, fllbrln dlgztt. Hszn h kjlntk zt, hgy SP rdmtlnl szrzt cmt, kkr z zt s trtlmzz, hgy bzttsg tgj (kk ngy vlsznsggl z gytm vlt s jlnlg vzt ktt) hbztk, tht k s vszk blht. (Nm hszm, hgy sk gytm kllg vn, k szvsn lmnstn msk rtktltt.)
Msk rsz dlgnk. 80-s vkbn (vlsznlg krbbn s, d rrl nncsn szmlys tpsztltm) bvtt szks vlt, hgy vzt tsztsgvslk dr. cmt szrztk. bbn z stbn rtkn ksztttk mgk dlgztt. (ltlbn "ngrk" dlgztk, k jbbn, k kvsbb.) Mvl nmztkz rdlmk nm, lltv nhzn vltk lrhtk gy-gy j klfld rdlmbl dlgztk sr kszlhtt. hz lg vlt pr ht sztndjs knt trtzkds. ( dr. nv cmnk l
Shakespeare | 2012. január 22. | 21:07:40
Én azt hiszem, ez a világ minden táján finom mosolyt csal az ajkakra.
"Senki nem akar a vizsgálóbizottság tagja lenni."
Kell ennél többet mondani? Van ki ezt nem érti széles e Világon ?
reci53 | 2012. január 22. | 17:40:48
Azért tart itt kis hazánk mert ilyen besza.. értelmiség vezeti az országot.Elöbbre való nekik a mindenkori kormány segg nyalása mint a saját önbecsülése. Arra is méltatlanok, hogy az egyetemen oktassanak.
Hubba Bubba | 2012. január 22. | 17:32:08
tavi görény: félnek, hogy ha aláírják, hogy Palika plagizált, akkor céltáblává válnak. A félelem tapintható, ezt a Fidesznek sikerült elérnie, egyértelműen.
tavi görény | 2012. január 22. | 12:48:30
Tudtam, hogy erkölcsileg nem a Himaláján élünk, de hogy ennyi jellemtelen tróger lenne a magas IQ-jú világban nálunk, az azért meglepett.
Mert maga a vizsgálat egy szoftverrel öt perc alatt elvégezhető, újabb tíz perc alatt ránézéssel a szoftver adati ellenőrizhetők. Ezt bárki, akár Schrödinger macskája is elvégezheti.
Csak azután alá is kell írni! Na ez nem megy a sok jellembajnoknak.
NAGY SZÉGYEN EZ!
kalmar laszlo | 2012. január 22. | 12:31:38
Majd OV. és a kormány kinevezezi illetve megbizza a szakértői bizottság tagjait,már dolgoznak rajta,-nem egy problémás ügy - ennek kormánynak, oszt.jónapot.
mgbka | 2012. január 22. | 11:35:26
Akár az Akadémia is vizsgálódhatna,Plagi bácsi parlamenti honlapján a tudomány(ok) doktorának vallja magát.
http://www.parlament.hu/internet/plsql/ogy_kpv.kepv_adat?p_azon=s059&p_ckl=39
csataval | 2012. január 22. | 11:22:41
"egyetlen szakértő sem akar vizsgálóbiztos lenni"
A gyáva férgek.
Még jó, hogy "nincs" diktatúra.
Éljen Rákosi, éljen Orbán.
csataval | 2012. január 22. | 11:20:10
wagabond53
"Amennyiben nem lenne valós a plágium, egymás sarkára taposnának , hogy bekerülhessenek a bizottságba és barna nyelvvel mondhassák ki S.P. ebbéli ártatlanságát. Az, hogy nem így van bizonyítja mennyire valós a plágium."
Matyi bácsi | 2012. január 22. | 11:19:25
Az egész az Alkotmány Bíróság megalkuvására, gyávaságára emlékeztet.
propatria | 2012. január 22. | 11:17:49
Plútó | 2012. január 21. | 12:16:24
Te csak ne adj nekik tippeket, mert megcsinálják.
bodeharcos | 2012. január 22. | 10:28:37
Valszeg azért nem mernek vizsgálódni,mert az ő doktorijuk is lopott/másolt!!!
Mert mi lesz,ha Pali bá' beszól-"ugyan már, nézzük már meg hogy ki akar vizsgálódni"!És most egy zabszem sem fér sehová:))))
Szabotőr | 2012. január 22. | 09:36:00
Sztem az eset valójában független S P-től.Az a kérdés,h kis hazánkban mennyire volt ez gyakorlat 30,20,sőt akár 10 évvel ezelőtt is?
Vajon hány értelmiséginek izzadhat most a se.gge? Gondolhatják :"engem is megtalálnak majd?"
noeb | 2012. január 22. | 09:30:41
Azt mondták sokan, hogy demokrácia van! Még Gy.F. is ezt mondta. Ha ez igaz volna, akkor nem félnének vizsgálni ezt az ügyet! Demokráciában az a jó, hogy nem kell félnünk! Ők mitől félnek? Netán retorziótól? Vagy az igazság kiderülésétől? Az övék is vásárolt, lopott, szerzett vagy másolt diploma? Egyébként gyáva népnek nincs hazája! Keressünk egy másikat, vagy ezt változtassuk meg!
luigi22 | 2012. január 22. | 08:08:27
bodeharcos | 2012. január 22. | 07:00:43:Igazad van!Sajnos nálunk ennyit ér a diploma vagy a doktori cím!Ha nincs aki kiálljon a igazság mellett az minősíti a többséget!Valóban ennyit ér az hogy értelmiségi?
bodeharcos | 2012. január 22. | 07:00:43
Ebben az országban mostantól nincs "értelmiségi"!!!!Mindenki vette és (vagy) lopta a diplomáját!!!????
Lopott diplomával ítélkezik az ügyemben egy bíró??
Libán vett doktorival operál engem az orvos????
Féljek??????
Wazull | 2012. január 22. | 04:02:47
szgabor2 | 2012. január 22. | 03:45:02
:-)
Wazull | 2012. január 22. | 03:25:52
"Schmitt-ügy: egyetlen szakértő sem akar vizsgálóbiztos lenni"
egyebkent a cikk cime sem stimmel, mert helyesen kb. igy lenne:
"Schmitt-ügy: egyetlen szakértő sem MER vizsgálóbiztos lenni"
Wazull | 2012. január 22. | 03:24:51
"szgabor2 | 2012. január 22. | 03:19:19
Ahogy mondod ... csak meg fogja kerdezni OK mirol mondok most le ???/"
az eleg egyertelmu. A doktorijarol nem kell neki lemondania, mert attol az egyetemnek kell hivatalbol megfosztania. Ott tehat nem oszt nem szoroz hogy "lemond"-e vagy sem, elveszik. (pontosabban: el kellene hogy vegyek)
Amirol neki kellene sajat maganak lemondania az a koztarsasagi elnoki cime, errol azonban nem fog lemondani amig orban viktor nem mondja neki.
Wazull | 2012. január 22. | 03:22:15
pro publico bono | 2012. január 22. | 01:03:10
Kisdoktorija minden orvosnak és jogásznak van"
most mar a patikusoknak is.
Wazull | 2012. január 22. | 02:56:38
"pro publico bono | 2012. január 22. | 01:07:38
Egyébként lehet, hogy ő egyszerűen nem törődött az olyan "fordítási finomságokkal", hogy a "dr"-t nem feltétlenül helyes PhD-nek fordítani."
nem lehet, hogy te tulsagosan is elnezo vagy ezzel a derek emberrel szemben?
hogy nem torodott a "finomsagokkal" es igy lett az egyetemi doktorijabol hipp-hopp PhD?
Mi van ha azt mondom, hogy nem PhD-re forditotta az egyetemi doktori cimet, hanem DSc-re? Ezt o maga allitja a sajat parlamenti oldalan:
Tudományos fokozat Megszerzés éve
A tudomány(ok) doktora 1992
http://www.parlament.hu/internet/plsql/ogy_kpv.kepv_adat?p_azon=s059&p_ckl=39
ennek az embernek nyilvanvaloan fogalma nincs arrol hogy o milyen doktori cimet szerzett, sot azt sem tudja hogyan szerezte.
Nyilvanvaloan a disszertaciojat sem latta eleteben sem, hanem kiadta a titkarnojenek hogy fordittasson le valakivel par konyvet, es rakja ossze oket. Kb. ez is a szinvonala a doktorijanak.
Ezert keveri a szezont a fazonnal, a kisdoktorit a PhD-vel meg a DSc-vel.
Ezert kerult elo a "torzsanyag" kifejezes, amit meg egyetlen disszertaciot iro ember sem hallott elotte.
Ezert mond hulyesegeket arrol hogy hol is vannak az o kovetkeztetesei a disszertacioban, mert nem is latta.
Ennel tobb szavahihetoseg nem varhato el smittol, ismerve az eddigi palyafutasat.
Ez azonban bosegesen elegendo ahhoz hogy megkerdezzek tole: nem akar-e esetleg lemondani?
Ovinkor | 2012. január 22. | 01:27:23
catoo | 2012. január 22. | 01:23:10
Teljesen félrevisz, ha populista Orbánt és liberális ellenzékét elkezdi valaki "kommunistázni". Ez egyfelől megosztja a kritikusokat, másfelől nevetségessé teszi a kritikát.
catoo | 2012. január 22. | 01:23:10
Éljen a magyar Kommunista Diktatúra! -
Mao elvtárs is megmondta: mindenki az, aminek gondolja magát!
Ha mérnök akkor az vagy! Építs házakat. Ha romba dől, az a reakció műve!
Ha orvos, akkor az vagy! Gyógyíts embereket. Ha meghal, akkor reakciós volt!
Legyen doktorid! Minek megírni azt, amit már Mao elvtárs megírt! Elég csak másolni! Úgyis doktori fokozatod van!
Kapják be! - 20év! Ennyi! ELveszett!
A sok ember pedig beszopta, hogy egy normális világ jött '90 után!
pro publico bono | 2012. január 22. | 01:07:38
Elnézést, figyelmetlenségemben butaságot írtam: "De a ma is létező kisdoktorinál alacsonyabb." Mert hát azt kellett volna írnom, hogy "a kisdoktorinál magasabb", ahogyan tényleg van.
Egyébként lehet, hogy ő egyszerűen nem törődött az olyan "fordítási finomságokkal", hogy a "dr"-t nem feltétlenül helyes PhD-nek fordítani.
pro publico bono | 2012. január 22. | 01:03:10
Csak megjegyzem, hogy ezek szerint jogtalanul használta a PhD fokozatot. Ugyanis a kisdoktori nem a PhD, hanem egy annál alacsonyabb fokozat. Kisdoktorija minden orvosnak és jogásznak van. A PhD nagyjából a régi kandidátusi fokozatnak felel meg, bár annál valamivel kisebb az értéke. De a ma is létező kisdoktorinál alacsonyabb.
Más szóval régen úgy jöttek a fokozatok, hogy valaki előbb kisdoktor, majd kandidátus, ma pedig úgy, hogy előbb kisdoktor, aztán megkaphatja a PhD fokozatot - ha orvos vagy jogász. Ha nem az, akkor "egyből" a PhD fokozatra kell "felugrania".
A következő fokozat régen és most is az MTA doktora, más szóval nagydoktor. Ennek a megadása az MTA hatásköre, míg a két előbbit a diplomáját adó egyetemtől kaphatja valaki. Ezért állította az MTA, hogy nem illetékesek az ügyben.
dibbler | 2012. január 22. | 00:35:58
Ez Magyarország, az egzisztenciáját féltő kisember/kispolgár teljes szívvel elfogadja a párt/vezér vezérelveit. A vezérhez, valahová tartozás fontosabb, mint a becsület és tisztesség.
De jól van ez így, én senkit sem tudok elitélni a gyávasága miatt. A tettekkel azért vigyázni kellene...
Ovinkor | 2012. január 22. | 00:07:38
Bolsevik, bolsevik, bolsevik.
A bolsevikok a 20. század elején az Oroszországi Szociáldemokrata Munkáspárt egyik frakcióját alkották. Később a szovjet korszak hajnalán is használatos volt a jelző. Azóta néhány kis nyugati törpepártot leszámítva ezt a fogalmat nem használják. Nincs szerepe a kommunista mozgalmon belül, mint jelző. Nem-kommunistákra pedig értelmezhetetlen, S itt néhány ezer emberen kívül nincsenek kommunisták. (Ez hamarosan változni fog.)
Egyeseknek viszont mindenki bolsevik. Bolsevik a Pali, a Viki, a Gabi, a Feri, a Barroso, a Cohn-Bendit, az egész világ. Ha elfogynak az érvek: bolsevik. Miért nem iszol kakaót kisfiam? Bolsi kakaó ez, anyu. Kb, itt tartunk.
Pali ettől még egy csaló. Rég le kellett volna mondania.
Wazull | 2012. január 21. | 23:16:51
folyt.
"- képtelenség lett volna olyan hivatkozási jegyzékeket készíteni, mint amiről most papolnak az idióta bolsevikok."
lattam igen regi doktorikat, meg 92 elottrol. Erdekes modon mindegyikben volt rendes referenciajegyzek.
Meg egyszer: ne szakerts olyan dolgokban amirol halovany ibolyad sincs.
jack | 2012. január 21. | 23:16:20
tepsike
"nem volt internet, nem voltak digitális adatbázisok"
Valóban. Továbbá, ki gondolhatta 1992-ben, hogy valaki előkeresi az eredeti munkákat a NOB svájci könyvtárából oszt kiderül, hogy másolás az azóta bolsevik forgatókönyv szerint KE-ké avanzsált sikeres bolsevik idol sport sportember bolsevik forgatókönyv szerint írott munkája, ami bolsevik dr-i címet eredményezett.
És mégis megtörtént. Ez már csak így megy egy erős bolsevik hagymányokkal bíró országban.
Wazull | 2012. január 21. | 23:16:05
"tepsike | 2012. január 21. | 22:15:32
Persze, hogy nem jelentkeznek egy ilyen bolsevik forgatókönyv szerint zajló politikai hecckampányhoz."
ha lesz egy kis idod, akkor nezz majd utana hogy ki az a Karl-Theodor zu Guttenberg, utana beszelj majd bolsevik osszeeskuvesrol.
"1992-ben még örültek, hogy van egy olyan sikeres sportember, aki képes viselkedni és még idegen nyelveket id tud."
azt hogy "tud" azt o allitja. Azt is allitotta hogy PhD-je van, meg o a tudomany(ok) doktora.
"Nem volt magyarnyelvű szövegszerkesztő,"
eppen ezert a tudomanyos muvek regen irogepen keszultek.
"de még az angol verziók sem ismerték a hivatkozási jegyzék és egyéb funkciókat,"
miert szolsz bele olyan dologba amihez nem ertesz?
A hivatkozasokat ma sem a szovegszerkeszto, hanem az illeto dolgozat/cikk iroja rakja bele a munkajaba.
"nem volt internet, nem voltak digitális adatbázisok"
valoban, de ennek ellenere szulettek igenyes tudomanyos disszertaciok. Itt nem a szovegszerkesztesrol van szo, hanem a lopasral, illetve az azt torteno elkenesrol. Ehhez nem kell internet, meg digitalis adatbazis.
Ha smitt dolgozata fent lett volna a neten, mar sokkal elobb lebukott volna.
"- képtelenség lett volna olyan hivatkozási jegyzékeket készíteni, mint amiről most papolnak az idióta bolsevikok."
lattam igen regi doktorikat, meg 92 elottrol. Erdekes modon mindegyikben volt rendes referenciajegyzek.
Meg egyszer: ne szakerts olyan dolgokban amirol halovany ibolyad
Wazull | 2012. január 21. | 23:05:01
"A Corvinuson kevesebb állami hallgató lesz, mint a Nyíregyházi Főiskolán"
http://nol.hu/belfold/20120121-a_corvinuson_kevesebb_allami_hallgato_lesz__mint_a_nyiregyhazi_foiskolan
hat ezert nem kapkodnak a SOTE-n holmi plagiumvizsaglo bizottsagok felallitasaval.
ggem | 2012. január 21. | 22:28:01
tepsike!
A hivatkozások hiányának semmi köze a szövegszerkesztőhöz. Az írógéppel készült dolgozatokban is meg lehetett oldani ezeket. Tehát a probléma nem technikai természetű! Sokkal inkább etikai!
szürke egér | 2012. január 21. | 20:46:02
Ti itt mind tévedtek: a szóban forgó személy neve nem dr sp,hanem dr. Snitt Pál. És Ő nem az álamfö!
fpetya | 2012. január 21. | 19:51:22
Okosabban tette volna az egyetem, ha megvárja, amíg SP maga kéri a doktorijának felülvizsgálatát. Igaz, SP gerincét ismerve, lehet, hogy ez sosem történt volna meg, de hát akkor maga mondja ki az összeollózott dolgozata felett a szentenciát.
Legitime | 2012. január 21. | 19:50:23
Nem csodálom, hogy nem találnak szakembert a feladatra. Ha a "munkát" kiadnák egy fordítónak, nem egyszerűen az lenne bizonyítva, hogy a disszertáció tükörfordítás (vagyis fordítástechnikai szempontból egy fércmű), de az is egyértelművé válna, hogy nem Schmitt volt a szöveg fordítója, mert még ehhez sem vette a fáradságot.
Jager László | 2012. január 21. | 18:28:45
Nem merik....
Hát vizsgálja meg dr. Orbán Viktor! Benne sokan bíznak és lehet,hogy elfogulatlan lesz a doktorit illetően mivel ő képzett jogtudós!?
Nemdebár!?
J.L.
Casablanca13 | 2012. január 21. | 18:28:00
Javaslom polihisztor Daniel Cohn-Bendit Úrat ! Tud franciául és mindig megmondja a tutit Magyarországról. Úgy, mint az Európai Parlamentben.
simitata | 2012. január 21. | 18:08:45
shapiro | 2012. január 21. | 15:53:35. OK.Köszönöm.
dvhr | 2012. január 21. | 17:55:55
A MOB fog nehany tagot kijelolni, hogy tisztazza az ugyet.
mannus | 2012. január 21. | 17:51:45
Bányász70 | 2012. január 21. | 12:58:38
"Kádar elvtás , kötélfonó ..... "
Csak a pontosság kedvéért: Kádár János (Kádar elvtárs) írógépműszerésznek tanult, 1929-ben szabadult fel, s néhány hónapig segédként dolgozott abban a műhelyben, ahol tanoncéveit töltötte. A kötélfonáshoz nem volt köze...
xanadu | 2012. január 21. | 17:45:03
szgabor2 | 2012. január 21. | 16:59:53
Így van.
Mi már 1984-ben tudtuk, hogy ki az a gépírónő az egyetemen, aki hibátlanul gépel.
Ilyen sufni tuningolt dolgozatot csak csókosok írhattak.
Gondolták: rajtuk kívül ezzel senki nem foglalkozik majd.
Pech, hogy a Nemzet Xeroxa ilyen magasra nyalta magát.
lombik | 2012. január 21. | 17:36:46
Megint hazudott Orbán! Azt mondta: Magyarországon mindenki félelem nélkül élhet! Mondta ezt Brüsszelben!!
Akkor miért nem vállalja senki, egyetlen tudományos szakértő, egyetlen akadémiai tag, egyetlen igazi tudományos fokozatú doktor sem a bizottsági tagságot a kivizsgálás ügyében!!
Vagy szólt nekik Orbán, vagy maguktól félnek a következményektől!
Lehet, hogy a vizsgálóbizottsági tagság elvállalása azonnali kirúgást, sőt fegyelmivel való elbocsátást, esetleg államellenes összeesküvés vádját vonná maga után!!! A diktatúra nem tűri az igazságot, csak amit ők sulykolnak azemberekbe!!!
Javaslom olyan tagokból a bizottság felállítását, akiket már kirúgtak a munkahelyükről, megszüntették a státuszukat, de tudományos életük során soha nem vesztették el az arcukat!!! Igazi demokratákat, szavahihető embereket kell megkeresni!!
Ez a bizottság, ellenszolgáltatás nélkül, csak az igazság kiderítésére vonatkozzon, és hozzák nyilvánosságra az eredményt!!!
Sok ezren már a fellelhető összehasonlításokból is meg vannak győződve a plágiumról!!
Schmitt lejáratta magát és ami a legrosszabb Magyarországot!!!
Szégyellem, hogy ilyen álamfőnk van!!!
scholaa | 2012. január 21. | 17:29:01
Mi ebben a nehéz "inkognitóban", cím nélkül oda kell adni az eredetit egy francia tolmácsnak, fordítóirodának stb., aztán az eredményt össze lehet vetni Plagi bá'"művével".
wizes4 | 2012. január 21. | 17:27:58
Én is soxor a szerzői jogot említettem, ez alapja lehet egy feljelentésnek és egy pernek, 75 év a határidő, 50 évig még van idő tökölni ezen.
Röhej, hogy ilyen impotens az ellenzék, fideszék már hetek óta széthörögték volna az országot.
4elefánt | 2012. január 21. | 16:49:59
Ha már nincs aki megvédje a munkáját, nem az lenne a logikus hogy lemond?
szvori | 2012. január 21. | 16:38:28
Bocs: nép helyett elnököt akartam írni.
szvori | 2012. január 21. | 16:37:07
Jellemtelen nép, jellemtelen (mélységes tisztelet a kivételnek) értelmiség.
bodeharcos | 2012. január 21. | 16:36:41
Ebben az országban mostantól nincs "értelmiségi"!!!!Mindenki vette és (vagy) lopta a diplomáját!!!
liberal001 | 2012. január 21. | 16:21:27
Szerintem ezen az ügyön csak olyanok gumiznak, akik nem értik a kétharmadot.
Jaj-jaj! | 2012. január 21. | 16:05:41
Ez kemény...
Mindenki fél.
Pedig egy ilyen demokratikus országban...
Ha nem sikerül megnyugtatóan tisztázni a dolgot még azzal is bevonul kis országunk a köztudatba, hogy a KE érinthetetlen, mint Elena Ceausescu volt.
shapiro | 2012. január 21. | 15:53:35
simitata | 2012. január 21. | 15:04:14
A 2012. január 1-én életbe lépett 2011. évi CX. törvény minden időfeltételt megszüntet:
http://www.kozlonyok.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/mk11088.pdf
Január 1-ig 5 év(!), tehát a teljes hivatali idő kitöltésének feltétele kötötte Schnitt bácsit arra a (teljesen valószínűtlen) esetre, ha önálló életre kelne. Ezt a módosítást a Fidesz még 2010 augusztusában eszközölte, korábban valóban két év volt csak a feltétel. Az új alkotmány életbelépésével Schnitt bácsi elvégezte a rábízott feladatot, most már biztonságban van.
Mandos kutyája | 2012. január 21. | 15:37:33
Mondjuk engem egyáltalán nem lep meg a vonakodás - hisz' gondolom, a legtöbb felkért szakértő dolgozik valahol (egyetem, kutatóintézet), s ki az, aki nyugodt szívvel be meri vállalni, hogy az ő bátorsága miatt nem kap a tanszéke államilag finanszírozott helyeket, vonják össze épp' az ő részlegét, számolják fel az intézetet, stb? S ha ez a feltevésem igaz, az nagyon nagy baj....
Plútó | 2012. január 21. | 15:34:43
Húha!
A papok is doktorok! Na róluk is lenne mondanivalóm, ha nem félnék, hogy kiátkoznak!
Plútó | 2012. január 21. | 15:31:56
Nagy példaképem Muhammad Ali aki azt tudta mondani, hogy aki negyven éves korában úgy gondolkozik, mint húszévesen, az fölöslegesen élt húsz évet. Speciel Alival egyetértek, mert nem szeretnék tőle kapni egy lángost!
Plútó | 2012. január 21. | 15:31:28
Nem védeni szeretném a magyar viszonyokat, de nem csak nálunk kurvult el a tudományos világ.
Külföldön is található számos Sztrovacsek aki képes mindenhez a nevét adni. Ha kell legyalázzák a tojást, olyan kutatási eredményeket tesznek közzé (jópízé) hogy a tojásosok arról kódulnak! De nem szent náluk a disznózsír sem, ha az „olajosok” (jópízért) megbízzák üket! A dohányipari kutatók sem tudnak még egy keshedt tüdőrákot sem kimutatni (jópízé), ellenben a nikotintapaszosok rákhegyeket is képesek felkutatni. (jópízé)
Természetesen a globális felmelegedéskutatás is biznicelnek eredményeikkel. De a kapitalizmus, az kapitalizmus, a szabadverseny híve, így rögtön akadnak (jópízé) kutatók, akik nemhogy felmelegedést, egyenesen jégkorszakot jósolnak. (némi felárárt)
Persze a fizikusok is jó firmák, van nekik annyi elképesztő elméletük különösen akkor, ha jó nagy és költséges gyorsítóval lehet csak igazolni, vagy cáfolni az elméletet. Mire már majdnem elkészül a gyorsító, mindig kiderül, hogy az energiában, - ami ahhoz kell, hogy a részecske állatkertben megjelenjen az ő általuk megjósolt - módosítják a képletet, mondván egy nagyságrendet tévedtek, de az elmélet baró, csak hát kell egy számmal nagyobb gyorsító!
És ez csak a jéghegy csúcsa. A mélyben megjelennek a filozófusok, na ők aztán mindenről és annak ellenkezőjéről is meg vannak győződbe, és ők ezt személyes fejlődésükkel magyarázzák!
Nagy példaképem Muhammad Ali aki azt tudta mondani, (teljesen ingyen) hogy aki negyven
Több fényt! | 2012. január 21. | 15:24:57
Ne szépítsük: ez a diktatúra! Félelem-hazudozás kombó "real time", ahogy "rendszerváltás" előtt. Aki normális és megtehette, már rég elhagyta ezt az országot. A maradék többsége pedig morális zombi, akiknek így is jó, oszt' jó napot!
Hunvezér | 2012. január 21. | 15:23:18
Ha volna gerince nem elé állna a vizsgálódásnak, hanem nyugdíjba vonulhatna. Ennyi beégés, ami eddigi elnöksége alatt bekövetkezett, normális államban már a nevére sem emlékeznének, nemhogy arra, hogy államelnök volt.
valodimagyar | 2012. január 21. | 15:21:58
Moderálási alapelvek- komment törölve -
kiskondás | 2012. január 21. | 15:08:26
Schmitt Slicchúzogatós Pali szempontjából mindegyik szakértő visszalépése éppen annak beismerése, hogy a kisdoktoriját innen-onnan ollózta össze.
simitata | 2012. január 21. | 15:04:14
shapiro | 2012. január 21. | 14:45:25.
Igazad van. Némi pontosítás. Palika akkor kaphatja a kiemelt juttatást, ha legalább 2 évig szolgál. Augusztusban a kedves vezető elküldheti Kövérnek az SMS-t: "Magyarország elnöke legyen: ORBÁN". És, lőn MO-nak valódi jogokkal rendelkező (bármilyen kormányt képes megbuktatni hatáskörrel)Kormányzója.
iktomi | 2012. január 21. | 15:00:46
Úgy gondolom ez is egy világos válasz a nagy kérdésre...
Kétség sem férhet a mű "valódiságához".
Olyan hamis mint a fogsora.
xanadu | 2012. január 21. | 14:56:35
weiner | 2012. január 21. | 14:32:50
Igaz!
A Nemzet Xeroxa egyesíti az ellenzéki erőket és jelentős tömegek mozgósítását teszi lehetővé a passzív polgárok között.
buff | 2012. január 21. | 14:54:40
Teljesen érthető miért nem dolgoznak lelkesen az elbírálók. Minden szakember előtt tiszta, hogy Lopós Pál barátunk hogyan "hozta össze" a doktoriját. Az is tiszta, hogy aki a lopást nyíltan kimondja, az azonnal repül. Ez az Orbán féle diktatórikus demokrácia. Teljesen új fogalom, ismerkedjünk meg vele mielőbb!
shapiro | 2012. január 21. | 14:45:25
Mivel minden a feladat betöltésére alkalmas ember számára (akármilyen politikai beállítottságú legyen is) már most világos, hogy a vizsgálat eredménye csakis elmarasztaló lehet, a kérdés tulajdonképpen az, hogy ki vállalja magára annak ódiumát, hogy ezt hivatalosan is kimondja. És hát ez a Nemzeti Együttműködés Rendszerében valóban nem minden kockázattól mentes. Itt tartunk.
Egyébként Schnitt akár le is mondhat: A 2012 január 1-én életbe lépett 2011. évi CX. törvény alapján nem kell már kitöltenie a teljes hivatali idejét ahhoz, hogy a volt köztársasági elnököt megillető összes juttatást megkapja. Ettől csak akkor esne el, ha az országgyűlés megfosztaná a tisztségétől.
talán jövőre | 2012. január 21. | 14:42:54
kolmar/14:02:38
"..a harmincöt oldalban egy kicsit hazudott..."
Már ez a 35 oldal saját munkája is megdőlt. Ebből már 17 oldal egy német sporttörténetből lett kimásolva.
Úgy tűnik, hogy már a maradék 18-ra is van gyanú, de még azon dolgoznak a pontosításán ( főszerkesztő hvg.hu tegnap este).
TEHÁT AZ EGÉSZ EGY TELJES SZELLEMI MUNKA LOPÁSA! Még fogalma sincs, hogy mi is van benne, mert ezt valaki nyers fordításban adta be , hogy Schmitt elvtársnak meglegyen a doktorija.
Kotipityu | 2012. január 21. | 14:38:20
corvin | 2012. január 21. | 08:12:36
Hét számjegyű honoráriumért minden további nélkül vállalom. Franciául ugyan csak annyit tudok, hogy yes, de magyar hejjes sírásom az elnök úr szintyét eléri hejjel-közel.
---
Mondjuk Hong-Kong-i $-ban is elvállalnád? :-)
weiner | 2012. január 21. | 14:32:50
Szerintem az ellenzék némán szorít azért, hogy Schmitt Pálgium ne mondjon le, mert úgy akkora pöcegödör maradna a kormánypárti oldalon, amelyre minden esetben csak rá kellene mutatni és a választók azonnal értenék, amit érteni kell. Kormányölő karaktergyilkos robotgép állna működésbe a KE maradásával.
xanadu | 2012. január 21. | 14:17:41
Bányász70 | 2012. január 21. | 13:41:33
A múlttal minden embernek el kell számolni.
Még akkor is, ha törvény van rá, hogy ilyen nincs.
Ugyanis: a jog az erkölcs minimuma.
simitata | 2012. január 21. | 14:15:04
elírás van, így helyes: Bócz szerint a szerzői jogbitorlásról kevés szó esik, holott a nem vagyoni jogok sérelmére elkövetett cselekmények nem évülnek el.
tapolcai | 2012. január 21. | 14:12:49
Bányász70 | 2012. január 21. | 12:41:46
folyt.
...Különben soha sem szállunk ki a mókuskerékből, maradunk a „rokonok” országa, amilyen évszázadok óta vagyunk.
Éppen ezért van igaza Thestones barátunknak - rossz példát mutatni e téren a legnagyobb bűn!
simitata | 2012. január 21. | 14:12:09
Bócz Endre,évtizedekig vezető ügyész. Számomra a jogászi szakma egyik etalonja. Amit Ő mond, képvisel az megalapozott szakmai álláspont. Bócz szerint a szerzői jogbitorlásról kevés szó esik, holott a nem vagyoni jogok nem sérelmére elkövetett cselekmények nem évülnek el. Az írtja egy hosszabb írása (És.LVI.Évf.3.sz.) végén, hogy
1.) Ha Schmidt lelkiismerete tiszta, akkor beperli a HVG-t és bírósággal állapíttatja meg, hogy értekezése eredeti mű, az Ő saját alkotása, szellemi terméke.Erre nincs esély.
2.) Ez a doktori cím (ennek tiszta, eredeti valódisága) az adományozót (jogutód Egyetemet) is minősíti. Ergo az SOTE elemi érdeke, hogy kivizsgálják az ügyet, és lezárják. Erre is kevés az esély, mert az eredmény nagyon súlyos "politikai implikációkat hordoz".
3.) A kormánynak van hatalma arra, hogy "kezdeményezze, sőt elérje a vizsgálat elvégzését". A kormányszóvivő azt mondta, ez nem tartozik a kormányra. "Hiszen csak az államfő személyes tisztességét kérdőjelezték meg", írja Bócz Endre. Sajnos ez egy következmények nélküli ország, még akkor is, ha a Vezér ennek ellenkezőjéről papolt az elmúlt években. Ez az ügy egy jelzés. Azt mutatja, hogy erkölcsi és jogkövetési fertőben élünk.
Nantal | 2012. január 21. | 14:11:08
...folytatás...!
...tekintélyes külföldi személy lenne, hogy a nyilvánvaló politikai félrehúzásokat, legyen aki korlátozza...!
tapolcai | 2012. január 21. | 14:10:39
Bányász70 | 2012. január 21. | 12:41:46
Az élet tényleg bonyolult. Nekem is volt olyan évfolyamtársam (1959-ben) harmadik évfolyamon, aki egyszer megjelent a tankörünkben és pár hónapig velünk járt valamilyen „szakérettségi”-vel. Aztán kimaradt. De ez nem volt tömeges a környezetemben. Később közismert volt (70-es évek eleje), hogy a marxista egyetem szakosító tagozatán szereztek diplomát rendőrtisztek, akiknek beosztása diplomához volt kötve. A tudományos életben is érvényesült a „párt vezető szerepe”. Ez diktatúrában természetes. Aztán voltak a SZU-ban szerzett diplomák. Ez alapesetben kádereknek (elsősorban munkás-paraszt fiataloknak) jutott. Értékét nem akarom leszólni, mert egyetemi ismerőseim között megbecsült szakemberek sora van e körből (a természettudományos területeken az orosz iskolát nem kell lebecsülni). Az viszont tény, hogy az ilyen diploma önmagában behozhatatlan előnyt jelentett a karrier szempontjából. A kandidátusi fokozatra hasonlóak vonatkoznak.
Ezért kell vigyáznunk a demokrácia elveihez és a politikával szemben ellensúlyokat kialakítani, nem a meglévő, ingatag bástyákat is lerombolni. Ehhez szembe kell nézni a múltunkkal és az értékrendünket minden téren kizárólag a teljesítmény és tisztesség talajára helyezni. Ebbe viszont nem fér bele az én komcsim, te komcsid megkülönböztetés. Sőt. A szakterületeken ennek egyáltalán szóba sem szabad kerülni. Különben soha sem szállunk ki a mókuskerékből, maradunk a „rokonok” országa, amilyen évszázadok óta vagyun
Nantal | 2012. január 21. | 14:08:52
...hmm...!
thestones | 2012. január 21. | 12:59:07
"...@Bányász! Egyáltalán nem értem a hozzászólásodat! Biztosan igazad van, hogy nagyon soknak van M-országon meg nem érdemelt (korrupcióval, vagy nepotizmus árán) megszerzett akadémikus bizonyítványa, de ez mennyiben védi az államfőt?
Úgy gondolod, hogy az övét ki sem kellene vizsgálni?
Miért nem akarjátok megérteni, hogy itt most nem csak róla van szó, hanem az összes magyar tudományos elitről, akiket talán nem fognak meghívni nemzetközi munkákra, mert esetleg nem fogadják el a tudományos címeiket!
Ez az egész magyar akadémikusokra árnyékot vet!..."
...Kedves "thestones"...!
...megint, - már másodjára -, KELL hálásan megköszönnöm, megalapozott, logikus, összefogott, kommentjét...!
...sajnos, a humán diplomás társadalmunkban, horribilis mértékűnek érzékelem, a jellembeli "sehonnai bitang ember, ki ha kell, halni nem mer" kategóriába sorolhatóak mennyiségét...!
...rettenetesen MEGVETEM ŐKET ezért...!
...eklatáns példa erre, az alkotmánybíróink személye...!
...az Ő "seggmeresztéseik" okán, - kurvulhatott, ennyire el -, a 2/3-ad demokrácia érzéketlensége, stb. a vélelmem szerint...!
...ezért szükséges a KÜLFÖLDNEK elvégeznie HELYETTÜK, az "opponensi" feladatokat, stb...!!!
...most meg, a TUDOMÁNYOS AKADÉMIA kívánja "meresztenie a seggét"...???
...na hiszen...! ...észnél vannak ezek...???...!!!
...talán, az kifejezetten hasznosnak tűnik, ha a vizsgáló bizottság "feje", azonban kifejezetten tekintély
wagabond53 | 2012. január 21. | 14:02:38
Amennyiben nem lenne valós a plágium, egymás sarkára taposnának , hogy bekerülhessenek a bizottságba és barna nyelvvel mondhassák ki S.P. ebbéli ártatlanságát. Az , hogy nem így van bizonyítja mennyire valós a plágium.
kolmár | 2012. január 21. | 14:02:07
Miért kellene vizsgálódni? Hiszen mindent elismert! A harmincöt oldalban kicsit hazudott, dehát az megy a többihez. Vissza kell vonni a címet, és a köztársaság-elnöki kinevezést! Erről van szó!
thestones | 2012. január 21. | 13:53:41
"HA VELE EZ MEGTÖRTÉNHET , LEHET HOLNAP AZ ÉN MULTOMBA KAPIRGÁLHATNAK............hát erröl van szó....
ès ez olyan nagy baj lenne`?
Szerintem minden kètes disszertàciòt ki kell vizsgàlni, hiszen ha vannak ilyenek az az egèsz orszàg szègyene ès elèg komoly következmènyekkel jàr!
Vagy valòban olyan sok ember van ma M-orszàgon, akinek nem lenne szabad a "MULTJÁBA KAPIRGÀLNI?
Bányász70 | 2012. január 21. | 13:44:13
THESOTONES pedig érthetöen irtem......... nem akarják , hogy ez elkezdödjön, mert akkor lehet VIZSGÁLKODNI 1949-1995-ig és ez nem érdeke a mai elitnek sem baloldalon, sem jobboldalon .........nagy
FILOZOFUSAINKAT IS VIZSGÁLNI KÉNE............kinek hiányzik ez????
A FIATALSÁGNAK IGEN!!! SZÓVAL GENERÁCIÓS PROBLÉMA, sokan úgy vélik, az embernek van egy közgazdasági egyeteme, 6- nyelven beszél, olimpiai
bajnok, a legmagasabb nemzetközi funkciót betöltött magyar ember, nagykövet volt, HA VELE EZ MEGTÖRTÉNHET , LEHET HOLNAP AZ ÉN MULTOMBA KAPIRGÁLHATNAK............hát erröl van szó
Bányász70 | 2012. január 21. | 13:41:33
THESOTONES pedig érthetöen irtem......... nem akarják , hogy ez elkezdödjön, mert akkor lehet VIZSGÁLKODNI 1949-1995-ig és ez nem érdeke a mai elitnek sem baloldalon, sem jobboldalon .........nagy
FILOZOFUSAINKATN IS VIZSGÁLNI KÉNE............kinek hiányzik ez????
A FIATALSÁGNAK IGEN!!! SZÓVAL GENERÁCIÓS PROBLÉMA, sokat úgy vélik az embernek van egy közgazdasági egyeteme, 6- nyelven beszél, olimpiai
bajnok, a legmagasabb nemzetközi funkciót betöltött magyar ember, nagykövet, HA VELE EZ MEGTÖRTÉNHET , LEHET HOLNAP AZ ÉN MULTOMBA KAPIRGÁLHATNAK............hát erröl van szó....
weiner | 2012. január 21. | 13:23:43
Hubba Bubba | 2012. január 21. | 10:23:49
Senkinek ne legyenek illúziói, a vizsgálat eredménye már megvan, csak leamortizálható tekintélyt keresnek hozzá."
Ez nagyon jó. Pálinkás pártfeladata lenne, hogy kijelöljön egy leamortizálható tekintélyt a Professzorok BK-ből, mit rinyálja magát.
Nhébhzhobhathshág | 2012. január 21. | 13:20:21
Moderálási alapelvek- komment törölve -
puli | 2012. január 21. | 13:15:22
Nem vállalják ,-érthető .
Schmitt vizsgálja ki saját maga !
Közben zongorázhat is néhányszor .
Várjuk tőle a rövid jelentést , golyóstollal papíron !
thestones | 2012. január 21. | 12:59:07
@Bànyàsz! Egyáltalàn nem èrtem a hozzàszòlàsodat! Biztosan igazad van, hogy nagyon soknak van M-országon meg nem èrdemelt (korrupciòval, vagy nepotizmus àràn) megszerzett akadèmikus bizonyitvànya, de ez mennyiben vèdi az àllamföt?
Ugy gondolod, hogy az övèt ki sem kellene vizsgàlni?
Mièrt nem akarjàtok megèrteni, hogy itt most nem csak ròla van szò, hanem az összes magyar tudomànyos elitröl, akiket talàn nem fognak meghivni nemzetközi munkàkra, mert esetleg nem fogadjàk el a tudomànyos cimeiket!
Ez az egèsz magyar akadèmikusokra àrnyèkot vet!
cirmos | 2012. január 21. | 12:59:03
jav.: Bukarestben sem történik MÀS,
Bányász70 | 2012. január 21. | 12:58:38
Lazus rátapintottál a való tényre, a 60-75 éves úrak félnek, hogy valami roluk is kiderül..........például profesor, de nincs érettségi bitonyitványa.........1954-es évek jó ifjúmunkásokat esti 3-4 napos kurzuson 2-év után egyetemre küldték, meg hasonló érdekességek, a mai
embernek ez mesének tünik, de ez volt a való élet, Marozsán elvtárs Pék volt , az ország épitésügyi minisztere Pusztai elvtárs kömüves, Kádar elvtás , kötélfonó .....
cirmos | 2012. január 21. | 12:45:32
Hát persze, mert mindenki fél - miközben e minden idök legkártékonyabb kormánya
tagjairól egymás után derül ki, hogy halvány gözük sincs arról a posztról, amire kinevezték öket.
Bukarestben sem történik már, csak ök valamivel rámenösebbek. Ez kellene Budapesten is.
Bányász70 | 2012. január 21. | 12:41:46
HALKAN MEGJEGYEZNÉM, HOGY FIATAL BARÁTAIM ÉRTSÉK.......... 25-40-között, hogy ez nagyon kényes ügy!!! Vannak egyetemi tanárok esetleg komoly intézetek élén álló személyek is akik igy kaptak doctorátust..........ismerek lakatost aki KISZ TITKÁR LETT Budapest
egyik kerületében, majd Tudományos szocialismusból DOCTORÁLT!!!
MA IS VISELI A MEGSZERZETT TITULUST!!!! AZT hogy lehetett megszerezni??? KI KELLET VALAMIT MÁSOLNI MARX VAgy LENIN ELVTÁRS MÜVEIBÖL!!!!! mert megreformálni halálos bün lett volna.......
akkor mire adták??? Tehát nem csak FIDESZNEK ,mert elnöknek ajánlotta hanem nagyon sok régi kádernek ez egy nagyon kellemetlen téma.....ha valaki vezetö jó komunista volt a diktaturába lehetet mérnö, ha kömüves volt vagy gépész mérnök, ha valamikor lakatos volt.........jó példa erre Ceusescu elvtársnö, 6 elemivel akadémikus lett a kémia területén, ilyen nálunk is volt , levelezési tagozaton csak a diplomáért kellett megjeleni a magas funkcioban lévö elvtársaknak!!!Ha ezt megkeverik, akkor ez nagyon büdös lesz...........hát ez a helyzet fiatal barátaim, ezért a sumákolás!!
lazus | 2012. január 21. | 12:39:04
Egyebkent is sokakat le kellene fokozni Magyarorszagon a tudomanyban.
-kivaltsagokat, kegydijakat megszuntetni
A professzorokat, vezeto kutatokat, akik a mas munkajan eloskodnek, megbuntetni es kirugdosni. A professzor urak semmit nem csinalnak csak nyomjak a barsonyszeket, meg bizottsagoznak. Szegyen, hogy senki nem akarja kivizsgalni az ugyet. Korrupt az egesz tudomanyos gang.
Bányász70 | 2012. január 21. | 12:29:23
HALKAN MEGJEGYEZNÉM, HOGY FIATAL BARÁTAIM ÉRTSÉK.......... 25-40-között, hogy ez nagyon kényes ügy!!! Vannak egyetemi tanárok esetleg komoly intézetek élén álló személyek is akik igy kaptak doctorátust..........ismerek lakatost aki KISZ TITKÁR LETT Budapest
egyik kerületében, majd Tudományos szocialismusból DOCTORÁLT!!!
mA IS VISELI A MEGSZERZETT TITULUST!!!! AZT hogy lehetett megszerezni??? KI KELLET VALAMIT MÁSOLNI MARX VAgy LENIN ELVTÁRS MÜVEIBÖL!!!!! mert megreformálni halálos bün lett volna.......
akkor mire adták???
atengerimalac | 2012. január 21. | 12:29:07
Moderálási alapelvek- komment törölve -
csataval | 2012. január 21. | 12:21:06
"egyetlen szakértő sem akar vizsgálóbiztos lenni"
Beszari, szarháziak.
puli | 2012. január 21. | 12:19:21
Amit szabad Orbánnak
nem szabad a polgárnak !
csataval | 2012. január 21. | 12:16:59
"egyetlen szakértő sem akar vizsgálóbiztos lenni"
A gyáva férgek.
Még jó, hogy "nincs" diktatúra.
Éljen Rákosi, éljen Orbán.
atengerimalac | 2012. január 21. | 12:16:36
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Plútó | 2012. január 21. | 12:16:24
Úgy tudom a köztársasági elnök, vagy államelnök - a fene se tudja már a megfelelő titulust - amnesztiát gyakorolhat köztörvényes ügyekben. Miből telne a fidesznyik parlamentnek a visszamenőlegest hozni, hogy a jövőben erkölcsi amnesztiában is részesítheti a KE Schmitt Pált?!
Simán bepikkelyezhetnének egy Münchausen törvényt. Schmitt Pál a törvény értelmében írhatna magának egy amnesztia kérő levelet. Kérhetné benne az „álamelnöktől”, hogy a jövőben visszamenőleg 1942. május 13-ig (mínusz 9 hónap, a fene se tudja mit csinálhatott zigóta korában) senkinek ne legyen joga megkérdőjelezni Schmitt Pál erkölcsi fedhetetlenségét. A kérelmet a törvény értelmében elbírálná az államelnök, majd meghozná döntését. Mint tudjuk ő mindent aláír, így ha ügyesen a többi törvény, a többi amnesztia kérelem közé csúsztatják, alá is írná! Persze innentől kezdve Dr Schmitt Pál néven, hiszen az aláírás már a döntés meghozatala történne, így joga lenne a Dr használatára.
Ha pedig már úgyis bele kellene nyúlni a jogköréről szóló törvénybe, egyben belefoglalhatnák azt a § is, mely szerint joga lenne Gyurcsányt meghatározatlan ideig előzeteseb helyeztetni, majd tíz évig terjedő fegyházban letöltendőre ítélni minden olyan magánszemélyt, akit Gyurcsány Ferencnek hívnak és valamikor életében miniszterelnöki tisztséget töltött be. Nem kellene annyit lacafacázni!
lazus | 2012. január 21. | 12:03:33
A kisdoktorit nem lehet atminositeni, mivel nem eri el a PhD szintjet, es nem szamit tudomanyos fokozatnak. Arra van lehetoseg, hogy az illeto elkeszit egy PhD disszertaciot a regi temabol. Mindezt megfelelol publikaciokkal alatamasztja, es levizsgazik bizonyos tantargyakbol (ha valaki egyetemi oktato, a vizsgazas alol esetleg felmentest lehet kapni). A PhD-t aztan ugyanolyan korulmenyek kozott mint masok megvedi. Vagyis nem lehet kibujni a normalis PhD procedura alol.
Ha valakinek megis indokolatlanul atminositettek a kisdoktoriat, akkor azt
vissza kellene vonni. Lehet, hogy sokakat erint.
Az MTA nem kompetens PhD es kisdoktori (dr univ) ugyekben, mert ezeket az
egyetemek bocsatjak ki.
csak_csendben | 2012. január 21. | 11:47:49
Ez az egész ügy az egész hazugságon alapuló fideszes kormányzat summázataként is felfogható. Sajnos, semmi meglepő nincs benne. A félművelt primitív emberek, a középszer ül diadalt az országon.
Plútó | 2012. január 21. | 11:40:35
:-) :) :-( :( >:-( :-D Pixy | 2012. január 21. | 09:58:12 :-) :) :-( :( >:-( :-O ( :-D ( :-D ( :-D ( :-D
Íme körberöhögtelek!
Pixy | 2012. január 21. | 11:27:22
Igen, ez azért is nagyon kínos, mert ha tiszta lenne az ügy, minden további nélkül beülnének abba a bizottságba.
Így viszont ország-világ előtt bebizonyosodik, hogy SP lopott, csalt és hazudott.
4elefánt | 2012. január 21. | 11:25:58
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Wazull | 2012. január 21. | 10:59:47
smitt tudomanyos potlekarol annyit, hogy tobb helyen PhD-t hazudott maganak, de a csucs az az orszaggyulesi adatlapja, ahol a tudomany(ok) doktora cimet.
Szoval ki tudja hogy mennyi penzt vett fel a plagizalt es felnagyitott egyetemi doktori cime utan?
Tudományos fokozat Megszerzés éve
A tudomány(ok) doktora 1992
http://www.parlament.hu/internet/plsql/ogy_kpv.kepv_adat?p_azon=s059&p_ckl=39
hargitai | 2012. január 21. | 10:55:06
Kedves karpinetz,
Annyiban viszont nincs igaza az Akadémiának, hogy például a köztisztviselői törvény (és sok másik is) a bérpótlékokkal kapcsolatban tudományos fokozatnak tekinti a dr. univ. típusú doktori címet - vagyis nem egyedül az számít, hogy maga az Akadémia mit gondol erről.
De a lényeg talán mégis az, hogy "az akadémiai törvény szerint az MTA feladata őrködni a tudományos közélet tisztaságán". Ez az a felelősség, amit nehezen háríthatnak másra.
Wazull | 2012. január 21. | 10:52:27
ertheto a potencialis szakertok menekulese. Az ugy elegge nyilvanvalo, es egy tisztesseges tudos ember 50 folott mar kulfoldon biztosan nem kap allast, itthon meg meg utcat sem soporhet a szakvelemenye utan, errol a fidesz majd gondoskodni fog.
Pixy | 2012. január 21. | 10:52:01
karpinetz | 2012. január 21. | 10:39:45
Utánajáratott, nem minősítették át.
karpinetz | 2012. január 21. | 10:39:45
T. Szerző!
Az MTA-nak annyiban igaza van, hogy a dr. univ. 1992-ben nem volt tudományos fokozat. Tudományos fokozat a kandidátusi és az akadémiai doktori volt, mindkettőt az MTA adta. Valamikor a '90-es évek közepén, az új fokozat, a PhD bevezetése idején, amit az egyetemeken lehet szerezni, bizonyos feltételekkel a dr. univ.-et át lehetett minősíttetni PhD-nak, ami valószínűleg lehetőséget nyújtott néhány régi egyetemi embernek a pozícióban maradásra. De feltehetően azért hozták ezt a rendeletet, mert nem lehetett még tudni, hogy a PhD-k mennyire lesznek színvonalasak. Inkább a kisdoktorihoz állnak majd közelebb, vagy inkább a kandidátusihoz. Utána kéne járni, hogy Schmitt Pál kisdoktoriját átminősítették-e (azt hiszem, vizsgát kellett tenni hozzá egy egyetemi bizottság előtt).
666666 | 2012. január 21. | 10:25:04
Az általánosbeli nyelvtanjegyét mikor vizsgálják át?
Hubba Bubba | 2012. január 21. | 10:23:49
Senkinek ne legyenek illúziói, a vizsgálat eredménye már megvan, csak leamortizálható tekintélyt keresnek hozzá.
SaintJust | 2012. január 21. | 10:22:54
Azt tudjuk, hogy a tudomány mindig a politika szolgálólánya volt és lesz. De azt nem értem, hogy miért kell szopós k.urvának lenni a kamionsoron? Nincs egyetlen legény sem, aki ki meri mondani, amit amúgy mindenki tud?
nicolaas | 2012. január 21. | 10:12:45
Az EU-nak kiváló fordítószolgálata van, sok magyarul tudó fordítóval. Őket kellene felkérni, lektorálják, hogy Pali bácsi fordítása megfelel-e az eredeti szövegeknek. Ahol nem, az a saját rész (vagy csak még nem ismerjük a forrását).
tapolcai | 2012. január 21. | 10:03:49
Legyünk megértőbbek. Érthető a szakértők elutasítása. Nem a gyávaság az ok, hanem a tisztesség. Ilyen egyszerű ügy méltatlan az ő szintjükhöz.
Pixy | 2012. január 21. | 09:58:12
Elvileg mintha lenne olyan, hogy egyetemi autonómia, vagy én vagyok hülye? Szakmai tisztesség, a tudás hitele, ilyesmik...
Na jó, elhalkulok, mert nagyon körül leszek röhögve.
Amrem | 2012. január 21. | 09:55:11
Jobb, ha nem vállal senki szakértői tisztet ebben az ügyben, mert azonnal kirúgják és mehet közmunkára.
tyutyuka | 2012. január 21. | 09:52:18
"B. néni már elmúlt hatvanéves.
Fia és menye tíz évvel ezelőtt kimentek Kanadába; alig-alig írnak, mindössze kétszer küldtek csomagot.
Ruhái kopottasok, rég kimentek a divatból, ő maga formátlanná hízott. Mégis, minden délután kiszépíti magát, s egy szőre vesztett kékróka belépőben, magas szárú, kiferdült, fűzős cipőben egy félórácskát föl s alá sétál a város legelőkelőbb szállodája előtt.
Mihelyt kilép egy magányos külföldi férfi, rámosolyog, és elég hangosan - mert közel azért nem merészkedik a kapuhoz - odakiált neki:
- Nur drei Dollar!
Riszáló járása, kiáltozása meglehetősen zavarón hat egy előkelő szálloda kapuja előtt, de az erre illetékesek - a portás, valamelyik rendőr vagy a járókelők - mégse mernek rászólni.
Azt hiszik, valami közület."
agadou | 2012. január 21. | 09:46:52
Nekem lenne egy jó jelöltem. Az illető matematikus. A körültekintés, alaposság, precizitás igazi megtestesítője. Jó negyven évvel ezelőtt, friss diplomásként felvették egy azóta megszűnt kutató intézetbe. Nyilván a főosztályvezető presztízsének emelése céljából. Történt pedig, hogy a főosztályvezető kandidátusi disszertációt "írt". Matematikusunknak más munkát nem nagyon tudott adni, gondolta átnézeti vele a disszertációt. Átnézte. Precízen, alaposan. A pirostól nem sok mindent lehetett látni. Ifjú hősünknek nagyon rosszul esett, hogy kirúgták, hiszen ő a szívét lelkét beleadta a rábízott feladat legjobb tudása szerinti elvégzésébe.
xanadu | 2012. január 21. | 09:46:43
lorant | 2012. január 21. | 09:41:25
Lényegileg ahhoz, hogy kifehérítsék a Nemzet Xeroxát.
De: ki csatlakozik egy vesztes ügyhöz?
|