Gorekaqm | 2012. január 22. | 14:19:37
Moderálási alapelvek- komment törölve -
franyesz | 2012. január 22. | 09:59:50
Hammada Patrol W | 2012. január 21. | 15:51:15
Mennyiben jobb pedigré a gerinctelen középosztálynál az elsőgenerációs városlakó gyökértelen lumpen vérvonala?"
"Annyival jobb pedigré, hogy az elsőgenerációs városlakó gyökértelen lumpen dolgozik és adót fizet, és az ő verítékes munkájából él a gerinctelen (felső) középosztály"
Az adófizetéssel kapcsolatban pedig hatalmasat tévedsz!!!!!!!!
AZ SZJA 90%- ÁT MA MAGYARORSZÁGON AZ ADÓFIZETŐK 15%-A FIZETI BE, AMI PEDIG ÉPPEN HOGY NEM A MINIMÁLBÉRES PROLI, HANEM AZ AGYONADÓZTATOTT KÖZÉP - ÉS NAGYPOLGÁRSÁG.
franyesz | 2012. január 22. | 09:53:47
Hammada Patrol W | 2012. január 21. | 15:51:15Hammada Patrol W | 2012. január 21. | 15:51:15
Nagyon sajnálnám, ha a Teleki téri latin szakon csak ennyi ragadt volna rád:
"De azért most jó hogy nem személyesen társalkodunk, lehet, hogy az apám emlékére szétverném pofádat. Amúgy Teleki-téri latin szakos értelmiségi módra"
Érted már a saját megnyilvánulásodból, hogy mi a letörölhetetlen elsőgenerációs lumpenproli feeling?
Amit a gimnáziumi latin szak sem tud felülírni?
Aminek megváltoztatására kevés 50 év gulyáskommunizmusa 20 év kétes értékű rendszerváltásával egyetemben?
apika1 | 2012. január 22. | 08:35:38
crusader | 2012. január 22. | 08:14:40
Ez nagyon tetszik!!Én is ismerek olyan embereket akik a zorbán agyament ötleteinek az áldozatai /rokkantnyugdíjas, érettségiző,hiteles, tavaly 100 ezret kereső, közalkalmazott, és még ezer más/ és mégis beveszik a maszlagot, hogy mindez a Gyurcsány bűne. Igen ehhez is tehetség kell, hogy emberek millióit úgy átverjen egy "vezér", hogy mindenki azt higgye neki ez a jó!!!
crusader | 2012. január 22. | 08:14:40
Megveszekedett fideszes a szomszédom.Tegnap hivatalosak voltak névnapra. Kérdeztem tőle, te itt, amikor menetelned kellene? Hagyjál, tavaly 20000-el csökkent a családunk jövedelme, idén is ez várható. Nejem gimnáziumát összevonták, még nem rugták ki a keletkező felesleget. Mielőtt átjöttünk pont arról beszélgettünk miből fogjuk fizetni két lakli kölykünk egyetemét. Ide juttatott bennünket Gyurcsány.
crusader | 2012. január 22. | 08:04:02
Nem előzmény nélküli a tanulmányi szerződés, a tisztképző főiskolákon kötöttek ilyet, de csak a képzéssel azonos időre szólt a szerződés és a visszafizetendő összeg sem a teljes bekerülést tartalmazta csak annak töredékét, a honvédségben eltöltött évek arányában csökkent a kibocsátáskor megállapított összeg. Ha valamilyen cég "elcsábította" a hadnagyot, általában mellényzsebből könnyedén fizette a tartozást a delikvens helyett.
giorgio | 2012. január 21. | 21:30:15
Azon túl, hogy felháborító ilyen változást azonnali hatállyal bevezetni, a fő gáz az, hogy annyi a koncepció, hogy sok miliárdot (aszem 60-at)ki kell venni a felsőoktatásból (és ezt a Szél Kálmán tervben írták meg, nem a gonosz IMF akarja), viszont, ugye tandíj nem lehet, mert avval nyertük meg a választást, hogy az ellen kampányoltunk. Meg van egy nagyon ostoba államtitkár, akinek annyi a víziója, hogy mennyivel jobb volt minden a 70-es években, és akkor miért baj, ha megint olyan kevesen tanulnak, mint akkor, ja meg kell egy fidesz-egyetem, és oda kell hajtani a hallgatókat (ez a közszolgálati izé), akiket a jogi-közgáz jellegű pálya érdekel.
Az a iszonyú butaság ezzel, hogy egy általános alacsony tandíjat, kompenzációkkal, hitellel szinte mindenki ki tudna fizetni, most aki nem jut be, az nem fogja kifizetni a 400-500ezres tandíjat, mert vagy nem tudja, vagy ha igen, akkor annyi pénzért elmegy lazán nyugatra tanulni.
szürke egér | 2012. január 21. | 21:01:17
Nagyon erkölcstelen -az előző generációk által felhalmozott pénzek eltapsolása után -az eljövendő generációkat megbüntetni!!! Ez pont olyan,mintha én elverném a rezsi-és kajapénzt,utána meg jól megpofoznám a gyerekemet,mert enni mert kérni. Nonszensz és erkölcstelen.A tanuláshoz mindenkinek joga van,ezt az állam köteles biztositani. Hogy nincs elég pénz a kasszában? Tegyék vissza az enyveskezüek!!!
armando_otchoa | 2012. január 21. | 20:58:55
nesze neked szociális nápszavazás meg az egyéb turhapolitika
a belem kifordul ettől
akik leszavazták anno a tandíjat most meg jól megmagyarázzák, hogy méé is kell
undorító banda, tessék felköpni, majd aláállni...mert tükörbe már nem tud nézni ez a banda, hamarabb összetörik.
és ezek mellett "béke"menetelnek...hajmersztő
gino | 2012. január 21. | 17:04:03
Kevesen jelzik, de had támadjam azokat a kommentelőket, akik helyeslik ezt az agyament döntést. Lehet arról moralizálni, hogy sok a jogász, közgazdász stb. De! Ez a pázmányos-fityiszes bagázsotok az első, aki megváltoztatta a jelentkezési feltételeket jelentkezési időszakban! Az elöző "átkos" kormányok (akármekkora m...ságot csináltak), hogy a felvételi jelentkezés előtt két!! évvel megjelentették a változásokat. Próbáljanak felvételizőként arra gondolni, hogy merre tovább, fél évvel az érettségi előtt. És ne jöjjenek, azzal, hogy milyen szakemberekre lenne szükség. Tudjuk, hogy a régi helyeket sem lehetett feltölteni! A mostani középiskolások sem fogják! És ki hibás ezért. Hárman vannak: család, középiskola, társadalom. Levágták a fejet, de rohad a test! Megoldás csuhás-fityisz módra!
1figyelő | 2012. január 21. | 16:59:58
Az igazi tőröl metszett lumpenek, aki hasonló intézkedéseket hoz, támogat. A proli is pozitívabb ezeknél.
Elfelejtették, hogy néhány generációval korábban honnét jöttek! És zárják a soraikat!
ppp88 | 2012. január 21. | 16:45:40
Bicskanyitogató, ahogyan szétosztották a jogászképzés állami helyeit. a diploma valódi értékében a sorrend jogászkollégáim szemében:
1. pécsi és a szegedi egyetem holtverseny
2. Elte
3. Pázmány
4. Károli és Debrecen holtverseny
5. Miskolc
6. Győr (itt nem is szabadott volna engedni hogy elindítsák valaha)
torkosborzalom | 2012. január 21. | 16:34:02
ugye ha diktaturazunk akkor korlatozni kell a szabad mozgast, mert a hulye nep okosabbja ki akar csusszanni a markunkbol
a kovetkezo logikus lepes a szogesdrotos kerites lesz hihi
Hammada Patrol W | 2012. január 21. | 15:51:15
"franyesz | 2012. január 21. | 09:54:42
Hammada Patrol W | 2012. január 21. | 09:42:08
Mennyiben jobb pedigré a gerinctelen középosztálynál az elsőgenerációs városlakó gyökértelen lumpen vérvonala?"
Annyival jobb pedigré, hogy az elsőgenerációs városlakó gyökértelen lumpen dolgozik és adót fizet, és az ő verítékes munkájából él a gerinctelen (felső) középosztály.
Egyébként az apám az ötvenes évek elején - ahogy olyan keresetlenül fogalmazni szíveskedtél - "elsőgenerációs városlakó gyökértelen lumpen" volt. Úgyhogy én pontosan tudom, hogy a városszéli szoba-konyha-műhely világából, egy ferencvárosi (valahol a Teleki tér környéke a legendák alapján) gimnázium tanárai által bátorítva-noszogatva, eljutni egy tudományegyetemre és utána jó szándékkal, a hozott örökséget hordozva-cipelve mennyire nehéz értelmiségivé válni.
De azért most jó hogy nem személyesen társalkodunk, lehet, hogy az apám emlékére szétverném pofádat. Amúgy Teleki-téri latin szakos értelmiségi módra.
Pasinszki | 2012. január 21. | 14:57:13
A röghözkötési szerződésben meg gondolom benne lesz, hogy az állam biztosít is munkahelyet a frissdiplomás munkaerőknek, és biztosítja is a végzettségükhöz méltó jövedelmet.
Pasinszki | 2012. január 21. | 14:54:38
Ej, nem értik!
A gaz, komenista Bokros (Allah rugdossa meg!) tandíjat akart szedni az egyetemistáktól. A mi bölcs vezérünk, meg a szintén bölcs államtitkárnő (Allah növessze hosszúra szakállukat!) meg tandíjat akarnak szedni az egyetemistáktól.
Plútó | 2012. január 21. | 14:38:46
Vannak azért a jogászkodáson kívül is szakmák, csak azt a fidesznyik nem nagyon ismeri. Állandóan önmagából indul ki. Gondolom egy ifjú fizikusnak, de akár egy tüdősebésznek is van mit tanulnia pl. Svájcban!
Egyébként megkérdezném, ha egy gépészmérnök egy hazai multinál dolgozik, az nem fizet, de ha felismerik benne a tehetséget, és a cég kutatóintézetébe helyezik át, tervező lesz belőle, nem műszaki ellenőr, azt biztosan büntetni akarják?
kalamáris | 2012. január 21. | 14:29:56
Nagyon jó döntés, hogy ezentúl Magyarországon kell egy bizonyos időt dolgozni - és adózni - a képzés díjáért cserében. Már régen meg kellett volna lépnie ezt a korábbi kormányoknak.
fabatka2 | 2012. január 21. | 13:30:55
"A keretszámok meghatározásáról megkérdezett szakértőink semmiféle logikát nem véltek felfedezni: a számok sem keresleti, sem munkaerő-piaci elemzésekkel nem támaszthatók alá. Ez azt üzeni a rektoroknak, hogy a minisztériumnál lobbizni, illetve személyesen jóban lenni az oktatáspolitikai vezetéssel most fontosabb, mint valaha."
Vagyis pofára megy a dolog: a csókosoknak, párttársaknak, haveroknak Amerika, a többinek coki. Undorító.
Nhébhzhobhathshág | 2012. január 21. | 13:18:24
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Furedi55 | 2012. január 21. | 12:55:45
Anett77 | 2012. január 21. | 10:48:10
Nem kell ironizálni a "világhírű" Nyíregyházi Főiskolán. (Amúgy a gyors- és gépírás versenyeredményekhez csak ennyit: http://www.nyf.hu/btmk/node/298). A cikk is úgy fogalmaz, mintha az NyF nem "érdemelné" meg a kapott keretszámot, míg bezzeg a nagy budapesti Corvinus... Jó lenne tudomásul venni, hogy nem egyetlen városa van Magyarországnak, és nemcsak egyetemek vannak a felsőoktatásban. Az idén 50 éves Nyíregyházi Főiskola, korábban tanárképző, amíg szét nem verte a Bologna-rendszer, igenis sok szabolcsi, szatmári, vagy éppenséggel hajdúsági kisvárosi, falusi, szerényebb körülmények közül jövő gyereknek az egyetlen esélye, hogy diplomát szerezzen, és ne takarítóként élje az életét. Jó lenne, ha ráébrednének egyesek arra, hogy a Tiszától keletre is van élet. Amúgy meg nem kell irigykedni, az NyF-en is ugyanolyan idióta a leosztás, mint országosan: 40 bölcsészhely, 25 pedagógus, 20 agrár (Szabolcs megyében!), ezzel szemben 200 természettudományi, meg 100 műszaki. Nem kell sem irigykedni, sem lekicsinyelni senkit.
klausztro | 2012. január 21. | 12:16:43
Moderálási alapelvek- komment törölve -
genji | 2012. január 21. | 12:11:22
hamarka | 2012. január 21. | 11:43:45
Nem csak a cikk adatait, a szezo elmeallapotat is ellenorizni kellene. Se DOTE se Debreceni Tudomanyegyetem nem letezik. Valamint a roghoz kotes temakorhoz meg kellene emliteni azt is, hogy a vegzes utani 20 evbol kell ennyit Mo.-on dolgozni. Nem ez az elso hasznalhatatlan es zagyva cikke a szerzonek.
Pixy | 2012. január 21. | 11:49:18
hamarka | 2012. január 21. | 11:43:45
Az nincs. Védőnői, szakgyógytornászi, képalkotói diagnosztikai viszont van.
Ezekre ugyebár nincs szükség.
csataval | 2012. január 21. | 11:46:41
Moderálási alapelvek- komment törölve -
csataval | 2012. január 21. | 11:44:17
dr.w |
"én már most arra kapacitálom a tanítványaimat, hogy aki jól tud németül vagy angolul, jelentkezzen, pl. Bécsbe, Koppenhágába, Stockholmba egyetemre. Olcsóbban megússza: kollégiumban lakhat, tanulás mellett dolgozhat, azaz nem kerül többe a megélhetése."
Az emberek megtakarított pénzét pedig fektessék be külföldön, nehogy ez a dilettáns Orbán és bandája ellopja, mint ahogy tették a magánnyugdíj vagyonnal.
hamarka | 2012. január 21. | 11:43:45
Ellenőrizni kéne a cikk adatait: pl. Miskolcon nincs orvosképzés...
béry | 2012. január 21. | 11:37:12
Ez a nagy csapás az idei jelentkezőkre: Ez olyan húzás mintha valaki a sebességváltót direkt fokozatból fékezés nélkül hátramenetbe kapcsolja. Mintha lett volna egy népszavazás?...Ugyanakkor való igaz, hogy a gólyák egy része saját budapesti lakásból megy gólyabálra!( a szülők lehet ,hogy minimálbérből adózak... ???) Kis hazánkban a rászorultság egyáltalán nem mérhető, a lakosság egyrészt polgári világnézetű, másrészt szocialista igényeket támaszt az állammal szemben,miközben kommunista elvek szerint hajlandó adózni!Az egyetemek 2-3 évet kíbírnak, de a most érettségizők is? Talán megoldás lehetne, ha minden állami juttatás a NAV-on keresztül ellenőrizhető lenne?
csataval | 2012. január 21. | 11:33:59
Lesznek olyan intézmények, ahol nem lesznek államilag támogatott helyek.
Mit fognak kezdeni a szegény családok jól tanuló gyermekei?
Hitelt vesznek fel és halálukig fizethetik a törlesztést?
Mi lesz, ha a friss diplomásnak nem lesz munkája, és 12 évig nem mehet külföldre dolgozni?
Sok kérdések felvetődnek, de ezek a szemetek nem adnak választ, csak elkapkodott törvényt.
franyesz | 2012. január 21. | 11:30:05
krix | 2012. január 21. | 10:33:21
Őszintén irigyellek ha valóban ez a tapasztalatod, de szerintem nem a sablon "ezek a mai fiatalok" problémáról van szó.
Most óhatatlanul több lehetősége van mindenkinek, mint a mi fiatalságunkban volt, na ehhez képest nagyon sok botrányosan tunya, igazolhatatlanul ostoba fiatal diplomás kering a rendszerben.
Én nem magunkhoz mérném a mostani generációt, hanem a jelen valóságához és lehetőségeihez.
dr.w | 2012. január 21. | 11:25:30
macskajaj | 2012. január 21. | 08:24:07
"... Az egész világ erre megy."
Azok az országok Európában, ahol nincs tandíj:
Ausztria, Ciprus, Csehország, Dánia, Finnország, Franciaország, Németország (egyes tartományaiban), Görögország, Írország, Lengyelország, Norvégia (nem EU-tag, "csak" EFTA-tagország, és befizető az EU-ba), Szlovákia, Szlovénia, Svédország. (forrás: Tandíjak, költségtérítések Európában, HVG, 2012. január 14., 9. oldal)
Úgyhogy én már most arra kapacitálom a tanítványaimat (műszaki terület), hogy aki jól tud németül vagy angolul, jelentkezzen, pl. Bécsbe, Koppenhágába, Stockholmba egyetemre. Olcsóbban megússza: kollégiumban lakhat, tanulás mellett dolgozhat, azaz nem kerül többe a megélhetése.
csataval | 2012. január 21. | 11:23:46
A szemét, hazug Orbán ellenzékben a tandíj ellen tüntetett, népszavazott.
kunadam | 2012. január 21. | 11:20:54
Szerintem nem az államnak kell eldönteni, hogy mire mehet a diák. Engedjük meg nekik, hogy tudják mit akarnak kezdeni az életükkel. Ha mindenki büfészakos akart lenni, akkor legyen. Abból úgysem lesz mérnök.
Amúgy én nem hiszek abban, hogy az állam vagy akárki meg tudja mondani mire lesz szükség 5-10 év múlva.
Egyes szakok/hivatások ellen könnyű hergelni a népet. Azonban nem minden jogászból lesz bűnözőket kimosdató ügyvéd, de bíró sem. A zöme hivatalnok vagy cégeknek fog jogi tanácsot, akármit adni. Szükség van rájuk. A közgazdászokra pedig ez fokozottabban igaz. Lehet, ha több ember értené a gazdaság működését, akkor nem lennének ilyen kilengések (esetleg jutna belőlük a parlamentbe is, hogy olyan törvényeket hozzanak, amelyekkel ezek kivédhetőek).
A keretszámok változtatása az egész felsőoktatást érinti. A kevesebb ELTE jogász kimaradó fejkvótája a természettudományos képzésből fogja elvinni a pénzt. Egy kart, tanszéket meg lehet szűntetni egy tollvonással, de újáépíteni az évtizedek kérdése.
Pixy | 2012. január 21. | 11:03:26
Mondjuk tisztességes országokban adnak kifutási időt az ilyen változásoknak, és nem két héttel a jelentkezési határidő előtt közlik a felvételizőkkel, hogy bocs, de változott a helyzet.
A rohattkomcsilibsiknél ez a kifutási idő két év volt, volt ideje a gimnazistának, ill. a szülőknek végiggondolni, hogy hova menjen a gyerek, mit tanuljon, mire készüljön.
Most majd egy jövendő grafikussal közlik, hogy mehetsz, fiam, agrárfőiskolára, oszt jónapot.
Anett77 | 2012. január 21. | 10:51:08
Érdekes, hogy a szintén "világhírű" Pázmány jogi kar kapta az ELTE-vel együtt a legtöbb helyet.
Anett77 | 2012. január 21. | 10:48:10
Persze nem kell ennyi közgazdász, jogász de azért ez kicsit furcsa, hogy a "világhírű" Nyíregyházi Főiskolának (ahol korábban írógéptani diplomát is lehetett szerezni:)) több finanszírozott helye legyen mint a BCE-nek.
Akárki akármit mond, de ilyen végzettségekkel, ha tud nyelveket valaki, még mindig jobban és többért el lehet helyezkedni, mint egy pedagógus stb. diplomával.
schauma | 2012. január 21. | 10:41:10
Távolabbról kellene közelíteni!
Nevezhető-e tudománynak a közgazdaságtan?
Egyrészt: hiszen ott minden és az ellenkezője is igaz.
Másrészt: micsoda válságok sújtják a társadalmat, melyek kikerülésére semmi megoldása nincs, csak a magyarázására, amire pedig semmi szükség.
Mennyi kínt hozott már eddig is ez a "tudomány" ránk.
krix | 2012. január 21. | 10:39:08
Ja, a 2. lemaradt:
2. Az még soha nem oldott meg semmit, ha a felsőbb utasításra megmondták az embereknek, hogy mivel foglalkozzanak és mivel ne. Hogy mi legyen a hivatásuk, hogy ki, és mennyiért választhat szabadon foglalkozást. Mostantól MINDEN hülye milliomos azzal foglalkozik majd, amivel akar.
krix | 2012. január 21. | 10:33:21
franyesz | 2012. január 21. | 09:08:28
"Ha ezen segít ez a rendelet, már nyertünk valamit."
Én már azt sem értem, hogy hogyan merült fel benned, hogy ez segíthet megoldani az általad megnevezett, de általam leginkább VÉLT-nek gondolt problémát.
1. A fiatalok NEM olyanok, mint amilyennek leírtad. NEM a fiatalok változtak az évtizedek alatt(hogyan is változtak volna, hiszen nem is léteztek 2-3 éviztede), hanem mi, "öregek". Az én korosztályomról is a véleményedhez hasonlókat mondtak az akkori középkorúak, és volt is némi igazuk. Ez a gyakorlattal a tapasztalattal, az ÉLETTEL együtt változik. A "bezzeg, az én időmben" álláspont már csak azért is tarthatatlan, mert nagyapámnak is ezt mondta az apja, és az ükapámnak is a szépapám. Ha mindenkinek igaza lett volna, mint ahogyan hitte, most a fa tetejéről dobálnád a banánhéjat az oroszlán fejére. De nem így van, amint látom, tehát nagyon nincs igazad.
Ha elkergetik a friss diplomások egy részért, az azért van, mert a főnök rég elfelejtette, vagy sosem hitte el, hogy ő sem volt különb. Középkorúként kezdem szégyellni a generációmat a gyerekeim előtt...
ynos | 2012. január 21. | 10:10:27
"(Ezért hangsúlyozzák az oktatáskutatók, hogy a természettudományos érdeklődést a középiskolában kell felkelteni, nem az egyetemi keretszámok alakításánál.)"
Nem baj, kit érdekel? Ahol a hatalmi pozícióba emelkedett inkompetencia az úr, ott sem a józan ész, sem a szakértő nem rúg labdába.
franyesz | 2012. január 21. | 10:00:37
xanadu | 2012. január 21. | 09:44:27
Ez igaz - mármint a társadalmi értékvesztés - aminek az okát is tudjuk:
Ma Magyarországon egy multi felelős beosztásban lévő csapatvezetője nem keres annyit, mint egy angol fizikai állományú targoncás.
tarkedli | 2012. január 21. | 09:57:54
Moderálási alapelvek- komment törölve -
franyesz | 2012. január 21. | 09:54:42
Hammada Patrol W | 2012. január 21. | 09:42:08
Mennyiben jobb pedigré a gerinctelen középosztálynál az elsőgenerációs városlakó gyökértelen lumpen vérvonala?
franyesz | 2012. január 21. | 09:50:57
B_Stark | 2012. január 21. | 09:20:56
Kösz a visszaigazolást.
Egy általam írotthoz hasonló tartalmú bejegyzés esetén mindig esélyes egy felháborodott érintetti hozzászólás, ami kikéri magának, továbbá még vissza is utasítja, mindemellett elküld melegebb éghajlatra is :-)
xanadu | 2012. január 21. | 09:44:27
franyesz | 2012. január 21. | 09:40:42
Igaz!
A társadalmi értékvesztés a gond.
Ha nem az számít mennyit tudsz, hanem mennyi plakátot ragasztasz!
B_Stark | 2012. január 21. | 09:44:04
amergin | 2012. január 21. | 09:38:10
Hát tudod..../na mindegy, mivel hamarosan elindulok a családdal a piacra + a szombati szokásos kis étterembe ebédelni, ezért nem hagyom, hogy a szeretetlenség eluralkodjon rajtam és így ismeretlenül olyan "fogadjistent" küldjek neked, amilyen az "adjonisten" volt/...NINCS igazad...:))))))
xanadu | 2012. január 21. | 09:42:21
B_Stark | 2012. január 21. | 09:24:16
Három éves programot kellett volna csinálni.
Habár lehet, hogy ez lesz.
A nagy tétből könnyebb engedni, de ha nincsenek rászorítva, akkor nyertek.
Valami ilyesmi van az EU-IMF keménykedésben is.
Hammada Patrol W | 2012. január 21. | 09:42:08
"franyesz | 2012. január 21. | 09:08:28
Egy multicégnél dolgozom, ahol a gyakorlatukat töltő hallgatók egy részét még a gyakorlati idő lejárta előtt egészen egyszerűen ki kell hajítani.
A jelenlegi tömegbázisú diplomagyárak neveletlen, műveletlen, motiválatlan, értelmiségi létre alkalmatlan tuskók tömegét dédelgeti az oktatási rendszerben.
Ez nagyon nagy baj, a társadalmi erőforrások elpazarlása.
Ha ezen segít ez a rendelet, már nyertünk valamit. "
És szerinted segít?
Gondolod, hogy majd a "nemzeti középosztály" (pfúj) agyon-ajnározott, tejben-vajban fürdetett, a kiszipolyozott ország vérén fölnevelt, önző, gerinctelen fattyúi majd nem fognak az az asztal közepére üríteni, ha úri jókedvükben arra támad ingerenciájuk?
franyesz | 2012. január 21. | 09:40:42
xanadu | 2012. január 21. | 09:17:57
Lehet, hogy kicsit komplexebb beavatkozásra van szükség, de szinte rossz látni azokat a gyakorlatos hallgatókat (tisztelet a kivételnek), akik 2 hónap elteltével is csak a büfét ismerik az egész cégből.
Viszont az is igaz, hogy a multik meg sajnos lenyelik az egész magyar értelmiségi masszát, logisztikán lehetsz beszerző bölcsészdiplomával is.
Hatalmas a baj, és az oktatás ennek csak része.
amergin | 2012. január 21. | 09:38:10
Kedves B_Stark! Kedves Bé Közép! - Az elsők között lettél volna, akik törve-zúzva bömbölve az utcára mennek, ha egy ilyen racionalizálást az előző kormány akart volna keresztülvinni. Ahogy ott voltál a "szociális népszavazáson" is, és vad indulattal behúztad a három igent, abban a tudatban, hogy most jól bepancsolhatsz egyet az általad oly gyűlölt kormánynak.
Hiteltelen vagy, mint a kormányod. És kormányod legfőbb segítsége a béna ellenzék, a passzivitásukból felrázhatatlan milliók tömege. De ez legfeljebb még egy ciklust adhat nektek. És a bukás - akárcsak hat év múlva - iszonyatosan fájdalmas lesz, ezt megígérhetem. Ti teszitek azzá.
B_Stark | 2012. január 21. | 09:24:16
xanadu | 2012. január 21. | 09:20:06
Világos, ezért is írtam, hogy nem tudok "okos" lenni....viszont ez megint csak olyan, mint egy daganat eltávolítása....lehetne talán óvatosabban, átgondoltabban, kevesebb élőszövet kárára, jóval kevesebb járulékos veszteség nélkül....de VALAMIT lépni kellett /lehet, sőt szerintem is BIZTOS, hogy nem egész pontosan így....:))))
mh5129 | 2012. január 21. | 09:23:57
Moderálási alapelvek- komment törölve -
B_Stark | 2012. január 21. | 09:20:56
Így utólag olvastam el az alábbi hozzászólást: franyesz | 2012. január 21. | 09:08:28 .... és teljes mértékben igazolni tudom....:)))))
xanadu | 2012. január 21. | 09:20:06
B_Stark | 2012. január 21. | 09:14:03
Itt is azt a hibát követik el, mint a jövedelemadónál.
Egyszeri, nagyarányú csökkentés.
Mintha nem bíznának saját jövőjükben.
xanadu | 2012. január 21. | 09:17:57
franyesz | 2012. január 21. | 09:08:28
A rendelet ezen nem segít.
A helyzeten az segít, ha a magyar társadalomban nem Ctrl+C módon lehet kisdoktorit szerezni, ha az érvényesülés tudás szerint történik és nem pártlogók alapján.
B_Stark | 2012. január 21. | 09:14:03
Bár nem szokásom....:)))))....de most sokat lamentáltam, hogy hozzá szóljak-e egyáltalán ehhez a cikkhez, családi érintettség révén (no nem kell korrupcióra gondolni, csak a lányom corvinusos, ráadásul a legkeményebb, "hagyományos" közgazdasági szakon....kellett neki a bejutáshoz a max. 400-on felül még 63....de megugrotta bőven....ennyit a kapcsolódásról, még ez is dicsekvésnek tűnik, elnézést érte!)...De azután úgy döntöttem, mégis megteszem. Leszögezem: abszolút diákpárti vagyok. Viszont megnéztem a realitásokat is....arra az évi több EZER "közgazdászra", akik Szegedtől Sopronig, Nyíregyházától Pécsig, Budapestről nem is beszélve elárasztják a magyar munkaerőpiacot, egyszerűen NINCS SZÜKSÉG...Tökéletesen felhígult EZ a pálya is, mint ahogy a JOGI képzés is. Mindig borzasztó a "racionalizációnak" nevezett lefaragás, de ha jobban belegondolunk, egyszerűen nincs más út! .... Az megint más kérdés, hogy az időzítés, a kommunikáció a teljes dilettantizmust jelzi. Gondolkodtam rajta, hogy valami frappáns "tutitippel" zárom ezt a gyenguska hozzászólást, de bevallom, nincs ötletem. Azt tudom, hogy a régi konstrukció egyszerűen tarthatatlan, viszont az új is elbaltázottnak tűnik...JOBBAT viszont nem tudok felkínálni...ha valaki valódi észérvekkel alátámasztott variációról írna, arra lehet, hogy vevő is lennék...:))))
franyesz | 2012. január 21. | 09:08:28
Egy multicégnél dolgozom, ahol a gyakorlatukat töltő hallgatók egy részét még a gyakorlati idő lejárta előtt egészen egyszerűen ki kell hajítani.
A jelenlegi tömegbázisú diplomagyárak neveletlen, műveletlen, motiválatlan, értelmiségi létre alkalmatlan tuskók tömegét dédelgeti az oktatási rendszerben.
Ez nagyon nagy baj, a társadalmi erőforrások elpazarlása.
Ha ezen segít ez a rendelet, már nyertünk valamit.
Hammada Patrol W | 2012. január 21. | 08:57:10
"macskajaj | 2012. január 21. | 08:24:07
értem a diákokat.részben értem az egyetemi vezetőket.
de nem értem az elvttársakat.Nem tandijat akart Bokros?A szadesz,az IMF?évekig ezt halgattuk tőlük.
Az egész világ erre megy."
A civilizált európai országok egész sora (Németország, Ausztria, stb.) Nem erre megy. Bocs.
Hammada Patrol W | 2012. január 21. | 08:54:10
"macskajaj | 2012. január 21. | 08:24:07
értem a diákokat.részben értem az egyetemi vezetőket.
de nem értem az elvttársakat.Nem tandijat akart Bokros?A szadesz,az IMF?évekig ezt halgattuk tőlük.
Az egész világ erre megy."
Igen, nyávogi, csakhogy az a tandíj, amit Bokros vagy Gyurcsány "akart", az nagyságrendileg kisebb annál, mint amit most qrbán a nyakunkba sóz. A célja sem ugyanaz. A korábbi tandíjkoncepciók alapja volt, hogy adjanak egy állami költségvetésen kívüli forrást az egyetemeknek, ez kétségtelen. Viszont Bokros ezt összekapcsolta azzal, hogy aki fizet, az méltán (és jóval harciasabban) vár el minőséget, ami nagyban hozzásegítette volna az egyetemeken dolgozó oktató szaktársakat az intenzívebb oktató munkához való hozzáálláshoz...
Ezen felül Gyurcsány - nagyon helyesen - biztosította volna az átjárást a fizetős és az ingyenes képzés között a jó tanulmányi eredményt elért hallgatóknak.
A mostani szabadrablásnak a pénzbehajtáson kívül az egyetlen célja, hogy az ezer más módon is korrumpált, morálisan lezüllött felső-középosztályon és a nemzeti burzsoázián kívül senki fiának ne legyen esélye Magyarországon bekerülni a felsőoktatásba. Ezzel szemben egyetlen harcmodor létezik, úgy hívják, hogy forradalom.
larina7 | 2012. január 21. | 08:53:04
Teljesen egyetértek amalfi hozzászólásával.Lehet módosítani és változtatni de nem 3 héttel a jelentkezési határidő előtt. Régebben mindig 2 év kellett, hogy hatályba lépjen egy oktatással kapcsolatos törvény, most pedig egyik napról a másikra változtatnak ez nem fair a mostani végzősökkel.
Hammada Patrol W | 2012. január 21. | 08:44:35
"Agrár szakterületen viszont háromszáz helyet biztosít az állam."
Csak azt nem tudom, hogy a sok életképtelen, állami köldökzsinóron, rövid pórázon tartott családi kisgazdaság mire fogja alkalmazni ezt a rengeteg állami képzett agrárszagembert.
amalfi | 2012. január 21. | 08:36:43
Az oktatás nem olyan, hogy most széket gyártok mert az kell, aztán meg asztalt, mert az kell. Ott a gépeket biztosan át lehet állítani órákon belül, de az oktatás nem ilyen, annak hosszabb az átfutási ideje.
Nem lehet azt - illetve látjuk, dehogynem - hogy az utolsó hetekbe tudják meg a diákok, hol és milyen feltételekkel tanulhatnak, mennyi időre kötelezik el magukat.
Ez a rendszer nem tükrözi sem a munkaerőpiaci elvárásokat, sem a realitást. Ez a rendszer úgy rossz, ahogy van.
taxi | 2012. január 21. | 08:36:35
A tandíjat akkor is a Fidesz vezette be, ráadásul nem az IMF vagy bárki más kérésére. Ráadásul ellenzékben még tiltakozott ellene, akárcsak a magas benzinárak ellen. Minden csak ellenzékben fontos...
macskajaj | 2012. január 21. | 08:24:07
értem a diákokat.részben értem az egyetemi vezetőket.
de nem értem az elvttársakat.Nem tandijat akart Bokros?A szadesz,az IMF?évekig ezt halgattuk tőlük.
Az egész világ erre megy.A felsőoktatás már nem az a kategória amit csak az államnak kell nagyvonalúan finanszirozni.ráadásul úgy hogy az oktatás egy része piacon nehezen eladható,köpnnyen szerzett,nem versenyképes diplomát hoz létre.
a felsőoktatásnak is a raelitások felé kell menni.ez azt jelenti hogy az államnak,az intézménynek,a diákoknak és a munkaerőpiacnak együtt kell működni.olyan rendszer a jó amely nem zár ki senkit,de csak annyi és olyan diplomát hoz létre közpénzből,amennyire a köznek van szüksége.a többit pedig rendezze le a piac meg a hallgató.
a megoldás sokféle lehet,sok modell van a világon.a lényeg:mindenki tanulhasson de ne az állam kötelessége legyen mindenki finanszirozása.ez ilyen egyszerű.
|