belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
24. csütörtök

Debrecen nem kért a TV2 és az RTL kameráiból

Egy Debrecenben szerkesztett hírportál, a Vagy.hu az egyik első vidéki „áldozata” az új médiatörvénynek, mert a szervezők – a jogszabály előírásaira hivatkozva – nem engedték be a város szombat este rendezett báljára a portál fotóriporterét.

Kácsor Zsolt| Népszabadság| 2012. január 16. |69 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

torzon | 2012. január 18. | 08:36:27

Ez a tudósítás nem valami tárgyszerű meg elfogulatlan.

ezek szerint van egy portál, amelyik bevallottan törvénytelen keretek között működik, tudatosan törvényt sért, mert nem ért vele egyet, ezért nem jár neki sajtóakkreditáció. A cikkíró viszont "áldozatnak" nevezi, pedig az fordított esetben lenne, ha jogszerűen működne és jogszerűtlenül lépnének fel vele szemben.

aztán van egy előadóművészeti produkció, aminek értékesítési, közvetítési jogairól a szerződésnek kell rendelkeznie. A cikkírónak talán a szerződésbe kellett volna belenéznie.

Ez így tényleg csúsztatás, hangulatkeltés meg trolletetés.

taliga | 2012. január 16. | 22:01:32

scholaa | 2012. január 16. | 18:56:57

Arany bogárka!!!

Mostan akkor hol a jog, hol az igazság, hol vannak az elvárások, hol van a köztöszködés, és egyáltalán hol van ebben az egész pitiáner ügyb en (ti. a debreci bál közvetítése) a rözümé...???


Most így kell meghalljak, hogy már soha nem tudom meg???
(Igazán, nem is érdekel...!)

Lakota | 2012. január 16. | 19:26:54

Alasseo | 2012. január 16. | 16:19:50

"Mi újdonság van abban, hogy egy fidesznyik megélhetési zsebművész majomkodik egy debreceni kormánypárti klikkpartin..."
Mielőtt leírsz valami, tájékozódj. Ez az általad megélhetési zsebművésznek nevezett srác ott tanul ahová te valószínű soha nem jutsz el. Bostonban, a Berklee egyetemen, zeneszerzés és zongora szakon. A szülei és egy ösztöndíj támogatásával. Egyébként a YouTube-n találsz róla anyagot.

scholaa | 2012. január 16. | 18:58:29

Gorekaqm!

A főnököd néhány éve még népszavaztatott a tandíj ellen, most meg... Persze ő még sosem hazudott... azt leszámítva, amikor kinyitja a száját!

scholaa | 2012. január 16. | 18:56:57

1fószer | 2012. január 16. | 16:44:09

Felesleges is taligával és haverjaival vitázni, mert ostobák, és csak mondják a magukét, ismételnek, akár egy papagáj, de másra nem figyelnek.

taliga | 2012. január 16. | 16:59:55

Na végre!!!!!!!!!!!!!

Rájöttek nagyon irgum-burgumosék, hogy az életben vanna jogok, kötelezettségek, szokások (ez is fontos, de nem most), morális elvárások (az egyik legfontosabb lenne, de szintén nem alkalmazható a debreceni bál-közvetítésre), politikai kötöszködések (inkább ez jellemző a mostani helyzetre).

Még valami:
- semmi közöm Debrecenhez, budapestiként!
- utálom a bálokat!
- utálom a bulvársajtót!

Nosza!
Mit találnak még rajtam "kapaszkodót"??!!

sansz | 2012. január 16. | 16:52:46

taliga | 2012. január 16. | 14:01:23

Falra hányt borsó! Teljesen felesleges bármit is mondani annak, aki nincs tisztában azzal, hogy mi a különbség a tudósítás és közvetítés, a közéleti- és sportesemények, valamint a felkérés és a megvétel között.
Tőlem egyébként meg azt csinál amit akar, csak már nevetsége, hogy minden sz@rba beleüti az orrát, ha van hozzá gőze, ha nincs. Húzzon bele, csak előtte nem ártana már kiszedetni kerekeiből a nyolcasokat!

1fószer | 2012. január 16. | 16:44:09

taliga:van egy jó hírem!
Feladtam:))))
Aki a saját szakmámban akar kioktatni,azzal nem tudok mit kezdeni.

taliga | 2012. január 16. | 16:31:31

1fószer | 2012. január 16. | 16:18:35
"Tehát jogom van a hírhez"

Végre saját maga mondta ki a lányeget!!

Igen, a híradásban bemondhatja egy meccs végeredményét, de egy másodperc anyagot le nem adhat belőle!

Akkor minek vitatkozik, saját magával...???

1fószer | 2012. január 16. | 16:25:10

Gorekaqm:
egyik sem,nem talált.Az biztos,hogy nem azonos a munkahelyünk.
Éppen ezért nem vitatkozom.

Alasseo | 2012. január 16. | 16:19:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

1fószer | 2012. január 16. | 16:18:35

taliga:
nem tudom bővebben itt kifejteni a problémát.
Mondok egy példát:ha már Madridról volt szó.
A madridi meccs közvetítési joga azé,akié.A meccs előtt és után forgathatok egy tudósítás erejéig(hossza törvényben szabályozott).Amit leadok adásba,az nem lehet több 59 mp-nél.
Tehát jogom van a hírhez.Fontos,hogy JOGOM VAN A HÍRHEZ.A meccsről aztán szerezhetek képanyagot,akár gólösszefoglalót is.A lényeg:az a kemény pénz,ha ÉLŐBEN akarom a közvetítést.

Gorekaqm | 2012. január 16. | 16:05:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

taliga | 2012. január 16. | 15:22:13

1fószer | 2012. január 16. | 15:03:44

Akkor most mit kifogásol, hol a probléma jogilag??
Perelhető a lebonyolító debreceni kft, vagy sem?

Örülök, hogy nem voltak eddig perei, de mit változtat a lényegen?

Valakik megkapták a szervezés, rendezés jogát, azok meg leosztották a forgatási/közvetítési jogot egy harmadik cégre.

Innentől kezdve mindenki egyirányú utcában próbál visszafelé botorkálni...

taliga | 2012. január 16. | 15:17:04

scholaa | 2012. január 16. | 14:50:28

"kizárólag a DTV-t kérte föl" - tehát nem megvették a "jogot"...

Egy rendezvény szervezője, azt kér föl, akit akar!
Aki rendez, az fizeti meg előre a költségeket (vagyis hitelez), utána saját joga, kivel, miről, miért szerződik le!!!

1fószer | 2012. január 16. | 15:03:44

taliga:
azt sajnálom,hogy nem tudtam segíteni.
Egyre jobban belebonyolódik a témába.
Jószándékkal próbáltam egy-két dolgot elmondani,hátha világosabb lesz.Nem ment.Ön meglehetősen járatlan ebben az ügyben.Nem baj,mindenhez nem érthetünk.
Azt sem tudom megértetni Önnel,hogy mi a különbség a forgatás,a közvetítés, vagy eseményrögzítés között.Így elég nehéz.
Na,ezt sajnálom.
Nem tudom,hogy jön ide az F1.Figyelmébe ajánlom,hogy ettől az évtől már nem az RTL-é a közvetítés,hanem az M1-é.Ez már több hónapja eldőlt.De Önnél ez még nem csapódott le.
Ezt is sajnálom.
Mint említettem,30 éve ez a foglalkozásom.Eddig nem volt gondom,minden forgatásom,közvetítésem rendben volt,nem voltak pereim.A cégemnek sem.
Az is igaz,nem Önnel kellett szerződést kötnöm.

kovy | 2012. január 16. | 14:54:31

"Információnk szerint a hírportál elvi és szakmai kifogások miatt nem tett eleget az előírt regisztrációs kötelezettségnek, mert a szerkesztőség nem ért egyet a médiatörvény vonatkozó passzusával, s véleményük szerint nem attól sajtótermék egy internetes produkció, hogy szerepel-e az NMHH listáján vagy sem."

Attól, hogy én nem értek egyet egy törvénnyel, az attól függetlenül még vonatkozik rám. Vagy úgy gondolja a vagy.hu, hogy- sarkítva- ha én nem értek egyet a vadászat szabályozásával, akkor bárhol vadászhatok engedély nélkül?

Hülye. öntelt banda!

scholaa | 2012. január 16. | 14:53:58

"Gorekaqm | 2012. január 16. | 08:42:26

"Azért tart itt az ország mert maguknak minden ingyért kéne.Fizetni fizetni ez lesz a módi."

Gondolom ugyanezt mondta anno a vizitdíj stb. kapcsán is...
Mellékesen, az RTL és a TV2 fizette volna a saját stábját, és nem ajándékba kérte a felvételt.

scholaa | 2012. január 16. | 14:50:28

taliga!

Magadnak mondasz ellent!

"kizárólag a DTV-t kérte föl" - tehát nem megvették a "jogot"...

taliga | 2012. január 16. | 14:48:13

1fószer | 2012. január 16. | 14:30:30
"taliga úr,szívből sajnálom:)"

Mit is sajnál??
Hogy nem értünk egyet?? Volt már ilyen, lesz is ilyen, ez nem baj!
Sajnálja, hogy nem láthatta a közvetítést??
Állítólag nem volt egy nagy szám, senki nem vesztett vele semmit, akkor mit sajnál...???


Na ja, régebben a Május-1. felvonulást MINDENKI láthatta, mert az összes, akkori magyar adó közvetítette...(fekete fehérben az igaz...!)

1fószer | 2012. január 16. | 14:30:30

taliga úr,szívből sajnálom:)

taliga | 2012. január 16. | 14:13:18

"...a Debrecen Televízió marketingvezetője megkeresésünkre azt mondta: erről nem a televízió döntött, hanem a rendezvényszervező cég, a Főnix Kht., amely kizárólag a DTV-t kérte föl az esemény rögzítésére."


Tudják kérem, aki fizeti a bandát, az rendeli a nótát...!!!
(Nincs a továbbiakban miről vitázni!!!)

taliga | 2012. január 16. | 14:01:23

sansz | 2012. január 16. | 11:58:03


A buta személyeskedés után várom az érveit, közvetítési jogokról, lehetőségekről...

Részletesen, hagy okosodjak!!!
:((

taliga | 2012. január 16. | 13:52:05

1fószer | 2012. január 16. | 11:06:21


Egy FORMA-1-es verseny, vagy egy Bajnokok Ligája meccs, zártkörű??

Azé a közveítési jog, aki megvette. Ha másnak is kell, tőle vehet jogot a saját közvetítésére...

És EZ a JOG, nem az, amiről maga hablatyol!

Próbálá meg a DUNA TV, vagy az MTV pl. a budapesti Forma-1-re odamenni és bekamerázni... Ecclestone szitává lőne mindenkit!!!

taliga | 2012. január 16. | 13:48:26

Szamok Embere | 2012. január 16. | 10:04:29
"Taligának, a megértést segítendő, az MTV és a Duna adóforintokból él. "

Még egyszer, mert úgy látszik nem értik: tök mindegy egy TV társaság tulajdonosi szerkezete, egy közvetítés jogát, a közvetítés engedélyét meg KELL venni az adott programm sugárzására leszerződött médiával.

Mondok egy példát, talán világos lesz:

A FORMA-1 közvetítési jogát az RTL televió vette meg évekkel ezelőtt és milliárdokat fizetett (vö. invesztált) ezért, világos, ha a DUNA TV, vagy az MTV közvetíteni akar egy futamot, az RTL-től kell enek a jogát megvennie...
(Itt a Debreceni TV lett a közvetítés tulajdonosa.)

Ez olyan nehéz...???

jemy9248 | 2012. január 16. | 13:30:37

"Hozzátette: a felvételt megveszi az MTV és a Duna Televízió."
Az a nagy helyzet, hogy én pedig szarok mindkét "közszolgálatinak" titulált TV-re !

Szaladó | 2012. január 16. | 13:17:23

sansz | 2012. január 16. | 11:58:03
Csak a rend kedvéért: az elszabadult hajóágyú nem lövöldöz, hanem a hullámverésben kiszakítja a hajó oldalát, amely ennél fogva elsüllyed.

Gorekaqm | 2012. január 16. | 13:11:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

extrapont | 2012. január 16. | 12:53:56

Tetszik ...sansz ... hozzászólása taligával kapcsolatban. Halvány lila fogalma sincs a médiáról - mármint taligának - a hírekért, tudósításokért miért kellene fizetni. Kivétel lehet olyan esemény, amelyik azért került megrendezésre (pld. Forma 1, stb.) ahol annak célja jelentős profit szerzés. Egyetértek azzal a megjegyzésével is ..sansznak ... hogy ezek az emberek kizárólag egyfajta médiából értesülnek. Nekem a legviccesebb példa az volt, hogy pár napja az emlitett médiák az egész világ ellenük fordulását a szocik számlájára írják. Jó is lenne, hogyha olyan szuper erős bármilyen pártállású csapat volna M.on, aki fel tudja lázítani Amerikát és Európát, mert akkor az jó ügy érdekében is ilyen sikerrel lobbizhatna. Egy kedves barátnőm - aki egyébként közgazdász??? - két napja ezt fújja és szidja az uniót, hogy a végtörlésztést is kifogásolja, pedig a bankok milyen szemetek és galád módon rákényszeritették az emberekre a devizahiteleket. Azért vicces, mert évtizedekig bankban vezető beállásban dolgozott, ebből épitett Tihanyban 40 milliós nyaralót, stb. csak akkor nem volt büdös az a pénzt, ami befolyt a hitelt felvevőktől. Szomorú, de ilyenből sok van...

sansz | 2012. január 16. | 11:59:19

kovacsov | 2012. január 16. | 11:18:09

Két kérdésem van:
- akkor is így gratuláltál, amikor kedvenceid az előző ciklusban polgári engedetlenségre szólították fel a híveket, hogy ne fizessék be az adóikat?
- akkor szerinted is bűzlik a Klubrádió ügye is?

sansz | 2012. január 16. | 11:58:03

Ha röhögni akarok, elég mostanában idejönni és beleolvasni taliga kommentjeibe. Nem semmi egy alak! Lehet itt szó bármilyen témáról, ő okossága azonnal felbukkan és elszabadult hajóágyú módjára elkezd lövöldözni mindenre, ami mozog, osztja az észt. Ám hamar rájön az ember, hogy alapvető dolgokkal nincs tisztában, sokszor összekeveri azokat. Tipikus példája azoknak, akik csak a rémHírTV-n és mno-on nevelkednek.

varsoigyors | 2012. január 16. | 11:42:05

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szabo22 | 2012. január 16. | 11:20:32

Ez most nemzeti összefogás, vagy szelektálás?

kovacsov | 2012. január 16. | 11:18:09

Végre egyenes beszéd, nem tetszik a törvény, ezért nem vagyok hajlandó betartani. Juszt se regisztrálunk, kvázi blogként működünk, de ha a bloggereinket az akkreditációnál nem tekintik profi újságírónak, mi vagyunk a sajtószabadság első vidéki áldozatai. Gratula. Inkább annak járt volna után a Nol, hogy mi a fenét titkolnak annyira.
Debrecenben egyébként közismert, hogy ezt a portált vagy blogot vagy micsodát az MSZP szocialista díjas sajtósai csinálják meg a szocialisták finanszírozzák szombathelyi strómanok közreműködésével. A jogerősen elítélt Czeglédy Csabáéknak meg egyáltalán nem ez az első vidéki sajtóbotrányuk, ott volt a Savaria városi lap elprivatizálása. Vagy a Nyugat Rádió, amelyiknek a frekvenciáját pontosan azokkal a módszerekkel szerezték meg, mint az Autorádió a Klubrádióét.
Bűzlik a szabadságharc.

1fószer | 2012. január 16. | 11:17:45

klausztro:
Ha rendezvényeid vannak,ezzel foglalkozol,akkor érdemes lenne megnézned néhány dolgot.Nehogy meglepetés érjen.
Nem vagyok zseni,csak ez a szakmám.30 éve:)

klausztro | 2012. január 16. | 11:11:33

Moderálási alapelvek- komment törölve -

1fószer | 2012. január 16. | 11:06:21

G.Gedeon:
Igazad van,semmi köze a témához.Ha figyeltél volna,egykerekű barátomnak írtam,azt,amit.
Kedves taliga!
Ne tetézd!!
Látom,vannak követőid:)Ez nem politika.Ez egyszerű jog,amiről itt néhány embernek halvány fogalma sincs.
De nem folytatom,mert valóban eltérünk az alaphelyzettől.
A szervező sajnos rosszul érvelt.Ha azt mondja,hogy zártkörű a buli,akkor van igaza.Ha nyilvános,akkor diszkriminál.Ilyen egyszerű.

borsbi | 2012. január 16. | 11:00:47

Idézet a cikkből:"Válaszában a főszerkesztő így reagált: „tisztelettel tájékoztatom Önt, hogy impresszumunk mintájául a tudomásunk szerint önkormányzati tulajdonban lévő Dehír elnevezésű hírportál impresszuma szolgált, ahogy ott, úgy nálunk is a szerkesztők nevei és az elérhetőségünk szerepel”.
Talán a követett példa sem jó?
Tudósítás nem egyenlő a közvetítéssel. Lásd több TV riport esetén: "XX TV. engedélyével. Ez is megoldás lehetett volna.
Másrészt:"Vagy.hu fotósa előzetesen ugyan akkreditáltatta magát, s azt elfogadták"

klausztro | 2012. január 16. | 10:43:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kuvik | 2012. január 16. | 10:31:05

"A két tévétársaság nem kapott engedélyt a forgatásra, mert közölték velük: ha szükségük van a felvételre, vegyék meg a Debrecen Televíziótól." Ismereteim szerint különböző jogi fogalom a tudósítás, illetve a közvetítés. A tudósításnak megvannak a jogi feltételei, a fenti idézetből nem derül ki, hogy jogi akadálya volt a kereskedelmi tévék kizárásának, vagy csak egy nagy CSAK. Az sem biztos, hogy a debreceni stáb anyaga megfelelt volna a TV2 és az RTL Klub deklarált technikai feltételeinek. A Vagy.hu érezheti magát erkölcsi győztesnek, de a játékszabályokat általában azok állítják fel, akik a labdát hozzák.

klausztro | 2012. január 16. | 10:12:33

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Gorekaqm | 2012. január 16. | 10:09:32

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Szamok Embere | 2012. január 16. | 10:06:07

Most látom, ez már másnak is eszébe jutott, úgyhogy minden taligára fordított szó pusztába kiáltott.

Szamok Embere | 2012. január 16. | 10:04:29

Taligának, a megértést segítendő, az MTV és a Duna adóforintokból él.

Szamok Embere | 2012. január 16. | 10:03:07

"a felvételt megveszi az MTV és a Duna Televízió."

Ezt hívják úgy, hogy burkolt állami támogatás.

1968 | 2012. január 16. | 09:58:02

A "művészi" produkciótól függetlenül, ami külön megérne egy misét: Zárt rendezvény volt? A Debrecen TV privát televízió? Mi van a polgárok alapjogához, hogy széleskörű információhoz jussanak? Mutyi? Bunkósság? Igen, és ez még csak a jéghegy csúcsa. Debrecen kiskirályság a nagykirályságon belül.

taliga | 2012. január 16. | 09:53:59

öszijő | 2012. január 16. | 09:47:48
"Én úgy gondolom,ha az adómból költenek egy rendezvényre, akkor arról tudósíthat bárki. "

Kéretik a szokásos "a zénadómból" demagógiát befejezni!!
Egyetlen fillér közpénzt nem költöttek el.

Egy jegy ára: 18.000,- forint volt és még ezen felül gyüjtöttek a megjelentektöl...

Tdósíthattak volna, ha megvásárolják s zokásos közvetítöi jogokat...!!!
De márcsakazértse alapon nem voltak hajlandóak kifizetni a közvetítési díjat, akkor maga miröl beszél???

öszijő | 2012. január 16. | 09:47:48

Grigorij Gedeon | 2012. január 16. | 09:28:11


A rendezvény egy városi rendezvény volt,nem magánbál.
Az önkormányzat a zembereké,gondolom a rendezvény költségeit az adófizetők pénzéből fizették,nem a polgármester előtörlesztésének megtakarításából. Én úgy gondolom,ha az adómból költenek egy rendezvényre, akkor arról tudósíthat bárki.

mindamellett jó hírverés ez a vagy.hu-nak.

Gorekaqm | 2012. január 16. | 09:44:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Grigorij Gedeon | 2012. január 16. | 09:28:11

Moderálási alapelvek- komment törölve -

taliga | 2012. január 16. | 09:26:32

1fószer!

A közvetítés jogát IS meg kell venni.

A TV2 és az RT megvették a közvetítési jogot?
Nem!

1fószer | 2012. január 16. | 09:13:59

Kedves egykerekű barátom!
Ezt újra kellene gondolnod,több szempontból is.
A forgatás és közvetítési jog,mint Makó Jeruzsálem.
Ha kíváncsi vagy a többire,szívesen segítek.

pöszméker | 2012. január 16. | 09:07:24

A hogy a képet nézem, én is tudnék rátenyerelni, akár feküdni is a billentyűkre, vagy a boci boci tarkát eljátszani két szólamban.
Nem vesztett vele senki ,aki nem látta.

taliga | 2012. január 16. | 09:07:05

Ha egy rendezvényre a szervezö eladták a forgatás jogát, másnak nincs ott keresni valója!

Próbáljon meg bármelyik TV adó odamenni egy Bajnokok Ligája meccsere forgatni, úgy kivágják, mint egy macskát sz@rni...

1fószer | 2012. január 16. | 08:58:36

Megnyugtatok mindenkit.Ha be van jegyezve a médiaportál,akkor sem jut be a rendezvényre.Lásd RTL,TV2.Aki kritikával meri illetni a Kósa klánt,az erre számítson.Régen így van ez.Kósa zsebre vágta az egész médiát.Mivel teljes a siker,ezt ültették át országosra.Pénz nem számít.Senki ne mondjon ellent,mert kinyírják.Ez vonatkozik mindenféle médiára.

Matyipapa | 2012. január 16. | 08:53:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

hangyaboy | 2012. január 16. | 08:50:55

atengerimalac | 2012. január 16. | 08:35:34

Közpénz a DTV-hez kerül ami önkormányzati propaganda tévé,az önkori pénzeli.Így kevesebbet kell rá költeni az önkormányzatnak,ha az állam(MTV,DUNATV)is beszáll.Ki van ez találva!

Hubba Bubba | 2012. január 16. | 08:46:50

a kutya se kíváncsi egy fideszes zongorista kísérleteire.

Gorekaqm | 2012. január 16. | 08:45:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Gorekaqm | 2012. január 16. | 08:42:26

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mikipapa45 | 2012. január 16. | 08:40:19

Törökbálintnak is van efféle - egyébként ismert - művész-bohóca, ő ugyanannak a billentyűnek az egy perc alatt elérhető rekord leütés-számával vélte magát halhatatlanná tenni, ugyancsak úri közönség előtt a kultúra helyi fellegvárában. Semmit nem vesztettek az említett hírportál -és a rémhírcsatornák, hogy kívül rekedtek. Sőt!

atengerimalac | 2012. január 16. | 08:35:34

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Gorekaqm | 2012. január 16. | 08:28:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Kispancsa | 2012. január 16. | 08:22:06

Elég a hírt közölni, nem is kell kép, hogy amíg emberek az utcán dideregnek, gyerekek éheznek, kikapcsolják a fűtést, a vizet, addig a jól megfizetett slepp hogy szórja a pénzt. Nem csodálom, hogy nem adják az arcukat.

wagabond53 | 2012. január 16. | 08:20:20

Megy az állami pénz magánzsebekbe lapátolása. Érdekes én még egy félkarú embert nem láttam , amit Pokorni és Orbán beígért.

corvin | 2012. január 16. | 08:09:10

De szép is ez a világ, fidesznyik nyaloncok tobzódása.

ford? | 2012. január 16. | 08:08:19

még szerencse, hogy a rendezvényen ott volt cenzné, és a férje, a cenz úra (hofi forever)

VB1990 | 2012. január 16. | 08:05:05

Ez az eset is bebizonyítja,hogy mennyire "demokratikus" a médiatörvény.
Bár ezek nem zavarják a jobberek hisz az a cél minél jobban az imádott Horthy-rendszerhez hasonlítson az ország.

erlauer | 2012. január 16. | 06:09:00

az van a derűtelen
tarkálló képteremben,
külön minden keretben,
már az ecsetben;

mert zsarnokság ott van
jelenvalóan
mindenekben,
ahogy a régi istened sem

HIRDETÉS
Rekordkísérlet
Rekordkísérlet
MTI - Czeglédi Zsolt

A fideszes városvezetéssel szemben kritikus hangot megütő Vagy.hu fotósa előzetesen ugyan akkreditáltatta magát, s azt elfogadták, de a helyszínen a debreceni polgármesteri hivatal egyik sajtóreferense közölte vele: mivel a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnál (MHH) a Vagy.hu nyilvántartásba vétel céljából nem jelentette be magát, nem léphet be a Kölcsey Kongresszusi Központba.

Ezek után az újság nyilvánosságra hozta azt a levelezést, amelyet pár hónappal ezelőtt Tóth Andrea, Kósa Lajos polgármester kabinetirodájának vezetője folytatott a portál főszerkesztőjével, Porcsin Zsolttal.

Az osztályvezető úgy fogalmazott: „A hatályban lévő médiatörvény szerint az internetes sajtótermékeknek nyilvántartásba vétel céljából be kell jelenteni magukat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnál (NMHH). A hatóság internetes honlapján elérhető – legutóbb 2011. november 4-én frissített – listában a Vagy.hu neve nem szerepel, így a törvény szerint jelenleg nem minősül regisztrált internetes sajtóterméknek. Ezenkívül a Vagy.hu »impresszumában« nem szerepel a kiadó neve, székhelye, a kiadásért felelős személy neve. Az »impresszum« így nem felel meg a vele szemben támasztott jogszabályi követelményeknek és elvárásoknak. Tájékoztatom tisztelt főszerkesztő urat, hogy Debrecen polgármesteri hivatala – eddigi pozitív, elfogadó hozzáállását és tájékoztatási szándékát felfüggesztve – a Vagy.hu-t a jövőben addig nem tudja internetes sajtóterméknek tekinteni, míg a Vagy.hu a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság regisztrált internetes sajtótermékeket felsoroló hivatalos listájában nem szerepel.”

Válaszában a főszerkesztő így reagált: „tisztelettel tájékoztatom Önt, hogy impresszumunk mintájául a tudomásunk szerint önkormányzati tulajdonban lévő Dehír elnevezésű hírportál impresszuma szolgált, ahogy ott, úgy nálunk is a szerkesztők nevei és az elérhetőségünk szerepel”.

HIRDETÉS

Információnk szerint a hírportál elvi és szakmai kifogások miatt nem tett eleget az előírt regisztrációs kötelezettségnek, mert a szerkesztőség nem ért egyet a médiatörvény vonatkozó passzusával, s véleményük szerint nem attól sajtótermék egy internetes produkció, hogy szerepel-e az NMHH listáján vagy sem. Úgy vélik: az NMHH nyilvántartása fölösleges, mert ha a magyar hatóságok el kívánnak járni a Vagy.hu portállal szemben, akkor a lapot a regisztráció nélkül is el tudják érni.

A város báljával kapcsolatban furcsa eljárásban volt része az RTL Klubnak és a TV2-nek is. A két nagy kereskedelmi csatorna forgatni szeretett volna a rendezvény egyik legérdekesebb eseményén, a húszéves Péter Bence hajdúböszörményi zongoraművész Guinness-rekordkísérletén. A fiatalember arra vállalkozott, hogy egy percen keresztül több hangot szólaltat meg a hangszerén, mint a jelenlegi csúcstartó.

A két tévétársaság nem kapott engedélyt a forgatásra, mert közölték velük: ha szükségük van a felvételre, vegyék meg a Debrecen Televíziótól. A két társaság úgy döntött: nem kívánja megvásárolni a felvételt, hiszen éppen azért tartanak saját stábot a cívisvárosban, hogy az ilyen eseményeken ők dolgozzanak.

Arra a kérdésünkre, hogy milyen szakmai érvek szólnak mellette, hogy a rekordkísérlet alatt csak a városi televízió forgathatott, Mészáros György, a Debrecen Televízió marketingvezetője megkeresésünkre azt mondta: erről nem a televízió döntött, hanem a rendezvényszervező cég, a Főnix Kht., amely kizárólag a DTV-t kérte föl az esemény rögzítésére. Hozzátette: a felvételt megveszi az MTV és a Duna Televízió.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    69 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS