Médiafigyelés évi 360 millióért

A Nézőpont Intézet cége, a Médianéző Kft. nyerte évi 360 millió forintért az egységes kormányzati médiafigyelésre és - elemzésre, valamint médiahatás-vizsgálatra kiírt közbeszerzési pályázatot. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium sajtóosztálya a Népszabadsággal azt közölte, hogy a nyertes Médianéző Kft. egyedül tett ajánlatot, a cég havi nettó 30 312 500 forintért vállalta a feladatot.

A minisztérium indoklása szerint a kormányzat a gazdaságosabb működés és a közpénzek hatékonyabb felhasználása érdekében a médiafigyeléssel kapcsolatos tevékenységet az egyes tárcáktól elvonva, központosítottan kezeli a jövőben. Az eddig széttöredezetten működő, esetleges szempontokat érvényesítő médiafigyelések helyett egységes rendszer jön létre, amely a kormányzati munka gördülékeny elvégzéséhez szükséges, költséghatékony szolgáltatást nyújt a döntés-előkészítés érdekében. A költségcsökkentés irányába mutat, hogy a kormányzati médiamonito ring rendszer szolgáltatásait nemcsak a Miniszterelnökség és a minisztériumok, hanem a kormánybiztosok, a kormányhivatalok és a külképviseletek is igénybe vehetik.

A havi 30 millió forintért a Médianéző Kft. médiafi gyelést végez, ezen belül reggeli sajtószemlét, reggeli belpolitikai hírösszefoglalót, 30 db reggeli tematikus médiafigyelést, nemzetközi hírösszefoglalót és sajtószemlét, 10 db napközbeni tematikus médiafigyelést készít. Emellett kvantitatív elemzéseket végez a nemzetközi sajtószemléről, médiahatás-vizsgálatot folytat, melynek keretében negyedévente 2000 fős személyes megkérdezésen alapuló és havonta kettő 1000 fős telefonos közvélemény-kutatást készít, online médiahatás- és médiafogyasztási kutatást vállalt, valamint ezekhez kapcsolódó projektmenedzsmentet.

A nyertes Médianéző Kft. eddig is az Orbán-kormány legnagyobb sajtószemle-beszállítója volt, a Médianéző Kft.-n kívül jelenleg az Observer és több kisebb cég végez a kormány számára ilyen feladatot. A Médianéző Kft.-t 2010-ben alapította a Nézőpont Intézet Zrt., a cég tulajdonosa Mráz Ágoston Sámuel. Ahogy azt már többször jeleztük, a Nézőpont Intézet a 2006-os megalapításának körülményei miatt, ha akarná, se tudná elhárítani magától a Fideszközeli jelzőt. Mráz Ágoston Sámuelt egykori politológiatanára, Navracsics Tibor ismertette össze Győri Tibor üzletemberrel, aki az akkor üres cégébe, az Europtimus Tanácsadó, Marketing és Szolgáltató Rt.-be bevonta Mrázt. Nevet váltottak, és 2010-re Mráz lett a főtulajdonos. A cég a 2007-es 65 milliós árbevételét

2010-re 223 millió forintra tornázta fel. A Médianéző korábbi ügyvezetője Navracsics Tibor unokaöccse volt. Schütz Dániel azonban a cég megalakulása után egy hónappal kivált a Médianéző Kft. és a Nézőpont Intézet Zrt. vezetéséből is.

A Médianéző Kft. az elmúlt másfél évben jelentős állami megbízásokat kapott, sajtószemléjüket olvassa reggelente Orbán Viktor kormányfő, Martonyi János külügy-, Pintér Sándor belügy-, Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter és több állami cég, például a MÁV, valamint a Magyar Fejlesztési Bank sajtóosztálya is. A Médianéző Kft. az első évben 41,5 milliós árbevételt, 9,4 milliós nyereséget termelt, a szintén 2010-ben a Nézőpont Intézet által alapított Kutatópont Kft. pedig többmint 70milliós árbevételt és csaknem 12 milliós adózott eredményt produkált. A Nézőpont-csoport 2010-es összesített árbevétele meghaladta a 330 millió forintot, a konszolidált árbevétel ennek körülbelül 80 százaléka, adózott eredménye 55 millió.

A Nézőpont Intézet 2006-ban három fővel indult, Mráz Ágoston Sámuel mellett Vukovich Gabriella, a KSH mostani elnöke és Cséfalvay Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium jelenlegi államtitkára írta a cég első tanulmányát a Gyurcsánykormány első száz napjáról. Mára a cégcsoport – Nézőpont Intézet, Médianéző, Kutatópont – csaknem ötven embert foglalkoztat. A Nézőpont 2007-től folyamatosan kap megrendeléseket fideszes vezetésű városoktól és megyéktől.

Mráz Ágoston Sámuel a médiamonitor-tenderrel kapcsolatban lapunknak azt mondta, a közbeszerzési pályázatban lefektetett feltételek teljesítése érdekében a Médianéző Kft. legalább 30 új munkahelyet teremt, valamint további közel 100 embernek biztosít rendszeres munkát. A sikeres pályázati szereplést szakmai elismerésnek tekinti a Médianéző Kft., büszke arra, hogy pályázati anyaga megfelelt a kormányzat magas szintű elvárásainak. Meggyőződésünk, hogy a kormányzati médiamonitor keretében a Médianéző Kft. nemcsak magas szintű szolgáltatást nyújt, hanem ezzel a kormányzat közpénzeket takarít meg.

A Nézőpont-csoport része a Médianéző és a Kutatópont, éves árbevételük tavaly meghaladta a 330 millió forintot
A Nézőpont-csoport része a Médianéző és a Kutatópont, éves árbevételük tavaly meghaladta a 330 millió forintot
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.