gabor725 | 2012. február 8. | 11:02:10
Nincsenek megoldásaim, csak ideáim vannak. Ha nincs idea, akkor nincs szék, asztal, repülőgép, számítógép sem.
Ma az ideák és azok megvalósulásának korát éljük.
Az én ideám az együttműködésbe vetett hit. Nem annak kifacsarása - mely szerint együttműködöm azzal, aki velem együttműködik -, hanem annak megértése, hogy MINDEN ember képes az együttműködésre és annak hite, hogy vannak olyan elemek (értékek?) az életünkben, melyek mindannyiunkban közösek. És itt megint nem a gyűlölködés és kirekesztés "értékeire" gondolok, hanem azokra az elemekre, melyek lehetővé teszik az együttműködést. Azaz nem a közös ellenség, hanem a közös célok talaján állok. Ez nem könnyű talaj, és időnként van olyan érzése az embernek, hogy minden autó szembe jön az autópályán. Ami miatt mégis hiszek ebben, ami megerősít engem abban, hogy ez működhet, azok a beszélgetések szinte bárkivel (aki hajlandó a párbeszédre), hogy elfogadják a közös értékek lehetőségét és példákon keresztül látják, hogy ilyen van. Amikor kérem őket, hogy vállalják is ezt az együttműködést, akkor a következő választ kapom: Gábor, neked igazad van, de a világ nem így működik! Erre csak ezt tudom válaszolni, mindenkinek: a világ úgy működik, ahogy mi működtetjük! Vagy ahogy egy graffitin olvastam: a világbéke otthon kezdődik!
macilaci | 2011. március 18. | 10:00:49
"Új liberális vagy balközép politikai erő megjelenéséhez ugyanakkor nemcsak az elégedetlenség kritikus tömegére van szükség, hanem a zsigeri és populista válaszokkal szakítani képes lelki és szellemi beállítódásra is. Sőt még ez sem elég, hiszen minden új mozgalom sikerének további feltételei is vannak: néhány karizmatikus személyiség és szakszerűség. Valamint kiszámíthatóság, hogy aki rájuk szavaz, tudhassa, ténylegesen kit és mit támogat."
Ez a lényeg, ezen kell dolgozni a demokratáknak.
Alienhunter | 2011. március 14. | 17:58:55
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Alienhunter | 2011. március 14. | 17:52:09
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Alienhunter | 2011. március 14. | 17:47:30
Moderálási alapelvek- komment törölve -
nocsak nocsak | 2011. március 14. | 15:14:02
..majd ha Magyarországon is előfordulhat az mint ami Németországban történik, hogy egy rendkivűli, elismert,nagy tiszteletben tartott több oldalról támogatott politikus, Hadügyminiszter, Graf Guttenberg lemond mert szorgosan másolgatott mások tollából eredendő szövegeket a doktori munkájába, majd mind ezek után ezrek kivonulnak az utcára, hogy térjen vissza akkor majd felismerjük itt is, hogy megjelent a megváltó. Bár már látnám.
timurlenk | 2011. március 14. | 14:32:57
Szegény Bálint. Romlik az állapota. Eddigi mentális torzulásai és fogyatékosságai (korrupciós hajlam, valóságérzék hiánya, arrogancia, inkompetencia, obszesszív-kompulzív liberalizmus) egy újabbal bővültek. Ezt úgy hívják: grafománia: 16 oldal, 7527 szó, 59769 karakter. És mindez egy napilapban, online... És mindez miért: hogy megtudjuk, szörnyű kezekben az ország. Nem ám úgy, mint 2002-2009-ben, azok voltak csak a jó idők.
Alienhunter | 2011. március 14. | 09:19:17
Moderálási alapelvek- komment törölve -
József42 | 2011. március 14. | 06:48:10
A baloldaliak identitása kb. az, hogy ők ideiglenesen itt tartózkodó, vagy még inkább: tévedésből, a sors gonosz tréfájából ide, a szarszagú Mucsára született nemes, felsőbbrendű Külföldiek, akiket a veszélyes, barbár magyarok legszívesebben üldöznének, így csak akkor őrizhető meg ebben az országban a civilizáció (amit nem a civilizálatlan magyarok hordoznak, persze, hanem a hősiesen, felsőbbrendű külföldiségük ellenére köztük élő haladók), ha a magyarokat féken tartják. Ezért volt a legprogresszívebb korszak 1949-1989, mert akkor a szovjet csapatok jelenléte szavatolta a Fejlett Külföld uralmát a szarmagyarok felett, és ezért van az, hogy mihelyt nem a baloldal van hatalmon, a balosok nekiállnak sikoltozni, hogy miért nem bombáz a NATO, meg ejrópa segíts.
barbapapa | 2011. március 14. | 06:12:58
Moderálási alapelvek- komment törölve -
reftno | 2011. március 13. | 22:11:38
propatria | 2011. március 13. | 21:14:22
Bajnai teljesen más. Remélem hogy hasonlít a nyugati konszenzuskereső politikusokhoz. Azonban nagy kérdés számomra, mit csinálna egy olyan helyzetben, ahol nem csak a csőd elkerülése a cél, lásd a kultúrát vagy az egészségügyet.
Pont azért van ekkora hatalom egy oldalon, mert nincs hiteles ember.
propatria | 2011. március 13. | 21:14:22
reftno
Oké, igazad lehet. Akkor ki? Ki a jövő embere? Nekem idáig Bajnai tűnt a legjobbnak.
manipul | 2011. március 13. | 20:16:08
Tisztelt Dommage!
Dommage | 2011. március 12. | 14:53:55
"Még egy gondolat: a nemzeti gondolat erőltetése az Antall- vagy akkor már Boross-kormánynál is fiaskó volt. Kedves Aripeit, tisztelt manipul, jobban oda kellene figyelni az átlag- és kisemberekre, arra, miről beszélnek a nyugdíjasok az orvosi rendelő várójában vagy a buszmegállóban. A történelem ott formálódik."
Így igaz, és ezek az emberek rájöttek, hogy a ballib média folyamatosan hazudik, és SZAVAZTAK. Így formálódik a történelem.
1514 | 2011. március 13. | 20:07:13
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Alienhunter | 2011. március 13. | 20:04:41
Moderálási alapelvek- komment törölve -
reftno | 2011. március 13. | 19:13:36
cukorrépa | 2011. március 13. | 16:17:14
Esetleg te is a grazi kezelt embere vagy?
reftno | 2011. március 13. | 19:12:46
propatria | 2011. március 13. | 18:40:42
Sokaknak igaza van, hogy a rendszerváltók megtették amit kell, most másra van szükség. Ugyanez az elv érvényes a viktátorra is. Nincs ellenfele, mert kimentek az oroszok, a komcsik ergo a saját nemzetével önmagával egyetértésben harcol.
Szükség van új emberekre.
propatria | 2011. március 13. | 18:40:42
Igaz, amit ír. Még Mercutio tekintetében is. A kommentelők biztosra veszik, hogy Magyar Gyurcsányra gondol, biztosan igazuk van. Én mindenesetre nem látok sem liberális, sem szocialista oldalon erős, hiteles (vagy annak tűnő) figurát azok között, akik a küzdőtéren állnak. Én szeretem az okos és bátor embereket (Gyurcsány, Bajnai, Kuncze), de lehet, hogy az átlag magyar választónak más a zsánere.
Dikics | 2011. március 13. | 17:18:52
cukorrépa | 2011. március 13. | 16:17:14
Szegénv.
stajcs | 2011. március 13. | 16:18:45
Csak gratulálni tudok a leírtakhoz!
Ritka átfogó képet kaphattunk a fideszes cézár uralomra jutásáról, és, nem mellékesen a mai magyar valóság kilátástalanságáról!
Még sokszor és sokan felteszik majd a kérdést: meddig tart a türelem, és mikor lesz a félelemből harag, amely elsöpri ezt a bagázst?
cukorrépa | 2011. március 13. | 16:17:14
Moderálási alapelvek- komment törölve -
reftno | 2011. március 13. | 11:37:53
Szép és jó elemzés. A nagy igazsága abban van, hogy a mai napig a hígtrágyában való kavarás és a hajbókolás kielégíti a zemberek többségét, ha békénhagyják a nincstelenek meg még nem mozdultak meg. Meglátjuk meddig.....
JoGabor | 2011. március 13. | 10:55:49
nablaquadrat | 2011. március 13. | 08:26:06
Búcsúajándéknak olvassa ezt, magáról szól:
„Annak, aki behódol, nincs jó lelkiismerete. Ez biztos. A rossz lelkiismeret elsősorban privát ügy. Az ember kénytelen önmagát lelkiismerete előtt igazolni.
[…]
A tehetségtelen ember számára nem különösebb megrázkódtatás. Nincs mit vesztenie. Minél kisebb valaki, minél igénytelenebb, minél kevésbé veszi önmagát komolyan, vagyis minél zsurnalisztább és súlytalanabb, a korrupciót annál simábban tűri el. A kis tehetség felmorzsolódik, és nem marad meg belőle más, mint a rutin.”
Hamvas Béla: Direkt morál és rossz lelkiismeret, Patmosz I.
JoGabor | 2011. március 13. | 10:50:51
nablaquadrat | 2011. március 13. | 08:26:06
maga szerencsétlen bohóc. Jót derültem. Lapozzon lejjebb, mielőtt nekilát okoskodni.
Maga nyilván valamelyik vidéki noname főiskola saját félműveltsége miatt frusztrált és sikertelen tanereje, innen ered a primitív acsarkodása. Ami helyett persze sokkal jobb volna, ha maga is értelmes embereket idézne, mindnyájunk okulására, de erre láthatóan nem futja a képessége.
De mindegy is, mostantól magát is ugyanúgy átlapozom, mint itt már sokakat. Végtére is nem azért járok ide, hogy a buta kormánycselédséggel huzakodjak.
Amúgy nézzen utána mi a különbség Szun Ce és Szun Jat-szen között, meg fog lepődni. Aztán vicsorogjon tovább, csak nyugodtan.
venember | 2011. március 13. | 09:32:49
Alienhunter | 2011. március 13. | 09:09:49
:))) Hát ez nem megy neked...
Idézet a cikkből:
"Az adatokból kitűnik, hogy a tényleges bevétel 24 milliárd forinttal meghaladta az előirányzatot, a kiadási összeg 107 milliárd forinttal volt nagyobb az előirányzatnál. A hiány csaknem 83 milliárd forinttal lett több, mint azt az eredeti törvényben megszavazták. "
Ez a kb. 8000 milliárdos költségvetés uszkve 1%-a, amire ráadásul számítani is lehetett, nem az ablakon esett be, tudtak róla. Most ne is menjünk bele abba, hogy ráadásul ezt milyen szemlélettel mutatták be/ki. Tehát:
- a költségvetés tervezett hiánya az év elején 3,8% volt, az év végén ugyanannyi a tény
- nem a szocik akarták elengedni a hiányt 6,5%-ra, hanem a FIDESZ, csak nem sikerült, hálistennek, bár erről a mnyp tagokat kéne megkérdezni
- az meg, hogy egy kormány kormányoz, alapkövetelmény, nem kell eredménynek betudni, bár ebből még nem sokat láttunk
- és ha emellett nem sírna folyton a nehéz helyzet miatt (mert a helyzet MINDIG nehéz) és nem fogna mindent a szocikra (veled együtt), jobban járnánk
Emellett örömmel konstatálom, hogy a többire nem írtál semmit, bár nem is igen lehet.
Kellemes ünnepet.
Alienhunter | 2011. március 13. | 09:09:49
Moderálási alapelvek- komment törölve -
nablaquadrat | 2011. március 13. | 08:56:01
Megelégedéssel tölt el, hogy Magyar Bálint már csak itt és így képes szétküldeni a megszokott heti/kétheti NÉGYOLDALAS vélemény-ukazt.
A legközelebbi Négyoldalasban szívesen olvasnék Magyar Bálint és az NKTH Nietzsche, Lukács, Heidegger pályázatainak v.m. a gellert kapott Heller akadémikus irányában pályájáról ismeretlen okból letért 54 millió forint belső összefüggéseiről.
venember | 2011. március 13. | 08:43:27
Alienhunter | 2011. március 13. | 08:23:40
"venember | 2011. március 12. | 23:56:42
Kicsit ideges vagy, ami nem jó jel."
"Bevallom a hülyeség kicsit felidegesít. A fiataloknál még betudom a tapasztalatlanságuknak, de az öregeknél csak a kognitív disszonancia lehet az oka..."
Mégiscsak lehet nálatok valahol egy orvos a családban... :))
:)) Én ezt inkább a FIDESZ pártállamépítésének és az önkéntes kollaboránsok szekértolásának tudnám be, ha nem bánod. Azért, mert az előbbiben volt részem bőven, az utóbbit meg közvetlen elmesélésből meg médiából elég mélyen ismerem. És az utóbbit tartom a súlyosabbnak, bármilyen furcsa is.
"Melyik bankban van? idén csak 500 milliárd kerül a költségvetésbe. Hová lesz a többi?"
Tudsz válaszolni a kérdésre? Kettőnk között az a különbség, hogy én se tudok, de én be is vallom. Ja és a bank lehet bármilyen pénzintézet vagy hasonszőrű rablóbanda, nem bánom. De valahol csak van, nyilvántartják és kamatozik, nem? Vagy elásták?
" de te az idei bevételekkel már idén elszámoltatnád a parlamentet."
Mint a huzat, drága vitatársam, mint a huzat! És ez egyelőre még kötelességük is, már csak azért is, mert ez nem a költségvetés része, én legalábbis nem láttam benne, csak egy töredékét!
nablaquadrat | 2011. március 13. | 08:26:06
@ JoGabor | 2011. március 12. | 22:21:35
"Ja, amúgy mások mellett Szun Ce-t szoktam idézni olykor, nem Szun Jat-szent."
Szerintem, éppen ez a baj az Ön idézeteivel és azok forrásaival. Megvárom, amíg végül rátér kizárólagosan önmaga idézésére mondván "amit/akit én még nem idéztem, azt nem is érdemes idézni, mondtam én".
Ha nem sértő, megkérdezném Öntől, volt-e már rá eset, hogy Ön teljesen önállóan, saját kútfejéből gondolt valamit és vette a fáradtságot, v.m. a bátorságot ahhoz, hogy ezt ki is fejezze.
Ha igen, akkor ilyenkor kinek a nevére "könyveli el" saját gondolatát ál-idézetként?
Alienhunter | 2011. március 13. | 08:23:40
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Alienhunter | 2011. március 13. | 08:11:26
Moderálási alapelvek- komment törölve -
barbapapa | 2011. március 13. | 06:35:55
Moderálási alapelvek- komment törölve -
chili | 2011. március 13. | 03:20:25
A helyzet vilagos es meglehetosen remenytelen. Foleg ha azt nezem, hogy meg mindig vannak, akik vakon vedik ezt kormanyt. Persze valszinuleg MB elemzeset restek vegigolvasni, nehogy meg befolyasolja oket a betanult mondandojukban. A MN renduletlenul ontja a manipulaciot, eleg odaklikkelni, es megvan a magyarazat a kormsny es kormanyfo minden baklovesere, es az, hogy kit kell ma gyulolni a tegnapiakon kivul. Pedig a Nenyi is azzal kezdodik, hogy legyen beke es nyugalom, dehat igy nehez lesz. plane, ha elnezem Esztergomot meg Debrecent es a fideszes fokolomposokat. Pedig raferne mar erre a gyonyoru orszagra hetvenhet boldog ev/ esztendo( fideszul).
venember | 2011. március 12. | 23:56:42
Alienhunter | 2011. március 12. | 23:16:54
""Arról viszont, hogy a 3000 milliárd hová került, sok szó nem esik."
"Ismét hazudsz, mert a TB költségvetés hiányát pótolják ki belőle, a többi meg az imádott félisteneid által felvett hitelek fizetésére megy."
Kicsit ideges vagy, ami nem jó jel. A stílusod is romlik, de ezzel ne vagy egyedül jobberéknél. Melyik bankban van? idén csak 500 milliárd kerül a költségvetésbe. Hová lesz a többi?
"Az Őszödi Böszme csak az elmebetegek számára jelent bármiféle mércét..."
Van orvosi diplomád? Anélkül diagnosztizálni törvényellenes. Vagy csak félsz szembenézni a kérdésekkel? Hol is láttam én ilyent?
""A költségvetési beszámolót a FIDESZ parlament elfogadta"
Na ekkora hazugságot még a szocik sem hisznek el... :("
http://www.hirado.hu/Hirek/2010/10/18/22/A_parlament_elfogadta_a_2009_evi_zarszamadast.aspx
Tényleg sajnállak. Komolyan. Bár diagnózisra nem vállalkoznék. Meg egy kicsit irigyellek is.
Alienhunter | 2011. március 12. | 23:16:54
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Alienhunter | 2011. március 12. | 23:16:15
Moderálási alapelvek- komment törölve -
venember | 2011. március 12. | 22:31:01
nablaquadrat | 2011. március 12. | 22:05:28
@ Alienhunter | 2011. március 12. | 21:53:47
Szóval ez csak akkor megy fiúk, ha valaki hitttanra jár:
- a baloldal hiteleket vett fel és eladósította at országot
- a baloldal folyamatosan megszorításokat alkalmazott és sanyargatta az áldott magyar népet
Ezzel szemben a baloldali kormány költségvetése transzparens és folyamatosan ellenőrzött volt és abból egy fillér sem hiányzik, a költségvetési beszámolót a FIDESZ parlament elfogadta, büntetőeljárások nem indultak bár azokra konkrét jobboldali politikai megrendelés is érkezett.
Arról viszont, hogy a 3000 milliárd hová került, sok szó nem esik. Pedig az nem a költségvetés része ám! És ha valakinek ez nem elég, becsatolom Fleto kérdéseit, még nem volt élő jobber, aki megtudta volna válaszolni...
JoGabor | 2011. március 12. | 22:21:35
Ja, amúgy mások mellett Szun Ce-t szoktam idézni olykor, nem Szun Jat-szent.
JoGabor | 2011. március 12. | 22:19:11
nablaquadrat | 2011. március 12. | 21:47:34
a másik cikknél (Harrach) is velem kötekszik. Maga amolyan kocsmai kötekedő típus? Mi is a baja? Velem van baja, vagy azzal, hogy olykor idézni is szoktam? Miből gondolja, hogy meg kéne nyugodjak?
(Persze csak udvariasságból kérdezgetem, valójában nem érdekel,mi a baja. Aki olyan hangot enged meg magának igen értelmes emberekkel szemben, mint maga, az írhat bármit, tökmindegy.)
venember | 2011. március 12. | 22:16:31
estuvo | 2011. március 12. | 19:37:27
Kedves venember, igaza van, idézzünk a tanulmányból: "Mára az egzisztenciális bizonytalanság tartalma megváltozott. Az egykori „kevés, de az biztosan megvan” helyébe a „több, de bizonytalan” lépett. Csak látszólagos ellentmondás, hogy a gyarapodás ellenére az egzisztenciális bizonytalanság érzése jelentősen erősödik." Ezért is a Fidesz hibás?
Nem. Ha a cikk ezt sugallja, akkor téves a feltételezés. De én ezt nem olvastam ki belőle. Hanem azt, hogy veszélyes a magyar átlagpolgár jelenlegi bizonytalan egzisztenciális helyzetében nagyarányú tisztogatásokat végezni. Ezek tényét ugyanis senki sem vitatja, csak az egyik oldal "jogosnak" tartja, a másik meg nem.
És én ezt az ország jelenlegi megborítására is igaznak tartom. Volt egy - egyébként jobboldali - jó kollégám, ma nem tudom mi van vele, aki azt mondta: Nem baj, ha a sz** a szánkig ér, de legalább ne lögyböljük. Most meg ez van.
venember | 2011. március 12. | 22:06:38
Alienhunter | 2011. március 12. | 21:53:47
"Ungarische Valentin elemzése szart sem ér,.."
Magyar Bálintnak hívják az illetőt. És annyi tiszteletet adj csak másoknak, amennyit magadnak megkövetelsz. Ez még akkor is így kell lennie, ha fidszese vagy. Mondanivalód innentől érdektelen. Mondjuk legalább nagybetűvel írtad a nevét és így a képzelt felsőbbrendűség áll meg, a bunkóság nem.
Dikics | 2011. március 12. | 22:06:05
Dikics | 2011. március 12. | 20:21:29
nablaquadrat | 2011. március 12. | 19:17:18
Elolvasta a cikket? Arról mi a véleménye? Mivel ért egyet? Mit cáfol és miért?
nablaquadrat | 2011. március 12. | 22:05:28
@ Alienhunter | 2011. március 12. | 21:53:47
"A sok ostoba meg nem azt kérdezi Valentintől, hogy ha a nép lenne még egyszer olyan balga, hogy a hatalom közelébe engedje kirablóit, mi tennének, hogy megszűnjön az az irdatlan adósság, amit ránk hagytak ..."
Annyira azért mégsem vagyok ostoba, hogy Magyar Bálinttól ezt kérdezzem. A választ mindenki ismeri, ha máshonnan nem, hát ebből a cikkből.
M.B. szó szerint ugyanazt válaszolná, mint Mindszenty hercegprímás 1956-ban, szabadon bocsátásakor:
"Édes fiaim, én ott folytatom, ahol abbahagytam."
venember | 2011. március 12. | 22:03:02
Alienhunter | 2011. március 12. | 18:42:22
:))) Ez a legjobb módszer, az általam megkérdőjelezhető eljárásokat ráfogom az ellenfélre. Kezdődött a "Mein kampf" hivatkozással, aztán megkapta az ország. A koalíció azért sem félt a FIDESZ-től (pedig 2010-ben már kellett volna), mert először az MDF-tól vette át a stafétát és csak utána a FIDESZ-től.
Amit írtál, a FIDESZ-re igaz. Ez a beteges betonozás pedig a másodszori vereségtől (a hatalomból kikerülés rémétől) valő félelemből és a hatalom hosszűtávú birtoklásának vágyából ered. A koalíciót simán le lehetett váltani, a FIDESZ-t koránt sem lesz olyan egyszerű. Ugyanazt az agresszív, országlenyúló politikát folytatják, mit az első regnálásuk alatt, de ugyanazokat a hibákat már nem követik el. Sőt, az általuk ellenzékben alkalmazott módszerek alól is folyamatosan húzzák ki a talajt, nehogy ellenük alkalmazzák.
Az meg, hogy az ellenzék vissza akar kerülni a hatalomba szűk egy évvel azután, hogy szétverték, egyenesen nevetséges. Örülnek hogy élnek (csak most nyilván nem ezt a szöveget kellet elővenni, mert nem passzol a mondanivalóhoz...).
Alienhunter | 2011. március 12. | 21:53:47
Moderálási alapelvek- komment törölve -
nablaquadrat | 2011. március 12. | 21:47:34
Nekem írták néhányszor itt, most én kérdezem a szerzőt:
"Ennyire fussa?" Folyamatos átkozódás alig pár ezer szón át, több már nincs?
Megnyugató.
Talán JoGabor is megnyugszik, mielőtt még egyszerre idézné Szun Jat-szent, Konfuciuszt és Livius-t.
Gesanya | 2011. március 12. | 21:37:46
Folytatás:
És akkor lesz itt az ideje korrekt és igazságos utra lépni amihez az eszközöket addigra kell megteremteni. Az elkeseredés nem lesz tekintettel a most kreált törvényekre, az elsöpör...
Gesanya | 2011. március 12. | 21:35:07
A cikk, az elemzés jó.
Mit lehet tenni most.
Nyilvanvaló, hogy a polgárok a bebetonozás ellen semmit, az folytatódni fog.
A polgárok, a cégek menekíthetik a mobil vagyonukat - ha van - külföldi bankokba, annyit hagyva Mo.-n ami a minimumhoz elegendő, mielőtt nem teszi
rá a kezét dicső kormányunk. Aki ennél többet akar tenni annak keresnie kell a hasonlóan gondolkodókat, és "játszani" - összeszedni mindazokat a gondolatokat, lehetőségeket amik alkalmasak lehetnek egy valóban szakmai kormányzás esetén előrevinni az ország szekerét. Játék1: Szerinted minek kell lennie egy igazán korrekt alkotmányban? Játék": Szerinted milyen torvények szavatolnák az EU-s pályázatok igazságosabb odaítélését?
Játék3: Szerinted mi lenne a módja, hogy a most bebetonozott főügyészi és egyéb pártkáderek megfékezhetők, elzavarhatók legyenek?
Játék4: Milyen alapon és hogyan találhatóak meg azok a le nem amortizált szakmailag és emberileg alkalmas emberek akik vezetői pozicióban is az ország érdekeinek megfelelően dolgoznának.
Ha mindezekre és még a többi nyitott kérdésre megtalalhatók - mert megtalálhatók - a válaszok, akkor lesz alternatíva, amivel helyettesíthetővé válik a jelenlegi országos fideszlenyúlás, az időpontját pedig azok az elkeseredett emberek fogják megadni, akik még ma vakon bíznak, de a kilátástalanság elvezeti őket a felismeréshez, és a kétségbeesés vihart fog kavarni, nem fülkeforradalmat. És akkor lesz itt az ideje korrekt és igazságos utra lépni amihez az eszközöket addigra
nablaquadrat | 2011. március 12. | 21:21:56
Vázlatok Magyar Bálint régi-új imájához, melyben megátkozza a törvényes magyar kormányt és a "Megváltó Szabadpiac Eljöveteléért" fohászkodik, mely lesújt azokra, akik szembeszegülnek vele (Természetesen, személyesen Magyar Bálinttól, a Megváltó Szabadpiac Földi Helytartójától)
Grandiózus apokaliptikus látomás:
"Lehet, hogy egyetlen szavával engedelmességet kelthet a köztisztviselői körben, de a tőzsdék engedetlenségét sem paranccsal, sem ráolvasással kezelni nem tudja. A világpiac intézményei túlnyúlnak törvényhozói hatalmán: akárhány léket kíván rendpárti, gazdaságon kívüli eszközökkel betömni, a piaci logikának gátat emelni, a piac egyre számosabb helyen szakítja át a gazdaságon kívüli kényszerek gátjait."
M.B. ismét rosszabbul van, szóljon már valaki a Főorvos Úrnak!
Hammada Patrol | 2011. március 12. | 21:08:11
Moderálási alapelvek- komment törölve -
JoGabor | 2011. március 12. | 21:01:06
Az is lehet, hogy az „új arcok” megérkezése előtt még történik valami más is. Már írtam régebben, hogy a vezér „arca”, a kizárólag a maga kiválóságából és erejéből a csúcsra feljutott szegénylegény mítosza (mintha a ’20-as ’30-as évek színdarab-, vagy filmhőseinek egyike volna), már erősen repedezik. Kikezdték a bel-, és külpolitikai baklövések. Főleg a saját hívei előtt (mert akik eleve parvenünek tartották, azok szemében nem változott semmit).
Márpedig ha ilyen nagyszabású a játszma – az új gazdasági elit létrehozása, és államiból magánná változtatott vagyonnal való feltöltése –, ahogy szerző írja, akkor nagy a tét is, és az új elit tagjai, és leendő tagjai nagyonis érdekeltek a sikerben.
Ilyenkor viszont a vezér arcvesztése (gyengülése), főleg külföldön, komoly veszély lehet. Eljöhet az idő, amikor az új elit megérti, hogy a nagyszabású projekt, azaz saját kiemelkedésük útjában az arcát, tekintélyét, mozgásterét (Alfa-hímségét) már elvesztett vezér áll…
A római császárkorban a pretoriánusok voltak a „királycsinálók”, és az ilyen helyzetek már rutinszerűen működtek: jöttek és tették a dolgukat. Nos, pretoriánusok már vannak itt is, bár a parancsnokuk nemrég interjú formában éppen itt tett hűségnyilatkozatot, de a kérdés mégis fennáll: mikor jön el a királycsinálás ideje?
És vajon ki fogja kiadni a parancsot a pretoriánusoknak?
Józsi | 2011. március 12. | 20:39:23
Újraolvasva ezt a hosszú cikket és a kommenteket, megerősödik a meggyőződésem:
A 20 év alatt kialakult magyar gazdasági- közjogi rendszer ebben a formájában életképtelen.
MB-al vagy anélkül, Orbánnal, vagy anélkül, ez az őrült rendszer nem működőképes már 20-30 éves időhorizonton sem. Objektív, itt nem érszletezett okok miatt.
Ez a tragédia.
Alienhunter | 2011. március 12. | 20:33:28
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Dikics | 2011. március 12. | 20:30:55
estuvo | 2011. március 12. | 19:37:27
Bár a kérdés nem nekem volt feltéve, de megpróbálok válaszolni: Ennek az oka a kis hazánkban "virágzó" vadkapitalizmus.
Fel lehet tenni ezek után azt a kérdést is, hogy ki akarta, hogy így legyen (mármint vadkapitalizmus legyen)? Szerintem néhány tucat maffiózó kivételével senki. A "rendszerváltók" döntő többsége is abban bízott, hogy itt egy virágzó, szociális piacgazdaság lesz a váltás után. Aztán lett, ami lett. Kinek-kinek megvan a saját felelőssége, de kevesen vannak, akik - legalább részben - elismerik. Hiába, kevesen vannak az igazak.
Dikics | 2011. március 12. | 20:21:29
nablaquadrat | 2011. március 12. | 19:17:18
Elolvasta a cikket? Arról mi a véleménye? Mivel ért egyet? Mit cáfol és miért?
Alienhunter | 2011. március 12. | 20:00:00
Moderálási alapelvek- komment törölve -
JoGabor | 2011. március 12. | 19:51:10
estuvo | 2011. március 12. | 19:18:53
természetesen tiszteletben tartom, ha úgy érzi, szerző önkritikája mégse megfelelő mértékű. Ez viszonyítás kérdése. Én még sosem olvastam például itt a NOL-on senkitől, hogy már csaltam adót, nem kérek mindig számlát, kihasználtam informális kapcsoltaimat az üzletben, a gyerek iskolába/egyetemre juttatásában, ennek ellenére erkölcsi magaslatról teli szájjal/habzó szájjal gyalázok másokat, akikről úgy vélem, ugyanezt tették. Mert csak nekem szabad, nekik nem, és nem miatta, hanem miattuk ilyen szar az élet itten. Szóval gyalázkodás az van bőven, önkritika semmi. A semmihez képest Magyar Bálint önkritikát gyakorolt.
Elég ez? Vagy kevés?
Baloldal? Jobboldal? Van még ilyen? Meg hogy tisztulás? Ami jobbról jöhet?
Józsi | 2011. március 12. | 19:49:08
Az MSZP-SZDSZ koalíció 8 éves tevékenysége eredménye képpen zúdult ránk a jelenelgi helyzet.
A valóság ismeretének hiánya, a korrupció, az arrogáns hozzá nem értés , az átláthatatlanság, a normativitás hiánya - Magyar Bálinték csapatának éppen olyan hibája - nem bűne, több annál - mint az MSZP-nek vagy éppen a Fidesz-nek.
A hiba a korai olajipari liberalizáció során megerősödött magyar uralkodó réteget elvetelenül és pártsemleegsen kiszolgáló, azok fenek@t nyaldosó
pártsemleges lények körül keresendők, (ilyen pl MB is, de nem egyedül) akik egy általuk működés képtelenné deformált közjogi rendszer csapdájába terelték ezt a szerencsétlen népet.
Az elmúlt 20 év őrületének szerves folytatása ez a mai, és egyenes út vezet az éhséglázadások felé.
Ez maga a kapitalista magyar közjogi rendszer életképtelensége.Ennek létrejöttében MB-nek óriűsi felelőssége van.
estuvo | 2011. március 12. | 19:37:27
Kedves venember, igaza van, idézzünk a tanulmányból: "Mára az egzisztenciális bizonytalanság tartalma megváltozott. Az egykori „kevés, de az biztosan megvan” helyébe a „több, de bizonytalan” lépett. Csak látszólagos ellentmondás, hogy a gyarapodás ellenére az egzisztenciális bizonytalanság érzése jelentősen erősödik." Ezért is a Fidesz hibás?
armando629 | 2011. március 12. | 19:28:09
Moderálási alapelvek- komment törölve -
armando629 | 2011. március 12. | 19:24:38
Moderálási alapelvek- komment törölve -
estuvo | 2011. március 12. | 19:18:53
JoGabor: "A pártja és maga felelősségét sem tagadja, az önkritika megfelelő mértékű". Biztos benne, hogy megfelelő mértékű az önkritika? Azt hiszem, hogy 11 év kormányzati "hibáiért" nem elég ennyi. Ismétlem: a baloldal 100 évre járatta le magát ebben az országban, így aztán akármi történik, nem nekik kellene kiabálni, mert csak a helyzet csak súlyosabb lesz. Bármiféle tisztulás csak jobboldalról jöhet. Még egy (közvetett, Spiró) idézet JoGabortól: "buta, babonás nép ez, pusztán indulatvezérelt ösztönlények". Sajnos részben igaz, bár a ballib is mindent megtett ezért.
nablaquadrat | 2011. március 12. | 19:17:18
Kedves Magyar Bálint!
Hogy megy a digitális tábla Európában? Viszik, mint a cukrot, ugye?
ÉS a "digitális írástudás + manuális analfabetizmus"-t sikerült már eladnia?
Milyen sikereket ért el az Edingurgh University, a Manchester University és a párizsi Sorbonne tönkretételében?
Kezd már összejönni a projekt?
A hazai felsőoktatás-szervezési eredményeihez gratulálok, 100 év alatt sem heverjük ki az Ön vívmányait.
luigi22 | 2011. március 12. | 19:04:08
Sajnos igaz amit leír MB,bár saját felelősségükön simán átlép.Ami Orbánék leváltásának a története lesz az súlyos ár lesz!Tartok tőle ha így folytatódik akkor itt sokkal nagyobb éhség lázadás lesz mint ami Szlovákiában volt!Az sem biztos hogy "csak" éhség lázadás!Az ár abban az esetben is sok lesz ha 3év múlva történik leváltásuk!Nagyot kellene változni a gazdaság politikájának!
armando629 | 2011. március 12. | 19:02:55
Moderálási alapelvek- komment törölve -
nablaquadrat | 2011. március 12. | 18:54:32
Magyar Bálint tollából szívesebben olvasnék a CISCO Systems-nél tett 2002-es, tengerentúli, miniszteri kiruccanásának igaz történetéről, annak költségeiről, eredményeiről és az ezen alkalommal megkötött CISCO-Oktatási Minisztérium szerződés utóéletéről, lezárásáról, és ezen szerződés a költségvonzatairól.
Lásd itt: http://www.mno.hu/portal/152467
Szívesen elolvasnám tőle az SZDSZ felszámolásának hiteles történetét is.
Ezek hiányában -szerintem- Magyar Bálint nem tekinthető hiteles forrásnak.
armando629 | 2011. március 12. | 18:52:28
Moderálási alapelvek- komment törölve -
armando629 | 2011. március 12. | 18:49:21
Moderálási alapelvek- komment törölve -
armando629 | 2011. március 12. | 18:46:56
Moderálási alapelvek- komment törölve -
armando629 | 2011. március 12. | 18:42:53
Moderálási alapelvek- komment törölve -
JoGabor | 2011. március 12. | 18:42:33
Első olvasatra kitűnő írás. A pártja és maga felelősségét sem tagadja, az önkritika megfelelő mértékű, ebből következően semmilyen vezetői (irányítói, jól meg-, és odamondói) helyzetet nem ambicionál.
Helyesen, mert tényleg teljesen új arcokra van szükség, ám „a zsigeri és populista válaszokkal szakítani képes lelki és szellemi beállítódásra” szerintem hiába is várunk. Ez itt már az újbarbárság kora, igen nagy a sötétség, és ebben csak a legprimitívebb túlélési ösztön működik. Már írtam tegnap máshová, hogy jól látja Spiró: buta, babonás nép ez, pusztán indulatvezérelt ösztönlények, csak megmutatják nekik, ki ver szemmel, már mennek is széjjeltépni. És akik most megmutatják, azok meg frusztrált, bőszült lumpenprolik.
Szerző mindezt, velem ellentétben és dicséretes mértéktartással „a politikai karaktergyilkosság kultúrájának” nevezi, én meg az aljanép, némi eufémiával a szolga-típus rémes hatalombitorlásának.
És az külön szörnyű, hogy ezek nem is a stadionok valóságos csőcseléke (azok simán analfabéták), hanem sajnos a NOL-on kommentelők egy jelentős hányada, például akik mindig, itt is, a szerzőt ócsárolják mondandója kritikája helyett (ad hominem), mindannyian. Na, ez a kiábrándító.
Alienhunter | 2011. március 12. | 18:42:22
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Alienhunter | 2011. március 12. | 18:41:47
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Empirio | 2011. március 12. | 18:36:05
Előző írásom mely mondatom,vagy véleményem nem igaz,mi vert ki a bitosítékot?A moderálás alapelveinek igen,de az új média törvénynek nem felelt meg? Vagy egyszerűen nem vagytok kíváncsiak "Tiborc panaszára",vagy a jólétetek féltitek
a "plebstől"?Szégyeljétek magatok!
Alienhunter | 2011. március 12. | 18:31:25
Moderálási alapelvek- komment törölve -
armando629 | 2011. március 12. | 17:56:42
Moderálási alapelvek- komment törölve -
fpetya | 2011. március 12. | 17:20:19
Magvas, alapos és szerintem helytálló elemzés. két híja van: a már sokak által hiányolt rész az SZDSZ elévülhetetlen érdemeiről a koalíció bukásában és az orbáni Harmadik Birodalom megbuktatásának részletesebb elemzése.
A cikk egyúttal jó példája annak, hogy akár egy minisztérium vezetéséhez sem elegendő egy átlagon felüli elemző készség, az időben és helyesen dönteni tudás, a szervezeti és technikai irányítás tudása és a kommunikáció mestersége is szükséges (lett volna) hozzá.
Nantal | 2011. március 12. | 17:13:41
...hmm...!
...végig olvastam a cikket, amely igen figyelemre méltó, ám természetesen messze nem teljes körű...!
...amit nagyon hiányolok, az a magyar JOGI IPAR csúcs személyeinek a felelősségi átelemzése...!
...merthogy, ezen a téren találhatóak a "tespedtségeknek" kifejezetten látható, vagy tapasztalható, megnyilvánulásai...!
venember | 2011. március 12. | 16:56:43
estuvo | 2011. március 12. | 14:51:19
"Kedves stefan, a "harmadik magyar köztársaság" nem szent tehén. Felszámolása nem tragédia. Köszönöm, hogy nem kell egyetértenünk, azért még inkább árnyalnék: a jelenlegi helyzetért a maszop-szadesz koalának nem jelentős, hanem kizárólagos felelőssége van."
Még mielőtt Vityeszt szentté avatnánk... hát nem. A FIDESZ-nek 2006 után az ország szétzilálásában (hogy mi történt a választások előtt, közben és közvetlenül utána, most hagyjuk) alapvető, ha nem is kizárólagos szerepe van.
A parlamenti játékszabályok felrúgása, a nemzeti fogalmak kisajátítása, a folyamatos ellenségképzés és üldözőverseny, ami a mai napig tart, az túlhajott utcai politizálás és a Jobbik életrehívása olyan ár volt, amit az országnak az MSZP-SZDSZ koalíció leváltásán túl az ország szétrombolásának végignézésével és a nemzeti egység felrúgásának konstatálásával kell megfizetni. Ez túl nagy ár. Egy pártállamhoz meg államvállashoz mindenképp. Még ha jobboldali meg katolikus, akkor is.
tusa | 2011. március 12. | 16:46:49
Nem kellett volna közel 60 ezer karakter ahhoz, hogy Mercutio(alias Fleto)vissztérésétől való félelmét becsomagolja.
S egyébként is, nagyon jellemző ez az egész a volt, de hál' Istennek csak volt "szövetségesre". Nem az ellent, hanem a sajátjukat ütik. Azt, aki arra (is) fázott rá, hogy túl nagy lehetőséget adott nekik.
Ezzel az írásával Magyar Bálint egy szintre került az "Elmész te a p....ba!" szövegével hírhedtté vált Horn Gáborral. Az örök és megbonthatatlan barátság jegyében.
Pfuj!
edelenyinagy | 2011. március 12. | 15:46:44
Hoppá!
rózsafa | 2011. március 12. | 15:46:21
Kedves lombik! Amit ír az butaság. A fideszt le lehet győzni, de csak demokratikus eszközökkel.. akár már három év múlva is. Más gondolat meg se forduljon a fejében.:)
estuvo | 2011. március 12. | 15:33:10
Kedves kommentelők! Én most nem élek Magyarországon de amikor eljöttem, olyan hangulat volt, hogy elképzelhetetlennek tartottam, hogy a ballib irányzat bármilyen változata is valaha visszajöjjön. Akkor (2009 nyara) úgy tűnt, az volt a közhangulat, ettől a bagázstól (MSzP-SZDSZ)minden, de minden áron örökre meg kell szabadulni, ezért is volt a tavalyi kétharmad. Még egy diktatórikus, autokratikus erő hatalomba segítése árán is! Én ezt az erőt belülről ismertem, nem voltak illúzióim. Ugyanakkor ez a "köztársasági" duma is eléggé avíttnak tűnik. Abban az országban, ahol most élek, volt már köztársaság is, jelenleg királyság van, aztán egész jól elvannak, ha nem, nem ezért.
lombik | 2011. március 12. | 15:26:56
A cikk kiváló, minden aspektusát vizsgálja a mostanra kialakult helyzetnek. Sajnos, az is kitűnik belőle, hogy a FIDESZT nem lehet demokratikus eszközökkel legyőzni 3 év múlva sem!
Úgy alakítják át az Alkotmányt, a rendeleteket, törvényeket,a médiát, az AB-t, ezután a Btk. következik, kizárva minden kontroll lehetőséget, hogy aki ez ellen szavát emeli, az akár államellenes cselekménnyel lesz vádolható, de legalább szankciókat kell elszenvednie!!!!Lista is van már!!!
A demokrácia teljes hiánya jellemző a kormányzásra!!!!
Ez aggasztó, hiszen akkor mi a lehetséges út?
Forradalom lesz a demokratikus állam visszaállítására???
Amrem | 2011. március 12. | 15:05:22
De jópofa ez a Bálint! Amikor koalícióban kormányoztak az MSZP-vel, akkor ugyancsak messze elkerülték ezt az elméletet. Ott tartottak be, ahol lehetett és kötötték a kerekeket, ami legtöbbször szórakozásszerűnek is tűnt. "Stefan" kommentárja igen találó és gratulálok!
Bálint úr pedig cirógassa szép emlékeit.
Szömörcsög | 2011. március 12. | 15:02:15
Érdekes, tanulságos gondolatok. Reméljük azért, ha a későbbi demokratikus ellenzéket, ha nem is MSZP-nek, vagy LMP-nek fogják hívni, lesz majd valaki.
Hogy ezeknek a demagóg, cinikus, hatalom ittas lényeknek legyen ellensúlya...
Szerintem lesz. Ha más nem, az idő megoldja...
Gondoljunk csak arra, mi lenne ha Homlokék most nem nyertek volna kétharmaddal.
Amilyen ezeknek a személyisége, minden bizonnyal minden baj forrását arra vezetnék vissza, hogy nem lett meg a kétharmaduk.
Most, hogy ez meglett ezt már így sose tudják megtenni, még 3 évet biztosan át kell vészelnie a Köztársaságnak.
De az ember miből tanulhatna leginkább, ha nem a saját hibájából?!
rózsafa | 2011. március 12. | 15:00:25
Dommage! Korábban Debreceni azzal volt elfoglalva, hogy kicsit szétverje az MDF-et... aztán amikor kitették, akkor szeretett volna fideszes lenni, de azok meg nem vették be.. no ezt nem lehet Orbánnak megbocsátani, különösen azóta nem mióta kiderült, hogy még társutasként se tartanak rá igényt.
Dommage | 2011. március 12. | 14:59:45
(folytatás megint, mert ki tünteti el a karaktereket? A karaktergyilkos NOL talán?)
hogy "libsi" pártját átfazonírozza keresztyén nemzeti középosztályi Töhötöm-szövetséggé. Az 1994-es választásokat nem a liberális sajtó döntötte el, hanem a nyugdíjasok, akik kézbe sem vették soha a Magyar Hírlapot. A nyugdíjszelvény rajta az összeggel hatásosabb olvasmány ezer vezércikknél.
Még egy gondolat: a nemzeti gondolat erőltetése az Antall- vagy akkor már Boross-kormánynál is fiaskó volt. Kedves Aripeit, tisztelt manipul, jobban oda kellene figyelni az átlag- és kisemberekre, arra, miről beszélnek a nyugdíjasok az orvosi rendelő várójában vagy a buszmegállóban. A történelem ott formálódik.
estuvo | 2011. március 12. | 14:59:00
Stefan, szerintem nem úgy van az! Hogy mi és meddig maffia, ez nehezebb kérdés. Nem átkozódásról lenne szó szerintem, hanem arról, hogy teljesen és véglegesen hiteltelen emberek (Magyar Bálint például) szájából még a legnagyobb igazság is az ellenoldal malmára hajtja a vizet. Ezzel, bármit is ír, a jelenlegi állapotokat konzerválja, sőt, megkockáztatom, súlyosbítja.
estuvo | 2011. március 12. | 14:58:05
Még valami: nem sokan vannak, akik Magyar Bálintnál többet tettek az oktatás, a kultúra, az erkölcs teljes szétzilálásáért ebben az országban. Én jobboldali konzervatív vagyok, és nagyon nem tetszik az orbáni "új világ". A magyar bálintok minden megnyilvánulása viszont újabb ezreket hajt át az orbáni táborba, vagy erősíti meggyőződésüket, hogy bármit, csak SZDSZ-t, vagy hasonlót soha többé!
estuvo | 2011. március 12. | 14:56:28
Persze, hogy zilálja (zilálta most már). Intézkedéseivel, hozzáállásával, korrupciógyanús megrendeléseivel, egész habitusával. Nem csak ő zilálja, persze, de nála inkább kevesen.
rózsafa | 2011. március 12. | 14:56:20
Kedves stafan! Akkor ragadja meg a lehetőséget és vegye át az MSZP irányítását. GYF-et küldje Klárika szoknyájára, MB-nek magyarázza meg, hogy foglalkozzon vagy a mucuskával, vagy a családjával...és még csak ne is írjon..Mert ezekkel nehéz lesz. Demokratikusan meg különösen, hiszen nem demokraták.
Dommage | 2011. március 12. | 14:53:55
manipul | 2011. március 12. | 14:22:00
"Debreczeni József: Orbán Viktor c. könyve Osiris kiadó 2002. 239 oldal. „De vannak ennek az elképesztő öntudatnak ennél sokkal durvább megnyilvánulásai is. Azé a Gádor Iváné, aki a Magyar Hírlap vezérpublicistájaként 1993 szeptemberében a Visegrádról Budapestre tartó Médiahajó fedélzetén a sokadik pohár után úgy este tíz körül az arcába mondja pár elképedt fideszesnek: Mi csináltunk belőletek nagy pártot. De most összegyűrünk és visszadobunk titeket oda, ahonnan egykor előszedtünk: a szemétkosárba."
És a Fidesz népszerűsége 40%-ról 8%-ra esett. Így néz ki a liberális szólásszabadság"
Ha Debreczeni mostanában bérretteg és badarságokat ír, miért kell elhinni azt, amit lelkes orbánista korszakában írt? A Fidesz az 1994-es választásokon nem a "liberális" szólásszabadság miatt hasalt el (nem kicsit, nagyon), hanem mert akkor élte meg liberális (pontosabban szabadelvű) korszakának csúcsát. Aki egy icipicit is emlékezik azokra az időkre, tudja, hogy a fideszesek szót emeltek a nyugdíjak fedezet nélküli emelése ellen, amivel magukra haragították a magyar társadalom legfélelmetesebb szavazórétegét. A nagymamák kedvenc pártjából lelketlen yuppie-horda lett. A már akkor is csekély olvasottságú MH-ban nagyon elvakult zsurnalisztának kellett lenni ahhoz, hogy ezt a "liberális" (ammeg mi?) sajtó művének tekintsék. A nyugdíjasok lelkesen szavaztak Gyulára, a Fidesz padlót fogott, a mostani miniszterelnökben pedig megérett az elhatározás, hogy l
estuvo | 2011. március 12. | 14:53:15
Még valami: nem sokan vannak, akik Magyar Bálintnál többet tettek az oktatás, a kultúra, az erkölcs teljes szétzilálásáért ebben az országban. Én jobboldali konzervatív vagyok, és nagyon nem tetszik az orbáni "új világ". A magyar bálintok minden megnyilvánulása viszont újabb ezreket hajt át az orbáni táborba, vagy erősíti meggyőződésüket, hogy bármit, csak SZDSZ-t, vagy hasonlót soha többé!
idétlen | 2011. március 12. | 14:52:48
Az ismert szófordulattal élve: a cikk nagyon jó, kár, hogy Magyar Bálint írta. Sajnos akármilyen jók a meglátásai, ő már nem szociológusként fog bevonulni a magyar panoptikumba.
Kedves Kocsobur/Aripeit stb.
Elhiszem, hogy ez a színvonal neked magas, és kifejezetten sajnálom, hogy a hangnem eldurvulásával súlyos deficit keletkezett e téren a jobboldalon. Ha nem figyelnéd, ez az elemző hang veszett el arrafelé (pl. Elek István egyszerűen elmenekült előle)
és igaz, páran megmaradtak még a dörzsöltebbek közül a Bayer-félék (Bayer Zsolt egyik, Népszabi magazinban közölt gyönyörű, irodalmi vénájú írását pl. máig kivágva őrzöm), de a többiek nagyrészt gyárilag alkalmatlanok az elemző publicisztikára. Egyszerűen nincs több érvetek a mocskoláson, anyázáson, zsidózáson, libsizésen kívül.
Úgyhogy ne itt koptasd szegény kurzorodat, hanem menj és onanizálj inkább a Heti válaszos kollégád a Ranschburg-ügyben elkövetett bocsánatkérő cikkén, és kapjál attól ínhüvely-gyulladást.
stefan | 2011. március 12. | 14:52:06
Nem tudtam, hogy az erkölcsöt az oktatási miniszter zilálja... Az ember mindig tanul.
estuvo | 2011. március 12. | 14:51:19
Kedves stefan, a "harmadik magyar köztársaság" nem szent tehén. Felszámolása nem tragédia. Köszönöm, hogy nem kell egyetértenünk, azért még inkább árnyalnék: a jelenlegi helyzetért a maszop-szadesz koalának nem jelentős, hanem kizárólagos felelőssége van.
rózsafa | 2011. március 12. | 14:50:43
wagabond!
Ez nem "hagyás", hanmem kormányzés kérdése volt... Hagyni nem hagyták volna. de olyan s@rul kormányoztak, hogy annak ez lett a következménye. Ezt se akarták, de nem tudták jobban csinálni. Ezért is csodálkozok, azon, hogy most mennyire tudják azt, amit tenni kéne.4 + 8 évük volt rá, hogy tegyék..:) Miért nem tették???Megmondom: mert ENNYIRE "FUSSA" NEKIK. Szöveg van, kormányzási képesség meg nincsen.
estuvo | 2011. március 12. | 14:47:07
Még valami: nem sokan vannak, akik Magyar Bálintnál többet tettek az oktatás, a kultúra, az erkölcs teljes szétzilálásáért ebben az országban. Én jobboldali konzervatív vagyok, és nagyon nem tetszik az orbáni "új világ". A magyar bálintok minden megnyilvánulása viszont újabb ezreket hajt át az orbáni táborba, vagy erősíti meggyőződésüket, hogy bármit, csak SZDSZ-t, vagy hasonlót soha többé!
stefan | 2011. március 12. | 14:47:01
estuvo, lehet, hogy pontatlanul fogalmaztam, nekiszaladok még egyszer: számomra jelenleg az a legfontosabb, hogy a szőlőbányász és csapata ámokfutása - lehetőleg demokratikus mozgalom hatására - befejeződjék. Magyar Bálintról is sok rosszat (meg némi jót is) gondolok, meg az egész maszop-szadesz koaláról - jelentős felelősségük van szerintem e banda hatalomra jutásában -, ám a harmadik megyar köztársaságot nem ők számolták fel, hanem viktátor. De van egy jó hírem is: velem nem kötelező egyetérteni:))
Dommage | 2011. március 12. | 14:43:46
folytatás: hogy "libsi" pártját átfazonírozza nemzeti keresztyén középosztályi Töhötöm-szövetségre.
Az 1994-es választásokat azok döntötték el, akik véletlenül sem fogtak kézbe Magyar Hírlapot. A nyugdíjasok. A nyugdíjszelvény rajta az összeggel hatásosabb olvasmány ezer vezércikknél.
Dommage | 2011. március 12. | 14:39:50
manipul | 2011. március 12. | 14:22:00
"Debreczeni József: Orbán Viktor c. könyve Osiris kiadó 2002. 239 oldal. „De vannak ennek az elképesztő öntudatnak ennél sokkal durvább megnyilvánulásai is. Azé a Gádor Iváné, aki a Magyar Hírlap vezérpublicistájaként 1993 szeptemberében a Visegrádról Budapestre tartó Médiahajó fedélzetén a sokadik pohár után úgy este tíz körül az arcába mondja pár elképedt fideszesnek: Mi csináltunk belőletek nagy pártot. De most összegyűrünk és visszadobunk titeket oda, ahonnan egykor előszedtünk: a szemétkosárba."
És a Fidesz népszerűsége 40%-ról 8%-ra esett. Így néz ki a liberális szólásszabadság"
Ha Debreczeni mostanában bérretteg és badarságokat ír, miért kell elhinni azt, amit lelkes orbánista korszakában írt? A Fidesz az 1994-es választásokon nem a "liberális" szólásszabadság miatt hasalt el (nem kicsit, nagyon), hanem mert akkor élte meg liberális (pontosabban szabadelvű) korszakának csúcsát. Aki egy icipicit is emlékezik azokra az időkre, tudja, hogy a fideszesek szót emeltek a nyugdíjak fedezet nélküli emelése ellen, amivel magukra haragították a magyar társadalom legfélelmetesebb szavazórétegét. A nagymamák kedvenc pártjából lelketlen yuppie-horda lett. A már akkor is csekély olvasottságú MH-ban nagyon elvakult zsurnalisztának kellett lenni ahhoz, hogy ezt a "liberális" (ammeg mi?) sajtó művének tekintsék. A nyugdíjasok lelkesen szavaztak Gyulára, a Fidesz padlót fogott, a mostani miniszterelnökben pedig megérett az elhatározás, hogy l
estuvo | 2011. március 12. | 14:39:02
Stefan, szerintem nem úgy van az! Hogy mi és meddig maffia, ez nehezebb kérdés. Nem átkozódásról lenne szó szerintem, hanem arról, hogy teljesen és véglegesen hiteltelen emberek (Magyar Bálint például) szájából még a legnagyobb igazság is az ellenoldal malmára hajtja a vizet. Ezzel, bármit is ír, a jelenlegi állapotokat konzerválja, sőt, megkockáztatom, súlyosbítja.
manipul | 2011. március 12. | 14:29:36
Már látszik az SZDSZ tendencia. Miután a szoclib koalíció processzoraként végigvezényelték (volna) az ország IMF alá hajtását, és csúnyán belebuktak, egy darabig hallgattak. Kb. addig, amíg az emberek elfelejtik az SZDSZ kulcsszerepét és a múltbéli bajok már csak az MSZP-re hárulnak. Ebben egyébként tevékenyen részt is vesznek és úgy rongálják az MSZP-t, mintha nem együtt pusztítottak volna. Mindig is a "hűség" bajnokai voltak.
Ahogy Horn Gábor mondotta volt, engem nem az ország sorsa érdekel, hanem az SZDSZ-é. Nagy hazafi!!!
Most már eltelt a felezési idő és újra elkezdenek sugározni.
stefan | 2011. március 12. | 14:26:09
Nem kedvelem Magyar Bálintot, de ettől még e maffiás kórkép igaz. Természetesen szívesen látnám, hogy a szadesz előáll és elnézést kér sok dologért, amit megtett, és sok olyanért, amelyet nem tett meg, de ettől még a ma narancsos színben pompázó maffiától kell megszabadulnunk, ha élhető országot akarunk. Átkozott legyen a koalíció, hogy nem volt képes megállítani arturo ui és csapata hatalomátvételét, de az átkozódásnál ma fontosabb uiék bukása, és az, hogy lehetőség szerint demokratikus erő buktassa meg őket.
manipul | 2011. március 12. | 14:22:00
"Egy képviseleti demokráciában, hogy a polgár választani tudjon, s választását politikai cselekvésen keresztül artikulálhassa, szólászszabadságra..."
Mondá Magyar Bálint a morális fáklya.
A valóság ezzel szemben:
Debreczeni József: Orbán Viktor c. könyve Osiris kiadó 2002. 239 oldal. „De vannak ennek az elképesztő öntudatnak ennél sokkal durvább megnyilvánulásai is. Azé a Gádor Iváné, aki a Magyar Hírlap vezérpublicistájaként 1993 szeptemberében a Visegrádról Budapestre tartó Médiahajó fedélzetén a sokadik pohár után úgy este tíz körül az arcába mondja pár elképedt fideszesnek: Mi csináltunk belőletek nagy pártot. De most összegyűrünk és visszadobunk titeket oda, ahonnan egykor előszedtünk: a szemétkosárba."
És a Fidesz népszerűsége 40%-ról 8%-ra esett. Így néz ki a liberális szólásszabadság
estuvo | 2011. március 12. | 14:09:01
Csak most olvastam, 1000%-ban egyetértek Dommage kollégával. Akkor lehetne csak egy kicsit is hiteles MB, ha előbb részletesen elemezné saját tevékenységét is. Hiszen előbb a valóságtól fényévekre eltávolodott balliberális szellemi elit szekundált hűségesen Hornnak, Meggyesinek, Gyurcsánynak, Bajnainak, mindenkinek, akitől pénzt remélhetett. Most sem az ország sorsa fáj nekik, nem egy percig sem.
estuvo | 2011. március 12. | 13:58:20
Magyar Bálint elemzése tényleg briliáns. Van azonban egy problémája: képtelen szembenézni azzal, hogy ő maga milyen tevékeny cselekvő részese volt a helyzet kialakulásának. Néhány szelíd, megértő szóval átlendül pártja,az SZDSZ és annak bűntársa, az MSZP történelmi felelősségén:"az utódpárti kisebbrendűségi érzéssel terhelt, a liberálisok túlbefolyásától tartó és oligarchikus struktúrájával korlátozottan cselekvőképes MSZP". Micsoda jóindulatú ködösítés! Micsoda szeretetteljes ignorancia az országot tragikus eredményekkel 12 évig kormányzó MSZP-SZDSZ koalíció iránt! Mintha a volt miniszter úrnak (aki most természetesen elfogulatlan elemző) személyesen semmi komoly felelőssége nem lenne az ügyben! Mintha nem ők segítették volna elő kapzsi, szemfényvesztő, a társadalmi, politikai realitásokat figyelembe nem vevő, az egész ország számára egyértelmű rablógazdálkodásukkal a tagadhatatlanul autokratikus kurzus kényszerű eljövetelét! Nem vitatom MB elemző képességét. Igaza is van a következtetéseket illetően. Csak a premisszák félelmetesen egyoldalúak.
vidok | 2011. március 12. | 13:48:27
Moderálási alapelvek- komment törölve -
latyek | 2011. március 12. | 13:07:12
Első olvasat és reakció:azért az egy mondatért,hogy a Gyurcsány neki nem kell- túl sok és jó szellemi befektetést csinált Magyar Bálint!Tudnillik, minden jó, vagy igaz, amit ír ,vagy elemez vagy mond -majdnem - egyet kivéve -miért ne vitatkozhatna az új balközép megváltó a Gyurcsánnyal?Mert MB utálja Gyurcsányt?
Kettő: a felfogott -sőt -jónak tartott elemzés helyett nem kellene azt mondani Viktornak -meztelen a király !
De mintha egyre több lenne a Kisorbán Viktor.Ahogy volt-lett Sztalin,Horthy v. Kádár idején.A mimikri és a hatalom!Vagy a hatalmi mimikri.Már nagyon lent van - a legalsó szinteken is ott teremtek a Kisorbán Viktorok.Kár,hogy a szdsz-re és a kormányzati tevékenységre még nem volt Magyar Bálintnak érkezése-kÍváncsian várom az elemzést.Azt is!Ha még megjelenhet a közeljövőben-aztán meg a Demszky-Rajk ráérnek esetleg szamizdat-De az SZDSZ tündöklése és bukás Magyar Bálint szemmel igazán érdekel.Talán másokat is.Mert a legsikeresebb liberális politikus Magyarországon - Magyar Bálint és Gyurcsány Ferenc volt 90 után.És hol van már a liberalizmus?
venember | 2011. március 12. | 12:56:14
Aripeit | 2011. március 12. | 12:36:53
"Látni rajta majdnem az összes ótvar hazugságot, amivel etették a népet 2002-ben"
Aripeit, a stílus maga az ember. Még ha pártember, akkor is. Még ha fideszes pártember akkor is. A hozzászólásod színvonala kiegészíti a cikkét. Az 100%, a tied meg nulla.
venember | 2011. március 12. | 12:52:27
wagabond53 | 2011. március 12. | 12:20:14
Dommage | 2011. március 12. | 12:20:11
Így van. Az elemzés kiváló, alig lehet belekötni, de ezen lépjünk túl. Az SZDSZ és a liberális értelmiség felelőssége a jelenlegi helyzet kialakulásában és megoldatlanságában elháríthatatlan, ugyanis
- Azt az MSZP-t amortizálták le felelőtlen, tojásfejű és sokszor erőszakos viselkedésükkel, amely bevitte őket a hatalomba és ennek a kurzusnak a kárait legalább részben csökkenthette volna. A FIDESZ gátlástalan ellenségképzése és az MSZP álbaloldali, tutyimutyi viselkedése mellett ők is ugyanolyan felelősek. Ha akkor is látták, miért nem tettek valamit?
- A jelenlegi helyzet nemcsak abban kedvez a FIDESZ-nek, hogy szétverte az ellenzéket és a 2/3 miatt kiépítheti a pártállamot, hanem azért is, mert semmilyen reális, elfogadható alternatíva nincs a polgárok számára. Vezért nyilván nem lehet kinevezni, de megoldást lehetne adni. És ha a megoldás csak annyi, mint amit Bauer úr mondott, hogy "most mát csinálják végig", akkor ez csak annyit jelent, hogy a prominens értelmiséget változatlanul csak saját álláspontja érdekli és nem az ország sorsa. Ami Horn úr beszólása óta számomra világos.
kimitake hiraoka | 2011. március 12. | 12:47:08
Moderálási alapelvek- komment törölve -
agyag | 2011. március 12. | 12:43:01
Aripeit-jó az írás,nyilvánvaló hogy nem önnek lett szánva.Inkább olyanoknak érdemes elgondolkodni ezen akik képesek kívülről szemlélni ezeket a sajnos láthatóan nagyon rossz irányba tartó folyamatokat.
-Egy kérdés.Ha az író ilyen jól látja ezt az egészet akkor miért nem tett ellene semmit amikor megvolt a politikai hatalma,lehetősége?
Aripeit | 2011. március 12. | 12:36:53
Moderálási alapelvek- komment törölve -
afrodite | 2011. március 12. | 12:35:40
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Dommage | 2011. március 12. | 12:22:36
Helyesbítek, ezer éve.
wagabond53 | 2011. március 12. | 12:20:14
Ha ennyire pontosan látszódott minden, miért nem tudott az SZDSZ kicsit is farokként működni? Ők inkább szerették csóválni a kutyát. Babarczy Eszter, aki a liberálisok holdudvarába sorolható nem látta mi készül, mikor tapsikolt a Fidesz 2/3-nak és a választás előtt még erősen kívánta is? Erre a mai helyzetre sajnos már csak az Illés nóta rímel "Miért hagytuk , hogy így legyen?"
Dommage | 2011. március 12. | 12:20:11
Még van egy kis idő, mielőtt ideér Aripeit kolléga és teljes Sonderkommandója, tehát érdemi mondandót is ki lehet fejteni. (Bár "A megfélemlítés eszköztára" fejezetben rá lehet ismerni kormányoldali profi kommentelők technikájára is.)
Magyar Bálintnak sokban igaza van. Fájdalmasan igaza. De kicsit bővebben kitérhetett volna az MSZP-SZDSZ koalíció vétkeire is, amely jórészt a mostani állapotokat eredményezték. Neki is látnia kellett (volna), hogy a pártjára és a kormányára telepedő érdekkörök miként ássák alá hasonlóan lesújtó eredménnyel annak morális tekintélyét, milyen technikákkal működött az intézményesített lenyúlások rendszere, milyen reményeket fűztek a "nagykoalíciós" megoldásokhoz, amikor a Fidesz is benne a "buliban". Szóval hiányzik egy igényes, kritikus politikai-szociológiai szembenézés a hibákkal és a bűnökkel.
A permanens szellemi "hideg polgárháború" folytatása ugyanis kétségbeejtő eredményekhez vezet majd. Beleértve azt is, hogy a politikai opponens démonizálása, kriminalizálása, kirekesztése a nemzetből vagy a demokratikus nemzeti közösségből ugyanolyan bűn (és önbecsapás), mint amit joggal lehet kritizálni a Fidesz oldalán is.
Aztán meg megint Mohács, Mohács... Lehet Adyt olvasni, száz éve ugyanez a helyzet.
rózsafa | 2011. március 12. | 12:16:08
Úgy látszik, hogy a NOL azoknak az SZDSZ-es áértelmiségieknek a csapdájába esett, akik sikeresen érték el az SZDSZ megsemmisülését és az MSZP mai tragikus állapotát.
|