helybéli | 2011. február 24. | 18:49:18
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Fel,vidék! | 2011. február 21. | 08:30:21
Érdekes cikk, csak azt nem tudom, hogy a népszabóban miért mindig a magyarok közösségtudatát akarják rongálni?
Ugyanis megosztottság nem csak nálunk van, de mindig ezt emelik, sulykolják itt (is)...
Példaként felhozhatom:
- Németország Oszi-Weszi ellentétjét, vagy a német kontra bevándorlók törést
- Olaszország: gazdag északiak, mafifiózó, szegény ,lustta déliek
- Franciaország: franciák, bretonok, korzikaiak, arab bevándorlók
- Izrael: ortodoxok, neológok, haszidok, zsidók és palesztinok
- Spanyolország: spanyolok, baszkok, katalánok
- Nagy-Britania: angolok, írek, skótok, wales-iek
stb...
Mindehol van megosztottság, itt ezekről itt nem szól a fáma, mindig csak a magyarokba akarják belesúlykolni, hogy megosztottak, és csak ők (pardon mi), senki más a világon...
Hát nem.
rezvirag | 2011. február 20. | 22:59:31
Moderálási alapelvek- komment törölve -
venember | 2011. február 20. | 18:03:57
:))) Hogy van a nagypapa? Még mindig szeretné az út széli fákra akasztani a kommunistákat?
Ami pedig a hozzászólásodat illeti, az előző időszak kormányzati költségeiből mi is volt az, ami felesleges volt? Tételesen, ha lehetne, beleértve azt is, hogy a FIDESZ még a vizitdíjat is megfúrta, pedig az csak 300 Ft volt... csak ki kéne hozni valahogy azt a 4000 milliárdot, ha egyáltalán annyi...
Én nem voltam felelős az előző időszak kormányzati cselekedeteiért, te sem a mostaniért. Volt egyébként, amivel egyetértettem és volt, amivel nem. Ez egyébként most is így van, csak az arányok változtak és a 2/3. Az meg, hogy szavaztam-e és éppen kire, magánügy.
castadiva | 2011. február 20. | 17:26:47
Moderálási alapelvek- komment törölve -
venember | 2011. február 20. | 17:08:40
Folyt.
"Ha a Fidesz 2006-ban nyert volna, akkor a Fidesz képes lett volna elkerülni azt a káoszt, amibe a Gyurcsányék sodorták az országot, "
:)) Ha a FIDESZ képes lett volna elkerülni a pénzügyi likviditási világválságot, amikoris 1 nap alatt eltűnt a világból a pénz közel 20%-a, akkor az csak egy módon lett volna lehetséges, miszerint ez a pénz akkor a FIDESZ-nél volt... :)))
Ébresztő, kolléga.
Le kéne venni a narancssárga szemüveget, ideje.
venember | 2011. február 20. | 17:08:04
Alienhunter | 2011. február 20. | 11:48:58
"Érhető, hogy egyesek még ma is ilyen hülyeségeket gondolnak, mert a szenilitás azzal jár, hogy a rövidtávú memória egy két percnél tovább nem működik, de mindenre emlékszik, amit gyerekkorában tanult..."
:))
Van olyan, aki egyáltalán nem tanult, csak a pártpropagandát olvassa. Mint a régi szép időkben. De egy újszülöttnek mniden vicc új.
Ajánlott olvasnivaló:
http://hirszerzo.hu/belfold/20110208_foldbirtokos_kepviselok_parlament
http://nol.hu/lap/mo/20110210-birtok__lakas__belyeggyujtemeny
http://www.a100leggazdagabb.hu/
"A lényeg az, hogy a kormányváltáskor a Fidesz csak sejtette, hogy mekkora csődtömeget hagytak maguk után a szocik, és azt sem sejtették, hogy mekkora kötelezettségvállalásokat írtak alá közvetlenül a választások előtt és az után is."
A FIDEDSZ benne volt a költségvetési bizottságban, teljesen tisztában volt az ország helyzetével. Különben ugye hogyan is készült volna fel a kormányzásra? :)))
Varga úr egy darabig bepróbálkozott a csontvázakkal a szekrényben, csak aztán letettek róla - helyesen - mielőtt teljesen bedöntötték volna a forintot; kiderült, hogy rendben van az államháztartás. Legfeljebb a választási ígéretek miatt borult meg a gazdagoknbak adott adókedvezmények miatt... nem volt ez még olyan régen, emlékszünk.
"Ha a Fidesz 2006-ban nyert volna, akkor a Fidesz képes lett volna elkerülni azt a káoszt, amibe a Gyurcsányék sodorták az országot, "
:)) Ha a FIDESZ képes lett volna elkerülni
venember | 2011. február 20. | 16:50:16
bozsós | 2011. február 20. | 12:02:49
"Tyű! A nemzeti nagytőke biztos betapsolt annak, hogy a honvédelmi törvény módosítása után bárkinek lehet zárolni a vagyonát"
:))). Van jó oligarcha meg rossz oligarcha. Jó oligarcha az, aki támogat minket: Csányi, Széles, Demján? Garancsi és még sokan mások, akik a tribünön ülnek vagy a háttérben tárgyalnak. Rossz oligarcha meg az, aki nem, mint elég kevesen a nagytőkések közül. Ezek aztán megnézhetik magukat, rajta vannak a listán és elég egy hiba...
"Nagyon megtiszteli Orbánt, ha valamilyen hosszú távú koncepcióval rendelkező politikusnak láttatja."
Én ilyent sose mondtam. Csak annyit, hogy a gazdagok adócsökkentésének fedezetbiztosítása le volt zsírozva. Először el akarták engedni a hiányt, az nem ment. Az IMF ügyet belső marketingre használták fel, az mnyp-k pénze meg ott hevert, csak le kellett hajolni érte. A 2/3 birtokában ez nem jelentett problémát. Persze ezzel nem azt mondtam, hogx jogos volt. Legfeljebb "célravezető", ha valaki nem finnyás.
Xavi | 2011. február 20. | 15:35:52
csökkentjük a képviselők fizetését, mondjuk 200 ezerrel...és akkor egy évben spórolunk 926 milliót :)
rezvirag | 2011. február 20. | 15:11:55
Moderálási alapelvek- komment törölve -
bozsós | 2011. február 20. | 15:10:55
rezvirag | 2011. február 20. | 14:41:32
Gondolom ezt a sok kincstári optimizmust külföldről sugározza, mert itthon talált volna ékezetes klaviatúrájú gépet is. Onnan bizonyára jobban látszik.
rezvirag | 2011. február 20. | 15:04:28
Moderálási alapelvek- komment törölve -
bozsós | 2011. február 20. | 14:48:09
klanhaboru | 2011. február 20. | 14:27:07
Az ön elméletéről a magyar társadalom kétféle emberre történő felosztásáról egy Faludy által megírt anekdota jut eszembe.
Faludy rendkívül lelkes volt, mikor látta az 1945 május 1-i felvonulást és örült, hogy ilyen sokan hitet tettek a magyar progresszió mellett. Valamelyik szociáldemokrata elvtársa megjegyezte, hogy ennyien voltak fél évvel ezelőtt is jelen, mikor Szálasit beiktatták.
De azok mások voltak - mondta Faludy.
Nem, ezek ugyanazok az emberek - válaszolta ez a hazai szociáldemokrata.
Nem úgy van, hogy az emberek fele rossz, a másik jó anyagból van gyúrva. Ebből is vannak, meg abból is. Az már a történelem vihara dönti el, hogy kiből mit hoz ki. Ez persze nem menti az embert az egyéni felelősség alól, mert a rossz melletti döntés mindig az egyén felelőssége.
rezvirag | 2011. február 20. | 14:41:32
Moderálási alapelvek- komment törölve -
klanhaboru | 2011. február 20. | 14:27:07
. De mi mindenkit szeretünk és befogadunk, - mert magyarok vagyunk és a jöttmenteket is magyarnak fogadjuk el, - ha magyarul beszél, és velünk tart.
klanhaboru | 2011. február 20. | 14:26:31
Zsidóüldözés, mint minden más idegen elleni üldözés, Európa sok országában felütötte fejét. A holokausztot azonban a bajor-osztrák és „mi magyarok” vonal találta ki és vitte végbe. A magyaroknak ezt kellene felismernie! Igen! Sajnos, itt ringott, ebben a vonalban a fasizmus bölcsője (és nem pl. Szászországban). A mi fasisztáinknak valamiért nem tetszik, ha valaki holokausztról beszél, vagy fasisztának nevezi azokat, akik a fasisztákkal azonos nézeteket vallanak.
Magyarországon sok magyar volt, aki még a veszélyt is vállalva mentette a zsidókat, vagy legalábbis nagyon sajnálta őket. És legalább annyian vannak a „mi magyarok”, akik akkor sem sajnálták, és most is utálják a zsidókat, cigányokat, idegeneket. Pedig nagyon egyszerű, tarts önvizsgálatot! Nézz tükörbe! Ha utálod a zsidókat, a cigányokat, kicsit a szlovákokat és románokat, és legszívesebben ki tudnád őket üldözni a mi 1000 éves honunkból, akkor te a „mi magyarok” közé tartozol, és a célotok a magyarok leigázása, európainak mondott, de bajor-osztrák gondolkozásúvá tétele. És ne sértődj meg, ha időnként fasisztának neveznek, mert azonos a gondolkodásmódod velük (vagy lehet, hogy az is vagy?)!
A magyarok még most is szívesen fogadnak be bárkit népükbe. Sokan vagyunk mi is, csak nem bizonygatjuk naponta, hogy magyarok vagyunk, mert ez természetes számunkra. Csak annak kell állandóan magyarságát bizonygatni, akinek kérdéses még önmaga előtt is. De mi mindenkit szeretünk és befogadunk, - mert magyarok vagyunk és a j
klanhaboru | 2011. február 20. | 14:26:08
Viszont a „mi magyarok” együtt jöttek be István királyunkkal és a bajor-osztrák hódítókkal. Azóta próbálják megszállni, elfoglalni, sajátjuknak tekinteni e hont. Büszkén viselik az Árpád-sávot, e bajor-osztrák szimbólumot. Sok támadás érte hazánkat. Miután kivéreztettünk, mindig jött ez a vonal, és mindig elég sok támogatót talált az itt élő rokonságban. Így volt ez a török hatalom bukása után is. Akkor kezdte ez a vonal kitalálni a magyar történelmet. Mária Teréziának érdeme, hogy bevezettette az iskolarendszert, de hát azt nem várhatjuk el tőle, az iskolákban olyan történelmet tanítsunk, hogy török nép volt az ősünk, és a Rákóczi ami magyar!? Vagy később, a szabadságharc után, amikor megint az osztrák vonal tiporta sárba a magyart, ugye nem várjuk, hogy ezt beismerje? Ez az a vonal, amelynek sikerült elhitetni, hogy nem Horthy íratta alá Trianon, hanem a zsidó és kommunista vonal, a Kommün. Az, amely egyedül próbálta meg útját állni a románoknak és szlovákoknak, ellentétben Horthyval, aki velük vonult be.
klanhaboru | 2011. február 20. | 14:25:51
Tudomásul kellene venni, hogy ebben az országban kétfajta magyarság is lakozik. A magyarok, és a „mi magyarok”.
A magyarok egy toleráns nép. Toleráns és mindenkit befogadó nép. Befogadta a kunt, a szerbet, a horvátot, a szlovákot és a németet is. Bárkit, aki hajlandó volt nyelvét és nyelvével együtt gondolkozását is megtanulni. Annyira befogadta, hogy akár királyt is csinált belőlük. Ennyire toleráns és demokratikus a magyar. Befogadta a zsidót is, részben azért, mert együtt foglalta el vele a hont. A zsidóság igen sokat köszönhet a magyar népnek, hogy megmaradhatott és hont nyerhetett e hazában. Nézzetek csak körül! Hány országban érvényesülhetnek a zsidók a történelemben, a haladásban és a mindennapi létben, oly arányban, mint a toleráns magyar nép körében? Ha akarod, megtartod hited, ha akarod úgy beolvadsz, hogy senki nem tudja származásod.
bozsós | 2011. február 20. | 14:17:16
Alienhunter | 2011. február 20. | 12:15:43
"A JÓLÉTI RENDSZEREKET NEM LEHET EGYIK PILLANATRÓL A MÁSIKRA MEGVÁLTOZTATNI. AZ OLYAN VOLNA, MINTHA AZ ÚSZNI NEM TUDÓKAT BELÖKNÉK A VÍZBE." Eltelt a kormányváltás óta 8 hónap. Azért legalább már terv szerint ki lehetett volna találni valamit, nem? Amit ír azt akár az előző ballib vezetés is mondhatta volna (mondta is), aztán soha nem történt semmi.
bozsós | 2011. február 20. | 14:12:58
Alienhunter | 2011. február 20. | 12:17:59
"CSAK ANNYI A KÜLÖNBSÉG, HOGY AZT A BANKÁROK FORGATTÁK.." Ebből több minden következett. Egyrészt a nyugdíjam fedezetét nyomon követhettem + választhattam magamnak más szolgáltatót, ha nem voltam a korábbival elégedett. Másrészt választhattam egy szolgáltatónál különböző portfóliók között. A számla tartalma örökölhető volt.
Most az államra vagyok teljesen utalva. Ez az ígéret tudjuk, hogy nem sokat ér. Bármikor csökkenthető az ellátás (korhatáremelés, 13. havi nyugdíj elvétele), a nyugdíj erősen degresszív (nem arányosan nő a befizetett összeggel).
Abban igaza van, hogy kötelező volt fizetni, mivel volt egy megalapozott feltételezés, ha nem kötelező és nálunk alacsony a közbizalom (senki sem lehet biztos benne, hogy a tulajdonát mikor milyen sérelem éri) kevesen fizetnék be az összeget.
Az indok, hogy mégis az államira szavaztam az állami nyugdíj elmaradás mellett pont az volt, hogy tudom ez a rezsim, ha valamit tönkre akar tenni, simán megteheti, és nincsenek erkölcsi gátjai, hogy meg is tegye. Tehát csak akarat kérdése, hogy a maradék MNYP-ket tönkretegye.
ferkooo11 | 2011. február 20. | 13:21:39
Moderálási alapelvek- komment törölve -
zsiga60 | 2011. február 20. | 13:15:55
Alienhunter | 2011. február 20. | 12:55:38
"De látom."
Akkor, nézzen még mélyebben azok szemébe, akik futni hagyták az akkori időszak gaztetteinek elkövetőit. Úgy ítéljen, hogy nézze meg az ítélőt is. Egyformán koszos mindegyiknek a keze, csak az egyiknek van aki lemossa, hogy a másikéra rákenje. Ezt nem akarja Ön látni, de sebaj, ez van. A lojalitás mindenek előtt.
zsiga60 | 2011. február 20. | 13:03:54
"Ha a Fidesz 2006-ban nyert volna, akkor a Fidesz képes lett volna elkerülni azt a káoszt,"
Adjuk hálát, hogy nem úgy történt, mert a Fidesz akkori ígéretinek következtében nem csak káosz lett volna, hanem csőd is, ami felé most is sodorják az országot. Tanulhattak volna a Bajnai kormánytól, hogy miként kell gazdálkodni úgy, hogy a külföldiek is elismerően szóljanak országunkról. Nem úgy, mint pökhendiék, akiket csak a bizonytalanság jelzővel illetnek nap, mint nap.
Xavi | 2011. február 20. | 13:03:37
Alienhunter | 2011. február 20. | 12:52:07
senki nem lett volna képes elkerülni a világválságot...és ez pusztán feltételezés, hoyg talán Orbánék igen...
de az ország nem akarta Orbánékat a hatalomban...kérdés miért is?
Xavi | 2011. február 20. | 13:02:08
nagyapám mondta azt, ki megjárta a gulágot...
akkor lesz nálunk demokrácia, ha mind azok is eltűnnek a politikai életből, akik még csak tanultak akkor...
Alienhunter | 2011. február 20. | 12:55:38
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Alienhunter | 2011. február 20. | 12:52:07
Moderálási alapelvek- komment törölve -
zsiga60 | 2011. február 20. | 12:45:59
Alienhunter | 2011. február 20. | 12:25:15
Ne haragudjon, de ennyire naiv vagy egyáltalán nem látja át mi folyik mostanság kis hazánkban? Vagy csak egyszerűen nem mondhat mást, ezt küldték a központból.
Balango | 2011. február 20. | 12:38:59
"saman | 2011. február 19. | 07:39:31
Tényleg igaza van Gombár Csabának abban, hogy ez itt etnikai kirekesztés, vérre megy."
Így van. Egyelőre azonban még a mi vérünkre.
Balango | 2011. február 20. | 12:37:22
Miért "gazemberfelvetés"?
Igenis probléma, amivel valamit tenni kell.
Miután senki nem tesz semmit, törvényszerű volt, hogy valaki előáll ezzel a felvetéssel.
Tény, hogy ha egy adott településen a cigányság létszáma átlép egy határt, onnan biztosan eltűnik a nem cigány lakosság. Teljesen természetes, hogy erre a társadalom - különféle módokon - reagál.
Alienhunter | 2011. február 20. | 12:33:52
Moderálási alapelvek- komment törölve -
helybéli | 2011. február 20. | 12:26:10
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Alienhunter | 2011. február 20. | 12:25:15
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Alienhunter | 2011. február 20. | 12:17:59
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Alienhunter | 2011. február 20. | 12:16:56
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Alienhunter | 2011. február 20. | 12:15:43
Moderálási alapelvek- komment törölve -
helybéli | 2011. február 20. | 12:11:28
Moderálási alapelvek- komment törölve -
zsiga60 | 2011. február 20. | 12:10:54
Alienhunter | 2011. február 20. | 11:57:47
Ez az Ön meggyőződése.
Azért emlékezzen vissza arra is, hogy 1998-2002 között kinek és mihez aszisztált az MDF Dáviddal és Herényivel az élén. Ha ők akkor ellátják a tisztségükkel járó feladataikat, akkor a narancs szín még a szivárványból is eltűnt volna, akkora tisztítást kellet volna végre hajtaniuk. Ezért kell nekik is most a süllyesztőben lenni, nehogy beszélni tudjanak. Igaz a cinkosságért megérdemlik a büntit, de velük együtt kellene bűnhődni a cinkosaiknak is, akik még egymás kezét mindig fogják, de Bolykáét már elengedték.
bozsós | 2011. február 20. | 12:02:49
venember | 2011. február 20. | 11:36:58
"A jobboldal pedig a nemzeti nagytőke, a földbirtokos osztály (élén a fideszes képviselőkkel), a nagypolgárság és az Egyház, abból is leginkább a katolikus."
Tyű! A nemzeti nagytőke biztos betapsolt annak, hogy a honvédelmi törvény módosítása után bárkinek lehet zárolni a vagyonát. A földbirtokosok viháncolnak az örömükben, hogy jogi személy továbbra sem vehet földet. A leginkább katolikus Egyház meg annak, hogy megszűnik a rádióadójának sugárzása, és mindenhol a református egyház adója nyomul.
Veszélyes a deduktív gondolkodás a politikában. Megvan az elmélet (Orbán ősgonosz, és kizsákmányoló kapitalista) aztán kiszemelgetjük azokat a tényeket, amik ezt alátámasztják és figyelmen kívül hagyjuk, amik ezt nem támasztják alá.
Nagyon megtiszteli Orbánt, ha valamilyen hosszú távú koncepcióval rendelkező politikusnak láttatja. Szerintem fél éve például ő sem látta, hogy mi lesz az MNYP-kkel.
Alienhunter | 2011. február 20. | 11:57:47
Moderálási alapelvek- komment törölve -
bozsós | 2011. február 20. | 11:56:56
helybéli | 2011. február 20. | 11:46:09
Alienhunter | 2011. február 20. | 11:36:40
Én is nagyon drukkolok annak, hogy Alienhunter-nek legyen igaza, de a jelen helyzetben inkább helybéli-vel értek egyet. A jóléti rendszereket illetően semmi változás nincs. Annyi történt, hogy mivel nem állnak rendelkezésre külső források, elszedi a kormány onnnan a pénzt ahol talál. Megsarcolja a multikat és az MNYP-t.
Én is a 97%-ot gyarapítom, de nem önszántamból. Itt a választás az volt, hogy az állam nem ad nekem nyugdíjat (bár a TB járulékot azért beszedi), tetejében nem hagyott kétséget a felől, bármikor bevezet újabb nyugdíjjárulék lenyúlást, ha ezt a költségvetési folyamatok igénylik. Itt úgy volt szabad választás, mint a szocializmus idején, mikor szabad volt választani a Hazafias Népfront jelöltjei között.
Xavi | 2011. február 20. | 11:56:18
Alienhunter | 2011. február 20. | 11:48:58
lehet bminek az elkötelezett híve, de ugyanúgy támogatja a felső réteget, gondolj bele ebbe a hudenagyenjó létbe, amihez hozzásegített egy kis fizetéscsökkenéssel...
Alienhunter | 2011. február 20. | 11:48:58
Moderálási alapelvek- komment törölve -
helybéli | 2011. február 20. | 11:46:09
Moderálási alapelvek- komment törölve -
zsiga60 | 2011. február 20. | 11:45:26
Alienhunter | 2011. február 20. | 11:33:13
Köpönyeg forgatók mindig is voltak és lesznek. Ők azok aki mindig szeretnek az erőshöz dörgölődni, elvtelenek, csak a könnyű megélhetés számít nekik.
Volt aki " vakondnak " nevezte őket, de csak azért, mert éppen nem őhozzá simultak.
Sulaco | 2011. február 20. | 11:44:22
Az írás szép példája annak , hiába ért valaki egy problémát , ne próbálja ilyen rosszul közzétenni , mert csak bennfentes "rizsa" lesz belőle. "A legjobb barátod a szemétkosár" Robert Graves. Volt már jobb T. Gombár Csaba!
Alienhunter | 2011. február 20. | 11:40:13
Moderálási alapelvek- komment törölve -
avada | 2011. február 20. | 11:39:25
Moderálási alapelvek- komment törölve -
venember | 2011. február 20. | 11:36:58
bozsós | 2011. február 20. | 09:53:18
venember | 2011. február 20. | 09:35:53
"Hogy Orbán úr autokratikus rendszere kinek az érdekeit fogja képviselni (bal- vagy jobboldali) lesz-e, még nem dőlt el. "
Orbán úr a jobboldalt képviseli. Ezt a legautentikusabb forrásból tudjuk, tőle magától. Kivéve, ha nem tudja, hogy mit csinál, amit marhára kétlek.
A jobboldal pedig a nemzeti nagytőke, a földbirtokos osztály (élén a fideszes képviselőkkel), a nagypolgárság és az Egyház, abból is leginkább a katolikus.
Orbán úr intézkedései kizérólag azok érdekeit szolgálják, akiket képvisel, hülye is lenne mást támogatni. A multik adóztatását az állampolgárok fizetik meg, az mnyp pénzét kamatcsökkentésre fordítják és nem nyugdíjra, az adócsökkentés a felső 10000-nek jutott. És még folytathatnám.
Az ehhez felszolgált kommunikciós körítés más tészta. A támogatottak pénzt kapnak, a megvezetett egyebek meg ellenségképet. Az meg, hogy az egész kurzus mire emlékeztet engem, inkább el se mondom.
Alienhunter | 2011. február 20. | 11:36:56
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Alienhunter | 2011. február 20. | 11:36:40
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Alienhunter | 2011. február 20. | 11:33:50
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Alienhunter | 2011. február 20. | 11:33:13
Moderálási alapelvek- komment törölve -
legyetek | 2011. február 20. | 11:33:02
Moderálási alapelvek- komment törölve -
helybéli | 2011. február 20. | 11:27:51
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Kommandós Kolbász Bt. | 2011. február 20. | 11:17:22
Visszakapcsolták a kattintásgenerátort.... - fákkkkk
KG1947 | 2011. február 20. | 11:13:53
Gyurcsány tartja egybe az országot! Nem viccelek!
100%-os egyetértés eleve reménytelen,
de Gyurcsány ténykedése (a felé irányuló ellenszenv)
folyamatosan biztosítja a stabil 2/3-os kormányzási lehetőséget.
:)
bozsós | 2011. február 20. | 11:10:04
"A baloldal kirekesztette saját soraiból a nemzeti eszme iránt fogékony politikusokat (Pozsgai és társai, legutóbb Szili)" Kac-kac! Szűrös, Pozsgai és Szili saját elhatározásukból léptek ki, mert politikai pecsenyéjüket úgy gondolták, hogy eredményesebben tudják a másik oldalon sütögetni. Innen a nemzet iránti nagyobb fogékonyság.
Mit mondjak? A Fidesz is hosszú utat tett meg a "térdre, imához" beszólás után (90-es évek eleje), a mostani nagy nemzet iránti affinitáshoz.
Én minden kommentelő társamat óvok a magyar politikusok vagy aktuális pártpolitika iránti túlzott lelkesedéstől. Ezt senki sem érdemli meg szerintem. Politikusaink erkölcsei semmivel nem jobbak, mint a társadalmi átlag.
P_Guszti | 2011. február 20. | 11:02:05
Az egyetlen, ami összetarthatja (összetarthatta volna) a társadalmat, a nemzeti eszme, a nemzeti kultúra. Sajnos a baloldal a rendszerváltoztatási folyamat során és az után sem nem fogadta ezt el. Gondoljunk akár csak az antalli "lélekben 15 millió miniszterelnöke kívánok lenni" kijelentés heves támadására. A baloldal kirekesztette saját soraiból a nemzeti eszme iránt fogékony politikusokat (Pozsgai és társai, legutóbb Szili), és az élesen nemzetellenes SZDSZ vonalát tette magáévá. Ez a hozzállás ma is érvényes annak ellenére, hogy legutóbb már megszavazták az elszakított magyarság állampolgársághoz juttatásának lehetőségét.
Ez nem volt mindig így. 1990-től lehetőség lett volna a társadalom bizonyos mértékű egybetartására a nemzeti eszme alapján, politikai véleménytől függetlenül, ahogyan ez a legtöbb posztkommunista országban történt.
Kommandós Kolbász Bt. | 2011. február 20. | 10:18:22
"Miért, egyben van? – hangzik rögtön a viszontkérdés."
Nekem úgy tűnik a cikk célja az árkok mélyítése.
kic-KING | 2011. február 20. | 09:56:25
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Imre_32 | 2011. február 20. | 09:54:22
Bizony a kölcsönös utálat adja, ha nem is a lényegét a magyar társadalomnak,de mondhatni éltető erejét.Itt van a mi Viktorunk esete is.Neki lassan kilenc éve nem kellett semmilyen programot az asztalra letegyen,mégis kétharmada lett.Na azért ezt csak nálunk lehetett megtenni. Ha ezen nem változtatunk kétségtelen,hogy a szakadék szélére jutunk.Bizony ameddig mindenki minisztere tyúktolvajokra,semmirekellő liberálisokra,filozófusokra,másképp gondolkodókra tagolja és tagoltatja az országot addig csak a széthúzás lehet az osztályrészünk.Itt csak a nép,vagy a társadalom utasíthatja el ezt a politikát.Ekkor használhatjuk teljes valójában ezt a szót "Társadalom".
bozsós | 2011. február 20. | 09:53:18
venember | 2011. február 20. | 09:35:53
Ki állította, hogy csak baloldalon létezik az egységes társadalom eszméje. A történelem jócskán produkált jobboldali diktatúrákat is. Hogy Orbán úr autokratikus rendszere kinek az érdekeit fogja képviselni (bal- vagy jobboldali) lesz-e, még nem dőlt el. Egyrészt gesztust tett a középosztály felé (SZJA csökkentés), másrészt meg is sarcolta azt (MNYP befektetések államosítása). A másik oldalon nem nyúlt a baloldal szent teheneihez (nyugdíj, segélyek, családi pótlék). A multik adóztatása meg kifejezetten kommunisztikus intézkedés.
Egyenlőre úgy látom, hogy Orbán mindenki apja szeretne lenni, baloldaliasan fogalmazva még nem kényszerült arra, hogy az új berendezkedésnek kategórikus "osztálytartalma" legyen.
venember | 2011. február 20. | 09:35:53
Gombár úr, az országhatár. De nem mindenkit és nem örökké.
bozsós | 2011. február 20. | 09:01:44
"Thatcher asszony a nézeteit ezen utóbbi ballibes gondolkodás ellen fogalmazta meg, azért hogy az egyén ne tudjon a kötelességei elől a "társadalom" műszó mögé bújni."
Izé.
Hát én egyrészt Vityesznél azt látom, hogy minden második intézkedésénél előkerül a közérdekre való hivatkozás, míg Fletonál nem emlékszem ilyesmire. Nem is beszélve arról, hogy előbbi folyton meg akar védeni mindenkit a társadalomra háruló rettenetes veszélyek miatt...
Aztán meg szívesen olvasnék a jobboldali elvekről, ideológiáról, eszmerendszerről. Ami túlmutat azon, hogy ez a nagy ember ezt mondta és az azt mondta. Valamint azon is, amit Vityesz kijelentett, mióta a jobboldalon találta magát. Miszerintis a jobboldalnak történelmi küldetése, hogy vezesse az európai társadalmakat. Az még nincs benne, hogy ehhez a jogosítványt egyenesen Istentől kapta, de nincs is meg még az új Alkotmány...
barbara2 | 2011. február 20. | 09:32:32
"Az egymás kölcsönös fenyegetése, és kirablása című emberi viszonyrendszer nem alkalmas prosperáló üzleti kapcsolatok megalapozására."
Saman! Ez nagyon ott van. Mégis a társadalmi hanyatlás haszonélvezői betegesen hisznek abban, hogy ennek így kell lennie. Hogyan lehetne őket ebből a fixa ideaból kirobbantani?
castadiva | 2011. február 20. | 09:14:28
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Samuka | 2011. február 20. | 09:03:58
Hogy köthetne össze akármi is tartósan egy társdalmat, amikor "rendszerváltás" óta a mindenkori kormány és az ellenzék KÖZÖS ÖSSZEFOGÁSSAL igyekszik az esetleges kötődéseket csírájában elfolytani azzal, hogy a másik oldal - az ellenség - bűzlő sarát vágja a pofánkba nap mint nap, nem téve különbséget politikus és egyszerü állampolgár között?!
Merugye a balos kötődés rombolja a társadalmat, míg a fideszes építi.
Vagy fordítva.
bozsós | 2011. február 20. | 09:01:44
"Margaret Thatcher konzervatív miniszterelnök asszony elhíresült nézete szerint olyasmi, mint társadalom, nincs is – csak egyének vannak." Pedig célszerű lenne ebből a nézetből kiindulni. A társadalmat valami egységes, összetartó közösségnek feltételezni az első lépés a diktatúra elfogadása felé. Mert ugye ami egységes, azt egy lánglelkű népvezér hitelesen tudja képviselni. A ballibes gondolkodásban ez úgy tükröződik, hogy az egységes társadalomnak vannak kötelességei, az egyénnek meg jogai. Lakhatási, megélhetési, megélhetési bűnözési jogokat persze a valóságban nem a "társadalom", hanem az adófizető bálanyák viselik.
Thatcher asszony a nézeteit ezen utóbbi ballibes gondolkodás ellen fogalmazta meg, azért hogy az egyén ne tudjon a kötelességei elől a "társadalom" műszó mögé bújni.
Big_predator | 2011. február 20. | 08:55:41
nonemárt | 2011. február 20. | 08:45:46
Na látod...ez az a beszűkült negatív gondolkodás, amiben pl. mi sohasem leszünk összekötve!...:)))
nonemárt | 2011. február 20. | 08:45:46
Engem ez az "annyi minden összeköt bennünket" zavar egykicsit. Mert ugye, kiket . A nyelv, amelyen beszélünk szavankánt mást jelent egy fideszesnek, meg egy baloldalinak. Ezt egyre fokozza a jelenlegi politikai hatalom. A kultúra ? Én nem tudnék olyan hidegvérrel belerúgni egy akármilyen emberbe, mint ahogyan ezt a környezetemben naponta megteszi az alulképzett, műveletlen de fideszes, új főnök - miközben lágyan mosolyog. Nem komunikálunk egy nyelven, egy rendszerben, és a céljaink sem azonosak. Az ő gyerekük az enyémet fogja kínozni. És mindezt pusztán ideológiai okok miatt ? Biztos ez ?
Big_predator | 2011. február 20. | 08:43:04
Püffneki saman...ezt így vasárnap reggel éhgyomorra?...:)))...
Gombárnak azért van egy töredékesnek tűnő rövidke mondata, amiből akár még "kibomolhatna az igazság sziluettje is"...és ez így hangzik: "Holott annyi minden összeköt bennünket." ....na ENNEK mentén lehetne szépen, hosszú munkával társadalmat, közös hazát és nemzetet építeni!!!...:)))
saman | 2011. február 19. | 07:59:25
ide jön a legtöbb működő tőke a térségben.
A civilgyilkos zsákmányszerző pártorkácia viselt dolgairól most nem is szólnék egy mukkot sem.
A vállalati közegről annyit, hogy amikor a távmunka botrányosan alacsony beágyazottsága okán végeztünk egy kutatást, akkor kiderült, hogy a közép és nagyvállalatok durva mértékben Taylor Fordi és neofordi logikára épülnek.
Gyakorlatilag mi csak a XX. század eleji embergép logikát értjük, azt, ami még nem ért és nem is akar érteni a teljesítmény motivációhoz.
Magyarország egy időutazás.
Ha korai törzsi viszonyokat akarsz látni, menj el a Kalahári sivatag busmanjaihoz. Ha a XX. szászad eleji khaoszt akarod látni, menj el Magyarországra.
A sikeres országok, például Japán vagy az angolszász kultúrák feloldották ezeket a konfliktusokat. Japán pl. olyan helyzetből vált a világ vezető gazdaságává, mint amilyenben mi voltunk.
Nem tekintenek rablóként a struktúrákra. Elhiszik, hogy ezek integrációs teljesítményekre való jogi sémák. Az egymás kölcsönös fenyegetése, és kirablása című emberi viszonyrendszer nem alkalmas prosperáló üzleti kapcsolatok megalapozására.
munkahelyteremtés.hu
hungarianomatikaya.blog.uk.co
saman | 2011. február 19. | 07:54:54
Iversenék a kelet-európai politikai rendszerek egynémelykét a kirekesztő és versenykorlátozó tartományba sorolják. Tipikus példa az orosz politikai rendszer, ahol a szibériai olajvagyon landolt politikai - magántőkés csoportok kezébe. A nyugati kultúra a XX. század elején kihordta az integráció mániás és piac mániás rendet. A koorporativizmus a diagramm ellenkező pólusa. Ezért szakadunk le. Hiába álmodtuk a rendszerváltáskor, hogy megyünk a sógorék életszínvonala felé, ha minden törvényünk a kirekesztősdiről szól, arról, hogy a civilgyilkos zsákmányszerző pártokrácia hogyan építgetheti a struktúra által támogatott szabályszegésre épülő rendet.
Három síkon érdekes ezt vizsgálni.
A nemzetközi munkamegosztásban érvényesül-e a zsákmányszerző - áldozat viszony: Tényleg kirabol bennünket a nyugat? Hogy néz ki ennek a jogi környezete?
Belföldi,azaz társadalom építő síkon: Tényleg nem jóléti társadalmat építünk, hanem a politikusaink szabad rabláshoz való jogát védjük mindhalálig?
Kisközösségi, azaz vállalati síkon: Mivel III. szektorunk érdemben gyakorlatilag nincsen, (vagy ha létezik is, annak a ráhatása a társadalmi tervezésre vagy az egyén helyzetére 0) így ezalatt a vállalti közösségeket, a vállalati HR-t kell érteni. Zsákmányszerző-e az alkalmazott - munkáltató viszony?
Miindhárom síkon az a helyzet, hogy konfliktusaink vannak.
Odasózunk a profitot innen kivivő nemzetközi tőkének, miközben 20 évig annak örültünk, hogy de jó hogy ide jön a legtöbb működő tőke
saman | 2011. február 19. | 07:39:31
Nekem az a diagnózisom, hogy a jelenlegi hazai állapotok már a devianciákat viszik törvény erőre.
Tényleg igaza van Gombár Csabának abban, hogy ez itt etnikai kirekesztés, vérre megy. A társadalom, élén a politikusokkkal nem képes értelmesen elgondolkodni a helyzetén, nem képes már megkülönböztetni a helyest és a helytelent.
A jog is megkülönbözteti a hirtelen felindulásból és a tudatosan - szándékosan - eltervezetten című helyzetet.
Az érzelmi felindulásból elkövetett erőszak enyhébb büntetést kap, mint amikor valaki megtervezi és végrehajtja.
Az etnikai kirekesztés mindenképpen a tervezett erőszak kategóriába tervezik, hiszen itt arról van szó, hogy a társadalmi tervezés folyamatok, például a pártok jövőkép tervezés funkciója fordul a téma felé.
Egyszer csak azon vettük észre magunkat, hogy nem csak skin head ifjúsági szubkultúrák álmodoznak ilyesmin, hanem a parlamenti erőtér 80%-a erre építi a kivívott elfogadottságát.
A kultúra vevő erre a fajta kirekesztésre.
http://reszvetelidemokracia.blog.hu/2008/02/28/budos_kutya_pontpontpont_1
http://reszvetelidemokracia.blog.hu/2008/01/31/a_hungry_bugry_modernizacios_atveres
|