komszomol | 2010. november 25. | 09:21:51
"robocop | 2010. november 24. | 19:59:23
A kutya a jelenlegi rendszerben van elásva."
Így van. A szocializmusban a polgári védelem IS rendesen működött.
robocop | 2010. november 24. | 19:59:23
A kutya a jelenlegi rendszerben van elásva.
Képzetlen, szétaprózott, eszköztelen a védelem irányítása.
Egyébként van egy központi szervezet.
http://www.abksz.hu/
Csak éppen ott minden eladó, kiadó ...
hóvirág | 2010. november 24. | 05:31:24
Atyaúristen! Kinek az agyában született meg ez a sok baromság? LibertyMUC minden betűjével egyet lehet érteni!
libertyMUC | 2010. november 24. | 04:55:28
"A közreműködésre az állampolgárokat „az anyagi motiváción túl morális eszközökkel célszerű ösztönözni, így korszerű, gazdaságos, magyaros egyenruha és rendfokozat viselésével,"
kísért a militarizmus, meg a nacioanlista giccs.
meg milyen az a korszerü magyaros egyenruha? kitérdelt mackónadrág vagy esetleg buzogányos, sarkanytús csizmás szerelés? esetleg fekete bricsessznadrág, lovascsizma fehér ing, fekete nyakkendö?
jaj, anyám, ezeknek tényleg agyukra ment a rántott turoltojás... maholnap majd lovaglásra, meg hanyatt-íjazásra is köteleznek minket.
meg ugyan már ki az a normális, nem perverz ember, akinek az egyenruha, meg a rendfokozat (tehát az alárendelés és rendelödés) morális motiváció? normális ember elhányná magát az ilyenektöl.
na ezt megint csak valamilyen ifjúgárdás, vagy mukásör, esetleg náci gárdás eszelhette ki. vagy arról van szó, hogy hátulról a fü alatt mégis lesz fasiszta gárda?
Vasökör | 2010. november 24. | 01:11:46
Magyarországon mindig így kezdődnek a háború előtti évek.
Akinek esetleg kétségei vannak javasolom, feltétlenül nézze meg a http://fortepan.hu oldal békés fényképeit 1900-tól napjainkig.
Rémes!
micimaci | 2010. november 23. | 23:21:27
Moderálási alapelvek- komment törölve -
bubus | 2010. november 23. | 23:18:12
Moderálási alapelvek- komment törölve -
venember | 2010. november 23. | 22:31:18
Ja és veszélyhelyzet akkor van, amikor én mondom. Meg ott, ahol én mondom. Meg addig, amíg én mondom. Hát a nagy túrót. Még a végén besorozzák a kolontáriakat. Ha meg nem mennek, akkor kivégeztetheti a statáriális bíróság.
De most komolyan. Itt már mindenki meghülyült?
vitriol | 2010. november 23. | 21:26:08
Moderálási alapelvek- komment törölve -
dennisthemenace | 2010. november 23. | 21:15:19
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Kartalan | 2010. november 23. | 21:08:34
1957-ben törölték el végleg a statáriális bíróságot.
A kommunisták is vették utána a fáradtságot, hogy legalább mímeljék a bírósági eljárást. A Fidesznek ez is derogál.
robocop | 2010. november 23. | 21:06:17
Egyébként volt már statáriális bíráskodás árvízi helyzetben.
A szocban így működött a dolog.
A védelmi vezető fegyvert is kapott ...
robocop | 2010. november 23. | 21:04:30
Kartalan | 2010. november 23. | 20:57:5
Az elgondolásban van racionalitás.
Még egy kötelező kiképzést is el tudok képzelni.
Nem mindegy ugyanis hogyan rakjuk le a homozsákot ...
Árvízi helyzetben az irányítást át kell adni a betonlobbinak, akarom mondani a vízügyi szakembereknek.
Csak ez olyan ciki ...
robocop | 2010. november 23. | 21:04:29
Kartalan | 2010. november 23. | 20:57:5
Az elgondolásban van racionalitás.
Még egy kötelező kiképzést is el tudok képzelni.
Nem mindegy ugyanis hogyan rakjuk le a homozsákot ...
Árvízi helyzetben az irányítást át kell adni a betonlobbinak, akarom mondani a vízügyi szakembereknek.
Csak ez olyan ciki ...
robocop | 2010. november 23. | 21:00:01
Katasztrófavédelmi hozzájárulás?
Ha tudjuk, hogy veszélyes akkor nem inkább be kell zárni?
Kartalan | 2010. november 23. | 20:57:57
robocop | 2010. november 23. | 20:46:38
Az igaz, de hát egy tartalkos katasztrófavédelem?
Neked nem fér bele az elgondolásba a közszféra ilyen irányú csökkentésének a módja?
robocop | 2010. november 23. | 20:46:38
Kartalan | 2010. november 23. | 20:19:53
Az árvízek esetében az irányítást kell átszervezni.
Nagy baromság, hogy a települések polgármesterei a védelmi vezetők.
Nem értenek hozzá, nincsenek eszközeik.
A hadsereg az utóbbi időben - érdekes módon - mindig gátszakadás után érkezett meg.
Vajon miért?
Egy tipp: nézzük meg a gátszakadások napjait. Szombat,vasárnap ...
bezsuka | 2010. november 23. | 20:44:53
Ez van! - ez volt várható! Hol a búbánatba van a katasztrófavédelem, akik nem minimálbérért állnak évek óta készenlétben, mert hála az Istennek, az utóbbi 1-2 évet kivéve, nem volt igazi katasztrófahelyzet Mo-on. Ezen alkalmakkor is jól láthatóan csak a szervezés és az irányítás feküdt nekik jó pénzért, mert az önkéntesek megtettek mindent, amit meg lehetett/kellett tenni. Önkéntesek mindenütt ott voltak és lesznek. Kötelezővé tenni! - ez felháborító. Hol van a magyar királyi honvédség, akik nem minimálbérért végzik komoly hadászati cselekményeiket, szaladgálnak nap mint nap üres csúzlival, falra fel vizesárokba bele. Erőnlétet kiválóan meg lehet alapozni a természeti katasztrófák idején. A kisdobos, vagy úttörő egyenruha sorozatgyártásba vajon ki lehet érdekel. Az egyenruhabizniszből, ki húz sápot? Kiknek lehet pangó varrodája, amit sok-sok millió forintért (de ha jó minőségű anyagból készül, mint anno a honvédségi gatya, akkor még több) megvarrt keki-színű gatya, narancssárga ing kihúz a szarból és nagyüzemmé tesz?
robocop | 2010. november 23. | 20:41:27
Balango | 2010. november 23. | 18:55:38
Igazad van!
Az egyenruhának pótolhatatlan szerepe lehet egy kocsmai verekedésben.
robocop | 2010. november 23. | 20:39:56
Magyaros egyenruha?
Csikós bőszoknya?
Lehet, hogy beválna.
Lenne hova bújni ....
dönci4 | 2010. november 23. | 20:33:48
Moderálási alapelvek- komment törölve -
venember | 2010. november 23. | 20:28:06
HankHill | 2010. november 23. | 20:15:10
venember | 2010. november 23. | 19:36:44
"De. a kétharmadba minden belefér."
Lehet, hogy a kétharmadba belefér (ami 53%), de az én meghatalmazásomba nem fér bele. És azt, hogy ÉN mire adtam meghatalmazást, ÉN jobban tudom. Még a kormánynál is jobban, tehát ő tudja rosszul, ha úgy gondolja. Mertugyanis a 2/3-ról se kérdeztek meg. Úgyhogy én arra sem adtam meghatalmazást. De senki sem adott. Úgyhogy el lehet menni.
Kartalan | 2010. november 23. | 20:27:40
Seneca | 2010. november 23. | 20:21:17
HA olyan embert soroznak csak be, aki akar is menni, az az ÖNKÉNTES! A sorozás nem kívánságműsor. Azért ez a neve.
Akkor is bíróságnak kell megállapítania a kárt okozó személyét. És most nem a MAL vagy akárki miatt, hanem az elkövetkezendőkre nézve is.
Holnap téged meszelnek el, mert az általad bezárt kutya megharapott valakit, mert a tiéd. Te vitted a házhoz, te nevelted, te etetted, nem a szomszédok hordták oda. És senkit nem fog érdekelni, hogy a Pista engedte ki. Mert nem lesz miről beszélni. A bűnösséget közfelkiáltással szavazzák meg. Az a lincselés.
Kartalan | 2010. november 23. | 20:23:27
Ja, magyaros egyenruha. Nagy hadsereg fegyverkezik, kis hadsereg öltözködik. Az orosz mintájú gyakorlók, pufajkák, gumicsizmák a gátra talán a legpraktikusabbak. A Bocskai mente nem tudom hogy fog kinézni nyakig a sárga földben. Vagy mitől lesz magyaros? Papír lesz a csizma talpa? A vízálló ruha szétmállik az esőtől, a tűzálló meg ég, mint a zsír?
Seneca | 2010. november 23. | 20:21:17
Kartalan | 2010. november 23. | 20:11:54
ez a szöveg már nagyon avitt. Ne vigyük bele nyilvánvaló dolgokba az ártatlanság vélelmét - vagy védelmét, ahogy Bernike mondta.
A MAL iszapja öntötte el a környéket, földrengés-árvíz nem volt, vagy épp máshol volt, nem a környékbeliek hordták oda.
Nincs miről beszélni.
Kartalan | 2010. november 23. | 20:13:33
Olyan embert nem soroznak, aki nem tud segíteni. Aki nem akar, az tisztázza a lelkiismeretével a dolgot.
Jager László | 2010. november 23. | 20:21:06
Muszály gondolkodni,vagy hulyének is lehet lenni?
Ezt a baromságot ki találta ki!!??
Gondolom,valaki a katasztrófavédelemtől,csak nem tud róla senki!!
Csak a koncepció jegyében!
Vegyünk inkább BÉKEkölcsönt!
J.L.
Kartalan | 2010. november 23. | 20:19:53
De mást mondok. Eddig folyamatosan mondták, hogy példás volt az ország összefogása, az emberek önként mentek, segítettek. Akkor mifaszé' kell sorozni is hozzájuk, ha az ország összefogása egyébként is példás? Volt valahol ember hiány a gátakon? Az nem volt. Homokot viszont senki nem vitt a zsebében, azt az államnak, önkormányzatnak kellett (volna) adnia. Akkor min spórolunk? Leépítjük mégiscsak a katasztrófavédelmet? Mert más magyarázata az egyenruhának, rendfokozatnak nincs. A közalkalmazott és hivatásos katasztrófavédelmet szélnek eresztik, a magot meghagyják, és kvázi tartalékos üzemmódra állnak át. Akkor kell katasztrófavédő, amikor balhé van a gáton. Részben igaz. De akkor szakember kell, nem gyorstalpalón még alul sem képzett laikus.
Eszement ötletek ezek, akárhogy is nézzük.
HankHill | 2010. november 23. | 20:15:10
venember | 2010. november 23. | 19:36:44
De. a kétharmadba minden belefér.Rákosinak is belefért, és Horthy alatt az összes miniszerelnöknek is.Ők legalább nem is titkolták, mit akarnak.
Más: milyen az a "magyaros egyenruha"???Árvalányhaj, pörge kalap, bokréta, bő gatya? Kevesebbel nem érjük be! Mert nekünk annak idején a Magyar Néphadseregben még fúj mocskos orosz mintájú egyenruhában kellett lenyomni azt két évet! Úgy megnyugodtam, hogy hamarosan az új országos népi, nemzeti általános had-,és védelmi kutyakötelezettség (újra) bevezetése után fiataljaink már magyaros egyenruhában fognak masírozni az utcákon.Micsoda élmény lesz ezt látni...
Kartalan | 2010. november 23. | 20:13:33
Adó ez. Hisz amikor eldöntik hány ember kell a gátra, akkor aki nem tud, nem akar menni, az megváltja pénzben. Akkor felül fogják becsülni a kárelhárításhoz szükséges létszámot, mert egy részük úgyis inkább majd fizet.
Kartalan | 2010. november 23. | 20:11:54
pallos | 2010. november 23. | 19:39:18 Még mindig nem bizonyított, hogy a MAL okozta a hibát. Vagy máris életbe lépett a statárium? Akkor értjük. Ha valami kár keletkezik, akkor annak érdemi vizsgálata nélkül, a kormány statáriálisan megnevez egy bűnöst, akitől azonnal és fellebbezhetetlenül el kell kobozni, akár a magán vagyonát is. Ez most a MAL. Holnap Józsi bácsi, mert az ő földje mellett szakadt át a Csörgő patak gátja. vagy bárki, akinek van annyi pénze, hogy az állam ez irányú kárenyhítési kiadásait rá lehessen lőcsölni.
pallos | 2010. november 23. | 19:39:18
Moderálási alapelvek- komment törölve -
venember | 2010. november 23. | 19:36:44
Na, röviden: elment az eszük. De teljesen. És még alkotmányoznának.
Én ugyanis arra adtam felhatalmazást a kormánynak, hogy elvégezze azokat a feladatokat, amit én idő vagy hozzáértés hiányában nem tudok elvégezni. Ezek közé tartozik a katasztrófavédelem is.
DE NEM ADTAM ARRA FELHATALMAZÁST, HOGY BESOROZZON, ELVEGYE A PÉNZEMET VAGY KIVÉGEZZEN.
Ha a kormány az adott feladatokat nem tudja megoldani, akkor
- kér még pénzt
- lemond (én benne volnék)
ARRA PEDIG SEMMIFÉLE FELHATALMAZÁST NEM ADTAM, HOGY AZOKAT A FELADATOKAT, AMIK AZ ÁLLAM RENDES FELADATAI, VELEM CSINÁLTASSA MEG, SŐT KÉNYSZERÍTSEN RÁ. Nopláne nem adtam arra meghatalmazást, hogy amennyiben az állam elmulasztja a megelőzéssel kapcsolatos teendőket, azokat mással fizettesse meg vagy azt is velem csináltassa meg. Röviden: menjen az ilyen állam és az összes képviselője a fenébe, nincs rá szükség.
pallos | 2010. november 23. | 19:24:59
Moderálási alapelvek- komment törölve -
pallos | 2010. november 23. | 19:21:59
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Kartalan | 2010. november 23. | 19:02:13
A statáriális bíróság azt jelenti, hogy a bíróság egyhangúan, egyetlen tárgyalás után azonnal végrehajtandó ítéletet hoz. Az ítélet általánosan csak halálbüntetés és felmentés lehetett. Az ítélet ellen annak azonnali végrehajtása miatt sem kegyelem, sem semmilyen jogorvoslatra nincs lehetőség.
A nevét egyébként onnan kapta, hogy felállva hirdette ki az ítéletet a bíróság.
Asszem néhány fidesznyik jogász a bíróság elé állítást keveri az idegenül hangzó, ámbár elég rossz emlékű statáriális bíróságoktól.
Emlékezzünk például az aradi vértanúkra, a Haynau féle rögtönítélő bíróságon.
Ezek szerint a gátakon kivezényelt bíró is lesz, aki két ülnökkel (statáriális révén álnokkal?) dönt a fosztogató további sorsáról, ami ellen semmiféle jogorvoslatnak helye nincs. Nincs fellebbezés, nincs eljárásjogi hibák miatti újra tárgyalás, nincs másodfok, nincs Ítélőtábla. Nincs perújrafelvétel, akkor sem, ha százan bizonyítanák, hogy a delikvens a megyében sem tartózkodott. Amit egyszer statáriálisan kimondtak, az úgy van.
Belevesznek ezek a hangzatosságba, hogy az embereknek eladják magukat.
Balango | 2010. november 23. | 18:55:38
Én csak egyet kérek minden olvasótól:
Vesse össze a cikk nagybetűs címét a tartalmával, aztán gondolkozzon el, nincs-e manipulálva.
Maga az egyenruha: mielőtt kiadtok a "magyaros" szón, gondoljatok bele, hogy ezt azt is jelentheti, hogy amikor mentésre mozgósítva vagytok, nem a saját ruhátokat kell beáldozni, hanem lehet, hogy az állam biztosít ruhát. (Nem biztos, de lehet.)
Ha meg az, hogy a munkaruhán valamiféle stilizált nemzeti motívum megjelenik, ilyen elviselhetetlen fájdalmat jelent, akkor javaslok egy franciaországi vagy egy amerikai tanulmányutat a nemzeti jelképek használatának megfigyelésére.
Valamiféleképpen muszáj közösséget erősíteni.
Aki volt egyenruhát viselő szervezet tagja, az tudja, hogy az egyenruhának igenis van összetartozást erősítő hatása.
Ennyi.
nagyanyoka | 2010. november 23. | 18:42:49
zero977 | 2010. november 23. | 09:18:49
És mi van, ha vállakozó? Netán politikus? Hihihi)))))))
nagyanyoka | 2010. november 23. | 18:37:03
Miközben nyugaton minden vállalatnak (függetlenül a profiltól) kötelező biztosítást kell kötni az esetleges károkozásra, itt ezt alig ismerik. Ez az egyetlen jó ötlet a tervezetben, és be is kellene vezetni.
Na de a többi! Megáll az ész, hogy mi mindenre kerül törvényi szabályozás. A végen a jogászok sem fogjak kiismerni magukat. Persze mindez a kormány felelősségeit csökkenti.
Nagy…ez a kormány!
venember | 2010. november 23. | 18:13:42
Azt nem lehetne csinálni, hogy feldobnak egy tízest?
Ha fej, a Kontár Nóri írta, ha írás, akkor meg gyorsan levesszük és akkor csak a Lencsés látta, aztán gyorsan felteszünk egy jobbat.
Mindkét esetben jobban járunk, Nagy Anna vagy Kiss Norbert nyilatkozik egyet és kész. Én meg jelentkezem Bruce Willis csapatába olajfúrónak, hátha erre téved egy aszteroida.
Végül még azt szeretném tudni, hogy ebből is egyéni képviselői indítvány lesz, vagy előbb-utóbb odaadják valami hozzáértőnek?
similis | 2010. november 23. | 18:09:04
Intézkedéseikben, retorikájukban egyre inkább a hortista idök sejlenek fel. Már várom mikor rendelik el a tanulók egyenruhába bújtatását, a kisgyermekek kötelező megkeresztelését, a vasárnapi miséken való kötelező megjelenést kortól függetlenül, az iskolák átadását az egyházak kezelésébe, és hasonlókat. A 2/3-ba bizony bele lehet szédülni. Most mindent meglehet valósítani. Nincs határ. Nincs ellensúly. Nincs józan ész ami megáljt parancsolna.
crusader | 2010. november 23. | 17:17:00
Rdi 27-tel maximálisan egyetértek, bárkinek cigányozása moderátor után kiált.
crusader | 2010. november 23. | 17:13:56
Tengerimalac!
Najv lélek vagy! 15 működőképes helikopter? Mikor volt ez utoljára?
crusader | 2010. november 23. | 17:09:47
Komszomol12:25:08
Najv lélek vagy: békekölcsön. Ugyan! A békekölcsön a fasorban sincs a magán nyugdíjpénztárak tökéjének lenyúlásához képest.
ibi90 | 2010. november 23. | 17:05:59
Valami baj van a nettel! Csupa marhaságot ír ki!
hanyasvany | 2010. november 23. | 16:59:46
Javaslat,mert baromságból sosem elég: újra MHSZ-t Kilián haditornát,sajtófélórát,őrsgyülést,Ki Tud Többet...?/még nem tudjuk kiről, de Viktor majd
megmondja/,kötelező vasgyűjtést,.......legvégül mindenkit a Való Világba!
tengerimalac | 2010. november 23. | 16:30:20
Örvendek! Ez a mi országunk. 4 évben és választásban gondolkodnak. A liberálanarchisták, hogy még nyerjenek pár évecskét a húsos kondér körül felszámolták a „sormányságot”. Nem átalakították, vagy új „értelemmel” töltötték meg! Minek? Arra a négy évecskére csak nem lesz akkora pechük, hogy hirtelen szükség támad rá! A szocik felszámoló reformlendületbe kezdtek. Idézem Juhász felszámoló-honvédelmi minisztert: Minek 30 helikopter, ha csak a fele jó. Legyen az a fele, ami jó! És csökkentettek. (Mindenütt! Csak a tábornoki és főtiszti karon nem! Az maradt!) A pénzt valahogy nem tették mellé, amiből a fele jó lehetne, vagy nem jutott el addig, mert szocikról lévén szó, esetleg lenyúlták! Merthogy a 30 árán volt jó a 15! Tartok tőle, hogy ez a „mennyiségi” közgazdász szemlélet vonult végig mindenütt, a vízügyben, a katasztrófavédelemben is! És eljött dicső korunk! És kéne valamit csinálni, mert az nem megy, hogy önkéntesek bájos zűrzavarban kvázi saját feladatszabással mentik a menthetőt, pár tökös szakember helyszíni irányításával. Közben a védelmi bizottság demokráciát játszik az aranysujtásos kinevezett íróasztal-vezetőkkel a vész idején. Amolyan választóbizottságos szarcséplést, amihez legutóbb volt szerencsénk élőben a választások idején! Szép volt politikusok és kiszolgálóik! És vajúdnak. És ezt a baromságot szülik, megoldásul! Könyörgöm! A célt határozzák meg a köcsög politikusok! Az utat és a módot bízzák a szakmára!
Jager László | 2010. november 23. | 16:28:37
Hülék.
Mondhatnám rongy.
Azért a butaságnak is van határa!??
J.L.
rodi27 | 2010. november 23. | 16:17:25
Mindenkitől elnézést de megbolondult az internetem vagy mi? Nem akartam ennyiszer elküldeni.
rodi27 | 2010. november 23. | 16:15:08
„A koncepció szerint bevezetnék a köteles polgári védelmi szolgálatot, ami azt jelenti, hogy a veszélyeztetett települések 22 és 27 év közötti lakosait egyszerűen „besoroznák”.”
„A polgári védelmi kötelezettséget veszélyhelyzetben mindazokra kiterjesztenék, akik nem érték el a nyugdíjkorhatárt.”
Tehát, ha úgyis minden épkézláb embernek (18-60 éves korig ) vészhelyzetben kötelező lenne a munka (nagyon helyesen) akkor minek is ez a kötelezővé tétel 22 és 27 között? Ezt nem igazán értem. Nem lenne elég magyaros egyenruha vagy mi?
rodi27 | 2010. november 23. | 16:14:45
nevezo | 2010. november 23. | 15:56:57
Miközben írtam, te már feltetted a kérdést. Bocs nem akartam ismételni.
Ratarak | 2010. november 23. | 16:14:24
Ezennel javaslom nagytiszteletű nemzetvezetőnk nyomán az orbánjugend elnevezés használatát a így besorozott fiatalokra.
Szinte már látom magam előtt a dolmányban vörösiszapot lapátoló szerencsétleneket.
Amúgy mire van az adóforintjaimból feleslegesen túlfizetett a katonaság -békeidőben- meg a katasztrófavédelem ha nem tudnak megbirkózni egy ilyen súlyú problémával?Mire vannak az önkéntesek?
heki1 | 2010. november 23. | 16:12:07
Moderálási alapelvek- komment törölve -
rodi27 | 2010. november 23. | 16:10:03
„A koncepció szerint bevezetnék a köteles polgári védelmi szolgálatot, ami azt jelenti, hogy a veszélyeztetett települések 22 és 27 év közötti lakosait egyszerűen „besoroznák”.”
„A polgári védelmi kötelezettséget veszélyhelyzetben mindazokra kiterjesztenék, akik nem érték el a nyugdíjkorhatárt.”
Tehát, ha úgyis minden épkézláb embernek (18-60 éves korig ) vészhelyzetben kötelező lenne a munka (nagyon helyesen) akkor minek is ez a kötelezővé tétel 22 és 27 között? Ezt nem igazán értem. Nem lenne elég magyaros egyenruha vagy mi?
thurvj97 | 2010. november 23. | 16:10:01
Jogos. Bő gatyával és magyaros mentében . Reggel ébresztő a turul madárral, délelőtt gyalogtúra Horthy fehér lova mellett, este ima Makovecz templomaiban. Ebéd közben Pataky Attila népdalokkal szórakoztatja a nagyérdeműt.Misét mond Hegedűs Lóránd. Felovassa a következi napi evangéliumot Orbán Viktor ,Kudlik Júlia és Pozsgai Imre. A takarodót Vona csendőrei fújják.Mesét mond Papp Lajos szívsebész.Ki ne hagyjátok fiatalok! Szebb jövőt magyarok!!
nevezo | 2010. november 23. | 15:56:57
Miért a 22 - 27 év közötti korosztály lenne "hadköteles " Szükségük van arra a 25 ezer forintra ? A kiképzés a fiatalokra férne rá, igaz azoknak nincs pénzük.A jelenlegi díszkatonaságot mire használják ? A katasztrófahelyzetek során, mindig elegendő önkéntes állt rendelkezésre.A magyar ember segítőkész, ha látja,hogy a másik bajban van.Sokszor a szakembereket nem küldik időben.
rodi27 | 2010. november 23. | 15:46:31
Istapp | 2010. november 23. | 11:19:30
mitzimacko | 2010. november 23. | 10:05:14
valóban megszavazta...másodszorra. Az első alkalommal nem. Más választás úgy gondolom ez elle na populista döntéssel szemben már nem volt.
Dehogynem! Például NEM-vel szavaz vagy kivonul a parlamentből( mint később oly sokszor)!
rodi27 | 2010. november 23. | 15:43:00
heki1 | 2010. november 23. | 12:44:44
„Orbánnak: a jó Kqva anyádat!”
„Te voltál katona,te mezei díszcigány?”
Kedves heki1!
Orbánt és a működését sokan nem kedvelik. Én is ezek közé tartozom. De, ha Orbánt kártékonynak tartom az nem a (vélt vagy valós) származása miatt van. Az anyukáját meg nem kéne becsmérelni senkinek ismeretlenül. Nem muszáj a kurucinfó tahó szintjére süllyedni és hasonló bunkó módon hozzászólni itt, mint néhány időnként felbukkanó elmeroggyant „jobbos”!
nablaquadrat | 2010. november 23. | 15:10:25
@ kekeke | 2010. november 23. | 14:08:16
" ... szerintem ez a komment is fél órát lesz kint."
Már rég letelt a fél óra.
kekeke | 2010. november 23. | 14:08:16
Moderálási alapelvek- komment törölve -
fedora | 2010. november 23. | 14:02:29
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Fóbia | 2010. november 23. | 13:56:00
Moderálási alapelvek- komment törölve -
shinigami | 2010. november 23. | 13:52:12
orinoco | 2010. november 23. | 13:12:47
pontosan.
ez gondolom, ilyen fideszes magyargárda-szerűség lesz, polgári védelmis csomagba rejtve. legfeljebb barna ing helyett narancssárga mellénnyel.
Anon | 2010. november 23. | 13:45:23
Az ilyenek firkálját tele a budiajtókat is...mikor senki nem látja.
Anon | 2010. november 23. | 13:44:13
Úgy, hogy most már itt is gyalázkodhatsz bátran.
Anon | 2010. november 23. | 13:43:06
Ne izgult biztosan csak az mno-tól jött egy új moderátor...tudod a személycserék végett...
Fóbia | 2010. november 23. | 13:40:55
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Fóbia | 2010. november 23. | 13:36:34
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Fóbia | 2010. november 23. | 13:33:57
Moderálási alapelvek- komment törölve -
edede | 2010. november 23. | 13:23:56
ezekkel a lépésekkel csak a valódi reformok elől menekülnek... egészségügy, oktatás, önkormányzatok... minden marad majd a régiben... viszont lesznek egyenruháink, van egy értelmes köztársaság elnökünk, gondolom hamarosan a vezér pofája lóg majd kint minden közintézményben szb stb.. ez a fontos ezeknek a hülyéknek.
bundasmalac | 2010. november 23. | 13:21:53
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Anon | 2010. november 23. | 13:21:27
Szerintem a farmer meg a coca-cola egyáltalán nem megfelelő fiataljaink számára mert semmi nemzeti jellegük nincs. Csak gondolatébresztőnek szánom tehetséges újkeletű nemzetvezetőink figyelmébe...
orinoco | 2010. november 23. | 13:12:47
ez most komoly?
ugye, csak vicc..?
mert ha nem, akkor en lemondok a magyarsagomrol. Az egyenruha 1933 -at idezi.
harunalrasid | 2010. november 23. | 13:09:32
"Jelenleg az életvédelmi célú létesítményekben – óvóhelyeken –mindössze az ország lakóinak húsz százalékát lehet elhelyezni."
hát, ez egy orbitális baromság. nem a százalék, hanem az életvédelmi célú elhelyezés. mikor találták ki? vastagon a hidegháború idején, amikor még valós félelem volt egy vegyi- vagy atomcsapás! tessék már mondani, most mi a bánat ellen védenének ezek az óvóhelyek? a belvíztől, a déli széltől, a teliholdtól, vagy a nyírségi almások tűzelhalásától?
miért svájc az összehasonlítási alap, miért nem románia, esetleg albánia?
kénytelen vagyok ismételni önmagam: seggfejek. fogalmuk sincs arról, mit beszélnek.
harunalrasid | 2010. november 23. | 13:02:33
heki1:
a felháborodásod jogos, de volt anno egy polgári védelmi parancsnokság, megyénként és országosan, képzett, hivatásos szaktisztekkel és képzett lakossági állománnyal! kb. úgy, mint az usa-ban a nemzetőrség, már, ami a civil életen kívüli bevethetőségüket jelenti!
na, ezt anullálták ezek a nagyon okosok.
a polgári védelem ugyan a hm alá tartozott, de nem sorállományi feladat volt!
a mostani méginkább nagyon okosoknak meg halovány fingjuk sincs arról, mi is a polgári védelem lényege, de osztják az észt, rendesen!
biztosan akad még valaki idióta rokon, akit be kell nyomni valamilyen állásba, hogy majd méretezze az árvalányhajat, ha jő a vész!
heki1 | 2010. november 23. | 12:44:44
Moderálási alapelvek- komment törölve -
harunalrasid | 2010. november 23. | 12:40:38
szűr, redős gatya, árvalányhaj?
kékfestő, azsúros rátét?
ez a legfőbb gondjuk?
hülye bohócok, megint terelnek ezerrel.
ezt már bedobták a rendőrségnél is, még sem látok egyetlen rámás csizmát, meg pörge kalapot az egyenruhájuk részeként!
szánalmas egy társaság a mi pártunk és kormányunk, nem kétséges.
a polgári védelem szakma, seggfejek, azt tanítani, gyakorolni kell,arra képezni az embereket, nem elég matyóhímzéses gumicsizmában felsorakoztatni a vész esetén berángatott embereket az árral szemben!
tényleg ennyire hülyék ezek, vagy komolyan gyúrnak rá?!
tengerimalac | 2010. november 23. | 12:36:06
Folyt: Persze olyan tételekre, mint 20-30 kétéltű jármű, 20-30 működőképes helikopter, 1000-2000 ember téli-nyári elhelyezésére alkalmas mobil tábor kialakításának képessége … mikor lesz pénz, azt senki sem tudja! Most még akarat sincsen! Pedig lesz hóolvadás, megy a Kárpátokban az erdőirtás és sehol a vízügy által évtizedek óta javasolt víztározó és egyben erőműépítés!
tengerimalac | 2010. november 23. | 12:35:29
Most az az érzésem, hogy feltalálják a korlátozott képességű sorozott „hadsereget”, avagy a keserű emlékű munkaszolgálatot. Baj! Kiderült a katasztrófák idején, hogy nincsen elég ember. Próbálnak „csinálni”. De ezzel, még ha érthető is a szándék, csak ártanak maguknak. Az, hogy a kötelező alól pénzzel ki lehet bújni, maga a métely! Mert vannak egyenlők és egyenlőbbek!? Talán, ha elmozdulnának a honvédelemre is felhasználható tartalékos és egyben önkéntes sereg gondolat irányába, jövedelemmel megspékelve! (Ezzel két legyet leütve. Lenne „utánpótlása” a reguláris hadfiknak, és lenne mozgósítható tömeg a katasztrófa-elhárításra.) De erre nincsen pénz ekkora méretben! Azt pedig már látom, hogy a nyilvántartás micsoda zűrzavarba fullad! Ki mikor mennyiért vett váltságot, hol és merre van állandó lakhelye, mikor és mennyire beteg abban a pillanatban, ezért mentes … Szóval a részletekben rejlik itt is az ördög! És a kiképzést, felszerelést, gyakorlatokat már ne is említsük! Mi volna a megoldás? Ha a honvédségünket „re-reformálnánk”. Ha Szekerest, Juhászt és a honvédelmi bizottság tagjait, akik benne voltak a felszámolásban szépen politikailag számon kérnék és minimum memoárírásba hajszolnák, az aktív politizálás helyett. Aztán alulról építkezve, kis lépésekkel elkezdenék a „profizált” tartalékosokat toborozni és kiképezni! Amíg értékelhető és érezhető mennyiségben nincsenek, addig pedig lehet imákat mormolni és megúszásra bazírozni! Persze olyan tételekre, mint 20-30 kétéltű jármű,
komszomol | 2010. november 23. | 12:33:03
"Seneca | 2010. november 23. | 12:29:26
Hogy legyenek bennünket felváltó felelős nemzedékek ha nem neveljük őket?"
Majd MI neveljük őket, de ne olyan gazember nevelje őket, aki képviselő korában be se járt a munkahelyére, meg amúgy életében sem dolgozott. Ez utóbbi az egész fidesz stáb jelentős részére is igaz.
Seneca | 2010. november 23. | 12:29:26
Meg kell tanítani kesztyűbe dudálni a fiatalokat.
Csak könnyű-drog, haverok, buli...? Az a való világ, olyat nem lehet kitalálni.
Komolyra fordítva a szót: azt hiszik a kedves kommentelők, hogy a "felelősséget" nem kell tanítani? Egyelőre csak ilyen módszerek állnak rendelkezésre, kúpban nem lehet feldugni.
Hogy legyenek bennünket felváltó felelős nemzedékek ha nem neveljük őket?
Aki ilyesmin poénkodik az már bedarálható csirketápba, soha nem lesz belőle felelősséggel gondolkodó ember.
bundasmalac | 2010. november 23. | 12:26:37
Moderálási alapelvek- komment törölve -
vasary | 2010. november 23. | 12:26:01
Hazafisagi torvenyt. Ez a minium.
komszomol | 2010. november 23. | 12:25:08
"666666 | 2010. november 23. | 12:07:53
Most már csak a kötelezö békekölcsönjegyzést és a május 1.-i felvonuláson való részvétel törvénybeiktatását várjuk."
Annál is inkább, mivel ilyesmi eddig sohasem létezett.
bundasmalac | 2010. november 23. | 12:24:52
Moderálási alapelvek- komment törölve -
pöszméker | 2010. november 23. | 12:18:11
Lelki szemeimmel látom: amikor a kiáradó folyó gátján a legények bő gatyában,
árvalányhajas kalapban küzdenek az árral. A háttérben a fosztogatókat a statáriális bíróság döntése alapján a helyszínen felkoncolják.
kuvik | 2010. november 23. | 12:12:07
A következőkben pedig könyörtelenül el kell süllyeszteni a határainkat megsértő Dél-Magyarország-i járőrhajókat, megtorlásul majd lőjük az egyik szigetüket is, aztán követelünk tőlük egy jelentősebb élelmiszer szállítmányt is, ugyanis egyébként éhen döglünk, mert azzal a probémával még nem tudunk foglalkozni. Éljen a Vezér, éljen a PÁRT (és az egyenruha).
666666 | 2010. november 23. | 12:07:53
Most már csak a kötelezö békekölcsönjegyzést és a május 1.-i felvonuláson való részvétel törvénybeiktatását várjuk.
izo1210 | 2010. november 23. | 11:56:04
Alkotmány 1.§
Az állampolgár az állam tulajdona. Erőforrásaival a mindenkori kormány szabadon rendelkezhet.
komszomol | 2010. november 23. | 11:55:35
Rendszarváltáskor szétverték a gazdaságot, honvédelmet, egészségügyet, rendvédelmet, polgári védelmet...
Egyáltalán: Mit nem vertek szét? Tud valaki olyasmit?
mitzimacko | 2010. november 23. | 11:48:07
Moderálási alapelvek- komment törölve -
flex | 2010. november 23. | 11:44:02
a gárdák és szabadcsapatok fölös energiáit is.
flex | 2010. november 23. | 11:43:03
alex2000 | 2010. november 23. | 08:27:39
> Egyébként a Népszabadságnak tudnia kellene, hogy az ő munkásőreinek is volt egyenruhája.<
Istapp | 2010. november 23. | 09:57:28
>Havalaki még ne mvette volna észre, ez a Magyar Gárda ellen irányul.<
Antipasti | 2010. november 23. | 09:50:12
>A javasolt megoldás - … - erősen emlékeztet a munkásőrségre, másokat - … - a különféle szabadcsapatokra.<
Tényleg emlékeztet, de egyikkel sem látszik azonosnak. Azoknak, akik ezeket a hasonlóságokat komolyan gondolják, meg kellene indokolniuk a véleményüket. Attól ugyanis, hogy 3-30-300 (fiatal) ember egyszerre lép (ha egyáltalán), az a csoport még nem lesz párthadsereg. Minden a tartalmi részleteken, és a mértékeken múlik. Nem ellenőriztem, de ha csak a 22-27 éves korosztályra gondolunk, akkor nagyjából negyedmillió férfiról, és ugyanennyi nőről van szó.
A légoltalmi, polgári védelmi, katasztrófa elhárítási szervezetnek és tevékenységnek igen régi hagyományai vannak, nálunk is. Ezeket sem ártana felidézni, hogy a megítélésnek legyen viszonyítási alapja.
A fő kérdés szerintem ma az, hogy ezt a tevékenységet el lehet-e látni tisztán professzionális alapon, illetve milyen mértékű/arányú kötelező részvételre van szükség hozzá. Nagyon hasznosak lehetnek – mert ma már veszélyt jelentő módon hiányoznak – azok az ismeretek és tapasztalatok, amiket a résztvevők a továbbképzések és gyakorlatok során megszereznek. És nem utolsó sorban, ez a tevékenység kanalizálhatná a gárdák és szaba
pinkyboy | 2010. november 23. | 11:42:31
Szerintem ez a cikk hazugság, ez egy jobbikos ötlet lehet, azért a magyar kormány nincsen ilyen szinten. Ez a tipikus Népszabadság propaganda. Igazi információk helyett fantáziákkal és torz propagandával kavarnak.
Okosbann cikkeket is szeretnék látni!
Istapp | 2010. november 23. | 11:28:16
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Istapp | 2010. november 23. | 11:23:33
Moderálási alapelvek- komment törölve -
forradalmár | 2010. november 23. | 11:22:28
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Istapp | 2010. november 23. | 11:19:30
Moderálási alapelvek- komment törölve -
sumpesz | 2010. november 23. | 11:12:18
Az elejét elolvastam azután már tovább nem is mentem. Mit is mondott Einstein: a világmindenség és az emberi butaság végtelen, bár az előzőben nem vagyok biztos. A fidesz kormány a lehetőségek hazája az idióták szinrelépése mert a narancsszin számit egyedül az-az értékmérő, agondolkodás már mellékes. Magyaros egyenruhába öltöztetik a veszélyeztetett területeken élő fiatalokat akik kötelező szolgálatot fognak teljesiteni ! Ezt ember találta ki ? Ki fogja eldönteni, hogy melyek azok a területek, mik lesznek a kiválasztás kritériumai ? Medig akar egy ilyen teröleten élni egy család innentől kezdve ? Ha mégis marad ott egyáltalán ember igy fiatal is azok miért kerülhetnek hátrányba más terüteken élő fiatalaokkal szemben ? Csak pár kérdés amikre sohasem lesz válasz, majd sz élet megadja, de az nem fog tetszeni a fülkeforradalmároknak. Idióták gyülekezete, kártékony eszement ámokfutók !
wizesg | 2010. november 23. | 11:06:41
Istapp | 2010. november 23. | 09:57:28
Mit csinált a fidesz ami jó?
Iylen degenerált tempóban xa.rt még nem főztek vacsira mint ezek.
Szocik sem voltak hülyíeségben akárkik, de ezek aztán rajtuk is túltesznek.
:(((
red bull | 2010. november 23. | 10:53:41
Tisztelt zsiga60!
Ön a lényeget fogta meg a dologban,és ezt köszönöm,mint a témához értő is Nem lett volna szabad akkor ebből és az árvíz védelemből politikát csinálni.A sok elmeháborodott,mint blaszlo42 és társai,pedig csak hagy írják a baromságaikat.Blaszlo42nak még azt is felajánlottam,hogy szerzek neki orvost nem tudom miért akarja megvárni míg érte mennek.
flex | 2010. november 23. | 10:53:13
Elenor | 2010. november 23. | 07:53:46
>Nem a "magyaros ruhára" kéne tennie a hangsúlyt<
Ezzel egyetértek. De ki tette oda, mármint a hangsúlyt? Lencsés nem.
Nem lehet tudni, hogy a szervezők számára mi lenne a magyaros, azt viszont lehet tudni, hogy a gyártóknek ez nem lesz rossz üzlet, akkor sem, ha a költséget a tagok fogják viselni.
De ez mind csak a felszín. Ezek a tervezett intézkedések nagyon fontos kérdéseket és problémákat érintenek, és már nagyon régen lappanganak a nyilvánosság felszíne alatt. Kár, hogy éppen egy Kolontár, és tíz áldozat kellett ahhoz, hogy újra rájuk irányuljon a figyelem. Érdemes lenne felelősséggel beszélni róluk, elfogadva bennük a jót, és kritizálni a rosszat.
Lencsés egyébként nagyon összefogott, tárgyilagos ismertetést adott a tervezetről. Ez akkor is így van, ha később - amikor már kialakul a 'kritikai vonal' - esetleg a nyelvét fogja öltögetni.
zsiga60 | 2010. november 23. | 10:35:37
blaszlo42 | 2010. november 23. | 10:02:10
A Népszabi szokás szerint megint megtalálta a lába közt a tőgyet. Nem a magyaros egyenruháról szól ez a tervezet, hanem hogy a katasztrófák esetén ne legyen védtelen a lakosság. Mint ahogy az volt az előző 8 évben, amikor a kötelező gátépítéseket sem hajtották végre, a pénzt meg ellopták, aztán mikor jött a víz, tudjuk mi történt. Orbán megint építheti újjá az árvíz sújtotta térséget, meg a szoci vörösiszappal elárasztott Devecsert és Kolontárt. Akinek meg szúrja a szemét a magyaros ruha, az költözzön Hollandiába, vagy járjon fapapucsba...
A népszabinál lehet, emlékeznek még arra amikor a polgári védelem MINDEN ! településen meg volt szervezve, én is tagja voltam. Csakhogy jött 1989-ben az okos fidesz brigád és mindent szét vert az Kdnp-vel, MDF-fel, kisgazdákkal. Most meg játszák az okos kormányt. Szemét banda!
venember | 2010. november 23. | 10:34:23
"a lakóingatlanokra kötelező vagyonbiztosítást írnának elő"
Az állami ingatlanokra miért nem? Amikor a Budapest Sportcsarnok kiégett, kiderült, hogy nincs rá biztosítás... legalábbis olyan nem, amire a biztosító fizetne. Amikor megkérdezték, hogy miért, azt mondták, hogy nem éri meg az ingatlanokra biztosítást kötnie az államnak, ha egy-egynek baja esik, építenek másikat, mert így sokkal olcsóbb... és így is lett!
Aki ezt a tervezetet megírta, elment az esze, közveszélyes. Az ország nyakig ül a szószban és kényszerintézkedések tömegével válaszolnak, ami egy csomó pénzbe is kerül. Mindenkinek.
Fehérholló | 2010. november 23. | 10:31:36
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Polemius | 2010. november 23. | 10:31:27
"megszüntette hazánk védelmét szolgáló sorkatonaságot"
Erre csak azt tudom idézni, amit anno a határőrségnél mondott az akciószázad parancsnoka a saját állományáról:
"Egy jól képzett sziú indián lemészárolná az egészet."
Ennyit a "hazánk védelmét szolgáló sorkatonaságról".
Ellenben egy ideje - még ha nem is látszik nagyon - alakul egy olyan állomány, ami képességeiben, képzettségében, felkészültségében valóban megállja a helyét. (Mellesleg ebben sok szerepe van a külföldi szerepvállalásnak.)
Az más kérdés, hogy túl nagy a vízfej a mai napig, a felszerelés terén is nagy hiányosságok vannak és sokkal levesebben részesülhetnek olyan képzésben amire szükség lenne.
Fehérholló | 2010. november 23. | 10:30:10
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Fehérholló | 2010. november 23. | 10:25:19
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Polemius | 2010. november 23. | 10:23:39
Valaki(k)nek megint sikerült nagy rakás sületlenséget összehozni.
Jelenleg is kötelezhető a helyi lakosság (vagy akár az arra járó bámészkodók), hogy segítséget nyújtson veszélyhelyzetben.
Aki nem teszi, azt most is büntetés súlythatja.
Vagyis eleve okafogyott az elképzelés. Persze valakinek le kellene gyártani az egyenruhákat stb. ami nyiván jó üzlet lenne annak a véletlenül sem kormányközeli cégnek aki elnyerné.
Az óvóhelyek számát firtatni szintén értelmetlen, hiszen azok nem természeti vagy ipari katasztrófa esetén védenek, hanem háború esetére készültek.
Ráadásul Svájccal összehasonlítani ennek arányát végképp a dilettantizmus csúcsa. Mert nem csak gazdaságilag és társadalmilag van "apró" különbség a két ország között.
De Svájc múltjából, hagyományaiból, földrajzi körülményeiből adódóan a világ egyik legmilitánsabb állama.
A kötelező biztosítás meg ismét csupán egy újabb adó - ezt is lenyúlná a költségvetés mint a magánnyugdíjakat.
A "magyaros egyenruháról és rendfokozatról" meg inkább ne is beszéljünk.
Miért van olyan érzésem, hogy erről a sz@rkupacról is ki fog derülni, hogy valakinek a lánya/fia írta, és senkinek semmi köze hozzá, nem is látták és sürgősen eltüntetik majd a színről?
tothjani | 2010. november 23. | 10:22:25
Már csak az a kérdés hogy milyen karszalagot viselnének, és hol épülnek fel a haláltáborok a rendszer ellenségek számára. Meg a legnagyobb kérdés melyik országot támadjuk meg először? :((
mitzimacko | 2010. november 23. | 10:05:14
Moderálási alapelvek- komment törölve -
mitzimacko | 2010. november 23. | 10:04:16
Moderálási alapelvek- komment törölve -
mitzimacko | 2010. november 23. | 10:02:20
Moderálási alapelvek- komment törölve -
blaszlo42 | 2010. november 23. | 10:02:10
A Népszabi szokás szerint megint megtalálta a lába közt a tőgyet. Nem a magyaros egyenruháról szól ez a tervezet, hanem hogy a katasztrófák esetén ne legyen védtelen a lakosság. Mint ahogy az volt az előző 8 évben, amikor a kötelező gátépítéseket sem hajtották végre, a pénzt meg ellopták, aztán mikor jött a víz, tudjuk mi történt. Orbán megint építheti újjá az árvíz sújtotta térséget, meg a szoci vörösiszappal elárasztott Devecsert és Kolontárt. Akinek meg szúrja a szemét a magyaros ruha, az költözzön Hollandiába, vagy járjon fapapucsba...
Irena | 2010. november 23. | 10:01:18
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Istapp | 2010. november 23. | 09:57:28
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Irena | 2010. november 23. | 09:57:00
Moderálási alapelvek- komment törölve -
nyugger56 | 2010. november 23. | 09:53:30
"Irena" kedves!
Most is tudjuk, hogy mit kell tennünk: SZALADJUNK, HAGY LOBOGJON A HAJUNK!!!!!
Irena | 2010. november 23. | 09:51:17
Moderálási alapelvek- komment törölve -
nyugger56 | 2010. november 23. | 09:49:36
Azért egy-két hülye mindig akad, és tapsol az ilyen elmebeteg ötleteknek! Ennyi a szabadon található bolondgomba mennyisége ebben az országban?
tengerimalac | 2010. november 23. | 09:48:37
Első blikkre azt mondanám, hogy jó az ötlet. Aztán végiggondolva 180 fokot fordul a véleményem! Először is! Katasztrófa helyzetben megnő az esélye, hogy valaki otthagyja a fogát, maradandó károsodásokat szenvedjen, megsérüljön, miközben másokon próbál segíteni. Kicsit olyan, mint kiképzetlen katonát harcba küldeni. Felelőtlenség! Másodszor. A katasztrófák elhárításához kéne némi technikai eszközpark. Kicsit szomorú volt látni, hogy 50 éves Csepel ácsorgott Devecserben. Két nyamvadt katonai helikopterrel szállítgatták a sérülteket este. Az árvíznél még lehangolóbb volt látni, ahogyan a Légierő romjai, (mind a kettő helikopter) erőlködött, hogy a megcsúszott gátat megfogják. Kétéltű jármű egy szál sincsen? Szóval ezek kezeléséhez kéne kiképzés. A Honvédség itthon nincsen felkészülve a katasztrófák ellen, tán még a honvédelemre sem! Nincsenek gépei, emberei, mert az átgondolt haderőreformokkal kidobálták őket. Most megpróbálják kireszelni a rendszert. De ez nem csak pótcselekvés? Magyaros egyenruhában állni derékig az esetleg fagyos, jeges vízben és az ablakon keresztül kisegíteni az embereket, aztán nyakban elszállítani egy magaslatig biztos hőstett! Félek nem csak az érte járó plecsni fog emlékeztetni erre egy életen át! Mert motorcsónak, kétéltű jármű, helikopter biztos nem lesz hozzá! Az túl drága! (Ezt nem pesszimizmusom, mondja! Volt itt technikai eszköz, de túl drága volt, ezért felszámolták!)
|