propatria | 2011. november 25. | 01:31:36
fabatka2
Én nagyon gőgös vagyok, és azt mondom, hogy kicsiny kis ember bárki ahhoz, hogy az én magyarságomról (vagy a tiédről)ítéletet mondjon. Te biztosan kedves ember vagy, és elvileg engem is ilyennek neveltek, de bizonyos helyzetekben, amikor belénk akarnak rúgni, muszáj arrogánsnak lenni.
Normális | 2010. november 8. | 08:10:19
Ez a Kossuth-téri lövöldözés elgondolkoztatott,ugyan is állitólag a minisztérium tetejéröl löttek a tömegbe,na most akkor a lövedékek visszakanyarodtak,és ugy csapodtak bele az épület alsó falába,de akkor kik löttek vissza???
teniszke | 2010. november 7. | 21:07:43
Bravó, Népszabi! Ismét sikerült elérni a szintén ész nélkül vagdalkozó ellenoldali lapok színvonalát...Aki nem teljesen vak és süket, az pontosan érzékeli a cikk sugallatait és áthallásait. Nekem ugyan egyik párt és vezetője sem liebling, na de azért a jelenlegit összemosni Gömbössel? Nem csak kimódolt, hanem eléggé primitív erőlködés ez az egész. Hát, a szerző lelke rajta, ha ezt sikerült kiizzadnia magából, ha ő büszke erre a stílusra, ízlés dolga...
telehaz | 2010. november 1. | 17:50:22
Almás | 2010. október 31. | 19:44:20
Miután pedig a német nagytőke segítségével hatalomra jutottak..."
A párhuzam megvan ezen a szálon is.
A Fidesz se tudott volna a hatalomig elvergődni, ha nem pénzelik azok az oligarchák, akik úgy vélték, megér pár milliárdot, ha lehet egy dróton rángatott kormányuk.
S lőn.
Az uborkafára felkapaszkodott Horthy az arisztokratákhoz dörgölődzött. Orbán a pénzeszsákokhoz dörgölődzik. Horthyt megvetették az arisztokraták, miközben a maguk hasznára éltek a hatalmával. Orbánnak sem jósolnék nagy jövőt az Oroszlánok Klubjában.
telehaz | 2010. november 1. | 17:44:38
Almás | 2010. október 31. | 19:42:34
A Járai-féle katasztrofális monetáris politika azért igen hasznos volt.
Neki.
Miután lejárt a mandátuma, többségi tulajdonosként alapítani tudott egy 1,5 milliárd forint alaptőkéjű magán biztosító társaságot.
telehaz | 2010. november 1. | 17:17:28
bubu64 | 2010. október 31. | 12:51:18
Valahol olvastam, hogy amely nép nem tanul önnön múltjából, megismétli azt.
Azt hiszem, hogy sajnos ennek vagyunk tanúi, egyben szenvedő alanyai.
Ha hagyjuk.
telehaz | 2010. november 1. | 17:12:01
"Ha egy párt parlamenti többséget biztosítva a politikai hatalmat kezébe ragadta, és a kisebbségnek, amely mögött nemritkán a nemzet többsége áll, tárgyilagos aggályait semmibe veszi, a politika porondjáról az ellenzéket hatalmának súlyával kiküszöbölni igyekszik – akkor totalitásról beszélhetünk. Ez álparlamentarizmus, mert a közvéleményt a parlamentarizmus illúziójában óhajtja ringatni.”
Tökéletesen jellemzi a mai helyzetet ez a gróf Apponyi Károly. Nem is tudott róla, hogy a jövőbe is lát...
telehaz | 2010. november 1. | 17:08:13
"Mintha nem tudná, hogy az elődök érdemeinek elismerése sértés a kormányfő számára."
Minő kísérteties áthallás. Az író kései utóda, a kirúgott pénzügyminisztériumi államtitkár sem tudta 2010. kora őszén. El is bocsájtották legott, miután Matolcsy gyanútlanul felolvasta, hogy Bajnai jól menedzselte a válságot. A költségvetést az ő szakértelme nélkül ugyan képtelenek összehozni, de ugyan kit érdekel egy ilyen apróság? Fő, hogy a sértegetőn beteljesült a kormányfő bosszúja.
luigi22 | 2010. november 1. | 07:12:58
Ez az írás rettentően jó,mindenhol meg kellene jelentetni, az összes médiában.Ha bele gondolunk,FÉLELMETES!
fabatka2 | 2010. november 1. | 00:54:12
"...pár hónap alatt a köztudatra zúdult...a nemzeti megerősödés, a nemzeti munkaterv, a nemzeti közvélemény, a nemzeti közakarat, a nemzeti termelés, a nemzeti ideák, a nemzeti közösség, a nemzeti lét, a nemzeti alap, a nemzeti egység, a nemzeti újjáépítés, a nemzeti becsület, a nemzeti típus, a nemzeti örökkévalóság, a nemzeti hivatás, a nemzeti megújhodás..." - mintha csak 2010et írtunk volna 1932-ben...
Tele van a nemzeti tököm a sok nemzetiskedéssel - miközben magyarságom megkérdőjeleződik, ha nem vagyok Orbán talpnyalója...
steverubellreborn | 2010. november 1. | 00:15:32
Annyiban tévesnek érzem az analógiát,hogy jelenleg nem állunk egy nyílt diktatúrával baráti viszonyban .Berlin nélkül Gömbös és a klientúrája azt hiszem csak hivatásos zsebkendő lobogtató lehetettvolna a kormányzói garden-partykon.
istvan.bulla@gmail.com | 2010. október 31. | 21:59:52
Moderálási alapelvek- komment törölve -
istvan.bulla@gmail.com | 2010. október 31. | 21:55:11
Moderálási alapelvek- komment törölve -
istvan.bulla@gmail.com | 2010. október 31. | 21:51:01
Moderálási alapelvek- komment törölve -
venember | 2010. október 31. | 21:49:59
oregapa | 2010. október 31. | 19:44:09
venember | 2010. október 31. | 18:40:57
1956 október 25-én a Kossuth téren nem gyilkolt meg az ÁVH 61 embert ?
Vagy ez neked nem tömegmészárlás ?
A föld meg lapos..."
De nem ám. A 61(?) emberből 45-öt egy orosz tank valószínűleg tévedésből lövései öltek meg. A többiről, a helyzet kirobbanásáról pedig nézd meg a
mostani október 23.-i TV felvételen a hadtörténészek ismertetőjét. Sajnállak.
Almás | 2010. október 31. | 19:44:20
Na ja! A neveket kell behelyettesíteni és el lehet látni a mai dátummal. A vak is látja már ha van egy minimális történelem ismerete, hogyí itt a Göbbels - i politikával illetve annak lemásolásával győzött a Fidsesz."Győztek a magyarok " mondá a vezír a 2008 - as tavaszi népszavazás után."Németország e németeké legyen"Mondták Hitlerék.Miután pedig a német nagytőke segítségével hatalomra jutottak, ők mondták meg, hogy ki a német.Ennek jegyében hoztak törvényeket és küldték haláltáborba először a zsodókat, cigányokat aztán mindenkit aki nem velük értett egyet."Magyarország a magyaroké"Olvasható a Jobbik jelmondata. Vigyázzunk nehogy úgy folytatódjon ahogy annó Németországban. Szerencsére az EU tagjai vagyunk.
oregapa | 2010. október 31. | 19:44:09
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Almás | 2010. október 31. | 19:42:34
Nos fanyalgók!Aszongya adósságcsinálók. Orbán politikai bűnnek nevezte, hogy szerinte Medgyessy Péter kormánya adósságra növelte az életszínvonalat, azaz emelte 50 százalékkal a béreket, családi pótlékot, nyugdíjakat stb.Igen ám csakhogy a valóság más.Medgyessy joggal számolhatott a Ny.-európai konjunkturával ami hozzásegítette volna a magyar gazdaságot a magasabbb életszínvonal fenntartásához.Ám nmi történt?A Járai féle kataszrófális monetáris politika - ahogy gazudasági elemzők fogalmaztak "gúzsba kötötte a magyar gazdaságot" így az nem tudta kihasználni a gazdasági előnyöket. Oszt Orbán már elkezdte az osztogatást 2000 - ben amivel 300 milliárddal terhelte meg a kültségvetést.Ráadásul elfelejtették fizetni a kismamapótlékot meg a rendvédelmiek ruhapénzést amit Medgyessyéknek kellett kifizetni.Lehetne még sorolni a soszáz milliárdos Orbán - kezessévállalásokkal stb. ami az államadósságot növelte.
venember | 2010. október 31. | 19:40:13
mordedor | 2010. október 31. | 19:06:25
"...venember | 2010. október 31. | 18:40:57
Ja és vissza az ellopott fél százalékos nyugdíjkorrekciómat. Meg mindenkiét.
Remélem az nem kell az újbóli megmentéshez...."
"ez a nemzeti együtmüködés a részetekről,hát nem érted???"
NEM. Vegye el azoktól akik rá szavaztak meg arra, hogy a törvények betartása nem mindenkire kötelező, ha azt Orbán Viktornak hívják. Szerintem meg igen, még ha Sanghajben van, akkor is. Majd hazajön. Selmeczi Gabika meg szóljon neki, azért fizetem. És biztos több a jövedelmük, mint az enyém.
Kűggyenek pénct. Annyit, amennyi jár. Kell a vasárnapi franciakrémesre az unokámnak.
Almás | 2010. október 31. | 19:30:01
Na ja! A neveket kell behelyettesíteni és el lehet látni a mai dátummal. A vak is látja már ha van egy minimális történelem ismerete, hogyí itt a Göbbels - i politikával illetve annak lemásolásával győzött a Fidsesz."Győztek a magyarok " mondá a vezír a 2008 - as tavaszi népszavazás után."Németország e németeké legyen"Mondták Hitlerék.Miután pedig a német nagytőke segítségével hatalomra jutottak, ők mondták meg, hogy ki a német.Ennek jegyében hoztak törvényeket és küldték haláltáborba először a zsodókat, cigányokat aztán mindenkit aki nem velük értett egyet."Magyarország a magyaroké"Olvasható a Jobbik jelmondata. Vigyázzunk nehogy úgy folytatódjon ahogy annó Németországban. Szerencsére az EU tagjai vagyunk.
mordedor | 2010. október 31. | 19:08:25
folyt.:bárcsak igazad lenne a bohozatot illetően
mordedor | 2010. október 31. | 19:06:25
"...venember | 2010. október 31. | 18:40:57
Ja és vissza az ellopott fél százalékos nyugdíjkorrekciómat. Meg mindenkiét.
Remélem az nem kell az újbóli megmentéshez...."
ez a nemzeti együtmüködés a részetekről,hát nem érted???
vénember tudod azt azért szeretném már +tudni,hogy mitől is mentették + Magyarországot?
1xüen az eszem +áll,hogy mindig 1 viszonylag konszolidált állapotban kapják kézbe a kormányrudat(na persze a közvetlen előzményekhez képest,Bokros után,Bajnai - Oszkó után)és sem 98-02 között sem most semmi előrevivő programjuk nincs,mert nincs...
TGM 1 írásában kifejtette 1998-2002 között gyakorlatilag semmi érdemlegeset nem csináltak,de legalább kárt sem okoztak...
nos ez így nekem túl sommás volt már akkor is,viszont mostanra 1 ilyen +állapítás aligha állhatná + a helyét...mi lesz még itt az elkövetkezendőkben,ha ilyen ütemben balfácánkodnak gazdasági kérdésekben...1xüen nem értem hogy nem tudják ennek a balféknek jobboldali közgazdászok elmagyarázni,amit csinál az ténylg a csőd közelébe viszi az országot...most hol vannak ezek a nagyon okos tojás jobberguruk...
mert azt értem miért a Matolcsy van ott ahol,1 gondolatnélküli ember kell oda is,de hát könyörgöm az a legfontosabb poszt a kormányban a ME után...
legalább is az ország jövője szemmpontjából...
"... bartók | 2010. október 31. | 18:29:17
egyszer mint tragédia (v.ö. trianoni döntés, Horthy kormányzó fellépése), másszor mint bohózat (v.ö. jelen helyzet, Orbán Viktor fellépése)..."
bárcsak iga
venember | 2010. október 31. | 18:40:57
Dézsa wűxy | 2010. október 31. | 18:10:34
"De párhuzamot lehet találni az '56-os Kossúth téri tömegmészárlás,"
Előbb olvass, aztán írj. Nem volt semmilyen ÁVH-s tömegmészárlás.
"Ma leginkább a csődközeli helyzet miatt kell egyetértés és együttműködés."
Orbán Viktor: Nehéz, de felemelő feladat volt Magyarország megmentése.
Ja és nincs itt semmiféle csőd. Aki ettől retteg, az a jobboldalon van, de csak akkor, ha ez kell az érveléshez. De aki nem tud országot vezetni, jobb, ha megmondja.
Ja és vissza az ellopott fél százalékos nyugdíjkorrekciómat. Meg mindenkiét.
Remélem az nem kell az újbóli megmentéshez.
bartók | 2010. október 31. | 18:29:17
http://www.tarfor.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=366:isten-a-toertenelem-ura&catid=17:politika&Itemid=2yvComment366
„Hegel megjegyzi valahol, hogy minden nagy világtörténelmi tény és személy úgyszólván kétszer kerül színre. Elfeledte hozzáfűzni: egyszer mint tragédia (v.ö. trianoni döntés, Horthy kormányzó fellépése), másszor mint bohózat (v.ö. jelen helyzet, Orbán Viktor fellépése).
mordedor | 2010. október 31. | 18:28:44
jav.:,így??????
mordedor | 2010. október 31. | 18:26:54
Dézsa wűxy | 2010. október 31. | 18:10:34
DFK01 | 2010. október 31. | 17:51:30
Dézsa wűxy | 2010. október 31. | 17:51:10
ha ennek a cikknek olvastán Nálatok ilyenn gondolatok sejlettek fel,akkor...
nos csak sajnálni tudlak Benneteket...
mi köze van az előző kormányoknak ahhoz,hogy most 1 despotikus hajlamú egyén diktatúrát épít a csahosaival,s Ti ehhez aszisztáltok vagy legalább is elnézően somolyogtok...
majd mikor a Ti farkatokra is rálép tán felszisszentek...
bár lehet Ti behúzva tartjátok így???????
ismerem eddigi kommentjeitekből irányultságotokat,nincs min +lepődnöm...
sok szerencsét,gondolom a pártagkönyv már +van....jól jön az még - legyen mindig kéznél...hamarosan fontosabb doksi lesz a személyinél...szerencsétlenek!!!!
Dézsa wűxy | 2010. október 31. | 18:10:34
Van ám még lehetőség történelmi párhuzamokat találni. A fenti idők a gazd. VILÁGVÁLSÁGot közvetlenül követő évek voltak. Most is benne vagyunk , és fenyeget a gyf örökség (IMF törlesztés) réme. De párhuzamot lehet találni az '56-os Kossúth téri tömegmészárlás, és a 2006-os tömegkövetelések "baloldali-demokratikus" kezelése közt is.
Jager László | 2010. október 31. | 17:58:11
................... DDDDDDDDDDDDDD
00000000000000000000000000000
Minden d-s beirónak!!
J.L
DFK01 | 2010. október 31. | 17:51:30
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Dézsa wűxy | 2010. október 31. | 17:51:10
Ma leginkább a csődközeli helyzet miatt kell egyetértés és együttműködés. Ezt, a fenti történelmi példabeszédet éppen az adósságcsinálók és kontár-kormányzók rántották elő, és tartják helyes analógiának. Lelkük rajta.
Dézsa wűxy | 2010. október 31. | 17:45:05
mordi : bár már nincs esély rá,hogy a Duna jegére vonuljon a plebs, A plebs már kivonult tüntetni egy idióta lemondását követelve, de könnygázt, és gumilövedéket kapott az ÁLTALA ELTARTOTT rendőröktől. Emlékszel ?
mordedor | 2010. október 31. | 17:29:22
Gratulálok Nyerges Andrásnak!
Ennél precizebb kritikát a máról - indulatmentesen - +írni kevesen képesek...
valahogy tényleg hiányoznak az <agymosottak>,no nem nekem...
erre ugyanis nem igen lehet mit írni...
sajnos a dunai usztatás óta 'tudom'mi az álma ennek a despotának...
de 2000 óta bizton tudom,amit most a hóbagollyal ki is mondatott:1 horthy-féle kormányzóság - királynélküli királyság...
bár már nincs esély rá,hogy a Duna jegére vonuljon a plebs,de majd azt is +oldják valahogy...
én mindenesetre elkezdtem csomagolni...
soha nem gondoltam volna,hogy 56 évesen fog +foganni bennem a gondolat,innen el...
fiatalon még ki tudtam röhögni a párttitkárokat,de ma ezen ami itt folyik valahogy nem tudok már mosolyogni sem,csak káromkodni,mint 1 kocsis...
soha nem gondoltam,hogy ilyen birka nép a magyar
nagyanyoka | 2010. október 31. | 17:28:38
Kedves tik-tak!
Valóban, tökéletesen így van. Nem tudom, ki osztott itt ennyi ingyen füldugót?
walsz | 2010. október 31. | 17:11:33
„Tudnék hivatkozni képviselőtársamra, aki ki tudta eszközölni a kerületében élő nincstelenek számára, hogy elmehessenek kubikolni minimális munkabérért, de csak akkor, ha a Nep névsorában szerepelnek, vagy abba belépnek. Egy munkásember életében 50 fillér egzisztenciális fontosságú összeg. 50 fillért kellett a nyomorultaknak kölcsön kérniük, hogy kiválthassák a pártigazolványt”.
Jager László | 2010. október 31. | 17:10:37
"Imádom Mária Magdolna országát a szent felnégyeltetőt és a megvakító uralkodót, továbbá
a XIII.században gyártott koronát!"
Ennél jobban a mai boros-sörös királyságot nem szeretem!!
J.L.
tik-tak | 2010. október 31. | 16:50:51
nagyanyoka | 2010. október 31. | 16:40:09
....és a történelem tanít(Historia est magistra vitae).Persze csak azt aki ismeri a történelmet és van füle a tanítást meghallani.Aki szándékosan tömködi el a füljáratait az semmiből sem fog tanulni.
tik-tak | 2010. október 31. | 16:44:39
"Kinél indíthatunk pert, gondolom nem a saját bíróságain, ahol már az ő emberei ülnek?"-írta lentebb bubu64.
Lehet,hogy én még e téren optimista vagyok,de úgy gondolom,hogy a magyar bíróságokat még nem darálta le a Fidesz.A "mégen" van a hangsúly.Az AB bedarálása,ellehetetlenítése már SI.beszuszakolásával elkezdődött és most folytatódik a hatáskör megnyírbálásával.Az un.rendes bíróságok még nem tartanak itt.Persze tudja ezt a Fidesz is,úgyhogy ne kételkedjünk benne ,hogy jogi kulturálatlanságuk ebben is meg fog nyílvánulni.Pl.úgy,hogy megnyírbálják amúgy is szűkös költségvetésüket,illetve a nekik tetsző ítéleteket hozó bírákat állami elismerésben részesítik,ahogy nem oly régen már elhangzott ilyen javaslat.Remélem sosem jutunk odáig,hogy még a per előtt meghozzák az ítéletet!!!!
nagyanyoka | 2010. október 31. | 16:40:09
Nincs új a Nap alatt! A történelem igenis ismétli magát. Pedig lett volna idő tanulni belőle.
venember | 2010. október 31. | 16:34:45
bubu64 | 2010. október 31. | 13:28:28
"Sokan azt mondják sötéten látjuk a jövőt, legyünk optimisták.Lehetünk még optimisták?"
A pesszimista jól értesült optimista. Hozzátehetjük, hogy jól tájékozott is.
venember | 2010. október 31. | 16:33:19
MaxVal | 2010. október 31. | 12:22:51
"Éljen Gömbös Viktor!"
Kenyéren és vízen!
andro11 | 2010. október 31. | 16:27:29
Mivel nagyon gyorsan olvasok, így néha elsiklom egy-egy szó fölött, így történhetett meg, hogy egy-két mondat után jöttem rá, történelmet olvasok. Megijedtem mert azonnal a ma ugrott be. Ez félelmetes és elszomorító. A me. egyetemen nem tanult történelmet? Vagy a középiskolába?
Marijja | 2010. október 31. | 15:25:13
Sajnos hátborzongatóan jó a cikk.
Jó lenne, ha azok is olvasnák, akik még a gyözelmi mámortól kábultak.
Bár gyanítom, hogy náluk ez is süket fülekre találna!
Imremete | 2010. október 31. | 15:16:00
puli
Ez igaz... De mivel az Orban funok csak nem ebrednek fel a csipkerozsika almukbol, igy az otthonmaradok a diktatura kiepiteset segitik.:((( Ez a szomoru teny... En az LMP-re szavaztam, de mara beloluk is kiabrandultam teljesen. Kepesek voltak felrakni a megint a Gyurcsany a hibas lemezt, es ezzel tematizalni a kozbeszedet olyankor, mikor a jogallamisag a tet. Az eszem megallt. Itt nem az oszidi beszed a tet, hanem a magyar demokracia. Ezek meg megint Gyurcsanyoznak... Elkeserito az egesz magyar politikai elit.:(((
bubu64 | 2010. október 31. | 14:52:40
Okos Tóbiás
Azt hittem a PH valamilyen nemzetközi bíróság, amiről nem hallottam és ott be lehet perelni Orbánt.:))
stvan | 2010. október 31. | 14:51:39
Moderálási alapelvek- komment törölve -
puli | 2010. október 31. | 14:48:56
"Ez hátborzongató .." valóban az ha arra gonol az ember miként lehetett kétszer is háborúba vonulni a z elmult század során .
Ha jól rémlik a háború a politika folytatása ,-de minek !?
Klímaváltozás jön aki nem bírja szusszal annak a helyére mások jönnek .
Talán mégis lenne a széthúzásnál fontosabb dolgunk is ,mert az időből kezdünk kifutni .
nemválaszolok | 2010. október 31. | 14:39:04
Ez hátborzongató és valahogy szinte teljesen egybecseng a mai állapotokkal.
EMBEREK, ÉBRESZTŐ!
"Gróf Apponyi Károly felsőházi tag a Magyarország 1936. június 20-i számában jelentette ki, hogy „egy kormány politikája nemcsak a beterjesztett törvényjavaslatokban, hanem elsősorban a nemzeti tevékenység módszereiben és szellemében nyilvánul meg. Ha egy párt parlamenti többséget biztosítva a politikai hatalmat kezébe ragadta, és a kisebbségnek, amely mögött nemritkán a nemzet többsége áll, tárgyilagos aggályait semmibe veszi, a politika porondjáról az ellenzéket hatalmának súlyával kiküszöbölni igyekszik – akkor totalitásról beszélhetünk. Ez álparlamentarizmus, mert a közvéleményt a parlamentarizmus illúziójában óhajtja ringatni.”
puli | 2010. október 31. | 14:31:43
"Aki pedig nem ment el szavazni, az meg szimplán ostoba.."
Kedves miskun van annak valami oka talán hogy a választók nagy és egyre nagyobb tábora nem megy el szavazni .
Okos Tóbiás | 2010. október 31. | 14:25:04
bubu64
Bocs, ebédelte. A polgárháborút rövidítettem.
miskun | 2010. október 31. | 14:11:05
Minden józan gondolkodású ember látja a politikai párhuzamokat, s a választások előtt borítékolni lehetett, hogy a fidesz így fog élni ezzel a - magyar választási abszurd következtében beállt - hatalmával (a választók 53%-a, a választásra jogosultak 35%-a szavazott a fideszre).
Mégis, a választók - ismervén a magyar választási rendszerben megbúvó baromságot - ekkora, kvázi: korlátlan uralmat adtak Orbánék kezébe.
Aki a fideszre szavazott, azért, mert hagyta és hagyja magát hülyíteni a Hír és Echo tévék, az MN, a MH által (másból nem tájékozódik).
Aki pedig nem ment el szavazni, az meg szimplán ostoba.
Hát köszönjük meg nekik ovi és társai ámokfutásának lehetőségét.
miskun | 2010. október 31. | 13:57:35
pinkyboy | 2010. október 31. | 12:25:46
Orbánt kihagytad a sorból.
turnleft | 2010. október 31. | 13:46:42
Hogy Szemes Marit idézzem: "Hát ez az."
Nagyon jó cikk!
bubu64 | 2010. október 31. | 13:30:12
Tudom, hogy buta vagyok, de nem tudom, mi a PH.
bubu64 | 2010. október 31. | 13:28:28
Sokan azt mondják sötéten látjuk a jövőt, legyünk optimisták.Lehetünk még optimisták?
gope | 2010. október 31. | 13:26:43
medve1942 | 2010. október 30. | 10:47:14
A legnagyobb baj az medve, hogy, akik tanulták is történelemben a Gömbös korszakot sem törődnek ezzel a cikkel sokat. A tömeg egy részét nem is érdekli, a másik része meg tapsol, mert a nemzet igazsága jut szerintük megvalósításra. Akik pedig nem tanulták, azt sem tudják miről van szó. Mert ugye a nemzet és annak részét alkotó állampolgárok tömege nem kerül egységes megítélés alá. Nem a Te és az én részemről, hanem....... A többit Te tudod.
Okos Tóbiás | 2010. október 31. | 13:23:45
bubu64
Kezdetnek a magyar bíróság kötelező. Ha nem megy, Jöhet a PH, de az mindenkinek rossz lessz!
attys | 2010. október 31. | 13:20:29
Amni késik, nem múlik. :(
hóvirág | 2010. október 31. | 13:19:40
Mintha a mai korról olvasnám ezeket. Szép kilátásaink vannak!
bubu64 | 2010. október 31. | 13:15:15
Okos Tóbiás
Igazad van, abban amit az előző hozzászólásodban leírtál,csak sajnos a magyar választási törvényeket kihasználva legitim a kormány.Tehát a nép választotta. Ezt ő ki is használja, olvashatjuk nap, mint nap a szövegeit.pl. forradalom, többség, 2/3 stb.A hatalmat nem erőszakosan szerezte meg,az igaz, hogy, úgy gyakorolja.Kinél indíthatunk pert, gondolom nem a saját bíróságain, ahol már az ő emberei ülnek?
Okos Tóbiás | 2010. október 31. | 13:11:58
attys
De igen, már láttam a tervezetet, de még nem hirdette ki, a csigagerincű KE úr!
attys | 2010. október 31. | 13:07:38
Okos Tóbiás: Te nem olvastad az új alkotmányt?
1.§ Mindíg a FIDESZ-nek (végsősoron Orbán Viktornak) van igaza!
2.§ Ha mégsem, az első szakasz lép életbe!
Okos Tóbiás | 2010. október 31. | 13:03:18
1. § Magyarország: köztársaság.
2. § (1) A Magyar Köztársaság független, demokratikus jogállam.
(2) A Magyar Köztársaságban minden hatalom a népé, amely a népszuverenitást választott képviselői útján, valamint közvetlenül gyakorolja.
(3) Senkinek a tevékenysége sem irányulhat a hatalom erőszakos megszerzésére vagy gyakorlására, illetőleg kizárólagos birtoklására. Az ilyen törekvésekkel szemben törvényes úton mindenki jogosult és egyben köteles fellépni."
Lehet, hogy még korai, de előbb utóbb megállna egy per ovi és a FideSS ellen. Sztem.
Okos Tóbiás | 2010. október 31. | 12:58:52
bubu64
Igazad van, nem jó semmilyen háború, főként a polgárháború! Ne legyen benne részünk soha!
Más: ovi már az EU-nak is meg akarja szabni, hogy milyen a helyes gazdaságpolitika. Nem tudom meddig tűri meg ezt a b@rmot az EU?! Ebből hatalmas pofára esés lesz!
bubu64 | 2010. október 31. | 12:53:07
Okos Tóbiás
De utána jött a II.világháború. Az se egy jó buli.
bubu64 | 2010. október 31. | 12:51:18
attys
Igazad van köszönöm, módosítva is jó.Lehet, hogy pinky még fiatal és tapasztalatlan.Nekem inkább az a félelmetes, hogy 40-50 éves embereket be lehet hülyíteni.Nem gondolkoznak, 70 év eltelt és még mindig ugyanaz a téma.
Lehet, hogy az a mondás még bölcsebb, hogy a történelem ismétli önmagát?
Okos Tóbiás | 2010. október 31. | 12:48:15
Kb 1,5-2 hónappal ezelőtt már írtam, hogy sztem ovi Gömbösre hajaz. Kívánom neki, hogy csak annyi ideje legyen, mint a példaképének. Azt a néhány hónapot még talán kibírja az ország!
attys | 2010. október 31. | 12:44:21
bubu64: Annyiban módosítanám az idézett mondást, hogy az okos ember a más kárán [is] buta a saját kárán [sem] tanul.
Lásd Pinkyboy és hasonlók. :(
bubu64 | 2010. október 31. | 12:37:56
Pinkyboy
Azért kell felhozni ezt a témát, mert a történelemből tanulni lehet és kellene.Ha letagadjuk, elnyomjuk, soha nem dolgozzuk fel.Biztos hallottad, okos ember a más,vagy (elődök)kárán tanul, a buta a sajátján.Elődeink megszenvedték a saját sorsukat, ebből kellene valamit tanulnunk.
bubu64 | 2010. október 31. | 12:33:16
Corner
Nem sokára itt lesznek a zsigeri kommentelők, akik el se olvassák, csak kötelességüknek érzik, hogy minden cikkhez legyen egy ballib, bolsi kezdetű hozzászólásuk. :))
Nagyon jó cikk, viszont számomra nagyon félelmetes a jövőre nézve.Igaz, hogy kétszer ugyanabba a folyóba nem lehet lépni, de a folyómederbe sajnos igen és a víz utána mindent visz.
attys | 2010. október 31. | 12:32:20
pinkyboy: Ezt mos komolyanmondod? Hagyni kéne, mert másként nem dolgozzuk fel? Itt most nem arról van szó, hogy fel tusjuk-e dolgozni a Rákosi, vagy a Gömbös, vagy a Kádár korszakot, hanem arról, hogy jön-e egy új "idol" akiről majd 20-50 év mulva Orbánkorszak címen írnak ilyen cikket. Hogy jön-e olyan világ ismét, ami elveszi szabadságunka, államosítja még az érzelmeinket is.
tik-tak | 2010. október 31. | 12:31:19
Nagyon jó írás és az áthallások kizárólag a véletlennek köszönhetők!!!Vagy mégsem?
Ez év nyarán amikor Gömbös ismét diszpolgár lett Orosházán, néhányunk már írt a kommentjében ilyen áthallásokról.Kétségtelenül nem ilyen összeszedetten.Pontosan ez a cikk erőssége.
pinkyboy | 2010. október 31. | 12:25:46
Miért kell most ezeket a témákat felhozni?
Rákosi, Kun Béla, Kádár, Gyurcsány, Szálasi, Lendvai, Morvai... egyik kutya, másik eb!
Mind undort keltenek. Hagyni kéne ezeket a témákat, másképp soha nem dolgozzuk fel!
MaxVal | 2010. október 31. | 12:22:51
Éljen Gömbös Viktor!
attys | 2010. október 31. | 12:13:32
Nem is értem, miért írtok ilyen kommenteket! Orbánkirály csak a javatokat akarja! Ha ezt nem fogjátok fel, akkor kommunista ballib és mittomén mik vagyok. VAGYUNK. :(
Az a baj, hogy ami nyilvánvaló, azt is fa racal és úgy próbálja cáfolni jelen kormányunk, hogy közben azt szajkozza, hogy mindez csak értünk teszi.
Lásd a cikk utolsó bekezdését!
„Nekem mindennél, még saját ígéreteimnél is fontosabb a nemzet érdeke. A politikus programja nem szóról szóra veendő”
Ezt mondják most is, csak más rcoik, kicsit más szavakkal.
Jager László | 2010. október 31. | 12:10:46
Aki igy politizált az úgy úgy is végzi!
Megmondom őszintén Gömbös nem a példaképem!!!
J.L.
psv12 | 2010. október 31. | 11:50:32
corner,
megállunk, gondolkozunk, egyetértünk.
Ötletelhetnénk is, hogy lehet-e tenni is valamit.
Klassz, hogy még hozzászólhatok.
De ha látjuk, hogy mi várható, ki is várjuk? Valami optimistát is írjatok.
medve1942 | 2010. október 30. | 10:47:14
Akinek füle van a hallásra, hallja meg!
Így aztán viszonylag szűk körhöz szól a cikk... De jó!
walsz | 2010. október 30. | 09:29:42
„A miniszterelnök úrnak az a felfogása, hogy diktatúra csak ott van, ahol katonai erővel feloszlatják a parlamentet s aztán nem hívják össze. Holott lehet diktatúra ott is, ahol látszatparlamentarizmus van, ahol országgyűlés funkcionál, de a szerepe arra van degradálva, hogy áment mondjon a kormány intézkedéseire.”
Viktorunk, bocsánat, a "Nép Akarata" ezt tökéletesen oldja meg.
Gömbös is Rákosi is elégedettek lennének a "Nép Akaratával!"
corner | 2010. október 30. | 09:14:51
bocs!
corner | 2010. október 30. | 09:14:13
Hát, ha valamin érdemes elgondolkodni ez biztosan az. A zsigeri kommenteknek itt most nincs helye, főleg azért mert pontosan tudjuk, hogy ennek a politizálásnak mi lett a vége.
Most megkéne állni egy pillanatra és elgondolkodni.
Tényleg jó lesz ez így?
corner | 2010. október 30. | 08:53:46
Hát, ha valamin érdemes elgondolkodni ez biztosan az. A zsigeri kommenteknek itt most nincs helye, főleg azért mert pontosan tudjuk, hogy ennek a politizálásnak mi lett a vége.
Most megkéne állni egy pillanatra és elgondolkodni.
Tényleg jó lesz ez így?
|