belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
24. csütörtök

Botka László: az igazság pillanata a választások után jön el

A polgármester a szegedi esélyekről, a politikai karanténról és a Fidesz bolsevizmusáról

Botka László nem gondolja, hogy az MSZP jövője azon múlik, megtudja-e tartani Szegedet, és hogy a szocialisták hatalmon maradnak-e a nagyvárosokban. Szerinte a szocialisták már beárazták a vereséget, a talpra állás pedig azon múlik, hogy jövő év elejére képesek lesznek-e hiteles pozícióból kritizálni a megszorításokra készülő Fidesz-kormányt. Ő maga bízik abban, hogy képes lesz megőrizni Szeged polgármesteri székét.

Szalay Tamás Lajos| Népszabadság| 2010. augusztus 31. |33 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Normális | 2010. október 28. | 09:37:56

T jobberproletár, Igazad van,ezek a jobbosok betegek,akkor boldogok ha mocskolodhatnak,és hazudozhatnak éjjel nappal,Botka körme alatt az esetleges piszok több tiszteletet érdemel mint ezek a huhogók! teljesen lejárassák magokat a jozanul gondolkodó emberek elött! Csak igy tovább gratulálunk!

kikerics | 2010. október 2. | 19:02:18

Remélhetőleg, a SZEGEDIGEKET nem tudják majd, teljesen meghülyíteni és Botka sikeres lesz!!!

jevgenyi | 2010. szeptember 1. | 10:16:44

A Hagyó puccskísérletének oszlopos tagja volt Botka elvtárs a tavaly nyári mozaikos balhénál. Annyi a differencia a két rabló között hogy a Botka nem zabált annyi parizert. Amúgy egykutya a 2 elvtárs.

boros0208 | 2010. szeptember 1. | 05:53:58

"Pedagógus-béremelés nem, Szeged-pótlék lesz"
http://www.nepszava.hu/articles/article.php?id=341494

Orbán Viktor-Hoffmann Rózsa, nem lehet egy évet várni!

jobberproletar | 2010. szeptember 1. | 00:50:48

HNB9JSK041

azt nem tudom, kik a bolsevikok, de az ilyen foldsotet analfabetaktol, mint te szivesen megszabaditanam az orszagot!

Atlasz | 2010. augusztus 31. | 21:32:59

Szegeden végig kell nézni, mert felsorolni is nehéz, ami épült és épülőben van. Nem cukrosbácsis a modora, nem cirkuszt rendez, hanem várost épít.

Mekmörfi | 2010. augusztus 31. | 17:43:07

Ismétlem, amit már tegnap is leírtam egy másik kommentben.

Ha Orbánnak joggal vetjük szemére, hogy még soha normális munkája nem volt, Botkánál sem felejthetjük el, hogy még nem volt diplomája, amikor már országgyűlési képviselő lett.

Ráférne már Botkára is egy kis frissítés: a politikán kívül is van élet, főleg, ha a porlódi politikára gondolunk.

csőrike | 2010. augusztus 31. | 16:23:40

Szegeden a fidesz egy helyileg is teljesen ismeretlen Bénagy nevezetű bankfiút futtat, akit Viktor már tavasszal is a megyei lista élére tetetett. Program az nincs, vagy legalábbis még nem nyilvános, a kampány kimerül abban eleddig, hogy a tömegközlekedés és a Mars téri piac rekonstrukciójával csesztetik Botkát. A helyi nyilvánosság jó részét már felvásárolta a 4 évvel ezelőtti fideszes polgármester jelölt. Bénagy irgalmatlan nagy munkahely teremtési ígéretekkel indította a kampányt, de konkrétumról nem lehet tudni. Az, hogy a Központ helyben delegált alfelének tartja magát, már a várost teleragasztott plakátjainak a szlogenje is megelőlegezi:Előttünk Szeged, mögöttünk a kormány!
Erre lehet gombot varrni.
Ugyanakkor én nagyobb esélyt adok neki, mint Botkának, mert most olyan a fíling, hogy egy dolmányos hangyászt is megválaszt az istenadta nép, ha narancsos a logó. Az azért érdekes lenne, ha Botka nyerne egy ellenzéki közgyűléssel a nyakában. Garantált a működésképtelenség:-)

fulopimre | 2010. augusztus 31. | 15:34:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HNB9JSK041 | 2010. augusztus 31. | 15:25:46

Remélem a Szegediek is kijózanodnak végre és megszabadulnak ők is a bolsevikektől.

Altuntegin | 2010. augusztus 31. | 14:46:02

A város az utóbbi 8 év alatt többet fejlődött mint előtte 12 év alatt.

Altuntegin | 2010. augusztus 31. | 14:44:31

El kell menni Szegedre, és meg kell nézni, hogy milyen a város. Szerintem a legélhetőbb vidéki város az országban, mindemellett nagyon szép.
Persze mindig vannak huhogók, akiknek soha nem jó semmi. Miért pont most kell ezt meg ezt csinálni, ez azonban kissé unalmas. Az ilyen alakok szeretnék, ha minden maradna a régiben, és mindenki sütögetné a kis pecsenyéjét a maga módján.

Mindamellett az egyik szegedi fideszesnek, Becsey Zsoltnak volt egy Bush aranyköpéseihez hasonló mondása: "mind a kormány mind pedig a város vezetése súlyos hibát követett el akkor, amikor nyakló nélkül megszavazta a román csatlakozást" pusztán azért, mert nem volt megépítve az elkerülőút.

Szóval ilyen okos fideszesei vannak a városnak, ja és a Botka előtti fideszes polgármester alkoholista volt, és érdemes megnézni, hogy mi épült Porlódon abban az időben. Semmi ...

Józsi | 2010. augusztus 31. | 14:12:25

Sajnos Szegeden minden szakmai döntés politikai alapon született az utolsó húsz évvben. Látható ennek összes következménye a szerencsétlen FIDESZ alatti vízügyi privatizálástól, az eszement Ligetfürdőig, vagy a minde szakami koncepciót nélkülözni kényzserülő ún "közlekedési nagyporjektig" ai a város teljes úthálózatának tönkre zúzúsút erdményezte. Ebben kizárólag a szoci politkusok a hibásak, hiszen először nem a román csatlakozás uztáni óriási forgalomnövelésre készültek, mivel a szerbia felé vezető elekrülő utat építették meg, amely azóta is kihasználatlan.

Súlyosbítva van még mindez Botka igen sajátos pszichéjével és humán problémáival, de ettől nem volt job az alkoholista korábbi Fidezses Bartha sem.

Az újak sötét lovak, de látván a fejleményeket, nem lesz itt kibontakozás a aszubjektív humán elemek és a szakmai gondolkodás objektív hiánya miatt sem.

Rothadunk tovább, a botkákkal, úlyhejikkel, vagy nélülük, az egyetemi elefáncsonttornyso szegedi LMP-vel, teljesen mindegy.
A kérdésa csak majd a várhat éhséglázadás időpontja lesz.

ulpius | 2010. augusztus 31. | 11:47:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

csacsi02 | 2010. augusztus 31. | 11:36:41

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Mikulka | 2010. augusztus 31. | 11:30:43





>megtudja-e tartani< helyesen: "meg tudja-e tartani" Kedves Népszabadság! Legalább még Önök írjanak helyesen magyarul!!!




zoli79 | 2010. augusztus 31. | 11:23:06

"– Az igazság pillanata a választások után jön el, amikor a kormány benyújtja a jövő évi költségvetés koncepcióját. Akkor mindenki számára világosan ki fog derülni, hogy a Fidesz demagóg és populista politikájának a lényege az volt, hogy mindenkinek mindent megígértek. Kulcskérdésnek tartom, hogy a szocialista párt és frakció legkésőbb a jövő év elejére olyan helyzetben és állapotban legyen, hogy hiteles módon tudja kritizálni a kormányt."

Gazdasági kérdésekben lehetséges, de addigra a Fidesz összezilálja és koncentrálja demokratikus jogintézményeinket. És sajnos ez a töketlen ellenzék (és civil társadalom) hibája is, amiért hagyja.

medve1942 | 2010. augusztus 31. | 11:20:20

"csak olyan struktúrában tudok dolgozni, ahol biztosítottnak látom a munkám eredményét" - ebből a mondatból kitűnik, hogy Botka NEM a "szegedi gyurcsány". Persze, a mondat nem is az MSZP vezetés iránti nagyrabecsülés kifejezése...:-)

Spartan | 2010. augusztus 31. | 10:53:42

A cím helyesen: ...az igazság pillanata a választások után jön el ismét...az első igazság nem jutott el az agyukig, mert mintha misem történt volna, a másokik után talán...de lehet, hogy három az mszp-s igazság is...

gyulabacsi2 | 2010. augusztus 31. | 10:33:05

Moderálási alapelvek- komment törölve -

fulopimre | 2010. augusztus 31. | 10:28:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

castadiva | 2010. augusztus 31. | 10:23:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kic-KING | 2010. augusztus 31. | 09:35:32

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ulpius | 2010. augusztus 31. | 09:11:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szabad-nép | 2010. augusztus 31. | 09:08:53

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bozsós | 2010. augusztus 31. | 09:06:04

"Baloldali párt mindig lesz Magyarországon, és egyelőre nem látszik olyan tömörülés, amely elvenné tőlünk ezt a szerepet." Rossz hírem van Botka úr számára. Magyarországon csak baloldali pártok vannak. Mindenkinek pártnak óriási cuciális érzékenysége van. Ha választani kell EU csatlakozási szerződés, hitelszerződés vagy bármilyen megállapodás betartása és a cuciális szempontok között, mindenki cuciális. Lásd földmoratórium, költségvetési hiány, kilakoltatási moratórium. Szóval ha Botka úr a szociális demagógia felé vezetné a pártját, ahogy szavaiból kitűnt (nem volt rendszerkritika), nem kisebb játékossal fogja szembe találni magát, mint a miniszterelnök úr.

csakelőre | 2010. augusztus 31. | 08:44:38

Én is azt gondolom, hogy az MSZP sorsa nem a mostani választáson múlik, hanem a mostani vezetőin. Azokon a vezetőkön sajnos, akikről nem lehet tudni, mikor kerülnek előzetesbe. Nem hiszek abban, hogy ez a párt képes megújulni anélkül, hogy kinevelne egy nálánál tisztább, fiatal vezetőgárdát. A probléma ott van, hogy ki nevelje őket ki? Azok aki előzetesben vannak, vagy azok, akik csak idő kérdése és ott lesznek.
Ebből a helyzetből az következik, hogy mégiscsak meg kell bukniuk legalább kétszer, hogy valódi változások beindulhassanak, úgy 2014 körül.

Szamok Embere | 2010. augusztus 31. | 08:17:10

"megtudja-e tartani" , helyesen meg tudja-e tartani.

"talpra állás", helyesen talpraállás.

Elégtelen, Szalay.

nablaquadrat | 2010. augusztus 31. | 07:52:34

"Semmi olyan nem történik azMSZP-ben és az MSZP-vel, amely ne történne meg egy olyan párttal, amely nyolc év kormányzás után elveszíti a hatalmat."

Jó, megállapodhatunk abban, hogy az ország kirablását ezután kormányzásnak nevezzük, csak ez esetben ezt a definíciót minden, az MSZP kormányzásáról folyó diskurzust megelőzően mellékelnünk kell. Ez így nem egy generatív definíció, így vele nem változtatunk semmin sem. Csak akkor az a kérdés, mi szükség rá?

de facto | 2010. augusztus 31. | 07:38:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

egy niemand | 2010. augusztus 31. | 07:15:48

"De arról szó sincs, hogy az MSZP-nek olyanná kellene válnia, mint a Fidesznek. Utóbbi tekintélyelvű, parancsuralmi rendszerben, tipikusan bolsevik módszerekkel működő párt." Egyetértek dr. Botka Lászlóval: A FIDESZ EGY KRIPTO BOLSEVIK PÁRT!!!

lesli42 | 2010. augusztus 31. | 06:41:36

Ez a jóember megtestesíti mindazt, amiért a szocialisták jelenleg közutálatnak örvendenek: korrupt, agresszív, nagyképű, egy igazi tipikus szoci bunkó, akinek kételyei vannak, nézzen végig a helyi tévében egy városi közgyűlést, amikor Botka elnököl.

HIRDETÉS
Botka László bízik abban...
Botka László bízik abban, hogy megtartja Szegedet
Népszabadság - Reviczky Zsolt

– Hol tart a kopogtatócédulák gyűjtésével?

– Szegeden százharmincötezer választópolgár van. Négy éve, amikor hatalmas többséggel újraválasztottak polgármesternek, egy hónap alatt húszezer szelvényt tudtunk gyűjteni. Most, nem egészen másfél hét alatt összegyűlt tizenötezer. Számos olyan szegedi is hozzánk hozta az ajánlását, aki elmondta, tavaszszal a Fideszre szavazott, mert kormányváltást akart, de most Szegedről van szó, így rám voksol. Meglepetés, hogy a tradicionális hatvan feletti támogató korosztály mögött a második legnépesebb tábor a legfiatalabb választói réteg.

– Talán annak is köszönhető ez, hogy az Összefogás Szegedért Egyesület színeiben indul. Szégyelli az MSZP-t?

– Dehogy szégyellem. Furcsa egyébként, hogy ezzel épp a Fidesz vádol; rájuk volt jellemző, hogy ha rosszul állt a szénájuk, akkor a nagyvárosokban „független” jelölteket indítottak. Nálunk ez fel sem merült. Mi nem aszerint választunk pártot, hogy épp milyen népszerű. Most is szocialista színekben indulok, az MSZP és az Összefogás Szegedért Egyesület közös jelöltjeként. Az elmúlt években nem volt példa arra, hogy ne valamilyen szövetségben indultam volna. Legutóbb például MSZP–SZDSZ-logó volt a nevem mellett, korábban pedig a Centrum és az MSZDP is támogatott. Most az említett civil egyesülettel kötött a párt szövetséget. Ezt a tömörülést ismert szegediek hívták életre, megtiszteltetés, hogy mögém álltak.

– A balliberális értelmiség köreiben gyakran megfogalmazódik, hogy valójában nem is a Jobbik, hanem az MSZP van politikai karanténban, csak még nem vette észre.

– Semmi olyan nem történik azMSZP-ben és az MSZP-vel, amely ne történne meg egy olyan párttal, amely nyolc év kormányzás után elveszíti a hatalmat. Senki nem gondolhatja, hogy a talpra állás és a választók bizalmának viszszaszerzése féléves feladat. Tényleg lezárult egy korszak, de nem úgy, ahogy a Fidesz gondolja. Lezárult a rendszerváltás utáni átmenet időszaka. Mindig mondtam, hogy az MSZP akkor lehet sikeres, ha valódi szociáldemokrata pártként a rendszerkritika és rendszerkorrekció pártjává válik. Az elmúlt húsz évben a baloldal és a szocialisták tették a legtöbbet a demokráciáért, a piacgazdaság kiépítéséért, Magyarország uniós csatlakozásáért. Büszke lehet rá minden baloldali. Most itt a pillanat, amikor be kell látnunk, csak akkor lehetünk sikeresek, ha tudomásul vesszük, egy szocialista sosem lehet elégedett a világgal. A párt nemcsak az aktuálpolitikai botrányok miatt veszítette el a népszerűségét, hanem azért is, mert a választók rendszerpártiságot és konformizmust láttak az MSZP politikájában. Az a látszat alakult ki rólunk, hogy „ezek azok, akik kiépítették a kapitalizmust, és még szeretik is”.

– Szegedi politikustársa, Ujhelyi István fogalmazott nemrég eképpen: az MSZP olyan kisgyermek, akit a mérges szülők bezavartak az egyik sarokba gondolkodni. És, bár lehet, hogy már nem haragszanak rá, de meg kell találni azt a pillanatot, amikor ki lehet jönni a sarokból.

HIRDETÉS

– Az igazság pillanata a választások után jön el, amikor a kormány benyújtja a jövő évi költségvetés koncepcióját. Akkor mindenki számára világosan ki fog derülni, hogy a Fidesz demagóg és populista politikájának a lényege az volt, hogy mindenkinek mindent megígértek. Kulcskérdésnek tartom, hogy a szocialista párt és frakció legkésőbb a jövő év elejére olyan helyzetben és állapotban legyen, hogy hiteles módon tudja kritizálni a kormányt.

– Mennyiben befolyásolhatja a jelenlegi, kiegyensúlyozottnak látszó belső békét az, ha az MSZP egyetlen, vagy csak egy-két nagyvárost tud majd megtartani?

– Nincs olyan veszély, hogy egy vereség felrobbantaná a pártot. Nemcsak azért, mert az MSZP már beárazta a vereséget, hanem mert az elmúlt hetekben mindenki felfogta: mindenkire szükség van a talpra álláshoz. Nem is látok harcra kész erőcsoportokat. Mondjuk úgy, most nincs miért legyőzni a másikat. Persze az önkormányzati eredményeknek megvan a maguk súlya. Nemcsak arról van szó, hogy megmaradnak-e a szocialista polgármesterek, hanem arról is, hogy a következő négy évben a pártnak lesz-e akkora politikai ereje az önkormányzatokban, hogy a saját arcát és véleményét megjeleníthesse.

– Sokan mondják: ha egyedül Botka marad talpon a szocialista polgármesterek közül őszszel, könnyedén olyan helyzetbe kerülhet, hogy ha akarja, akár a párt irányítását is átveheti. Vannak ilyen ambíciói? A legutóbbi tisztújításon már indult volna a választmányi elnöki székért, de a pletykák szerint végül azért hátrált ki, mert a felső vezetés „nem tudta garantálni”, hogy egyedüli jelölt legyen.

– Az elmúlt években visszhangként ismételtem, hogy engem sohasem a tisztség, hanem a munka érdekelt. Két ok miatt nem vállaltam az MSZP-ben eddig országos vezető tisztséget: mert van elegendő feladatom, és mert csak olyan struktúrában tudok dolgozni, ahol biztosítottnak látom a munkám eredményét. Teljesítménycentrikus vagyok. Rég megtanultam, hogy egy politikai tisztség önmagában semmit nem ér. Aki az MSZP-t és a baloldalt temeti, elég csak arra emlékeztetni, hogy a Fidesz 1994-ben hétszázalékos kispárt volt, 1998-ban pedig már kormányt alakíthatott. Az, hogy a szocialista párt 2014-ben lehet-e valódi alternatívát felmutatni képes alakulat, nem azon múlik, hogy most hányan ülünk a parlamentben. De még csak azon sem, hogy hány nagyvárosnak lesz szocialista vezetője. Persze, nagyban segítheti. Baloldali párt mindig lesz Magyarországon, és egyelőre nem látszik olyan tömörülés, amely elvenné tőlünk ezt a szerepet. Az a kérdés, hogy mi magunk hiszünk-e benne.

– A jelöltállítási folyamatok megmutatták az egyik markáns különbséget az MSZP és a Fidesz között. Míg a szocialisták sokszor feleslegesnek tűnő módon igyekeznek betartani a párton belüli demokratikus játékszabályokat – lásd: helyi döntések végrehajtatása például a főváros XV. kerületében –, addig a Fidesznél egyszerűbben oldják meg a dolgokat; ha a vezetésnek nem tetszik a helyiek döntése, feloszlatják az alapszervezetet. Gyurcsány Ferenc pártelnöksége idején már volt próbálkozás a hatalom centralizálására, de a kezdeményezés elbukott. Hogyan alakítaná át az MSZP vezetési rendszerét, alapszabályát a párt túlélése érdekében?

– Nekem is elegem van már abból, hogy az általam is csak a sajtóból ismert szocialista politikusok különböző balhéi miatt kell állandóan magyarázkodnom. Ez komoly probléma. De arról szó sincs, hogy az MSZP-nek olyanná kellene válnia, mint a Fidesznek. Utóbbi tekintélyelvű, parancsuralmi rendszerben, tipikusan bolsevik módszerekkel működő párt. Furcsa módon azok, akiket a Fidesz felső vezetése feloszlat, másnap nem turnézzák végig a médiát a sérelmeikkel. Azt gondolom, hogy az MSZP-ben az újjászervezés során keményen tisztázni kell a játékszabályokat, az elvárásokat és azt a kritériumrendszert, amely biztosítja, hogy a teljesítménynek és a minőségnek legyen értéke. Az az értékes politikus helyben és országosan, aki nem tisztséget és megbízatásokat kap a párttól, hanem plusz társadalmi támogatást hoz. Ha valami hiányzott az MSZP-ből, akkor az a politikusi teljesítmények valódi értékelése. De nem rendszabályokkal, hanem új politikai kultúrával kell ezt a kérdést rendezni. Ha valamire, akkor erre négy év ellenzékiség alkalmas lesz. Aki most munkára jelentkezik, kevéssé vádolható karrierizmussal.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    33 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS