venember | 2010. szeptember 1. | 23:28:00
Tisztelt Manipul!
"manipul | 2010. szeptember 1. | 09:43:53
Tisztelt Vénember!
Tudja úgy vagyok Önnel, mintha egy kellemesen árnyékos kerthelységben sörözve beszélgetnénk. Meggyőzni nem tudjuk egymást, de nem baj."
Nem olyan nagy baj az, sőt... magam elé képzeltem a jelenetet. És volt már, amiben egyetértettünk és lehet hogy akad még más is.
Sok sikert kívánok a munkájához.
friasz | 2010. szeptember 1. | 22:17:56
Tetszettek volna jól kormányozni, hogy a Viktor
belesápadjon! Tetszettek volna a Jobbikot kivülrekeszetni! - S Nem
elkurni, de nagyon.- Tetszettek volna baloldalinak lenni! Nem csak
fosztogatni.
Viktor üstökön ragadta a hatalmat, és egy darabig nem is fogja elengedni.
Ezen lehet egy darabig melankolizálni, de úgy húsz évig ez lesz."
Az inga most így leng ki. - Új közszereplők kellenek, kik mernek, tudnak
igazak, becsületesek, alázatosak lenni. Akik úgy kezdik és végzik
mondokájukat: "Önöket akarom SZOLGÁLNI!" qtya
komszomol | 2010. szeptember 1. | 15:26:56
tarokkos | 2010. augusztus 31. | 18:58:51
manipul | 2010. augusztus 31. | 18:35:04
"Az életben senki sem tudott olyan nemzeti egységet létrehozni, mint Gyurcsány."
Nono. Azért Rákosi tudott.
Ez már kettő."
________________________
Kádár meg sokkal, sokkal nagyobbat. "Aki nincs ellenünk az velünk van" Ez három.
manipul | 2010. szeptember 1. | 09:43:53
Tisztelt Vénember!
Tudja úgy vagyok Önnel, mintha egy kellemesen árnyékos kerthelységben sörözve beszélgetnénk. Meggyőzni nem tudjuk egymást, de nem baj.
venember | 2010. augusztus 31. | 20:44:11
manipul | 2010. augusztus 31. | 18:35:04
Tisztelt Manipul!
Tiszteletben tartom a véleményét, bár nem értek vele egyet. Gondolom, ez nem baj.
venember | 2010. augusztus 31. | 20:44:11
manipul | 2010. augusztus 31. | 18:35:04
Tisztelt Manipul!
Tiszteletben tartom a véleményét, bár nem értek vele egyet. Gondolom, ez nem baj.
venember | 2010. augusztus 31. | 20:18:03
manipul | 2010. augusztus 31. | 18:35:04
Tisztelt Manipul!
Tiszteletben tartom a véleményét, bár nem értek vele egyet. Gondolom, ez nem baj.
tarokkos | 2010. augusztus 31. | 18:58:51
manipul | 2010. augusztus 31. | 18:35:04
"Az életben senki sem tudott olyan nemzeti egységet létrehozni, mint Gyurcsány."
Nono. Azért Rákosi tudott.
Ez már kettő.
manipul | 2010. augusztus 31. | 18:35:04
Tisztelt Vénember!
Tudja van akire szabad, sőt kötelező csúnyán emlékezni pld-ul Horthy, a csendőrök stb. Van akinél kisebb a felezési idő pld. Rákosi, Ávó, és van olyan akinek dicső tetteit illő annyira elfelejteni, hogy szinte meg nem történtnek tűnnek. Ezt a folyamatot hívják kettős mércének.
A Gyurcsány ballaszt a kormányzást nem zavarja, sőt segíti. Az életben senki sem tudott olyan nemzeti egységet létrehozni, mint Gyurcsány.
venember | 2010. augusztus 31. | 18:28:47
Tisztetl Manipul!
Az oldal bizonyos időszakonként újratölti önmagát (gondolom, hogy a friss bejegyzések is látszódjanak), én is jártam már így. Ha hosszú a mondanivalója, szerkessze inkább notepad-dal 8vagy valami más szövegszerkesztővel), hogy ne vesszenek el a gondolatok.
venember | 2010. augusztus 31. | 18:26:28
Tisztelt Manipul!
Lehet, bár nem osztom a véleményét. És ha így is lenne, ez rajtunk mit se segít de szerintem a kormányzást nem zavarja. Mert ha igen, az némi értékelési zavart jelentene. És a cikk se erről szólt, hagyjuk Fletot a fenébe. Nem vezet, nem alkotmányoz, nem cserél nomenklatúrát, blogot ír, meg néha cikket. Mint Bauer. Minek. Csak zavar, ha folyton felemlegetjük és eltérünk a tárgytól. Kivéve ha ő a tárgy, de akkor kiszállok, mert engem nem érdekel.
manipul | 2010. augusztus 31. | 18:07:09
venember | 2010. augusztus 31. | 15:45:51
Tisztelt Vénember!
Gyurcsány szerepe még most is hatalmas, akkora ballaszt az MSZP hajóján, hogy ha ki akarna lépni, Orbán fizetne neki, hogy maradjon.
Tisztelt manipul!
Nemigen lehet itt kommentelni, mert eltűnnek a hozzászólások. Talán, ha a NOL megoldaná a visszalépést a régi kommentekre.
GYF mellett nagyon sok ember ül a parlamentben és sok ember ír blogot. Jelenleg a magyar politikában játszott szerepe minimális.
manipul | 2010. augusztus 31. | 18:05:01
Tisztelt Vénember!
Rendre eltűnnek a kommentjeim és akkor már nem reagálok, mert nem tudom kinél holt tartok. Újabban úgy is eltűnnek, hogy már írás közben. Lehet, hogy Isten Újja? Tényleg volt egy expozéja, de úgy emlékszem arra válaszolta is.
venember | 2010. augusztus 31. | 16:10:33
Tisztelt Manipul!
Megtaláltam, itt van:
http://nol.hu/belfold/orban_elso_100_napja
venember | 2010. augusztus 30. | 17:30:03
venember | 2010. augusztus 31. | 15:45:51
Tisztelt manipul!
Nemigen lehet itt kommentelni, mert eltűnnek a hozzászólások. Talán, ha a NOL megoldaná a visszalépést a régi kommentekre.
GYF mellett nagyon sok ember ül a parlamentben és sok ember ír blogot. Jelenleg a magyar politikában játszott szerepe minimális.
Ezt Ön írta?
"manipul | 2010. augusztus 29. | 13:50:45
Mikor már megjelent írásban, olvastam. Meg azt hiszem hallottam is. Már akkor színieladásnak tartottam. "
Ha igen, akkor a 2. legjobb megfogalmazás, amit az öszödi beszédről hallottam :): A legjobb az enyém, mely szerint az egy zárt öltözőben elhangzott edzői beszéd volt egy meccs előtt, ahol a csapatnak láthatóan nem fekszik a pálya és edzéshiányos is. És kb. annyira kell komolyan venni a lelátón.
Meg volt valahol egy hosszabb expozém is Önhöz, amire nem válaszolt, csak már nem tudom hol... :( remélem, egyszer előkerül.
manipul | 2010. augusztus 31. | 14:29:58
Tisztelt Kontaktus!
Kontaktus | 2010. augusztus 30. | 20:56:57
Megszólított, így visszajelezem, hogy olvastam.
Ez van.
manipul | 2010. augusztus 31. | 14:26:57
Tisztelt Vénember!
Nem tudom melyik kommentemre reagált, de valószínűleg amire én reagáltam, abban szó lehetett Gyurcsányról.
Más: Gyurcsány folyamatosan benne van a politikában, hiszen parlamenti képviselő és ő maga is rendszeresen politizál a blogjában.
venember | 2010. augusztus 30. | 22:18:24
Tisztelt Manipul!
GYF több, mint egy éve nincs a politikában, jelenleg a teraszt betonozza. A cikk meg nem erről szól.
venember | 2010. augusztus 30. | 22:18:24
Tisztelt Manipul!
GYF több, mint egy éve nincs a politikában, jelenleg a teraszt betonozza. A cikk meg nem erről szól.
Kontaktus | 2010. augusztus 30. | 20:56:57
manipul | 2010. augusztus 30. | 16:31:43
A választásokon nem őt ítélték meg, hanem a szoci-ballib kormányt, aminek a normális működését az ellenzék úgy akadályozta, ahogyan csak belefért, a jónépet meg, mivel irtóznak az önálló gondolkodástól, egyszerűen sikerült elkábítaniuk az évekig sulykolt jelmondatokkal: illegitim a kormány, Gyurcsány hazaáruló, rosszabbul élünk, mint 4 éve stb.
Ez van.
manipul | 2010. augusztus 30. | 16:31:43
Tisztelt Deke és Nocsaknocsak!
Deke | 2010. augusztus 30. | 15:43:18
Nem ment el a kommentem, megpróbálom újra. Gyurcsány úgy kezdte, hogy bekérezkedett a Medgyessy kormányba mint sportminiszter. A világon semmit nem produkált, vagy amit igen, az talán a Zuschlag ügy homályában leledzik. Aztán váratlanul, ha jól emlékszem az olimpia előtt kikérezkedett. Alighogy háttérbe húzódott, az SZDSZ megbuktatta Medgyessyt. Csodák csodájára az MSZP harcosan hagyta. Mit ad isten megint előkerül Gyurcsány és az az ember, aki semmit sem produkált hirtelen teljesen elfogadhatóvá válik. Sőt a mértékadó külföldi lapok fújják erősen a hátszelet neki, Gyurcsány a magyar Tony Blair stb. stb. Hát megválasztják miniszerelnöknek is meg pártelnöknek is. Ő meg él a hatalmával úgy, hogy a pártjával sem egyeztet a döntései előtt. Gyurcsány "Önjáró" mondogatják a hívek, szeretve aggódva érte. És akkor még nem tudták, hogy lesz miért aggódni.
Hogy volt -e víziója. Volt, az ingyen van, de semmi mása nem volt.
Reform alatt ugye nem a napi hisztijeiből keletkező káoszt kell érteni?
Az ő objektív megítélése most fog eljönni. De már a választáson is megítélték őt.
Deke | 2010. augusztus 30. | 15:43:18
nocsaknocsak | 2010. augusztus 30. | 13:40:19
Ez is egy jó hozzászólás. Gratulálok.
nocsaknocsak | 2010. augusztus 30. | 13:40:19
manipul | 2010. augusztus 30. | 09:57:40
Én nem így látom, hanem Dekével értek egyet, hogy az MSZP több "kis párt egysége". Vagyis ahogy ők mondják, sok platformjuk van. Ezek között ott találhatók a baloldali liberálisok is, és amikor GyF.-et megválasztották , akkor mindenki számára világos volt, hogy az addigi vezetés nem fogja kihúzni a slamasztikából a népszerűségét vesztett pártot. Bizalmat szavaztak egy olyan platform képviselőjének, amilyen addig még nem kapott lehetőséget. Én a mai napig meg vagyok arról győződve, hogy GY.F. az egyetlen politikus a szoci pártban, akinek van víziója a baloldal jövőjéről, és ő valóban komolyan vette azt, hogy az ország érdekében kell kormányozni, reformokat csinálni. Más kérdés, hogy bent és kint egyaránt kerezstbe tettek neki, és a hazaárulós , Gyurcsány takarodj mantra minden tájékozatlan és befolyásolható embert elbizonytalanított vagy elijesztett tőle. És most kéretik nem felsorolni a már milliószor leírtakat, hogy mi mindenért ő a felelős. Ezzel már igencsak tele van a padlás, és tudom, hgy képtelenek vagytok őt, ill. a tevékenységét objektíven nézni.
manipul | 2010. augusztus 30. | 13:10:09
Nem megy be a komment
Deke | 2010. augusztus 30. | 10:30:19
manipul | 2010. augusztus 30. | 09:57:40
Egy dologról nem kell elfeledkezni, hogy Gyurcsányt a pártelittel szemben választották meg. Még a Kiss Péter is felsorakozott mellette, pedig az Ő ellenében nyert. A szocik sosem egy párt voltak, hanem sok kis párt egysége. Mára már a sikeres stratégia nem lehet az egy párt fenntartása.
manipul | 2010. augusztus 30. | 10:03:08
Már csak a felbújtó/megrendelő hiányzik. Lehet, hogy Orbán/i/?
http://www.hir24.hu/belfold/126400/tudtak-hogy-fegyverkeznek-a-romak-gyilkosai-.html
manipul | 2010. augusztus 30. | 09:57:40
Az MSZP szavazatait keveslők elfelejtik, hogy Medgyessyvel "megszűnt" az MSZP, a ténylegesen baloldalinak számító MSZP vezetők háttérbe szorultak. Horn meg is jegyezte, hogy nem tetszik neki a hirtelen előtérbe került garnitúra. Erre Gyurcsány levezette az emelvényről. Gyurcsány sosem volt igazi MSZP-s, ő az SZDSZ küldötte volt. Suchman meg is jegyezte, persze már későn, hogy Gyurcsányt az SZDSZ hozta. De erre rájöttek az MSZP hívek is, amikor kezdtek hangot adni a csalódásuknak, hogy lehet hogy egy 1%-os párt irányítja az MSZP-t, és vele az országot. Ez lett aztán elpártolás fő oka. Amikor Lendvai lett a pártelnök, már késő volt, és nem is mertek világosan elhatárolódni Gyurcsánytól.
Deke | 2010. augusztus 30. | 08:21:34
tarokkos | 2010. augusztus 29. | 23:34:45
Tisztelt Tarokkos,
nem érvnek szántam, tény. Egyébként az Ön által leírtakkal tökéletesen egyetértek - bár az LMP-t nem látom ilyen egyértelműnek - de egyéb megállapításai pontról pontra ülnek. Ez az MSZP megtagadta mind a 2006-os szavazótáborát - gazdasági kényszerből - és a gazdaságpolitikájával megszólítható kb. 10%-nyi szavazóbázist meg sem próbálta megszerezni. /látványos kihátrálás Bajnai mögül/ Így a fülkeforradalmat gyakorlatilag változatlan számú vokssal lehetett levezényelni. Én is erre a következtetésre jutottam. Az Ön hozzászólása üdítő volt.
manipul | 2010. augusztus 30. | 07:37:56
Igen, unatkoztam, nehezen akar az első értelmes válasza megszületni, de nem várok tovább, mert a sok sületlensége eloszlatott minden reményt, hogy valami értelmeset is képes produkálni.
math | 2010. augusztus 29. | 22:54:09
"unalmamban rárepültem "
unatkozol? szánalmas életed lehet. én egy pillanatig sem unatkozok már sok sok éve.
krapulax | 2010. augusztus 30. | 00:34:27
479 komment... ezek szerint Debreczeni elég alaposan tökön szúrta Orbánékat. Van nagy felháborodás, csak hát az igazság igazság marad akkor is, ha fáj.
tarokkos | 2010. augusztus 29. | 23:46:57
folyt.
A Fidesz meg ennyi szavazóval, program nélkül sunnyogva is képes volt olyan (demokratikus) választáson hátradőlve tarolni ahol három híján minden egyénit és az összes listát megnyerte.
Miért? Mert a demokratikusan gondolkodó és cselekvő tömegeknek tele volt a puttonya a Gyurcsány korszakkal. Ezért tűzheti mindenki a kalapja mellé (Debreczeni Úrral egyetemben) ezt a nyavalygást a demokráciáért. Elég volt a semmiről nem tudó és semmiért sem felelős vezetőkből akiknek a felelősségi körébe tartozó intézményektől pénzlapátolás folyik, ahol az intézményesített korrupció olyan szintet képvisel, hogy a magyar "versenyképesség" abban merül ki, hogy ki ajánl magasabb pofapénzt a zsíros és sokszor ostoba pályázati pénzek elnyeréséhez.
De ha az utolsó három hónapot is vizsgálni kívánjuk egy másik szempont szerint az is kiderül, hogy az SZDSZ megszűnt (illetve lehet, hogy nem veszett el, csak átalakult) de az MSZP semmit nem tanult a kudarcából. Sőt, lehet, hogy semmit sem felejtett mert a levitézlett korifeusainak és médiájának szinte ugyanaz a mentalitása mint régen azzal a különbséggel, hogy a zsugorodó ellenzéki szerepet nehezen szokják.
tarokkos | 2010. augusztus 29. | 23:34:45
Deke | 2010. augusztus 29. | 19:43:19
Még egy megjegyzés: 2006-ban az akkori kormány annyi szavazatot kapott - 50,000-rel volt kevesebb - mint 2010-ben a Fidesz-KDNP.
Tisztelt Deke!
Nem tudom mi mellett szánta érvnek ezt a megjegyzést. Sokszor olvastam balliberális médiában amolyan mentségként, vagy szépségtapaszként de bevallom mindig az volt az érzésem, hogy ennek a ténynek ilyetén beállítása a legsúlyosabb és leg kontra produktívabb ostobaság.
Pontosan azt támasztja ez alá, hogy a 2010-es választás nem azért alakult olyan tragikusan a műbaloldalunknak mert Orbánék olyan zseniálisak lettek volna, vagy "gáncsoskodásuk" lett volna annyira eredményes hanem azt, hogy a "liberálisaink" és szocialistáink önmagukat verték tönkre. Mert míg a Fidesz szavazótábora csak nüansznyit növekedett addig a 2006-ban még győztes tábor szavazói szétszéledtek. Egy részük csömört kapott és otthon maradt, jelentős részük a Jobbikot erősíti. A liberálisok Lehet Más öltönyt vettek fel és gondosan ügyelnek arra, hogy ez jól álcázza eredetüket mert tudják, hogy ha az kiderül az maga a politikai öngyilkosság.
math | 2010. augusztus 29. | 22:54:09
"unalmamban rárepültem "
unatkozol? szánalmas életed lehet. én egy pillanatig sem unatkozok már sok sok éve.
math | 2010. augusztus 29. | 22:52:42
egykulcsos adóra sem szavaztak, az sem volt a programban.
math | 2010. augusztus 29. | 22:52:15
"A fideszben vakon bízók többször leírták itt, hogy mindahhoz, amit Debreczeni leírt, választói felhatalmazásuk van ergo azt csinálnak immár, amit akarnak.
Kétlem ugyanakkor, hogy a választók azt akarták, hogy az országot a fidesz és elnöke a saját hitbizományának tekintse,"
konkrétan új alkotmányra nem szavaztak. az nem volt a programban.
math | 2010. augusztus 29. | 22:43:34
"Hát unalmamban rárepültem a math.freeblog.hu -ra, mert hogy ezt törölgeti a cenzor. Igaza volt. A cenzornak."
miért? a demokratikus rendszer megdöntéséről találtál ott írásokat? vagy uszítottam a védtelen kisebbségek ellen?:)
ossian | 2010. augusztus 29. | 21:00:24
A fideszben vakon bízók többször leírták itt, hogy mindahhoz, amit Debreczeni leírt, választói felhatalmazásuk van ergo azt csinálnak immár, amit akarnak.
Kétlem ugyanakkor, hogy a választók azt akarták, hogy az országot a fidesz és elnöke a saját hitbizományának tekintse,
Márpedig ez lesz.
paragrafus | 2010. augusztus 29. | 20:34:31
Fideszes képviselők kerültek az uniós pénzek felhasználásában is döntő Regionális Fejlesztési Tanácsok élére
Ez a korábbi kormányok alatt is így volt. Akkor szocialista képviselők ültek minden testület élén.
A fidesz az eltelt nyolc év alatt ezt a körülményt többször is élesen kifogásolta, azt hangoztatva, hogy az MSZP saját kádereivel tölti fel az Regionális Fejlesztési Tanácsokat.
És most a fidesz pontosan ugyanezt csinálja.
A fidesznek ez a módszer csak addig volt sérelmes és elfogadhatatlan, amíg ő ellenzékben volt. Most, hogy már az ő kezükbe került a konc és annak elosztása, már nem kifogásolható, sőt egyenesen elfogadható ez a módszer.
Ami azt jelenti, hogy a fidesz - ebben a kérdésben is - ellenzékben (és most kormányon) sz.rt csinált a szájából.
A területfejlesztési törvényt a korábbi Orbán-kormány 1999-ben aszerint módosította, hogy minisztériumi delegáltakkal töltötték fel a tanácsokat azért, hogy a kormány emberei túlsúlyban legyenek a helyiekkel szemben.
Az MSZP ehhez a törvénymódosításhoz nem nyúlt 2002 után, csak ezt az orbáni törvénymódosítást alkalmazta.
És a fidesznek nem volt erkölcsi alapja ahhoz, hogy az MSZP-n számonkérje, hogy élt ezzel a fideszes törvénymódosítással, amikor kormányon volt. Mégis több alkalommal megvádolta az ellenzéki fidesz a kormányon lévő MSZP-t, hogy amikor a saját embereit beültette a Regionális Fejlesztési Tanácsokba, akkor káderpolitikát folytat.
És a fidesz pontosan ugyanezt csinálja.
manipul | 2010. augusztus 29. | 20:02:56
Math, ma nem kerülöm a munkásságát, már csak azért sem, mert meg szeretném ünnepelni az első értelmes kommentjét. Hát unalmamban rárepültem a math.freeblog.hu -ra, mert hogy ezt törölgeti a cenzor. Igaza volt. A cenzornak.
Deke | 2010. augusztus 29. | 19:43:19
Még egy megjegyzés: 2006-ban az akkori kormány annyi szavazatot kapott - 50,000-rel volt kevesebb - mint 2010-ben a Fidesz-KDNP.
math | 2010. augusztus 29. | 19:36:53
"egy valakinek KÖTELEZŐ bizalmat szavazni."
nem kötelező.
"A bizalom nem kötelező kategória."
ha nem bízol senkiben, akkor nem kell szavazni. de ha kicsit okosabb vagy, akkro még mindig leszavazol a legkisebb rosszra. ugyanis ha nem is bízol mondjuk az MDF-ben, LMP-ben, Civil Mozgalomban, ezek a pártok, ha mondjuk tíz százalékkal bejutnak a parlamentben, a fidesz diktatúráját megakadályozták volna, és olyan nagy baromságot nem tudtak volna tenni a tíz százalékukkal.
mondjuk lehet, hogy ehhez háromjegyű IQ kell.
" Az más kérdés, hogy a valaki ráadásul hülyének nézte azt a népet, akinek a bizalmából hatalomra került és ez ki is derült."
Orbán? igen. és a nép hülye is.
Deke | 2010. augusztus 29. | 19:34:41
yossarian | 2010. augusztus 29. | 18:54:42
Azért egy dolgot nem ártana nem elfelejteni. A gazdasági válság hatására a magyar GDP kb. 10%-kal lett alacsonyabb, mint anélkül. Ez a költségvetés szintjén cc. 1000-1,200 Md forint bevételkiesés. Hogyha ez nincs, akkor hiába az időközi közvéleménykutatási adatok, a szocik és az SZDSZ nem bukik ekorát. Hiszen a hiányzó pénz miatt indultak meg a dezertálások, és ennek eredményeként kerültek felszinre a korrupciós ügyek. (Lásd BKV)
math | 2010. augusztus 29. | 19:32:59
"elő is fordul, hogy olyan iralmatlant buknak, hogy a másik oldalnak (akár egy pártnak) alkotmányozó többsége lesz a magyar parlamentben."
előfordulhat és elő is fordul, de ehhez azért kellett 2.5 millió barom, és még egy pár millió másik barom, aki nem ment el szavazni. meg ugye az a baromság is kell, hogy sok ember azt higgye, csak két oldal lehet. szóval ezek a felelősek a kétharmadért.
" szóvaé akkor most ezeknek a "közíróknak" kissé hiteltelen hirtelen baromira aggódni a demokráciáért. főleg ha egyolyan párttal, olyan személyekkel, olyan mértékben diszkreditálták magukat, mint debreczeni..."
nem tudom, mi a hiteltelen. debreczeni mdf-ben indult. ha mondjuk elment volna még egy millió ember, és leszavazott volna különféle más kis pártokra, akkor a fidesznek nem lenne kétharmada. rosszabb nem lehetett volna. és erre debreczeni totál hitelesen rámutathat.
math | 2010. augusztus 29. | 19:28:03
helybéli: költözz Észak-Koreába! ott a te ideális államod!:)
math | 2010. augusztus 29. | 19:26:44
""ezért fontos, hogy ne egy kézben legyen kétharmad." Math milyen bugyuta demokrácia felfogás ez?"
a többpártrendszer? tényleg. abszurd egy dolog. legalábbis a fülkeforradalmároknak.:)
manipul | 2010. augusztus 29. | 19:16:52
Tisztelt Personanongratis!
Még várok, hogy frissítse az emlékezetemet. Közben utánanéztem, és azért nem tűnik olyan egyszerűnek képlet. De természetesen előre nem vádolom, hogy valótlan tényt állított, vagyis hazudott. Szóval várok.
manipul | 2010. augusztus 29. | 13:02:51
Tisztelt Personanongratis!
Personanongratis | 2010. augusztus 29. | 12:54
Akkor nézzük ezt, mert már többször hallottam, Orbán valótlan tényt állított, vagyis hazudott. Pontosan, hogy szól az ítélet, mert azt még senki sem idézte, csak beszél róla. Akkor segítsen, de pontosan, aztán mehetünk tovább.
3. Fogadjuk el, hogy Gyurcsány hazudott. Legyen tény. De Orbán Viktor az egyetlen kormányfő, akinek az állításáról jogerős bírói ítéletben állapították meg, hogy valótlan tényt állított, vagyis hazudott. Tudom rövid a hívői emlékezet, segítek. 1998-as megfigyelési ügy kapcsán keletkezett ilyen jogerős ítélet.
manipul | 2010. augusztus 29. | 19:11:54
Tisztelt dr. Strangelove!
A felsorolásom nem a helyzetnek szól, hanem a cikk, egy igen cinikus és hazug mondatára reagál: "Amit egykor – merőben megalapozatlanul – a Gyurcsány-kormányra szórt,.." Talán mégsem olyan megalapozatlanul.
A még egyszeri pofánvizelés nem lenne jó, de erről szó sincs. De ha tud ilyen gyakorisággal ilyen töménységű történést, akkor szóljon. De kérem ne elméletileg, hanem valósan, pld-ul szóljatok Orbán/i/-nak.
dr.strangelove | 2010. augusztus 29. | 15:51:20
manipul | 2010. augusztus 29. | 15:38:05
Hahó! Az emberek a szabad választásokon elmondták a véleményüket minderről amit leírsz. Azért csak nem kéne őket pofánvizelni és ugyanezt megcsinálni mégegyszer... Vagy mégis?
manipul | 2010. augusztus 29. | 19:04:57
Tisztelt Yossarian!
Math félreválaszolt. Itt nem a legitimitásról van szó, hanem arról, hogy egy valakinek KÖTELEZŐ bizalmat szavazni. A bizalom nem kötelező kategória. Az más kérdés, hogy a valaki ráadásul hülyének nézte azt a népet, akinek a bizalmából hatalomra került és ez ki is derült.
yossarian | 2010. augusztus 29. | 18:54:42
math teljesen igazad van abban, hogy a nem a közvélemény kutatási eredmények alapján kell, hogy összeálljon pl. a parlamenti többség, illetve ettől nem függ egy miniszterelnök vagy párt legitimitása.
yossarian | 2010. augusztus 29. | 18:54:42
math teljesen igazad van abban, hogy a nem a közvélemény kutatási eredmények alapján kell, hogy összeálljon pl. a parlamenti többség, illetve ettől nem függ egy miniszterelnök vagy párt legitimitása. DE. ha nem veszi észre az adott miniszterelnök, illetve pártja, hogy milyen mértékben csúszott ki a lábuk alól a talaj, hogy olyan egységet még nem látott az ország (még 90 ben sem, vagy talán akkor utoljára) amit az ellenük táplált utálat hozott életre, nos akkor előfordulhat, mint a mellékelt példa mutatja elő is fordul, hogy olyan iralmatlant buknak, hogy a másik oldalnak (akár egy pártnak) alkotmányozó többsége lesz a magyar parlamentben. és akkor azoknak az uraknak, akik 4 évig azzal jöttek, hogy nem a közvéleménykutatási adatok adnak legitimációt, meg akinek parlamenti többsége van az igenis bármit megtehet, még ha tömegtünttések vannak is itt, illetve, hogy de jure a magyar miniszterelnök gyakorlatilag leválthatatlan amíg nem akar menni (maga a konstruktív bizalmatlansági eljárás betonozza be, mintegy), szóvaé akkor most ezeknek a "közíróknak" kissé hiteltelen hirtelen baromira aggódni a demokráciáért. főleg ha egyolyan párttal, olyan személyekkel, olyan mértékben diszkreditálták magukat, mint debreczeni...
helybéli | 2010. augusztus 29. | 18:46:53
Moderálási alapelvek- komment törölve -
manipul | 2010. augusztus 29. | 17:51:36
math | 2010. augusztus 29. | 16:22:06
"miféle bugyuta demokráciafelfogásod van neked?!" majd:
"így van. az SZDSZ-en. ezért fontos, hogy ne egy kézben legyen kétharmad." Math milyen bugyuta demokrácia felfogás ez? Ez nem fontosság kérdése, hanem választás kérdése. Math, ez a DEMOKRÁCIA!
Math ma már lejáratta magát a meteorológia "tévedéssel" és a mostani válaszaival annyi magas labdát ad fel, hogy nem ildomos leütni őket. Na minden jót, máskor készüljön.
lescsi | 2010. augusztus 29. | 17:25:08
Márai Sándor után szabadon
…. a szocialista – liberalista uralom megbukott mindenféle értelemben, de a szoclibektől nehéz lesz megszabadulni, mert senki sem olyan veszedelmes, mint a bukott eszme haszonélvezője, aki már nem az eszmét védi, hanem a zsákmányt.
math | 2010. augusztus 29. | 16:22:06
manipul:
végül. mindez egyszerű terelés, manipuláció. merthogy a viktatúrát semennyivel nem csökkenti, nem menti semmi, amit az előző kormány tett, vagy azt hiszed, hogy tett.
még ha Orbán előtt maga Sztálin is lett volna a miniszterelnök, Orbán akkor sem volna demokratikus.
math | 2010. augusztus 29. | 16:20:21
"-Demokrácia ügyben: Gyurcsány úr az öszödi beszéd után úgy maradt hatalmon, hogy bizalmi szavazást kért maga ellen."
alkotmányos.
" Ekkor már a közvéleménykutatások jelezték, hogy nép inkább előrehozott választást akar."
az alkotmány szerint a közvélemény-kutatóknak nincs demokratikus hatalmuk. Orbán se mondott le, és nem is fog lemondani, ha lecsökken a támogatottsága. jól is néznénk ki, ha a közvélemény-kutatók ráncigálnák a parlamentet!
miféle bugyuta demokráciafelfogásod van neked?!
"Kötelező bizalom a nép által választott és a nép érdekeit képviselő képviselőktől."
ha megnézed, a fideszes képviselők sokkal inkább bábok és sokkal kevesebbet szavaznak ki.
"-2006 október 23-án azonosítószám nélküli rendőrök garázdálkodtak. Mit is tett erre a Gyurcsány kormány?"
előtte is. Orbán alatt is. azóta kötelezően viselnek azonosítót, ezt tette. nem Orbán, Gyurcsány.
"-2006 október 23-a után független bíróságok ítéltek el embereket, mondvacsinált koholmányokkal. Na meg erre?"
mit csinált volna Gyurcsány, kormányutasítást adott volna ki a bíróságoknak?
egyébként a zavargók igen kevéssel megúszták.
math | 2010. augusztus 29. | 16:15:13
"Sukoró stb. stb. "
nono. ne Sukorózz, mert magad esel bele!:)
math | 2010. augusztus 29. | 16:12:59
"-Alkotmánybíróság ügyben: Úgy emlékszem a Fidesz és az MSZP 1996-ban megegyezett az alkotmánybírók jelölésében."
2010-ben a fidesz már nem egyezkedett. ez nem demokrácia
"-Köztársasági elnök ügyben: Az MSZP egy akkor még kifejezetten elkötelezett párttagot Szili Katalint jelölte köztársasági elnöknek. Nem rajta múlt, hogy nem sikerült."
így van. az SZDSZ-en. ezért fontos, hogy ne egy kézben legyen kétharmad.
math | 2010. augusztus 29. | 16:10:19
Moderálási alapelvek- komment törölve -
jobberproletar | 2010. augusztus 29. | 16:02:43
Ossian
Koszonom, utanajarok!
dr.strangelove | 2010. augusztus 29. | 15:51:20
manipul | 2010. augusztus 29. | 15:38:05
Hahó! Az emberek a szabad választásokon elmondták a véleményüket minderről amit leírsz. Azért csak nem kéne őket pofánvizelni és ugyanezt megcsinálni mégegyszer... Vagy mégis?
manipul | 2010. augusztus 29. | 15:38:05
Még mindig folytatás. És még mennyi lesz...
-Függetlenség ügyben: Erősen biztosítva jegybank függetlenségét, Járai köré egy tanácsot szerveztek és ezzel a függetlensége köddé vált. Nesze neked kontroll. (Járai egyébként 2007-ben megkapta legjobb jegybankelnök díját)
-A jó szakember Mellárt nem tartóztatták a Statisztikai Hivatal élén.
-A PSZÁF elnőkét, némi agyabugya után szintén nem tartóztatták.
-Bűnügyben: Nem derült ki demokratikusan, hogy a Kulcsár ügyben kinek is kéne szólni, akit Gyurcsány/i/ -nak hívnak. Mert kellett lenni egy Gyurcsányinak, nehezen hihető, hogy Gyurcsányról lett volna szó.
-Persze a Zuschlag ügy némely mozzanatát és demokratikusan homályban hagyta a független bíróság.
-Ja és a hab a tortán:Öszöd után a demokrácia bajnoka Gyurcsány Ferenc „A világ legrosszabb demokratája” internetes világszavazáson vezetett. Mielőtt átszakította a célszalagot, összeomlott a portál. Ki hinné?
És hát, ami még most derülget kifelé, a demokratikus moszkvai épületeladás, Sukoró stb. stb.
-Debreczeni ügyben: Nála ennyi a merőben megalapozatlan.
manipul | 2010. augusztus 29. | 15:36:55
Folytatása a merőben megalapozatlannak
-2006 október 23-a után a PARLAMENT baloldala vihogott a felettébb humoros és szabadelvű Kuncze poénján, hogy egy képviselőtársukat a rendőrök megverték. Felvilágosult baloldal! Ennél nagyobb szégyen nincs.
-Nem az öszödi beszéd okán, hanem anélkül is elég szabadon bánt közérdekű adatokkal Veres úr. Nehogy befolyásolják a választást. Ez a demokrácia csúcsa, nehogy tudja a választó, hogy miért szavaz erre vagy arra.
-Alkotmánybíróság ügyben: Úgy emlékszem a Fidesz és az MSZP 1996-ban megegyezett az alkotmánybírók jelölésében. A Fidesz betartotta a szavát, az MSZP nem. (Ha jól emlékszem Bruhács urat az ígéret ellenére nem választották meg) Ebben nem volt benne Gyurcsány.
-Köztársasági elnök ügyben: Az MSZP egy akkor még kifejezetten elkötelezett párttagot Szili Katalint jelölte köztársasági elnöknek. Nem rajta múlt, hogy nem sikerült.
manipul | 2010. augusztus 29. | 15:35:41
Debreczeni úr, miután összemosta az autokráciát a diktatúrával elvégzi a kötelező gyakorlatot és egy félmondattal felmenti Gyurcsányt. „Amit egykor – merőben megalapozatlanul – a Gyurcsány-kormányra szórt, az most válik valóra, a saját uralma idején” Hát nézzük ezt merőben megalapozatlant, csak úgy emlékezetből, a tévedés jogát fenntartva:
-Demokrácia ügyben: Gyurcsány úr az öszödi beszéd után úgy maradt hatalmon, hogy bizalmi szavazást kért maga ellen. Ekkor már a közvéleménykutatások jelezték, hogy nép inkább előrehozott választást akar. Lendvai Ildikó kijelentette, hogy nem lesz ilyen, mert az MSZP viszont nem akarja. Természetesen a BIZALOM a frakciófegyelem okán kötelező jelleggel megadatott. Kötelező bizalom a nép által választott és a nép érdekeit képviselő képviselőktől. Nem semmi, ez aztán szabadelvűség. Orbitális szégyen.
- Az öszödi beszéd alatt egyetlen választott képviselő sem állt föl, hogy tiltakozzon, magyarázatot kérjen az ott elhangzottak miatt. Pedig később Lamperth Mónika is azt mondta, hogy ezt kellett volna tenni.
- Az öszödi illegális pártsejtülésen elhangzottak után is megszavaztak a nép által választott képviselők egy fals költségvetést.
-2006 október 23-án azonosítószám nélküli rendőrök garázdálkodtak. Mit is tett erre a Gyurcsány kormány?
-2006 október 23-a után független bíróságok ítéltek el embereket, mondvacsinált koholmányokkal. Na meg erre?
-2006 október 23-a után a PARLAMENT baloldala vihogott a felettébb humoros és szabadelvű Kuncze po
math | 2010. augusztus 29. | 15:35:06
Moderálási alapelvek- komment törölve -
weiner | 2010. augusztus 29. | 15:33:15
Erősítem a szerzőt annyiban, hogy Orbán Viktor politikájáról történelmi analógiák alapján kijelenthető, hogy a lenini úton menetel. Áprilisi győzelme óta érdemes halálosan komolyan venni komolytalannak tűnő nyilatkozatait. Megismétlem korábbi észrevételemet, miszerint a kibontakozó Orbán-rendszer alapzata, hogy a szavazók forradalmat csináltak, az összetört régi rendszer helyén új világ épül, az új hatalom szétzúzza az államapparátust, komisszárok foglalnak el minden hatalmi ágat, bíróság elé állítják a régi rendszer(ek) embereit, megregulázzák a médiát, szabadságharc folyik a nemzetközi fináncoligarchia és a komprádor burzsoázia ellen. ( Forgatókönyv: Lenin: Állam és forradalom alapján )
Két alapkérdés merül fel. 1) Felépíthető-e egy országban az Orbán-rendszer vagy fel kell előbb szabadítani a többi kelet-európai országot az EU és az IMF rabigája alól? (vö.: Tusványosi beszéd) 2) Hogyan kell a közéletből kiszorítani, tönkretenni a rendszer útjában állókat? A múlt tanúsága szerint az ellenség rövidesen beteszi lábát a Fideszbe is. (Kiosztják Rajk szerepét, az Orbán-imádat nem garancia semmire.)
A külső és belső ellenséggel vívott harcban nem szabad megállni. „A célok elérése nehéz harcokkal jár, de mi nyugodtan, a győzelem biztos tudatában nézünk elébe….Jöjjön, aminek jönni kell, a jövő a miénk!” (R.M.: A népi demokrácia útja.)
Ez az egész nagyon ismerős. Értem, hogy tetszik sok fideszes egykori bolsinak. De az érthetetlen, hogy józan polgárok miért süketek és vakok?
math | 2010. augusztus 29. | 15:31:52
tarokkos
emlékszel erre?
http://www.youtube.com/watch?v=_zndUB0zOdU&feature=related
na ez 17:45-kor történt. namost
1) ez a tank elment a sarokig, és ott egy ideig farkasszemet nézett a rendőrökkel
2) tehát a lovasok aligha juthattak el a Dohány utcáig még jó ideig
3) ez NEM VOLT BÉKÉS TÖMEG. aki tankot köt el, az nem fegyvertelen tömeg.
nocsaknocsak | 2010. augusztus 29. | 15:04:41
Vak Ond | 2010. augusztus 29. | 13:38:58
Nagyjából ez lehet a valós kép. Az egy ember karizmájára épülő hatalommal mindig ez a baj. Kivel pótolhatnák a vezért?
dr strangelove:
egyet mindig elfelejtenek a tények vizsgálatánál, mármint amikor egy politikus hitelességét és népszerűségét, elhallgatásait vagy hazugságait vizsgálják. Mégpedig azt, hogy az adott politikus miért, milyen célból nem mondja meg az igazat. Viktor az áhított hatalomért, Gyurcsány pedig azért, mert másként nem tudta volna megkezdeni a reformokat.Ehhez muszáj volt győzni. ( Így is épp elég barom belső és külső ellenzékivel volt kénytelen küszködni). Viktornak meg csak azért kellett a győzelem, hogy végre bebizonyítsa, milyen frankó gyerek. A továbbiakat meg találgathatjuk per pillanat.
manipul | 2010. augusztus 29. | 13:50:45
Mikor már megjelent írásban, olvastam. Meg azt hiszem hallottam is. Már akkor színielőadásnak tartottam.
dr.strangelove | 2010. augusztus 29. | 13:41:52
manipul | 2010. augusztus 29. | 13:37:49
te elolvastad az inkriminált beszédet elejétől végéig?
dr.strangelove | 2010. augusztus 29. | 13:41:52
manipul | 2010. augusztus 29. | 13:37:49
te elolvastad az inkriminált beszédet elejétől végéig?
Vak Ond | 2010. augusztus 29. | 13:39:46
A Fideszben rengeteg önjelölt ME jelenne meg, teljesen kiszámíthatatlan alkalmi együttműködéssel. Nem egy triumvirátus alakulna, hanem 10.
Akkor most, a Fidesz miért is olyan erős? A Fidesznek van egy Orbánja, ennek okán szavazótábora, és Orbánnak van Fidesze, ennek okán hatalma.
Vak Ond | 2010. augusztus 29. | 13:38:58
Sokan úgy gondolják, a Fidesz, hú de nagyon erős. Ez szerintem csak látszólagos erő. Épp az ellenkezője igaz. Pillanatnyilag Orbán Viktor erős, de nagyon. A Fidesz piramis nem úgy épül fel, hogy a csúcson ott van Orbán Viktor, akit az alatta lévő közel egyenlő, 3-4 pártelnökjelöltből szavazással választottak ki. Ott a piramis csúcsán Orbán Viktor, alatta pár sor üresen maradt, így őt nem 3-4 karizmatikus, az irányítást bármikor átvenni tudó pártpolitikus található, hanem vagy 30-40. Pillanatnyilag Orbán Viktor nem helyettesíthető. Ha valami tragédia, egy baleset, egy fertőző betegség, egy agyvérzés miatt Orbán Viktor kiesne, a Fidesz atomjaira hullana. Úgy járna, mint a hajdan volt Jugoszlávia, Tito halála után. Én nem vagyok politológus, a Fideszen belüli erőviszonyokat nem ismerem, a jelenlegi helyzetet nem is tudom pontosan extrapolálni. Annyi azonban bizonyos, hogy a jelenleg az EU-ba száműzött politikusok hazatérnének, és újra ringbe szállnának. A párt és az állam a hatalmi harcok elhúzódása miatt irányíthatatlanná válna. Talán a KE megerősödne kissé, de igazi erőt ő sem tudna felmutatni, hiszen ő is csak egy a sok kinevezett, álhatalommal rendelkező közül. A Fideszben nem az történne, mint az MSZP-ben Gyurcsány lemondása, lemondatása után, hisz az csak egy közjáték volt. A Fideszben rengeteg önjelölt ME jelenne meg, teljesen kiszámíthatatlan alkalmi együttműködéssel. Nem egy triumvirátus alakulna, hanem 10.
Akkor most, a Fidesz miért is olyan erős? A Fidesznek van eg
manipul | 2010. augusztus 29. | 13:37:49
tarokkos | 2010. augusztus 29. | 13:24:54 "Mi lett volna, ha Öszöd után Gyurcsányt elzavarják (nem erősíti meg őt fogcsikorgatva az a bagázs akinek az "őszinteségi" rohamát a nyakába zúdította zárt ajtók mögött) és egy Bajnai-Oszkó párost 2006-ban tesznek oda?"
Szerintem ez az őszinteségi roham, valójában az MSZP megrontása volt. Ugyanis itt tette Gyurcsány csendestársból tettestárssá az MSZP képviselőket. Mielőtt bejelentette a "nem fog fájni"-t biztosítani kellett magát, hogy belülről nem hördülnek föl a kampány hazugságai és a előbb utóbb kiderülő valóság kontrasztja miatt. Aki ott hallotta és nem tiltakozott, az később már hallgatásra volt ítélve. És Lamperth Mónika szerint SENKI nem tiltakozott. Haladó Baloldal!
dr.strangelove | 2010. augusztus 29. | 13:35:31
tarokkos | 2010. augusztus 29. | 13:24:54
hagyjuk is a feltételes módot. Majd meglátjuk Orbánék hogy boldogulnak ugyanazzal a feladattal. Abban biztosak lehetünk, hogy nem szivárogtatnak ki zárt ajtós beszédeket (hacsak a Kéri-féle beszédet nem vesszük annak, de azt valahogy sikerült elsumákolnia).
manipul | 2010. augusztus 29. | 13:31:26
Tisztelt Tarokkos!
Én nem vitázom, hanem támogatom, mert végre valaki pontosságra törekszik. Az elemzése pedig tényleg jó.
tarokkos | 2010. augusztus 29. | 13:28:33
manipul | 2010. augusztus 29. | 13:15:34
Tisztelt manipul!
Elnézést, tényleg pontatlan voltam. A hivatalos Papp jelentésben nem "parancs" szerepel, hanem "utasítás".
De az 50 másodperc az stimmel.
Ön most nem velem vitatkozik, úgyhogy nem lesz tele a gatyám, hanem a rendőrség honlapján máig is megtalálható hivatalos jelentéssel. Tanulságos olvasmány más szempontból is, nagyon tudom ajánlani.
tarokkos | 2010. augusztus 29. | 13:24:54
dr.strangelove | 2010. augusztus 29. | 12:24:04
Persze az ilyen merengéseknek, hogy mi lett volna, ha a nyagmamának fütyije lett volna nem sok értelme van.
De miért Kiss Pétert?
Oszkó például már 2006-ban is Oszkó volt a jól menő cégével.
Mi lett volna, ha Öszöd után Gyurcsányt elzavarják (nem erősíti meg őt fogcsikorgatva az a bagázs akinek az "őszinteségi" rohamát a nyakába zúdította zárt ajtók mögött) és egy Bajnai-Oszkó párost 2006-ban tesznek oda?
Állítom, hogy ma kiegyenlített hatalomeloszlás lenne és lehet, hogy az MSZP nyert volna egy harmadik ciklust. Orbánnak nagyon ingott a széke 2006-ban és olyan volt neki Gyurcsány baromsága mint vízbefúlónak a mentőkötél.
Az a baj az MSZP-vel, hogy soha nem tud igazán megújulni. Nézd meg ezt a parlamenti frakciót egy ilyen tragikus választási vereség után.
manipul | 2010. augusztus 29. | 13:15:34
Tisztelt Tarokkos!
"Az viszont tény, hogy az oszlatási parancsot a Fidesz gyűlés jelentett vége után 51 másodperccel adták ki" Igyekezni kellett, hogy még találjanak áldozatot.
De Tarokkos Ön is vigyázzon, mert itt nem népszerű a pontosság. Én például 2 napig vitáztam egy támadásszakértővel, aki azt bizonygatta, hogy nem kellett azonosító a rendőrökre. Mondom neki, akkor hogy estek le (á lá Gergényi) ha fel se kellett tenni. És így tovább, mikor aztán totál elterült a fickó akkor tele gatyával elmenekült. De már vagy 10-15 ilyen hőssel volt dolgom. Azóta csak azokkal foglalkozom bővebben, aki tényleg felkészült.
tarokkos | 2010. augusztus 29. | 13:05:14
math | 2010. augusztus 29. | 12:20:00
http://www.police.hu/data/cms473003/papp_jelentes_nevekkel.pdf
Október 23-án 17.45 órakor a FIDESZ-MPSZ rendezvény rendőri biztosításának
parancsnoka – Erzsébetváros 01 – jelentette, hogy a FIDESZ rendezvény befejeződött.
Október 23-án 17.45:51’ órakor a Hungária 705-ös továbbítja a Rendező 01-es
utasítását a tömegoszlató kötelék parancsnokának, hogy „kezdjétek meg a tömeg elleni
támadást vízcsapásokkal, könnygázgránát csapásokkal, mert a FIDESZ nagygyűlés
befejeződött, és a Kálvin tér irányába menne el a normális, és tisztességes emberek”.
Október 23-án 17.46:47’ órakor a Hungária 100-as az oszlatóköteléknek kiadja a
parancsot az oszlatásra, és a kényszerítő eszközök alkalmazására. A Hungária 300-as is
utasítást ad állományának a megindulásra.
Október 23-án 17.48 órakor a lovas alcsoport a tömeg irányába a Károly körúton
lovasrohamot hajt végre a Dohány utca torkolatáig, majd visszafordul, és újra beáll a
tömegoszlató kötelék mögé. A lovasroham során az alosztályvezető saját elhatározása alapján
kardlapot alkalmaznak kényszerítő eszközként. A lovasrohamot kihasználva a tömegoszlató
kötelék gyorsított ütemben megindult az Astoria irányába a tömeget oszlatni.
Fentiek a hivatalos Papp jelentésből valók (nem a wikipédiáról ahová köztudottan mindenki írhat).
Hogy mikor értek a rendőrök az Astoriához az egy dolog. Az viszont tény, hogy az oszlatási parancsot a Fidesz gyűlés jelentett vége után 51 másodperccel adták ki
manipul | 2010. augusztus 29. | 13:02:51
Tisztelt Personanongratis!
Personanongratis | 2010. augusztus 29. | 12:54
Akkor nézzük ezt, mert már többször hallottam, Orbán valótlan tényt állított, vagyis hazudott. Pontosan, hogy szól az ítélet, mert azt még senki sem idézte, csak beszél róla. Akkor segítsen, de pontosan, aztán mehetünk tovább.
3. Fogadjuk el, hogy Gyurcsány hazudott. Legyen tény. De Orbán Viktor az egyetlen kormányfő, akinek az állításáról jogerős bírói ítéletben állapították meg, hogy valótlan tényt állított, vagyis hazudott. Tudom rövid a hívői emlékezet, segítek. 1998-as megfigyelési ügy kapcsán keletkezett ilyen jogerős ítélet.
Personanongratis | 2010. augusztus 29. | 12:54:02
Moderálási alapelvek- komment törölve -
math | 2010. augusztus 29. | 12:52:25
Orbán koncepciója:
„egyszer kell nyernünk, de akkor nagyon”.
és erről egyszer tényleg őszintén el is szólta magát.
math | 2010. augusztus 29. | 12:50:24
"Ha ezt megtették volna ezek a Debreczeni féle pökhendi köpönyegforgatók, akkor most nem lenne Fidesz-2/3."
ha Debreczeni tudta volna, hogy ekkora befolyása van, és hogy ha ír egy kritikus könyvet Orbánról, akkor a magyarok közül két és fél milliónyian juszt is rá szavaznak, akkor biztos nem írt volna új könyvet, hanem kiadta volna újra a régit, vagy egyenesen orbánimádó evangéliumot írt volna.
no de honnan lehetett azt tudni, hogy két és fél millió magyar ekkora marha?!
math | 2010. augusztus 29. | 12:45:02
"Ha ezt megtették volna ezek a Debreczeni féle pökhendi köpönyegforgatók, akkor most nem lenne Fidesz-2/3."
ez kb olyan, mintha azt mondanád, hogy Hitlerről Dimitrov tehet. nem gondolod, hogy valahol nagyon elgurult a gyógyszered?!
math | 2010. augusztus 29. | 12:43:03
"Ha ezt megtették volna ezek a Debreczeni féle pökhendi köpönyegforgatók, akkor most nem lenne Fidesz-2/3."
a fidesz kétharmad azért van, mert a fidesz szavazók a fideszre szavaztak. erről leginkább a fidesz szavazók tehetnek, utána meg a fidesz, és utána a fideszes média. mindenki más csak a sokadik a sorban. a fidesz-ellenes médiát felelőssé tenni már őrültség.
hallottál már olyanról pl., hogy valaki azt írta volna gyurcsányról orbán viktor tehet, vagy a fideszes média? pedig ha orbán nem bassza el, akkor nem nyert volna gyurcsány.
dr.strangelove | 2010. augusztus 29. | 12:40:05
adambum | 2010. augusztus 29. | 12:33:42
Orbánnak? Koncepciója? Ez valami vicc? Orbánnak egyetlen egy koncepciója volt: valahogy kormányra kerülni, lehetőleg minél nagyobb többséggel, majd mindenhol megnyerni az önkormányzati választásokat, a többi majd elválik. És csak olyat szabad mondani, ami az aktuális népszerűséget növeli.
Nem hiába izzadnak az NGM-ben, hogy valahogy külföld felé kommunikálják, hogy most ne figyeljenek ide a befektetők, majd ősszel a választások után.
adambum | 2010. augusztus 29. | 12:33:42
Moderálási alapelvek- komment törölve -
math | 2010. augusztus 29. | 12:25:30
ezt törölgeti a népszabadság cenzora:
szelviktor.freeblog.hu
meg ezt
math.freeblog.hu
dr.strangelove | 2010. augusztus 29. | 12:24:04
tarokkos | 2010. augusztus 29. | 12:16:23
el kell ismerni, hogy Orbán túlhatalmát részben Gyurcsány görcsös ragaszkodása okozta. Viszont ha előbb mond le, és odaültetnek egy Kiss Pétert, akkor most megnézhetnénk magunkat. Szvsz az egyetlen pozitívum az elmúlt 2 évből a Bajnai-Oszkó páros megtalálása.
math | 2010. augusztus 29. | 12:21:17
"Fanyalog a demokrácia romba dőlésén, holott ezt szinte teljes mértékben a saját hatalomgyakorlása eredményezte."
tényleg? gyurcsány géppisztollyal a szavazófülkékben vigyázott, hogy az emberek a fideszre szavazzanak? meg vagy te húzatva?
math | 2010. augusztus 29. | 12:20:00
Moderálási alapelvek- komment törölve -
tarokkos | 2010. augusztus 29. | 12:16:23
SaintJust | 2010. augusztus 29. | 12:04:34
Fölösleges kiforgatni a szavaimat. Egyáltalán nem igaz amit Ön állít. A "permanens kéj" állapotához amúgy is túl öreg vagyok.
Azzal viszont tele a puttonyom, hogy ez a "hatalommaradvány" semmit nem tanult a történésekből és továbbra is folyamatosan hazudik saját szerepének megítélésével kapcsolatban.
Fanyalog a demokrácia romba dőlésén, holott ezt szinte teljes mértékben a saját hatalomgyakorlása eredményezte.
Most ezt a szerencsétlen Szanyit futtatják aki eredményességről és erkölcsi kódexekről próbál papolni miközben a patkányok menekülnek a süllyedő hajóról.
Hogyan lesz ilyen módon "ellensúlya" az orbáni törekvéseknek. Hol van a beígért konstruktív magatartás?
math | 2010. augusztus 29. | 12:12:33
"Orbán Viktor soha nem volt őszinte, de mindig "igazat" mondott. "
soha nem volt őszinte és ráadásul még egy csomót hazudozott is
szelviktor.freeblog.hu
SaintJust | 2010. augusztus 29. | 12:04:34
tarokkos | 2010. augusztus 29. | 11:54:22
Én magam is elégedetten bólintottam, amikor megbukott az előző kormány. De azóta eltelt három hónap és hitetlenkedve nézem, hogy az önhöz hasonlók azóta is a permanens kéj állapotában vannak. Nem fárasztó ez az állandó erektilis diszfunkció?
tarokkos | 2010. augusztus 29. | 11:54:22
Ahol a miniszterelnök távozását gyakorlatilag egy egész ország kívánta de néhány talpasának "kérésére" sokáig a székében maradt válságba sodorva az országot dilettáns "kormányzásával". Ahol a korrupció hegy magas aktacsomagokat szült és ahol Budapest ostrom utáni állapotra hasonlít.
Nem kedves Hölgyeim és Uraim. Erre nem lehet olyan könnyen fátylat borítani. A "demokratikus emlékezet" még nem felejtette ezt el, hiszen a következmények még itt vannak és tartok tőle hosszú ideig itt is maradnak.
Jön tehát a következő "forduló" októberben ahol a letűnt hatalom maradványai ismét savanyú képpel nyúlnak majd maguk mögé a hálóba.
És persze lesz pofájuk "csodálkozni" semmiféle tanulságot nem vonva le.
manipul | 2010. augusztus 29. | 11:51:07
Tisztelt Mekmörfi!
Tudja ez kb olyan, mint az öszödi beszéd útólagos igazságbeszéddé avatása. Mintha egy zsarolólevélről azzal minősítenének, hogy milyen szép betűkkel írták.
Aztán a lényeg: "Most is hazugsággal nyert, de Gyurcsány hazugságával, mert Gyurcsány hazugságának igazával a nemzet nem mert őszintén szembenézni."
Ez mese. Honnan tudja bárki is, hogy nemzet mivel mert volna szembenézni? Nem hogy nemzet előtt titkolta el a valóságot, a párttársai is ott hüledeztek. Simán hazudott és lebukott. Ennyi a történet.
Orbán Viktor soha nem volt őszinte, de mindig "igazat" mondott. Most is hazugsággal nyert, de Gyurcsány hazugságával, mert Gyurcsány hazugságának igazával a nemzet nem mert őszintén szembenézni.
ossian | 2010. augusztus 29. | 11:50:06
Math, csak nem képzeled, hogy meggyőzöd a hívőket? A legnagyobb erőfeszítéssel sem lehet, hiszen a hit: elfogadás bizonyítás nélkül. Ha bizonyítod a hívő által hitt állítások ellenkezőjét, lepereg róluk, vagy elkezdenek másról beszélni, vakok és süketek.
Itt valaki írja, hogy becsületes ember elismeri, hogy tévedett (még az időjóslásban is).
Nos az a faramuci helyzet állt elő, hogy aki elismerte, hogy tévedett, sőt "takarékoskodott az igazsággal" az ország gazdasági helyzetét illetően, az Gyurcsány volt, egyedüli ő ezzel a nagypolitikában.
Viszont ez az őszinteség újabb hiba volt, mert ellene fordították, és az őszinteségért cserébe megkapta a hazug jelzőt.
Míg Orbán, aki 20 éves pályafutása során százszor hazudtolta meg sajátmagát, a makulátlan becsület élő szobra az elvakultaknak: bármekkora kárt okoz is néha az országnak.
Itthon a két dalia csődről, a göröghöz hasonló helyzetről beszélt, Varga csontvázak kidőléséről, és arról, hogy 7% lesz az államháztartási hiány, az elődök költekezése miatt, pár nap múlva Orbán azt mesélte külföldön: mi a takarékosságban világbajnokok vagyunk.
Holott a csicskái holtbiztos, hogy az ő utasítására riogattak.
És ez csak egy a sok-sok kettős beszédből, amiben Orbán - ebben aztán igen - nagy mester.
tacitus | 2010. augusztus 29. | 11:49:31
Volt szerencsém németül olvasni Heller Ágnes véleményét olvasni a Jungle World-ban
/Németországban élek/ és most Debreczeni József írását is. Elképesztő!!!
Fogalmuk sincs arról hogyan gondolkodik egy átlagember Magyarországtól nyugatra.
tarokkos | 2010. augusztus 29. | 11:48:28
Nekem sem igazán tetszik az autoriter hatalom de ha az kell ahhoz, hogy előbbre lépjünk és főleg ahhoz, hogy az ilyen képmutató nyafogásnak vége legyen mint ez a cikk is akkor én még várok az elítélésével.
Mert lehet strucc módjára "csak az elmúlt három hónapot "értékelni"" de ez kissé hamiskás. Ez a három hónap és ez a teljhatalom abból a négy (vagy nyolc) esztendőből nőtt ki ami megelőzte. Méghozzá teljes mértékben demokratikusan, a választók akaratából.
Ráadásul Orbánék a legtöbbet a Gyurcsány rezsimnek köszönhetik mert soha nem érték volna el saját erőből jelenlegi állapotukat. Ahhoz az kellett, hogy a Gyurcsány korszak olyan legyen amilyen volt.
És milyen demokráciát sirat ez a köpönyegforgató Debreceni Úr? Talán azt ami a Dávid-Herényi által vezetett MDF-ben volt honos amelynek ő is szekértolója volt? Lám a demokratikus választás ezt is a szemétdombra küldte. Talán elgondolkodhatna ezen is a cikk szerzője.
És én azt a "demokráciát" sirassam ahol 2006 Októberében egész nap cicáztak a rendőrök a tudatosan terelgetett randalírozókkal hogy a végén pontos időzítéssel a békés megemlékezők közé zavarják azokat? Ezután persze jelöletlen rendőrök üthettek-verhettek embereket és szabad lőgyakorlatot tarthattak szemre, izomra ahová éppen kedvük tartotta. A pofátlan Gergényit ahelyett, hogy azonnal elzavarták volna a "mutasson egy viperát"-ért pátyolgatták és kitüntették.
Ahol a miniszterelnök távozását gyakorlatilag egy egész ország kívánta de néhány talpasának "kérésére" sok
manipul | 2010. augusztus 29. | 11:39:39
Tisztelt dr. Strangelove!
dr.strangelove | 2010. augusztus 29. | 11:00:04
"Egyszerűsítve:
Gyurcsány: "hazudtunk, reformokra van szükség".
Orbán: "hazudtatok. Mindent visszacsinálunk, nincs szükség megszorításokra," ti itt nem csináltok semmit".
Hát igen, nagyon leegyszerűsítve!
Körülbelül úgy, mint Woody Allen a Karenina Annáról.
Olvasta a könyvet?
Persze.
És miről szól?
Oroszországról.
manipul | 2010. augusztus 29. | 11:33:37
Jól van Math, igazolja azt amit jónak lát...
math | 2010. augusztus 29. | 11:32:49
Moderálási alapelvek- komment törölve -
math | 2010. augusztus 29. | 11:16:05
"ugyanis átsiklott a "persze" szón. Ezt ugyanis nem használja a meteorológia ha téved, főleg ha tíz fokot. "
akkor tessék igazolni, hogy Gyurcsány ilyet csinált! mert én nem emlékszem ilyenre. annál inkább Orbán esetében. és ezt igazolni is tudom esetek tucatjaival:
szelviktor.freeblog.hu
és egyébként a führer még sosem mondott olyat, hogy tévedett, vagy hazudott. sőt, szembehazudta a népet azzal, hogy ő hazudott. amit tehát itt mondasz, az Orbánra tökéletesen igaz, sőt, igaz a négyzeten.
math | 2010. augusztus 29. | 11:13:32
Moderálási alapelvek- komment törölve -
manipul | 2010. augusztus 29. | 11:08:51
Ön "téved" Math, ugyanis átsiklott a "persze" szón. Ezt ugyanis nem használja a meteorológia ha téved, főleg ha tíz fokot. Becsületes ember ilyenkor azt mondja, tévedtem. Ha elfelejti, akkor később derül ki, akkor már a hazudtam/tunk a megfelelő, avagy kifinomult intellektussal "nem bontottam ki a valóság minden szeletét."
Na minden jót, remélem mára elég is volt ennyi.
math | 2010. augusztus 29. | 10:57:38"nem csinálhatja azt, hogy hétfőn azt mondja, holnap 28 fok lesz, szerdán viszont már arról beszél, hogy persze, tegnap 18 fok volt"
a meteorológia nem hazudik. van, amikor téved. ennyi.
dr.strangelove | 2010. augusztus 29. | 11:08:37
manipul | 2010. augusztus 29. | 10:15:39
és most, amikor az egész EU gondban van, és épp szigorítanák a stabilitási és növekedési paktumot, és minden elemző elmondja, hogy nincs mozgástér a hiány növelésére, ilyenkor folytat kedves Orbán "függetlenségi" harcot, tovább adósítva az országot.
Az egész gazdaságpolitika amit az új kormány csinál, egy óriási hazugság, szemfényvesztés, a könnyű út (EU-s pénzekből fedezett) Széchenyi tervével leöntött délibábja.
kékestető | 2010. augusztus 29. | 11:08:20
Egyértelmű elemzés, s itt nem a logikai felépítése a lényeg, hanem a vbalóság pontos érzékelése.
Ellenben az értelmiség eddigi teljesítménye a Viktatúra vs. parancsuralom kiépülésének megragadására - Debreczeni folyamatos munkájához képest - sajnos igen harmatos.
ui.: Azt hiszem, mindez ami idáig az elmúlt négy-öt hónapban történt, fényesen beigazolta Debreczeni korábbi elemzéseit, jóslatait.
Tényleg csak őt nem tudja átvágni Orbán, mint a Dorian Gray-sztoriban?
math | 2010. augusztus 29. | 11:07:00
"a politikus hitelességét a reá adott szavazatok száma legitimálja, avagy illegitimálja..."
jejj kisnyuszi, legalább elolvastad volna a cikket, nem mondanál ekkora marhaságot! III Naponeon és HHitler nem szavazáson került hatalomra?! de!
math | 2010. augusztus 29. | 11:02:41
"Utólag bele lehet kötni, de szerintem nem azt jelenti, hogy homlokgyenest megváltozott, csak éppen a fideszből ábrándult ki olyképpen, hogy - talán maga sem vette észre hogyan, de szép lassan a másik oldalra került.
De ettől még nem hiteltelen."
Debreczeni kicsit változott. ez belefér. a hiteltelen változást a Fidesz tette meg. ő maga nyilatkozta ezt egyszer. elszámolt magával, felesleges nyüstölni.
és igaz a van. ami 1990 körül Antal képviselt, attól Orbán ma nagyon messze van.
dr.strangelove | 2010. augusztus 29. | 11:00:04
manipul | 2010. augusztus 29. | 10:15:39
"Más: Orbán valóban hazugsággal nyert, Gyurcsány hazugságával."
Gyurcsány "hazugsága" arról szólt, hogy nem mertek a nagy rendszerek (nyugdíj, egészségügy, oktatás, közösségi közlekedés, önkormányzatok, közigazgatás) belefogni a választások előtt, mert féltek a népszerűtlenségtől. Erről szól az öszödi beszéd, és arról, hogy jó lenne végre túllépni azon, hogy pozícióba kerüljenek az emberek és legyen költségtérítésük, mert - bár ez is fontos -, de a politika arról szól, hogy lesz jobb az országnak, nem arról hogy élnek meg a politikusok.
Orbán ellenzékben minden Gyurcsány-tettre visszacsinálást ígért. Ezzel de facto letagadta, hogy a nagy ellátó rendszerek reformokra szorulnak (ugyanis nem a reformok mértékével, vagy konkrét döntésekkel vitázott, érveket és számokat felmutatva, hanem MINDENRE az volt a válasz, hogy tönkreteszik az országot).
Egyszerűsítve:
Gyurcsány: "hazudtunk, reformokra van szükség".
Orbán: "hazudtatok. Mindent visszacsinálunk, nincs szükség megszorításokra, ti itt nem csináltok semmit".
math | 2010. augusztus 29. | 10:59:24
"Gyurcsány hazudott, Orbán meg nem. Többek között ezért nyert oly nagyon."
szelviktor.freeblog.hu
itt Orbán több tucat explicit hazugsága van összegyűjtve. azaz olyan esetek, amikor a maga szava leplezi le a maga szavát.
mutass hasonló gyűjteményt Gyurcsányról!
math | 2010. augusztus 29. | 10:57:38
"nem csinálhatja azt, hogy hétfőn azt mondja, holnap 28 fok lesz, szerdán viszont már arról beszél, hogy persze, tegnap 18 fok volt"
a meteorológia nem hazudik. van, amikor téved. ennyi.
manipul | 2010. augusztus 29. | 10:48:07
Tisztelt Mekmörfi!
Mekmörfi | 2010. augusztus 29. | 10:35:21
manipul | 2010. augusztus 29. | 10:15:39
"Orbán Viktor hazugsággal nyert. Gyurcsány hazugságával, melyet ő éppen az igazság érdekében valott be."
Jól hangzik, de síkos terep. De ne kapkodjunk, mert lehet, hogy félreértem, amiben persze a korábbi kommentjei is befolyásolnak.
Szóval hogy tetszik érteni a saját szavait?
Mekmörfi | 2010. augusztus 29. | 10:41:33
Orbán Viktor hazugsággal nyert. Gyurcsány hazugságával, melyet ő éppen az igazság érdekében valott be, és ez mentette fel Orbánt az igazmondás kötelezettsége alól.
Máshogy, de úgyanazt:
Orbán Viktor soha nem volt őszinte, de mindig "igazat" mondott. Most is hazugsággal nyert, de Gyurcsány hazugságával, mert Gyurcsány hazugságának igazával a nemzet nem mert őszintén szembenézni.
Mekmörfi | 2010. augusztus 29. | 10:35:21
manipul | 2010. augusztus 29. | 10:15:39
Ez egy jó bon mot.
Orbán Viktor hazugsággal nyert. Gyurcsány hazugságával.
Egy tant mieux mot:
Orbán Viktor hazugsággal nyert. Gyurcsány hazugságával, melyet ő éppen az igazság érdekében valott be.
ossian | 2010. augusztus 29. | 10:34:26
Már most úgy fest, hogy itt egy ember szava dönt mindenben. Még a saját közvetlen környezetében sem vita dönt el dolgokat (az első kormányzása idején még így volt: ott volt a "hatosfogat" O. személye viszont kórosan megváltozott a vereség okozta sokk miatt, így még az akkori legközelebbi embereitől sem tűri az ellentmondást, elpaterolta hát őket, és talpnyalókkal helyettesítette), hanem egyszemélyes verdikt. A nyaralásából írta meg, ki legyen a KE, ő határozott MINDEN személyes döntésben, és ez egyre inkább így lesz, l. fent.
Márpedig azt a társadalmi berendezkedést, ahol egyetlen ember irányít, a parlament szerepe immár formális, nem nevezhetjük parlamenti demokráciának. Ahol egyetlen személy akarata érvényesül, és egyetlen személy diktál, azt a társadalmi berendezkedést minek nevezzük?
StGaller | 2010. augusztus 29. | 10:31:50
Moderálási alapelvek- komment törölve -
ossian | 2010. augusztus 29. | 10:24:52
Akkor lenne hiteltelen, ha az állításait ( és elég sok van) cáfolni lehetne olyképpen, hogy amiket leírt, az nem fedi a valóságot. Magyarán hazug, kitalált történetekkel pertraktál itt bennünket.
De, amit írt, az igaz.
Sorra vettem korábban az állításait, a cikkből: de senki nem cáfolt meg egyetlen állítást sem. Csupán annyit tettek hozzá a fidesz-hívek, hogy kétharmada van, megteheti, jól teszi, attól még nem szűnik meg a demokrácia.
A nolblogon a bloggerek gyakran intik a hozzászólókat: ne a másik kommentelő személyével, hanem a mondandójával vitatkozzanak.
Nos, itt a fidesz-hívek szinte kizárólag Debreczeni személyével foglalkoztak (érdekes, ugyanezt tapasztaltam a Népszavánál, ahol szintén van egy publicisztikája), és kevéssé azzal, amiket ott fent állít.
Debreczeni hitelességét számomra az bizonyítja, hogy évek óta az a véleménye, hogy Orbán, ha hatalomra kerül, és 2/3 -dal, fenekestől felforgatja az alkotmányt, revansra törekszik, és minden módot megragad, hogy jó hosszú időre bebetonozza magát.
Amit egy éve, vagy fél éve írt, szinte lépésről lépésre bekövetkezni látszik - és még a legelején vagyunk.
Vagyis akár hiteltelennek, akár hiteles embernek tartjuk az írót: igazat szokott írni.
manipul | 2010. augusztus 29. | 10:15:39
Tisztelt dr. Strangelove!
dr.strangelove | 2010. augusztus 28. | 21:08:33
"A direktebb megfogalmazású kérdés úgy szól, hogy miért jobb Orbán Viktor hazugsága, mint Gyurcsány Ferencé?"
Értem, akkor nézzük Gyurcsányt. Gyurcsány hazudott az öszödi beszédtől függetlenül is.
Sólyom és Gyurcsány viszonyáról:" Magáévá tette azt a vélekedést, hogy Gyurcsány amorális ember. Nem erkölcstelen, hanem olyasvalaki, aki nem tud róla, hogy vannak bizonyos határok, és például nem csinálhatja azt, hogy hétfőn azt mondja, holnap 28 fok lesz, szerdán viszont már arról beszél, hogy persze, tegnap 18 fok volt"
Más: Orbán valóban hazugsággal nyert, Gyurcsány hazugságával. Neki nem kellett hazudnia, ahogy akkoriban mondták, csak ült és kávét rendelt és figyelte Gyurcsány színes, szélesvásznú harakirijét. Továbbá nem hazudhatott, hiszen az volt az MSZP/LMP/Jobbik fő vádja, hogy csak hallgat nem ígér semmit.
Visszatérve az alapkérdésére: Gyurcsány hazudott, Orbán meg nem. Többek között ezért nyert oly nagyon.
szerelem | 2010. augusztus 29. | 10:15:07
kedves firefly
ez nagyon szép, de ebből az következne, hogy egy (köz)írónak nem lehet pályaképe, csak egyirányú, szegény Koestler például kommunistaként kezdte, hiteltelen a Sötétség délben
másrészt szerinted a politikusnál csak a szavazat számít, Hitler is kedvedre való?
ossian | 2010. augusztus 29. | 10:12:55
Megnyugodva látom, hogy civilizáltan megy a vita a cikket illetően. Úgy látszik így is lehet, ha a fröcskölődő elvakultak még alszanak.
Firefly, köszönöm korrekt válaszát.
Debreczeni erősen Orbán ellenes lett az utóbbi 8 évben, viszont hű maradt Antall szelleméhez, mind a mai napig, és ezt időnként hangoztatja is.1889-ban még teljes szívvel a fidesz.MDF ,ellett állt, akkor írta az idézett mondatot.
Utólag bele lehet kötni, de szerintem nem azt jelenti, hogy homlokgyenest megváltozott, csak éppen a fideszből ábrándult ki olyképpen, hogy - talán maga sem vette észre hogyan, de szép lassan a másik oldalra került.
De ettől még nem hiteltelen.
manipul | 2010. augusztus 29. | 10:04:58
Tisztelt Vénember!
venember | 2010. augusztus 28. | 21:12:12
Ez egyrészt arra példa, hogy milyen manipulatív módon tudnak a cikkeket felvezetni. Másrészt arra, hogy a Fidesznek tulajdonított hátrányba hozás mese, mert simán "tarolva" össze lehet gyűjteni a cédulákat. Harmadrészt arra is rávilágít, hogy szabad és titkos választás közeleg, tehát teljesen manipulatív az a sejtetés, hogy rettegjünk, mert autokráciának álcázott diktatúra közeleg. Ötödrészt meg nem kellene a demokráciát olyan luxusautóvá turbózni, amelyben aztán elromlik egy digitális ablakemelő és utána ki lehet jelenteni, hogy rosszabbodik a demokrácia állapotja. A szabad választáson alapuló KÉPVISELETI demokrácia egy strapabíró szerkezet, sallangok, pld-ul digitális ablakemelő nélkül. Ennek hiányáról, meg majd írják a cikkeket a közírók.
Az alkotmányozásról nincsen infóm, de nem tartok tőle, mert a demokráciát garantáló lényegi része biztos megmarad.
Firefly | 2010. augusztus 29. | 10:04:22
Jaja, és kormányzása végeztével kapott is zakót...na én viszont átmegyek az új pástra, mert ez a Soros-cikk érdekel, ebből szerintem meg már mindent kihoztunk, vagy ha nem, ott egye meg a fene :)
nocsaknocsak | 2010. augusztus 29. | 10:01:16
Firefly | 2010. augusztus 29. | 09:55:21
Talán kellemesebb lesz , ha már csak egy páston "vívhatunk" :) Ha lesz rá mód...
De azért ne feledd, hogy OV is volt már kormányon, abból az időből is lehetnek tapasztalataink.
|