elemzo | 2010. augusztus 1. | 12:14:03
Lengyel | 2010. július 31. | 22:21:16
Egyébként tényleg hülyeség ha nemi, faj,bőrszín,nemzetiség,vallás, stb. és millió hasonló szerint elkülöníteni embereket bárhol (iskola, szolgálatások, stb.)
A "Szabadság, Egyenlőség, Testvériség" elv jó.
De funkcionális elkülönítés mindig volt és lesz is, mert pld. egyetemre sem vesznek fel mindenkit, ott is van a pontok szerinti elkülönítés.
Az általános iskolák is nyugodtan elkülöníthetik a gyerekeket, ha bizonyos követelményeknek nem tesznek eleget, (alavető ismeretek - iskolaérettség, vagy viselkedési normák, megjelenés egészségügyi vonatkozásai, öltözködés (meztelenül nem lehet iskolába menni), nemi viselkedés, stb. stb.
Teljesen mindegy hogy az adott gyermek milyen nemzetiségű, ha zavarja vagy lehetetlenné teszi az iskola működését, veszélyezteti a többieket, hátráltatja a tanulásban , stb. akkor az iskola kötelessége hogy eltáolitsa onna, és az állam egyéb szerveinek meg az hogy visszaillessze oda a követelmények betartására való ösztönzéssel.
Ha az állam nem teljesíti az integrációs kötelezetettségeit, akkor a többi állampolgár nem köteles eltűrni a beilleszkedésre képtelen gyermek jelenlétét, mert ez az ő érdekeit sérti.
Legyen világos a norma, és aki nem teljesíti az repüljön. A piros lámpánál sem lehet megyarázkodni, hogy hátrányos helyzet miatt nem áltam meg.
Lengyel | 2010. július 31. | 22:21:16
El kellene dönteni, hogy van-e roma.
Ha van, akkor nincs szegregáció.
Ha van roma, lehet roma önkormányzat is, egyébként ne legyen!!!!!!
elemzo | 2010. július 29. | 10:01:30
pumpkin | 2010. július 28. | 23:39:04
Amit mondassz annak vannak szépen kidolgozott filozófiai, vallási előzményei.
Csak éppen nem vált be, ezer okból.
Ha kiteszel egy lakatlan szigetre 200 embert és az erőforrások (étel, ital, szállás, tevékenységek lehetősége, kultúrális, szórakozási stb. ) és stb. lehetőségek 200%-al meghaladják a szükségleteket, akkor is lehetnek gondok (kapzsiság, stb.) de alapvető problémák nem lesznek (talán).
Ha az erőforrások már csak 80% körül lesznek, akkor megindul a küzdelem.
Ha az erőforrások 30-50% körül lesznek akkor a népesség le fog csökkenni nem túl humánus módon az egyensúlyi állapot közelébe ))).
Nálunk is ez várható. Az ember sokkal negatívabb konstrukció mint az állatok többsége, ezért is szaporodott el a földön. Nem annyit sajátít el az erőforrásokból amennyire szüksége van, hanem amennyit csak lehet (a környezet engedi).
Ha forog a gyomrod az azt jelenti hoyg a neveltetésed erősebb mint az ösztöneid, de a többieknek meg nem.
pumpkin | 2010. július 28. | 23:39:04
medve1942
erdekesen fogalmazol, teged nem zavar, hogy eleve ugy mondod es fogadod sot fogadtatod el, mintha orban ugyesebben rangatna a babukat, ezert milyen helyes egy bugris alcsuti is ez az orban.....magyaran minden tanulatlan szegenyember, vagy akar onhibajan kivul lecsuszott magyar ember hulye,masodrangu, de majd orban ugyesen kitalalja ezeknek az emberszamba egyaltalan nem veheto, egyebkent eleg jelentos, csoportnak a hogyantovabbjat????!!!! en ezzel szemben azt gondolom, hogy az elesett emberek is teljes jogu allampolgarai az orszagnak es csakis oszinte segitoszandekbol, felelossegtudatbol, aldozatvallalasbol lehet megoldasokat talalni, utat es remenyt mutatni ezeknek az embereknek nem trukkok segitsegevel, hanem munkalehetosegek es mindenfele mas lehetosegek megteremtese altal, ami visszaadhatja az onbecsulesuket!
nekem pont attol forog a gyomrom, hogy mindenki trukkozik, lop, csal, hazudik es nem jut el odaig, hogy az elet mennyivel olcsobb es szebb lehetne, ha a tobbseg tisztesseges es becsuletes lenne! bele lehet gondolni, mennyi penzt megsporolhatnank, ha bizhatnank egymasban!
miskun | 2010. július 28. | 20:22:08
elemzo | 2010. július 28. | 20:05:23
Ha a roma integrációra bevallottan elköltött 120 milliárdot ilyen programokra költötték volna, igen sok hátrányos helyzetű cigánygyereknek, és szüleiknek tudtak volna hatékonyan segíteni.
Ehelyett senki sem tudja megmondani, hogy mire is ment el 120 milliárd, és senki semmilyen eredményt nem tud ezzel kapcsolatban felmutatni.
De az ilyen Ónody-Mohácsi félék ezerrel védik ezt a semmit.
elemzo | 2010. július 28. | 20:05:23
miskun | 2010. július 28. | 19:39:25
Működőképes lehet, sőt szuper.
A probléma a létszámmal van, mert ez több százezer emberrel nem fog menni, ha nincs elég pénz hozzá. Kiscsoport az más, egy egy tehetséges gyereket is ki lehet emelni és lesz belőle ismert ember, stb. Sok száz éve kitalálták már a nevelőintézeteket, kollégiumokat, alapítványokat, katona iskolákat, tengerészet is felszívott sok embert, vallási intézmények stb. amelyek segítették a hátrányos helyzetűeknek.
A baj a számokkal van, mert egy réteg belső motivációja is kell a dologhoz, hogy ki akarjon törni a kellemetlen helyzetből jelentős!!! létszámmal.
Ha a környezet gazdaságilag megrokkan (lásd válság, stb.) akkor meg a nehézségek elsöprik az egész koncepciót, és marad a saját motiváció - ha van.
miskun | 2010. július 28. | 19:39:25
elemzo | 2010. július 28. | 19:17:07
Vannak életképes és működő programok a roma integrációra, de ezekre pontosan a kiscsoportos és személyre szabott foglalkozás jellemző. Így, mivel a személyre szabottság miatt a résztvevők romák, ez szegregált forma, ami tök ellentéte a most erőltetett integrációnak.
Lényege:
A hátrányos helyzetű gyereket berakják a kiscsoportba, ahol vele azonos kvalitású társaival tanul, a munkanélküli szüleit pedig berakják egy másik kiscsoportba, ahol a szülői kompetenciákat, a gyereke értelmi-érzelmi-egészségügyi szükségleteit ismertetik meg vele.
Vagyis nemcsak a hátrányos helyzetű cigánygyerek kap neki illő képzést, hanem egyfajta családterápián keresztül a gyerek hátrányos helyzetérét elsősorban felelős cigány szülők is képzésben részesülnek. S ez nem egy-két hetes program, hanem több éves, mert így van remény arra, hogy a kedves szülőknél is sikerül eredményt elérni.
Ezt teszi pl. a Csányi Alapítvány a Jászságban.
Érdekes módon erre nem ugrik a média.
elemzo | 2010. július 28. | 19:17:07
miskun | 2010. július 28. | 18:52:41
Szinte mindeki tud olyan szöveget ide beírni, amit igaznak lehet elfogadni.
De nagyítóval sem lehet olyat találni, amelyik megoldásokat is adna, olyat ami végrehajtható, és nem egy elvileg szép, de végrehajthatatlan marhaság.
Ennek is van oka, mert sem a helyzetfelmérés nincs elemezhető módon elvégezve (bizonyos információkat szándékosan eltitkolnak), sem a cél meghatározása nincs kidolgozva, sem a megvalósíthatóság nincs vizsgálva.
Szépemlékű Hofi Géza mondása volt, hogy "Nem vehetünk mindenkinek hegedűt!".
Sajnos részükre sincs olyan pontos és humánus kommunikáció folyamatosan sugározva, hog yértség a helyzetüket, és érezzék a különbséget a jelenlegi helyzet, a megoldások, és a tennivalók között.
Egyszerűbb a suli helyett elmenni pecázni, mert abból napi vacsora lesz, és az eladott halakból sör a faternak (konkrét tapasztalat, szimpatikus cigánygyerek napi életéből).
Aztán délután a fater lovaskocsijával egy 15-20 kilométeres kör megtétele és minden mozdítható felpakolása, majd a kocsmában árusítása a PVC csövektől az akácoszlopig mindennek.
Ha véletlenül munkát szeretnél neki adni, - mert szüksége lenne rá, - olyan elképesztő árat kér, amit elutasítassz.
Alternatíva? Integráció? Van persze jó példa is, ideiglenesen, tartósan nem nagyon. Van aki Londonban dolgozott mosodában 3-4 hónapig (nyelvtudás nem kellett), de megunta és hazajött tízből hat, (350.000 Ft netto volt a keresetük /hónap).
miskun | 2010. július 28. | 18:54:51
folyt.
alkalmatlanságát ezerszer bizonyított üggyel, ami roma integráció néven fut M.o.-n és nyeli a forint milliárdokat.
miskun | 2010. július 28. | 18:52:41
Koivu | 2010. július 28. | 14:09:09
Lehet, hogy az internetről ingyen és bérmentve lehet anyagot letölteni az integrált oktatásról, de ingyen és bérmentve lehet személyes tapasztalatot szerezni a hazai roma integráció jelenlegi eszement állapotáról.
Ha v.ki veszi a fáradtságot, és végigböngészi a közel kétszáz véleményt, nagyjából azonos álláspontok olvashatók ki azon hozzászólók írásaiból, akik életvitelszerűen alanyai ennek a kísérletnek. Azért kísérlet, mert sehol Európában nem tudták a mai napig megoldani a cigánysággal kapcsolatos problémákat.
Röviden:
A cigányság jelentős része olyan életvitelt folytat, amely alkalmatlan mindenfajta közösségi életre. E rétegnél nincs értéke a tanulásnak, nincs értéke a becsületes, kétkezi munkának, e réteg nem tiszteli a hatályos jogszabályokat, ezáltal nem is tartja be azokat, ami abban mutatkozik meg leginkább, hogy e réteg nem tiszteli a magántulajdont. E rétegnél a gyereklány már 10 éves kora után asszonyként szerepel, akit éppúgy magáévá tehet az apja, mint bármelyik közeli férfi hozzátartozó, Ki ezen elborzad, csak vegye fel a kapcsolatot a Borsod megyei Gyermekvédelmi központtal. Esetleg a B.A.Z. megyei kórház szülészeti-nőgyógyászati osztályával. Esetleg néhány megyei rendőrőrs parancsnokával.
A probléma az, hogy a cigányság kultúrája magában hordozza ezeket a társadalmi devianciákat.
Nos, Mohácsi megélhetési E.-nek és Ónody-Molnár D.-nek ezekkel kellene inkább foglalkoznia, és nem egy eszement, alkalmatlanságát ezerszer
catroot | 2010. július 28. | 15:25:39
Koivu | 2010. július 28. | 14:09:09
Magyarországról írsz?
baluati | 2010. július 28. | 15:25:30
C-Press:
A győri Kossuth-iskolába járó roma diákok szülei nem értettek egyet a jogvédő alapítvány megállapításával, hogy gyermekeiket hátrányos megkülönböztetés érné az intézményben.
„Több mint 200 aláírás született, hogy nem kérnek az Esélyt a Hátrányos Helyzetű Gyerekeknek Alapítvány képviseletéből” – mondta el a hírTV-nek Horváth Attila, a cigány kisebbségi önkormányzat elnöke.
A cigány kisebbségi önkormányzat szerint a Kossuth-iskolában idén ősszel azért nem indul első osztály, mert az alapítvány elriasztotta attól a családokat, hogy az intézménybe írassák gyerekeiket. Kérdés, hogy a halmozottan hátrányos fiatalok eljárnak-e a távolabbi iskolákba, és ha igen, mennyire lesz nehéz számukra a beilleszkedés.
Horváth Attila szerint nagyon sok kellemetlenség érheti a gyerekeket, és ez senkinek sem jó. Hozzátette: ha nincs sikerélménye egy gyermeknek, akkor nem fogja jól érezni magát az adott környezetben, abban az osztályban, és lehet, hogy nem fog úgy teljesíteni, mint más iskolában.
Győr oktatásért felelős alpolgármestere úgy véli, a roma tanulók a Kossuth-iskolában jó tanulmányi eredményeket produkáltak. Ennek most véget vethet az alapítvány hisztériakeltése az intézmény körül.
Ottófi Rudolf úgy fogalmazott: azzal, hogy szándékosan „elkergetik” a roma gyerekeket egy idegen környezetbe, csak nehézségeknek teszik ki őket. Hozzátette: míg a Kossuth-iskolában viszonylag jó eredményeket tudtak elérni, az új helyen valószínűleg rosszabb lesz a tanulmányi eredmény
adamant | 2010. július 28. | 14:44:35
Koivu | 2010. július 28. | 14:09:09
1./ Ha elküldés elött elolvasta volna, amit írt, a felét kihúzza!
2./ 2010-ben MO-on senkit nem érdekelnek az USA kutatási eredmények, ti. ott a feketék kontra mexikóiak, valamint a feketék és fehérek integrációs problémáiról értekezhetnek. Ha eddig nem tünt volna fel onnan a távolból, ahonnan ír, nálunk roma-nem roma beilleszkedési problémákról van szó. Óriási a különbség.
3./ OMD a NOL témafelelöse, így akár akarja, akár nem, kénytelen idöröl idöre erröl a témáról (a fotelböl és mások véleményét kiollózva) cikket írni.
Ö sem hiszi el, amiket ír, ti. semmi köze az irományainak a mai, magyar valósághoz.
:((
Koivu | 2010. július 28. | 14:09:09
elemzo | 2010. július 28. | 12:11:40 - alapvetoen igaz, kutatasi eredmenyek is alatamasztjak, eslosorban as usa-bol de mar egyre tobb kiemelkedo kutatas van ebben a temaban europaban is.
Valtozatlanul allitom, ha mar a szerzot anyazzak akkor legalabb egyazon szinten beszeljenek, olvassanak, rengeteg kozepeuropai anyag all mar rendelkezesre iskolai is egyeb integraciorol, integracios problemakrol valamint inkluziorol es annak sikeres iskolai alkalmazasarol, tobbseguk elerheto a vilaghalon ingzen bermentve.
Ha nem tetszik amirol Onody ir az nem azert van mert baromsagokat ir
elemzo | 2010. július 28. | 13:22:50
anonymus | 2010. július 28. | 12:40:09
Egy kis érdekes történet.
Gyermekoromban, Bp I.ker, Naphegy, viszonylag elit általános iskola, diplomaták gyermekei is odajártak stb. Jött egy új gyerek valamilyen külvárosi suliból, az apja itt örökölt egy szuterént, és ideköltöztek.
A gyerek (Guszti) már az első szünetben pofánvágott pár gyereket, és később az órákon is csinálta a fesztivált. A tanár szólt a fűtőbácsinak (szénfűtéses kazán volt még) aki levitte a gyereket a kazánhoz és demokratikus módon megkérdezte tőle szeretne e neki segíteni. Nem volt sok variáció. Akart. Lapátolta szenet pár órát, amíg ki nem merült. Másnap bejött az apja és végig üvöltötte az iskolát. Az igazgató előzékenyen leküldte a fütőbácsihoz (190 magas, szekrényajtó volt a bácsi), és nyugdíjas rendőr. Az megkérdezte a papát is hogy szeretne e segíteni neki? Miután sűrűn egyetértő bólintás volt a válasz, a papa és a gyermek együtt lapátoltak pár órát, miközben a fűtőbácsi vidám történeteket mesélt nekik, amin ha nem nevettek azt zokonvette.
Gusztival az égvilágon több probléma nem volt, mert mint kitudódott otthon a papája elverte mint a cimbalmot, mert nem szerette a rossz vicceket, meg a szívlapáttal sem volt kedve mégegyszer találkozni.
Sem pepdagógus, sem szociológus, sem jogvédők nem játszottak szerepet, és nem is bántottak senkit fizikailag.
Ma ilyesminek nincs esélye, mert nincs fűtőbácsi ))).
silenthill1 | 2010. július 28. | 13:12:59
Mohácsi már megint a másik véglet, nem vele kéne foglalkozni. A Gandhi gimit is bezáratná mert szegregál. megjegyzem oda járhat és jár is bárki.
1nyilazo | 2010. július 28. | 13:03:02
Az álértelmiségen belül is az alja réteg a cociológus, aki úgy folytat roma-kutatást, hogy élőben romát még nem látott.
Fél, egy évig a romák között élve kell cociológiai kutatást végezni.
Kár, hogy az ilyen kutatások megállapításait elrejtik a nyilvánosság elől.
Semmire kelők.
anonymus | 2010. július 28. | 12:40:09
A tanulás, taníttatás lehet szinte az egyetlen módszer arra, hogy a cigányságot (és a „Chicago” telepeken élőket) a társadalom (és a maguk) hasznos tagjaivá tudjuk tenni, hogy elérjük azt, hogy XXI. századi emberhez méltó életet tudjanak élni. Ez persze a többség érdeke is (bűnözés, szociális kiadások, stb.). Azonban azt tudomásul kell venni, hogy ez pénzbe kerül. Ugyanis harminc-egynéhány fős osztályokban ez nem működik. A tanárnak a feltételeket is meg kell adni, ahhoz, hogy sikeres legyen az ilyen irányú nevelőmunkája! Ez nem úgy működik, hogy megkövetelem, hogy integrálni kell és kész, de a feltételek hiányoznak. Laikusként úgy gondolom, hogy jóval kisebb osztálylétszám, a tanárnak segítők, és egyéb tárgyi, nem utolsó sorban törvényi feltételek kellenek a sikerhez! Ha nem teszünk érte még sok ilyen írást fogunk olvasni, a probléma, meg egyre nagyobb gondot fog jelenteni!
elemzo | 2010. július 28. | 12:11:40
Szerintem bármelyik felkészült szociológus, pedagógus kapásból megmondja, hogy létszámarányok milyen szerepet játszanak.
HA egy osztályban 50% a roam, akkor nem integráció lesz elvileg pozitív irányba, hanem pont fordítva, a nem romák fognak integrálódni a romákhoz (mert érdekesebb rosszalkodni mint tanulni).
Egy két romagyerek integrálódik bárhová. Fordítva is.
A baj az, hogy egy adott területen a létszámarányok lehetetlenné teszik a pozitív elképzelésű integrációt, mert a romagyerekek sokkal jobban összefognak mint a nem romák. Tehát 5% felett a dolog halott.
Azzal senki sem foglalkozik, hogy milyen kárt szenved - egy életre - a megfélemlített nem roma gyerek.
Az nem lenne baj, ha egy osztályban lenne kínai, japán, afrikai, stb. stb. gyerek, mert akkor nem alakul ki a csoport, amelyik terrorizálja a többieket.
Van ilyen elit iskola is ahol a nemzetiségek szép számban jelen vannak és van pénz is mindenre. Szembe kell nézni a valósággal és mérni az eredményt a különböző esetekben.
Judit67 | 2010. július 28. | 11:52:28
Minap az ausztriai iskolába járó magyar gyerekekről láttam riportot. Magyar iskola vezetője mondja, hogy nem jó, hogy a magyar gyerek osztrákba jár, mert nyelvi hátránya lesz (szülő mondja, kit érdekel, később sem akarja magyarba járatni a gyereket). Ez a nyelvi hátrány hogy nem jut eszébe az integráció lelkes híveinek? Mert ahhoz, hogy a roma gyerek ugyanolyan szinten teljesítsen az iskolában, ahhoz az kéne hogy ugyanolyan oktatási előzménye legyen, vagyis pont annyit járjon oviba, mint a 'magyar'. De nem járatják. És a másik lényeges szempont: a családban nincs értéke sem a tanulásnak, sem a munkának. És mielőtt integrációt akarunk az iskolákban, meg kéne tanítani a tanárokat a módszerre (lásd Aronson: Columbine után).
reader | 2010. július 28. | 11:45:05
zero977 | 2010. július 28. | 10:09:09
"Ónody-Molnár Dóra iskolái, nézzük, vajon milyen tapasztalatai voltak a roma tanulókról az iskoláiban:
Általános iskola Virányos, Bikszádi 61 -> XI. kerület
Középiskola Táncsics Mihály Gimnázium -> XII. kerület
Egyetem/főiskola ELTE Szociológia Intézet
GRAT!"
:-)))
Na, akkor ő nagy szakértő lehet a témában! :-))
Röhej...
mikes75 | 2010. július 28. | 11:38:21
Moderálási alapelvek- komment törölve -
xanadu | 2010. július 28. | 11:33:58
héron | 2010. július 28. | 11:16:56
Az is tervben van, hogy a miniszterelnök és a köztársasági elnök is befogad 3-3 roma gyereket?
héron | 2010. július 28. | 11:16:56
Meg van a megoldás drágáim! Népért síró bús bocskoros belpesti és belbudai elitünk! Van lehetőség a bizonyításra! Tervben van, hogy talán nem vidéki szegényekkel próbálják integrálni a mégszegényebbeket, hanem Budapest elit kerületeinek jól felszerelt iskoláiba minimum 50% halmozottan hátrányos gyereket visznek a lepukkant kerületekből. Így lesz alkalom az elméletben oly kiváló integrációt azoknak kipróbálni, akik annyira jónak találják azt (persze ha más végzi el helyettük, ők csak perelnek). Négy év után értékelik az eredményeket és azután fogják szegény rosszul ellátott vidéki iskolákban is alkalmazni, ha bevált.
Rajta elit értelmiségünk, lássuk széltől óvott Bencécske és Klaudiácska hogy integrálja szélfútta Zsanetkát és Máriót.
jóskabácsi | 2010. július 28. | 10:15:55
A kormánynak az oktatás terén is van mit csinálnia! Az elmúlt 8 év gyakorlatilag semmilyen fejlődést nem hozott.
zero977 | 2010. július 28. | 10:09:09
Ónody-Molnár Dóra iskolái, nézzük, vajon milyen tapasztalatai voltak a roma tanulókról az iskoláiban:
Általános iskola Virányos, Bikszádi 61 -> XI. kerület
Középiskola Táncsics Mihály Gimnázium -> XII. kerület
Egyetem/főiskola ELTE Szociológia Intézet
GRAT!
xanadu | 2010. július 28. | 09:58:37
SZÓVAL: MAGYARÁZZA MÁR EL VALAKI, HOGY MIÉRT TÁMOGATANDÓ A HATÁRON TÚLI MAGYAROK KÜLÖN ISKOLÁBA JÁRÁSA ÉS MIÉRT BÜNTETENDŐ HAZÁNKBAN UGYANEZ, HA ROMÁKRÓL VAN SZÓ.
paradicsom | 2010. július 28. | 09:55:19
Elemzo, gonosz nyuszi, ugyanezeket írtam én is alább, tehát először elkülöníteni, magas fizetésű jól kiképzett tanárokat odaküldeni, azután már integrálhatók.
Aki az integráció alatt csak azt érti, hogy összeereszteni őket a többiekkel, hogy majd a jó példa ragadós lesz, hát igen ez a legolcsóbb "megoldás", de az őszintén szólva m r ha.
Gonosz Nyuszi | 2010. július 28. | 09:45:52
Általános iskolában nálunk 2 párhuzamos osztály volt. Egy "elit" és egy nem. Ugyanazok a tanárok, ugyanazok a feltételek, mégis valamiért mi jobban teljesítettünk.
Faterom a gyermekvédelemben dolgozik, és elég durva esetei vannak. Én azt látom, úgy gondolom, hogy a sok szobatudósnak, jogvédőnek nincs túl reális képe a valóságról. A megoldás nem a szegregáció erőszakos megszűntetése, hanem éppenséggel a fentartása lenne. Csak megfelelő szakemberek kellenének, akik kezelni tudják ezeket a problémás gyerekeket, és ami legalább olyan fontos, a szüliket is. Persze ezt már sokan mondták, nem én találtam fel a spanyol-viaszt, valamiért mégsem erre halad a dolog. Egyszerűbb a kényelmes dolgozószobából cikkeket irogatni, mint kimenni terepre nap, mint nap.
Valaki már írta is előttem, hogy ehhez a cigány értelmiségnek is partnernek kellene lennie. (Dél-Somogyban van egy cigány szocgondozó férfi, aki kemény rendet tart az "ügyfelei" között, akit ők is elfogadnak, és hallgatnak rá. Több ilyen kellene.)
elemzo | 2010. július 28. | 09:37:06
A helyzet lehet rosszabb is. Egy amerikából visszatelepült magyar család 16 éves leánykája mesélte a kinti helyzetet, egy lepusztult környéken lévő iskolában (nekik arra jutott pénz).
A beiratkozása után kiderült hogy a tanítás inkább vicc, a gyermekek uralják a pályát. Kiderült melyik csoport uralja a terülelet. választhatott hogy melyik "fönök" kivánságait teljesíti és akkor védettséget kap, vagy megy a levesbe és közpréda. A képzettsége olyan volt mintha otthon nézte volna a tévét, és gyakorlatilag tágra nyilt szemekkel nézett a világra amikor hazajöttek (sötét volt és egyszerű mint egy vasgolyó). Most tanul, egy elit gimnáziumban , éjjel nappal és elégedett (már). Megkérdezte a lányomat az első héten, hogy itt kit kell leszopni, hogy békénhagyják az embert?
Ha ezt szeretnénk akkor csak tovább a lenini úton....
elemzo | 2010. július 28. | 09:31:00
Elképesztő marhaság ez az integrációs mese.
Mi a cél? Az általános iskolai tananyag elsajátítása az állami iskolarendszerben.
Ha az iskola ezt képtelen teljesíteni a tanulóknak az oktatási munkát hátráltató tevékenysége miatt (képtelenek úrrá lenni a helyzeten) akkor más megoldást kell keresni.
1. A tanulók tartsanak be egy mindenkire érvényes és nyilvános rendet. Aki ezt nem teszi, mehet ahová akar. A nemzetiség, stb. nem érdekes.
2. Ha magasabb színvonalon szeretne a é a szülő oktattatni a gyermekét, tehesse meg, ott fizetni szükséges, és a deklarált színvonal is legyen magasabb értékarányosan.
3. Az állam a szegények részére biztosítson forrásokat (tanerő magasabb fizetése, bentlakás, külön programok, étkezés stb. Amelyik gyerek megérdemli, magasan teljesít, az kapjon ösztöndíjat és menjen magasabb színtű iskolába (vele nem lesz baj, kapjon kollégiumi elhelyezést, stb.)
4. Aki nem teljesít, mindegy milyen okból, az marad ott ahol hely van és olyan lesz amilyenre sikerül, ha fejre áll az állam akkor sem tud semmit csinálni vele.
5. Ezt a hülyeséget, hogy a deviáns, tanulni nem akaró, a többieket zaklató gyerekeket összekényszerítik a tanulni akaró, magasabb minőségre képes gyerekekkel, el kell felejteni sürgősen. Persze ha mindenkiből hülyét akarunk nevelni akkro lehet ezzel szórakozni, de értelmetlen. Majd ha a vezető értelmiség ilyen helyen taníttatja a gyerekeit akkor irogasson.
berci2010 | 2010. július 28. | 09:29:59
Miskun - nagyon igaz. Én a magam részről szeretnék emberi kötlesség-védőket látni a sok emberijog védő mellett.
miskun | 2010. július 28. | 09:29:33
És még egy dolgot a tetvességről.
Moldova a Miskolcról írott könyvében is leírta, hogy van olyan óvoda, ahol a legnagyobb gondot a tetűirtó árának drasztikus emelése okozza. Ugyanis az említett óvodába kizárólag roma gyerekek járnak, s egytől-egyig tetvesek.
Ez a vasgyári óvoda.
miskun | 2010. július 28. | 09:25:58
Koivu | 2010. július 28. | 08:59:06
Azt írod, hogy a cikk szerzője tájékozódik, tájékozott.
Ez vélemény nagyfokú tájékozatlanságra vall, ugyanis ismerve Ónody-Molnár ezzel a témával kapcsolatos korábbi írásait, Ónody-M. nem tesz egyebet, csak azt szajkózza, amit Mohácsi megélhetési Erzsébettől hall.
Nos én tájékozódtam a helyszínen.
Miskolcon élek közel ötven éve.
Húsz éve dolgozom a gyermek- és ifjúságvédelemben.
Négy évig dolgoztam vidéki roma közösségekben az integrációs program keretében.
Négy évig dolgoztam roma nemzetiségi szakiskolában.
Gyermekem olyan iskolába jár Miskolcon, ahova az egyik legveszélyesebb telepről járnak (illetve nem nagyon járnak) az integrált hátrányos helyzetű roma gyerekek oskolába.
Ennyi személyes tapasztalattal azt kell mondjam, amit Mohácsi megélhetési E., és ez az áljogvédő alapítvány művel, több kárt okoz a roma - nem roma ügynek, mint a neonáci jobbik összes ténykedése.
A roma értelmiségieknek szemléletváltást kellene elérni a roma társadalom periférikus részénél a tanulás, az elméleti tudás és a kétkezi munka értékét illetően, mert addig, amíg ez a réteg nem becsüli a tanulást, nem becsüli a kétkezi munkát, addig a Mohácsi, Ónody-Molnárféle akciók rendkívül kontraproduktívak.
Koivu | 2010. július 28. | 08:59:06
Egyaltalan ovlasta valaki ennek a kettonek - Kertesi Gábor és Kézdi Gábor - a munkait?
Mielott kioktatnak az ujsagirokat arrol amirol irnak legalabb nezzek mar meg a hivatkozasaik, Onody-M Dora nem eloszor hivatkozik fentebb emlitett kutatoparosra es a munkaik, pontosabban a kutatasaik eredmenyei alatamasztjak a cikket legalabb olyan szinten sot, ami egy napilaptol elvarhato.
Persze ahol mar zsigerbol megy a logika azzal nehez eszervekkel vitazni.
Mindegy, a cikk szerzoje legalabb tajekozodik, tajekozott
sasa2 | 2010. július 28. | 08:41:22
Sokan a befizetett adóforintjukról beszélnek, nem, ingyenes oktatás, orvosi ellátás, nyugdíj és segély. Ezek nagyrészt külföldi kölcsönökből vannak finanszírozva. Állambácsinak nincs pénze, az az vagy a te pénzed, vagy a te adósságod.
Aki az államot lopja meg, 10 millió embert lop meg !
Közösségnek , többségnek ne csak kötelezettsége legyen, hanem joga is. A demokrácia csak a felelősség átruházására való, az egyéni jog pénz nélkül semmit sem ér.
Az USA hadsereg fürdőkonténerében kivan írva, hogyan kell használni a zuhanyzót. Nem vagyunk semmivel lemaradva. Ennyi.
1nyilazo | 2010. július 28. | 08:12:15
"Vajon az állam miért nem ellenőrzi, hogy az általa hozott törvényeket betartják-e?"
Az elmúlt évtizedekben ezermilliárdokat vettek el az emberek adójából értelmetlen s hatástalan roma programok ezreire.
Amely pénzek soha nem jutottak el a romákhoz.
Szabályos megélhetési iparággá nőtte ki magát e pénzek „felhasználásában” részt vevő szervezetek köre.
Melyek e szervezetek?
Kik „tapsolták” el a romák elől, e borzasztóan sok –sok ezermilliárdot?
Az adófizetők pénzét.
S most fizessünk újra milliárdokat e programokra?
Mikor számoltatják el e pénzekkel e szervezeteket?
Hol van a lé?
Mert nincs aljasabb dolog, mint a rászorultaktól lopni.
"Vajon az állam miért nem ellenőrzi, hogy az általa meghatározott célra adott ezermilliárdoknak mi lett a sorsa?"
mizar | 2010. július 28. | 08:06:43
Moderálási alapelvek- komment törölve -
medve1942 | 2010. július 28. | 07:55:07
A cigányok és a hasonlóan többé vagy kevésbé hátrányos helyzetű csoportok helyzetét a segély és a pozitív diszkrimináció nem oldja meg, ez a többség számára tűnik - átmenetileg - olcsóbb megoldásnak. Polgárháború aligha lesz, mert ahhoz több polgár kellene, de szépen fog szaporodni a kisebb-nagyobb gyilkosságok száma börtön előtt, alatt és után. Pro és kontra.
Egyébként nyugodtan cikizhet bárki, vastag a bőröm. És aki nem hiszi el, hogy a cigányság a magyarság vastartaléka (aranytartaléknak nem mondanám), az meg fogja tanulni a jövőben. Se nem felsőbbrendű, se nem alsóbbrendű "faj", néhány évtized alatt épp úgy be fog tagolódni az összmagyarságba, mint például a kunok, akikről a XIII-XIV. századi források ugyanazt mondják, mint a maiak a cigányokról.
Tegnap hallottam egy mondást a tévében, hogy hármasugrással nem lehet átugrani egy szakadékon. Gyurcsány ezt próbálta, gazdasági újítás mellé még az anti-problémákat is megoldani egy füst alatt - na, ez nem megy. Orbán jobban ismeri az emberi lelket. Kiadja a megoldást szakembernek. Balog a számomra annak tűnik, és a az is nagyon jó, hogy a vallás felől indít.
mizar | 2010. július 28. | 07:16:46
Moderálási alapelvek- komment törölve -
idiotside | 2010. július 28. | 06:08:55
Moderálási alapelvek- komment törölve -
sasa2 | 2010. július 28. | 03:18:31
kimitake hiraoka | 2010. július 27. | 23:07:15
Igazad van. Ezek csak uszítanak, nem segítenek nem oldanak meg semmit. Megy az agymosás, ez nem etnikai probléma, nem kell bizonygatni, hogy van rendes roma, ez természetes.
A cikk olvasott, sok a hozzászóló, kiválogatják közülük a fröcsögő cigány ellenes beoszlásokat és bizonygatják. "Látjátok mennyire utálják a cigányokat, ezért van ránk szükség"
Nem népekben, nemzetekben kell gondolkodni , hisz az EU tagjai vagyunk, mondják nekem, de cigányoknak meg fizetnek , előjogokat biztosítanak ,hogy romának vallják magukat.
adamant | 2010. július 27. | 23:21:55
centurio | 2010. július 27. | 23:01:46
medve1942 | 2010. július 27. | 22:29:4
"Elegem van ebből a "nem cigányok" jelzőből...lehet, hogy te "nem cigány" vagy...én magyar.."
Hsz-od hangneméböl ítélve és közben Medve-t ismerve kénytelen vagyok azt a megjegyzést tenni, hogy Medve nagyobb humanista és ember-barát, mint Te lenneél valaha is az életben. Úgyhogy kérlek ne fikázdd!!
Altuntegin | 2010. július 27. | 23:20:24
Még egyszer elnézést, valóban nem olvastam végig az összes hozzászólását (mert kb 6 részletben érkezett más kommentjeivel megszakítva). Mindegy, a lényeg: vannak cigány szomszédaim, tanítottam cigány gyerekeket, családom több tagjának is vannak cigány barátai, ennek következtében nekem is vannak cigány ismerőseim. Az a tapasztalatom, ha emberként bánnak velük, és emberhez méltó körülmények között élnek, semmivel sem rosszabbak, mint bárki más.
tyutyuka | 2010. július 27. | 23:13:07
Altuntegin,
nem tettem ki az idézőjelet, mert feltételeztem az olvasókról, hogy egészként tudják értelmezni a szövegeket.
Ezért adtam meg később a teljes forrást, de ezek szerint Ön azt már nem olvasta el.
centurio | 2010. július 27. | 23:11:23
Teljesen reménytelen a helyzet: kb 20%-os aránynál úgyis polgárháború lesz sajnos...
Aki érti, miért írom ezt, az érti, aki meg nem, az annyira naív, hogy kár győzködni és érvelni az igazam mellett (tehát gyengébbek kedvéért: nem a polg. háború mellett érvelni, hanem a ténymegállapítás mellett, hogy lesz...)...
harkaly | 2010. július 27. | 23:09:20
centurio | 2010. július 27. | 23:01:46
Igy van! Én nem nem-valami vagyok, hanem valami, konkrétan magyar magyarus!!
kimitake hiraoka | 2010. július 27. | 23:07:15
Moderálási alapelvek- komment törölve -
centurio | 2010. július 27. | 23:01:46
medve1942 | 2010. július 27. | 22:29:43
Elegem van ebből a "nem cigányok" jelzőből...lehet, hogy te "nem cigány" vagy...én magyar...és ezt nem engedem elrelativizálni; úgy látom, ez lesz az új divat, ez a "nem cigány"? Egyre feltűnőbb, ahogy ezt megpróbálják meghonosítani...ennyi erővel legyen magyar-nem magyar, nem? Szóval: hagyjuk ezt a "nem cigányt"!!
harkaly | 2010. július 27. | 22:53:32
kimitake hiraoka | 2010. július 27. | 22:24:34
Igen.
Hogy van az, hogy M Bözsin kivül ezt mindenki igy látja?
Altuntegin | 2010. július 27. | 22:47:56
Úgy akkor bocsánat, bizonyára egy másik tyutyuka hozzászólása következő: "tyutyuka | 2010. július 24. | 12:31:59
Nagyon nagy problémát tapasztalok a vizsgákon. Az egyetemi hallgatók nem tudnak szóban felelni. ..."
medve1942 | 2010. július 27. | 22:38:25
Ami egyébként a fejtetűt illeti, hullámokban jelenik meg, fejlett országokban is. Olyan környezetben, ahol nem törődnek vele, persze seteleg tovább fennmarad.
Harminc évvel ezelőtt volt egy hullám, a Blaha aluljáróban reggel kis gyufaskatulyákból árulták olyan srácoknak, akik el akartak kerülni egy dolgozatot, és haza akarták küldetni magukat a suliból.
tyutyuka | 2010. július 27. | 22:35:27
Altuntegin,
azt még áruld el, hogy az évek során hány hajléktalant/cigányt fogadtál be otthonodba.
Illetve azt is, hogy a béred létminimum feletti részét kiknek adtad támogatásként.
tyutyuka | 2010. július 27. | 22:33:00
Altuntegin,
nem vagyok értelmiségi.
De a gyerekeimet többször bántották a cigányok.
Nem volt mit tenni, átmentek másik iskolába, eredmény:
nem verték őket,
nem vették el a tízórait,
nem lopták el a lányom maciját stb.
medve1942 | 2010. július 27. | 22:29:43
adamant példáját követve félszer fél egy negyed. Míg egyszer egy az egy. Egyről meg el lehet jutni esetleg a kettőre.
Annak a felismerését nem látom, hogy a hozzászólók többsége rájönne: a "cigánykérdés" megoldása nem a cigányoknak, hanem a NEM-CIGÁNYOKNAK fontos. Szó szerint létfontosságú.
Sokat várok Balogtól. Úgy látom, ő sejti.
Altuntegin | 2010. július 27. | 22:29:22
Még egy kérdés: a gyerek hol és kitől tanulja meg a "cigányozást"? Meghatározó emlékeim egyike: csúfolkodtunk egy cigány asszonnyal, aki nem volt rest odament az apámhoz, és megmondta neki, hogy nevelje meg a gyerekét. Amit utána az apám mondott egész életemre kiható lecke volt. Azután vert meg cigány és nem cigány gyerek, lopták el a pénzem "jó magyarok" és cigányok egyaránt, de különbséget tudok tenni az egyén és a csoport között, és aki nem bántott, nem okozott kárt nekem nem tudom gyűlölni csak azért mert valamilyen etnikumhoz tartozik.
Fel,vidék! | 2010. július 27. | 22:25:53
Elvileg egyetértek az integrált oktatással, de azzal nem, hogy egyes gyermekek tetvesen, büdösen menjenek iskolába és hátráltassák a többieket a tanulásban (legyen az akár magyar vagy cigány, vagy akármi).
Az is kissé visszatetsző, hogy azok a politikusok és szociológusok beszélnek az integrált oktatásról, akiknek a gyerekei elitiskolába járnak a Budai hegyvidéken, vagy éppen külföldön. Ez így nagyon nincs rendjén szerintem.
Ebben a kérdésben csak az beszélhet hitelesen, aki vállalja, hogy egy cigányokkal "teli" iskolába iratja a saját gyerekét is, és itt nem a cigányon vagy a bőrszínen van a hangsúly, hanem azon, hogy hogyan viselkednek.
Én olyan iskolába sem fogom iratni a gyerekemet, ahol tudom, hogy magyar, sváb, szlovák, vagy horvát gyerekek járnak tömegesen piszkosan, nem mosnak kezet, nem tanulnak rendesen, üvöltöznek, erőszakoskodnak, és 14 évesen szülnek gyereket. Ha ez normális, akkor irassa be közéjük a gyerekét Gyurcsány, Kóka, Hiller, Magyar Bálint, Demszky stb...
Ettől föggetlenül megoldást kell találni a problémára, nem könnyű...
kimitake hiraoka | 2010. július 27. | 22:24:34
Moderálási alapelvek- komment törölve -
adamant | 2010. július 27. | 22:18:46
A cikk végén közölt pár mondatos idézet szerint egyik fél sem akar változtatni.
Így - ha valaki nem a megélhetési jogvédök csölátásán keresztül szemléli az eseményeket - azt hihetné, hogy ez a mostani állapot a lehetséges legjobb megoldás.
"Szeretnétek, ha lennének köztetek?”
„Neeeeeeeeem” – hangzik kórusban."
Hangzik az egyik oldalról.
"Miért jó a roma gyerekeknek egy közösségbe járni?”
„Megértjük egymást.”
"Nem akarom, hogy bezárjon ez az iskola” – egészíti ki egy lány."
Mondja a roma oldal.
Akkor hol itt a probléma??
Az 1x1 fehérnek és feketének egyformán 1x1 !!
Vagy a másiknak csak 0,5x0,5...
:((
harkaly | 2010. július 27. | 21:57:27
Kapcsolódó cikk:
MNO - KN
Szegregációval vádolja Győr önkormányzatát a Mohácsi Erzsébet vezette Esélyt a Hátrányos Helyzetű Gyerekeknek Alapítvány. A szervezet szerint elfogadhatatlan, hogy a zömében romák lakta városrészben található Kossuth iskolában a 70 százalékot is meghaladja a cigány származású diákok száma. A hivatal – hogy elkerüljék az intézmény bezáratását – ősztől az első osztályba jelentkező gyerekeket más iskolákba irányítja.
Amikor már azt hinné az ember, hogy nincs lejjebb...
Altuntegin | 2010. július 27. | 21:55:18
sanyi77 | 2010. július 27. | 09:23:54
Nem, nem csak a szülőn van a hangsúly, ui. a nagy Klebelsberg-reform korában az egyszerű paraszt gyerekek hasonló helyzetben voltak a mai cigány gyerekekhez. De akkor az iskolában a tanító nemcsak betűvetésre és számolásra tanított őket, hanem pl. mosakodás jelentőségére is.
Rengeteg mindent lehetne tenni szegény gyerekek életminőségének és kilátásainak javítása érdekében, ha azt a sok integrációra szánt pénzt arra fordítanák, amire kellene. Persze ehhez komoly programok kellenének, elhivatottság, és tisztesség. Ha nem hiszik, hogy működik mondok példát: Böjte Csaba megvalósította. De Magyarországon is vannak sikerek.
Nem vagyok cigány, de gyerekkoromban bizony néhány alkalommal voltak élősködők a hajamban. Kínos volt, de lehetett tenni ellene.
Mielőtt elönti a fejünket a düh, próbáljuk meg elképzelni, hogy hol tartanánk, ha szegény, hátrányos cigány családból származnánk. Ehhez nem kell „ballibnek” lenni, csak egy kevés empátia szükséges hozzá.
Más: egyetemi gyakorlóiskolában is előfordult, hogy a nem cigány szülő inzultálta a tanárt. A tanárverő diákok egy része sem roma.
Tyutyuka gratulálok, ez igaz értelmiségi hozzászólás volt.
tyutyuka | 2010. július 27. | 21:45:35
Tandíjas iskolák kellenek (minimális), aztán oda már nem férnek be a norvégok.
moszkvicssluszkulcs | 2010. július 27. | 21:44:26
Moderálási alapelvek- komment törölve -
catroot | 2010. július 27. | 21:28:15
paranoir | 2010. július 27. | 20:40:07
Maximálisan igazad van! De ebben az országban erről a problémáról nem lehet nyíltan beszélni, mert ha mégis, akkor egy b.dös rasszista tahó leszel.
miskun | 2010. július 27. | 21:09:43
Valaki perelje már be Mohácsiékat is.
Azt is meg kellene vizsgálni, hogy az Esélyt a blablabla alapítvány milyen pénzből, mennyi állami támogatásból gazdálkodott az elmúlt években. Nem gondolnám, hogy a roma integrációra fordított - bevallott - 120 milliárdból pont nekik ne jutott volna.
És ebből csak annyit tudnak felmutatni, hogy perelnek itt is, ott is.
De valódi hátrányt (deviáns szülői háttér, antiszociális magatartás, putris környezet, tetvesség, rühesség, ótvarosság stb.) még egyet nem számoltak fel működésük során.
Az újságírás szégyene, hogy egy ilyen link alapítványt fényeznek.
paranoir | 2010. július 27. | 21:01:56
Azért az elég ocsmány dolog, hogy Kertesi kommentjeit törltétek. A szavak törlésétől az igazság még megmarad. Ez az, dugjuk a fejünket homokba és felvirágzik a haza! Ez volt a legsötétebb momentum, amit itt tapasztaltam.
paranoir | 2010. július 27. | 20:50:36
Kertesi, maximálisan értem, miről beszélsz. Anyám gyermekvédelmi intézetben dolgozik, ott is az alapoktól kell kezdeni a 7-8-9 évesek nevelését. Anyám rendszeresen bemutatót kell tartson arról, hogy kell használni a vécépapírt. Fürdeni csak hatalmas kínlódás árán hajlandóak. Csak az "enyém"-et ismerik, a "tiéd"-et nem. A legnagyobb tragédia, hogy a családtól elszigetelve viszonylag gyorsan megtaníthatóak az alapokra, és képesek az új ismeretekre, viszont amint visszakerülnek pár napra a családhoz (általában odavannak a szüleikért, annak ellenére, hogy többségüket anyu/apu rakta be az intézetbe, éheztek otthon, verték őket) lehet előlről kezdeni az egészet. És sajnos van jópár értelmi fogyatékos, és súlyos testi defektusos, ami valószínleg a belterjesség, a pia és a cigi számlájára írható. Ha most ki lennének szakítva a borzalmas környezetükből, akkor is csak 20-30 év múlva nőne fel az első szocializált generáció, de természetesen pont ennek ellenkezőjét erőltetik az okosok.
agyag | 2010. július 27. | 20:49:27
Tisztelt Kertesi! Sajnos az ön által leírtakhoz hasonló a helyzet Békésben,Hajduban,Csongrádban és még 17 másik megyében is.Már évek óta nem a legnagyobb probléma a bér a pedagógustársadalomban-hanem hogy felülről ostoba és képtelen diktátumokkal,koncepciótlan kapkodással teljesen szétzilálták az egykor méltán híres magyar oktatást.A cigánykérdésben is csak ötletelés megy -hogy lehetne a legolcsóbban ,feszültségmentesen megoldani....hát nem lehet.
paranoir | 2010. július 27. | 20:40:07
Sosem értettem és veretes ostobaságnak tartom a szegregáció ellenzését. Ugyanis a normális neveltetésű és a (nagyon gyakran) elvadított cigánygyerekek összeeresztése csak ellenérzést, konfliktust, irigységet szül, amiből lesz a lopás, a verekedés és egymás alapos utálata. Mondják, hogy de a szegény, szocializálatlan cigánygyerek nem tehet arról, hogy olyan. Ez igaz is, de a szocializált, neveletbb gyerekek se tehetnek arról, hogy ők olyanok, és hogy össze vannak zárva a sokszor még a vécépapírt sem ismerő kis purdékkal. A megoldás a rendezett szegregáció. Azons tárgyi és anyagi feltételek mellett a cigánytanító foglalkozzon a cigánygyerekekkel, külön módszertannal, alapoktól induló neveléssel (pl. nem veheted el Józsika szendvicsét/óráját/tollát stb.) A romák lenézik a fehér embert, nem tisztelik, kinevetik. Egy erőskezű cigánytanár sokkal többet tehetne a gyerekeért, mint 1000 deszegregációs program.
Kertesi | 2010. július 27. | 20:10:52
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Kertesi | 2010. július 27. | 20:10:25
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Kertesi | 2010. július 27. | 20:10:04
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Kertesi | 2010. július 27. | 20:09:41
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Kertesi | 2010. július 27. | 20:09:11
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Kertesi | 2010. július 27. | 20:08:42
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Kertesi | 2010. július 27. | 20:08:24
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Kertesi | 2010. július 27. | 20:08:01
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Kertesi | 2010. július 27. | 20:07:39
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Kertesi | 2010. július 27. | 20:07:13
Moderálási alapelvek- komment törölve -
labbana | 2010. július 27. | 19:57:33
Moderálási alapelvek- komment törölve -
labbana | 2010. július 27. | 19:55:26
Moderálási alapelvek- komment törölve -
labbana | 2010. július 27. | 19:53:54
Moderálási alapelvek- komment törölve -
puli | 2010. július 27. | 19:53:23
Ergó- ez volt a neve a tetű irtónak amit felnőttként volt szerencsém megismerni és megbecsülni ("m" készletben tartani ) mivel aktuális sárkányom fésűjét kolléganője kölcsönkérte kinek két gyermeke általános iskolás volt és onnan e kellemetlenség okozóját haza hozták .
Történt ez még akkor mikor még mindenkinek volt munkahelye , bére , és futotta ez a tisztálkodó szerekre is . Malőr mondhatnám kicsit könnyelműen , - de nem az ,- hanem tetű .
Azon töprengtem hol volt ez az izé az én gyermek koromban ,- mert felnőttként találkoztam vele ! Higgyék el sokkal kellemetlenebb annál mint amekkora szégyen .Talán mégsem a MESZI furcsa tanfolyamai jelentik a megoldást ,-hacsak nem az alapvető tisztasági előírások betartatása a téma .
ostoba 90 | 2010. július 27. | 19:47:52
" Az egyenlő bánásmód (Eb tv.) törvényt 2003-ban szavazta meg az Országgyűlés, az akkori liberális vezetésű oktatási kormányzat kezdeményezésére "
Nagyon helyes ! Egyenlő bánásmódot !
Akkor az " egyenlő bánásmód " nevében a következőkre is kérem , hogy tekintettel legyünk .....a következő mondatokra , amelyek minden normális családban elhangzanak ...:
Este 8 óra : Gyerekek ! Leckét megirtátok ?? Fürdés , fogmosás megvolt ??
Reggel 6.40 : Gyerekek !! Ébresztő ! Apa , Anya megy dolgozni, tizórai a táskában , aztán figyeljetek az órán , tisztességesen viselkedni !!
Vagy csak a reakciókat vesszük zokon , kötelességek azok nincsenek ????
centurio | 2010. július 27. | 19:47:50
kisandi | 2010. július 27. | 19:34:09
Nyugalom, nem kell mindent megkajálni, ami leírva vagyon, különösen Ónody-M. cikke esetében...erre bátorkodtam célozni pár hozzászólással alább.
kizso | 2010. július 27. | 19:45:15
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Ciri | 2010. július 27. | 19:35:43
Én nagyon sok településen megfordulok a munkám miatt. Valóban a kis településeken ahol csak egy óvoda és egy iskola van meg tudják oldani az integrációt, de itt is vannak akik elviszik a közeli városi óvodába, iskolába a gyereket. Azonban a szegregáció a nagyobb városokban nem csak az etnikummal szemben létezik. Általában vannak "elit" iskolák, ahol a szülők megfizetik a külön tanárokat így a tanulók színvonala is jobb. Aki ezt nem tudja teljesíteni előbb vagy utóbb elmegy egy másik iskolába. Azok az iskolák ahol csökkent a tanulók száma kénytelenek voltak valamire specializálódni (pl. kis létszámú osztály tan. nehézségekkel küzdőknek). Ezt tudomásul kell venni, hogy nem az állam akarata érvényesül, hanem a szülőké. Nekem van egy diszlexiás gyermekem és egy jó képességű gyermekem. Mindkettőnél tudtam, hogy melyik intézmény lesz megfelelő. A jó képességűek "húzzák" egymást. Akinek erre nincs esélye a kudarcoktól megkímélve jobb ha a neki megfelelő felkészültségű pedagógusokkal ellátott intézménybe tanul. Egyébként a jó képességű iskolában volt a gyermekemnek cigány osztálytársa akivel nagyon jó barátságban voltak. A középfokú intézményben van kínai, vietnámi osztálytársa akikkel szintén jóban van. Azt mondja, hogy ha valaki "normálisan"viselkedik teljesen mindegy, hogy honnan jön.
kisandi | 2010. július 27. | 19:34:09
a szülők is hibásak miért kell egy kisgyerekbe ezeket belenevelni?.persze hogy igy állnak hozzájuk,én nagyon sajnálom őket és azon vagyok hogy a gyerekeim ne legyenek velük ilyenek
moszkvicssluszkulcs | 2010. július 27. | 19:30:03
Moderálási alapelvek- komment törölve -
mizar | 2010. július 27. | 19:24:13
Moderálási alapelvek- komment törölve -
mizar | 2010. július 27. | 19:22:23
Moderálási alapelvek- komment törölve -
centurio | 2010. július 27. | 19:22:18
Moderálási alapelvek- komment törölve -
paradicsom | 2010. július 27. | 19:22:07
győri
ez a 100 milliárd szerintem felzárkóztatásra volt címkézve, de választási kortespénz lett belőle, szomorú
tehát állami kézbe vonni, szoros ellenőrzés mellett haladni, kis lépésekkel, tanárok ezrei vállalnák a 100 milliárd töredékéből
centurio | 2010. július 27. | 19:20:45
Moderálási alapelvek- komment törölve -
győri | 2010. július 27. | 19:15:20
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Potrien őrmester | 2010. július 27. | 19:13:14
...arról viszont megfeledkezik a cikk írója, hogy a felhorgadt CFCF a jászladányi, úgymond szegregáció ügyében pert vesztett, pedig Mohácsiék ott is nagyon verték a tamtamot...
paradicsom | 2010. július 27. | 19:01:56
Rossz helyre megy a felzárkóztatásra szánt pénz. Jó része önkormányzatokhoz, akik magukra költik, legyen az magyar vagy roma önkormányzat. Arra jó a pénz, hogy az iskolát felújítsák belőle a faluban, de arra már nem, hogy valódi felzárkóztató programok legyenek.
Tehát ha valamit, akkor ezt vonnám állami kézbe.
Szegregált iskolában magasan felülfizetett tanárokkal indítanék, akik középiskolás korukra valódi felzárkóztatást csinálhatnak.
Utána megszűnhetne a szegregáció.
Miért! Egy próbát megér, eddig még más nem jött be!
Potrien őrmester | 2010. július 27. | 18:52:03
...no már most emlékeimben él egy Szirtes Ádámmal készült, régvolt interjú. A színész arról mesélt, hogy olyan szegény volt a családjuk, hogy neki gyermekkorában egy klottgatyája volt, amit reggelente (persze már nyárelőn) félig vizesen vett föl, midőn édesanyja az iskolába küldte.... Mondom: küldte... Nem is tudom, miért jutott eszembe...
pumpkin | 2010. július 27. | 18:48:04
Che21
en meg inkabb arra lennek kivancsi, hogy akik integralt iskolaba jaratjak a gyerekeiket, miert es ha nem elegedettek vele, miert nem tesznek azert, hogy jobbra is fusson?!
bagoly2 | 2010. július 27. | 18:47:06
Még egyszer.
A cigányság felzárkóztatási terveire 20 év alatt elköltött kb 150 milliárdból inkább szappant kellett volna vásárolni. A tisztálkodásba meg be lehetett volna segíteni....
Che21 | 2010. július 27. | 18:41:20
Moderálási alapelvek- komment törölve -
centurio | 2010. július 27. | 18:40:25
Csak egy idézet a mai police.hu-ról...rögtön az első megnyitott hír...milyen deszegregált oktatásról beszélgetünk?? Figyeljük az életkorokat! Ezekkel kéne együtt járatnia a -normális tempóban érő- gyerekeiket a normálisan szocializálódott többségnek?? Csak a lényeg, kiemelve:
"A 14 éves és a 19 éves fiúkat – akik unokatestvérek - előállították a Dunaújvárosi Rendőrkapitányságra, ahol gyanúsítottként lettek kihallgatva......A két fiú közül a fiatalabbik szabadlábon védekezik, míg unokatestvére bűnügyi őrizetben van. A nyomozók kezdeményezik előzetes letartóztatását is, tekintve, hogy korábban ötször volt már büntetve – köztük lopás és jármű önkényes elvétele miatt is -, és a mostani bűncselekményeket is felfüggesztett szabadságvesztés hatálya alatt követte el, amit szintén lopás miatt szabott ki rá a bíróság."
És ez a Dunántúlon (Sz.fehérvár) volt...
xanadu | 2010. július 27. | 18:30:55
Ez elkülönítés szükséges, anyagilag, erkölcsileg támogatandó, mert ez segíti elő a nyelv, kultúra fennmaradását.
Ha határon túli magyarról van szó.
Levedi | 2010. július 27. | 18:28:38
Plüskacsa | 2010. július 27. | 17:46:17
6-7 éves kisgyerekek fejét telebeszélik a rasszista szülök. Már a kisgyerekekbe is beprogramozzák a rasszizmust, a gyülöletet....Gyülöletet, amely a SAJÀT POLGÀRTÀRSAINK ellen szönek.Nagyon veszélyes "játékot " üznek!
Ezt abban a formában lehet kijelenteni,ha minden oldalra vonatkoztatjuk!
pumpkin | 2010. július 27. | 18:22:11
azzal egyetertek, hogy szegregacionak nem feltetlenul kene negativ elojellel leteznie, ha hasonlo soru gyerekek jarnak egy osztalyba, iskolaba, legalabb nem kell minden nap azonosulniuk egy, az oktatast lenyegesen zavaro tenyezoval, a megalaztatottsaggal, a kisebbsegrenduseggel! csupan emberseges tanarokat es gondozokat kell odavalogatni, akik az otthon nem latott beket es biztonsagot is megteremtenek es viselkedesi mintakent is funkcionalnanak.
bagoly2 | 2010. július 27. | 18:21:43
Moderálási alapelvek- komment törölve -
pumpkin | 2010. július 27. | 18:14:24
moszkvicssluszkulcs
azok a "melymagyarok", akik a ciganyok szomszedsagaban elnek, azok pont olyan tetvesek, mihasznak, alkoholistak es tehetsegtelenek, maskulonben elegedetlenek lennenek a sorsukkal es valtoztatnanak rajta!
azt viszont nem ertem, hogy a szegenyebb gyerekek iskolajaban miert nem lehet az onkormanyzatnak biztositania sakk-kort, matek szakkort, uszast stb??? adott egy tehetosebb reteg, amelyik kepes penzt aldozni (nyilvan van mibol) a gyerekeik jobb szinvonalu ellatasaert, az itt megsporolt penzeket tessenek ugy elosztani, hogy jusson uszasra, focira, ingyenfuzetekre stb a szegeny emberek gyerekeinek is, a cegek pedig szponzoraljak az iskolakban az ingyenreggelit, uzsonnat, felszereleseket stb. nehogymar a melymagyar dorzsoltsegenel fogva iroasztal mogul eltuntessen mindent es meg nem is adozik meg meg ne is kelljen adakoznia!? az onkormanyzatoknak figyelnie kene arra, hogy kiegynesulyozzak ezeket a fogyatekossagokat a sajat erdekunkben, mert, ha ezek a gyerekek valoban felnott korukra is csak segelyert fognak sorbaallni, akkor megnezhetik magukat mindannyian szegenyek, gazdagok egyarant!
Trinity77 | 2010. július 27. | 18:09:41
Paradicsom! Teljesen igazad van, persze, hogy hamis. Akkor ezek szerint a Lauder iskola is rossz színvonalú, mert szegregált.
paradicsom | 2010. július 27. | 18:08:07
"Aki szegregált, rossz színvonalú, lepusztult, szegény iskolába jár, nem szerez piacképes szakmát, és ugyanannál az önkormányzatnál fog segélyért sorban állni, amely most elkülönítve oktatja őt."
Namost, ezek a fenti jelzők így egymásra halmozva nem állják meg a helyüket, újságírói túlzások.
Tehát nem az a baj, hogy szegregált, hanem, hogy rossz színvonalú!!!
A kettő viszont köszönő viszonyban sincs egymással elvtársak!
A szegregáció nem feltétlenül rossz színvonalút jelent!!!!
Az egész hamis ebből a megközelítésből kedves szerzők!
Trinity77 | 2010. július 27. | 18:06:18
"Cigány bűnöző gázolta halálra a hős rendőrt" - Magyar Hírlap Online. Na ezt a náci lapot!!! Ki gondolta volna?
Trinity77 | 2010. július 27. | 18:02:55
él?! Dehogy tudtad! Gondolom, ha kijelentem, hogy az egymillió nagy százaléka cigány, a nácibbnál is nácibb leszek...
Trinity77 | 2010. július 27. | 18:02:17
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Plüskacsa | 2010. július 27. | 17:56:02
Ismerem jól a "magyar"népt, sokat utazok az országban és külföldön is.
Sok "magyar" jobb ha befogja a száját! Maguk is segélyböl élnek, isznak mint a kefekötö, na meg a házuk tája sem éppen tiszta!
Plüskacsa | 2010. július 27. | 17:54:06
moszkvicssluszkulcs | 2010. július 27. | 17:46:51
A cégemnél dolgoznak Roma munkatársak is. A teljes megelégedésemre!
A roma sem más mint minden másfajta nép, nem lehet leálltalánositani.De a legtöbbje rendes,pedig az elszegényedés és a kirekesztés körülményei között nagyon nehéz az életük!
Joannesz | 2010. július 27. | 17:53:44
"A kulcs a pedagógus: a szegregált, hátrányos helyzetű gyerekekkel túlzsúfolt iskolákból menekülnek a jó tanárok."
Ezt megfordítanám. A kulcs a tanuló és a szülő: az integrált, hátrányos helyzetű (99%-ban ez egyenlő cigány) gyerekekkel feltöltött, romló tanulmányi eredményeket produkáló és élhetetlen környezetet teremtő iskolákból azok a szülők, akik ezt megengedhetik maguknak, kiveszik a gyerekeiket és átíratják másikba, ahol ezek a problémák nem állnak fent.
Ez egyfajta indirekt és véleményem szerint a szülő szemszögéből nézve teljes mértékben érthető (sőt, létfontosságú), ráadásul törvényes szegregáció, ugyanis Magyarországon szerencsére szabad iskolaválasztás van.
Miért várja el bárki is egy normális szülőtől, hogy a rosszul értelmezett tolerancia jegyében az ő gyermeke szenvedjen azok miatt (fizikai és lelki értelemben is, ráadásul a tanulmányi előmenetelét is gátolják, vagyis inkább ellehetetlenítik), akik még a társadalmi elvárások minimumának sem tudnak megfelelni?
Plüskacsa | 2010. július 27. | 17:48:33
szélsőbalos | 2010. július 27. | 17:44:50
Nem, nem a kisgyerekek a nácik, hanem a buta szüleik/tanáraik, akik teledumálják a gyerekek fejét!
moszkvicssluszkulcs | 2010. július 27. | 17:46:51
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Plüskacsa | 2010. július 27. | 17:46:17
6-7 éves kisgyerekek fejét telebeszélik a rasszista szülök. Már a kisgyerekekbe is beprogramozzák a rasszizmust, a gyülöletet....Gyülöletet, amely a SAJÀT POLGÀRTÀRSAINK ellen szönek.Nagyon veszélyes "játékot " üznek!
szélsőbalos | 2010. július 27. | 17:44:50
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Plüskacsa | 2010. július 27. | 17:43:16
A rendszerváltás elött még a kisfalukban is volt rendes óvoda, iskola. Tiszta, jól fütött, étkeztetéssel!Oda jártak a község gyermekei, ha roma, ha magyar, ha sváb, ha tót! Nem is volt semmi nagy gond!
A kevésbé tanultaknak is volt munkája a TSZ-ben, az üzemekben, vagy az épitkezérseken.... a gyerekeik , ha akartak tanulhattak, még támogatták is öket. 1989 után TSZ-eket feloszlatták, üzemeket bezárták...stb. Legelöször ezek az emberek maradtak munka nélkül....és elszegényedtek.Most meg
lágy agyú nácik, zavarodott "nagy keresztények" szitanak , uszitanak! Soha nem látott méretekben virágzik a korrupció, nagyban üzött lopás a vezetök között...de a szerencsétlen, elszegényedett gyerköcöket üldözitek?
|