belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
24. csütörtök

Uj Péter: Mit keres itt politikus? Bankárkormányt ide!

A mézédes, mag nélküli magyar politikus álmából fölkeltve (délelőtt fél tizenegykor) is tudja, hogy nem az emberekkel kell megfizettetni. A válságot, az egészségügyet, a múlt hibáit, a jövő reményeit, a kamatot, az árfolyamveszteséget, a kockázati felárat, az adót, de még a Globus májkrémkonzervet, a Borsodi Világost és a talpas Symphoniát sem. Tehát, elég egyszerű tétel ez, de írjuk ide még egyszer: a jó politikus az emberekkel az égadta világon semmit sem fizettet meg.

Uj Péter| Népszabadság| 2010. július 21. |103 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

alasehir | 2010. szeptember 1. | 11:04:27

érdekes volt a vitát újraolvasni ma, közel másfél hónappal később. Ijesztő, ahogy bevált a portfolio.hu elemzése, jóslata. (Idézi: Domhain | 2010. július 21. | 19:32:02) Azon túl, hogy ijesztő, marhára rossz hír a devizahiteleseknek, azon belül a CHF-ban eladósodottaknak!
És egy apróság: Uj Péter, nem Új Péter. (Bárkihez: te örülnél, ha nem jól írnák a nevedet? De ez csak apróság.)

elemzo | 2010. július 22. | 11:36:16

Cilla | 2010. július 21. | 10:52:34
"Nem a magyar nép bukott meg, hanem a vezetői"

Rájuk foghatjuk a dolgot, de mégis a nép a felelős (választás) és a népmozgalmak elmaradása miatt.
Ha egy ember totál hülye és nem látja mikor mi történik, az egy dolog. Ha az ilyen emberek sokan vannak az már baj, mert a többséggel szemben nehéz okosnak vagy határozottnak lenni.
Persze az is egy megoldás, hogy majd a történelemkönyvekből olvasgatja az utókor hogy mikor melyik király miért volt hülye.

hunnia1234 | 2010. július 22. | 05:16:10

Domhain | 2010. július 21. | 19:32:02

Lényegébe egyet értek, habár ne árt kemény tárgyaló félnek lenni.
Ugyancsak megfigyelhető hogy a forint erősödött hétfő óta, tehát az ég nem szakadt le.

hunnia1234 | 2010. július 22. | 05:08:47

Az NOL megszünt (rég megszünt) baloldali újság lenni és legalább is gazdasági világnézetében liberális lett. Nem baj. Szükség van egy liberális újságra. Igy is az NOL az amit előszőr olvasok el reggel a neten. (Pénzt nem adnék ki érte.)
Viszont szükség lenne egy "Igazi" minőségi baloldali újságra. Mikor öt éve belenéztem a Népszavába nem találtam annak.

Cilla | 2010. július 22. | 04:41:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

talabér | 2010. július 22. | 00:23:49

Azt gondolom, hogy annak a pártnak a bérkommentelői, amely párt helyreigazítást kért egy vicclaptól, nem kéne még a lábát sem betenni Új Péter cikkeihez.

Kedves fideszes kommentelők. Nem nektek van kitalálva ez a műfaj, bár nem a színetek miatt nem szól nektek.

HankHill | 2010. július 22. | 00:06:34

na, végre egy kis Uj Péter...öröm a nap végére, már annak, aki nem acsarkodó hozzászólást akar írni, csak örülni kicsit a literatúrának...

sendervári | 2010. július 21. | 21:18:40

Az előző kommentem kettőspont utáni részét kimoderálták.

tehát:

A politikusnál talán csak egy gusztustalanabb figura van: a médiatényező

Domhain | 2010. július 21. | 19:32:02

Kell-e nekünk IMF-hitel? A szakértő válasza a portfolio.hu-n:
"IMF-hitel nélkül tehát kockázatosabb az ország, ez pedig a kamatokba épülő kockázati felárakban, illetve a nagyobb devizatartalék-tartási igényekben is megmutatkozik. Túlságosan magas reálkamatok mellett az államadósságunk tovább maradhat növekvő, stagnáló pályán, ami nagyobb gazdaságpolitikai kiigazítást követelhet. (Csendben jegyezzük meg: ez alapján azt érdemes lesz mielőbb felismerni, hogy az IMF-hitel furcsasága éppen az, hogy nélküle talán még inkább azt kell csinálni, mint amit vele együtt sem nagyon akaródzik a kormányzatnak. Hacsak nem csapunk fel hazárdjátékosnak.)
További nehezítő tényező, hogy az elmúlt hónapokban a devizaárfolyamok nem a mi pénzügyi stabilitási szempontjaink szerint alakulnak. A forint a svájci frankkal szemben már így is azon a szinten áll, amire a jegybank az év elején stressztesztet végzett, még elfogadható eredménnyel. A további gyengülések azonban a devizahitelek bedőlési arányát egyre nagyobb mértékben növelnék, alaposan próbára téve a bankok rugalmasságát.
A fenti két tényező is azt sugallja, hogy a gazdaságpolitika bizonyos dimenzióiban inkább szűkítette mintsem szélesítette a saját mozgásterét az elmúlt hetek során. A hitelesség további romlását okozná, ha a kormány hosszabb távon sem tudna megállapodni a nemzetközi szervezetekkel”

sampinyon | 2010. július 21. | 18:29:58

Whammy: "Mert azzal nincs bajunk, hogy 20 éve több a fogyasztásunk, mint amit megtermelünk, de azzal igen, hogy megpumpoljuk a bankokat, akik biztosítják a hitelt nekünk, mert hogy ők extra profitot termelnek."

Szerinted honnan van a bankok pénze? Szerinted nem az átlagos emberek termelik meg az értéket, amibol a legtobb pénzt azután bizonyos rétegek folozik le? Például lenyomják a dolgozók bérét, hogy a cég novelje a profitják. Tehát az értéket a dolgozó teremtette meg, de a profitból nem o részesul. Úgyhogy a bankoknak a tarsadalom nagy, szegényebb rétegeibol van annyi pénze, amit azután nagy jótékonyan kolcson ad jó magas kamatéret annak, aki az értéket kitermelte a munkájával.

sendervári | 2010. július 21. | 17:36:45

Számviteli fegyelem? Szerény nyereség?
Hát ezekkel van egy kis gond, kedves Péter.

Volt itt ugye egy kisebb pénzügyi válság, állítólag ha nagyobb lett volna a fegyelem.....

Aztán válság ide, válság oda, a nyereség felénk valahogy nem szerény a bankoknál.

Adózni pedig annak kell, akinek van miből. Ha szegény banknak nem lesz nyeresége, mert annyira szerény, hogy hozzá képest a Terézanya egy önző hedonista, kapzsi némber, akkor majd nem fizet adót.

Szóval UP pont olyan demagóg mint a politikusaink többsége, csak éppen a másik oldalon.

A politikusnál talán csak egy gusztustalanabb figura van:

bucikirályfi | 2010. július 21. | 16:47:54

Senki nem kényszerített senkit, hogy vegyen fel devizahitelt, vagy bármilyen hitelt. Nem fogta meg a kezét senkinek a cilinderes, szivarozó bankár, hogy írd alá, különben megkínozlak, leöllek. Ezt onnan tudom, hogy nekem is van több hitelem adósként..
Amikor hitelt vett fel az adós, arra sem volt kényszer, hogy ne olvassa el a szerződést, amiben magyar nyelven, világosan le van írva: az ügyleti (esetleg a késedelmi)kamat változó, változtatható; a devizahitelnél pedig az irányadó deviza/forint árfolyamhoz kötött a törlesztőrészlet összege.
( De jó is lenne most is 155 Ft./ChF áron fizetni a részletet, a bank meg helyettem kifizetné a külföldi /neki/ hitelezőnek az árfolyam veszteséget)

Persze a bankokkal szenvedő, a "zemberek" kormánya a primitívkedéseivel elúsztatta a forintot; 2010. IV.-ban még 265 Ft volt az euro, 188 a frank. Így olyan szépen megtámogatták a devizahiteleseket, hogy közvetlenül okozták többezer hitel bedőlését.

Maximilien: ha most a bankot adóztatja a kormányod, az is a devizahiteles törlesztőrészletén érződik majd, nem pedig a Felcsúti Vidi II. játékán az NB-II. őszi szezonában. Ha több a bank költsége többet szed be az ügyfeleitől ides...

Whammy | 2010. július 21. | 16:42:52

Egyébként a bankok magas profitja nem közgazdasági érdek, de ez ellen leginkább a szabályozó hatóságok és a politika tehetnek. Igen is lehetne növelni a versenyt, például a bankszámla hordozásával. Az egyoldalú szerződésmódosításokat tiltani kell. Meg persze a kormányzatnak egyensúlyi költségvetést csinálnia, és akkor lejjebb menne a kamat és senki nem devizahitelt venne fel. Meg persze pontosabbá tenni a nyilvántartásokat. Folytassam még?

Whammy | 2010. július 21. | 16:36:42

sampinyon, maximillien,

látjátok, pont ettől a mentalitástól megy majd csődbe Európa. Mert azzal nincs bajunk, hogy 20 éve több a fogyasztásunk, mint amit megtermelünk, de azzal igen, hogy megpumpoljuk a bankokat, akik biztosítják a hitelt nekünk, mert hogy ők extra profitot termelnek.

Mintha a drogfogyasztók a sanyarú helyzetüket a dílerekre fognák rá és megegyeznének abban, hogy sarcoljuk meg a drogkereskedőket. Nem furcsa ez egy kicsit?

resti | 2010. július 21. | 16:36:22

Kedves 10.10.23. !

Én megadtam a kellő tiszteletet Önnek.
Téved: nem vagyok O.V.

Javasoltam, menjen ki, nézzen szét arrafelé, érdemes.
Ott van a tennivaló, a feladat.
Van máshol is, persze.
Ha ez előzőekben vázolt mondanivalót nem érti, igazán sajnálom.
-.-

sampinyon | 2010. július 21. | 16:24:15

maximilien: Teljesen egyetértek veled.

maximilien | 2010. július 21. | 16:12:10

visszataszító írás, innen már tényleg nem nagyon van lejjebb. és ez a gusztustalan, ordenáré, népmegvető, mérhetetlenül tudatlan és provinciális, végsősoron pedig szélsőjobboldali cikk természetesen egy (nominálisan) "baloldali"(nak titulált) napilapban jelenik meg. hát igen, ez kelet-európa. egy ilyen cikktől még a WSJ vagy a The Economist szerkesztői is elszégyellnék magukat...

rénszarvas | 2010. július 21. | 16:04:59

Ez a cikk bizonyosan tetszik a SUV-os yuppieknak -- de tetszik e vajon a vidéki nénikéknek, bácsikáknak?
Persze a SUV-os yuppiek szájaize szerint is kell valakinek írnia.
Ez is igaz.

pumpkin | 2010. július 21. | 15:54:24

kedves tudatlan

az a legszomorubb az egeszben, hogy a valoban tudatlan nepnek fogalma nincs, mirol nyilatkoznak

10.10.23. | 2010. július 21. | 15:50:33

resti!

...csak beszélsz, beszélsz, mint a restiben, csak már több volt kettőnél, és nem mondsz semmit, tiszta Orbán Viktor.

alasehir | 2010. július 21. | 15:49:27

medve1942 | 2010. július 21. | 14:59:16
Nagyon igazad van.
Az tetszik ebben a sok berzenkedőben, hogy nem értik a pénzügyi világ valóságos befolyását.
Persze, hogy a mai pénz puszta ígérvény és adósság. De attól még pénzként viselkedik és ez a lényeg.
A berzenkedőknek esélyük sincs kitörni ebből az "igazságtalanságból".
Hiszen még az árvíz ellen sem tudtunk semmit tenni, hogyan bánhatnánk el a bankárokkal?
Különben is: menjetek bankárnak, mindjárt másképp láttok sok mindent.

sampinyon | 2010. július 21. | 15:48:30

Egy másik idézet ugyancsak az elobbi újságírótól:

In other words, Orban should expect further assaults on his country's currency for having the temerity to stick two fingers up at the 'markets' and reject austerity.

Let's hope that Hungary's conservatives can withstand the pressure and that other governments around Europe start to follow their example. For what's at stake here is nothing less than democracy itself: after all, unlike the IMF, EU or 'the markets', the Hungarian government: was elected.

A cikk itt található:

http://www.thefirstpost.co.uk/66148,news-comment,news-politics,austerity-cameron-style-hungary-conservatives-shows-there-is-an-alternative-viktor-orban

sampinyon | 2010. július 21. | 15:46:36

Idézet Niel Clark újságírótól:

Good news from central and eastern Europe. The Hungarian government has stood its ground against the IMF and EU and has refused to ditch its tax on the financial sector and impose further austerity on the long-suffering Hungarian people.

And the incredible Hungarian wonder horse Overdose is back, winning a Listed race in Bratislava on Sunday (see above) after a 15 months absence from the racetrack due to a serious foot injury.

Let’s hope ‘The Budapest Bullet’ can get to Paris in October, safe and sound for the Prix de L’Abbaye and right one of the great sporting wrongs.

And let's hope too that Hungarian government can continue to stand up to the pressure from the 'markets' and put the welfare of its own people before the interests of the international money men.

resti | 2010. július 21. | 15:40:20

Kedves 10.10.23. (július 21. 14_55_53) !
Erősen vitatkozom.
Halkan azért csak mondom, amit mondok.

Az Ön megállapítása is azt húzza alá, hogy nincs csak jó, vagy csak gonosz ebben a kérdésben, és főleg, hogy vannak olyan körülmények, amikor nem lehet csak a pénzt emlegetni. Ha az ember (ország) a szakadék szélére került – akármiért-, de felismerte, nem kell feltétlenül bele is ugrania.
Eddig mindig csak az adósságspirált növelték körülöttünk, hát el kell végre vágni ezt a folyamatot valamiképp! Ha a külföldi okosok (a külföldi sajtósok sem kivételek, de nem ám!) is csak a pénzt látják egy ilyen helyzetben, akkor fel kell világosítani valakiknek őket is. Vagy, mondanám: ne csak az irodában tologassák a számokat az IMF-esek, és EU-sok, hanem menjenek el a hernádi töltésekre, kicsit nézzenek már szét, meg egyéb helyeket is keressenek fel nyugodtan. Tudom, tudom, hogyne tudnám, őket nem ezért küldik, nekik nem kell, hogy empátiájuk legyen. Vagy rosszul gondolom?
Nehogy azt szűrje le ebből, hogy lazítás és pazarlás párti vagyok! Ha valamit, akkor a pazarlást gyűlölöm a legjobban.

mikes75 | 2010. július 21. | 15:29:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

andras60 | 2010. július 21. | 15:15:15

Domhain | 2010. július 21. | 13:27:13
Tökéletesen egyetértek.

medve1942 | 2010. július 21. | 14:59:16

Magyarország a 70-es évek elejétől hitelre szorul... Bizony. Az 1870-es évek elejétől.
Ha valaki jobbról nézi a világot, mélyedjen el a tiszaeszlári per megszűnésének történetében. Valahol valakik értesítették Budapestet, hogy vigyázzon, mert középkori országnak nem lehet hitelezni, mert az ilyen hajlamos arra, hogy nem fizet kamatot.

10.10.23. | 2010. július 21. | 14:55:53

resti!

"Az IMF-fel és az Európai Unióval folytatott küzdelemben az MSZP társadalompolitikai tagozata szerint az egész nemzetnek egy emberként kell kiállni a kormány törekvései mellett"

A társadalompolitikai tagozat, nam az MSZP, hanem az MSZP-ből életvitelszerűen élők - szerintük szellemi támogatók - akik tudják, ostobából van a legtöbb, akikből - mint a szúnyogok, vagy a piócák - jól meg lehet élni, csak hülyíteni kell őket - ennyi eszük azért van - elhitetni velük "ő értük küzdenek" lsd. Orbán Viktor és így talán nem kerülnek az orbáni osztagok céltáblájára sem, hiszen ugyan azt a nótát fújják, pedig nekik lenne ott a helyük.

medve1942 | 2010. július 21. | 14:51:06

A megoldás úgy látszik a czöndörség felállítása...
Egyébként a bank és a nép egymásból él.
Egy elfelejtett, 1940 körüli könyv, tanulmánykötet: Úr és paraszt a magyar élet egységében...

10.10.23. | 2010. július 21. | 14:44:22

Che21!

Sok dolga van még Hoffmann Rózsának. Szövegértési problémáid vannak. Az IMF-nek, nem a bankadóval van problémája, hanem azzal, hogy az nem old meg semmit. Nem teszi olcsóbbá az államot, a közigazgatást, a központi költekezést, arra találta ki Viktor, hogy támogatni tudják a futballt pl. és egyéb dolgokat, miközben az államadósságunk nem csökken. Persze ezt sem fogod érteni.

Sok dolga van még Hoffmann Rózsának.

fidem_servat | 2010. július 21. | 14:07:01

Mulatságos látni, hogy a kommentelők jó része nem érti az írást, nem érti a humort, viszont hosszas pénzügy-politikai elemzésekbe fog, vagy csak simán csapkod, mint ha szúnyogok csipkednék. Lazábban, emberek, ha ajánlhatom...

Domhain | 2010. július 21. | 13:27:13

A cikk jó és megvilágítja a lényeget.
Ha elfogadom a Fidesz logikát, hogy a bankoktól most azért kell pénzt elvenni a nyereségük több mint 50 %-át meghaladóan, mert
a/ extraprofitot termelnek a magyar emberek pénzéből
b/ van nekik pénzük, míg az embereknek nincs, tehát gazdagok
akkor muszáj feltenni a kérdést:
Ugyanilyen alapon miért nem emeli fel a Fidesz a személyi jövedelemadó felső kulcsát 50 %-ra vagy miért nem adóztatja meg a milliárdos magyar vagyonokat?
A bankokra ráhúzott mindkét tétel ugyanis a gazdag magyar magánszemélyekre is igaz.
Ezzel szemben mi történik? A Fidesz a személyi jövedelemadó felső kulcsát eltörli, ami a 255 ezer Ft feletti jövedelműeknél egyértelmű könnyítést jelent a szegényebb milliók kárára. Minél nagyobb a jövedelem, annál nagyobb a zsebben maradó adó, amit más forrásból kell beszedni. Arról nem is szólva, hogy az így kedvezményezett körbe tartozik valamennyi magyar bankvezető és politikus. Továbbá eltörli a nagy értékű ingatlanok és üzletrészek öröklése és ajándékozása utáni illetéket. Kinek is kedvez ezzel? A vagyonadó bevezetésének lehetőségét megpendítő saját politikusát páros lábbal rúgja ki. A választás előtt látványos és demonstratív szövetséget köt Demjánnal és Csányival, a magyar nagytőkével. A sor még folytatható…Nem láttok a saját szemetektől, magyarok?

Che21 | 2010. július 21. | 13:17:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

értelmetlenségi | 2010. július 21. | 12:45:43

Cilla: "Nem költöttem milliárdokat kormányzati negyedre, hogy majd 25 év múlva megtérül, mikor a működésre se volt elég pénz. Nem én építettem síkvidéki löszalagutakat, és nem én qrtam el annyira a 4-es metrót, hogy az eu nem adott rá pénzt. Sőt, nem én újíttatom fel annyiért a Margit-hídat, amennyiért a közismerten olcsó munkaerővel rendelkező Németország több kilóméteres tengeri hidat épít - hogy csak néhány böszmeséget említsek."

Igen, belátom, hogy ebben tökéletesen igazad van.

resti | 2010. július 21. | 12:14:57

http:
//www.hirado.hu/Hirek/2010/07/21/09/Atallt_a_kormany_oldalara_az_MSZP_egy_resze.aspx

resti | 2010. július 21. | 12:08:59

krix | 2010. július 21. | 09:56:44

resti | 2010. július 21. | 09:48:59
Kedves Emberek!
"(Apropos!… Ki hozta ilyen helyzetbe az országot? Kinek kell most rendberaknia?)"

Na,ja!
Sajnos, de elfeled egy tényt.
Lehet szalmaszálon át lélegezni a víz szine alatt üldögélve (bujdosva, lenyomva stb.). Átmenetileg. De egy életen át nem.
Ennyit kell megértenie mindenkinek, aki sarcol.

Devizahitelt nem feltétlenül luxusfürdőszobára vett fel az ember, hanem mert más nem lévén, megoldás kellett. Mondjuk az udvarra járni minusz 20 fokban 50-60 évesen, nem annyira kellemes. DE! Még csak nem is ezzel van a baj,hanem a jogtalan és erőfölényből követelt, zsarolt EXTRAprofitról. Válság idején.
Ami a megszorításokat illeti.
Nem kell, mert már igy is önmagunkat fogtuk takarékosságra, és ez is rendben van. De többet nem lehet kivenni a zsebből. Nincs benne. Csak azért akarják kivenni, hogy a banknak ne kelljen már lemondania az extráról.

Kinek az oldalán vannak itt egyesek? Bank-kontra nép(?) Micsoda szamárság!
Egyik sincs a másik nélkül. Egyelőre.

resti | 2010. július 21. | 11:57:43

Kedves Emberek!
Idézet:
„MTV:
Átállt a kormány oldalára az MSZP egy része 2010. július 21. 09:15

Az IMF-fel és az Európai Unióval folytatott küzdelemben az MSZP társadalompolitikai tagozata szerint az egész nemzetnek egy emberként kell kiállni a kormány törekvései mellett
Az MSZP Társadalompolitikai Tagozata kiáll a kormány mellett, amiért elhárította az IMF és az EU tárgyalócsoportjának azt a követelését, hogy az államháztartás elvárt hiányának tartása érdekében további megszorító intézkedéseket hozzon a lakossággal szemben.

"A magyar nép nem azért vállalta 1989-90-ben a rendszerváltás minden megpróbáltatását, hogy a korábbi politikai alárendeltségből egy másik érdekszféra alárendelt, másodrangú állama legyen, hanem ellenkezőleg a demokráciát, a szabadságot és az önrendelkezést választotta. Ennek tudomásul vételét elvárjuk Magyarország minden partnerétől. Így az IMF és az EU pénzügyi köreitől is" - írta Czöndör Gyula, az MSZP Társadalompolitikai Tagozata elnökének közleményében.”
Idézet vége.

Nocsak!

Boludo | 2010. július 21. | 11:52:22

Cilla+Héron:
Hozzászólásotok többi részéhez nem szólok, alapvetően egyetértek. De dél-tolnai lévén a bőrömön érzem, hogy micsoda különbség van Budapest elérésében az M6 átadása óta. Az életveszélyes régi hatoson több mint két óra alatt, jóval több benzint elfüstölve jutottunk fel Pestre, most másfél óra! A "síkvidéki" alagutakról meg annyit, hogy gyere el egy átlagos, 80 LE körüli teljesítményű autóval erre, és próbáld meg négyesben az emelkedőket! Nekünk, itt Dél-Tolnában igenis nagyon sokat jelent az új M6. Persze a minőségéről meg az áráról lehet vitázni. :-)

phyhari | 2010. július 21. | 11:51:54

1. Mennyi volt a bankok (magyar bankszektor) profitja az elmúlt években? (erről mindenki hallgat)
2. A cikkíró mondja, hogy a bankban is az emberek pénze van, akkor most miért lenne baj, hogy visszavesszik a bankszektor álltal, az állampolgárok pénzével/ből termelt profit egy kis hányadát?
3. Meddig lesztek még saját magaitok ellenségei?

tsabus | 2010. július 21. | 11:51:46

"Az IMF-nek nincs joga beleszólnia a gazdaságpolitikánkba." - Ez tetszik...
Ha kölcsönt kér a szomszéd teherautóra és azt mondja, majd a fuvarozásból visszafizeti, akkor kikötöm, hogy csatolja be a biztonsági övet, tartsa be a szabályokat és ne igyon. Tehát beleszólok a vezetői stílusába. Ha nem így tesz, többet nem adok neki kölcsönt és megmondom a haveroknak, hogy ők se tegyék. Nincs hozzá jogom ?

héron | 2010. július 21. | 11:41:26

Tipikus szervilis komprádor hozzáállás. Ugyanis nem törvényszerű az eladósodás, például Kína nem adósodik el és még sok sikeres gazdaság. Viszont az adóság csapda a globál neokolonizáció tipikus eszköze. Ez a régió egyre gyorsabb sűllyedését szemlélve szinte tankönyvi módszerrel zajlik. Épp most olvasom egy hasonló szervilis cikkben a kárörvendést, hogy a Moldávia, Szudáni GDP szinten van. Igen erről van szó. Igazából a célt nem tudom, qui prodest? Bedönteni kelet európát? Csak rutinból vagy mert hagyjuk magunkat, luzerek vagyunk?
Én egyébként most jelzem, hogy nagyon nem szertném, ha Fideszünk újabb kölcsönökkel építené az országot.
Nem, most néhány évig nincs presztizs beruházás, nincs autópálya (amit senki nem használ, lásd 6-os), nincs völgyhíd a Hortobágyra, meg alagút rendszer a kiskunsági buckákra, nincs főtér rekonstrukció, meg mélygarázs, aztán fürdőből is már van elég, kúltur központ sem kell több meg szinház sem, de futball stadiont is offshorosok építsék ( a be nem fizetett adóból), nem kell fesztivál, forma 1, cirkusz, mulatság... közpénzből. Dobják össze , akiknek az hiányzik. Az állam csak a nagy szociális ellátó rendszert hozza rendbe. Ja,.. és nincs vissza nem térítendő támogatás csókos cégeknek (nekik kölcsön van, ha jó az ötlet).
Szerintem 3% alatt vagyunk!

tudatlan | 2010. július 21. | 11:37:25

Teccik!!!
A hozzászólásokkal kapcsolatban eszembe jut egy régi kollégám tréfás kijelentése: "a dologhoz nem értek, de véleményem van , és sokat tudok beszélni róla."
Sokan nincsenek tisztában a bankok és pénzintézetek működésével, és azt sem tudják, az IMF és az Unió kinek a pénzét adja a megsegítendő országoknak.
Azzal sincsenek tisztában, hogy Magyarország a 70-es évek elejétől hitelekre szorul, nem csak Gyurcsány a felelős (hallott valaki az olajár nem begyűrűzéséről?).
A bankok nyereségéről és működéséről tájékozódni akaróknak ajánlom a guglizást.
Az IMF és az EU pénzéről annyit, hogy azt nem a legyek hordták össze, hanem a tagállamok az adófizetők pénzéből (németek tüntetése a görögök megsegítése ellen).
Kérdés:
Melyikőtök ad nekem pár millát?
-Hogy visza tudom-e adni? Mi közötök hozzá? Majd vissza adom! Egyszer csak. Talán.

Cap Matifou | 2010. július 21. | 11:10:53

Misimokus
>Hitelt mindenki önszántából vett fel.

Csupan azert tamadsz karoval a felebaratodra, mert teves elkepzeleseid vannak a penzrendszerrol. Az adossagpenz jelenlegi rendszereben nincsen eselyetek a tulelesre sem.
Minden filler kamatozo adossag utjan kerul forgalomba, _nem_ az allam bocsatja ki ingyen. Folyamatosan novekvo adossaggal kell a letezeset megfizetni, nehany kivetellel a vilag osszes orszagaban. Ezert a magankibocsatasu csereeszkozert torik magukat, tapossak es utik agyon egymast az emberek, a cegek es az allam.
Mikozben a "penz" nem letezik, banki tartozast jelenit meg, valaki masnak az adossagat. Ezert a semmiert bocsatjatok aruba a munkaerotoket, mert azt remelitek lesz olyan hujje, aki az igervenyt elfogadja a kezetekbol. Igazabol a penz kibocsatojanak dolgoztok es adoztok, es a legszebb, hogy nem is tudtok rola.

Cilla | 2010. július 21. | 10:54:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Cilla | 2010. július 21. | 10:52:34

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Cilla | 2010. július 21. | 10:50:43

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Cilla | 2010. július 21. | 10:50:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

jóskabácsi | 2010. július 21. | 10:43:24

Nagyon gyenge írás.

Nem arról van szó, hogy az IMF-nek nem akarunk fizetni, és a bankok pénzéből akarjuk ezt megtenni.

Az IMF-nek nincs joga beleszólnia a gazdaságpolitikánkba.

A bankoknak meg lehet, hogy fáj, de eddig soha nem piszkálták őket.
Most kivehetik a részüket a válságból való kilábalásban.

misima | 2010. július 21. | 10:40:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Cilla | 2010. július 21. | 10:37:07

Moderálási alapelvek- komment törölve -

onogurlar | 2010. július 21. | 10:31:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

értelmetlenségi | 2010. július 21. | 10:28:04

Balango | 2010. július 21. | 10:09:18
"Értelmetlenségi:

Tirádáid közepette nem akarod esetleg egyszer megemlíteni Gyurcsány Ferenc nevét?"

Parancsolj: Gyurcsány Ferenc.

értelmetlenségi | 2010. július 21. | 10:25:50

Cilla: "Mintha nem ez a kormány költekezett volna túl, működött volna gazdaságtalanul, tervezett volna átgondolatlanul"

Fel kéne már nőni annyira, hogy ezt az egymást követő kormányok által szajkózott maszlagot ne vegyük be. Minden párt tudja, hogy a hitelekre szükség van: nem emlékszem arra, hogy bármelyik ellenzéki párt azért vitte volna utcára az embereket, hogy azok azt skandálják: "Nem kell a hitel!"

A mindenkori ellenzéknek ezer és egy lehetősége van arra, hogy a valóban "romba döntő" hitelfelvételt megakadályozza. De nem emlékszem arra, hogy az általuk irányított (birtokolt) médiákban az ellenzék kifogásolta volna a hitelfelvételt. Persze, kormányváltáskor remek kifogás, hogy "Nem mi vettük fel." De bizonyhogy ti is felvettétek, ti is élveztétek a hasznát, és már csak ezért sem volt egy szavatok sem ellene.

Magyarországon mindig is remekül működött az ellenségkeresés, a bajok áthárítása másra. Most a bankokon van a sor, akik valóban nem földreszállt angyalok gyülekezete, de értsük már meg végre, hogy nem is jótékonysági intézmények, és a pénz az ő kezükben van, és tetszik, nem tetszik, a gazdaság finanszirozása az ő kezükben van.

apasok | 2010. július 21. | 10:20:53

Sok dolga van még Hoffmann Rózsának közgazdaságtan-vonalon, amire a lakosság számottevő százalékának világos lesz, hogy a bankban az emberek pénze van.

Jól hangzik, a "bankban az emberek pénze van". Részben. És ugye a cégeké, multiké, a bankoké stb. Meg a bank haszna - ami szintén pénz - is a bankban van. Ha ki nem vették a tulajok. És nemn tették egy másik bankba, vagy ugyanabba.
De a bank haszonpénze,a cégek és amultik pénze is az embereké- volt egyszer.

Hogy is van ez. Amig ezt nem tisztázod, addig maradjunk anyiban, a bank pénze a banké.

Adig csak nép?butítás, hogy a bank pénze az embereké.

elemzo | 2010. július 21. | 10:14:23

A magyar "nép" országműködtetésből kb. megbukott ezerszer.
Nem megy ez nekünk. Csatlakozzunk Ausztriához, és hagyjuk a fenébe az egészet.
Ettől még lehet sört inni, meg énekelni az "Akácos utat" meg a székelyhimnuszt, szidni a királyt, stb. Az jól megy.
A pitiáner lopási stílust felvinni államigazgatási szintre nem MENŐ.
Amint látszik is a világ nem veszi be a vasgyüjtési technológiát, és a simlis pályázati pénz lenyúlást.
Az adópénzek ellopása megy a legsimábban, de mi van ha nincs már adópénz?
Eladjuk a Balatont, a MArgitszigetet, Velencei tavat, és golfpályának a termőföldet.
és utána??

szabadságot | 2010. július 21. | 10:09:43

medve1942 | 2010. július 21. | 10:00:50

Az idézett bankárnak valami rövid francia neve volt, magas állása is van neki egy nemzetközi szövetségben, de nem terhelem vele a memóriámat."



Ok.
Az említett bankár azt sem tudja, hol van Magyarország.

misimókus | 2010. július 21. | 10:09:18

Én azért felettébb kíváncsi lennék arra, hogy kiket erőszakoltak meg azért a bankok, hogy vegyenek fel hitelt?
Hitelt mindenki önszántából vett fel. Mert nem bírta elviselni, hogy neki nincs két fürdőszobás háza Telkiben, vagy Pátyon, vagy netán egy csüggedt Seat Cordobája, mint a szomszédnak.
Bizony, kevés mértékletesség szorult az ember fiába, mindenki habzsolni, fogyasztani akar, még akkor is, ha erre a módja nincs is meg, pedig csak egy testünk van: annak fenntartásához nagyon kevés energi (kalória ) kell.

Hoffmann Rózsika?! Ugyan már! Délibábos álmokat kergető tanitónőcske! Először talán írni, olvasni kellene megtanítani a magyart. Szerencse, hogy az én gyerekem már kijárta az iskolát...!

Balango | 2010. július 21. | 10:09:18

Értelmetlenségi:

Tirádáid közepette nem akarod esetleg egyszer megemlíteni Gyurcsány Ferenc nevét?

értelmetlenségi | 2010. július 21. | 10:08:18

Cilla | 2010. július 21. | 08:19:24

"Felkészültünk a kormányzásra." ...

Balango | 2010. július 21. | 10:07:12

Nagyon sokat fizettünk mi a bankoknak (bankkonszolidáció), kicsit többe került, mint a talpas szimfónia.

Amúgy hol a híres baloldali szociális érzékenység?

lenoardo999 | 2010. július 21. | 10:06:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

medve1942 | 2010. július 21. | 10:00:50

Szabadságot-nak: hát, napközben tényleg eléggé kivagfyok a melegtől, de ilyenkor még nem. Másik nevem (sicumaci) utoljára 2002-ben volt, ja, meg a saját polgári nevem. Jobbal rákattintva a medvére lehet is látni.
Az idézett bankárnak valami rövid francia neve volt, magas állása is van neki egy nemzetközi szövetségben, de nem terhelem vele a memóriámat.

jszegedi | 2010. július 21. | 10:00:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

krix | 2010. július 21. | 09:56:44

resti | 2010. július 21. | 09:48:59
Kedves Emberek!
"(Apropos!… Ki hozta ilyen helyzetbe az országot? Kinek kell most rendberaknia?)"

A tényszerűség kedvéért: ilyen helyzetbe az országot az Orbán-, a Medgyessy- és a Gyurcsány-kormány hozta, és most annak kell(ene) rendbe rakni, akit megválasztott a választásra jogosultak egyharmada. Nem lesz nagyon nehéz dolga, csak követni kell a Bajnaiék által elkezdett rendrakást.

"az nem ér, hogy én fizetem a folyamatosan emelt és emelkedő kamatot stb."

Akkor Szíjj Ártó barátoddal és Tizszázalékos Lajossal is beszéld meg a részleteket.

Baloo | 2010. július 21. | 09:54:59

A zemberek? Jobb baloldal?
Ez kit erdekel?
Sok fajdalmas döntest kellene meghozni ahhoz, hogy Mo egy elhetöbb orszag legyen.
Bezarni a szarnyvonalakat amin a zemberek nem utaznak, megszuntetni sok onkormanyzatot, sok sok felesleges korhazi agyat. Megszuntetni sok kamuallast ami a szoci rendszer ota letezik.
Biztam hogy a fidesz valami ilyesmibe kezd, nagyon is.
De Mo ugylatszik marad az ami.

resti | 2010. július 21. | 09:50:50

(folyt)
és a megtakarításomat is elveszi a bank, mert úgy gondolja, hogy az neki jár.
Elveszik tőlünk, mert az anyabank ezt követeli a leánybanktól.
Teljesen mindegy, hogy árfolyamkockázat címén visz el.
Mert ez nem más, mint cifrázott rablás, minthogy ő, miután már tőlem megkapta a kamatát, tehát a pénzénél van, még kell neki egy kis extraprofit. Te, nép, meg d…lj meg!

Ennek kell véget vetni!
Ehhez még áldozatot is hozok, ha kell, de vége legyen!
Az Uj Péter-féléket pedig szakmai továbbképzésre kényszeríteném. Van tananyag bőven.

resti | 2010. július 21. | 09:48:59

Kedves Emberek!
Még az is lehet, hogy Uj úr viccnek szánta az egész cikket, de akasztott ember házában …-ről beszélni…. Tudjuk. Mellesleg U.P.-nek nincsen igaza. Ez az egész, sajnos egy monstre póker-játszma. (Apropos!… Ki hozta ilyen helyzetbe az országot? Kinek kell most rendberaknia?)

Alapállás:
Baloldali az, aki az elesettek oldalán áll, bármi történjen is. (A mai, magát baloldalnak nevező társaság ennek megfelelően…..na? Na, ugye, hogy nem az!)
Ha valaki nekem meg akarja mondani, én mit csináljak, egyből liberális leszek!
Ha valakik szét akarják rombolni azt, amit az apám és nagyapám, a szomszéd nagyapja, stb. összeraktak, egyből konzervatív leszek. Újat is építünk, de a régit nem feltétlenül kell szétrombolni!

Azt mondják itt (2010_07_21_09_31_09-kor), hogy agyfáradt jobboldali kommentelők vannak itt.
Vagy nem érti, vagy csak úgy tesz.

Egyetlen NOL-os sem mondta még, hogy szerinte mi volna a stratégia egy ország önállóvá tételére. Miért nem? (Fikázunk, fikázunk?)

Lemondok a devizahitelemről. Most. Vigyék a lakást is! (Kíváncsi volnék, amúgy, mit kezdenek vele. Majd a híd alatt megleszek valahogy, csak már vége legyen ennek a szemtelenségnek!)

A jogtalanul kipréselt kamatokat pedig bírósági úton behajtatom, mert az nem ér, hogy én fizetem a folyamatosan emelt és emelkedő kamatot stb. (tehát a bank megkapja a saját nyereségét!!),
megtakarítok (tőketörlesztés),
és a megtakarításomat is elveszi a bank, mert úgy gondolja, hogy az neki jár.
Elvesz

szabadságot | 2010. július 21. | 09:48:44

medve1942 | 2010. július 21. | 09:32:23

Ettől függetlenül, ahogy ma mondják, kakiljon sok-sok kis sündisznót az a főbunkó, ize, bankár, aki a minap azt nyilatkozta, hogy Magyarországot lehetne veszni hagyni..."


Köszönöm, egyetértek.


Ez is Gyurcsány szöveg.
Olvasd el alaposabban a cikkit, ..és látni fogod a bukott embert.



(Gyere vissza másik néven, és én megmondom, hogy kivagy.)

krix | 2010. július 21. | 09:42:35

medve1942 | 2010. július 21. | 09:32:23
Ritkán olvasni ilyen korrekt és művelt kommentet. Gratula!

staropramen | 2010. július 21. | 09:42:15

medve1942 | 2010. július 21. | 09:32:23
Hosszú évek tapasztalata tanított meg arra, hogy mindenkivel olyan modorban kell beszélni amit biztosan megért.Ha a kormány nem ért a gazdasági diplomácia nyelvén, csak a kocsmai bátrak stílusát érti, akkor abban a modorban kell vele közölni, hogy hol a határ és egy gazdasági-politikai közösség mit tűr el.

medve1942 | 2010. július 21. | 09:32:23

Száz évvel ezelőtt egy akkori Új Péter, név szerint Heltai Jenő, azt mondta: Ha én egyszer megengedhetném magamnak, hogy úgy éljek, ahogy élek! Na, ez az egyéni bohémság lett azóta országos szintű. Az utóbbi két évtizedben megfejelve a politikusok egyéni érdekének (megválasztás) a finanszírozásával. Igaz, van még pár különc, aki pártban gondolkozik.

Egyébként a kormány kommunikációjának a kifigurázásól van szó, nem matematikáról meg közgazdaságról. Én egyébként inkább azt mondanám, hogy ha végigvesszük a szíjjártói logikát, akkor a fegyvernek látszó fegyverrel bankfiókot látogató népfi az igazságot képviseli.

Ettől függetlenül, ahogy ma mondják, kakiljon sok-sok kis sündisznót az a főbunkó, ize, bankár, aki a minap azt nyilatkozta, hogy Magyarországot lehetne veszni hagyni...

weiner | 2010. július 21. | 09:31:09

A jó fidesznyik bankban nem ismer tréfát, humort, iróniát. Ezt biztosan tudja UP. Jókat derültem a kommenteken, a NOL-nak érdemes volna gyakrabban publikálni kifejezetten agyfáradt jobbos olvasóknak szánt cikkeket. Aztán Hoffmann Rózsához fordulni, aki olvasni tudásért is felelős.

toti47 | 2010. július 21. | 09:24:31

Döbbenetesen sikerült a fidesznek az évek óta tartó agymosás. Az ország nagyobbik fel mára fidesz-zombi lett. Saját józan gondolatok és gondokodás nélkül.Hajrá Magyarország! Irány Moldávia/ bocs ha megsértettem a moldávokat/

Lancelot | 2010. július 21. | 09:09:01

"Onnan kell elvenni a pénzt, ahol van."

A történelem szerint ez sosem sem vált be.

blaci42 | 2010. július 21. | 09:06:16

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szabadságot | 2010. július 21. | 09:05:12

Értelek én, ….neked sem mindegy, kiver át?

Köszönöm.

staropramen | 2010. július 21. | 09:02:19

Cilla | 2010. július 21. | 08:19:24
Valamelyikünknek erős emlékezetkihagyása van.Ki a bánatos búbánat kommunikálta már évek óta a zembereknek, hogy van programjuk, az összes problémára kidolgozott megoldásuk,csak válassza már meg őket a sok birka?Ki a savanyú fene nem tudta már két éve, hogy ki nyeri meg a választáokat?
Ki dicsekedett azzal, hogy több garnitúra szakemberük áll ugrásra készen, és kész forgatókönyvük van mindenre?
Ne haragudj, de ezt az "onnan kell elvenni a pénzt ahol van "dumát max egy westernfilmben , bankrablók beszélgetnek szituációban tudom elfogadni, nem gazdaságpolitikai célként.
Ha meg már mindenáron onnan vennék el a pénzt ahol van, akkor miért a magas jövedelműek kapják sorra az adókönnyitéseket.Azok, akiknél a pénz van?
Tudom, hogy ma ezt kell írnotok, de remélem legalább legbelül érzed, hogy valami nem kóser benne.

tiszai | 2010. július 21. | 08:54:00

Lehet, hogy a szakmáját régen művelő Uj úr tényleg azt akarta kérdezni, hogy kinek kell a hitelt visszafizetni? Nem azt, hogy kinek kell visszafizetnie? Az előbbi esetben az IMF-nek. Az utóbbi esetben a hitelfelvevőnek. De ha azt kérdezte, hogy kinek kell visszafizetni, akkor a cikknek semmi értelme...

Cilla | 2010. július 21. | 08:19:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

lorant | 2010. július 21. | 08:11:40

Nézzétek ezt: http://maxkeiser.com/ No.61 (csak gazdasági angolt is beszélöknek,de úgy sem könnyü)

vanaki | 2010. július 21. | 08:11:00

"Ugye, hogy Csányi Sándort mégsem MLSZ-elnöknek kellett volna fölkérni!"

Úgy van. És Orbánt a kispadra!

lazus | 2010. július 21. | 08:07:18

Eseteleg meg lehet adoztatni a volt szadeszes szavazokat a koltsegvetesi hiany csokkentese erdekeben. Kubatov biztos tudja, hogy kik ezek, kik a rendszer ellensegek. A zsido bankarokat mar elkaptak.

értelmetlenségi | 2010. július 21. | 08:06:11

forgomorgo: na végre, valaki...

A kommentekből látszik, hogy Uj Peti ezúttal is betalált. Mert remekül működik az agymosás: a kormány profi módon kommunikálja, hogy minden baj okozói azok a fránya bankok, akik a zemberek verejtékéből meg a kizsákmányolásukból, stb., stb., ezért aztán fizessenek, és akkor eljő a kánaán. Szó sincs túlköltekezésről, korszerűtlen államszerkezetről, gazdaságtalan működésről, átgondolatlan tervezésről. Van viszont elszámoltatás, meg Simor fizetése, meg szabad pálinkafőzés. Arról, hogy hogyan tartjuk a 3,8 százalékos hiányt, halovány lila gőz nincs.

"Fizessenek a bankok!". A többi néma csend...

forgomorgo | 2010. július 21. | 07:58:26

Moderálási alapelvek- komment törölve -

gyozike | 2010. július 21. | 07:56:54

Cilla

Rózához mindjárt korrepetálásra is iratkozz csak be. Itt eszmét kéne rgymással cserélni és nem felböfögni Vezéred évszázados baromságait.

(Gyógykérdés: hogy is áll a forint árfolyama a Nagy Nemzetmentés után? Erről pl. lehetne elmélkedni a fröcsögő gyurcsányozás helyett)

forgomorgo | 2010. július 21. | 07:51:38

Moderálási alapelvek- komment törölve -

gope | 2010. július 21. | 07:45:35

Én nem vagyok közgazdász, de azt látom, hogy mindenütt a világon ( talán Kinában nem) többet költenek , mint a GDP.
Általános a 60-80% eladósodás.
A bankokban is csak virtuális pénz van, ez meglátszott a válságkor.
Amikor erre fény derül, mindenki sóhajtozik, de nadrágszíjat összehúzni senki sem szeret.
Sem nálunk , sem máshol.
Amint aztán befolyik a hitel, ismét jön a parasztvakítás, amiben szinte minden párt részt vesz, mert választást nyerni megszorítással sehol a világon nem lehet.

Rá Dios | 2010. július 21. | 07:39:25

A bankárkormány rendben volna, de ne Csányit, ha kérhetem!
A legnagyobb bank, a leggazdagabb magyar, aki ugyan miből is fizeti a focit (és miért is?), aki miért is vállalja oly könnyen a banksarcot (és miből is?)

szvori | 2010. július 21. | 07:31:12

Aki a viccet érti, mindent tud. Aki nem, mindenre képes.

verszacse | 2010. július 21. | 07:25:10

Cilla!
"A bankok magánosítását döntően a szocialisták vezényelték le, akik miatt a magyar hitelintézetek 85 százaléka külföldi kézbe került. "
-----------------------
A véleménye mindenkinek az ami, de a tényektől nem kéne elrugaszkodni. Kedves Cilla. Hány kereskedelmi bank is volt a rendszerváltás előtt, amit privatizálhattak?. Számolja csak meg, és nevezze már meg. Mert bizony a többi bank eleve külföldi volt, és külföldről jöttek be.

lloydgeorge | 2010. július 21. | 07:15:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

lloydgeorge | 2010. július 21. | 07:13:06

Moderálási alapelvek- komment törölve -

lloydgeorge | 2010. július 21. | 07:11:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

KerekesZS | 2010. július 21. | 06:59:02

Kedves Péter, a bankokban nem az emberek pénze van és a pénz nem is valami ószövetségi szertartás nyomán keletkezik az alagsor egyik sötét trezorjában, hanem a résztartalékos bankrendszer következtében a semmiből "keletkezik" gombnyomásra..
Valójában nincs is, valójában csak egy igérvény a bank részéről, egy adóslevél. A modern pénz adósság. Minden egyes papírfecni a kezünkben, minden szám az egyenlegünkön valakinek az adóssága. A világban keringő "pénz" több mint a világ GDP-jének 17 szerese. Összesen 1 nagyságú érték keletkezik évente, de 17 nagyságú pénz van fogalomban..
Valóban van még dolga Hoffmann Rózsának :))

Cilla | 2010. július 21. | 06:54:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Cilla | 2010. július 21. | 06:27:58

Moderálási alapelvek- komment törölve -

cselcsabi | 2010. július 21. | 06:02:31

A helyzet az, hogy amikor a válság kitört, a bankok tönkrementek. Nem csak itt,az egész világon! És ki húzta ki őket a szarból? Az emberek. Nem itt, az egész világon. Minderre azért volt szükség, mert a válság előtt nyakló nélkül költekeztek. (Mármint a bankok.) Tovább nyújtózkodtak, mint ameddig a takarójuk ért.
Azután, amikor - hála a közpénzeknek - túlélték a válságot, kinyílt a csipájuk. Visszatért a bizalom, 2009-ben emelkedtek a tőzsdeindexek, a bankok nyeresége őriási lett. És most megpróbálják zsebretenni az árfolyamnyereségen kaszált pénzt.
Erre mondták már a harmincas években: "az ő profitjuk a mi veszteségünk."
A következő válság megelőzésének legfontosabb feltétele, hogy azok a bankok, amelyek túl nagyok ahhoz, hogy lehessen őket megbukni hagyni, tegyenek be annyit a közösbe, amennyivel 1. kárpótolják a közösséget az okozott károkért (Angliában, USA-ban stb. 10 % felett van a költségvetési hiány) 2. kellő alapot képezhetnek egy következő hasonló helyzet megelőzéséhez.

lenoardo999 | 2010. július 21. | 05:26:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Cilla | 2010. július 21. | 04:48:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Gallicus | 2010. július 21. | 04:40:57

Az ördög is talál ügyvédet magának mindig. Itt van ez az Új Péter, aki ironizál azon, amin valószínű sírni kellene. Beáll a bankok védőügyvédjének. Ő is előjön a süket dumával, hogy többet fogyasztunk mint amit megtermelünk. Megtermeltünk. Pedig megtermeltük, de akkor hova is lett a pénz? Pl. öntjük a magánnyugdíjpénztárak feneketlen zsákjába, ahonnan lehet, hogy vasat sem fog kapni soha senki. (évi majd hatszázmilliárd)Azután mindenféle ostoba preztizs beruházásba mint IV-es metró, mintha a felszínen nem lehetne közlekedni. Tranzit autópályákba, amelyet magyar polgár már csak az ára miatt sem akar használni.
És aztán itt vannak a bankok, amelyek az olcsón vett pénzt háromszoros áron adják tovább. Ott van a mi pénzünk is náluk. Mert már azt is megtiltották, hogy a párnacihába tartsuk. Pedig ott lehet, hogy jobb helyen lenne.
Na kedves Új Péter ezért is meg kell őket fejni. Hogy kevesebbet küldjenek haza a külhonban tartózkodó anyukájuknak, mert a miénkből tartják el őket is.

MoRa_Lisa | 2010. július 21. | 01:14:14

Agymosott_panelnyugger | 2010. július 21. | 00:26:56

"Adjuk el az országot és lizingeljük vissza! Működtesse más, akárki, mert mi nem tudjuk. Túl hülyék és kapzsik vagyunk hozzá. Talán lenne még egészségügy is."


Támogatom. Csak ki veszi meg ezt a nagy rakás sz...rt?

Agymosott_panelnyugger | 2010. július 21. | 00:26:56

Adjuk el az országot és lizingeljük vissza! Működtesse más, akárki, mert mi nem tudjuk. Túl hülyék és kapzsik vagyunk hozzá. Talán lenne még egészségügy is.

HIRDETÉS
Sok dolga van még Hoffma...
Sok dolga van még Hoffmann Rózsának
Népszabadság - Domaniczky Tivadar

Az emberek álmukból fölkeltve (fél ötkor, indul a busz) nem tudnak az égadta világon semmit.

Sokan talán el is hiszik, hogy nem velük fizettetik meg azt, amit ők fizetnek meg.

Sok dolga van még Hoffmann Rózsának matekvonalon. Alapműveletek: összeadás és kivonás, de valahogy senkinek sem akaródzik elvégezni. Ha többet költünk, mint amennyit keresünk, mit kapunk a végén?

Próbáljuk a szöveges feladatot bonyolítani, és mindenféle közgazdasági, társadalmi egyszeregyeket szőni bele: ha az emberek az IMF pénzéből kapnak nyugdíjat, táppénzt; az egészségügyi dolgozók, tanárok, minisztériumi osztályvezetők fizetést, akkor kinek kell ezt visszafizetni? Na, kinek?

A helyes válasz: a bankoknak. Nyilván.

Hiszen, ezt a magyar politikus meg is mondja, bátran, büszkén, miután kijelentette, hogy az IMF meg akarja sarcolni a magyar embereket: a bankokban van pénz. A magyar politikus így tudja, és talán az emberek is. A bankokban van. Valami ószövetségi szertartás nyomán keletkezik az alagsor egyik sötét trezorjában.

Sok dolga van még Hoffmann Rózsának közgazdaságtan-vonalon, amire a lakosság számottevő százalékának világos lesz, hogy a bankban az emberek pénze van.

Pedig lenne fantázia ebben a bankalapú államháztartásban, ami felé elindultunk: mondjuk ki, mindent fizessenek a bankok. Pont. Fizessék ki az egészségügyet, a gyógyturizmus-fejlesztést, a vízalapú gazdaságot, a labdarúgást, a nutriatenyésztés költségeit, fejlesszenek mindent, elégítsék ki a kormány körül lej moló összes közgazdasági zsenit. Ahogy bírják.

HIRDETÉS

Aztán persze az a fair, illetve, csak úgy működik, ha ők is szedik be az árát. Így a politikus is megspórolja magának azt az erkölcsileg nyilván vállalhatatlan gesztust, hogy neki kelljen megfizettetnie az emberekkel. Fizettesse meg a bank.

Persze így föltehető a kérdés, hogy mi az úristent keres az állami működésben a politikus ezek után. Elég lenne egy elnök-vezérigazgató, egy pár tagú felügyelőbizottság, igazgatóság, fiókhálózat. Bevétel, kiadás, számviteli fegyelem, szerény nyereség. Ugye, hogy Csányi Sándort mégsem MLSZ-elnöknek kellett volna fölkérni!

Sok dolga van még Hoffmann Rózsának.

Címkék: szerda, Uj Péter
 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    103 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS