belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
24. csütörtök

Nincs többé piti ügy, semmit nem lehet megúszni

Kiépült a központi szabálysértési nyilvántartás

Kiépült a központi szabálysértési nyilvántartás, így már nem kerülhetik el a börtönt azok sem, akik „csak” kisebb, szabálysértési értékhatár alatti lopásokat követnek el, igaz, szinte naponta, más és más településen.

Fekete Gy. Attila| Népszabadság| 2010. június 15. |23 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Gebbeth | 2010. június 21. | 23:43:32

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Dr Photon | 2010. június 16. | 08:37:08

@medve1942 | 2010. június 15. | 19:58:03
Igen, tudjuk. Arizonaban, a Tent City nevu bortonben a rabok kenyszermunkat vegeznek, hogy az ellatmanyuk legnagyobb reszet megtermeljek. Satrakban laknak, hala az ottani klimanak. Van mit tanulnunk Amerikatol. Az IMF is valtig hangoztatja a koltseghatekonysagot, nem? Akkor meg mire varunk? Ja, hogy emberi jogok... Ja kerem, akkor a nem bunozo, megelheteset kinkeservesen eloteremto embernek is legyenek emberi jogai. Gyomorforgato, hogy egy bortontoltelek ellatasa tobbe kerul, mint a minimalber. Ha maskent nem, hajtsanak aramtermelo mokuskereket a bortontoltelekek egesz nap. Levezetik vele feles energiaikat (a kondi-terem helyett ez is megteszi) es meg valami hasznosat is csinalnak. Hasznaljuk a tudomany es a technika vivmanyait a bortontoltelekek eltartasanak hatekonyabba tetelere.

istván9 | 2010. június 16. | 06:01:55

Én is kiittam a rendszerváltás után a keserűpoharat; 1995-2003 között nyolcszor fosztották ki a nyaralómat, és ötször a lakásomat. Minden esetben feljelentést tettem, a helyszínelések szakmai színvonaláról ne beszéljük, természetesen tettes soha nem volt, egy hónap múlva kaptam a papírt, a biztosító + kárenyhített! Kárenyhítést levonva három év, és két hónapot dolgoztam ingyen, csak a befizetett adóm maradt meg az államnak! Ilyen a szép új világuk! Irigykedve nézem az Investigation Dicovery csatornát, ahol látom, hogy szolgál és véd a Rendőrség, FBI, hogy milyen lépések következnek, ha beszólnak a 911-re, milyen hatékony, gyors a nyomozás, milyen technikai eszközöket vetnek be a bűnösök kézre kerítésére, hogy folyik a tárgyalás, és milyen ítéletek születnek! Azt hiszem, álmodom, de nem, ott ez így működik, pusztán, csak azért mert DEMOKRÁCIA van! Vajon itt mi van?

medve1942 | 2010. június 15. | 19:58:03

Tudja valaki, mennyibe kerül egy rabmunkahely kialakítása és fenntartása? Szerintem azért szüntek meg, mert nem volt rájuk pénz...

kаlos | 2010. június 15. | 18:55:06

Nekem ez tetszik.

nimród | 2010. június 15. | 18:19:15

"OkoskaTörp | 2010. június 15. | 16:09:38

Az ország többszörösét költi egy fogvatartottra, mint egy felsőoktatási kollégistára. De még a börtönkoszt napi normaösszege is jóval magasabb, mint az elvileg gyógyulást, felépülést szolgáló kórházi étkeztetésé. Hurrá. Lassan érdemes lesz elmenni bűnözni."

Dolgoztatni kell őket.

bboj | 2010. június 15. | 18:00:03

Golyót nekik, oszt' jóvan...

Hangya man | 2010. június 15. | 17:13:47

Moderálási alapelvek- komment törölve -

OkoskaTörp | 2010. június 15. | 16:09:38

Az ország többszörösét költi egy fogvatartottra, mint egy felsőoktatási kollégistára. De még a börtönkoszt napi normaösszege is jóval magasabb, mint az elvileg gyógyulást, felépülést szolgáló kórházi étkeztetésé. Hurrá. Lassan érdemes lesz elmenni bűnözni.

Sarah55 | 2010. június 15. | 16:09:18

komszomol | 2010. június 15. | 12:11:18

Bár nagyon vörös a szemed a dühtől, de azt kell mondjam sok mindenben igazad van. Azért azt a szélsőséget sem sírom vissza!

Vak Ond | 2010. június 15. | 14:57:29

Nem biztos, hogy új börtönöket kell építeni. Gndolom vannak rendőrségi fogdák is. Nem is a legkonfrtsabbak. Ott is lehet napközben dolgzni, hiszen a rendőrségi épület körül is lehet takarítani. Amúgy a közmunka szintén járható út. Nem pihenget a delikvens, hanem megy illegális szemétlerakót megszüntetni.

newwgrogil | 2010. június 15. | 12:39:44

komszomol!
Megélhetési bűnözés már eleve nincs...ez csak a ti fantáziátokban, ill. -sajnos- kormányzásotok alatt létezett...
Mert megélhetési bűnöző az lenne, aki -mondjuk- betör egy ABC-be, majd elvisz -megint csak mondjuk-, két kiló kenyeret, két liter tejet, és egy tábla szalonnát, vagy egy-két csomag virslit....no de: ilyen nincs...ott általában elballag a kávé is, elpárolog a teljes cigarettakészlet is...mint megélhetési kellék, röviditalok, stb., stb.
Ugyanígy a magánszemélyektől sem 1-2 tyúk tűnik el, hanem általában a fűkasza is a sufniból, vaskapu oszlopostul, ésatöbbi, ésatöbbi.
És akkor még arról nem is beszéltünk, hogy az ezek közül értékesített dolgok után befolyó pénzből mennyi megy játékgépbe, cigire, cefrére...
Szóval ilyen, hogy "megélhetési bűnözés", ilyen nincs...
Olyan van, hogy valaki a megélhetését a bűnözésre alapozza, és ezt megszokta (hála az elmúlt X évnek, de az utolsó 8-nak különösen)...nem tudom, világos e a különbség?
Látszólag nüansznyi, mégis zongorázni lehet a valóságban...

komszomol | 2010. június 15. | 12:11:18

Sötét, primitív társaság! Nem a bűnözőket kéne dolgoztatni, hanem MINDENKIT, és akkor megélhetési bűnözés eleve nem létezne.

Általánosan kötelező munkaviszony, aki nem talál, annak kijelölni a munkahelyét, tisztességes fizetés, aki meg nem jár be dolgozni, az mehetne Baracskára.

Erkölcsi hulla, aki nem érti, hogy a munka a morál alapja, a munkanélküliségél erkölcstelenebb intézmény pedig nem létezik. A társadalom egy részét (rohadtul nem csak cigányokat) kizárják a társadalomból a mocsok kapitalisták.

newwgrogil | 2010. június 15. | 11:50:07

minime | 2010. június 15. | 11:18:41
"fontos előrelépés, hogy tovább épült a felügyelet és kontroll intézményrendszere kicsiny országunkban. éljen"

Még mindig hajrá, szemellenzős liberalizmus?? Nem volt elég neked a jobbik 17%, valamint a Fidesz 2/3-ad? Még többet akarsz? Mert ezzel az öncélú, ostoba állásponttal lesz még a Jobbik 30% is...Tudomásul kéne venni: rend az alapja mindennek...ahhoz pedig igen alapos nyilvántartások (is) kellennek...senki ne ússzon meg..lehetőleg semmit. Itt kezdődik a demokrácia..továbbra is oktassalak, barátom?

Más: józan ésszel, két lábbal a földön állva be kell látni: az újabb börtönök építése elkerülhetetlen (nagyságrendi értelemben méghozzá): ahogy folyamatosan nő a roma népesség aránya, egyre több bűnelkövető lesz. Ennek belátásához csak realitásérzék kell. Másik út: egyre súlyosabb cselekmények nem lesznek megtorolva börtönnel...ez járhatatlan. Mert kb. 20év múlva a mai kb. 15ezer fogvatartott már csak gyilkos, rabló és max. kábszerdíler lenne...és akkor hol van a soktucat egyéb, súlyos bűncselekményt elkövető??? Betörők, autótolvajok, stb. például???

zombee | 2010. június 15. | 11:20:06

Nem csak iskolákat, óvodákat lehet ebben az országban építeni!

Utakat, vasutakat építeni, kátyúzni, szennyvízárkot ásni, parlagfüvet irtani, szemetet gyűjteni, tereket takarítani.
Többségük alantas - ugyanakkor hasznos - munka, amelyek segítenék az ország épülését.

A politikai bűnözőket(pl Hagyó) nem kell elkülöníteni, de lehetőséget kell biztosítani hogy a munkavégzést az ellátás díjának 3-szorosával megtérítse!

A TV, a számítógép és a könyvtár nem luxus, hanem olyan eszközök amelyek a normális közösségbe való beilleszkedést segítik.

minime | 2010. június 15. | 11:18:41

fontos előrelépés, hogy tovább épült a felügyelet és kontroll intézményrendszere kicsiny országunkban. éljen.

zeni | 2010. június 15. | 10:55:28

Suttogó! Talán a 8-10 gyerek sorsával apunak meg anyunak kellene elsősorban törődni.
Amúgy meg egyetértek -több előttem "szólóval"- amig komfortosabb a dutyi mint ahonnan elvitték, nem nagy visszatartó erő.

Suttogó | 2010. június 15. | 10:00:44

Mi lesz a piti bűnözök 8-10 gyerekével amíg anyu meg apu nyaral?

Szaladó | 2010. június 15. | 09:03:20

Újra kellene nyitni a recski bányákat. De a politikaiakat feltétlenül el kell különíteni a köztörvényesektől!

metapita | 2010. június 15. | 08:43:10

Nucleus, teljes mértékben egyetértek az első bekezdéseddel. A börtönben tartás számunkra olyan, mintha minden nap tovább folytatná a bűnöző a rablást, méghozzá ahogy hallottam sokkal magasabb értéken... Sokba kerül egy rab egy napja a börtönben - nekünk!!! A munka szerintem is megoldás lenne.

nucleus | 2010. június 15. | 08:26:50

Én biztos, hogy dolgoztatnám őket. Egyrészt adjanak valamit vissza az eltartásért, másrészt a kemény munkának, mint büntetésnek bizonyos körökben nagyobb a visszatartó ereje, mint egy "börtönüdülésnek", harmadrészt pedig ne feledkezzünk el a munka nevelő hatásáról sem.

Az igazi visszatartó erő pedig a felderítési arány - ha ezen nem lehet változtatni, akkor a fene megette az egészet. Ugyan honnét lesz több erőforrás a piti tolvajlások jelentősen nagyobb számú felderítésére és bizonyítására? A rendőr gyakorlatilag ki se jön egy nyaralő feltöréshez, vagy ha kijön, abban sincs köszönet - eleve úgy végzik a nyombiztosítást, kikérdezést, hogy reménytelennek tartják a felderítést. Na, ezen kellene változtatni, ha a tolvajt nagy százalékban elkapják, akkor valóban jól jöhet egy rendes büntetés, de enélkül... Csak parasztvakítás megint.

baracskai | 2010. június 15. | 06:51:50

A "piti" bűnözőket is csak a félelem és a haszon reménye motiválja. Ha nincs mitől -pl. a börtöntől- félniük, akkor a "piti", "megélhetési" bűnözésük nekik is, gyerekeiknek is életformává rögzül.
Börtönökben pedig minden ellenkező híreszteléssel szemben van hely, Dr. Kökényesi Antal büntetésvégrehajtási altábornagy, a börtönök örszágos parancsnoka nem jelentette azt, hogy nem tudják végrehajtani a börtönbüntetéseket.
A börtönök amúgy egyáltalán nem szanatóriumok Magyarországon sem, köztudomású, hogy például Hagyó Miklós /MSZP volt főpolgármester-helyettese/ is panaszkodott a fogvatartási körülményeire - nem mintha ez bárkit is részvétre sarkallna.
A bűnözésre a börtön a jó "válasz", nem pedig az iskola-, óvoda-építés, mivel a bűnözők se nem óvodások, se nem iskolások... A börtön arra való, hogy egy időre megvédje a társadalom normális embereit a bűnözőktől.

NewWave | 2010. június 15. | 05:01:49

Ez nagyon jó, tényleg börtönben a helyük azoknak, akik notórius tolvajok...
Csakhogy : van ENNYI börtönünk???...
Annak egyáltalán nem örülök, hogy ezeket a bűnözőket a mi zsebünkből fogják 90 napig eltartani!!!
Ahogy a mostani börtön viszonyokat nézem, szanatóriumi kényelmet biztosítanak a fogva tartottaknak : napi 3x élelmezés, könyvtár, számítógép, TV, stb...
Mi lenne, ha dolgoztatnák a börtöntöltelékeket, vagyis termeljék meg az eltartásuk költségeit?!
Nem jobb lenne iskolákat, óvodákat, lakásokat építeni, mint egyre több börtönt???

HIRDETÉS
A központi szabálysértés...
A központi szabálysértési nyilvántartásból kiderül a tolvaj „előélete”
Népszabadság - Kocsis Zoltán

Kiépült a központi szabálysértési nyilvántartás teljes rendszere – jelentette be hétfőn Ignácz István, a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának elnöke.

A múlt év végéig az állam kizárólag az autósok szabálysértéseit tartotta nyilván. Aki lakott területen 50 helyett 70-nel hajtott, amellett, hogy megbírságolták és büntetőpontot kapott, bekerült egy országos nyilvántartásba. Ha két éven belül újra szabálytalankodott, már visszaesőnek számított. Ellenben a „megélhetési tolvaj”, aki csak 19 900 forintnyi értéket lopott (ha elfogták, ha bejelentették, ha a lakóhelye szerint illetékes jegyző foglalkozott az ügyével, és ha meg is bírságolta), másnap újra lophatott. A lakóhelye szerint illetékes jegyző memóriáján múlt a sorsa.

Országos, bárhonnan elérhető nyilvántartás hiányában, ha a jegyző emlékezett rá, vagy a saját nyilvántartásából előkotorta az iratokat és észlelte, hogy a megbírságolt lakos hetente lopott valamit, amit aztán orgazdáknak eladott, átadhatta az ügyet a rendőrségnek. A kis értékre elkövetett lopás ugyanis nem minősül szabálysértésnek akkor, ha azt például napi, heti rendszerességgel, üzletszerűen követik el, és akkor sem, ha a tolvaj lakásból vagy akár csak egy kerítéssel körbezárt udvarból lopott.

HIRDETÉS

A jegyzők azonban – kevés kivételtől eltekintve – nem vizsgálták a szabálysértő tolvajok bűnügyi előéletét, nem nyomoztak és nem is bírságoltak. Egyfelől azért nem, mert a lopásokat többnyire máshol követték el, nem a lakóhelyükön, így nekik nem kellett szembenézniük a meglopott lakosok haragjával. Másfelől pedig tudták, hogy a szabálysértésért náluk feljelentett tolvajok legtöbbje segélyből, feketemunkából és kisebb lopásokból él. Úgyse fizetik be a bírságot, ha megbüntetik őket, ha mégis, a büntetést újabb bűncselekményekkel teremtik elő.

Ennek a gyakorlatnak kívánt véget vetni a Bajnai-kormány azzal, hogy egyfelől viszszaadta rendőrségi hatáskörbe a szabálysértési értékhatár (20 ezer forint) alatti vagyon elleni jogsértések nyomozását, másfelől létrehozta a központi szabálysértési nyilvántartást. Ma már, ha a rendőr elfog vagy tetten ér egy tolvajt, a nyilvántartásból azonnal megismerheti a bűnügyi és a szabálysértési előéletét is. Így a notórius tolvajok ügye más megítélés alá kerülhet, mint az egyszer-kétszer megbotlottaké.

Az Orbán-kormány azonban még továbbmegy. Pintér Sándor belügyminiszter előre jelezte nyilvános felszólalásaiban, hogy a kormány elzárással büntetné a kisebb súlyú vagyon elleni bűncselekmények elkövetőit. A többségük segélyből él, semmi értelme pénzbüntetéssel sújtani őket, mert vagy nem fizetik be, vagy újabb bűncselekményt követnek el, hogy kifizethessék a büntetést. A kormány szándéka szerint a köznyelvben „piti tolvajoknak” vagy éppen „megélhetési bűnözőknek” nevezetteket legfeljebb 90 nap elzárással büntetheti a bíró, ha a parlament elfogadja a kormány javaslatát.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    23 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS