belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
24. csütörtök

Az Orbán-csapat fújja a passzátszelet

Ha valakinek eddig rossz érzései voltak amiatt, hogy hazánk nem kap elegendő nemzetközi ismertséget, elismerést, most hátradőlhet a bársonyszékben. Akkor is jó érzése lehet, ha amiatt keseregett, hogy kicsiny országunk nemzetközi erők galád praktikáinak játékszere. Bebizonyosodott, nem így van. Sőt, mondjuk ki: az elmúlt napokban Budapestről fújták a passzátszelet.

Miklós Gábor| Népszabadság| 2010. június 8. |88 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

athene | 2011. szeptember 13. | 10:59:43

16 hónap

athene | 2011. szeptember 13. | 10:59:16

Jó így 26 hónap után? Ezt akartátok..?

athene | 2010. június 9. | 10:33:14

Egyébként most kommetezek először, nem bértolnok vagyok....

athene | 2010. június 9. | 10:31:29

Kósábak adnák vmi. díjat. Mert ez tényleg mutatvány. Szijgyártó-Orbi tengelynek pedig különdíjat.

athene | 2010. június 9. | 10:29:37

Kedves Spartacus (18.03)!

Tényleg azt hiszed, hogy a feltett kérdéseidre épeszű választ kapsz? Tegnap ki elemzetm milyen az átlag fikuszos szavazó (tisztelet a kivételnek), milyen érvhalmaza van. (Megj. Semmilyen, vagy legalább is semmi komoly.)

Most sem számít, hogy az összes komoly nemzetközi szaklap, kontároknak, dilettánsoknak nevezi ezt az egész vadmaffia bagázst.


Én továbbra is várom a fikusztól , hogy teljesítse….
Várom a fikusztől:
1. Minden nő 40 éve munkaszolgálat után menjen nyugdíjba.
2. Folyamatos adócsökkentés.
3. Évi 100000 új munkahely.
4. Nem lesz ingatlan adó.
5. Nem lesz alkotmány módosítás. (Ugye a szorólapjaikon nem volt, sőt, ha jol emlékszem Orbi Januárban kifejezetten tagadta.)
6. Reformok… Végre a Fikusz szája íze szerint.

Különben…. Kossuth-tér, Lánchíd? Dilettáns hazudozók…

Ja, és közben csináljanak reformokat, a lakosság ne fizessen (meg)semmiért pl. most a bankadóért. Hiszen mindet lehet, csak akarni kell. Legalább is ezt hallottunk 8 éven keresztül. Most akkor jöhet a mutatvány…..

wallaby | 2010. június 9. | 08:41:09

Az Orbán-csapat fújja a passzátszelet

Hát igen. Lassan már egy hete. Ázsia még mindíg esik. 9\11 nem rengette meg úgy a világot mint Kósa. Ez már csak így van, amikor egy gazdasági szuperhatalom egyik legfontosabb világvárosának polgármestere megszólal, a világ hónapokig remeg.

chili | 2010. június 9. | 02:52:08

Folytatodik a nagy porhintes. Ket jellemzo dolog: palinkafozes adozas nelkul--vissza a szocializmusba, es az orokosodesi ado eltorlese--vissza a feudalizmusba. Az Orban banyak, hazak, szolok es foldek meg azt a par szazalek adot sem hozzak az orszagnak. Szomoru. A koztisztviseloket most szivbaj nelkul elzavarjak, ugysem biznak bennuk. Mi lesz az oktatassal? A lenyeg meg a reszletekben van elbujtatva, ill. nincs az orrunkra kotve.

wallaby | 2010. június 9. | 01:43:12

Nyílván Amerikában ez nem így van. Ott a tőzsde egy kicsit emelkedett. Viszont Európában egyértelműen Kósa fújja a passzátszelet, mivel az európai tőzsdék tovább estek!

Hát ez már csak így van, amikor egy gazdasági világhatalom vezetői között nézetkülönbség van.

NaNI | 2010. június 9. | 01:41:36

Orbán úr ún. akcióterve, szerintem nem más, mint újabb elképzelések sorozata, amiben volt kérés (a bankok felé, hogy vállaljanak többet), volt pálinkafőzés, és azoknak az adómentessége, akik "adózott jövedelemből" másokat foglalkoztatnak -gondolom takarítónőt, kertész, medence pucolót- és örökösödési / vagyon-átmentést elősegítő gazdag "családbarát" érdek stb.
Az általam ismert ( pl. beruházási) valódi akciótervek jellemzője: konkrét feladatok vannak benne, határidővel, felelőssel, erőforrásokkal( pü. , humán és eszköz). Orbán úr 29 pontja inkább emlékeztet a kisdobosok 6 pontjára, mintsem valódi akciótervre. Amit számtalanszor harsányan kértek számon -egyébként helyesen- az előző kormányoktól a HATÁSTANULMÁNYOKAT - sem ártana, ha ők is feltennék az internetre: mind a 29 pontra vonatkozóan.

bakony gyuri | 2010. június 8. | 21:34:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spartacus | 2010. június 8. | 19:12:57

FIGYELEM! FONTOS!

Megjelent egy uj drog a magyar piacokon, naracsszinu a bogyo, es formajaban is egy narancsra hajaz. A szakertok szeerint nagyon karos, azon szemelyek, akik hasznaljak, rovid ido alatt elvesztik a realitaserzekuket, rohamos szellemi es moralis leepules figyelheto meg naluk. Raadasul azt rebesgetik, hogy a szert a rendorsegen keresztul, egy Pinter nevu fomaffiozo utasitasara terjesztik (tudjatok, o az, aki a 1998-as robbantgatasokat megrendelte Dietmar Clodonal), ugyanis azt talaltak ki, hogy a szervezett bunozes, a drogkartellek kiszoritasanak az a legbiztosabb modja, ha Pinter es Valenta maffiozok atveszik toluk a piacokat.

spartacus | 2010. június 8. | 18:47:27

http://hvg.hu/gazdasag/20100607_magyar_gazdasag_les_echos
http://hvg.hu/itthon/20100607_kosa_nem_akart_kart_okozni
http://hvg.hu/itthon/20100608_fidesz_kommunikacio

castadiva | 2010. június 8. | 18:23:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spartacus | 2010. június 8. | 18:04:24

FOLYT.:
• Egyetertettek-e azzal, hogy a jelenlegi adozasi valtozasok tovabb nehezitik az alacsony jovedelmu csaladok helyzetet, es jelentosen csokkentik a magasabb keresetu, tehetosebb retegek terheit?

spartacus | 2010. június 8. | 18:03:50

Igazsag szerint Kocsobur elvtarsnak allitottam ossze ezen listat, de megszaladt elole, igy varom a valaszt barkitol jobbrol:

Kedves joobboldali/szelsojobboldali kommentelo tarsaim! Az alabbi kerdesekre varnam a valaszotokat:

• Egyetertettek-e azzal, hogy a Kosa nyilatkozat tobb milliard forintjaba kerult es fog kerulni a magyar adofizetoknek? Ha nem, akkor miert nem, amikor ebben minden gazdasagi elemzo egyetert?
• Egyetertettek-e abban, hogy a valutahitelesek helyzeten a kormany hatalmasat rontott, barmifele realis indok nelkul?
• Egyetertettek-e azzal, hogy a fideSS fanokon kivul senki komoly ember (foleg nem a kulfoldi gazdasagi szakember) nem hiszi el a csontvazas dumat, leven, aki minimalisan is jartas a temaban, azt tisztaban van vele, hogy az osszes adatot a Bajnai kormany feltoltotte az internetre, masreszt Varganak, mint a koltsegvetesi bizottsag elnokenek, minden gazdasagi temaju dontesbe belatasa volt az elmult negy evben is.
• Vedhetonek tarttjatok-e Varga azon kijelenteset, hogy vannak csontvazak, de o ezt nem mutatja meg. Mennyire vedheto ezen allaspont, kulonosen a korabban a nyilvanossag fontossagat hangoztato FideSS propaganda tukreben?
• Mi a velemenyetek Kormanyotok es Partotok eddigi tevekenysegerol. Hogyan ertekelnetek egy egytol otig terjedo skalan? (1- megbukott, 5 kivalo).
• Egyetertettek-e azzal, hogy a jelenlegi adozasi valtozasok tovabb nehezitik az alacsony jovedelmu csaladok helyzetet, es jelentosen csokkentik a magasabb keresetu, tehet

spartacus | 2010. június 8. | 18:00:19

nemválaszolok | 2010. június 8. | 08:18:34
kocsobur rendületlenül fújja okosságait, és másolja be nap, mint nap ugyanazokat a szövegeket, ami szerinte a tuti. Biztos valami fontos "elvtárs" valahol.”

Volt egyszer mar a FideSS kormanyon, es akkoriban a Szazadvegen kivul meg egyeb cegeket isgrundoltak allami penzbol, amit aztan a FideSS-es haverok ingyen-ócsóért megkaptak a 2002-es narancsos bukta kornyeken. Nos, igy jott letre a FideSS kozeli XXXpont kozvelemeny- es piackutato, melynek vezeto elemzoje kocsobur elvtars. Hiaba, elni tudni kell. En is mindig ilyen munkarol almodtam: foallasban kommentelni, jopenzert.

spartacus | 2010. június 8. | 17:57:16

http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?h=1&k=3&i=134293

”A magas jövedelműek nagyon jól járnak 2011-től, a gyermektelen minimálbéresek pedig adózni fognak az adójóváírás két év alatti megszüntetése miatt.
Az egykulcsos adó bevezetésével, az adókedvezmények eltörlésével (a családi kedvezmény kivételével) valamint az adójóváírás kivezetésével alapvetően megváltozik a társadalomban az adóterhek eloszlása. A minimálbér környékén kereső adózók széles rétege arányaiban jóval több adót fog fizetni, mint amennyit a jelenlegi szabályok szerint kell leróniuk. Az idei szabályok szerint ugyanis a minimálbér után mindössze egyetlen százalék szja-t kell fizetni.”

Gyula_bá | 2010. június 8. | 15:29:44

Szerintem itt a legtöbben hivatalból kommenteznek.Na, ebből elég is ennyi.

athene | 2010. június 8. | 15:22:06

még...
Orbi pontosan tudta, hogy milyen a gazdaság állapota (adósság, stb.) Amit Bajnaiék helyrehoztak, az 10 perc alatt lerombolták. Most ne fagyassza be a közféra béreit, ezt nem ígérték, most ne rúgjanak ki senkit, ezt nem ígérték, inkább a 13havit adják vissza, ezt ígérték vissza. Öszöd a köbön! Akkor (anno) pedig nyomta, hogy "a dilettáns hazudozónak el kelllll menni 72 órán belül." Hát akkor fogadja most meg, ha már egyszer szóbahozta. Ne hivatkozzon az államadósságra, a Megykót még piszkálta is, hogy miért nem ad több pént, paripát, a jónépnek. Pontosan tudta, de tudta, hogy mindig a kormány a hibás. Erre mondják: " Nekik semmisem drága". Hát most is a kormány (új kormány a hibás)....

Jó… Én nem bánom, hogy most lesz egy megszorítás. Legyen, ha ez az ország érdeke. De egy jobbos szavazó, aki mindig azt halotta a főnökétől, ha én leszek jobb lesz, csak szavazzatok rám. Akkor legyen következetes, és várja most is tőlük ezt. Ha kell zárjon hidakat… Mert, ha ezt nem teszi, akkor csak a régi keserűségei, sérelmeivel szavaz(ott). Akkor ne vitatkozzunk itt, hogy ki okozott több kárt az országnak, mert akkor nem erről van szó. Arról van szó, hogy komcsizunk… Ezt 100-szor leírtam már.

Megj:. A 2*100napos programot a fikusz is megszavazta. Ő ne mutogasson akkor, hogy ki a felelős ezért. Sőt még keveselte. Igaz 98-02-ig minimális mennyiségű ígéretet tartott be, jólétit pedig alig.

Megj.: 2006 Márciusában a Népszadságban megjelent egy Orbi riport, ahol kifejtette, hogy

athene | 2010. június 8. | 14:27:22

Megint be néztem...
PANZER VI

Hát nem olvatad, amit írtam...
1. "a közszféra soványítás (fokozatosan" Ilyet Orbi nem csinálta...
Ez hogy lenne, 100000 új munkahely lesz minden évben.
2. "a VISSZAFIZETÉSi kötelezettség" Nem kell visszafizetni, a Fikusz sem
számolta be ezt...
3. "Kossuth tér " Ki ellen Orbi kiküldi magaellen a zombiait?

Korábban már felsoroltam lehet itt erőfeszítés nélkül mindet elérni, csak akarni kell. Bajnai meg a Gyurcsány csaló... Orbi ígérhet fűt-fát, majd úgy is visszamutogatunk... (Az "agyatlan" szavazóinak pedig erre lesz erekciója. Ezért elnézést, de ez van. Bocsi.)

Kedves az Orbi korábbi igérgetéseit kövteljed.

Már írtam:
Várom a fidesztől:
1. Minden nő 40 éve munkaszolgálat után menjen nyugdíjba.
2. Folyamatos adócsökkentés.
3. Évi 100000 új munkahely.
4. Nem lesz ingatlan adó.
5. Nem lesz alkotmány módosítás. (Úgye a szorólapjaikon nem volt, sőt, ha jol emlékszem Orbi Januárban kifejezetten tagadta.)
6. Reformok… Végre a Fidsze szája íze szerint.


Tudta jól, és mindeki, hogy mekkora az adósság. Te is tudtad , ő is tudta. Nem azt mondta, hogy keményen megkell húzni a nadrágot.
Nem kellett 300Ft-os vizitdíj, vasutak -3 utassal- megszüntetése..stb....

Most megkapjátok másképp. ...és emég el is várja, hogy megköszönjed... Persze meg kapod a muníciót, amit harsogsz komcsi, komcsik, hagyó, komcsik...

PANZER VI | 2010. június 8. | 13:38:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

athene | 2010. június 8. | 13:36:06

Mondom érveket, ne sérelmekt hozzunk elő, mert akkor egy gyűlölet masszává alakul az egész...

athene | 2010. június 8. | 13:34:39


Mindenesetre, inkább demokratikus mint a Fidesz. Emlékezz mi lett azokkal , akik anno OrbiKövér tengely ellen fordultak „Fodor, Ungár, Molnár stb 1993.” Később az Ádert a 2006-os „puccsért” Brüsszelbe száműzték. Kicsit gáz, ha egy ember 20 évig leválthatatlan a pártjában, mindez demokratikus országban….

athene | 2010. június 8. | 13:34:17

PANZER VI
Szegény Panzer....

athene | 2010. június 8. | 13:27:17

Kedves Pnazer VI

"athene : rádióműsor nemrég. Téma : kitelepítettek emlékei (sokan vannak ott eltemetve). Az szólt , akinek a családjától el-államosították a budai villát : 290 ezer kárpótlási jegyet kapott 90 után. A beköltöző fökomm. fia 80 millióért adta el. Szerinted ez milyen dolog ??? "


Tudom, hogy igazságtalan és hülye dolog.... de legalább életben hagyták az illetőt…, de tudod a nagypolgári-elit kétháború közötti dilettáns politizálása hozta a Don-kanyart, és a magyar holokhausztot 600000 halott! Na ez milyen dolog. A földet túró parasztnak mindegy, hogy Nagy-Mo. vagy Csonka-Mo. Kivéve akkor, ha megmondják előre, hogy Urivnál ott döglik a fia. Mert ugye „Budai-villások” nem igazán voltak az első vonalba (Nemeskürty/Reqviem egy hadseregért).

„Egy fikció: Lehet, hogy valaki hazajött belépett a pártba, és asszonygya, kv.anyátok meghalt 2 testvérem a háborúban, most ti fogtok sz.p.i…”


Táncsicsnál olvastam valahol, hogy a födesúr Hajduja megverte, ha fordulónál megállt -a szántással- pihenni. Tudod... most valaki ezt vágja a másik fejéhez? Röhej. Ezt több milló magyar el tudná mondani, hogy anno a családjában történt ilyen vagy olyan hasonló eset…. Akkor emiatt utálni kellene a jobboldali kormányokat…?

Na ne hogy már most is komcsizzunk. Érveljünk ésszerűen.
Értelmesen kell kommunikálni a dolgokat, és ha hibát követ el Kósa, Szíjgyártó akkor ne Gyurcsányozzunk.
Ez 100% adómentesen az ő károkozásuk. Az egész világ –szó szerint- őket hibáztatja, O

PANZER VI | 2010. június 8. | 13:24:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

athene | 2010. június 8. | 13:22:13

Kedves Panzer VI!
PANZER VI

Tény hogy van eladósodottság:
De ne felejtsük el, hogy sok minden épült és sok minden ment ment a jóléti kiadásokra.
És ne felejts megemlíteni, hogy a fikusz ezt végig keveselte, és amikor már nem volt mit tenni, jött a vizitdíj, napidíj, ingatlanadó stb. A fikusz még szajkozta, hogy enélkül is lehet, jó-jó tudom persze azt is szajkozta, hogy nem ismeri a költségvetési számokat. Mond ki a fikusz 1 nap alatt tönkre teheti a devizahiteleseket, mert úgy is a komcsik, zsidók bla bla bla…

PANZER VI | 2010. június 8. | 13:11:41

Moderálási alapelvek- komment törölve -

athene | 2010. június 8. | 12:53:16

Kedves Panzer VI!

Látod megint nem érvelünk, csak komcsizunk. Ezt írtam le már korábban, sérelempolitizálás folyik. Ez van.

Egy jobboldalit kurvára nem zavarja a Kubatov - beszéd, mert az megengedett. Mi lett volna, ha MSZP-s bukik így le. Irány az utca szétverjük a székházát?

És akkor már mindet megtehet? Hidakat zárhat le? Fasisztoiköröket alapíthat? Nem demokratikusan működtetheti a pártját? Vonákkal szóba állhat itt (ezt megteheti, de már Brüsszelben már nem) ? Kicsit gondolkozzatok már…? Még egyszer: ezek nem érvek, hanem sérelmek…!

Szovjetlapu párt, pedig pont a Fidesz. Mindenki az lesz, akit a pártfőtitkár és egy-két bizalmasa kijelöl.

A "ruszkik haza" pedig falrahányt borsó volt : Ezt nem kiszesként mondta már…, hanem 89 nyarán, amikorra a Gorbiék, Reagenék már mindet lejátszottak + a Grósz kormányán alatt, már elindultak a csapatok kifelé.
Neme volt bátorság, miért nem akkor pofázott ,amikor a minisztériumba volt gyakornok. Különben egy temetés szerintem (legalábbis engem úgy neveltek), hogy egy meghitt, visszafogott esemény. Az ordítozással nem tiszteljük meg a halotatt az biztos, ha Mécs nem mondott ilyet, akkor ő neki végképp nem lett volna szabad.

athene | 2010. június 8. | 12:45:52

a

bagoly2 | 2010. június 8. | 12:35:09

PANZER VI | 2010. június 8. | 12:19:25

Kedves PANZER!
Az a helyzet, hogy Orbán akkor is azt hitte, illetve azt akarta sokakkal elhitetni, hogy ő fújja a passzát szelet. Orbán beszédén akkor is sokan mosolyogtak a szervezők, jelenlévők között is. Nekem akkor az a kép jött be, hogy a kisgyerek a dugós puskájával ugrál egy kitömött oroszlánon, mondván, ezt ő ejtette el.:)

Még egyszer, a Fidesz kormányzásra, rendcsinálásra kapott többek között tőlem is 2/3-ot nem forradalomra, passzátszél fújásra.

PANZER VI | 2010. június 8. | 12:31:53

Moderálási alapelvek- komment törölve -

athene | 2010. június 8. | 12:31:28


blaci42
Te olyan hülye vagy... még egyszer nekifutsz ennek. (Ne haragudj nem tudok mást mondani) Már egy páran ledaráltak nem olvasod vissza? Olvasd vissza: Imremete beszúrást. ...és megint matekozzál egy kicst fejbe...

athene | 2010. június 8. | 12:27:05

"Hagyó tipusú lenyúlók, zavarosban halászók baloldal imitációja."
Jobboldal sincs, csak populizmus.

Kedves Panzer!

Ne hidd, azt, hogy egy baloldalit nem zavarja a Hagyó .
De ilyen alapon a mindenkit, piszkálgassanak a Vitéziéket a BKV hírdetéses ügyek miatt, a Pintér cége Márciusi – szintén BKV- ügyletei miatt(10 mld Ft), és most szíjgyártó károkozásást… Mindenkit. Nem mutogassunk, mindig vissza, mert ezt már 2002-ben megtehették volna. Bocsi -135mld Ft van a kasszában (László Csaba), nincs 100 napos program. Képzelem , akkor már meg lett volna TV ostroma is…. Hála EU, NATO, EBESZ, IMF most már figyel minket. Megmentek minket önmagunktól.

PANZER VI | 2010. június 8. | 12:19:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

blaci42 | 2010. június 8. | 12:16:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

athene | 2010. június 8. | 12:15:08

Mindenkinek....
Érveket, ne komcsizást...

Komcsizás., zsidózás
Sok embernél ez egy belső sérelem…
1. Nem tudott még így sem (MSZMP tagként) érvényesülni a rendszerben. Szerintem most sem tud, ők a „lehettem volna emberek” vagy „más a hibás” emberek.
2. Vagy kénytelen volt az érvényesüléhez emeszempésként, bár sok ember tud ezzel élni. Nem nagy gáz szerintem sem.
3. A családja nagypolgári Horty - korszakbeli jómódúak voltak. Nem tudja megemészteni,, hogy a cselédjeik az ő szintjükre juthattak. Előtte gondolom,
jó volt a „tekintetesuramozás”…
4. Téeszesítés. A Rákosiék kitóták a tehenet a karámból, be a tszcsbe.
5. Zászló, kokárda, turul jelkép vonzalom, stb. (Ezek viszont avitt dolgok a nyugati-világban vagy helyén kezeli a társadalom.)
6. Politikai meghurcoltak. Ez érthető, de viszonylag kevesen voltak. Bár a bosszú és az elégtétel „darálása” nagyon káros a személyre. (Witner)
7. Egyéb kategória (Pl. Egy családhoz tartozás: Pógárikörök)

athene | 2010. június 8. | 12:13:48

PANZER VI

DE megnézném az arcod 8 év múlva...
"8 évig azoknak a bűzös szelét kellet eltűrni"
Ilyen förtelmes mondat hogyan jön ki belőled.

Jelzem : Orbánt (KIszest), Kövér (MSZMP-s), Strumf (3/2) is el kelett volna zavarni. Ja ezt maga a ducelight nem mondta... Ő jó komcsi tehát?
Majd ő megmodja, ki a jó, ki a rossz, ki gondolkodhat, ki nem, ki lophat ki nem. Ha pedig mást csinálunk, amit 12 éve fúlunk (nem 8), akkor azt mi megtehtjük... Mert a büdös komcsik, zsidók stb. Kb. ennyi, ennyi kell a magybőgatyásnak.

Imremete | 2010. június 8. | 12:11:48

Kedves blaci42!
2002 juniusaban mikor a Fidesz kormany atadta a hatalmat a hiany 97% volt, nezd meg a KSH honlapjan. Ja es akkor nem volt gazdasagi vilagvalsag!!!

PANZER VI | 2010. június 8. | 12:11:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Egri Károly | 2010. június 8. | 12:09:25

Emberek!
Hát nem veszitek észre, hogy a jövő elkezdődött?!

athene | 2010. június 8. | 12:08:40

nyugdíjas...

Azt nem követlem, mert az 2006-ra igérte.
Leszek ennyire rendes vele.

athene | 2010. június 8. | 12:07:26

Panzer VI
Panzer VI

Nem akarlak bántani, de a 90-es évek tök „nyugisan”telt, mert aránylag normálisan politizáltak. Persze akkor is voltak hülyék. Az L.I. engem nem zavar, mert akkor kellene, hogy zavarjon az O.V. ex-kiszetitkár-sorosos nemzetvezér és a csomó 3/2-es államtitkár.
A Fidsze emeszempései, kiszesei jó komcsik az mért ben zavar, mert az Orbán komcsizik…?

Tényleg a komcsizás a főüberotok? Miért nem zavart ez 90-ben. Anno azt mondtam, hogy aki KISZ-es múltja voltja, MSZMP-s múltja, vagy egyéb érintetje pl. belügyis 3/2, 3/3-as vol az nem szavazzon és ne legyen szavazható legalább 1 ciklus erejéig.
Csakhogy egy dolog a bosszú, káröröm
(vagy itt ostobaság) és egy józanság. Ez nem járható út!

Akkor már nem demokráciáról beszélnénk, hanem vmi. másról. „ Soha ne válj azzá, ami ellen harcolsz.”

A komcsizást felejtsétek el. Lehet hogy a Kósa nem volt komcsi, de erre csak ilyen sekélyes válaszok tudnak jönnek az opponensektől.

PANZER VI | 2010. június 8. | 12:04:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nyugdíjas | 2010. június 8. | 11:49:13

És a 14. havi nyugdíjjal mi lesz?

athene | 2010. június 8. | 11:46:48

még......


Várom a fidesztől:
1. Minden nő 40 éve munkaszolgálat után menjen nyugdíjba.
2. Folyamatos adócsökkentés.
3. Évi 100000 új munkahely.
4. Nem lesz ingatlan adó.
5. Nem lesz alkotmány módosítás. (Úgye a szorólapjaikon nem volt, sőt, ha jol emlékszem Orbi Januárban kifejezetten tagadta.)
6. Reformok… Végre a Fidsze szája íze szerint.

A Medgyessy – kormányra 2 év után rászóltak, hogy még itt és itt nem teljesítette az igéreteit. Ezt én is megfogom itt tenni, igaz nem lesz olyan vizhangja..

PANZER VI | 2010. június 8. | 11:45:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

athene | 2010. június 8. | 11:39:56

még.......


Az angol parlamentális viszonyokat, hülyeség lenne összehasonlítani a magyarral. Ott is vannak hülyeségek (vagy amerikában a Watergate-botrány), de a demokráciát senki sem
vonja kétségbe nálunk igen „ a haza nem lehet ellenzékbe”. Nálunk egy vesztes választás után nyugodtan lehet Kossuth-terezni, Hidazni, stb., a helyett, hogy lemondani és egy időre visszavonulna. Az ország ezért van ott ahol…. Finoman szólva is, egy nyomás volt mindig is a politikai kormányoldalon. Évekig azt darálták, hogy ha ők lesznek hatalmon, akkor tejből-mézből folyó kánaán lesz.
Mindek vizitdíj, a baloldal úgy is csak „ráront a nemzetére”. Igaz, hogy nincs kormányprogram, de mondom a „light”-et kínálta a Fikusz évek óta.

athene | 2010. június 8. | 11:36:29

ajánlat:
A Fidesz és a csőd: Obama üzent az Orbán-kormánynak
http://nol.hu/belfold/a_fidesz_es_a_csod__obama_uzent_az_orban-kormanynak

Avagy miért van az , hogy a fidesz vezére és a többi fiúk, csak az EU, USA , és az Orosz kormányzati körök bosszantására jók?

athene | 2010. június 8. | 11:29:45

Tisztelt: panzsi és a többiek


Sajnos a fideszes-fanok azt hiszik, hogy most a Kósa miatt azért kelnek ki az ellenzékieket, mert fideszes.
Röviden: nem, azért mert hülye.
1. Ilyen ökörséget akkor sem mond az ember, ha igaz. (Igaz ezt megszoktuk.)
2. Ez igazán nagy, károkozás volt. (…..és nincs mentség, hogy dilettáns vagyok, nem pedig aljas.)
3. A Kósa magyarázkodás pedig a csúcs. Kimondta az igazságot… MI?!?!
a) Akkor e-szerint még is olyan súlyos a gazdaság állapota mint a görög vagy
b) „Hazudtunk mi is éjjel-nappal”.
4. A morális tönkretevés, pedig nem Gyurcsány öszödével kezdődött (bár nem használt neki…),
hanem a ballib. oldal ellen mindet lehet politikával. Hídlezárás, náci-pógárijobbikos körök alapítás, idegenszívűzés, „a haza nem lehet ellenzékbe”, nem lemondás a hatalomról….stb.

bagoly2 | 2010. június 8. | 11:26:59

propatria | 2010. június 8. | 10:43:45

" ... nagyon is túlzó és hízelgő megállapítás."

Nem túlzó, nem hízelgő, hanem sunyi!
Gyurcsány nem az őszödi beszéddel írta le magát, hanem azzal, amit utána tett, illetve nem tett .
Kósa sem akkor követte el a nagyobb marhaságot, mikor " hazabeszélt", hanem akkor, bizonyította totál hülyeségét, hanem amikor és ahogy ez magyarázni próbálta Ha valaki nem ismeri a világ működését maradjon a Nagyerdőben rőzsét gyűjteni.

Számomra az a szomorú, hogy a Fidesz tényleg elhiszi, hogy forradalmat csinál, pedig ezen a választók 80%-a elnézően mosolyog. A választók 80%-a velem együtt tudja, hogy az MSZP ellen szavaztunk, nem mellette, a forradalmi dumákból, meg kurvára elegünk van.
A választók 80%-a nem veszi, nem vette komolyan a Fidesz relatíve visszafogott választási ígéreteit sem, csak egyet akar: lagalább fele lopást, csalást, korrupciót és egy kis friss levegőt.

athene | 2010. június 8. | 11:25:52

blaci42

Kedves Balac42!
Szóval a lényeg: Az álam-háztartási hiány mindig 80% körüli Mo., mióta – világ a világ. Azt hittem ez evidens…

FIROBÉ | 2010. június 8. | 11:14:09

Nem jó a cím. Szerintem: Bolond lukból bolond szél fúj!

Mars | 2010. június 8. | 11:13:02

"Magyarország azonban hat éve uniós állam, miközben az eddigi ellenzéki politikusok nem sajátították el az ottani kultúrát, nyelvezetet."

Hát ez elég nagy szégyen rájuk nézve, de nem helyénvaló az ok-okozati összefüggés. EU-s ország vagyunk: egy ellenzéki parlamenti, vagy akár önkormányzati politikusnak is ugyanúgy el kell sajátítani az európai modort, mint egy kormánypártinak. Emellett ott ülnek a párt megválasztott eu-s képviselői Brüsszelben, ráadásul 2 választás eredményeként is a legnagyobb képviselettel a hazai pártok közül.

propatria | 2010. június 8. | 10:43:45

panzsi

Sok emberrel ellentétben, én elismerem Gyurcsány Ferenc érdemeit. De azt hiszem, a Fidesz hívei Gyurcsányt jelentősebb figurának tartják, mint amilyen.
Az, hogy ő morálisan is tönkretette az országot, nagyon is túlzó és hízelgő megállapítás. Engem pl. senki nem tud morálisan tönkretenni, csak én magamat. És ez az ország minden polgárával így van.

kuvik | 2010. június 8. | 10:38:01

blaci42 | 2010. június 8. | 09:22:04

Szerintem a KSH honlapjánfent vannak az elmúlt tíz év ilyen irányú adatai. Meglátja, nincsenek nagy eltérések, viszont vannak törvényszerűségek.

Szaladó | 2010. június 8. | 10:35:27

kenguru80 | 2010. június 8. | 07:41:41
"Úgy tűnik, hogy a Miklós Gábor féle kisebbségiek nem tudnak beletörödni az oltári nagy buktába, amit kedvenc pártjuk elszenvedett a választásokon."
Lefordítom magyarra: Aki elvesztette a választást, fogja be a pofáját!

panzsi | 2010. június 8. | 10:27:39

Még szerencse,hogy volt egy "nagy zseni,a GY F" ?!
Igaz, hogy Ö morálisan is tönkretette az országot.

libertyMUC | 2010. június 8. | 10:09:20

orbán mint passzátszél? :)... hehe... inkább csak ostoba és tapasztalatlan európai politikus. (és EZ akar jövöre az eu soros elnöke lenni? ciki...) a fidesz belpolitikailag motivált csödrémhirei hatalmas kárt okoztak itthon és európában is. a német közszolgálati tv-k pl hitetlenkedve bámultak ekkora magyar butaság láttán. fö müsoridöben. min. 2-3 mio nézö elött. hozzátéve azt is, hogy az agyalágyult komcsizáson kívül egy célja lehetett a fidesznek a csödrémhírrel: az elkövetkezö megszorító intézkedéseket megokolni.
da hát "isten a tröténelem ura", a fidesz csinálhat amit akar, istenke meg odatartja mindenért kis fenekét. lehet verni, meg nyalni is.

math | 2010. június 8. | 09:40:31

Moderálási alapelvek- komment törölve -

FIROBÉ | 2010. június 8. | 09:32:19

blaci42 | 2010. június 8. | 09:22:04
Ilyen tudatlanok a jó alatt valók. Lehet baromságot írni, és al is lehet hinni. Kósa is ilyen okos.

blaci42 | 2010. június 8. | 09:22:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Azabaj | 2010. június 8. | 09:05:22

OTP +4% teccik

PANZER VI | 2010. június 8. | 08:57:53

Moderálási alapelvek- komment törölve -

teniszke | 2010. június 8. | 08:53:03

Kár, hogy a cikk egyébként helyes alapgondolatát hitelteleníti a sok marhaság, amit felépített rá a szerző - de hát a Népszabi újabban ilyeneket szeret közölni...
Igaz, hogy igenis nagyon meg kell gondolni egy olyan kis és függő országnak, mint mi, hogy hogyan, milyen formában vezetjük elő a problémás dolgokat függetlenül attól, mekkora az igazságtartalom bennük. Bizony, része vagyunk a globális tőke-, áru, munkaerő stb. piacnak, jól látja szerzőnk. Csak éppen igen kis része : ebből adódóan a helyzet fordítottja az általa írottaknak, igazán a belső gazdasági tényezők szempontjából fontosak a kimondott szavak, az egy épületes marhaság, hogy megrendült volna a mi szavaink miatt pl. a tokiói tőzsde. Csak el kellett volna olvasni ékes angolsággal a vonatkozó üzleti adatokat, nem túllihegni és nyalni kilógó nyelvvel...így lesz a (remélhetően) jószándékú, helyesen induló kritika hiteltelen és nevetséges...

Azabaj | 2010. június 8. | 08:52:06

Ami be fog dőlni az az angol font !Ingyen tanács,kereskedd le!

jobb.parti | 2010. június 8. | 08:48:49

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Binders | 2010. június 8. | 08:43:55

A Fidesz és az angol konzervatívok között több hasonlóság van. Ellenfeleik pártvezérei közvetlen munkatársaiknak szánt negatív tartalmú kijelentéseit elektronikusan lehallgatták és befeketítés gyanánt nyilvánosságra hozták.

Angliában valószínűleg ez erősen hozzájárult a munkáspárt vereségéhez, de a Fidesz sem nagyon kapott volna 2/3-ot, az öszödi beszéd nélkül.
Miért nem teszik az ígérgetések felelősségét magukévá arra itt van egy anekdota:

A távozó miniszterelnök az új miniszterelnöknek:
Itt van három megszámozott boríték, ha baj van, bontsd fel őket sorrend szerint.
Hát jönnek a bajok, morog a média, úgyhogy az új miniszterelnök felnyitja az 1. számú borítékot.
Ez áll benne: kenj mindent az elődödre. Megteszi. Egy időre megnyugszik a közvélemény, de továbbra is jönnek a gondok, már elég éles a média hangja, úgyhogy a miniszterelnök felbontja a 2. számú borítékot.
Ez áll benne: Átszervezés ! Nosza, minisztériumokat szüntetnek meg, összevonnak, átkeresztelnek, bizottságokat oszlatnak fel, újakat hoznak létre stb. stb. Csendesül némileg a kritika, de hiába, a helyzet nem javul. A közvélemény haragossá válik, az ellenzék tüntetéseket tervez, a helyzet már csaknem tűrhetetlen.

Felbontja tehát a miniszterelnök a 3. számú borítékot, amiben ez áll: Készíts el három borítékot!

Fel,vidék! | 2010. június 8. | 08:39:12

* Jó, hogy a külső szemek most is figyelnek. Például nekik köszönhetjük -többek között- hogy kiderültek a "trükkök százai", amiről NEKÜNK nyilvánvalóan nem kell tudnunk. Remélem a mostani kormányt is árgus szemekkel figyelik, hogy ne kövessék el ugyanazokat a rémtetteket mint az előző kormányok.

* Azért a világ gazdaságáról nem állít ki valami jó képet, hogy egy 10 milliós állam kormányzati tisztésget sem viselő politikusának egy vidéki városban történt beszéde ekkora felfordulást okoz! Nem lepődnék meg, ha kiderülne, hogy "mszp-s vagy mszp-közeli háttérmunka" volt benne. Jól ismerjük már ezt is. pl Teller Ede meghamisított levele.

* Ne felejtsük el, hogy kik miatt van ilyen állapotban az Ország. Az emlékezetet nem kell reset-elni egy választás után!

*Ettől függetlenül nem lehet kettősmércét alkalmazni. Nem lehet szemethunyi senkinek sem a disznóságai felett, legyen az bal vagy jobboldali, vagy egyéb.

nomen est omen | 2010. június 8. | 08:33:58

Csak az ötlettelen, vagy tudvalevőlegesen megvalósíthatatlan igéretekkel magát túlnyertek buta kommunikációs ötleteinek vagyunk a szenvedői. Ugye a vicc szerint is az első lépés, hogy fogj mindent az elődödre, de aztán hamar eljön a harmadik lépés, amikor írhatod az utódodnak a jótanácsokat, miszerint1.: fogj mindent az elődödre.

Azabaj | 2010. június 8. | 08:32:21

Ha jól emlékszem az volt a baj,hogy nem volt a Fidesznek választási programmja,most meg tartsa be.Hogy is van ez? Ha Mo. tüsszent Usa is kifekszik,ez a tanulság!Egyébként a tőzsdén ritka jól lehetett keresni,mire ez a vinnyogás!Több pénzt lehet kipumpálni az országból,ha itt sertepertél a pannon puma, na ennek vége!Senki ne várja a londoni elemzőktől,hogy a magyar forintot szolgálja,pont fordítva érdekelt.

hunnia1234 | 2010. június 8. | 08:19:42

Én megvárom a mai nap végét.
Ha egy kulcsos lesz az adó, akkor egy kicsit csalatkozom az új kormányban. Ha nem lesz családi adózás akkor nagyon.
U.I. A családi adózás nem érint engem. Felnőtt gyerekeim vannak és kint élnek. De nagyon jónak tartom, és a Fidesz állandóan mögötte volt.

nemválaszolok | 2010. június 8. | 08:18:34

kocsobur rendületlenül fújja okosságait, és másolja be nap, mint nap ugyanazokat a szövegeket, ami szerinte a tuti. Biztos valami fontos "elvtárs" valahol.

nemválaszolok | 2010. június 8. | 08:16:43

kenguru80: csak az a kérdés, hogy ki, vagy mi számít itt kisebbségnek? A 2,7 millió fideszes szavazó? Az meglehet.

Normális | 2010. június 8. | 08:07:10

A kenguru8o féle kissebbségiek mennyivel külömbek seb(g)nyalásban? Várjuk ki a végét nagyokos,nem biztató hogy egyesek naponta változtatják a dumájukat és ugyanugy soderolnak mint az elödeik,az igazság felkent bajnokai!

Laura | 2010. június 8. | 08:04:45

tudja valaki, hogy hol is van magyarorszasg, mert akkor amikor beszaltam volna a repülöbe edmontonba, az kanada , es alberta tartomany a hölgy a nagykönyvet vette elö, es kereste a magyar utlevelem alapjan, vajon honnan a feneböl jöttem. egyedül a okos nemet ferjem, es a kislanyunk volt ideges, mi lesz a mamaval.ez magyarorszag. fiuk hajra magyarorszag, hajra fidesz. sokat kell meg dolgozni, hogy magyar utlavellel nyugodtan tudjak a csaladommal utazni.

hunnia1234 | 2010. június 8. | 07:57:54

http://www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=448108&place=kepnelkulivezeto2
"

* Nyomtatható verzió
* Cikk küldése

* Főoldal
* Cikkek
* Magyar Gazdaság

2010. 06. 07. 11:55:00Papp Zsolt
Még egy rossz hír: nagyobb lett a májusi hiány

Az államháztartás – helyi önkormányzatok nélküli – egyenlege május végén 736,2 milliárd forintos hiány lett, ami 17 milliárd forinttal magasabb az Oszkó Péter vezette stáb várakozásainál."
Már itt volt egy félreszámlálás Oszkoék által. Várjuk meg a végét. Persze a következőt lehet majd Orbánék nyakába varni, de a mostanit nem.

nucleus | 2010. június 8. | 07:56:01

kocsobur | 2010. június 8. | 05:56:59
Cameron: "Sokkal rosszabb a gazdaság helyzete, mint gondoltuk"
2010. 6. 6. 17:35|
--------------
Az hogy van, hogy te látod a dolgot egyféleképpen, a teljes gazdasági világ meg teljesen az ellenkezőjét írja-mondja? Szerinted te látod jól és mindenki más (nem csak a komcsik) hülye? Át kéne ezt gondolni...

Napok óta mást sem ír a VILÁGSAJTÓ, mint a magyar polcelebek dilettantizmusáról. Hogy ezek most viccelődnek, hülyék vagy bűnözők? Kb. ez a három lehetséges eset van.

Nyilván nem mondta senki, hogy a költségvetés fényes és hibátlan - olyan, mint eddig 20 év óta mindig - a Fideszes nagyászok idején is. De kormányzóként akkor se járatom le a saját országomat, ha egyébként ezt szemrebbenés nélkül megtettem ellenzékben. Azon csak csánakozva mosolyogott a külvilág, a mostani kijelentéseket meg jelentős kockázatként értékelte.

És azért a VALÓBAN jelentős világgazdasági szakértőket lehülyézni a részedről kicsit vicces.

Pasinszki | 2010. június 8. | 07:55:08

Jut eszembe: Mi van az AZONNALI, NAGY ARÁNYÚ adócsökkentéssel?

kenguru80 | 2010. június 8. | 07:41:41

Úgy tűnik, hogy a Miklós Gábor féle kisebbségiek nem tudnak beletörödni az oltári nagy buktába, amit kedvenc pártjuk elszenvedett a választásokon.
Kellemes seb(g)nyalogatást.

pomádé | 2010. június 8. | 07:35:34

Mi van kocsobur? Holnap fizetnek a beszólásokért a Pártban? Darabérben, vagy karakterre fizetnek?
Amúgy te tényleg ennyire vak vagy, vagy ez csak "írói munkásságod" része?

jobbferi | 2010. június 8. | 07:28:52

A hetfoi nemzetkozi sajtó lebaratsagosabb megkozelitese az volt, hogy a magyarok idiotak. A felelotlen fideszes fiúk nagyobb kart okoztak, mint Fico. A sajto nem tesz kulonbseget akozott, hogy ki es mi a Fidesz vagy Mszp. Ossztarsadalmi leletkepet kozolnek.

pomádé | 2010. június 8. | 07:22:29

Mi van kocsobur? Holnap fizetnek a beszólásokért a Pártban? Darabérben, vagy karakterre fizetnek?
Amúgy te tényleg ennyire vak vagy, vagy ez csak "írói munkásságod" része?

Laura | 2010. június 8. | 07:04:17

A cim nagyon tetszik, valoban gondolom en is ! De a többseg a 2/3 majd lefogja fujni, ha nagyon hangos lenne a passzat szel. Ha nem en maradok tavol tölle, csak sajnalom azokat akiket erint.

Maradok tisztelettel : Laura aus Augsburg!

Ich bin Liberal.

gyozike | 2010. június 8. | 07:02:32

Megvetted a NSZ-t, óh, tudós kocsubor? Na akkor meséld el, nagy eszü debreceni haverod hogyan tenyerelt bele a lekvárba, Ne komcsizzál, meg ne gyere itt a lökött összeesküvés teóriáddal, próbálj meg normálisan érvelni. Tudom, nehéz és szokatlan, de legalább erölködj egy kicsit.

kocsobur | 2010. június 8. | 06:06:23

Alábbiakat azért idéztem.
Mert egy brit miniszterelnök nyilatkozta. Ott , a demokrácia egyik fellegvárában, ahol "árnyékkormány" van meg"árnyékminiszterek", ott nyilatkozta hogy " az új kormány "különböző szekrényekben mindenféle csontvázakra lel",hogy " a Munkáspárt vezette előző kormány megbízatása végére "teljesen felelőtlenné vált (...) és abszolút borzalmas közfinanszírozási helyzetben hagyta hátra az országot", hogy
"konzervatív párti miniszterelnök közölte, hogy még nem látta a gazdaság állapotáról készülő jelentést, amelyet az új kormány által létrehozott testület, a Költségvetési Felelősség Hivatala állít össze"...

Mondom- ez Nagy Britannia.
És nem Magyarország, ahol egy mégcsak nem is kormánytag vidéki város polgármestere egy kis-és középvállakozói konferencian elhangzott beszéde dönti romba -állitólag- a forintot, leket, eurót, tőzsdéket, a Wall Street..:)

"Globális következményei vannak"

Azok vannak...
Pontosan ugyanolyanok mint szerencsétlen Antall József idejében.
A forgatókönyv ugyanaz volt: megzsarolják, megfenyegetik Magyarországot.
Mert a ballib felveszi a hiteleket.
A jobboldal meg fizetheti vissza.

kocsobur | 2010. június 8. | 05:58:17


Cameron szerint "teljes felelőtlenségre" vall, amit az előző kormány az újra hagyott.

Hasonló képet festett az átvett gazdasági-költségvetési örökségről nemrég a brit pénzügyminiszter is.

George Osborne néhány hete a Financial Timesnak azt mondta, hogy az új kormány "különböző szekrényekben mindenféle csontvázakra lel". Osborne szerint a Munkáspárt vezette előző kormány megbízatása végére "teljesen felelőtlenné vált (...) és abszolút borzalmas közfinanszírozási helyzetben hagyta hátra az országot".

A recessziós brit gazdaság élénkítésére és a bankok megmentésére fordított csillagászati összegek békeidőben soha nem mért szintre, előzetes becslések szerint a hazai össztermék (GDP) 11,6 százalékára duzzasztották a márciussal zárult pénzügyi évben a brit államháztartási hiányt. Ez messze a legmagasabb hiány a hét vezető ipari hatalom (G7) országcsoportján belül.

A világ legnagyobb hitelminősítője, a Standard & Poor's már kilátásába helyezte a lehetséges legjobb, "AAA" szintű brit államadós-osztályzat rontását az átfogó költségvetési konszolidáció elmaradása esetére.

Nagy-Britannia a legnagyobb, "AAA" elit besorolással ellátott gazdaság, amelynek adósosztályzatára valamely hitelminősítő negatív kilátást jelentett be.

A konzervatív-liberális kormány nemrég bejelentette, hogy június 22-én új "vészköltségvetést" terjeszt be.
(MTI Eco)


kocsobur | 2010. június 8. | 05:56:59

Cameron: "Sokkal rosszabb a gazdaság helyzete, mint gondoltuk"
2010. 6. 6. 17:35|

A brit miniszterelnök szerint a korábban gondoltnál sokkal rosszabb a brit gazdaság helyzete, és jó eséllyel nem tarthatók az előző kormány előrejelzései.
David Cameron a The Sunday Timesnak azt mondta: "súlyos problémák" vannak a korábbi munkáspárti kormány jövőre már robusztus, 3 százalékos gazdasági növekedést valószínűsítő prognózisával.

A konzervatív párti miniszterelnök közölte, hogy még nem látta a gazdaság állapotáról készülő jelentést, amelyet az új kormány által létrehozott testület, a Költségvetési Felelősség Hivatala állít össze. Parlamenti képviselők várakozása szerint azonban a jelentésben a független közgazdászok előrejelzéseinek átlagához közelebbi, 2 százalék körüli jövő évi növekedési prognózis szerepel majd - írta a vezető vasárnapi brit lap.


Cameron az interjúban kijelentette: a május választások után megalakult konzervatív-liberális brit kormánykoalíció "vad mértékben eltúlzott derűlátásra valló" előrejelzéseket örökölt a munkáspárti elődtől; ezek egyike a 3 százalékos jövő évi gazdasági növekedés, a másik pedig az a várakozás, hogy "a kamatszint mindig alacsony marad".

A brit kormányfő szerint "a legsokkolóbb" az államadósság kamatköltsége. "Ha nem teszünk ez ügyben semmit, (a kamatköltség) elérheti az (évi) 50-60-70 milliárd fontot is ... többet fordítanánk a kamatokra, mint az oktatásra vagy a védelmi kiadásokra".

Cameron szerint "teljes felelőtlenségre

HIRDETÉS

Az ázsiai tőzsdéket olyan férfiúk kijelentései rengették meg, akiknek nevét egyetlen hongkongi tözsdealkusz sem bírná helyesen kiejteni. Sőt, izmos valuták vesztették erejüket ezektől a sokértelmű kijelentésektől. Ezt nem gondoltuk volna. A forradalomnak ugyanis, amely itt zúg, csak az eddigi csődös politikai garnitúrát kellett volna elsöpörnie. Nem a zlotyt és a moszkvai tőzsdét.

Kiderült, nagyon gyorsan, hogy a kommunikációs forradalmárok erre aligha számítottak. Nem gondolhattak arra, hogy a világ nyilvánosan emlékezteti a miniszterelnököt brüsszeli ígéreteire. Felteszem, hogy az új kurzus vezetői kaphattak olyan telefonokat, amelyek óva intették a hamari nyilatkozókat nagyívű próféciáktól. Ezek ugyanis, kiderült, egész gazdaságokat képesek zavarba hozni. Sőt, még azt is képesek vagyunk vizionálni, hogy fontos hazai kampányfinanszírozók húzták össze busa szemöldöküket, miután megérezték, hogy az ő zsebüket is érintheti a dolog. Szóval sok mindent megmagyaráz ez.

Vajon miért történt ez így? Azt hiszem megint győzött Magyarországon a vármegyei mentalitás. Annak a lényege, hogy a politika itt, a megyében történik. Az számít, mi itt mit teszünk, kit nyerünk meg, kit zúzunk össze.

HIRDETÉS

Ez a vármegyei közeg képtelen felfogni, hogy a világ nem csupán az unió bőségszaruja. Hanem vigyázó szemek, számvevők. Az összegabalyodott világgazdaságban a magyar deficit növekedése érinti a távoli gazdaságok jólétét is. Ha Magyar Politikus úgy érzi, hogy ideje egy nagyot rúgni megvert ellenfeleibe, s ezt úgy teszi, hogy a gazdasági számokat nyilvánítja hamisnak, nos az nem magyar ügy. Globális következményei vannak. Ez ugyanis nem holmi titkosszolgálati stikli, ártatlan nagymamák lehallgatásáról szóló népmese. Bízzunk benne, hogy a készülő nagyívű tervek figyelembe veszik ezt a függést, s nem viccelnek a globális gazdasággal.

A most kormányra került politikai közeg az utóbbi nyolc évben csak a hazai hatalmi kérdésekkel törődött. Magyarország azonban hat éve uniós állam, miközben az eddigi ellenzéki politikusok nem sajátították el az ottani kultúrát, nyelvezetet. Sőt az EU-t is a magyarországi küzdelem tereként kezelték. Ám most, hogy győztek, akármit tesznek, akárhová lépnek ezentúl érdektelen a világban, mit hazudott, vagy nem hazudott Gyurcsány. A magyar belpolitika egzotikus skanzen marad – nekünk bennszülötteknek.

Keveseket érdekel, ha itt szimbolikus döntéseket hoznak maguk és híveik örömére. Ám a gazdaság ügyei, benne a reformok, adóügyek, a bankrendszer, az ipartámogatás – az más, az része a globális üzletnek. Az befolyásolja a cseh korona kurzusát, a hongkongi és a moszkvai tőzsde állását. És persze a hazai üzemanyagárat és a devizahitelesek havi terheit. Ezt mindenki tudta eddig is. De, hogy ennyire gyorsan kiderül!

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    88 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS