belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
24. csütörtök

A fideszes csontbrigád

Tizenkét éve is ez történt, csak akkor köztünk maradt. Akkor kormányra kerülése után azzal állt a közvélemény elé a Fidesz, hogy az előző (szociálliberális) kormány közpénzen, titkosszolgálati eszközökkel megfigyeltette politikusait, hogy lejárassa őket.

Nagy N. Péter| Népszabadság| 2010. június 7. |134 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

wallaby | 2010. június 8. | 09:56:20

folyt...

5. Revizionizmust kerültem, mint ahogy a kettős állampolgárság is kerüli. Én kifejezetten nemzeti egységről beszéltem. Ez azt jelenti, hogy undorít, ha egy erdélyi magyart vagy székelyt egy idióta lerománoz. Tudom, hogy ez az elmúlt évtizedek kommunista nevelése, de itt az ideje ezen túljutni!

˝Nem ártana a tényekkel tisztában lenned...˝ Tipikus példa a modortalanságra, és a nevelés szükségességére!

wallaby | 2010. június 8. | 09:55:11

verszacse | 2010. június 8. | 06:18:28

Félreértetted minden pontomat.

1. A népszavazással kapcsolatban azt mondtam, hogy az nem reform, hanem új adó volt. A tandíjat, mint példát említettem ennek alátámasztására. Amit te mondasz, hogyan javítaná azon szegény diákok sorsát, akik most nem tudják megengedni, hogy továbbtanuljanak?
2. Németország a múltban is mindig segítette, kedvezményes honosítással is német eredetűek ˝hazatelepedését˝. Így sok Mo-i, erdélyi, stb ˝sváb˝ telepedett át az elmúlt 60 évben.
Az állampolgárságról tévedsz. Olyan nem balkáni országok, mint pl Anglia állampolgárságot ad bárkinek, akárhol is éljen, ha az egyik nagyszülő angol volt. Az olaszoknál például még parlamenti hely is van föltartva külföldön élő olasz, kettős állampolgároknak. Konkrétan tudom, hogy az Ausztráliában élő olasz kettős állampolgárok 2 képviselőt adnak.
3. Az NDK apparátusát elzavarták – ez nem felelősségre vonást jelent. Minisztériumokat, közhivatalokat, állambiztonságot, követségeket, stb, stb becsukták és az NSzK megfelelő egységei folytatták a munkájukat. (Tehát nem olvasztották össze.) Helyi szinten persze másként történt a tisztogatás.
Felelősségre vonásról én nem beszéltem. Erre történtek lépések, de nem sok sikerrel a nemzetközi egyezmények miatt. Mon még csak próbálkozások sem történtek.
4. Az aljanép is a néphez tartozik. Sajnos.
5. Revizionizmust kerültem, mint ahogy a kettős állampolgárság is kerüli. Én kifejezetten nemzeti egységről beszéltem. Ez azt jelenti,

wallaby | 2010. június 8. | 09:12:59

Laura | 2010. június 8. | 06:20:32
Laura | 2010. június 8. | 06:09:37

Kedves Laura!
Én a következő kitétellel vitáztam:
˝Lehetne a sort folytatni. De kedves Laura ezek azok az okok amiért ˝Fel kellen nöni, es en megis inkabb itt szeretek lakni elni, es gyereket nevelni˝. Pontosan ez a felnövés, annak minden fájdalmával, ami történik.˝

Azt bizonyítottam, hogy Mon nem történtek meg olyan alaplépések, amelyek Németországban megtörténtek. Ezért olyan a politika amilyen, ezért olyanok az emberek amilyenek, ezért olyan a közhangulat és közerkölcs amilyen. Ezért kellemesebb Németországban élni.

Itt arról nem beszéltünk, hogy mennyi a villamosjegy, meg hasonlók. Itt csak arról van szó, hogy új, más irányba kell elindulni mint amerre az ország az elmúlt 20 évben ment. Hogy ez sikerülni fog-e? Hát majd 4 év múlva erröl lesz a szavazás.

Laura | 2010. június 8. | 06:20:32

wallaby ! Kedvezmenyes allampolgarsag, en nem kapom meg, pedig a ferjem tiszta nemet, a gyerekünk is, mert itt született, de en nem is akarok nemet lenni, csak büszke magyar!Az sem vagyok, mert jobb volt a bajnai alatt,. amikor olvastam, (nem a bild zeitungban) a magyar allamadossag az Eu-ban a 4-dik helyen volt. Most legyek büszke, amikor a fideszes politikusok egymast helyesbitik. A magyar sajtoban az fog megjelenni, amit maj akarnak.Ez nem független .

verszacse | 2010. június 8. | 06:18:28

wallaby!
Nem jól emlékszel.
A tandíj bevezetésével egy időben a jól tanulók egy konkrét szabály alapján tandíjmentessé váltak volna, míg a rosszul tanulók, a három év főiskolát 10 évig járók fizettek volna, ugyanakkor a szociálisan rászorulók is tandíjmentességet élveztek volna minimális tanulmányi teljesítmény esetén.
-----------------------
Németország csak Németország területén élőknek ad "kedvezményes" állampolgárságot. Ez az itteni szisztéma nyugaton nem ismert csak a Balkánon.
Az NDK apparátusát nem zavarták el, azokat vonták felelősségre, akik bűncselekményeket követtek el (lövettek a német-német határon), egyébként egyszerűen nem győztek a választásokon. Nem egy akkori politikus - pl Giesi (nem biztos, hogy jól írom a nevét - bent van a Budestag-ban.
Az mszp-szdsz aljanép megfogalmazás semmit sem jelent, csak az érveid hiányát, és a gyűlöleted bizonyítékát, jól illeszkedik a Fidesz - ideológiába, miszerint ők nem tartoznak a néphez.
A német-német egyesítést egész Európa támogatta(fenntartásokkal) Trianon revizióját csak a magyar szélsőjobb.
Nem ártana a tényekkel tisztában lenned...

FONTANA | 2010. június 8. | 06:13:18

Figyelemre méltóan fogalmazott Allan Conway, a magyar befektetési eszközöket portfolióiban semleges súlyozással tartó Schroders befektetési alapkezelő feltörekvő piaci befektetési vezetője fideszről. "Kis híján önmaguk lettek saját maguk legnagyobb ellenségei. Magyarországról alkotott véleményük sokkal rosszabb, mint a piacé - és még a végén a befektetők ezt el is hiszik nekik"

Laura | 2010. június 8. | 06:09:37

Kedves Wallaby ! En itt elek mar tizenket eve, nagyon ismere a nemet politikat, itt is csak kampanyoltak, es nem igazakat mondtak. Ez Mo-on is igy volt, de a 100 napos programot megcsinaltak, ami most mindenki megerez.
Olyan nincs, hogy idös emberek ingyen utazhatnak, kamattamogatas, sorolhatnam meg, hol van a hiba. Nalunk az ingyenes utazast ugy oldottak meg, hogy rokkantnak, vagy nagyon alacsony nyugdijjal kell valakinek rendelkezni, hogy kedvezmenyesen utazzon. De kell valamit ezzel szemben fizetni, es kap eves berletet a buszra, villamosra, vonatra. Ezt varnam el Mo-on is. Nem kell mas nemzetet tamogatni, amikor igy is nehez helyzetben van a közlekedes

wallaby | 2010. június 8. | 05:27:53

folyt...

Hasonlóan a napidíj és a vizitdíj (10euro\tag) is. Ha most ezeket a kérdéseket ilyen reform formában újra fölteszik. Lehet-e azt mondani, hogy ezeket az mszp-szdsz is javasolta? Gondolod, hogy ezeket a reformokat megszavaznák? Ha igen, akkor az miért lenne? Azért mert a Fidesz javasolja, vagy azért mert reformok, és nem új adók?

wallaby | 2010. június 8. | 05:26:56

spartacus | 2010. június 8. | 02:26:52

˝(10 Euro/Tag)

10 Euro / nap.

Nem biztos, hogy mindenki erti./ :-)˝

K.Spartacus!

Tudom, hogy te itt a fordításról beszélsz. De más értelemben is meg kéne érteni.

Két éve a népszavazás nem azért utasította el a három kérdést, mert a nép nem nőtt föl. Pontosan fordítva, azért lettek elutasítva, mert a nép fölnőtt.

Hogy megértsed: a kérdések nem reformok, hanem új adók voltak, és ezeket az új adókat a fölnőtt nép elutasította. Ha reformok lettek volna, akkor valószínűleg akkor is és most is elfogadnák.

Hadd adjak egy példát. Az öszödi beszédben gyurcsányi beszél az oktatás igazságtalanságairól. Arról, hogy a szegény gyerekek hátrányos helyzetben vannak az oktatásban. Fogadjuk ezt el alapnak. Erre mit csinálnak? Bevezetnek egy új adót, a tandíjat. Ez hogyan segítette volna a szegény gyerekek tanulását? (Ez pedig adó volt, mert elvontak az egyetemektől, és azt mondtál: az egyetemek pótolják az elvonásokat a tandíjból!)

Hogyan lehetett volna ez reform? Például úgy, hogy nincs elvonás, helyette a tandíjakból egy alapot létesítenek, amely ösztöndíjat biztosít a szegény diákoknak. Ki szavazott volna ellene, ha a kérdés úgy lett volna föltéve, hogy ˝akar-e tandíjat és abból ösztöndíjat a szegény diákoknak, vagy nem?˝

Hasonlóan a napidíj és a vizitdíj (10euro\tag) is. Ha most ezeket a kérdéseket ilyen reform formában újra fölteszik. Lehet-e azt mondani, hogy ezeket az mszp-szdsz is javasolta? Gondolod, hogy ezeket a re

wallaby | 2010. június 8. | 05:05:07

szemlélődő | 2010. június 8. | 02:47:32
Laura | 2010. június 8. | 01:43:55
tusa | 2010. június 7. | 23:57:49 és még sokan mások.

Azért indulásnak szögezzünk le egy pár dolgot:

1. Németországban mindíg volt kedvezményes állampolgárság, és nemcsak az NDK-ban élőknek. Mon most csinálják.
2. 90-ben volt rendszerváltás. Az NDK egész aparátusát elzavarták. Mon semmi ilyen nem történt, most próbálják.
3. 90-ben volt német egyesülés. Mon semmi hasonló nem történt, most próbálják a nemzeti egységet létrehozni.
4. Németországban soha sem volt kormányon ilyen mszp-szdsz aljanép, akik, még a saját bevallásuk szerint is, csak raboltak.

Lehetne a sort folytatni. De kedves Laura ezek azok az okok amiért ˝Fel kellen nöni, es en megis inkabb itt szeretek lakni elni, es gyereket nevelni˝. Pontosan ez a felnövés, annak minden fájdalmával, ami történik.

szemlélődő | 2010. június 8. | 02:47:32

Laura,
Egyetértek, fel kell nőni. De ez addig amig ovodások kormányoznak nem fog menni.

spartacus | 2010. június 8. | 02:26:52

(10 Euro/Tag)

10 Euro / nap.

Nem biztos, hogy mindenki erti./ :-)

Laura | 2010. június 8. | 01:43:55

Nemetorszagban egy nagy tabla, es minden masodpercben mutatja az orszag adossag allomanyat. Tegnap este az adossag 1,71 billio euro volt. Ez mindig csak emelkedik. Most jön a nemet Bokros csomag. Mi megertjük, Mo-n nem ertik meg. Mi fizetünk korhazi napidijat (10 Euro/Tag), mi fizetünk orvosi hozzajarulast 10 Euro negyedevenkent, nalunk a nyugdijasok evek ota nem kaptak nyugdijemelest, es meg sorolhatnam. Fel kellen nöni, es en megis inkabb itt szeretek lakni elni, es gyereket nevelni.

Laura | 2010. június 8. | 01:31:11

A nyugatiak nem ertik meg MO-t, mint en sem. Nem kellene vissza menni a mult szazadba, es ott keresni az igazsagot, vagy az igazsagtalansagot. Elöre kene tekinteni, es nem a 64 magyar varmegyevel foglalkozni. Ha mindig az elmultal fognak foglalkozni, akkor ez az orszag egy lepest sem fog elöre haladni, es nem Albania fog megelözni bennünket, hanem Etiopia!

szemlélődő | 2010. június 8. | 01:04:29

A zsigeri gyűlölet nem irányithat egy országot. Uram isten, mikor nőnek már fel??? A nyugatiak erre csak furcsán néznek, és a legutolsó dolog amitől engedményeket adnak ha az egyik "vezető" panaszkodik a másikra. Ovodásokra nyilván nem akarnak pénzt bizni. Egységes országot, nyugalmat, munkát akarnak látni, egymásra való panaszkodást azt nem. Lehet szarni rá, hogy mit gondolnak nyugaton, de nem igazán van az ország abban a helyzetben hogy ezt megtehetné.
Az Orbán terve a bankok megadóztatásáról lenne az egyetlen jó megoldás, kiváncsi vagyok, hogy végig tudják e vinni, vagy egyáltalán igaz-e a terv. Majd holnap kiderül.

tusa | 2010. június 7. | 23:57:49

A zsigeri gyűlölet, az előző hatalom iránt, teljesen elvakította a ma hatalomban lévőket. Azt gondolták a nemzetközi közvéleménnyel is eljátszhatják ugyanazt, mint a hazaival. De nem, itt és most ráfáztak/tunk. Mintha nem jöttek volna rá, hogy már kormányon vannak! Azt a felelősség nélküli szöveget nyomják, mint ellenzékben. Ébresztő! Mondta nekik nemrég Vona, és tényleg ideje volna már komoly, megfontolt és nyugodt lépéseket tenniük.

Össze-vissza beszélnek, s ez egyáltalán nem azt jelzi, hogy a 8 év alatt komoly előkészületeket tettek volna gazdasági programjuk kialakítására. Nem véletlenül volt elrendelve a választások előtt a hallgatási tilalom! Ha ezek az elszólások akkor jönnek elő, bizony ma nem így állna a patkó… Szóval, megint nagy átverés részesei lettünk.

spartacus | 2010. június 7. | 23:33:06

Bezerédy brigadéros | 2010. június 7. | 21:29:22

Mil;yen az SzDSz-es llekulet? Tedd meg, hogy errol is felvilagositassz minket!

spartacus | 2010. június 7. | 23:29:33

Bezerédy brigadéros | 2010. június 7. | 21:29:22
”Még az igazi labancok sem voltak annyira magyar-ellenesek, mint a mostani eszdéeszes "lelkületű" (Gyurcsány-Bajnai) kormányok.„

Ugyan, bizonyitsd mar be a fenti allitasodat!

szemlélődő | 2010. június 7. | 21:47:22

Nekem bizony ez már ilyen egyszerű.

Bezerédy brigadéros | 2010. június 7. | 21:29:22

"A mindenkori magyar kormány pedig nagyon keveset tud tenni, akár liheg a tőkések után mert személy szerint a nyugati tőkések jelentik a hasznot neki, akár pökhendien tesz rájuk mert a magyar piacon vannak érdekeltésgei, a végeredmény ugyanaz."

Bajnai-labancok vagy Orbán-kuruczok? Azér' ez nem ilyen egyszerű ám, és a végeredmény sem ugyanaz. Még az igazi labancok sem voltak annyira magyar-ellenesek, mint a mostani eszdéeszes "lelkületű" (Gyurcsány-Bajnai) kormányok.

szemlélődő | 2010. június 7. | 21:17:53



Folytatás:
A domino effect is be fog indulni, szépen fokozatosan bejelentik az országok, hogy nem tudnak több adosságot törleszteni, és akkor nem fog tudni mit csinálni az IMF. Addig tömi majd őket pénzzel, amig tudja nyomtatni a dollárt ami ennek következtében a béka segge alá fog esni. Nem kell annyira félni a nyugati tőkésektől, ugyanolyan nagy szarban vannak, mint mindenki más. Kinától kell félni.
Az, hogy a forint leviszi az eurót egy napra, az nem oszt, nem szoroz ebben a helyetben.
Kár egymás torkának menni, a megszoritások jönnek valahogyan addig amig a bankokat el nem kezdik szabályozni, amig a nagy tőkések at tesznek meg az átlag adófizetőkkel amit csak akarnak, addig valamilyen formában ott lesz a megszoritás. A mindenkori magyar kormány pedig nagyon keveset tud tenni, akár liheg a tőkések után mert személy szerint a nyugati tőkések jelentik a hasznot neki, akár pökhendien tesz rájuk mert a magyar piacon vannak érdekeltésgei, a végeredmény ugyanaz.
Amit tennie kéne a magyaroknak az nem más, mint felismerni végre, hogy hiába acsarkodnak egymás ellen, egy hajón fognak együtt elsüllyedni ha nem fognak össze.

szemlélődő | 2010. június 7. | 21:04:00

Te jó ég!! Én már nem élek otthon egy jópár éve, de látom, minden a régi. Egymás baszogatása, ükapáig, szépanyáig sértegetése, a csőd (vagy a majdnem csőd) másikra háritása, sirás a sanyarú múlt miatt, baszogatása a szomszádoknak harácsolás, korrupció, amerika seggnyalás. Nem túl produktiv... Kb ez az amit láttam MO-ból a 18 év alatt a sajtót bújva, de ez volt akkor is, mikor nagy reménykedve ott álltam a Kossuth téren a köztársaság kikáltásánál.
Friss diplomásként világossá bennem, hogy az, hogy vajon a fiatalsággal mi lesz majd , hogyan fog boldogulni, az már akkor sem érdekelt senkit. Csak próbáltak megpecsételni a nyomorúságos múlttal, és azzal,hogy az őseimmel elkövetett igazságtalanság soha ne hagyjon békén, mindig az üljön rajtam mint valami átok, ami már akkor világos volt számomra, hogy úgysem lehet helyrehozni, nyavalyogni pedig semmi kedvem egy életen keresztül valamin ami nem is velem történt meg.

Az én három centem csak annyi amit hozzáfűznék a sok gyűlölködéshez amit itt olvasok, hogy egy magyar politikus, vagy politikai párt ahoz nagyon kevés,hogy tönkretegye úgy a gazdaságot, ahogy a MO-i gadaság tönkre ment a világgazdaság hatásaként. Minden gazdaság tönkrement,nem csak a magyar Kinát és más feltörekvő gazdaságot kivéve. Amerika lélegeztetőkészüléken van, Európa szintúgy. Kina, majd ha már katonailag is megerősödik el fogja ezt zárni, és akkorra annyira, de annyira mindegy lesz már az IMF-nek az Uniónak, hogy hagyta-e a magyarokat békén a megszoritáso

Altuntegin | 2010. június 7. | 20:31:19

Bezerédy brigadéros | 2010. június 7. | 19:14:45
Kérdésedre a válasz:
“The government is ready to avert the Greek road,” he [Szijjártó]said, but warned that the budget deficit could be deeper than previously assumed and that the Hungarian economy would need to be reformed.

“There is nobody in the country apart from the previous government who still says the budget deficit of 3.8% of gross domestic product can be reached,” said Mr. Szijjarto. He was referring to the budget-deficit agreed previously with the International Monetary Fund, which is supporting Hungary with stand-by loan agreements."
The Wall Street Journal

spartacus | 2010. június 7. | 20:06:17

Laura | 2010. június 7. | 20:03:02

Nemetbe, ilyet nem ismer a magyar nyelv. Nemetorszagba, helyesen.

Masreszt: ami nincs, az nem tud megjonni.

Laura | 2010. június 7. | 20:03:02

Nemetbe mentem ferjhez, nekem csak a szüleim laknak Magyarorszagon, mas közeli hozzatartozom nincs. Gondolom, hogy ebbol az ostoba orszagbol ki kell menekiteni a szüleimet, hogy a hatra levö eletüket nyugalomba tudjak leelni.

A Fidesznek meg kellene jönni az eszük, es ha mar evekkel ezelött felkeszültek a hatalomra, akkor korrekten kellene politizalniuk, es az orszag szekeret elöre kellene tolniuk, nem hatra.

spartacus | 2010. június 7. | 19:34:11

Es meg mindig varom a valaszokat:

Igazsag szerint Kocsobur elvtarsnak allitottam ossze ezen listat, de megszaladt elole, igy varom a valaszt barkitol jobbrol:

Kedves joobboldali/szelsojobboldali kommentelo tarsaim! Az alabbi kerdesekre varnam a valaszotokat:

• Egyetertettek-e azzal, hogy a Kosa nyilatkozat tobb milliard forintjaba kerult es fog kerulni a magyar adofizetoknek? Ha nem, akkor miert nem, amikor ebben minden gazdasagi elemzo egyetert?
• Egyetertettek-e abban, hogy a valutahitelesek helyzeten a kormany hatalmasat rontott, barmifele realis indok nelkul?
• Egyetertettek-e azzal, hogy a fideSS fanokon kivul senki komoly ember (foleg nem a kulfoldi gazdasagi szakember) nem hiszi el a csontvazas dumat, leven, aki minimalisan is jartas a temaban, azt tisztaban van vele, hogy az osszes adatot a Bajnai kormany feltoltotte az internetre, masreszt Varganak, mint a koltsegvetesi bizottsag elnokenek, minden gazdasagi temaju dontesbe belatasa volt az elmult negy evben is.
• Vedhetonek tarttjatok-e Varga azon kijelenteset, hogy vannak csontvazak, de o ezt nem mutatja meg. Mennyire vedheto ezen allaspont, kulonosen a korabban a nyilvanossag fontossagat hangoztato FideSS propaganda tukreben?
• Mi a velemenyetek Kormanyotok es Partotok eddigi tevekenysegerol. Hogyan ertekelnetek egy egytol otig terjedo skalan? (1- megbukott, 5 kivalo).

Bezerédy brigadéros | 2010. június 7. | 19:24:59

Tudja valaki, mire fordította Bajnai kormánya a 15 mrd.-os kölcsönt? Az eddigi adósságspirál fenntartására.

Ezért kéne most engedni egy lélegzetvételnyi időt, egy kis pénzt hagyni ebből (pl. egy 6-7 %-os hiány engedélyezésével), hogy végre kipróbáljunk valami mást ahhoz képest, ami 35 éve nem működik!

Naná, hogy az imf ezt nem engedi - a szabolcsi kékszemű izlandi uzsorás sem engedi el a legjobban tejelő adósát, inkább megfojtja azt.

Bezerédy brigadéros | 2010. június 7. | 19:14:45

Ha egy kis ország másodvonalbeli (nem kormányfunkci) politikusának szűk körben elhangzott félmondata bármiféle hatással bír lenni a nemzetközi pénzpiacra, akkor a nemzetközi pénzügyi rendszer úgy sz'r, ahogy van.

Jellemző, hogy minden túlokos, immár félisten "elemző" másod- harmadkézből értesült az elhangzottakról. Eredeti Kósa- vagy Szíjjártó-nyilatkouatot látott valaki a "nemzetközi" sajtóban?

Számukra a tények nyilván nem számítanak, csak a saját véleményük a fontos.

Osszián | 2010. június 7. | 19:06:16

libertyMUC | 2010. június 7. | 18:20:04
spartacus | 2010. június 7. | 18:00:30"

Mindkettőtöknek: ocsmány szerepjáték volt, színielőadás. Orbán kiment Barroso-hoz, hatalmas vigyorral, oh, nekem kétharmadom bvan én vagyok a császár. Majd én megmagyarázom, hogy lehet az a költségvetési hiány 7%.
Itthon kiadta a szerepeket: ne egy gazd. szakember legyen, de ne is olyan valaki akire nem figyel oda senki.
Dumálj te, Lali a göröghöz hasonló helyzetről, te meg öcsi (Szíjjártó még pisilni is elkiséri a vezért ez NEM vicc!), kontrázz rá, hogy otthon a Gyursányt szidják, aztán majd mi jövünk, a megmentők.
Csakhogy Orbán Barrosótól orrot kapott, nix 7%, nix semmiféle hangulatjavítás: tartani kell a Bajnay féle trendet, amihez Obama mellesleg gratulált.
A harmadik szereplő, Varga Mihály már apró eltérésekről beszélt, mindjárt belinkelem.
ENNÉL még a cucilisták is okosabbak voltak!

És ma ki hallgatott a parlamentben???
A vezér meg se mukkant.

kismagyar-félsz | 2010. június 7. | 18:25:54

A pénzpiac nem mindenható..., de az. Mert mindent pénzben mérünk a világon. Aki ettől függetlenedni tud, az elvonultan él a hegyekben, maga termel, maga sző ruhát magának, nem várja a postást a nyugdíjjal, nem kommentel itt a neten, nem szed gyógyszert..., és ami a legfontosabb, nem is tud a világ azon részéről, ahol ismerik a pénzt. Ez alternatíva. Minden jobbra dobogó szívű honfitársunk itt anyagilag független az őt körülvevő világtól, tehát senkinek nem fizet, és senkitől nem kap bért stb. Ezek után vegyük semmibe a pénz szerepét, és az anyagi károk felmerülését.

libertyMUC | 2010. június 7. | 18:20:04

spartacus | 2010. június 7. | 18:00:30

lennenek meg tovabbi kerdeseim, a tieid melle, a fidesz-es es attol jobbra allokhoz:

- egyetertetek-e azzal hogy magyar (!) partpolitikai meggondolasok miatt az euro 8 ev ota elször 1,20 ala süllyedt a dollarral szemben es hogy egy nyikhaj fideszes "penzügyes" ezzel tovabbi veszelybe sodorta az euro zonat, megrengette a penzpiacok amugy is dölöngelö stabilitasat? milyen europai az, akinek mindegy europa sorsa, csak azert, hogy megint kicsit kommunistazhasson budapesten?

- egyetertetek-e azzal hogy egy fideszes "szakertö" hülyesege miatt megint rajtunk röhög es ujjal mutogat rank europa? (igaz, a nyugati kommetarok mindig hozza mondtak hogy nem mond valosagot a "magyar" - ami szerintem - meg cikibb.)

ideje lenne tudomasul venni: ami magyar erdek az europai is, ami europa erdeke az magyar is, meg akkor is, ha a naci(onalista)knak közöttünk ez nem tetszik.

gyalazatos, ostoba fideszes akcio volt. es valamennyien megesszük a levet mar csak az import dragulasa miatt is.
nincs meg egy olyan allam, meg akkor sem ha igaz lenne az allitasa, aki hazaja csödjet kürtölne vilagga, szabad akaratabol. a penzpiac a bizalmon alapul es ezt tette tönkre a fidesz.

kismagyar-félsz | 2010. június 7. | 18:19:26

huje | 2010. június 7. | 18:05:09

Köszönöm, ezzel közelebb jutunk az elfogadható valósághoz. Mert pontosan kell látni, hogy a pénz arra megy, ahol kisebb az ellenállás, és többet profitál. Ha Európa ezen régiójából kivonják, akkor megy Indiába vagy Brazíliába stb., a lényeg, hogy itt nem marad, nekünk meg nincs. Hogyan tovább? Árvíz, élénkítés, strukturális változtatás. Miből lesz rá? A banki különadó max. 260 mrd Ft, ha mindent elvesznek a banki profitból, ha csak 30%-ot, akkor meg kevesebb, mint 100 mrd. Az mire is lesz elég?
Magyarországot azonnal beárazták, és a többi régiós papírt és országot is kisebb mértékben, mint ahogyan a görög zűrnél minket is - igaz, kisebb mértékben.
De lássuk a lényeget: hogyan hiteles a Kósa-Szijjártó-Matolcsy-Varga négyes az elmúlt napok megnyilatkozásain keresztül? Fontos szerepet töltenek be a fideszben (pártunk és kormányunk), vagy csak átlagos jóskapisták az ivóban?

spartacus | 2010. június 7. | 18:18:28

Osszián | 2010. június 7. | 18:01:59

Teljesen igazad van: keptelenek vagyunk olyan rosszat elhinni Orbanyarol es csordajarol, amit ne mulnanak felul.
Valaki irta, en csak remelem, hogy nem igaz, hogy szerinte egyes fideSS-es fonokok, illetve a haveri kor rendesen shortolt a Kosa nyilatkozat elott. Erre is azt irtam, hogy hulyeseg, de ma mar ebben sem vagyok biztos.

spartacus | 2010. június 7. | 18:16:48

Osszián | 2010. június 7. | 18:10:17

Spartacus, varrnál erre gombot?”

Dehogy varnnek, ez a Kocsobur sulytasos menteje, nem az en kabatkam. :-)

Osszián | 2010. június 7. | 18:10:17

Hívők és nem hívők: részlet a nolblogról:
21. Osszián
2010. 05. 29. 19:42

"Egy térdrerogyott országot kell büszke országgá tenni" - ezt mondta a Vityka. Még sok ilyen féldakota kitétel lesz, ám, hogy egyébként mi lesz - vajon a jónép meddig elégszik meg csak szólamokkal?'

Jött rá válasz egy fidesz fan-tól:

24. boncoló (látogató)
2010. 05. 29. 20:30
"Azért, mert te egy kishitű léhűtő vagy, még nem kéne a saját hülyeségedet reklámoznod... Hagyd, hogy mások merjenek végre nagyok lenni! Hagyd, hogy legyen az embernek hite, akarata és lehetősége! Ne vedd el mástól azt, ami nem a tiéd! Ha pedig agyilag szegény vagy, akkor tanulj, művelődj, vegyél példát a többségtől! Az eddigi kormányok nem csak mertek, de akartak is kicsik lenni, ettől lett nagy a baj.."

Ugyanő:

"Hiszem és vallom, mi több tudom, hogy Orbán Viktor az utóduk, szellemi utóda ezen nagyoknak, és most ő ezek közül a bethleni szerepre készül. Körbebástyzta magát klebersbergekkel és telekiekkel, popovicsokkal és leveldi kozmákkal. Ők fogják vezetni az építkezést, de mindannyian dolgozunk a nagy művön... Ez tt és most az én véleményem, de milliónyian gondolják ugyanezt..."

Spartacus, varrnál erre gombot?


huje | 2010. június 7. | 18:05:09

Félreértés ne essék: Kósa csütörtökön beszélt legjobb tudomásom szerint és a nemzetközi piacok akkor nem reagáltak. Szijjártó pénteken beszélt kb 12.38-kor (GMT 1138), akkor a FTSE100, a DAX es a CAC esett kb 1,5%-ot (+0,7ről -0,7-1re), valamint a Dow Jones pozitív nyitási pozícióból átcsapott negatívra. Egy órával később megjöttek az ami adatok... és a többi történelem. Azt, hogy a francia miniszter mikor szólta el magát, nem tudom, de a Szijjártó-beszéd es a tőzsdék esése között kísérteties az egybeesés.
Es hogy miért is? Hát nem azért, mert a magyar gazdaság olyan világrengető befolyással lenne bármire is önmagában. Talán inkább azért, mert a piacok még nem heverték ki a görög menüt és mi sikeresen felidéztük a gyomorrontás emlékét. Nem Magyarország itt a kulcs, hanem az Európai Unió és a „fertőzés vetől való félelem”!
(pedig elhatároztam, hogy nem szállok be a kommentálni...)

Osszián | 2010. június 7. | 18:01:59

"szeretnem kielvezni a helyzet mminden elonyet: kormanyod vedhetetlen marehasagokat csinalt, "(spartacus)

Mert ezt még te sem gondoltad előre, pedig nem rejtetted a véka alá a véleményed.
ez az egészben a hátborzongató. Hogy, mert a bőrünk bánja, bár ne lett volna igazunk, amikor előre mondtuk: ennek a sok populista baromságnak semmi haszna nem lesz, és nagyon meg fogjuk szívni.
10 milliónyian meg mégsem mehetünk el. Bááár -ami engem illet...

spartacus | 2010. június 7. | 18:00:30

Nos, akkor nyissunk egy kicsit:

Kedves joobboldali/szelsojobboldali kommentelo tarsaim! Az alabbi kerdesekre varnam a valaszotokat:

• Egyetertettek-e azzal, hogy a Kosa nyilatkozat tobb milliard forintjaba kerult es fog kerulni a magyar adofizetoknek? Ha nem, akkor miert nem, amikor ebben minden gazdasagi elemzo egyetert?
• Egyetertettek-e abban, hogy a valutahitelesek helyzeten a kormany hatalmasat rontott, barmifele realis indok nelkul?
• Egyetertettek-e azzal, hogy a fideSS fanokon kivul senki komoly ember (foleg nem a kulfoldi gazdasagi szakember) nem hiszi el a csontvazas dumat, leven, aki minimalisan is jartas a temaban, azt tisztaban van vele, hogy az osszes adatot a Bajnai kormany feltoltotte az internetre, masreszt Varganak, mint a koltsegvetesi bizottsag elnokenek, minden gazdasagi temaju dontesbe belatasa volt az elmult negy evben is.
• Vedhetonek tarttjatok-e Varga azon kijelenteset, hogy vannak csontvazak, de o ezt nem mutatja meg. Mennyire vedheto ezen allaspont, kulonosen a korabban a nyilvanossag fontossagat hangoztato FideSS propaganda tukreben?
• Mi a velemenyetek Kormanyotok es Partotok eddigi tevekenysegerol. Hogyan ertekelnetek egy egytol otig terjedo skalan? (1- megbukott, 5 kivalo)

spartacus | 2010. június 7. | 17:56:23

kocsobur | 2010. június 7. | 17:39:56
Re#spartacus ("Hol lattal te a kommentemben szemelyeskedes")
Hja kérem, ha egyszer(sokszor) valaki nálam leszarta a kalapács nyelét...
az már hiába óbégat.”

Kocsobur, felre ne erts: nem vagy te olyan fontos nekem. Viszont szeretnem kielvezni a helyzet mminden elonyet: kormanyod vedhetetlen marehasagokat csinalt, nem eleg, hogy rosszindulatuak, amit eddig is tudtunk, de most be is bizonyitottak, hogy ostobak, amatorok. Az, hogy ilyen mondvacsinalt indokokkal bujsz ki elolem, az csak azt bizonyitja, hogy te — a fideSS fizetett kommenteloje — is keptelen vagy ertelmes, elfogadhato magyarazatot adni az eddigi nemzetveszejto tevekenysegukre. (Hogy benneteket idezzelek :-)

Szoval, varom a valaszod, vagy annak beismereset, hogy bizony, ezek annyira ostobak, hogy mar a hozzad hasonlom bertolnokok sem kepesek a hulyesegeiket vedeni.

kismagyar-félsz | 2010. június 7. | 17:47:25

kocsobur | 2010. június 7. | 17:39:56

Talán, ha ismét konstruktívba terelnénk a beszédet. A "tények nélküli" állítás, mi szerint ez az árfolyamroggyanás és kormányzati hitelesség vita azonnali hatással ártott az országnak, és ártott bizonyos csoportoknak (pl. dev. hitelesek, kisbefektetők stb.) nem elfogadható a kormánnyal szimpatizáló egyéneknek, akkor kérdem tőlük, mi említhető az előbbiek pozitív hozadékaként rövid távon. Illetve kérek linket olyan nemzetközi elemzőhöz, pénzügyi döntéshozóhoz, aki szerint ez az ámokfutás menthető és az ország javára lehet.

Osszián | 2010. június 7. | 17:47:07

lusta, igazad van és elnézést is kérek: lescsi volt a címzett. Veled a nolblogon találkoztunk, véleményünk nem áll távol.

Spartacus!
Így állunk most, itt alig egy héttel az új, forradalmi kormány beiktatása után.
Még szombaton egy hete volt a hatalmas Kossuth téri népünnepély, Viktor, Viktor!!!- és rá 5 napra a fideszes idióták bedöntötték az eurót, a zlotyit, a kis nyavalyás keservesen megkeresett forintunkról ne is beszéljünk.
Hogy ők olyan fontosak? (megtisztelő, mondta az az idióta Szíjjártó, hogy egy magyar politikusra figyelnek a világban), ó a f@sz, ez az idióta, hát kit érdekel, te onnan jobban látod Spartacus, senkit, de a görög csőddel való fenyegetés idegbajt okozott a pénzügyi piacon: a befektetők ugyanis viszont szeretnék látni a pénzüket.
Ennyire egyszerű.
EZT nem fogják fel, azt képzelvén, hogy ők a fontosak, és nem az, hogy a piac reszket a pénzéért.
Ma még tovább hülyülnek: mi lesz ebből - legrosszabb álmaimban sem gondoltam, pedig semmi jóra nem számítottam.Dumából akarnak megélni?

Altuntegin | 2010. június 7. | 17:46:14

Hja, kérem vannak a hozzászólok között olyan ritka kivételes lángelmék, hogy megtisztelve érezhetjük magunkat, amiért ilyen helyen hirdetik az igét. Ő nem válaszol minden elmeroggyant személyeskedő provokációira. Kár, hogy az érvekre sem tud válaszolni semmit. Kinek inge vegye magára.:-)

kocsobur | 2010. június 7. | 17:39:56

Re#spartacus ("Hol lattal te a kommentemben szemelyeskedes")


Hja kérem, ha egyszer(sokszor) valaki nálam leszarta a kalapács nyelét...
az már hiába óbégat.

spartacus | 2010. június 7. | 17:37:24

Szoval akkor megint:
spartacus | 2010. június 7. | 17:05:23

kocsobur | 2010. június 7. | 07:53:33

Valaszolnal nehany kerdesemre:
• Egyetertessz-e azzal, hogy a Kosa nyilatkozat tobb milliard forintjaba kerult es fog kerulni a magyar adofizetoknek? Ha nem, akkor miert nem, amikor ebben minden gazdasagi elemzo egyetert?
• Egyetertessz-e abban, hogy a valutahitelesek helyzeten a kormany hatalmasat rontott, barmifele realis indok nelkul?
• Egyetertessz-e azzal, hogy a fideSS fanokon kivul senki komoly ember (foleg nem a kulfoldi gazdasagi szakember) nem hiszi el a csontvazas dumat, leven, aki minimalisan is jartas a temaban, azt tisztaban van vele, hogy az osszes adatot a Bajnai kormany feltoltotte az internetre, masreszt Varganak, mint a koltsegvetesi bizottsag elnokenek, minden gazdasagi temaju dontesbe belatasa volt az elmult negy evben is.
• Vedhetonek tartod e Varga azon kijelenteset, hogy vannak csontvazak, de o ezt nem mutatja meg. Mennyire vedheto ezen allaspont, kulonosen a korabban a nyilvanossag fontossagat hangoztato FideSS propaganda tukreben?
• Mi a velemenyed Kormanyod es Partod eddigi tevekenysegerol. Hoigayn ertekelned egy egytol otig terjedo skalan?

spartacus | 2010. június 7. | 17:36:20

kocsobur | 2010. június 7. | 17:20:59

Hol lattal te a kommentemben szemelyeskedes, dragasagom!?


Egyre szanalmasabb vagy, kocsobur!

kocsobur | 2010. június 7. | 17:20:59

spartacus (kocsobur -Valaszolnal nehany kerdesemre")


Nem.
Már többször leírtam, elmeroggyantak személyeskedő provokációira csak nagyon kivételes esetben szoktam reagálni.
Ma nincs(sincs) ilyen kivételes eset.

lusta | 2010. június 7. | 17:14:58

Osszián | 2010. június 7. | 16:59:02
Én nem írtam semmit sem a magánnyugdíj pénztárakról.
Egyébként korrekt az elemzése.

sterneschii | 2010. június 7. | 17:11:14

ha az itteni "ballibeknek" gyurcsàny azt mondanà elvtàrsak 2+2=5 akkor a "ballibek" azt mondanàk ne hülyèskedj feri az nem 5 hanem 4.
ha viktor monadanà hogy 2+2=5 akkor kocsobur àhitatva èljeneznè làngèsznek hitt vezèrèt. ennyi a különbsèg kocsobur ès a "ballib" között.

spartacus | 2010. június 7. | 17:10:46

Osszián | 2010. június 7. | 16:52:54
Jól van kocsobur. Eddig hallgattál, mint aki beszart. Nem voltál a blogokon se ahol a témát tárgyalták, te tudod miért.”

Mi is tudjuk: meg nem jott meg az ukaz a XXX Kozvelemenykutato, azaz cege tulajdonosatol. Igazabol ez is allami penzen lett osszedobva, de nem az allam a tulajdonos, hanem a FIdeSS kozeli haverok.
Masreszt lassuk be, nem jo dolog mostanaban fideSS fannak lenni, ennyi es ilyen mervu amatorizmus, ostobasag, akarnoksag, merhetetlen hulyeseg valoban nehezen vedheto. Jo, persze, tudjuk, kocsoburnak ez munkakori kotelessege, de akkor is ertheto az alabbhagyott lekesedes.
Persze, lehet, eppen keresik azt az 100 embert, akit megkerdezve ossze tudnak allitani egy olyan statisztikat, amely szerint a lakossag tamogatja Nagyaljassagu Tokajhegyaljai Orbanya Viktator Orokos Diktatorjelolt es rablobandaja legutobbi amokfutasat.

spartacus | 2010. június 7. | 17:06:55

Osszián | 2010. június 7. | 16:59:02

Korrekt.

spartacus | 2010. június 7. | 17:05:23

kocsobur | 2010. június 7. | 07:53:33

Valaszolnal nehany kerdesemre:
• Egyetertessz-e azzal, hogy a Kosa nyilatkozat tobb milliard forintjaba kerult es fog kerulni a magyar adofizetoknek? Ha nem, akkor miert nem, amikor ebben minden gazdasagi elemzo egyetert?
• Egyetertessz-e abban, hogy a valutahitelesek helyzeten a kormany hatalmasat rontott, barmifele realis indok nelkul?
• Egyetertessz-e azzal, hogy a fideSS fanokon kivul senki komoly ember (foleg nem a kulfoldi gazdasagi szakember) nem hiszi el a csontvazas dumat, leven, aki minimalisan is jartas a temaban, azt tisztaban van vele, hogy az osszes adatot a Bajnai kormany feltoltotte az internetre, masreszt Varganak, mint a koltsegvetesi bizottsag elnokenek, minden gazdasagi temaju dontesbe belatasa volt az elmult negy evben is.
• Vedhetonek tartod e Varga azon kijelenteset, hogy vannak csontvazak, de o ezt nem mutatja meg. Mennyire vedheto ezen allaspont, kulonosen a korabban a nyilvanossag fontossagat hangoztato FideSS propaganda tukreben?
• Mi a velemenyed Kormanyod es Partod eddigi tevekenysegerol. Hoigayn ertekelned egy egytol otig terjedo skalan?

sterneschii | 2010. június 7. | 17:00:45

lescsi
a fidesznek termèszetesen voltak tervei, a füstbe ment terv.
"a forint leèrtèkelèse terv szerint haladjon" ha a felheccelt devizahitelesekre gondolok akkor mi ez a terv szerinti forint leèrtèkelès?
az összes devizahitel forintositva lesz? vagy a terv arrol szol hogy a devizahiteleseket most tudatosan bedöntik? ez a forradalom?

Osszián | 2010. június 7. | 16:59:02

lusta, nem. NEM, nem és nem.
Más a formája, más a tartalma. Itt a befizetési pénzösszeg számít, ami majd realizálódik a nyugdíjkor, addig kamatoznia KELL, NEM MÁSRA FORDÍTANDÓ! ez olyan, mintha egy vagy az összes biztosítótársaság pénzét venné el az állam, mondván: milyen jól jönne az a baleseteseknek, a kórházban ápoltaknak és így tovább.
A magánynyugdíj-pénztárak üzleti alapúak. Ahhoz az államnak semmi köze, mert eltapsolja, mint minden mást, és, ha eljön az idő semmi se marad abból, amit befizettünk.

Osszián | 2010. június 7. | 16:52:54

Jól van kocsobur. Eddig hallgattál, mint aki beszart. Nem voltál a blogokon se ahol a témát tárgyalták, te tudod miért. Szóval semmi kár, semmi gond. Minden a legnagyobb rendben. Pérezer ember? (másfál millió az az ember, akinek deviza hitele van) Mi az? kit érdekel, ha a pártod szószátyár és agyatlan prominensei szónokolni akarnak?
Megmondom én neked kocsobur mi lesz.
Oltári nagy kiábrándulás lesz, és annak tudomásulvétele, hogy amit mi 17-15 éve beraktunk a magán-nyugdíjpénztárakba, azt a jelenlegi csodálatos kormány szépen lenyúlja.
Bameg: ez az előzőeknek is eszébe juthatott volna!!!
Ja, és megadóztatják a minimálbért!

lusta | 2010. június 7. | 16:49:53

kocsobur | 2010. június 7. | 16:21:50
˝...Nekem KONKRÉT SZÁMOLÁSOK kellenek, arról hogy kinek és mennyi a kár?...˝
Drága sztrovacsek, kocsobur, a Fideszpont Intézet oszlopos bértollnoka, itt a válasz:
˝...Kósa Lajos csütörtökön elhangzott debreceni beszéde most az üzemanyagárakban is megjelenik.
A két héttel ezelőtti, a nyugodt árfolyamokból következő benzinár-csökkentés után ugyanis szerdától egyformán 4-4 forinttal emelkedik a benzin és a gázolaj ára - tudtuk meg üzleti köröktől. Ennek megfelelően az átlagos benzintarifa 341, a gázolajé pedig 324 forintra emelkedik.
Elemzők szerint a múlt héten a világpiaci olajárak alig változtak vagy inkább csökkentek. A mostani drágulás tehát egyértelműen a forint csütörtök óta tapasztalt gyengülésére vezethető vissza. ... Más szakértők szerint a forintgyengítő szavak komoly környezetvédelmi elkötelezettségről tanúskodnak, mivel ilyen árak mellett egyre kevesebben ülnek majd autóba.˝

lescsi | 2010. június 7. | 16:47:14

Osszián | 2010. június 7. | 11:49:27

Volt esélyünk az EURO-zónába bejutni 2007- 2008 táján.

Ha már nem jutottunk be az EURÓ-zónába ki kell használni ennek az előnyét. Bokros sem tudna jobbat javasolni, mint a csúszó leértékelést. Ez bizony inflációval jár. A FIDESZ minden előre megtervezett. A forint leértékelését most nem csúszó leértékelésével kell megtervezni, de be kell avatkozni, hogy a leértékelés terv szerint haladjon.



Osszián | 2010. június 7. | 15:24:34

A magánnyugdíjpénztár 2008 január óta O (nulla) hozamot produkált. A nyugdíjasok ez alatt az idő alatt is kaptak nyugdíj emelést!!!! A nyugdíjasok jobban járnak az állami nyugdíjjal, ezt láthatjuk abból is, hogy az idősebbeknek lehetővé tették, hogy az állami nyugdíjra visszatérjenek.

sterneschii | 2010. június 7. | 16:43:01

Kocsobur milyen ballibröl beszèlsz?
Nem kell ahoz ballibnek lenni hogy làssa az ember milyen balfèkek vannak az orszàg èlèn.
Miközben vezèred Viktor KISZ titkàrkènt az internacionàlèt dalolta èn azt mondtam ebböl nekem elegem van lelèptem onnan. Ès most mit làtok megint a nagy egykori kommunista .eggnyalok hülyitik a nèpet.

Altuntegin | 2010. június 7. | 16:41:00

Bezerédy brigadérosnak: Varga mondta szombaton: „nem voltak szerencsések a kijelentések az államcsőddel kapcsolatban; a helyzet konszolidált, a hiánycél tartható, de ehhez intézkedések kellenek." Nos, ez az én értelmezésem szerint azt jelenti, hogy nincs vészhelyzet, ui. a konszolidált nem a vészhelyzet szinonimája.
Kocsobur pedig legyen szíves, olvasson világsajtót és gazdasági szaklapokat is. A "ballib hörgés" nem hallatszik el New Yorkig ... De egy ostoba, felelőtlen politikusi elszólás óriási károkat okozhat. És tetszik-nem tetszik a világ gazdasági szakértői ezzel magyarázzák az ideges reakciókat. (Az pedig nehezen hihető, hogy a gonosz magyar "ballibek" fizették volna le az összes vezető gazdasági elemzőt.)

lusta | 2010. június 7. | 16:40:28

kocsobur | 2010. június 7. | 16:21:50
Ön most komolyan gondolta, hogy a Lali huszárkirály és Szíjj Ártó Panama Péter bejelentései csak egy pár ezer embernek okoztak kárt?

kocsobur | 2010. június 7. | 16:21:50

Hja kérem, ballib hörgésekkel tele a padlás..:P

Nekem KONKRÉT SZÁMOLÁSOK kellenek, arról hogy kinek és mennyi a kár?:P

Mert azon a pár ezer állampolgáron kivül, akik pont ezekben a napokban kell a deviza részletüket törleszteni..egyelőre más konkrétum bizony csak a mesékben létezik...
(amúgy ha őket sajnálod, ajánlj fel neki a forint elleni shortolásodból keletkező nyereséget..)

(Ráadásul a forint ma szépen erösödött...)

Osszián | 2010. június 7. | 16:03:02

Már csak az, hogy a befektetők nem akarnak jönni ilyen országba, ahol a vezetők össze-vissza beszélnek.
Egyik pillanatban görög csődhöz hasonló állapot, aztán meg konszolidált gazdasági helyzet (Varga).
Gyökeres ellentmondás"
"Apró eltérések" az átvett büdzsében (szintén Varga), de gyökeres átalakítások kellenek.
És így tovább, az egyik nyilatkozat agyoncsapja a másikat.
Évek kellenek, míg újra visszatér a bizalom, mert a befektetők kőkemény kapitalisták, őket nem hatja meg egyetlen Orbán féle populista lózung se, se a kétharmad.

lusta | 2010. június 7. | 15:57:25

Drága sztrovacsek kocsobur, kinek a kezében vannak az önkormányzatok?Debrecennek ki a polgármestere? Lali huszárkirály. Ki adósította el? Hát Önnek még nem mondták meg, hogy már a kis zsebcézár a kormányfő?
A hollandok egy féltucat gólt varrtak be nekünk a múlt heti barátságos meccsen. Ennek ellenére nem hallotam E. Koemantól, hogy az előző szövetségi kapitány lenne a hibáz a vereségért.

Osszián | 2010. június 7. | 15:55:01

kocsobur, ki fog az jönni. Merd azt állítani, hogy semmi kárt nem okoztak.
Jó, te hülye vagy és elvakult.
De gyere ki a szegedi Mars téri piacra. Hallgasd meg, hogy szentségelnek a szállítók, a kofák, és a vásárlók.
Ha za előző kormányok hülyeséget csináltak, ha Gyurcsány hülyeséget beszélt: igen is megírtuk, volt kemény kritika.
Te meg itt mentegeted a világbotrány keltőit, akik azt nem fogták fel, hogy már nem lehet össze-vissza beszélni, a pénzpiac nagyon hektikus a görög csőd óta: más se kell neki, mint azt emlegetni, hogy nálunk is az a helyzet.
NEM Szíjjártó érdekli őket és nem is a Kósa, hanem az, hogy tényleg bedől-e egy másik ország is, aztán futhatnak a pénzük után.
És a lengyelek?
Mit gondolsz mennyire imádják most ők a te fan-jaidat? Észkombájn kocsobur.

argosztoli | 2010. június 7. | 15:46:03

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kocsobur | 2010. június 7. | 15:30:07

Re#MoRa_Lisa ("Ki fogja megtéríteni a kárt amit a fidesz okozott?")

Egyfelöl, mutasd ki összegszerüen és tételesen az okozott "kárt"..:P

Másfelöl, gondolom ugyanazok akik már 320 Forintig is felvitték az eurót...
És felvettek még 20 milliárd euró IMF hitelt, csináltak 2010-ben öt hónap alatt 736,2 milliárd forintos hiányt ...

oszt most hörögnek.

Osszián | 2010. június 7. | 15:24:34

MoRa_Lisa | 2010. június 7. | 12:17:27

Ki fogja megtéríteni a kárt amit a fidesz okozott?"

Hát te. Meg én. Meg az a 2700000 csodaváró, akik kétharmadot adtak ennek a társaságnak a kezébe.
Mert amíg süketelés is elég, forradalom, meg új rendszer, meg NER, NEP, NÖR, és hasonló baromságok, meg Kossuth téri banzáj, azt imádja a vezér: Viktor, Viktor! de hogy füstjük nem volt, mi a szert kéne a gazdasággal kezdeni, az biztos.
De most lenyúlják a magán nyugdíjpénztárakat, megadóztatják a nyomorult minimálbéreseket, arról ábrándoznak, hogy a bankok nyereségéből lecsippentenek egyharmadot ha-ha, na, és kik szívják meg legjobban? a nyugdíjasok, persze.
Meg mindannyian: mert ez a balfácánság évekig kitarthat: ha nem a ft esésében, hát abban, hogy a befektetők messze elkerülnek, a tőke ide nem jön, anélkül meg marad a nyomor a munkanélküliség és a megszorítások.
Meg is lehetne ezt magyarázni ha nem lettek volna az utóbbi évek tele populista népboldogító ígéretekkel, kezdve a Kudlik féle " Nemzeti együttműködés" (így hívták?) meg az aláírásgyűjtések, meg a népszavazás. aztán a rengeteg duma: nem hagyjuk, nem engedjük, a magyar embereknek több jár...
éS MI VISSZAAdJUK, AMIT A GONOSZ GYURCSÁNY ELVETT.
MOST üt vissza a tartalom nélküli populizmus.
Hazudtak. Igen, mert ahogy sokan azért látták a helyzetet, tudták, hogy világválság idején mást nem igen lehetett volna csinálni, mint az előző kormányok.

kocsobur | 2010. június 7. | 15:17:55

Amúgy:

736 milliárd a hiány
Index
2010. június 7., hétfő 13:27
Az államháztartás – helyi önkormányzatok nélküli – egyenlege május végén 736,2 milliárd forintos hiányt mutat, amely az egész éves előirányzatnak 84,6 százalékát teszi ki.
-----

Köszönjük elvtársak...
Öt hónap alatt, amikor hivatalosan szinte semmire sem jutott pénz(csak lopásra, fosztogatásra, osztogatásra), mégis sikerült az éves költségvetés
85%-át , 736,2 milliárd forintos hiányt összehozni...

*És ez csak önkormányzatok nélkül-ami újabb csalás, mint az önkormányzatok
nem lennének az állam része...

Szömörcsög | 2010. június 7. | 15:01:32

lusta | 2010. június 7. | 14:49:27

Mondjál le kósa a képviselőségedről, Debrecen csak rád vár...

(Nem is értem, hogy tud egyszerre valaki parlamenti képviselő is lenni és egy nagyváros polgármestere is egyszerre...).

Pedig valószínüleg elég felelősségteljes munka mindkettő...

lusta | 2010. június 7. | 14:49:27

Hogy mi várható a jövőben, itt van Lali király parlamenti válasza:
˝...13:43 Kósa Lajos személyes érintettség okán szót kért. És kapott. Az MSZP bekiabálásokkal zavarja meg a felszólalást, mert napirend előtt nem lehet személyes érintettség okán szót kérni; Kósa felszólalása tehát házszabály-ellenes.

Kósa szerint nem az a baj okozója, aki elmondja az igazságot, hanem az, aki előidézte azt. "Meg vagy őrülve Lajos" - kiabálnak be a szocialisták. Kósa arra kéri őket, hogy őrizzék meg méltósságukat. A Fidesz alelnöke szerint a szocialisták tönkre tették az országot, a mostani kormány igyekszik ezt helyretenni. "Lehet, hogy vannak bakik, de a kormánypárt és a frakció mindent megtesz, hogy a nemzetet a legjobb eszközökkel szolgálja". A Fidesz tapsol...´

jaros péter | 2010. június 7. | 14:49:10



Egy hete kormányoznak, de már rajtunk röhög a világ.

egy nyugdíjas.

lusta | 2010. június 7. | 14:46:08

héron | 2010. június 7. | 14:40:01
Tudja kedves uram, ez a vidéki senki nem más, mint a 2/3-os kormányzópártban uralkodó zsebcézárunk helyettese. Nem egy senki.
Kénytelen vagyok felhívni az Ön figyelmét is arra az apróságra, hogy 2002-ben is üres volt a kassza. Medgyessy ezt kb. így kommentálta. Úriemberként nem a múlttal kell foglalkozni. Persze jól megkapta az úrias gesztusra a választ.

héron | 2010. június 7. | 14:40:01

Azért kedves barátaim, azon el kellene morfondíroznunk, hogy milyen világban élünk. Ahol egy vidéki polgármester egy hátsó szobában használ egy keményebb jelzőt és erre összeomlik az amerikai tőzsde?? Én nem követem az eseményeket, de amit olvasok tőletek abból ez jön le.
Szerintem, ha így volt, akkor nem a mi készülékünkben van csak a hiba. De tényleg nibcs objektív mérce, szám,amivel a pénzügyi világ kalkulálhat. Valaki böffent valamit a hátsóudvarba és zuhan a világtőzsde?
Az azért komikus, amikor a világot vezető lapok és politikusok próbálják magyarázni , hogy távol- kelet- európában nem is úgy gondolták.
Aztán meg ez a katyvasz , ami most van, mégiscsak az eddigi kiváló munka eredménye, nemde. Aztán egy kis osztogatás is volt, nemde, még utóljára. Az újak meg szeretnek tiszta lappal indulni. Meg ők már osztogatni sem tudnak. Hát .....
Jól tudom-e, hogy 2002-ben is üres volt a kassza?

tcat | 2010. június 7. | 14:19:04

http://ecoline.hu/piac/20100607_bajnai_orban_lapok.aspx

Szömörcsög | 2010. június 7. | 14:12:34

Fidesz takarodj!!! Fidesz takarodj!!! Fidesz takarodj!!!

nagyk | 2010. június 7. | 14:04:20

Ez még semmi!
Mi lesz ha majd megszólal Semlyén "Jó isten helyettes" az Ő szokásos
seggnyaló módján.

artie | 2010. június 7. | 13:59:57

_ügyvezető_ alelnöke ugye...

libasmisi | 2010. június 7. | 13:48:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

libasmisi | 2010. június 7. | 13:47:06

Moderálási alapelvek- komment törölve -

highwaystar | 2010. június 7. | 13:46:38

Ovi tegnap azt mondta a Napló c. műsorban, hogy szüksége van napi két órára, amikor csak gondolkodhat. A fennmaradó időben vajon mit csinál? Ész nélkül kormányoz?

nemválaszolok | 2010. június 7. | 13:22:41

De Debrecen és jó néhány fideszes önkormányzat is megszívta, mert svájci frankban vannak eladósodva. De ez rajtunk ugyebár nem segít.

nemválaszolok | 2010. június 7. | 13:21:12

kedves lescsi, neked valami bajod van. Mintha nem egészen látnád át a helyzetet. Vagy ez csak szándékolt? Esetleg provizol?

gyozike | 2010. június 7. | 13:17:16

Akik azt hitték, hogy svájci frank tartozásukat minimum az állam átvállalja jól jártak a kis kedvencükkel, a fidesszel. Még rá is tett néhány lapáttal a terheikre. De remélme, mindez nem ingatta meg szilárd hitüket a Nemzetben és az azt kizárólagos joggal képviselő Dr. Orbán Viktor Mihályban.

Addig is várom Dr. Kósa úr újabb szellemességét.

kismagyar-félsz | 2010. június 7. | 12:39:33

Minden kedves hozzászólónak, aki szeretné, ha nem volna jelentősége a fidesz csütörtök óta tartó ámokfutásának, ajánlom figyelmébe az otp mozgását, ami nem követte a nemzetközi eseményeket, hanem megelőzte azokat, sőt csütörtökön kifejezetten ellentétes volt azokkal. A forint esetében pedig lehet emlegetni a szélesebb sávot, de április 26-ig (december eleje óta) egy szabályos 10 forint széles csökkenő csatorna alakja volt a forint árfolyamának, és április 27-én reggel 263-ról indult a fidesz. Most 287. Ez 9%.

teniszke | 2010. június 7. | 12:37:32

Ki így, ki úgy, mégis egyformán : éppenséggel az MSZP is próbálkozott anno ugyanilyen sárdobálással nem is egyszer, emlékszünk. Sem a Fidesznek, sem nekik nem válik dicsőségére...

MoRa_Lisa | 2010. június 7. | 12:17:27

Ki fogja megtéríteni a kárt amit a fidesz okozott?

tcat | 2010. június 7. | 11:59:42

Sosem gondoltam volna, hogy Orbán akár még az eurót is meghúzza... Jó lenne ha szájkosarat tenne a kedves vezetőség szájára. A kampány elmúlt már, jó reggelt.

Szájtépés meg a hátrafelé mutogatás helyett le kellene tenni valami valódi gazdasági programot vágre, minden befektető/hitelező ezt várja. Enélkkül a forint sem fog erősödni.

sterneschii | 2010. június 7. | 11:57:42

lencsi ne beszèlj ennyi zöldsèget
nem csak a devizahitelesek hanem minden fogyaszto "sziv". aki nyaralni megy külföldre, aki tankol, aki autot vagy televizit vesz stb.
ezek a tiszta szàmtani dolgok ès mèg hozzà jön hogy a ezekben a fidesz politikusokban itt nyugaton senki nem bizik meg. hogy ez mit jelent azt gondolom nem kell elemezni.

Osszián | 2010. június 7. | 11:49:27

lescsi | 2010. június 7. | 11:27:48

lescsi, téged nyársra kéne húzni. Hogy-hogy "elszabotálták"? Lengyelország is elszabotálta, Csehország is? Akkor ott is "megérdemlik" a nyomorult polgárok, hogy szívjanak, és az eddiginél is többet fizessenek, vagy ha már nem birják, veszítsék el a házaikat?
Miféle gondolkodásmód ez? Mennyi beleszólása volt a másfél millió devizahitelesnek, hogy lesz-e euró, vagy sem?
És akkor még arra a baromságra nem is reagáltam, hogy azt képzeled, ha bent vagyunk az övezetben, ugyanez nem történhetett volna meg.
De megtörténhetett volna, sőt az is ami Szlovákiával, hogy most közel 1 milliárd eurót kell adniuk a görögöknek.
Ha infláció "fog" jönni, akkor még jobban eltávolodunk az övezettől, te nagyon okos.

lescsi | 2010. június 7. | 11:27:48

Ha már a Medgyessy –Gyurcsány kormányok elszabotálták az Euró Zónába való belépést, ebben a gazdasági válságban igenis ki kell használni az árfolyam politika adta lehetőséget.

A csúszó leértékelés így is megvalósítható, a protekcionista gazdaságpolitika bevezetése eltávolít az válságtól; igaz, hogy ezzel infláció fog járni, a devizahitelesek megszívják, de magukra vessenek, hagyták magukat becsapni a hedge fund-ok kollaboránsai által.

Szaladó | 2010. június 7. | 11:14:00

"Hol vagy Kósa? Szólalj meg hát..."
NEEEEE!!!!!

lusta | 2010. június 7. | 10:54:12

wallaby | 2010. június 7. | 10:34:40
A világ már csak ilyen. A Fideszponto Intézet oszlopos tagja, kocsobur itt brit példával jött elő. Ez nagyon jó. Ugyanis ilyen esetekben mégt a vízcsapból is a miniszterelnök folyik. Cáfol, elemez, ígér. Nálunk a felcsúti kis zsebcézár már mewgint besz@rt úgy, mint a Gyurcsány név hallatán. Még a választások előtt kérdeztem, mire fel az a nagy Liberó szállítás Felcsútra? Most már értem.

Hamilkár | 2010. június 7. | 10:50:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

wallaby | 2010. június 7. | 10:45:44

szodaslova | 2010. június 7. | 10:38:54

˝Asian stocks fall on weak US jobs data˝

Én csak ezt látom a ft.com -on. És akkor ma miért zuhan az egész világ?

wallaby | 2010. június 7. | 10:41:25

xanadu | 2010. június 7. | 10:38:24

Gondolod?

kocsobur | 2010. június 7. | 10:41:02

Kósa, Kósa, mit tettél?:P

http://www.mfor.hu/cikkek/Akar_mar_a_heten_9_500_pontra_eshet_a_Dow_Jones.html

szodaslova | 2010. június 7. | 10:38:54

lescsi | 2010. június 7. | 10:32:48

Tényleg röhej, de sajnos így működik.

"However, Fidesz has since pursued a rather clumsy communications strategy that has rattled debt and currency markets, pushing up future borrowing costs for the government and those of Hungarians holding foreign-currency loans."

Ezt az FT.com írta ma reggel.

Hát ha ilyen birka a világ, akkor nagyjainknak kellene okosabbnak lenniük.

xanadu | 2010. június 7. | 10:38:24

lescsi | 2010. június 7. | 10:32:48

Azért a magyar államadósság még USA-ban sem lehet kis pénz.
Pláne, ha ők is hitelből élnek ...

wallaby | 2010. június 7. | 10:34:40

merhaba canim | 2010. június 7. | 09:38:40

Igazad van. Sőt nem csak külföld figyel Kósára, hanem Budapest is. Már napok óta nem szólalt meg, és ime, a BET mai is zuhan. Ezúttal 4%.

Hol vagy Kósa? Szólalj meg hát...

sterneschii | 2010. június 7. | 10:32:53

most màr nem csupàn a sajtoban hanem az ötperces ràdiohirekben is leràntjàk magyarorzàgrol a leplet. sokan itt azt gondoljàk hogy azèrt is hazudoznak hogy az EU-t àtverjèk. magyarorszàgot szèpen befeketitte a fidesz, a nacionalista eszmèk utàn most ez az aljas hazudozàs az egèsz nyugati vilàggal szemben.

lescsi | 2010. június 7. | 10:32:48

Fantasztikus, a nemzetközi tőke ostobasága.

Fingik egyet Kósa Lajos és az amerikai részvénypiac összeszarja magát.

Egy lepke meglebbenti szárnyát Magyarországon és „az amerikai részvénypiac eddig nem látott mélységbe zuhant az euró a dollárral szemben”

Röhej!!!

Szamok Embere | 2010. június 7. | 10:19:26

Felírnám korommal a kéménybe, ha kocsobur kimondaná, hogy ez bizony nagy baromság volt. Érzem, nincs messze tőle, de nem jön ki. Inkább viccelődik.

lusta | 2010. június 7. | 09:58:47

KOcsobur, drága sztrovacsek! Ha esetleg nem vette volna észre a Fideszpont Intézetben, Lali király a jelenleg 2/3-os parlamenti többséggel bíró kormányzópárt alelnöke.
Egyébként ennyi ideig tartott a papagáj stratégia kidolgozása? Merre járt a Lali király és a Szíjj Ártó Panama Péter kijelentései után? Valahogy nagyon hiányoztak mélyenszántó gondolatai.

merhaba canim | 2010. június 7. | 09:38:40

Kocsobur!

Ne bagatellizáljuk Kósa Lajost,nem csak egy 200 000 város polgármestere,hanem a kormányzópárt alelnöke,és mint ilyen,a külföld odafigyel arra amit mond.

wizesnyolcas | 2010. június 7. | 09:37:32

Kedves kommentelők!Szerintetek vajon merre lehet most a népszerű,nemhazúdós debreceni polgármester?Három napja elérhetetlen.Miért?

kocsobur | 2010. június 7. | 09:26:56

Re#Antipasti ("Az a demokrácia is átalakulóban van. Az egymás pocskondiázása azonban ott is szép, régi hagyomány. Vagyis: semmi új nincsen
benne.")



No, hát éppen erre akartam kilyukadni...Hogy az angol konkrét példát látva , kár volt a szerzőnek ilyen NOL-os, könnyen cáfolható szándékos baromságokkal előállni, idézem:

"A világ megdöbbent – ilyet nem láttak még, ebben is megegyeztek a reakciók "


Mert ha azt fejtegette volna, hogy egy kormányban nem levő, 200 ezres vidéki város polgármesterének nyilatkozata -állitásuk szerint- majdnem romba döntötte a nyugati világot, euróstól, mindesetől..:P
akkor joggal mondhatná- ilyen tényleg nem nagyon látott a világ..:P


Igaz, sokan azt sem értik, egy Lehmann Brothers csődje hogyan okozhatott többéves gazdasági világválságot(!)-no de ez már egy másik történet.

Suttogó | 2010. június 7. | 09:25:45

wallaby: engem nem érdekel Portugália és spanyol hon sem, de a törlesztésem megint emelkedett 6000.- el a két marha miatt akik azért beszélnek hülyeségeket, hogy így megússzák a felelőtlen ígéretek kivitelezését.

Szamok Embere | 2010. június 7. | 09:05:33

Folytatva az előzőt, Magyarország tagja az EU-nak, ahol, mint helyesen megjegyzi wallaby, több helyen ég a ház. Tisztességes ember ilyenkor benzint locsol körbe vagy vizet?

Szamok Embere | 2010. június 7. | 09:02:49

Wallaby, szerinted a más hülyesége mentség a sajátunkéra?

evianna | 2010. június 7. | 08:59:42

az a szomorú, hogy a bankok legtöbbje 6 hónapos kamatperiódussal dolgozik, tehát ha feltesszük, hogy 72 órán belül csodát tesznek és onnantól a tőkepiac meg a devizapiac imádni fogja a magyarokat, a devizahiteles még egy fél évig ezt a törlesztőrészletet fogják fizetni.
akkor is, ha a forint 240-re erősödik.
ez pedig olyan pofon, amit nem fognak elfelejteni: nem csodálom.

a Fidesz erőszakossága úgy látszik, elfelejteti velük, hogy ebben az országban vannak szakértők (nemcsak az ő látnoki képességekkel megáldott embereik), akiket ráadásul minden eddiginél jobban megnéztek, bevizsgáltak, leellenőriztek az elmúlt 1-1,5 évben (14 milliárd euró kölcsönbe adása nem tréfadolog, nagyon megnézik, kinek adják - inkább röpültek volna rá gyorsan a maradék 6 milliárdra, akkor lenne pénzük... de nem, ők most elszámoltatnak... egy Papcsákkal...?)

juj, de kicsik ezek a feladathoz...

wallaby | 2010. június 7. | 08:51:07

Szamok Embere | 2010. június 7. | 08:43:05

Garantálom neked, hogy amint a következő (Portugália, Spanyolo, stb) bedől, már senki sem fog Mo-ra emlékezni.

wallaby | 2010. június 7. | 08:47:02

nucleus | 2010. június 7. | 08:15:04

˝Gondolom a Fidesz hívőknek a törlesztő részletei nem fognak nőni - vagy ez nekik jó így. Hát tőlem, védjétek őket persze...˝

Garantálhatom, hogy nem csak a Fidesz hívők részletei fognak nőni. Mégpedig SOKAT.

Ez pedig azért lesz, mert az idióták CHF-ben vannak eladósodva. Márpedig az EUR hónapok óta esik a CHF-hez, a HUF meg méginkább. Szélső esetben az is előfordulhat, hogy az EUR bedől, persze a Fidesz hibájából, amely esetben...

Szamok Embere | 2010. június 7. | 08:43:05

kocsobur, olvasgass mást is, mint amit a beosztottak eléd tesznek:

Telegraph:
"Hungary is likely to take months to regain the trust of financial markets after politicians in its new government made controversial comments comparing its fiscal problems to the Greek debt crisis."
"Very serious damage has been done to their image and it will take a very long time and a lot of 'hard data' to actually regain this credibility, not just with markets but more importantly FDI (foreign direct investment) investors."

Bloomberg Businessweek:
“The Greek comments have clearly spooked the markets,” said Manik Narain, an emerging-market strategist at UBS AG in London. “Investors need a tight fiscal story to remain in Hungarian assets.”

wallaby | 2010. június 7. | 08:42:01

nucleus | 2010. június 7. | 08:15:04

˝Az, hogy a hatalomba került angol ellenzék ugyanolyan hülye és felelőtlen, mint a miénk, még nem ad felmentést Viktornak a hülyeségre.˝

Azért elismerésnek veszem, hogy a magyar és az angol kormány közé, mág ha ilyen nemes egyszerűséggel is, egy egyenlőség jelet teszel. Gondolom ilyen a történelem folyamán még soha sem történt!

kocsobur | 2010. június 7. | 08:20:40

Re#nucleus ("Az, hogy a hatalomba került angol ellenzék ugyanolyan hülye és felelőtlen, mint a miénk")


Nos, ami a konkrét ügyletet illeti, abba nem mennék bele-már korábban leírtam, ezt egy nagypályás játék részének látom, szvsz egy héten belül eldől Magyarország gazdasági pályája az elkövetkezendő 4-8 évre...

Én az angol konkrét példát és idézeteket csupán azért hoztam fel, hogy érdemben cáfoljam a szerző bombasztikus, szándékos baromságait, idézem:

"A világ megdöbbent – ilyet nem láttak még, ebben is megegyeztek a reakciók "

nucleus | 2010. június 7. | 08:15:04

kocsobur | 2010. június 7. | 07:53:33
Cameron szerint "teljes felelőtlenségre" vall, amit az előző kormány az újra hagyott.

Hasonló képet festett az átvett gazdasági-költségvetési örökségről nemrég a brit pénzügyminiszter is.
-----------
Az, hogy a hatalomba került angol ellenzék ugyanolyan hülye és felelőtlen, mint a miénk, még nem ad felmentést Viktornak a hülyeségre. Ezek szerint Cameronnak se drága a saját adófizetőinek a vagyoni helyzete, illetve neki is vannak short ügyeletekkel betömendő éhes (oligarcha) szájak.

Gondolom a Fidesz hívőknek a törlesztő részletei nem fognak nőni - vagy ez nekik jó így. Hát tőlem, védjétek őket persze...

komszomol | 2010. június 7. | 08:03:01

Nem tudom, hogy jön ide a csontbrigád.

Azok erkölcsös elítéltek voltak.

Ezek meg erkölcstelenek, és sajnos szabad lábon vannak.

kocsobur | 2010. június 7. | 07:59:00

Nomármost.

"A brit miniszterelnök szerint a korábban gondoltnál sokkal rosszabb a brit gazdaság helyzete"
"Cameron szerint "teljes felelőtlenségre" vall, amit az előző kormány az újra hagyott."
"George Osborne néhány hete a Financial Timesnak azt mondta, hogy az új kormány "különböző szekrényekben mindenféle csontvázakra lel". "
" előzetes becslések szerint a hazai össztermék (GDP) 11,6 százalékára duzzasztották a márciussal zárult pénzügyi évben a brit államháztartási hiányt"
"A konzervatív párti miniszterelnök közölte, hogy még nem látta a gazdaság állapotáról készülő jelentést, amelyet az új kormány által létrehozott testület, a Költségvetési Felelősség Hivatala állít össze. "


No kérem.
Mindezek a világ egyik-állitólag- példamutató/vezető demokráciájában hangzottak/hangzanak/zajlanak le.
Ahol "árnyékkormány" is van meg "árnyékminiszterek".
És mégis: a kormányváltás UTÁN ezek derültek ki.

komszomol | 2010. június 7. | 07:56:50

"Rá Dios | 2010. június 7. | 07:18:04

Bezerédy:
megzsarolni azt lehet, akit van mivel. Hát van."

Bárkit meg tudnék zsarolni, ha van fölötte hatalmam. Ez ilyen egyszerű.

kocsobur | 2010. június 7. | 07:53:33

Cameron szerint "teljes felelőtlenségre" vall, amit az előző kormány az újra hagyott.

Hasonló képet festett az átvett gazdasági-költségvetési örökségről nemrég a brit pénzügyminiszter is.

George Osborne néhány hete a Financial Timesnak azt mondta, hogy az új kormány "különböző szekrényekben mindenféle csontvázakra lel". Osborne szerint a Munkáspárt vezette előző kormány megbízatása végére "teljesen felelőtlenné vált (...) és abszolút borzalmas közfinanszírozási helyzetben hagyta hátra az országot".

A recessziós brit gazdaság élénkítésére és a bankok megmentésére fordított csillagászati összegek békeidőben soha nem mért szintre, előzetes becslések szerint a hazai össztermék (GDP) 11,6 százalékára duzzasztották a márciussal zárult pénzügyi évben a brit államháztartási hiányt. Ez messze a legmagasabb hiány a hét vezető ipari hatalom (G7) országcsoportján belül.

A világ legnagyobb hitelminősítője, a Standard & Poor's már kilátásába helyezte a lehetséges legjobb, "AAA" szintű brit államadós-osztályzat rontását az átfogó költségvetési konszolidáció elmaradása esetére.

Nagy-Britannia a legnagyobb, "AAA" elit besorolással ellátott gazdaság, amelynek adósosztályzatára valamely hitelminősítő negatív kilátást jelentett be.

A konzervatív-liberális kormány nemrég bejelentette, hogy június 22-én új "vészköltségvetést" terjeszt be.

Szerző: MTI Eco
----------

kocsobur | 2010. június 7. | 07:52:17

Cameron: "Sokkal rosszabb a gazdaság helyzete, mint gondoltuk"
2010. 6. 6. 17:35|

A brit miniszterelnök szerint a korábban gondoltnál sokkal rosszabb a brit gazdaság helyzete, és jó eséllyel nem tarthatók az előző kormány előrejelzései.
David Cameron a The Sunday Timesnak azt mondta: "súlyos problémák" vannak a korábbi munkáspárti kormány jövőre már robusztus, 3 százalékos gazdasági növekedést valószínűsítő prognózisával.

A konzervatív párti miniszterelnök közölte, hogy még nem látta a gazdaság állapotáról készülő jelentést, amelyet az új kormány által létrehozott testület, a Költségvetési Felelősség Hivatala állít össze. Parlamenti képviselők várakozása szerint azonban a jelentésben a független közgazdászok előrejelzéseinek átlagához közelebbi, 2 százalék körüli jövő évi növekedési prognózis szerepel majd - írta a vezető vasárnapi brit lap.


Cameron az interjúban kijelentette: a május választások után megalakult konzervatív-liberális brit kormánykoalíció "vad mértékben eltúlzott derűlátásra valló" előrejelzéseket örökölt a munkáspárti elődtől; ezek egyike a 3 százalékos jövő évi gazdasági növekedés, a másik pedig az a várakozás, hogy "a kamatszint mindig alacsony marad".

A brit kormányfő szerint "a legsokkolóbb" az államadósság kamatköltsége. "Ha nem teszünk ez ügyben semmit, (a kamatköltség) elérheti az (évi) 50-60-70 milliárd fontot is ... többet fordítanánk a kamatokra, mint az oktatásra vagy a védelmi kiadásokra".

Cameron szerint "teljes felelőtlenségre

HIRDETÉS

Arra nem volt válasz, hogy miért csak a választások után használták az ellenfelek az így szerzett adatokat. Miért vártak az úgynevezett Fidesz-közeli cégek fantommá tételére vonatkozó bizonyítékok nyilvánosságra hozatalával? Mert a Fidesz a vádat és a közléseket –később – összekötötte. Azt sem bizonyították soha, hogy létezett ilyen megfigyelés. Ha bizonyítják, a következő választásokon már nem létezhetett volna se MSZP, se SZDSZ. Az ilyesmit nem lehet túlélni. Ehelyett nemcsak hogy léteztek, nyertek is.

Hatalomba kerülve a Fidesz most újratöltötte a régi fegyvert. A cél az előző kormány, illetve a mögötte álló párt gazdasági alapon való lejáratása. (Mintha az élet nem beszélne önmagért.) Ezúttal nemcsak a hazai, hanem a világszínpad közönsége előtt próbálkoztak a kivégzéssel. Ha igaz lenne, amit a Fidesz állított, vagyis, hogy szándékosan államcsődbe vitték az országot, ugyanúgy nem lenne helyük a (politikailag) élők közösségében, mint a ’98-ban megvádoltaknak. A vád erejét jelzi, hogy bejelentésére nemcsak a forint és a hazai tőzsde csúszott össze, mint vályogház, amelyet alámos az ár, hanem zuhanni kezdett az amerikai részvénypiac, eddig nem látott mélységbe zuhant az euró a dollárral szemben és a nagy szövetséges, Donald Tusk legnagyobb „örömére” a zloty is megremegett. Jó okkal. Nem én hozom összefüggésbe ezeket a következményeket a Fidesz vezetőinek bejelentéseivel. Nem létezett elemzés a nemzetközi szaksajtóban, amely ne ezt a logikai sort írta volna fel. Csak Orbán Viktor és Varga Mihály tudhatja, hogy milyen telefonok és más üzenetek érkezhettek ekkor, hogy alig néhány óra múlva a nyilvánosság elé álljon a Fidesz tényfeltáró bizottságának vezetőjeként Varga, és bejelentse az ellenkezőjét annak, amit eddig mondtak: „Még sincs vészhelyzet”.

Bármilyen kínos is ez ekkora nyilvánosság előtt, de vagy csütörtökön és pénteken hazudtak, vagy szombaton. Még nagyobb baj, hogy fölöslegesen. A két állítás közötti távolság nagyobb annál, mint amennyit a tévedés fogalmával át lehetne hidalni.

HIRDETÉS

A Fidesz ajtóstul rontott a házba, amelyben már bent van. Pontosabban: ajtóstul rontanak egyelőre mindent a házban. A világ megdöbbent – ilyet nem láttak még, ebben is megegyeztek a reakciók –, mi azonban ennyire nem lehetünk elképedve. Mint tizenkét éve: a Fidesz nem elégszik meg azzal, hogy bekerült a hatalomba, azonnal be akar költözni – most és mindörökké – az emberek fejébe is. Az új kísérlet rengeteg pénzbe került, ami talán még visszanyerhető. Csak kormányozni kellene hozzá, pontosan, szépen...

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    134 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS