belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
24. csütörtök

Mindent vinne a Fidesz, itt a helyhatósági választási reform

Egyes városokban „egyszínű” képviselő-testületek alakulhatnak

A cél, hogy a nyertes vigyen mindent, és lehetőleg már a törvényalkotás során dőljön el az őszi önkormányzati választás – így látja a Fidesz javaslatait az MSZP. Az LMP szerint az ellenfelek kiszorítására irányuló törekvések utóbb akár vissza is üthetnek.

Lencsés Károly| Népszabadság| 2010. május 31. |57 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

sandor1 | 2010. június 1. | 09:15:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

magyar_kultúra | 2010. június 1. | 00:21:14

Ez csak az ebben a körben szokásos gátlástalanság. Ez olyan jellemvonás, ami az önérdek érvényesítésében minden területen és minden vonatkozásban megnyilvánul. Ilyen emberek. Nincs mit csodálkozni, eddig is tudtuk. Sajnos választókra és választottakra egyaránt jellemző lehet, mindig lesznek az efféléknek támogatóik.

Shader | 2010. május 31. | 23:43:29

Pontosan a "megjósolt" forgatókönyv szerint zajlik a fidesz ténykedése. Többen elmondták már az elmúlt 1-2 évben a várható demokráciaellenes lépéseket egy fidesz 2/3 esetén. Egy egész ország fizeti meg az árát.

ncsicso | 2010. május 31. | 13:25:15
tökéletes leírás, egyetértek.

kenguru80 | 2010. május 31. | 21:58:58

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Flagrum Dei | 2010. május 31. | 21:03:46

Hát nem is az MSZP fogja vinni.
Amit vinni fog, az elkövetett bűncselekmények szankciója.

Dr. Kotász | 2010. május 31. | 15:53:42

"Mindent vinne a Fidesz"

Vigyék, így legalább hamarabb pofára esnek...

Dr. Kotász | 2010. május 31. | 15:52:27

OldTriker | 2010. május 31. | 15:04:48

kizárt dolog. a KDNP-vel is csak közölték... :)

b41ci | 2010. május 31. | 15:47:36

Minden hatalomra kerülő csoport igyekszik olyan törvényeket alkotni, amely hatalmát "bebetonozhatja". Ez addig igaz, amíg a szavazók java részét sikerül maga mellé állítania. Amikor ez nem sikerül, az ilyen egyeduralmi törekvések törvényei bizony visszaütnek éppen a törvényt kierőszakolókra.

kismillio | 2010. május 31. | 15:25:02


Azt eddig tudtam hogy Orbán király akar lenni de hogy a demokráciát igy arcul csapni mint az önkormányzati választással akarják csinálni ehhet már abszulut vastg bör kell hogy legyen képükön .jó hogy nem irják elö hogy cak fidesz jelöltre kell szavazni különben mehetünk Orbánpapa kőbányájába követ törni 10évre

OldTriker | 2010. május 31. | 15:04:48

Nem értem, miért beszél Pál Tibor egyeztetés nélküli jogalkotásról. Biztos vagyok benne, hogy a FIDESZ egyeztetett a KDMP-vel.

gope | 2010. május 31. | 14:59:12

Vakablak
Nincsen veled semmi bajom, sőt tisztellek elvhűséged miatt.
Csak rosszúl látod ac dolgokat és ez nem a Te hibád.
Sajnos Gyurcsány elkurta nagyon.
Őszödi beszéde felhozta a rejtőzködő operettnáci és a komoly szélsőséges szabadcsapatokat is.
Erre könnyű volt a Fidesznek ráépülnie és ellen oldalként fellépnie.
Most ő a közép.
A tisztességes magyar polgár pedig mindig középre szavaz.
Ezért írtam minimum l0 évet a Fidesz hatalomra.
Ne lovagoljunk, hogy 8-12 év a választás.
A baloldalnak 10 év minimum kell, hogy egyáltalán labdába rúghasson.
Én merek jósolni , mert az 53% ot is megjósoltam 50-55 öt írtam még februárban.
Utána nézhetsz, ha van kedved és lehetőséged.

kreivichiren | 2010. május 31. | 14:56:05

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ordító egér | 2010. május 31. | 14:24:38

felcsútielvtárs | 2010. május 31. | 12:18:09

Azért is elhordjuk ezt a hegyet.

ncsicso | 2010. május 31. | 13:25:15

r2d2 "hogy rajtuk kívűl másnak nem lehet véleménye" Pofonegyszerű. Egyszer valaki poénból kimondja: döntsünk diktatúrát! A másik komolyan veszi, aztán elterjed a vélemény mint a futótűz. Azt kell pofonvágni, aki először kiabálna, hogy a többinek eszébe se jusson...
Komolyra fordítva: oké, mindenki tudja, hogy gyurcsány és az mszp-szdsz elgyakta. Demokratikus keretek között. Tovább nem feszegethették a rendszer kereteit, mert nem volt meg hozzá a kellő társadalmi támogatásuk, a szavazóik elpártoltak mellőlük, a jobboldal meg marha hangos lett. Most OV a társadalmi támogatását a jogrendszer átalakítására használj, lehetőleg még mielőtt a szavazói felébrednek, ami még 2-3 év is lehet. Elhiszem, hogy a bolsevik, kommunista és náci szavak pejoratív értelműek, de ami leginkább összeköti őket, az a demokráciellenesség, a diktatúra. Nem az a baj, hogy más kormányoz. Hanem az, hogy a demokrácia eszközeit használja a diktatúra bevezetésére, és mire a bársonykesztyűből kifigyel a vasököl, már nagyon nehéz lesz változtatni. Ha szerencsénk van, és a következő választásokkor demokratikusan le lehet cserélni a fideszt, akkor is egy csontig lerabolt ország marad utánuk. Ha nincs szerencsénk, majd kellemes nosztalgiával emlékezhetünk a szabad választásokra.

r2d2 | 2010. május 31. | 13:08:06

A hozzászólásokat elolvasva csak azt nem értem, hogy miért kell mindig oda jutni, hogy a 2 tábor közti kommuniáció majdnem az anyázás szintjére süllyed? Vagy legalább egyesek gyorsan eljutnak bolsevikozás, kommunistázás, nácizás szintjére. Nekünk a balosoknak volt 8 évünk, akiket választottunk elszúrták, nem kicsit,nagyon. Most el kell viselni, hogy más kormányoz. Ez van.
Viszont az már túlzás amit a tisztelt fideszes és jobbikos kommentelők többsége művel, hogy rajtuk kívűl másnak nem lehet véleménye. Nem csak itt az interneten. Nem értem, hogy aki balos, annak miért kell a véleményét magában tartania a fodrásznál, műkörmösnél, kozmetikusnál, stb.

felcsútielvtárs | 2010. május 31. | 12:54:39

Istenhozott mindenkit az egypártrendszerben!

felcsútielvtárs | 2010. május 31. | 12:18:09

ordító egér | 2010. május 31. | 11:49:11

Te egér, én mérgezem neked mindjárt a sajtot :) Már, hogy beszélsz te a Szent Vezérröl?!

ordító egér | 2010. május 31. | 11:49:11

Gond egy szál se!

Az akarnokok mindig azt hiszik, hogy velük nem történhet meg az, amit ők tesznek másokkal. És mindig pofára is esnek.

latyek | 2010. május 31. | 11:31:32

Bede Fazekas - Csaba - és nem Szabolcs volt.Egy letűnt és virágkornak nevezett győri színházi kor /Korcsmáros György/ünnepelt/méltán/művésze volt az elhamarkodott -pro Gyurcsány!Becsületére legyen mondva- a maszop időben kapta a legtöbb és megérdemelt kitüntetést,szeretetet és szerepeket.Megérdemelten.Mái idő lett volna maszop /vagy még rosszabb -szadesz!/-időben,akkor nem énekelt volna mást mint a szép vagy gyönyörű vagy Magyarország!És még nehány giccset,ehelyt gyönyűeket hallottam Tőle, tiszteletem érte- énekelt az erkölcstelen baloldali időkben.Mert nem pártszempontból - lásd a mai vezetés - működött a színházvezetés.A mai vezetés- Bajnai elején nem fűtött és nem kapcsolt világítást a szünetben- sőt az ajtókat kitáratta- szidják már a komenistákat a hidegért-a megszorításokért!--

nugát | 2010. május 31. | 11:28:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

vakablak | 2010. május 31. | 10:54:54

gope | 2010. május 31. | 10:52:17

Nem tudom megjósolni a Fidesz bukásának időpontját. Egyébként pontosan mi a bajod? Itt mindenki véleményt fejt ki, és ennek nem ritkán része a találgatás, hogy a jelenkor lépései hova vezetnek a jövőben. A tízmillió mindenügyi szakértő, Nostradamus és Raszputyin országában neked pont csak velem van bajod?

gope | 2010. május 31. | 10:52:17

vakablak
A sírba tétel időpontját is meg tudod jósolni?
Egyébként Te a Nostredamus, vagy Raszputyin reinkarnációjának érzed magad?

vakablak | 2010. május 31. | 10:49:58

Jól rímel mindez arra a már bevezetett fideszes ötletre, hogy törvénymódosító indítványt is csak akkor engedélyeznek az ellenzéknek, ha azt egységesen fellépve teszi. A különálló ellenzéki frakcióknak a jelen parlamentben ezt a jogot nem adta meg a Fidesz, tudván, hogy mivel széttagolt az ellenzék, sosem fognak egyetérteni semmiben. Nem elég, hogy 2/3-os többségükkel bárkit, bárhol, bármikor leszavazhatnak és bármilyen módosító indítványt elutasíthatnak: nem, a Fidesz csak akkor érzi jól magát, ha az ellenzék még csak nem is javasolhat semmit.

nemválaszolok | 2010. május 31. | 10:36:51

Az önkormányzati törvény módosításával leginkább az a célja a Fidesznek, hogy csak egyedül legyenek az önkormányzatokban, ellenzék nélkül, más pártok még csak indulni se tudjanak. Persze, ha az önkormányzatokban is elfoglalják megérdemelt helyüket, akkor már aztán ki se lehet robbantani őket a hatalomból.

Na persze, az sem véletlen, hogy szombaton tartották a Fidesz bulit, hiszen ma van Vitya szülinapja, és hát meg kellett magát ünnepeltetni, nemde? Eléggé öntelt ábrázata volt szegénynek. Hát ennyit a szerénységről. Ja, és vajon ki fizeti a számlát?

pawpar | 2010. május 31. | 10:36:06

Szerintem az önkormányzati választási törvény fideszes átalakítása egyáltalán nem tartozik sem a "győztes mindent visz", sem "ha megnyerte, hagy vigye" kategóriába. Az rendben van, hogy a Fidesz egyedül választ köztársasági elnököt, legfőbb ügyészt, ombudsmanokat,stb., átirhatja az alkotmányt, stb.
De ez az új törvény a demokrácia szabályainak mond ellent. Ezzel a hozzáállásal a Fidesz el is törölhetné az önkormányzati választásokat és Orbán Viktor saját maga kijelölhetné az összes képviselőt.
Nem is olyan rég a Fidesz még élesen bírálta Oroszország kormányzását, most pedig megtette a második nagy lépést ebben az irányban (az első a pályáztatás nélküli privatizáció volt).

vakablak | 2010. május 31. | 10:32:48

Már vagy egy évvel a választások előtt azt jósoltam, hogy a Fideszt saját túlhatalma fogja a sírba tenni. Ezen a prognózison most sem kell változtatnom.

nemválaszolok | 2010. május 31. | 10:31:39

rackefe

Az 1949. évi alkotmány nem az MSZP és nem is az MSZMP-é. Egy kicsit olvasgatni kellene. De a mostani az a Fideszé lesz. NAGY-NAGY KÁR! Persze, van egy mondás ugye, hogy sokat akar a szarka, de nem bírja a farka. Na, a Fidesz is így fog járni a hatalomvágyával, a nagy "forradalmával". Az isten óvjon meg minket attól, hogy 100 évre a nyakunkra üljön, de még 10-re se.

ncsicso | 2010. május 31. | 10:31:26

kenguru80:"40 évig a bolsevisták és az msz.m.p vitt mindent. Itt az ideje, hogy a jobboldal vigyen mindent.
Fel a fejjel elvtársak- a parlamenten és az önkormányzatokon kivül is van élet (például lehet menni kapálni)."
Na, itt kezdődnek a gondok. Ha valaki visszasírja a bolsevik diktatúrát, az egypártrendszert, a központosított és egy kézben tartott hatalmat. Annak idején az MSZMP az ellenzékkel együttműködve bevezette a többpártrendszert, a demokrácia alapjait letette, és szabad választásokat írt ki. Ma a Fidesz felszámolja a demokratikus vívmányokat, korlátozza a szabad választást, listát állít az ellenfeleiről, akik akár mezei állampolgárok, csak más pártra szavaznak. Szvsz soha többé Kádár-rendszert. Ha kenguru80 az élete árán is védeni akarja a mostani kormányt, akkor tegye. Én inkább élnék - ha lehet, egy másik, demokratikus kormány alatt

kékestető | 2010. május 31. | 10:22:59

szinonim | 2010. május 31. | 09:30:28

Te miről beszélsz.Eszembe sincs forradalomról vizionálni. Csak komszomol és a Te reakcidóra írtam. Annyiban : hogy ha leszorítanak, ellehetetlenítenek minden alternatívaképzési lehetőséget – s ezzel együtt az elégedetlenség szabályozott keretek közötti levezetését –, akkor előbb-utóbb a felhalmozódó „gőz” robbanni fog.
Márpedig az önkormányzati választásokkal kapcsolatos többféle jellegű módosításnak ilyen iránya van. Szóval az, hogy pl. a Jobbiknak ill. az MSZP-nek, mint 20 % körüli pártoknak majd az indulásért kell küzdeniük – pl. ez a Jobbiknak Pesten lehet óriási probléma -, az nem normális. Az abszurd. S akkor az LMP-ről, illetve sok városban jelen lévő és nagy múltú civil mozgalmakról, kezdeményezésekről, illetve városszépítő egyesületekről nem is beszéltünk. Ezek normális –értsd: érdemi esélyt kínáló elindulására – így szintén semmi esély.

Szinonim!
Jobbik, LMP, ill. helyi civil mozgalmak, szervezetek? Ezek közül melyiknek is van köze Gyurcsányhoz?


Olvas el ezen hozzászolásomat is:
kékestető | 2010. május 31. | 08:49:01

sydney | 2010. május 31. | 10:18:47

Az állatok között a kengurunak van a leghosszabb farka és a legkisebb feje. És az ő utódaik a legfejletlenebbek, ha kiesnek az erszényből, nem élik túl. Ennyit "kenguru80"-hoz. Neki is vissza kellene mászni még egy időre oda, ahonnan kiesett.....Az erszénybe.

sydney | 2010. május 31. | 10:14:08

"kenguru80" - hosszú farok, rövid ész. Helyből ki tud ugrani az országból. Hagyjuk, hogy az élete árán is megvédje ezt a kormányt.
Ez egy ilyen ország. Szálasi alatt fasiszta volt mind, Rákosi alatt MDP párttag volt mind (nem azonos a kommunistával - amelyből egyetlen egy volt), Orbán alatt Fideszes mind. Az összes bunkó is. Mert azért van közöttük egy-két megtévesztett értelmiségi, mint pl. Réthelyi professzor. A többit el lehet felejteni.

neandervölgyi ősfityisz | 2010. május 31. | 10:03:19

1994-ben,amikor eldölt,hogy elsöprő fölénnyel alakíthat kormányt a baloldal,azMTV 1 műsorában,bizonyos Bede Fazekas Szabolcs ,jobboldali ujsütető kirakatember nyilatkozta,hogy az eredmények ismeretében tulajdonképen a fiataloknak most azt tanácsolna,hogy menjenek el az országból.Na,ennyit a jobboldali ,álszent hazaszeretetből.Most egyébként tényleg a nyugalom kormánya következik,mert a baloldalon nincs annyi bunkó politikus,mint az orbán és bandája,akik a saját polgáraik ellen hergelték a nem öket támogatókat.Egy rohadék,velejéig romlott pofátlan banda került hatalomra.Majd felébredtek,sok hülye.

szinonim | 2010. május 31. | 09:30:28

kékestető | 2010. május 31. | 08:12:18
Miről is beszélsz? Hiszen még csak szombat óta működik a Fidesz-KDNP kormány. Már is forradalomról álmodoztok? Mit is mondott az öszödi böszme az elégedetlenkedőkről? Hadd ordibáljanak. Majd megunják és hazamennek. Várjatok még 20 évet a forradalommal. Addig esetleg elő lehet venni a munkásőr ruhát és ki lehet szellőztetni a naftalinból. Esetleg bele lehet bújni és a Kaukázusban gyakorlatozni. Magyarán szólva "el lehet menni ebből a kurva országból". Ugye ez is ismerős aranyköpés?

rackefe | 2010. május 31. | 09:15:08

Suttogó | 2010. május 31. | 09:05:55
"Ami engem zavar az az hogy még az mszpé sem mert hozzányúlni az alkotmányhoz önhatalmilag, a fidesz meg már mindent át akar írni az alkotmányban."

Nem nyúlt hozzá, mert az ő alkotmányuk volt. Ma már más a helyzet.

gope | 2010. május 31. | 09:10:51

Megint igaza van medvének.
Ha megnyerte had vigye.
10 évet Fidesz "rabigában" is ki lehet bírni.
Én 43 at bolsiban, újabb 20 eltékozolt évet a rendszerváltás óta ( ebben 4 Fideszes), s ha megérem, akkor újabb 10 et már guggon ülve is kibírok.
És 10 év alatt bebizonyíthatja Vezérünk, hogy mit tud hozzátenni a dolgokhoz, nagyra duzzasztott csapatával együtt.
Ha nem bizonyít akkor valamelyik szélső jobb formáció , úgy is elsöpri.
Azt azonban én már nem szeretném meglátni.

Suttogó | 2010. május 31. | 09:05:55

Ami engem zavar az az hogy még az mszpé sem mert hozzányúlni az alkotmányhoz önhatalmilag, a fidesz meg már mindent át akar írni az alkotmányban.

Suttogó | 2010. május 31. | 09:04:02

Kenguru80

Ja így már értem, de akkor is erősen ajánlom, hogy látogasson meg egy orvost.:)

kenguru80 | 2010. május 31. | 09:02:59

Suttogó | 2010. május 31. | 08:53:49

Amit írtam "Ezt a kormányt akár az életem árán is meg fogom védeni." válasz volt a komszomol szövegére, ahol véres forradalomról beszél:
"A fidesz királyságnak már tényleg véres forradalom fog véget vetni, mert választáson már nem lehet megdönteni őket."

kenguru80 | 2010. május 31. | 09:00:46

Elvtársak, remélem egy életre megtanuljátok, hogy a győztes mindent visz.
THE WINNER TAKES ALL. ©ABBA

kenguru80 | 2010. május 31. | 08:58:16

Suttogó | 2010. május 31. | 08:53:49

Amit írtam "Ezt a kormányt akár az életem árán is meg fogom védeni." válasz volt a komszomol szövegére, ahol véres forradalomról beszél:
"A fidesz királyságnak már tényleg véres forradalom fog véget vetni, mert választáson már nem lehet megdönteni őket."

walsz | 2010. május 31. | 08:55:27

kenguru80 | 2010. május 31. | 08:53:07

Kisfiam!

Maga kicsit nem normális!

Mondhatom nyugodtan, nagyon is nem.

walsz | 2010. május 31. | 08:54:06

kenguru80 | 2010. május 31. | 08:41:53

A bolsevistákat pont a jobboldal szabaditotta ránk,ha picit is tanult valamit ez egyértelmü. Azonkivül húsz éve már, hogy volt egy rendszerváltás. Tekintsünk el most Orbán marhaságaitól.
Az is érdekes azért, hogy a Fidesz most pont úgy müködik és pont azt akarja, amit a bolsevisták 1948 után.
Nem hiába a Fidesz egy neobolsevik párt.

Nem válunk fidesznyikekké!

Suttogó | 2010. május 31. | 08:53:49

Kenguru80

Ezt a kormányt akár az életem árán is meg fogom védeni.
Menj orvoshoz, de gyorsan.

kékestető | 2010. május 31. | 08:53:38

Véleményem, ha a 3 ellenzéki pártnak nem sikerül elérni, hogy a Fidesz változtasson szándékain, egységesen, közösen kellene fellépnie, eltekintve akár a köztük lévő antagonisztikus ellentétekről.
Ha ez sem eredményes, akár az önkormányzati választás bojkottálásán is érdemes el gondolkodni.
Magyarán hülye az aki inkorrekt szabályokat legitimál azzal, hogy elindul. pedig tudja, hogy őt az kifejezetten hátrányosan érinti, s azt az ellenfele változtatta meg önhatalmúlag közvetlenül a meccs előtt.
Ellenzéknek valójában csak ez az egy igazi nyomásgyakorló eszköze van!

kenguru80 | 2010. május 31. | 08:53:07

walsz | 2010. május 31. | 08:43:46
"Hol van a nagyarányú adócsökkentés? Ezt igérték pedig."
Tán rájuk szavaztál? Csak azoknak lesz kisebb az adójuk akik rájuk szavazta. A bolsevisták adója növekedni fog.

Suttogó | 2010. május 31. | 08:51:40

A többség akarata volt a fidesz, majd a többség tesz ellen ha az álmaik és a csodavárás ideje lejár, de lehet hogy jól csinálják a dolgukat és még 100 évig ők lesznek hatalmon, itt már sok mindenkinek mindegy volt kire szavaz csak az mszpére nem. Mondjuk kívácsi vagyok a folytatásra, azaz a kezdetre mert eddig csak a saját érdekeiket tartották szem előtt és a párt alapjait erősítették.

kékestető | 2010. május 31. | 08:49:01

A tervezett változtatások 3-4-ször nehezebbé teszik a cédula összegyűjtését, mint amilyen tavasszal volt, s 4-7-szer, mint amilyen eddig. Tehát, ez pl. az LMP számára az ország döntő részében - a növekvő szervezettség, ill. ismertség ellenére - reménytelen vállalkozás lesz, s a minden tekintetben jóval erősebb Jobbik is meg fog szenvedni sok helyen (pl. a fővárosban ill. a nyugati megyékben).
S ez azért abszurd! Tehát az, hogy közel 20 %-os támogatottságú párt, mint a Jobbik, de akár az MSZP is, azért küzdjön, hogy egyáltalán el tudjon indulni egy választáson, az nem Európa, hanem legfeljebb Fehéroroszország.

Ez az eljárás emlékezetet azon pályázati kiírásokra, melyeknél úgy írják ki eleve a feltételeket, hogy annak csak egy tudjon megfelelni. No melyik?

a változtatások részleteiről ld. http://nol.hu/belfold/20100529-rovidebb_kampanyt_akar_a_fidesz

Példaként ízelítőül: „Ez ezt jelenti, hogy főpolgármester-jelölt csak az lehet, aki tíz nap alatt képes legalább 26 ezer cédulát összeszedni. Mostanáig nem egészen hétezer cédulát kellett összeszedni ehhez – 35 nap alatt.”

kenguru80 | 2010. május 31. | 08:43:47

komszomol | 2010. május 31. | 07:26:34

"Most már csinálják csak! Minél rosszabb, annál jobb. A fidesz királyságnak már tényleg véres forradalom fog véget vetni, mert választáson már nem lehet megdönteni őket."

Ezt a kormányt akár az életem árán is meg fogom védeni.

walsz | 2010. május 31. | 08:43:46

Mostmár a vaknak is egyértelmüen világos - kivéve Orbán Viktorba szerelmeseknek - az, hogy a Fideszt közelebbröl Orbán Viktort csak a hatalom érdekli. Minden más le van tojva.
ol az ország legfontosabb problémáira utaló legkisebb megoldási javaslat?
Sehol. Ilyenek nincsenek a Fidesz programjában.
Hol van a nagyarányú adócsökkentés? Ezt igérték pedig.

Így megy ez!

kenguru80 | 2010. május 31. | 08:41:53

40 évig a bolsevisták és az msz.m.p vitt mindent. Itt az ideje, hogy a jobboldal vigyen mindent.
Fel a fejjel elvtársak- a parlamenten és az önkormányzatokon kivül is van élet (például lehet menni kapálni).

medve1942 | 2010. május 31. | 08:30:44

A "minél rosszabb, annál jobb" szerintem teljesen téves felfogás. Inkább a "ha megnyerte, hadd vigye" a nyerő. Ha jól csinálják, megérdemlik. Ha nem, akkor is kirobbanthatóak lesznek.
Ami erősítheti a FIDESZ-betont, az az, ha az MSZP azt hiszi, Szíjjártó stílusának átvételével bármit el tud érni. Csak a legszükségesebbet mondani, csak kőkemény tényt, ha van, érzelmi aláfestés nélkül. És elolvasni a "medveállatka" címszót a wikipédián. (Nem hazabeszélek.)

kékestető | 2010. május 31. | 08:12:18

szinonim | 2010. május 31. | 07:56:47

szinonimkám,
mert miért lenne képtelenség a véres forradalom?
Ha egy rendszerben nincs esély a korrekcióra, az alternatíva megjelenésére, képzésére, ill. nincs mód az elégedetlenség megjelenítésére, ill. levezetésére, ugyanakkor a hatalmp párt, ill. rendszer mindent uralni akar, ill. maga alá gyűrni, akkor szerinted a folyamatosan képződő, és levezetetlen „gőz” nem fog robbanni egyszer. (Pl. mint pl. a kaukázusi államokban. Lehet, hogy nem forradalom – az úgy is volt most áprilisban -, hanem a hatalom erőszakos (tüntetésekkel, összecsapásokkal történő) megdöntése Főleg, ha a rendszer nem tudna nyújtani ezért mindezért cserébe komoly eredményeket, pl. lét- ill. közbiztonság, életszínvonal növekedés, pl. úgy mint a Kádár-rendszer.

szinonim | 2010. május 31. | 07:56:47

komszomol | 2010. május 31. | 07:26:34
Véres forradalom? Feküdjön még vissza néhány órácskát alukálni. Korai Önnek ez az időpont kommenteléshez. Vagy igyon még rá a tegnapira. Mint látható, Önnek már úgy is mindegy.

yoda69 | 2010. május 31. | 07:53:44

Ezen nem kell meglepodni, ez boritekolhato volt. Szepen lassan, lepesenkent megszuntetik a demokraciat, es fityesz egypart rendszer lesz evtizedekig, orban kirallyal az elen.
Kubatov mar valoszinuleg gyartja a fekete-listat a nemzet ellensegeirol, akik majd modszeresen eltunnek a(z) (koz)eletbol.

komszomol | 2010. május 31. | 07:26:34

Most már csinálják csak! Minél rosszabb, annál jobb. A fidesz királyságnak már tényleg véres forradalom fog véget vetni, mert választáson már nem lehet megdönteni őket.

A jelöltek már tőlük függnek.

latyek | 2010. május 31. | 06:58:43

A maszop se több csipet-csapat/de milyen?/nál- és a reakciók szánalmasak- takarékoskodni - a hivatalok az államigazgatás jobb szervezésével lehetne!Mentől lesznek jobbak a semmit se érő megyei önkormányzatok?

latyek | 2010. május 31. | 06:55:25

Eleddig a LEMP komolyan vétele ütött vissza- alfiók fidesz-csipet-csapat.

HIRDETÉS


Az LMP szerint a kisebb pártok mellett a civilek ugyancsak kiszorulnak
Móricz Simon
Előbb az önkormányzati képviselők választásáról, majd az alpolgármesteri tisztség betöltéséről, harmadjára pedig a választási eljárás szabályainak módosításáról terjesztett be törvényt a Fidesz. A demokrácia megcsúfolásának nevezte ezt az egyeztetés nélküli „csepegtetett jogalkotást” Pál Tibor, az MSZP szakpolitikusa. A helyi képviselők számának csökkentését a szocialisták is támogatják, és azt sem utasítják el, hogy bizonyos esetekben több ajánlószelvényre legyen szükség a jelöltállításhoz. De azt elfogadhatatlannak tartják, hogy a tízezernél több lakossal rendelkező településeken a választási rendszer –miután jóval kevesebb kompenzációs mandátumot osztanának ki – lényegesen aránytalanabbá válik. – Ez a kisebb pártok kizárását jelenti –hangsúlyozta Pál Tibor.

A második menetben a Fidesz újabb ötlettel állt elő: egy alkotmánymódosítással lehetővé tennék, hogy ne csak a megválasztott helyi képviselők közül kerülhessen ki az alpolgármester. A szocialista politikus szerint ezzel szabad utat nyitnak a mindenre kapható pártkatonák előtt, de akár sógor-koma is beültethető a település második emberének a székébe. Az alpolgármester ráadásul teljes jogkörben helyettesíthetné a közvetlenül választott polgármestert, és bizonyos hatósági jogköröket is gyakorolhatna.

Ezt követte a választási eljárási törvény, amelynek egyik legfontosabb eleme a rövidebb kampány. Pál szerint önmagában senki nem kifogásolná, hogy az 72 helyett csak hatvannapos legyen. Ám azt nemigen értik, mi indokolja az ajánlószelvények gyűjtésére biztosított öt hét nem egészen tíz napra kurtítását. Ez legfeljebb hat-hét munkanapot jelent, és ismét csak a kisebb szervezeteket hozza nehéz, szinte lehetetlen helyzetbe – állítja.

HIRDETÉS

– Úgy tűnik, a cél, hogy a nyertes mindent vigyen, és lehetőleg már a törvényalkotással döntsék el az őszi választás kimenetelét – így látja a Fidesz javaslatait Pál Tibor. Ez ellentétes az önkormányzatisággal, amelynek lényege, hogy minél több helyi szereplő jusson szóhoz. A politikus szerint a csökkentett testületi létszám így a valódi képviselethez kevés, az operatív munkához viszont még sok is, főleg ha kizárólag egyetlen szerveződés akarja uralni ezeket a grémiumokat.

Nem vitatja a Fidesz jóhiszeműségét Schiffer András, az LMP frakcióvezetője, hiszen az önkormányzati képviselők számának csökkentése saját pártja törekvéseivel is egybeesik. Ám ha az önkormányzati választásokkal kapcsolatos javaslatokat változatlan formában szavazzák meg, az szerinte a demokrácia lassú felszámolásához vezethet. A szocialistákhoz hasonló álláspontot képvisel az LMP is: a kisebb pártok esélyeit már a kompenzációs mandátumok számának csökkentése rontja, de tovább nehezíti a helyzetüket, ha az ajánlószelvények gyűjtésére biztosított idő is rövidebb lesz. Schiffer állítja: ezek a módosítások oda vezethetnek, hogy egyes városokban egyszínű – bár nem feltétlenül kizárólag fideszes – képviselő-testületek alakulhatnak.

– A kisebb pártok mellett a civilek ugyancsak kiszorulnak a testületekből – hangsúlyozta Schiffer. Ezzel szemben az LMP szerint épp arra lenne szükség: a települések vezetésében minél több politikai erő és civil szerveződés vehessen részt, mert ez szolgálná a sokszínű érdekek megjelenítését. Ha viszont ellenzék hiányában nem lesz vita –fogalmazott –, az a demokrácia végét jelentheti.

– Az előterjesztések elfogadásának másik hatása – tette hozzá –, hogy ezzel korlátoznák a demokrácia megújuló képességét. – Szerinte azt, hogy erre van igény, a Jobbik és az LMP megjelenése is igazolja. A politikus ugyanakkor figyelmeztetett rá, hogy az előterjesztőknek érdemes számolniuk a választási rendszer ilyen mértékű átalakításának esetleges bumeránghatásával. Vagyis mindez akár a legközelebbi választásokon visszaüthet, különösen akkor, ha a következő hónapokban a választók „elégedetlenségi potenciálja” erősödik.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    57 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS