belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
24. csütörtök

A Jobbikot eddig a zsákmányszerzés tartotta össze

Szalai Anna| Népszabadság| 2010. április 13. |53 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Szedlacsek | 2010. április 14. | 08:23:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Szedlacsek | 2010. április 14. | 08:18:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

summer | 2010. április 14. | 05:45:37

Azt kell,hogy mondjam,hogy a NOL-a Magyar Hirlappal ellentetben-egeszen korrektul tajekoztatott a kampany alatt.A hozzaszolasok is lenyegesen kulturaltabbak.Egyetertek vele,hogy a Fidesz izlestelen, lejarato "kampanyanak" koszonhetoen szorult le a Jobbik a masodik helyrol.Ettol fuggetlenul tagadhatatlan,hogy a nepszeruseguk folyamatosan no hiszen valodi problemakra iranyitottak ra a figyelmet.A megoldasokrol termeszetesen lehet vitatkozni.

KaMo | 2010. április 13. | 21:12:40

AZ MSZP-T A ZSÁKMÁNY SEM TARTOTTA ÖSSZE!

willope | 2010. április 13. | 20:17:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

solomon | 2010. április 13. | 19:32:08

mizar..Szánalmas a hímsovinizmusod.

safranek | 2010. április 13. | 18:53:23

Mráz Ágoston Sámuel (vagy ki az ördög) csak tudja. És nyilván teljesen párttatlan is.
Hogy a cikk írója -Szalai Anna- meg pláne nem bértollnok.

mizar | 2010. április 13. | 18:11:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

system53 | 2010. április 13. | 16:46:53

Moderálási alapelvek- komment törölve -

rygan | 2010. április 13. | 16:31:09

kékestető | 2010. április 13. | 15:48:13
Angliaban egyfordulos, csak keruletekben torteno valasztas van. Az elmult
60 evben megis sokszor valtozott a kormany: munkasparti vagy tory. Ujabban
jelentos a Liberalis Part is, a tegnapi Nepszabadsag azt irta, hogy nincs
latszolag 50% feletti part, tehat a peldatlan koalicios kormanyzas is bekovetkezhet. Noha en nem vagyok hive a "gyoztes mindent visz"-nek (lasd meg Amerikaban az allam electoraianak egy parthoz valo tartozasat az elnokvalasztas vegso fordulojaban) de ezek a peldak is azt mutatjak: az igazi kerdes az, hogy hogyan szavaznak a korzetben.

kékestető | 2010. április 13. | 15:51:35

telehaz | 2010. április 13. | 15:10:48
"Knapp | 2010. április 13. | 12:32:57
Kiváncsian várom, mikor a 260 fős Fidesz frakció megszavazza a 200 fős parlamentet, ezzel növelve a munkanélküliséget! :)"

Amit, előbb leírtam, abból a változtatásból köv., hogy nem lenne olyan nagy szám azoké, akiknek a mandátumukat oda kéne hagyniuk. S természetesen ne gondoljuk, hogy adott esetben nem találnának nekik helyet, főképp akkor, ha OV elégedett volt velük.

kékestető | 2010. április 13. | 15:48:13

telehaz, Jaffar és Knapp!

Kívánom, hogy pl. a parlament létszámcsökkentése kapcsán a Ti feltételezésetek teljesüljön.
Azért félő, hogy fideszes 2/3-ad esetén pl. a fidesz úgy nyúl a ogy. létszámához, hogy pl. leviszi 200 főre - kifejezetten népszerű intézkedésként eladva, hogy lám, az ingyenélők felét elzavarjuk -, összekötve azzal a csomaggal, hogy csak egyéni kerületek legyenek, pl. azzal az indokkal, hogy csak azokra a képviselőkre van szükség, akiknek kerülete van, élő kapcs.-a a szavazóikkal, stb.
DE A VALÓS SZÁNDÉK AZ (LEHET), hogy a többi, mostani, s esetleg újonnan létrejövendő pártnak esélye se legyen ezután nemcsak kormányra kerülni, de pl. az országgyűlésbe se jutni. Pl. 20 %-os támogatottsággal is 0 mandátum. (Pl. a mostani választás esetén - kizárólag egyéni vk-k esetén - egypárti parlament állna fel.) Szóval Fidesz és OV forever!
Erre azt hiszem felkészülhetünk.
S uez a "reform" pl. az önkormányzati vál.i rendszer kapcsán is előfordulhat, azaz az eddigi rendszerrel szemben csak egyéni vk.-i rendszer.

telehaz | 2010. április 13. | 15:13:19

Jaffar | 2010. április 13. | 14:55:02

Hát ez az!
Nagyon jól látod.
Amúgy lehet, hogy ezentúl több tábor lesz, nem csupán kettő. Még bármi lehet...

telehaz | 2010. április 13. | 15:10:48

Knapp | 2010. április 13. | 12:32:57
Kiváncsian várom, mikor a 260 fős Fidesz frakció megszavazza a 200 fős parlamentet, ezzel növelve a munkanélküliséget! :)

Bingó!
A kormányzást (tehát saját parlamenti többségét a kötcsei beszéd szerint Orbán minimum 15-20 évre tervezi.
Akkor a Fideszes mandátumok birtokosainak is legkevesebb fele ki lesz hajtva, ha megszavazzák a 200 tagú parlamentet.
Ezért aztán soha nem fogják megcsinálni.

Jaffar | 2010. április 13. | 14:55:02

telehaz | 2010. április 13. | 14:51:10

Szerintem meg "mindkét oldal" nagy szarban van, ha ilyen dolgokon megy a vita. Inkább értelemesen azon kellene vitatkozni a 2 tábornak (bárcsak min. 5-6 tábor lenne inkább), hogy mi lesz a jövönkkel, ahelyett, hogy egymásra mutogatva két kézzel dobáljuk a szart. Persze egymásra azt is, ahelyett, hogy eltakarítanánk. Igaz, ez a vérünkben van, amióta a Kárpát-medencét elfoglaltuk ez megy, vég nélkül :(.

telehaz | 2010. április 13. | 14:51:10

ÉrtelMisi | 2010. április 13. | 13:29:48
"nagy szarban lehet a komcsi párt, ha ennyi hülyét szabadítottak a nolra."

De a másik oldal is nagy szarban lehet, ha te is itt vagy.


telehaz | 2010. április 13. | 14:47:38

kékestető | 2010. április 13. | 13:49:18

Ez akkor sem volna nagyon hihető, ha nem tudnánk, hogy ez a Mráz Ágoston annak a Nézőpontnak a véleményét közvetíti, amelynek kuratóriumi elnöke Martonyi János, Orbán volt és leendő külügyminisztere.
Szóval kifejthette volna, hogy ellenzékben ugyan miféle zsákmányszerzésről lehetne szó?
A Fidesznek is az volt a baja 8 éven át, hogy elesett a zsákmányszerzés lehetőségeitől, még akkor is, ha az önkormányzatokban hozzá fért a közpénzekhez és merített is belőlük két marékkal.

kékestető | 2010. április 13. | 13:49:18

Pl itt van Mráz kijelentése a Jobbikkal kapcsolatban: "A pártot eddig a zsákmányszerzés tartotta össze."
Hát az átlagemberek döntő részének erre a mondatra vmelyik, vagy épp több (eddigi) parlamenti párt ugrana be, nem a Jobbik, az biztos.
De Mráz még is ilyen sületlenséget mond, tehát továbbra is üzemben a Fidesz Jobbikot agyagba döngölő, címkéző, lejárató hadjárata. (Hát nem lennék a jobbikosok helyében. S nemsokára a fidesz már a rendvédelmi szerveket is uralni fogja. Hjaj...)
Na akkor aztán nem lesz olyan (főleg Fidesz-)média, amelyik a nemzetiek, és hazafiak elnyomatásáról beszámolna, hőkölteményt faragna.
Megtanuljuk mi, hogy hol lakik az Úristen!

kékestető | 2010. április 13. | 13:42:52

tapa | 2010. április 13. | 10:27:28
"hirszerzo.hu írta: "...a Fidesz a Nézőpont Intézet segítségével a következő napokban felméri az érintett körzetekben a választói attitűdöt a második forduló előtt, különös tekintettel a Jobbik szimpatizánsok másodlagos pártpreferenciáira..."
Nos, ennek fényében Mráz Ágoston Sámuel nyilatkozatát a Fidesz nyilatkozatának kell tekinteni. Ebben az esetben a cikk alá be lehetett volna tenni zárójelbe: "politikai hirdetés"."

Persze, persze, köztudott, hogy a Nézőpont fideszes intézet, amint Mráz fideszes "politológus". (Emlékezzünk a múlt heti nol-os interjúra az amerikai politológusra, amikor elzárkózott attól hogy tartalmi értékelést, értékítéletet alkosson a választás szereplőiről, mondván, hogy ő így nem nyilvánulhat meg, mert elveszítheti a pártatlanságát, nyugaton pedig egy felmérés ill. mögötte álló intézet komolyságának záloga, hogy a pártatatlanságát egy pillanatra se tudják megkérdőjelezni.
Ehhez képest Mao-n a "politológusok" derékhada pártfeladatot végez.
Az új "intézetek" ill. közvéleménykutatók cégek (pl. Nézőpont)- jobbára fideszesek - ilyen céllal jöttek létre.

ÉrtelMisi | 2010. április 13. | 13:29:48

fú de aktívak a bérkommentelők :)
nagy szarban lehet a komcsi párt, ha ennyi hülyét szabadítottak a nolra.

mennyi az órabér?

emj195 | 2010. április 13. | 13:21:49

Moderálási alapelvek- komment törölve -

onogurlar | 2010. április 13. | 13:18:07

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Katalinka51 | 2010. április 13. | 13:05:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tiszavirág12 | 2010. április 13. | 12:54:41

sutakutya | 2010. április 13. | 12:32:45
"Ami össze tartja őket az a hazájuk iránti szeretet és az önzetlen tenni akarás azért, hogy jobbra forduljon a nemzet/ország sorsa. "
Én azt hiszem a jobbikot az elégedetlenség és a gyülölet tartja össze. Nem sok szeretet megnyilvánulást láttam eddig tölük. Gyülöletet viszont annál többet: a cigányok ellen, a zsidók ellen a MSZP ellen a SZDSZ ellen, mostmár a Fidesz és LMP ellen is, meg a "politikusok", EU, Amerika, nagytöke, nemzetközi vállalatok ellen. Ez ami összetartja a jobbikot. Negatív politizálással viszont nemigen lehet 1-röl 2-re jutni. Azért tenni is kéne valamit...
Mihelyst kicsit javul a helyzet, illetve mikor kiderül hogy csak a szájuk nagy, de tenni nem sokat tudnak, a jobbik ahogy jött el fog tünni.

drBuubo | 2010. április 13. | 12:51:19

Pasinszki | 2010. április 13. | 08:00:57
Ennek a választásnak Orbusconin és baráti körén kívül mindenki vesztese lesz. Ekkora pofont régen adott nép magának.
************************
Útelágazásos Medgyessyt kellett volna újra indítani.

tiszavirág12 | 2010. április 13. | 12:46:52

Knapp | 2010. április 13. | 12:32:57
A 260 fös fidesz frakció valószinüleg 260 fös parlamentet fog megszavazni...

Knapp | 2010. április 13. | 12:37:10

A Jobbik tele van lúzerekkel.
A saját életük problémáit nem tudják megoldani, ezért az ország gondjait akarják. (ez hitelessé teszi ám őket...)

Munkanélküliek (igen, diplomások is), család- és gyermektelenek, ostoba militaristák.
Elképzelhető, hogy az országban nem így van, de Budapesten biztosan!

Knapp | 2010. április 13. | 12:32:57

Kiváncsian várom, mikor a 260 fős Fidesz frakció megszavazza a 200 fős parlamentet, ezzel növelve a munkanélküliséget! :)

sutakutya | 2010. április 13. | 12:32:45

e-kor | 2010. április 13. | 12:19:58

Nagyrészt egyetértek, bár abban nem vagyok teljesen biztos, hogy jót tesz ha bármely pártnak is 2/3-a van, de egye fene egy próbát megér.

Az viszont egyértelműen a szerzőt minősíti, hogy ennyire nincs/nem akar tisztában lenni a jobbikkal, mindössze össze akarja mosni az elmúlt 20 év valóban zsákmányszerző politikai alakulataival...
A szavazói abban a pillanatban otthagyják, ha kiderül, hogy semmivel sem különb legalább ilyen téren mint a többi párt!

Ami össze tartja őket az a hazájuk iránti szeretet és az önzetlen tenni akarás azért, hogy jobbra forduljon a nemzet/ország sorsa. Más kérdés, hogy ez esetben az egyénnek is jobb lesz és ez az amit az eddigiek nem ismertek fel! (vagy szándékosan más érdekeket tartottak szem előtt...)

A lényeg, hogy talán elkezdődött egy szebb jövő, és ha a Jobbiknak sikerül rábírnia a fideszt, hogy nagyrészt az ő(jobbiké) programját hajtsa végre, azzal előrébb jut az ország!

Adjon az Isten szebb jövőt!

e-kor | 2010. április 13. | 12:19:58

Vona nem hülye, már a kuruc is sok bosszúságot okozott nekik, a fideszt betámadnia nem jó húzás lenne, a fidesz program és a jobbik program értelmi szerzője ugyanaz. (Drábik + Bogár) a cél az mszp lenullázása és ebbe a jobbik is beszáll. attól, hogy a jobbik max nyer 2-3 egyénit de a többit a fideszre hagyja megvan a fidesz 2/3-a és ez a jobbiknak is jó. mert tiszta sor. innentől kezdve 4 éve van a fidesznek, hogy felmutasson valamit. Csak a fidesz lesz a felelőse mindenért, akár siker, akár kudarc. amennyiben kudarc lesz akkor viszont 2014-től egy új jobbik kormányozhat. Egy olyan jobbik ami alaposan átrendeződve a legradikálisabb kurucos vonalat leválasztja magáról és pótolja a fideszből kiábrándultakkal...
szóval én jobbikosként így látom és ezért szavazok most a fideszre majd, mert a jobbiknak mindegy ígyis úgyis 3. de a fidesz 2/3-al bizonyítani kell, hogy nemcsak ígérget és a jobbik programját ami hasonló a fideszéhez megcsinálja.
a lényeg: lenullázni az mszp-t, és ezt most a fidesz 2/3-on keresztül lehet vagy sehogy, de ez a fideszen számon lesz kérve arra mérget vehetsz...

azt a jobbikban is tudják, hogy 2-3 egyéni jelölt a térségének jobbikosként kevesebbet érne el , mint fideszesként és az ebből fakadó lakossági elégedetlenség a jobbikot gyengítené a jelöltön keresztül.

a cél: az önkormányzatin jól szerepelni és polgármesterként megmutatni, hogy a jobbik megoldása mégis járható. és ez lesz a bizonyíték a 2014-es jó szereplésükre...

saman | 2010. április 13. | 12:05:21

"A Jobbikot eddig a zsákmányszerzés tartotta össze"

Itt a Népszabi hasábjain gyakran szoktam leírni a FIDESZ - MSZP - SZDSZ - MDF pártokról, hogy ezek klasszikus civilgyilkos zsákmányszerző pártok. A civilgyilkos alatt azt értem, hogy annak ellenére, hogy ezek pártok, nincsen szociális érzékenységük, sőt civil mozgalmak megsemmisítése is ott található a történelmükben (Halász - Zuschlag paktum).

A zsákmányszerző egy amerikai politológus csoport fogalma. Ők a kirekesztő és versenykorlátozó politikai rendszereket hívják PREDATORnak, ez a koorporativizmus ellenkezője.

A FIDESZ viselkedésévben érdekes jelenség, hogy a Halász - Zushlag paktum a FIDESZ kormány első évében született.

A FIDESZ állt neki kiirtani a politika független állampolgári önszerveződéseket, majd most arról beszél, hogy eztán mindenki well come, bár azért a kommunistákat összeírták egy listára.

A JOBBIK egy civil szerveződés. Pucér fenékkel végigcsinálták azt a folyamatot, hogy állampolgári önszerveződésként, erős e-demokrácia háttérrel az 5%-os parlamenti küszöb ellenére bekerültek a parlamentbe.

Milyen jogon és milyen tartalommal "zsákmányszerzőzi" le egy fidesznyik bármelyik új belépőt?

reszvetelidemokracia.blog.hu

Frigyes | 2010. április 13. | 11:43:54

Straszi | 2010. április 13. | 09:51:04
A FIDESZ mögül gyorsan el fog kopni a szavazótábor, különösen az a része, mely azért szavazott a FIDESZ-re, hogy az MSZP, az SZDSZ, és az MDF ELLEN szavazzon. Valamint a rasszista és homofób szavazóréteg is; amint elmarad a „csoda”, melyet oly áhítattal vártak a „szeretett vezírtől”…

tapa | 2010. április 13. | 10:41:48
Aki a Nézőpontról, és Mráz Ágostonról pártatlanságot és objektivitást feltételezett, az vagy naiv, vagy tájékozatlan. Mráz Ágoston nem más, mint Orbán „udvari politológusa”.

Agymosott_panelnyugger | 2010. április 13. | 11:43:43

"A Jobbikot eddig a zsákmányszerzés tartotta össze"
Ebből a mondatból úgy süt az irónia, hogy megégette a szemem.

Frigyes | 2010. április 13. | 11:43:24

"Az MSZP aligha ússza meg a párt jövőjéről kirobbanó vitát."
- Miért? Az MSZP-nek még van jövője? Ha igen, az legfeljebb a haláltusa végéig fog tartani – de maga a haláltusa nem lesz hosszú, az önkormányzati választásokig „kivérzik”.

hunnia1234 | 2010. április 13. | 08:27:46
ÉrtelMisi | 2010. április 13. | 11:29:55
Nemcsak a zsákmányszerzés, hanem az ellenségkép, a gyűlöletek tárgya is hatalmas összetartó erő a Jobbikon belül. A gyűlölet, és a gyilkos indulat, mely jellemzi a Jobbikot és a Magyar Gárdát.

Mogyoró | 2010. április 13. | 08:35:17
„A következő 4 év alatt kiderül, hogy tanult-e a Fidesz valamit a kormányzásról, tervezésről, hosszútávú célokról, vagy csupán a hatalmi mámort akarja kiélni.”
- Ez így igaz. Csak remélhetjük, hogy tanult-e a FIDESZ azokból a hibákból, melyek miatt elveszítette a 2002-es választásokat, illetve melyek miatt bukott az MSZP is. MINDANNYIUNK ÉRDEKÉBEN.
- A cigányság integrációja kapcsán: a Jobbik által elképzelt „romaintegráció” tőszavakban: apartheid, csendőr, puskatus, kuss – internálás, deportálás, kényszermunka, megsemmisítés. Ennyi, meg a zsigeri gyűlölet.

csandi2 | 2010. április 13. | 11:39:35

ÉrtelMisi | 2010. április 13. | 11:29:55
Egyszerűbben: az mszpdsz-t a bűn tart(otta)ja össze.

tapa | 2010. április 13. | 11:32:15

Érdekes, hogy megváltoztatták a címet...

ÉrtelMisi | 2010. április 13. | 11:29:55

Ha a jobbikot a zsákmányszerzés, akkor az mszp-szdsz-t az ország teljes kiárusítása, kifosztása tartotta össze.

tapa | 2010. április 13. | 10:41:48

mekecske | 2010. április 13. | 10:31:09

Igazad van, biztosan ezt tesz az MSZP is. Ők is biztosan felkértek valamilyen közvéleménykutató intézetet amelyre ugyanaz a feladat vár, mint a Nézőpont Intézetre. Ezzel nincs is bajom.
A probléma ott kezdődik, amikor az ilyen intézet képviselője úgy nyilatkozik, hogy a gyanútlan olvasó azt is hiheti, hogy objektív képet próbál bemutatni. Pedig csak a pénzéért "dolgozik" meg...

mekecske | 2010. április 13. | 10:31:09

Tapa

gondolja hogy az MSZP nem teszi meg ugyanezt? Elvtársom, ennyire nem lehet naiv.

tapa | 2010. április 13. | 10:27:28

A hirszerzo.hu írta: "...a Fidesz a Nézőpont Intézet segítségével a következő napokban felméri az érintett körzetekben a választói attitűdöt a második forduló előtt, különös tekintettel a Jobbik szimpatizánsok másodlagos pártpreferenciáira..."

Nos, ennek fényében Mráz Ágoston Sámuel nyilatkozatát a Fidesz nyilatkozatának kell tekinteni. Ebben az esetben a cikk alá be lehetett volna tenni zárójelbe: "politikai hirdetés".

Donki Hó te | 2010. április 13. | 10:12:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Ülley | 2010. április 13. | 10:00:41

Normális

"a cigányságot,kik juttatták ide? Mert nem ök maguk váltak ilyenné,mert mindig lenézték öket,ugyanugy ahogy a feketéket,köszönhetöleg a fehér ember fajelméletének. Lásd a rabszolga társadalmakat! Hála a Kereszténységnek!"


Hála a Kereszténységnek Obama az U.S.A. elnöke !

Maga "ab-NORMÁLIS" ökör !

Straszi | 2010. április 13. | 09:51:04

Figyelj Samu, mondod a FIDESZ-ről: "és a hatalommal való visszaélés könnyen felröppenő vádja miatt könnyen elkophat a támogatói tábor."
Igen-igen, de az ellenkezője is igaz lehet, ha a hatalommal nem visszaél, és a sunnyogókat OV azonnal kipendíti a pártból, akár évtizedekre is bebetonozhatja magát a politikába. Az elmúlt 40+8 évre még sokáig fognak emlékezni az emberek.

bagoly | 2010. április 13. | 09:05:53

Az ilyen pasinszki féle hozzászólások mindig örömmel töltenek el, ugyanis igazolják az ún. független gondolkodók magas intellektusát. Pasinszki kolléga majdhogynem egyedül maradt ugyan, de bizonyos, hogy ő legalább látta az elmúlt nyolc évben a koncepciót és az ország felvirágoztatásához vezető remek elképzeléseket. Arról nem beszélve, hogy nem feletette el a fityisz 1998-2002 közötti rémuralmát, mint pl. az államadósság gdp arányához mért jelentős csökkenése, a munkanélküliség mérséklődése, stb. Nagyon, helyes, nagyon hzelye. Él a magyar, áll Budavára még...

Normális | 2010. április 13. | 09:01:25

Arra szeretnék már egyszer választ kapni,hogy a cigányságot,kik juttatták ide? Mert nem ök maguk váltak ilyenné,mert mindig lenézték öket,ugyanugy ahogy a feketéket,köszönhetöleg a fehér ember fajelméletének. Lásd a rabszolga társadalmakat! Hála a Kereszténységnek!

Mogyoró | 2010. április 13. | 08:35:17

A következő 4 év alatt kiderül, hogy tanult-e a Fidesz valamit a kormányzásról, tervezésről, hosszútávú célokról, vagy csupán a hatalmi mámort akarja kiélni.

Ha nem tanult, akkor 4 év múlva jöhet egy másik párt.
Remélem, a Jobbik éppen a radikalizmusával jó hatást gyakorol a Fideszre, ugyanakkor elveszíti a választóit, és erkölcsileg amortizálja magát.

Ez hülyén hangozhat, de néha az kell, hogy kiderüljön, mit is akar, milyen is egy politikai formáció, ha hatalomhoz jut. A Jobbik nem kapott akkora támogatottságot, hogy számottevően beleszóljon a főbb ügyekbe, ugyanakkor láthatóvá válik.
Ha mégis őket választják 4 év múlva is, akkor vagy a magyarokkal van baj, vagy a cigánysággal nem sikeres az integráció (háát!?). És akkor bizony a Fidesz is besorolhat az MSZP mögé.

Normális | 2010. április 13. | 08:31:25

A szomoru az,hogy az emberek nagy többsége meggondolatlanul bedöl a sok dumámak és általánosit! Én midig magambol indulok ki,Volt idö amikor mi is meggondolatlanul,vettünk fel hiteleket,és költekeztünk,és bizony szigoru családi megszoritásokra volt szükség,sok, sok lemondásra,hogy egyenesbe jöjjünk! Már elnézést de az osztogatást a Fidesz kezdte,aminek akkor sem volt meg a fedezete,és most ök vádaskodnak,és néznek mindenkit diletánsnak? Csodákra ne várjon senkisem,lesz itt még nagy kiábrándulás!

Mogyoró | 2010. április 13. | 08:28:49

Felhőtlen öröm? Édes istenem! Én már egy felhős örömnek is nagyon tudnék örülni.

hunnia1234 | 2010. április 13. | 08:27:46

>A pártot eddig a zsákmányszerzés tartotta össze.
Örülök hogy a politilogusok ilyen okosok. :-)
Én eddig nem találkoztam zsákmány szerzővel a Jobbikban, habár biztos hogy van. Csak hazáját szeretővel.
Majd meglátjuk kinek van igaza. Én szerintem az író makkal álmodik.

Pasinszki | 2010. április 13. | 08:00:57

Ennek a választásnak Orbusconin és baráti körén kívül mindenki vesztese lesz. Ekkora pofont régen adott nép magának.

nablaquadrat | 2010. április 13. | 07:41:48

"Az MSZP aligha úszsza meg a párt jövőjéről kirobbanó vitát."

És addig jó az MSZP-nek, amig ez a vita a párton belül marad, de rövöd időn belül kivülről is jól látható és a társadalom többsége által is elfogadható eredménnyel zárul le. Az állampárt reformja u.i. nem pusztán az MSZP belügye.

HIRDETÉS

A Fidesz maradéktalanul elérte a célját. Már az első fordulóban közel került a kétharmados többséghez, ami a rendszerváltás óta először fordul elő hazai párttal, de Európában is példátlanul nagyarányú győzelemnek számít. A többi pártnak legfeljebb matematikai esélye maradt ennek megakadályozására - hangsúlyozza Juhász Attila, a Political Capital igazgató-helyettese.

- A második forduló előtti kampány országos szinten aligha lesz érezhető, hiszen csak 57 választókerületet érint. Helyben viszont erőteljes kampányt folyhat. Háttéralkukra, meghökkentő visszalépésekre azonban nem kell számítanunk. Ez ugyanis senkinek sem érdeke.

Az új ciklusban a Fidesz közjogi értelemben szinte bármit megtehet. Gazdaságpolitikai mozgástere viszont jóval szűkebb lesz. Az ellentétet várhatóan gyors és látványos intézkedésekkel igyekszik majd feloldani. A széleskörű felhatalmazása ugyanakkor óriási kockázatot is rejt a párt számára: sok választó egyszerűen csodát vár. A nagy elvárásoknak aligha tud minden részletében megfelelni. A kérdés az, hogy a törvényszerűen bekövetkező népszerűségvesztésből ki tud majd profitálni. Az LMP és a Jobbik egyaránt kedvező pozícióból indul ehhez - mondja Juhász Attila.

HIRDETÉS

- Egyértelmű, a várakozásoknak megfelelő eredmény született a választások első fordulóján. A polgári oldal várhatóan minősített többséget szerez a következő Országgyűlésben - csatlakozik a fentiekhez Mráz Ágoston Sámuel, a Nézőpont Intézet kutatási igazgatója. - A Fidesz így más pártokkal való alkudozás nélkül módosíthat törvényeket. Elsősorban a Parlament létszámcsökkentésére, önkormányzati reformra, az alkotmány preambulumának újjáalkotására, valamint a pártfinanszírozás újragondolására számíthatunk. Különösen a ciklus elején várhatóak jelentős intézkedések, hiszen akkor mindig erősebb a kormánypárti frakciók összetartása. Az intézkedéseknek ugyanis a Fidesz soraiban is lesznek vesztesei. Ráadásul a hatalommal való visszaélés könnyen széthinthető vádja miatt könnyen elkoptathat a támogatói tábor.

- Az MSZP aligha ússza meg a párt jövőjéről előbb-utóbb kirobbanó vitát - teszi hozzá Mráz. - Bár Mesterházy Attila vezetésével az MSZP nem szorult a harmadik helyre, de a bűvös egymillió szavazót nem tudta maga mögé állítani, és a 20 százalékos támogatást sem sikerült megszereznie. Az MSZP-SZDSZ koalíció 2006-os 2,7 millió fős támogatói bázisa csaknem a harmadára csökkent.

Nem örülhet felhőtlenül a Jobbik sem. A párt ugyan megduplázta szavazótáborát tavaly június óta, de a második helyet nem sikerült elérnie. A pártot eddig a zsákmányszerzés tartotta össze. Az erőviszonyokat azonban most négy évre bebetonozták, ami kiélezheti a belső feszültségeket. Visszalépésekre sehol sem lehet számítani, sem az MSZP, sem a Fidesz javára. Kérdés ugyanakkor, hogy a „vasárnapi" LMP-szavazók mennyire tartanak ki pártjuk teljesen esélytelen jelöltje mellett.

Címkék: MSZP, Fidesz, voks, Jobbik, LMP
 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    53 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS