belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
24. csütörtök

'Nem csak az MSZP-n múlik a kétharmad megakadályozása'

Lendvai Ildikó a lehetséges alkalmi összefogásról

Nyolc-tíz körzetet kell megfordítani ahhoz, hogy ne legyen meg a Fidesz kétharmados többsége, ehhez az MSZP elsősorban az LMP szavazóinak támogatására számít. Akár alkalmi összefogás keretében is.

Szalay Tamás Lajos| Népszabadság| 2010. április 13. |101 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

k_aaron | 2010. április 13. | 20:01:10

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bestia37 | 2010. április 13. | 19:22:58

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bestia37 | 2010. április 13. | 19:21:08

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bestia37 | 2010. április 13. | 19:19:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

maccs | 2010. április 13. | 17:40:27

salessman!
Te képtelen vagy megemészteni, hogy az LMP bejutott a parlamentbe. Szerintem kicsit lazíts, hátha később kiderül, hogy rosszul olvasol a sorok közt, és az LMP nem az SZDSZ. Én is utáltam az Szdsz-t, most mégis az LMP.-re szavaztam. Szerinted nyilván egy megvezetett, buta ember vagyok, aki nem látja az összefüggéseket. Szerintem inkább várjuk ki a végét TÖKFEJ!

maccs | 2010. április 13. | 17:33:42

salessman!

Te beteg vagy, és üldözési mániás is!

silenthill1 | 2010. április 13. | 16:28:25

papirusz | 2010. április 13. | 11:14:24

Erről van szó. Aki MSZP szimpatizáns(mert van olyan, van SZDSZ-es, van Fidesz, van zöld van vadliberális stb.) az majd szavaz rá. De nem kollektíve felszólítani egy pártot hogy lépjen vissza és sugallja szavazóinak mit tegyenek. Majd a szavazó dönt.

wallaby37 | 2010. április 13. | 14:20:44

Nem terveztem hazarepülni a második fordulóra, de ez a hír arról győzött meg, hogy haza kell utazzak, hogy a szemkilövető terror ellen szavazzak.

salessman | 2010. április 13. | 13:54:05

Lehet más a politika?

salessman | 2010. április 13. | 13:51:44

Négy helyen visszalép az MSZP az LMP javára!
Egyoldalú gesztust gyakorol az MSZP az LMP (szavazói) felé: négy budapesti körzetben visszalépnek a friss parlamenti párt képviselői javára.
A NOL úgy értesült, hogy Avarkeszi Dezső, Hatvani Csaba, Bárándy Gergely és Szabó Zoltán visszalép a szocialisták döntése érdekében a második fordulóban való részvételtől. Arra kérik választóikat, támogassák a döntő körben az LMP jelöltjeit.

Hatvani Csaba (az első fordulós eredménye: 26,05 százalék) a főváros VI. kerületében végzett a második helyen Illés Zoltán mögött (48,63). Harmadik helyen az LMP-s Kaszics Bálint áll jelenleg 16,74-gyel. Szabó Zoltán (24,39) a VIII. kerületben a fideszes Fónagy Jánostól (46) kapott ki. Itt Moldován László (15,58) kap dupla esélyt az LMP számára. Bárándy Gergely (28,03) az egyik zuglói körzetből lép vissza. Ezzel a fideszes Papcsák Ferenc (46,49) és az LMP-s Várnai László (15,98) között dőlhet el a verseny. Végül Avarkeszi Dezső (28,69) a XXI. kerületben veszi le nevét a szavazólapról, a versenyt a fideszes Németh Szilárdra (43,96) és az LMP-s Hudák Jánosra (14,27) hagyva.

wallaby37 | 2010. április 13. | 13:23:43

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Liaison | 2010. április 13. | 13:23:35

salessman...

Érdekes és tanulságos összefoglaló, köszönet érte.

Liaison | 2010. április 13. | 13:21:14

"Egy demokráciában a parlamenti erők nem a saját, hanem az ország érdekét szem előtt tartva döntenek adott törvényekről"

Az utóbbi 8 évben tehát Lendvai szerint nem volt demokrácia.

tarkabarka84 | 2010. április 13. | 13:20:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Liaison | 2010. április 13. | 13:19:57

delain | 2010. április 13. | 08:53:00

Ezek szerint szerinted a Kádár-rendszerben az ország gazdasága fenntartható pályán növekedett, és nem volt államadósság.

Liaison | 2010. április 13. | 13:16:34

"Nyolc-tíz körzetet kell megfordítani ahhoz, hogy ne legyen meg a Fidesz kétharmados többsége"

Beszédes mondat. "Kell" helyett "kellene" lenne a korrekt, részrehajlás nélküli megfogalmazás...

salessman | 2010. április 13. | 13:16:00

Az LMP átveri és megtéveszti az embereket
Még nem is tárgyaltuk az LMP zavaros pénzügyeit bővebben, sem a hirtelen jött sikerét és hátszelét, de máris látható, hogy az LMP bizony nem az, aminek elsőre látszik. Kínosan próbálják takargatni azt, ami mára nyilvánvaló: ők viszik tovább az SZDSZ-t. Azt az SZDSZ-t, amely a társadalmat és minden emberit mételyező liberalizmusával, gátlástalan lopásaival tönkretette az országot.

salessman | 2010. április 13. | 13:14:58

Államadósság

Idézet következik az LMP, hivatalos programjából (132. o.):

„Az államadóság jelentős csökkentése nem valósítható meg rövid idő alatt, és a költségvetési fegyelem radikális javítása nélkül sem lehetséges. Még ha nagyon optimista növekedési szcenáriót feltételezünk is, 2011-ben 3,5%-os, 2012-töl [sic!] pedig 5%-os GDP-növekedéssel, 3% alatti inflációval, a GDP-arányos államadóság 60% alá szorítása ilyen feltételek mellett is legfeljebb nullszaldós költségvetéssel teljesíthető 2015-ig. A következő kormányzati ciklusban egyensúlyi költségvetésre van szükség, vagyis az állami kiadások nem haladhatják meg az állami bevételeket.”

Aztán olvassuk csak el a következő idézetet ugyanezen program 112. oldalán:

„Hazánknak folytatnia kell a bilaterális adósságok átstrukturálását, indokolt esetben azok elengedését a rászoruló országoknál.”

Értsd: mi fizessünk, ha beledöglünk is (erről szól a kötségvetési fegyelem szigorítása és az 'addig nyújtózz, amíg a takaród ér'-szöveg), de másoknak engedjük el a tartozását. Ezt a nyolcvanas években az MSZMP már jópárszor eljátszotta a megsegített harmadik világbeli államokkal... Mi hasznunk származott belőle? Az, hogy az elengedett adósságuk sokszorosát verték le rajtunk a mi hitelezőink.

salessman | 2010. április 13. | 13:10:29

Van tovább is! Emlékszünk, hogy az SZDSZ hogyan tette tönkre az érettségit, a felvételiket, és hogyan akadályozta meg, hogy alsóban buktathassanak? Nos, ugyanez a gondolat visszaköszön az LMP programjában is. Idézet INNEN:

„A szegregáció visszaszorítása és az esélyegyenlőség érdekében eltörölnék az iskolaérettségi vizsgálatot, és a nyolcadik osztály végéig megtiltanák, hogy a gyerekeket teljesítményük alapján csoportosítsák vagy megkülönböztessék. ”
Igen, LMP-ék az osztályozás intézményét is be akarják tiltani, ezzel még Magyar Bálinték "reformjain" is túllőnek, ennek hatásai előre borítékolhatók: a gyerekek nem fognak „hajtani”, ergó még kevesebbet tanulnak. Semmi fegyelmezési eszköz nincs, semmi kontroll. Elhisszük, hogy az LMP-nek és a mögötte álló támogatóknak az az érdeke, hogy minél butábbak legyenek a következő generációk, de azért hadd szóljunk már bele mi is, jó?
Az eddigi eszközöket is kivennék a tanárok, tanítók kezéből: a leghülyébbeket, legösszeférhetetlenebbeket se lehetne ezentúl például felzárkóztató osztályba küldeni. Ez ennek a pontnak az egyik legfőbb üzenete. Az eredmény? Az általános iskolák és az oktatás gyakorlatilag teljes tönkretétele, a tanulni vágyó diákokat olyanokkal kényszerítik majd össze, akiknek az elkülönítésére (felzárkóztató osztályokban) eddig legalább megvolt a lehetőség. Így lőttek az esélyeiknek, hisz ahol az osztály fele olyan cigány, aki csak rombol, nem tanul és csak fegyelmezéssel telik az egész óra, ott nem lesz haladás.

salessman | 2010. április 13. | 13:08:58

Szemezgetés az LMP programjából

Nézzük át alaposabban a párt programját. Érdemes, mert kiderül belőle fehéren-feketén, hogy az LMP tényleg egy második SZDSZ.

Közoktatás

A cigánykérdés megoldásának mikéntjében bukik ki a legtisztábban, hogy az LMP hol is áll, mit is képvisel.

Mindenekelőtt a cigányok integrált oktatását támogatja. Idézzük kapcsolódó programpontjuk márc. 29-én publikált Programvita, 3. rész: a cigányság felemelése bejegyzésének ezzel foglalkozó részét:

„Az iskolában integrált osztályokra van szükség. Ne érezze a cigány kissrác, hogy őt kiszelektálják, és a hülyék közé rakják.”
Igen, szép gondolat – kár, hogy akárhova nézünk (nem csak Magyaroszágon!), az ötlet megbukott. Igen, az LMP elődje, az SZDSZ és különösen annak a tűzzel-vassal-iskolabezárásokkal deszegregációt kikényszerítő Mohácsi Erzsébet által kitaposott úton kíván haladni, miközben, még egyszer, már egyértelműsödött, hogy az integrált oktatás zsákutca. Olyan zsákutca, amely nem a cigányokat emeli fel, hanem a velük összekényszerített, tanulni vágyó magyarok továbbtanulási esélyeit, jövőjét, végső soron életét teszi tönkre. A magyar szülők pedig ha tehetik, más iskolába viszik a gyerekeiket.

tarkabarka84 | 2010. április 13. | 13:07:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

salessman | 2010. április 13. | 12:55:36

Kösz papirusz :)

Knapp | 2010. április 13. | 12:55:21

Az "okos" kommentelők szerint:
LMP = SZDSZ
Jobbik = MSZP kreálmány

Ha ez így van, akkor egyiküknek sem kell visszalépni, a szavazók tudni fogják, hogyan akadályozhatják meg a kétharmadot! hehe

salessman | 2010. április 13. | 12:55:13

Mi ezzel a gond?
Az LMP vezetőjének felmenői
A wikipédián ez olvasható: "Édesapja Schiffer Péter szociológus, bankszakember, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) Hivatalának volt főigazgató-helyettese. Nagybátyja Schiffer Pál filmrendező és Schiffer János 1994-2006 közötti MSZP-s főpolgármester-helyettes. Dédapja Szakasits Árpád újságíró, politikus, köztársasági elnök, a Magyar Népköztársaság Elnöki Tanácsának első elnöke." Igen, Schiffer dédapja a Szakasits Árpád . Aki a Tanácsköztársaság idején a Belügyi Népbiztosság vezetője, 1939-1944 között pedig a Népszava főszerkesztője volt.
A háború után államminiszter, majd az elhíresült kékcédulás választás után ő lett 1948-tól a köztársasági elnök. Haláláig tagja volt az MSZMP Központi Bizottságának.
Schiffer apjának valamelyik testvére Rákosi Mátyás (Rosenfeld-Róth Manó) "keresztgyermeke" volt. Szép család. Ma már zöldet és demokratát játszanak.

salessman | 2010. április 13. | 12:54:22

nem értem miért moderálnak ki

papirusz | 2010. április 13. | 12:54:03

Ja és a választ. csal. beindítja az automata moderátort.

salessman | 2010. április 13. | 12:53:36

Mi ezzel a gond?
Az LMP vezetőjének felmenői
A wikipédián ez olvasható: "Édesapja Schiffer Péter szociológus, bankszakember, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) Hivatalának volt főigazgató-helyettese. Nagybátyja Schiffer Pál filmrendező és Schiffer János 1994-2006 közötti MSZP-s főpolgármester-helyettes. Dédapja Szakasits Árpád újságíró, politikus, köztársasági elnök, a Magyar Népköztársaság Elnöki Tanácsának első elnöke." Igen, Schiffer dédapja a Szakasits Árpád . Aki a Tanácsköztársaság idején a Belügyi Népbiztosság vezetője, 1939-1944 között pedig a Népszava főszerkesztője volt.
A háború után államminiszter, majd az elhíresült kékcédulás választási csalás után ő lett 1948-tól a köztársasági elnök. Haláláig tagja volt az MSZMP Központi Bizottságának.
Schiffer apjának valamelyik testvére Rákosi Mátyás (Rosenfeld-Róth Manó) "keresztgyermeke" volt. Szép család. Ma már zöldet és demokratát játszanak.

Knapp | 2010. április 13. | 12:52:50

salessman | 2010. április 13. | 12:40:10

Észrevehetnéd, hogy a legális és a nem legális közötti határ ott van, ahol az államnak adóbevétele keletkezik.
A marihuána nem ártalmasabb, mint az alkohol vagy a cigaretta, csak sokkal erősebb, szervezettebb gazdasági lobbi áll utóbbiak mögött, így engedélyezett.
Az államnak ebből jól látható bevétele van, de rengeteg, késleltetve az egészségügyben jelentkező kiadása...
Ehhez képest a könnyűdrogok ellen harcolni a korlátozottság bizonyítéka.

papirusz | 2010. április 13. | 12:52:20

salessman:
Semmi kétséged ne legyen afelől, hogy az otthon főzott pálinka többet árt, mint a fű.

salessman | 2010. április 13. | 12:51:59

Az LMP vezetőjének felmenői
A wikipédián ez olvasható: "Édesapja Schiffer Péter szociológus, bankszakember, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) Hivatalának volt főigazgató-helyettese. Nagybátyja Schiffer Pál filmrendező és Schiffer János 1994-2006 közötti MSZP-s főpolgármester-helyettes. Dédapja Szakasits Árpád újságíró, politikus, köztársasági elnök, a Magyar Népköztársaság Elnöki Tanácsának első elnöke." Igen, Schiffer dédapja a Szakasits Árpád nevű őskommunista. Aki a Tanácsköztársaság idején a Belügyi Népbiztosság vezetője, 1939-1944 között pedig a Népszava főszerkesztője volt. A háború után államminiszter, majd az elhíresült kékcédulás választási csalás után ő lett 1948-tól a köztársasági elnök. Haláláig tagja volt az MSZMP Központi Bizottságának.
Schiffer apjának valamelyik testvére Rákosi Mátyás (Rosenfeld-Róth Manó) "keresztgyermeke" volt. Szép család. Ma már zöldet és demokratát játszanak.

salessman | 2010. április 13. | 12:50:18

Schiffer és felmenői
A Wikipédián ez olvasható: "Édesapja Schiffer Péter szociológus, bankszakember, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) Hivatalának volt főigazgató-helyettese. Nagybátyja Schiffer Pál filmrendező és Schiffer János 1994-2006 közötti MSZP-s főpolgármester-helyettes. Dédapja Szakasits Árpád újságíró, politikus, köztársasági elnök, a Magyar Népköztársaság Elnöki Tanácsának első elnöke." Igen, Schiffer dédapja a Szakasits Árpád nevű őskommunista. Aki a Tanácsköztársaság idején a Belügyi Népbiztosság vezetője, 1939-1944 között pedig a Népszava főszerkesztője volt. A háború után államminiszter, majd az elhíresült kékcédulás választási csalás után ő lett 1948-tól a köztársasági elnök. Haláláig tagja volt az MSZMP Központi Bizottságának.
Schiffer apjának valamelyik testvére Rákosi Mátyás (Rosenfeld-Róth Manó) "keresztgyermeke" volt. Szép család. Ma már zöldet és demokratát játszanak.

salessman | 2010. április 13. | 12:44:58

Ezek után meglepő? Az LMP a ballib média sztárja
Ha valaki beüti egy hírkeresőbe az LMP nevét, vagy olvassa a liberális Indexet, feltűnhet neki, hogy az rendkívül sokat szerepel a médiában, szinte kivétel nélkül pozitív kontextusban. Az MTI kiadott egy közleményt a Grupo Milton üggyel kapcsolatban - itt látható -, ebből kiderül, hogy az Index újságírója, Bodoky Tamás az LMP egyik alapítója. Így már érthető, hogy az Index miért futtatja annyit és dicséri az LMP-t. Az az Index, amely szerint vicces a Bibliát megszentségtelenítő "meleg büszkeség" napi felvonulás, amely videón mutatja be, hogy kell otthon marihuánát termeszteni, egyik szerkesztőjük pedig arról beszél, hogy ő milyen drogokat, gombát, LSD-t használ - íme tehát az LMP egyik fő médiatámogatója. Nem meglepő, hogy míg régebben a Metro újság címlapján az SZDSZ-t reklámozta, addig most már ők is az LMP-t futtatják. Az LMP viszont kínosan ügyel arra, hogy ne az ragadjon meg az embereknek, hogy ők az SZDSZ2, egy újabb mérgező, liberális párt - hanem a már említett zöld szósszal próbálják megtéveszteni az embereket.

salessman | 2010. április 13. | 12:40:10

Fideszesek megölése, drogliberalizáció és romavédelem - ezt pártolja az LMP listavezetője

Az LMP listavezetője Schiffer András, aki 2004-2008 között a Társaság a Szabadságjogokért ügyvivője volt. A liberális TASZ-t vélhetően sokan ismerik, de aki nem, annak bemutatnánk röviden. 2006-ban a Magyar Nemzet munkatársa, Lovas István pert nyert a TASZ (és Schiffer) ellen, amiért azok honlapjukon Sickratman rapszövegét reklámozták, amiben a Tilos Rádióhoz köthető rapper fideszes politikusok kiirtására buzdított.
"Orbán Viktort élve megnyúzni, Lovas Istvánt kibelezni, kiherélni, Kövér Lászlót lámpavasra kötni, Csurka Istvánt jégcsákánnyal ütni, Bencsik Andrást késhegyre szúrni, az összes Magyar Nemzetest fejbe rúgni" - ez szerepelt a szövegben. Schiffer ezügyben védte a TASZ-t a bíróság előtt Lovassal szemben. Igen, egy liberális jogvédő szerint belefér a gyilkosságra való buzdítás, és még védi is ezt a bíróság előtt.

A TASZ számtalanszor felemelte hangját a marihuána legalizálása mellett, blogjukban legutóbb pl. rezzenéstelen arccal vontak párhuzamot a hungarikumnak számító finom magyar pálinkák és a fű között, mondván ha Orbán legalizálná az otthoni pálinkafőzést, akkor ennyi erővel már a füvet is lehetne - a drogosok szerint ugyanis gombát vagy füvet fogyasztani egyenlő a pálinkázással... Az LMP, mint párt ezeket a kérdéseket kínosan kerüli és hallgat róluk, de ne gondoljuk, hogy másképp gondolkoznak ezekről: Schiffer nem azért hagyta ott a TASZ-t, mert jó útra tért, hanem m

Gesztenye7 | 2010. április 13. | 12:33:52

salessman: A 2/3-ad, az 2/3-ad és nem a mentelmi jogról szól. Egy 2/3-os többséggel rendelkező párt az alkotmányt is tudja módosítani és pld. az MTI-t átszervezni, hagy ne soroljam.

Gesztenye7 | 2010. április 13. | 12:30:47

"Ön tervezi, hogy Dávid Ibolyához hasonlóan lemond a párt elnöki posztjáról?"
Ez nem tervezés, hanem kérés.(..hogy mondjon le.)

salessman | 2010. április 13. | 12:25:48

Az MSZP nek egyetlen célja van a ne legyen 2/3-dal ...minél többen tudjanak a mentelmi jog mögé bújni

Nantal | 2010. április 13. | 12:17:57

vakablak: 08:48:32

...a stratégiai látásod, egészen kiváló...! ...de az egyes elemek meglátásai között - szerintem -, vannak javítani valók...!

marindaa | 2010. április 13. | 11:58:54

Lényegtelen erőltetni ezt a 2/3 kérdést. Ha nem lesz meg a Fidesznek, akkor vásárol majd az LMP-ből vagy a Jobbikból szavazatokat, vagy akár összeáll a Jobbikkal. Ez nem lehet az mszp érdeke! De akkor vajon mi?

baluati | 2010. április 13. | 11:53:31

Lendvai a kazincbarcikai példából kiindulva: csak egy régi párttársán keresztül kér segítséget annak jelenlegi pártjától. Félre téve a viccet, Lendvai már megint hülyeséget beszél, a mostani fiaskó az elmúlt nyolc év kritikája amiben Ő is vastagon benne volt, vonja le a tanulságot, és távozzon az MSZP-ből ne akadályozza meg Mesterházyt abban, hogy újjá szervezze a baloldalt, ( de ne MSZP néven).

csandi2 | 2010. április 13. | 11:49:23

Udvarol a kígyó Lendvai.
Vigyázat! Újra kikerülhetünk a paradicsomból, ha lesznek akik elfogadják a "mérgezett" almáját.
Az országnak most határozott, gyors döntésképességet garantáló kétharmados többségre van szüksége. Kritikus, meg kontroll így is lesz bőven a parlamenten kívül-belül egyaránt.

saman | 2010. április 13. | 11:48:17

Nagyon jók az újságíró kérdései.

A válaszok persze a megszokott minőség.

Marad a régi csapat, a régi stílus. A demokratikus kontroll ezeknek nem jelent semmit, csak azt hogy ők a hatalmi alku részei.

A Halász - Zuschlag paktummal úgy vezették az országot 12 éven keresztül, hogy kiirtottak szinte minden független állampolgári önszerveződést, megszállták a sajtót és megtiltották neki, hogy a polgárok a közügyekről beszéljenek ezeken a csatornákon.

Most meg kellene az LMP segítő keze...well

reszvetelidemokracia.blog.hu

közgazdászhallgató | 2010. április 13. | 11:30:39

ha lmp visszalépne mszp javára, azzal rögtön bukná szavazói nagy részét... elindulna az szdsz irányába a megsemmisülés útján már most

bulgárgyörgy | 2010. április 13. | 11:24:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

marindaa | 2010. április 13. | 11:18:21

Papirusz

"Szeretném látni, hogy a Fidesz követi ezt a példát és hasonló önmérsékletet tanúsít."

Egyetértek, remélem a Fidesz a teljhatalom birtokában is egyeztetni fog fontos ügyekben az ellenzék pártjaival.
Egyébként ez érdekében is áll, mert ha valamelyik pártot az ügy mellé állítja, akkor már kettő-kettő a támogatók és ellenző pártok aránya, amúgy meg mindenki, többek között a választóik is elleneznék a tervezett intézkedéseket. Remélem lesz ehhez a kompromisszumkészséghez elég esze a Fidesznek, ha nem akkor sok jóra ne számítson 4 év múlva, mivel sok haragost fog szerezni magának.

közgazdászhallgató | 2010. április 13. | 11:18:04

ha lmp visszalépne mszp javára, azzal rögtön bukná szavazói nagy részét... elindulna az szdsz irányába a megsemmisülés útján már most

papirusz | 2010. április 13. | 11:14:24

silenthill: Én el tudom képzelni, hogy egy első fordulós LMP szavazó a második fordulóban az esélytelen harmadik LMP-jelölt helyett az esélyes második MSZP jelöltre szavaz (már ahol van ilyen). Nem mindenki tenne így, csak az aki szerint eggyel több MSZP-s kisebb rossz mint kétharmad Fidesz.

És ehhez az LMP-nek nem kell sehol visszalépni.

baja | 2010. április 13. | 11:10:32

Egy kormány az egyszerű többség birtokában szinte mindent megtehet. Akár törvényszegő módon is érvényesítheti akaratát. Egy olyan kérdés van, amihez mindenképpen kell a 2/3, és ez a mentelmi jog kiadása. Ha nem lesz meg a 2/3, hasonló helyzet alakul ki, mint az elmúlt években, amikor a képviselők törvények felettinek érezhették magukat (mindkét oldalon). Hosszú évek óta egyetlen képviselőt sem adtak ki büntetőügyekben.

papirusz | 2010. április 13. | 11:10:10

mekecske | 2010. április 13. | 10:27:05

"Lendvai Ildikó eljutott a politikai prostitúció olyan fokára amire eddig csak Dávid Ibolya volt képes.
És ő beszél túlhatalomról?! 94-98 között mi volt? Minthat az MSZP-SZDSZ koalíciónak lett volna 70%-a. Az nem volt túlhatalom? "

Pont azért mert 70%-uk volt, kétharmados törvényt csak az ellenzék legalább részleges támogatásával hoztak.
Szeretném látni, hogy a Fidesz követi ezt a példát és hasonló önmérsékletet tanúsít.

silenthill1 | 2010. április 13. | 11:08:14

"Nem igaz, hogy semmibe vettük volna az LMP-t, de kétségkívül hittünk a közvélemény-kutatásoknak, és féltünk az elvesztett szavazatoktól."


Nem hiszem el, hogy lehet ekkorát hazudni. Nem fél, hogy rászakad az egész pártszékház? Mégis honnan jött a populista demagóg propaganda, hogy ne szavazzunk a kispártokra, mert csak a a Fidesz kétharmadot segítjük elő? Na honnan Ildikém? Mégis melyik oldal nyomatta a "fideszes kopogtatókat kaptak", Fidesz segít nekik, Fideszt nem szapulják annyira tehát Fidesz szimpatizánsok? Az agyam eldobom. Most meg tövig berakná a fejét az LMP hátsójába, csak hogy nyerjenek pár képviselői széket. Lépj visza te, botox-baby.

Egyébiránt nem igazán értem az elképzelését. Szerinte miért szavaztak azok az emberek az LMP-re? Hogy aztán meg arra szavazzanak, aki ellen? Ideális nyitás lenne a bejutásnál a szimpatizánsok felét lenullázni a további támogatásról, bár lehet ez Ildike célja.

papirusz | 2010. április 13. | 11:07:53

vakablak: "Harmadsorban pedig itt a történelmi lehetőség a Fidesz számára, hogy ország-világ előtt bebizonyítsa, mire képes a teljhatalom birtokában. Ez a helyzet még az MSZP számára is rejt politikai előnyt, csak használni kellene egy kicsit az eszüket."

Ez csak akkor van így, ha lesznek demokratikus választások 2014-ben. Például szabad lesz a média. Amit igen kétlek.

Straszi1 | 2010. április 13. | 11:06:59

Az elmúlt 8 év a legjobb példa, hogy többpártrdsz. mellett is tönkre lehet tenni egy országot.

marindaa | 2010. április 13. | 10:48:43

Donki Hó te

Abszolút többségnél miért lehet beszélni többpártrendszerről? Bármit megcsinálhat a Fidesz, csupán néhány 2/3-os kérdésben kéne egyeztetni. De ha nem alakítja át az államigazgatást és az önkormányzati rendszert, attól még le tudja rabolni az országot, attól ne féljetek.

Szóval legyen meg a Fidesznek a 2/3-a és végezze el a szükséges átalakításokat. Ha elszúrja, a választók úgy is elküldik őt a búsba.

mserussi | 2010. április 13. | 10:42:54

annál a politikában sincs jobb érzés, mint amikor azt csinálok, amit akarok. így kvázi azt, aki ennek akadályozója lehet, praktikusan ellenségemnek tekintem, aszerint járok el, például erővel. Ha nem lehet akadályozója, akkor nem ez az ábra. A következő kérdés, hogy a szabad akarat kinyilvánítását megelőzi-e valamilyen belső vita, elképzelhető-e, hogy más - azaz nem saját, így mindenképp "kisebbnek" tekintett - vélemények figyelembe vétetnek, vagy sem. kell-e őket egyáltalán figyelembe venni, ha egyébként úgy tűnik, hogy nincs belső vita? mindez nem kinntről dől el, bár most úgy látszik....

Straszi | 2010. április 13. | 10:39:19

Ildikót ne bántsátok, ő hordja a nadrágot az mszp-ben. Meg kell hagyni, talán ő tesz azért a legtöbbet, hogy valamit mentsen abból, ami menthető. Hol van GYF, Kiss Péter, Szekeres, Szanyi, Szili és a többiek?

mekecske | 2010. április 13. | 10:27:05

Lendvai Ildikó eljutott a politikai prostitúció olyan fokára amire eddig csak Dávid Ibolya volt képes.
És ő beszél túlhatalomról?! 94-98 között mi volt? Minthat az MSZP-SZDSZ koalíciónak lett volna 70%-a. Az nem volt túlhatalom?

Lendvai Ildikó eddi azzal érvelt, hogy a Fiddesz bármire kész a hatalomért? Akkor most az MSZP is bármire kész? Hogy is van ez? Amit szabad Jupiternek?

Az MSZP és a tiszta baloldali szavazók érdeke most az, hogy a szocialistáknál végbemenjen egy megtisztulás, a "nagy öregek" (dinók) eltűnjenek és felépüljön egy új baloldal.

Ma reggel a köztévében már arról bezséltek az elemzők, hogy 12-13 körzet elvesztése esetén is meg lehet a 2/3 a Fidesznek.

Lendvai elvtárnő - game over.

Donki Hó te | 2010. április 13. | 10:23:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Drugics Cézár | 2010. április 13. | 10:12:10

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tengerimalac | 2010. április 13. | 09:59:53

Drága Cica! Az LMP neve az, hogy LEHET MÁS A POLITIKA! Ez neked nem új üzenet? Ha belemennek az MSZP-s mutyizásba, ha a választóikat, akik nem csak a programjukra, hanem a nevük nyújtotta reményre is szavaznak, cserbenhagyják, egyes pártvezérek páni félelme miatt, hogy számukra szivatós törvények születnek a jövőben, akkor végük!!!! Nem a legfontosabb, de az Országgyűlés „Nagy Magyarországra” tervezett létszáma röhej! Vagy szabják a jelenlegi területhez, vagy foglaljuk el a hiányzó részeket! Schiffer megmondta, hogy a létszám szabályozásával kezdik! A Jobbik meg visszafoglalná a területeket! Válassz! Az MSZP és a FIDESZ úgy 10-12 éve olyan „OVB-s vitában” húzza a dolgokat! 2/3-ad birtokában döntési kényszere van, ha nem fogadja el a beterjesztést, akkor alternatívát kell felmutatnia! Mutogatni nemigen bír a másikra! 2/3-ad birtokában nem lehet a viták kedvéért vitázni! Ott igen és nem lesz! De a nemet követnie kell egy állításnak is! Ha a FIDESZ sokszor hagyja nyitva a kérdéseket és sokszor szavazza le a kicsik indítványait népszerű kérdésekben, alternatíva nélkül, akkor 4 év múlva MSZP-t megszégyenítő zuhanással jutalmazza a választó polgár! Ez tuti! Kap 4 év türelmet! Aztán váltunk megint!

teniszke | 2010. április 13. | 09:58:05

A Fidesz sem ingem, sem gatyám, de ilyenkor értem sok ismerősömet, akik azt mondták : Orbánékat sem szeretem, de inkább ők, mint "ezek". Micsoda kufárok! Nyíltan, gátlás nélkül eladják a lelküket, a becsületüket;az elveiket csak azért nem, mert nincsenek nekik. Kár ezt nyakonönteni ilyen "ne legyen 2/3" maszlaggal, úgyis tudja még a csecsemő is, miről szól a dolog. Ha a Jobbik ajánlana fel számukra kölcsönös visszalépést (ami amúgy kizárt, persze), ők még a szélsőmarháktól is elfogadnák, csak legyen még pár helyük az OGY-ben. Szerencsére nincs az az öngyilkos párt, amelyik hajlandó lenne szövetkezni velük...
Menj csak el, Ildikó, még sok helyre! Legalább még lejjebb szállítod a jelöltjeitek esélyeit. Ha van némi sütnivalójuk, menekülnek, ha jössz...

Straszi | 2010. április 13. | 09:55:19

Cica, akkor egy nagyon lényeges dologról lemaradtál. Ugyanis az ország újjáépítésére szavaztunk!

pentagram | 2010. április 13. | 09:48:30

Ildikó asszony, most sem azzal foglalkozik, azon fáradozik, /pártjával együtt/ hogy az általuk tönkretett, kirabolt országot, hogy lehetne eredményesen indulópályára bocsájtani. Nem, nem továbbra is a kétharmad, és az önös érdekek a lényeg, gátolva, akadályozva, azoknak a munkáját, akik erre alkalmasak, és figyelmen kívül hagyva, szembehelyezkedve azokkal a milliókkal, akik erre felhatalmazást adtak!

Veszélyes pályára álltak, a nép nem lesz toleráns, vagy így, vagy úgy!
Az ország és az elszegényedett nép nincs abban a helyzetben, hogy az Önök "játékait"
Jó szemmel, és béketűréssel viselje!
Ideje gondolkodni MSZP! /Most az egyszer, és utoljára nagy betűkkel/
Minél kártékonyabb a tevékenység, annál elrettentőbb az ítélet!
Ne a nép ítélkezzen!


Hegyi | 2010. április 13. | 09:42:50

Az új kormány lehetővé fogja tenni,hogy akár még polihisztorok is elsajátitsák
az emberi viselkedés minimumát,természetesen gondolkodni továbbra sem lessz
kötelező.

cica | 2010. április 13. | 09:42:23

tényleg nagyon kétségbeejtő, hogy magyarországon mindíg valami "ellen" kell szavazni. szajkózzák a semmit nemmondók. én szívesen szavaznék "valamiért"!!! de ez még egy naív álom, nagyon úgy néz ki

tengerimalac | 2010. április 13. | 09:40:28

Drága Delain! Gondolkozz el! A kádárizmus proletárdiktatúra volt, a maga elnyomó rendszerével és apparátusával, törvényeivel! Mivel törvény írta elő, hogy egy és csakis egy párt lehet, esély sem volt a „demokratikus” állampolgári jogokra évtizedekig! Ha a FIDESZ 2/3-os többsége diktatúrát hoz is, akkor is 4 év után lehet szavazni róluk! Ha a 4 éves választási ciklushoz hozzá akarnak nyúlni, onnantól hiteles a páni félelem a demokráciáért! Addig csak riogatás! Ha a szólásszabadságot, a véleménynyilvánítás szabadságát, a szabad költözködést törvényileg szabályozni akarják, ha a több párt rendszert reformálni akarják az egy és igaz párt irányában olyan „holokauszt tagadásos” módon, nos, lehet nyivákolni a diktatúráról! Vagy szerinted nem szellemi diktatórikus intézkedés, hogy ha egyes elmebetegek azt hiszik minden ellene szóló tényt negligálva, hogy a holokauszt kamu, az nem diktatúra? Ha jobban megtekinted a 4 éves ciklusainkat, az egy párt 4 éves diktatúrája. Néha némi ügyeskedéssel, félrevezetéssel akár 8 éves is lehet! De a „liszt” előbb-utóbb kiborul!

drBuubo | 2010. április 13. | 09:39:35

Ledvai elkezdte az LMP erkölcsi rohasztását, lásd pl. MDF. Érdekes lesz nézni, hogy most is sikerül e neki.

Straszi | 2010. április 13. | 09:39:10

Vakablak, teljesen egyetértek veled!

polihisztor | 2010. április 13. | 09:31:08

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Hegyi | 2010. április 13. | 09:28:50

Az LMP természetes szövetségeseivel a Fidesszel,és a jobbikkal régen koalíciót
kötött.Az MSZP nem azért maradt magára mert vírusfertőzött,mert korupt,és
hülye,hanem azért mert 3millió MAGYAR úgy döntött:10millió embernek jobboldali
diktatúrában kell élnie.Ez ellen nem szavazott 1millió sem!Oszt jónapot!!

Mogyoró | 2010. április 13. | 09:27:27

Az LMP egy értelmiségi ökopárt, ezzel sokakat meg tudott szólítani. Ha ez marad, akkor számíthatnak arra, hogy lesznek támogatóik. Ha ők is a saját pecsenyéjüket sütögetik, akkor annyi nekik.

Az MSZP viszont beáldozta Mesterházyt a bukáshoz, és csupa ismeretlen arccal asszisztált a választási beszédhez. Ez a taktika már semmit sem ér, mindenki tudja, hogy kik loptak 8 évig. De úgy tűnik Lendvay a következő "gyalogáldozat"". Senki az élvonalból nem látható:)) Még azt képzeli Gyurcsány, Bajnai vagy Hiller, hogy valaha még előkerülhetnek?

Lifu | 2010. április 13. | 09:24:29

És bebizonyítaná, hogy neve tényleg paradoxon: nem lehet más a politika...

bela65 | 2010. április 13. | 09:16:23

LMP ha belemenne egy mszp-s mutyiba, akkor két történelmi tettet csinálna két hét alatt

1. minden várakozás ellenére jóval megugrotta az 5% küszöböt
2. még a második forduló előtt kiírná magát a politikából

Agymosott_panelnyugger | 2010. április 13. | 09:13:22

Lendvai egyszerűen nem érti a helyzetet. Tényleg komolyan gondolta ezt a dolgot az LMP-vel?
Ellenben jól látszik a mentalitása: akadályozni, akadályozni, akadályozni...

nyúlpástétom | 2010. április 13. | 09:05:09

Az LMP hamar, megtudja, milyen a nagybani politika. Még meg sem ünnepelhették sikerüket, már ráncigálják, húzzák, vonják. Nagyon remélem állják a sarat és tartják magukat, ahhoz amiért létre jöttek és ők mások lesznek!! A Lendvai Ildiéknek , meg nem kellett volna szétlopni az országot, és akkor nem tartanának itt! Mindenesetre a smilekra szavaztam, de az én szavazatomról ne is álmodjon Ildi!!!!!

Mogyoró | 2010. április 13. | 08:59:33

Az LMP abban a pillanatban elveszíti a szavazóit, ha belemegy bármiféle alkuba, támogatásba az MSZP-vel. Vagy bármelyik másik párttal.

Bennük éppen azt választották sokan, hogy távol állnak az MSZP-től, a Jobbiktól, és a Fidesztől is. Ugyanakkor nem a régi SZDSZ utódpártjaként jelentkeztek, bár ezzel sokan támadják őket.

Max. a Civil szerveződéssel fogadnám el az összefogásukat.

delain | 2010. április 13. | 08:53:00

tengerimalac | 2010. április 13. | 08:48:13
"az embereket nem érdekli, hogy 4 éves diktatúra következik, ha az rendet, gazdasági növekedést, lét és jogbiztonságot, csökkenő állami elvonást hoz! A kutyát sem érdekli, hogy ki a király, a nevét sem akarják tudni az emberek, ha jólétet hoz a vezetésével a bandájuk! Az állam célja nem a demokrácia, az a formája, a célja az, hogy az állampolgárok jólétéért működjön! A politikusok és a pártok a szoftvert és a meghajtást adják hozzá! A szocialisták vírusfertőzött, férgektől hemzsegő szoftverére nincsen szükség! 2010 a frissítés éve!!!"
Mintha a Kádár-rendszert írtad volna le

tengerimalac | 2010. április 13. | 08:48:13

Ennyire kétségbeestek a szocialisták? Nem értik, hogy az amit az LMP jelent nem arról szól, hogy a FIDESZ bukjon, hanem arról, hogy szakítsunk ezzel a 20 éves „én vakarom a te hátad, te kaparászod az enyémet” politikával? Hogy nem a pártok hatalomban tartása és a parlamenti nagycirkusz fenntartása a céljuk? Hogy a parttalan a „vita kedvéért vitáknak” leáldozott? Hogy az embereknek elég az „OVB választási műsorában” látott jól megfizetett semmittevésből és szájtépésből? Ha az LMP visszalép, akkor 2014-ben nem lesz parlamenti párt! Ha bármilyen paktumot, együttműködési szerződést köt, akkor nem lesz parlamenti párt! Azt várják az emberek, hogy értük és ne a pártokért politizáljanak!!!!! A párt nem a magyar lakosság!!!! A szocialisták nem képesek felfogni, hogy 8 év demokratikus anarchikus szerencsétlenkedés után az embereket nem érdekli, hogy 4 éves diktatúra következik, ha az rendet, gazdasági növekedést, lét és jogbiztonságot, csökkenő állami elvonást hoz! A kutyát sem érdekli, hogy ki a király, a nevét sem akarják tudni az emberek, ha jólétet hoz a vezetésével a bandájuk! Az állam célja nem a demokrácia, az a formája, a célja az, hogy az állampolgárok jólétéért működjön! A politikusok és a pártok a szoftvert és a meghajtást adják hozzá! A szocialisták vírusfertőzött, férgektől hemzsegő szoftverére nincsen szükség! 2010 a frissítés éve!!!

vakablak | 2010. április 13. | 08:45:32

Nézetem szerint az LMP teljesen ellenérdekelt abban, hogy bármilyen módon kapcsolatba hozható legyen az MSZP-vel, s ennek része az „alkalmi összefogás” is. Az LMP lehet még későbbi ciklusokban a mérleg nyelve is, így az MSZP iránti szembeszökő ellenszenvének pillanatnyi érdekből való félretevésével nem kellene szalonképtelenné tennie magát a Fidesz vonatkozásában. Gondoljunk csak bele, milyen tartós ellenségességet váltana az ki a Fideszből az LMP irányában, ha a Lendvai Ildikó által szorgalmazott „alkalmi összefogás” (egészen váratlan módon) valamiért mégiscsak a Fidesz történelmi(!) 2/3-ának megakadályozásához vezetne.

Másfelől pedig ez egy teljesen lefutott meccs: elég csak ránézni a 2. fordulós körzetek 1. fordulós eredményeire. Innen nem lehet fordítani.

Harmadsorban pedig itt a történelmi lehetőség a Fidesz számára, hogy ország-világ előtt bebizonyítsa, mire képes a teljhatalom birtokában. Ez a helyzet még az MSZP számára is rejt politikai előnyt, csak használni kellene egy kicsit az eszüket.

Végezetül pedig akkor sincs semmi, ha a Fidesznek hibádzana 1-2 mandátum a 2/3-hoz. Elég ügyes a Fidesz ahhoz, hogy legyaluljon ennyit az LMP vagy a Jobbik frakciójából – efelől semmi kétség. Szóval kár a gőzért.

gope | 2010. április 13. | 08:41:44

A 2/3 ad meg lesz.
Sőt már meg is van.
A nyugat pedig már meg is koronázta Viktort.
Egy egységes erős Mo. mindenkinek fontosabb, mint néhány szoci kövület újabb parlamenti mandátuma.
Éljen a többpártrendszer.

constantinus | 2010. április 13. | 08:40:30

Az LMP számára azonnali öngyilkosság lenne egy ilyen alku. Ők nem fognak belemenni ebbe a mutyiba, de a komcsik ezt is majd megpróbálják kihasználni az LMP-re hárítva a kizárólagos felelősségüket. Ezek a vastagbőrű dinoszauruszok az MSZP-t is tönkretették(a baloldalt és mindent ami jó lehet a szocialista ideológiában). Olyanok mint egy élősködő fekély, megfertőzték és elpusztították az SZDSZ-t, az MDF-t és elsősorban a Szocialista Pártot. Most át akarnak mászni egy új gazdatestre.

istvan | 2010. április 13. | 08:40:26

Inkább az MSZP lépjen vissza ott ahol a Jobbik erős. Inkább legyen a Fidesznek 2/3-a, minthogy a jobbiknak kelljen engedményeket tennie!

Hegyi | 2010. április 13. | 08:37:20

Az LMP ugyanojan jobboldali párt mint a Jobbik,a háttérben a koalíció már
megköttetett!A három jobboldali párt zavartalan kormányzása,ha úgytetszik
diktatúrája biztosítva van.Talán már nem is szükséges a határontúliak ke-
ttős állampolgársága? Az uralkodás élethossziglan biztosítva van.

babhun | 2010. április 13. | 08:35:13

Ha most éppenséggel nincs meg a kétharmad pár mandátum híján, akkor a Fidesz rutinosan széthasítja a Jobbikot és átültet pár leszakadót a saját frakciójába, hiszen a Jobbikban is lehetnek olyanok, akik nem csak azt akarták elérni, hogy négy évig gárdahacukában flangáljanak a Parlament folyosóin büféseket és újságírókat szórakoztatandó. A szalonképesség szempontjából persze a Fidesznek szerencsésebb lenne már most megugrania a kétharmadot, amire sajnos minden esélye megvan.

Másrészt továbbra sem tudni, hogy valójában ki az az MSZP (Mme. Lendvain kívül). Az kissé szegényes választási program, hogy ne legyen a Fidesznek kétharmada, az pedig bianco meghatalmazásnak tűnik, hogy egy "felszántott" országban "újjáépítendő" baloldali pártra voksoljanak a szavazók, merthogy ezek szerint jelenleg egy romhalmazra kellene szavazni.

Straszi1 | 2010. április 13. | 08:31:24

Az lmp máris megásná a saját sírját, ha az mszp-vel közösködne. Senki nem mosná le róluk, hogy az szdsz utódpártja.
Nagyon sokat elárult az mszp magáról, amikor a választások éjszakáján a "nagy öregek" nem álltak a fiatalok mellé.
Gyakorlatilag széthullottak a generációk az mszp-n belül. Nehéz lesz összerakni.

marindaa | 2010. április 13. | 08:31:10

Felesleges Lendvai kapálódzása. A Fidesznek már így is teljhatalma van (utoljára 1994-1998 között volt egy pártnak 50%-os többsége). Ha meg úgy adódna, akkor a Fidesz a Jobbikkal vagy az LMP-vel vinné keresztül azt a néhány 2/3-os törvényt, ami szükséges az államigazgatás átalakításához.

delain | 2010. április 13. | 08:22:33

chazoooo | 2010. április 13. | 08:16:03

A másik kommentben azt írta az mszp-ről:"Az MSZP sohasem szűnik meg MSZMP lenni.
A Moszkvából importált gondolkodásmódjától, gyilkos gyökereitől sohasem fog megszabadulni."

Most meg itt ágál a fideszes 1pártrendszer mellett.Akkor ki és mit importált?

bela65 | 2010. április 13. | 08:19:57

T. Lendvai!

Új se***ket vél felfedezni a láthatáron, amit már nyalni lehet????

Szavai szerint: "Az MSZP mindenre kész annak érdekében..."
Ezt kellene végre elfelejteni és hagyni már új embereket (akár mszp-n belül is) TISZTESSÉGESEN dolgozni

chazoooo | 2010. április 13. | 08:19:27

Egyébként, ha az LMP le akarja mosni magáról a "zöld SZDSZ" bélyegét, nem közösködhet a posztkommunistákkal.
Nincs is szüksége rá.

nugát | 2010. április 13. | 08:17:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

statez | 2010. április 13. | 08:16:42

Komikus ahogy a szocik más pártoknál házalnak, akadályoznák már meg a kétharmadot. Ha így megy tovább, Lendvai Ildikó kétségbeesésében a kurucinfon is felhívást fog közzétenni, hogy hajlandók visszalépni a kurucosok fasisztázásától, ha most az egyszer segítenek. Megjegyzem, egyszer már segítettek...

chazoooo | 2010. április 13. | 08:16:03

Cenzorka: "az MSZP elsősorban az LMP szavazóinak támogatására számít"
...csak másodsorban a Jobbikra?
Vagy másodsorban kire?
A Fideszre?
Érik az összeborulás: MSZP=Jobbik

nugát | 2010. április 13. | 08:15:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nablaquadrat | 2010. április 13. | 08:07:01

@ delain | 2010. április 13. | 07:46:05
"Még ha a nevük Mszp is a A párt inkább hasonlít az SZDSZ-re."

Nem az SZDSZ csak a belvárosi zsúrfiúk érdekvédelmi szervezete - volt.
Az MSZP inkább a Cosa Nostra és egy katonai hunta legkellemetlenebb sajátságait egyesíti magában teljes sikerrel.

delain | 2010. április 13. | 07:46:05

cselcsabi | 2010. április 13. | 07:36:5
Valamint a kisgazdapárt,a ma már csak elméletileg létező KDNP, az MDF soha nem lépett szövetségre a szocikkal,inkább őt is a fidesz gyúrta maga alá /2002-2006/.A szocik meg azért állnak itt mert jelenleg nem balos a vezetésük hanem neoliberális /tehát SZDSZ/.Még ha a nevük Mszp is a A párt inkább hasonlít az SZDSZ-re.

cselcsabi | 2010. április 13. | 07:36:51

Az MSZP-vel való összefogásért eddig minden párt az életével fizetett. Lásd MSZDP, SZDSZ, MDF.
Az LMP, ha van esze, tanul a példából.

Laca, | 2010. április 13. | 07:34:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nablaquadrat | 2010. április 13. | 07:32:59

"Örülnék, ha a Fidesz ezúttal plágiumot követne el, és több olyan törvényjavaslatot is benyújtana, amit hiába próbáltunk átvinni ..."

T. Asszonyom!
Rövidesen már nem az Önök bandériuma(i) lesznek kormányon.
Úgy tűnik, erről még most is megfeledkezik, pedig nem ártana tisztába jönnie ezzel a kétségbevonhatatlan ténnyel. A korlátlan "IGEN"-gomb nyomogató gépezetük bedöglött - remélem végleg és megreparálhatatlanul.

delain | 2010. április 13. | 07:24:23

Az MDF szavazó, nem hiszem, hogy szavazna arra fideszre amely már "befalta" a fidesszel szimpatizáló részét a párt-szakadáskor /2005-6/,gondolom a szocikra sem,mert idén keményen fúrták ők is az MDF-t.
Egyébként a fidesz "tejhatalma" legalább annyira bűzlik, mint az mszp jelenlegi vezetése.

nablaquadrat | 2010. április 13. | 07:21:03

Mindez hiábavaló:
Az álbaloldal legális és legitim korlátozásának céljára a FIDESZ-nek már így is rendelkezésére áll több mint a parlamenti szavazatok 2/3-a.

Border | 2010. április 13. | 07:09:28

Jelenleg az MSZP-re az MDF-ből talán az 1/3 fog szavazni, a Fideszre 2/3. Miről beszél itt az MSZP, akinek eddig az volt az érdeke a Fidesszel, hogy ne jusson be az MDF.

ÉrtelMisi | 2010. április 13. | 06:59:48

Bolond lenne az lmp összefogni ezzel a fekélyes korrupt párttal, akkor arcul köpné a saját szavazóit.

Pont azért lehet más a politika, hogy az eddigi gyakorlatot felejtsük el.
Az mszp-vel nem hajlandó foglalkozni senki, mert bűzlik, mint egy hulla.
2014-re a ravatalozón lesz, az mdf sorsára jut.

HIRDETÉS

Népszabadság - Szabó Bernadett

– Ön tervezi, hogy Dávid Ibolyához hasonlóan lemond a pártelnöki posztjáról?

– Az MDF-nek már nincs mit tennie a választásokkal, szemben az MSZP-vel. Arra törekszünk, hogy a többtucatnyi nyitott körzetben megharcoljunk minden egyes választó bizalmáért. A következő két hétben nekem is ez a feladatom.

– Látja még esélyét, hogy a következő két hét kampányának eredményeként elhozható lesz annyi egyéni mandátum, amely meggátolja a Fidesz kétharmados többségét?

– Ha nyolc-tíz körzetet nem a Fidesz nyer, akkor nincs meg a kétharmad. Az MSZP ezt egyedül nem tudja megtenni, így ez nem csak a szocialistákon múlik. Az a kérdés, hogy a bizonytalan szavazók, illetve az LMP jelenlegi és az MDF volt szavazói miként viselkednek. Megfordíthatók a kulcskörzetek akkor, ha azok, akik nem akarják egyetlen oldal túlhatalmát, a szocialista jelöltre voksolnak két hét múlva. Az MSZP mindenre kész annak érdekében, hogy ilyen típusú, akár alkalmi összefogás is összejöjjön. Nem kell mindenben egyetértenünk, elég abban, hogy nem jó, ha egyetlen oldalnak túlhatalma van.

HIRDETÉS

– Nem érzi, hogy most üt vissza az a kampányretorika, amit az MSZP vasárnapig használt, az, hogy „egyedül maradtunk a demokratikus oldalon”? Eltolták maguktól az LMP-t, most pedig a partnerségüket keresik.

– Nem igaz, hogy semmibe vettük volna az LMP-t, de kétségkívül hittünk a közvélemény-kutatásoknak, és féltünk az elvesztett szavazatoktól. A második fordulóban most ismét mindenkinek végig kell gondolnia a céljait, és eldöntenie: ehhez képest mit kezd a szavazatával. Az LMP-s szavazó láthatja, hogy a pártja bejutott a parlamentbe – ez valóban nagy siker –, de most azt kell mérlegelnie: mennyire tartja fontosnak, hogy az egyik oldalnak ne legyen túlhatalma.

– Az első forduló eredményének ismeretében immár nyíltan beszélhet arról, milyen lesz az MSZP ellenzékben. Bosszúvágyó vagy konstruktív? Mit jelent a beígért „demokratikus kontroll”?

– Mindkét szónak fontos szerepe van: a demokratikusnak és a kontrollnak is. Utóbbi a Fidesz politikájával szembeni alternatíva felmutatását és a túlhatalom kontrollálását jelenti. A demokratikus jelző sem véletlen. Egy demokráciában a parlamenti erők nem a saját, hanem az ország érdekét szem előtt tartva döntenek adott törvényekről. Nem zsigeri szavazások lesznek tehát, megnézünk minden javaslatot. Örülnék, ha a Fidesz ezúttal plágiumot követne el, és több olyan törvényjavaslatot is benyújtana, amit hiába próbáltunk átvinni, mert megakadályozták: az önkormányzati vagy a pártfinanszírozási reformot például. Ha ugyanazt a javaslatot vagy annál jobbat nyújtanak be, bizonyosan támogatjuk.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    101 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS