belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
24. csütörtök

Mesterházy Attila büszke a nemzetmentő munkára

Új baloldalt kell felépíteni a választások másnapjától, közösen, új egységben – fogalmazott lapunknak Mesterházy Attila. Az MSZP kormányfőjelöltje szerint a változó politikai erőtérhez a szocialistáknak is alkalmazkodniuk kell, de a párt hitelességének visszaépítéséhez az kell, hogy konzekvensen ugyanazt képviseljék. Legyen bármi az eredmény.

Szalay Tamás Lajos| Népszabadság| 2010. április 9. |92 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

mostakkormilesz | 2010. április 9. | 17:01:07

panzsi | 2010. április 9. | 16:40:38

" Mesterházy Attila büszke a nemzetmentő munkára"

De a Nemzet nem büszke Mesterházy Attilára!

panzsi | 2010. április 9. | 16:40:38

" Mesterházy Attila büszke a nemzetmentő munkára"

A FIDESZ pedig büszke lesz a 2/3-ra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mostakkormilesz | 2010. április 9. | 16:27:11

Attis, Attis, hogy is van a vicc? Mit is mondott a medve a vadásznak? Hm, vadász, vadász...;):D

tengerimalac | 2010. április 9. | 16:11:50

Én is a nemzet része vagyok? Bakker, akkor engem is megmentettek! Mikor és mitől? És ÍGY? Teszem azt, ha rágyújtom a házat a szomszédomra, mikor alvás közben kirámolom és kimentem, akkor azért már hős vagyok?

vlagyimiriljicsSünov | 2010. április 9. | 15:48:31

Sok a munkanélküli, SOK cigány dolgozna, ha volna elérhető munkahely, sokan bevásárolták magukat rokkant-ba, mert nem volt normális megélhetésük, SOKAN dolgoznak ÁLLAMI-ban KREÁLT-mű-munkahelyeken a BIZTOS megélhetés miatt ( rádióhír : 300.000 TÖBBLET közalk!!!! ), viszont ezzel az ország eladósodását növelik.
Szóval lett volna mivel foglalkoznia egy baloldalnak , ha volna olyan.
DE NINCS ! Baloldaliságot pofázó utódpárt van helyette. De az meg minek ???? Szűnjön meg, a magabiztos-öndícsérő nyilatkozatoknak SEMMI valós tartalma nincs, teljesen indokolatlan. A kiderült sok lopás viszont fényt derített a VALÓDI szándékokra. Pusztulj mszp !!!!

Magnum1a | 2010. április 9. | 15:40:41

Orbán, Rogán, Martonyi és Pokorni-itt az idő takarodni!
Orbán már királynak képzeli magát és csak az alattvalóit küldi a Tv-be.
Mesterházy Atilla nem tudna és nem is mer elbánni diktatórikus Orbánnal.
Megvan mindenkíről a lista a fidesznél, ki az Mszp szimpatizáns, ki Jobbikos…
Nagy a tét ahogy mondjátok. Az önkényes Orbánnal veszélyben van a népi demokrácia,
mert egyeduralomra tőr. Épp ezért Mszp-sek egyik szavazatotokkal támogassátok azt az új erőt aki megvédené a munkás embereket is Orbán és Kubatov fideszes bandájának listás rémuralmától és a cigánybűnőzéstől. Különben minden csak rosszabb lesz. Értitek?

Gyurka46 | 2010. április 9. | 14:14:20

Annyiban egyetértek M.A.-val, hogy a baloldalt újjá kell építeni.
Csakhogy tehetetlen tehetségtelen és telhetetlen képviselőik erre tökéletesen alkalmatlanok.
Valószínűleg lesz rá jónéhány évük, hogy eltávolítsák, ami értéktelen, és lelkes, tisztességes embereket találjanak.

berkenye75 | 2010. április 9. | 14:10:19

Szervusz parlament oléoléolé
Itt vagyunk a szarba lent oléoléolé
Viszlát parlament oléoléolé
Magyarország gallyra ment oléoléolé

Csil | 2010. április 9. | 14:08:59

Moderálási alapelvek- komment törölve -

lusta | 2010. április 9. | 13:39:07

mizar | 2010. április 9. | 10:25:28
Miért hülye duma?
A konkrét kérdésre Ön kapott valaha is választ? Amit tudunk, az az, amit a felcsúti zsebcézár és négy betűjének fényezői mondtak. Tehát azonnali nagy adócsökkentés. A szmét szocik elvették a 13. havi nyugdíjat (mai rádió hirdetés), ergó ők visszaadják. Minden településen rendőrőrs. Minden településen iskola. Minden vasútvonalon személyszállítás és ahol bezárták azonnal visszaállítják. Egy millió munkahely és nem engedik, hogy a devizahitelesek feje felül elárverezzék az ingatlant. a közüzemi díjak újratárgyalása, ergo, jóval olcsóbb lesz. Az üzemanyag árak, a gáz ára szemérmetlenül magas és majd őlk ezt lerendezik, olvasd olcsóbb lesz. befjezik a 4-es metrót és megépitik az 5-öst is. Folytassam?

pentagram | 2010. április 9. | 13:32:44

""Új baloldalt kell felépíteni a választások másnapjától,""

Legóból kisfiam, vagy színes kockákból, közben túrhatod az orrodat és gőgicsélhetsz!

CRITICS | 2010. április 9. | 13:26:16

Moderálási alapelvek- komment törölve -

CRITICS | 2010. április 9. | 13:15:12

Ez az mszp is milyen szánalom már. Demokráciáról papolnak, meg szabadságról, ha nem őket választják minden rosszal fenyegetnek, ahhoz képest csak egy M betűt voltak hajlandók kivenni az MSZMP-ből és ez a világ szánalma munkásszekfű... Áhhh komolytalan. Még ahhoz is amatőrök, h megváltoztassák a nevüket, profiljukat, jelképüket. LE VELÜK ÖRÖKRE.

vlagyimiriljicsSünov | 2010. április 9. | 13:06:15

ujságíró-nak : elolvastam a hosszút és a fideszre szavazok ! Miért ? """" és ne gondoljátok azt hogy az egyik párt ördög a másik angyal,""""" Van egy párt, egy ÁLLAMPÁRT-Egypárt, amelyik nem szűnt meg, amikor a népakarat elkergette ! (RV)
Ezt a lehetetlen állapotot csakis ERŐVEL lehet feloldani, vagy folytatódik az állampárt-utódpárt ámokfutása. FONTOS a felszámolásuk, végre 20 év késéssel.

Gaspar | 2010. április 9. | 12:57:42

Tisztelt Nol!

Nem akarják végre levenni ezt a Mesterházy fotót?
Olyan, mint egy ellenkampány. Aki reggel óta többször kénytelen volt ránézni erre az mély ostobaságot és beképzeltséget kifejező arcra, még akkor sem fog az MSZP-re szavazni, ha 40 éve elkötelezett szocialista.

bozsós | 2010. április 9. | 12:56:32

Egyujsagiro-val nem értek egyet. Az elmúlt 8 év arról szólt, ha valamit akart az egyik fél, a másik sikeresen obstruálta. Most van lehetőség arra, hogy egy akarat érvényesüljön szinte korlátlanul. Nézzük meg mire mennek vele. Az alkotmányunk úgy rossz ahogy van, mert csak jogokat deklarál, de nem törődik azzal, hogy van-e a jogokra gazdasági fedezet. Most lehetőség van az alkotmány újragondolására is. Ha a Fidesz nem él a lehetőséggel, 4 év múlva mehet a levesbe.

CRITICS | 2010. április 9. | 12:51:06

egyujsagiro | 2010. április 9. | 12:46:35! Fejezd be, ennek semmi értelme nincs

CRITICS | 2010. április 9. | 12:50:10

egyujsagiro | 2010. április 9. | 12:42:28! Butaságokat beszélsz, a rendszert nem lehet felülről megerőszakolni. Persze, h jobb lenne 4-5 erős, demokratikus párt, azonban erre még a társadalom nem érett. Ennek vajmi lehetősége nincs jelen állás szerint, ezért teljességgel fölösleges kispártokra szavazni. Én sem vagyok fideszes, de csak egy dologban lehet (van) koncepció, ha a fidesz 2/3-ot kap, mert így legalább meg tud változtatni olyan dolgokat - pl 49-es Sztálini alkotmány -, amikre eddig senki nem volt képes, ill. hajlandó. Mindnekinek meg kell adni a lehetőséget, meg volt adva a maszopnak is jó 60 évig, ne vitassuk el ennek lehetőségét mástól sem, ha csak 4 évről van is szó.

ui: Nincs szükségünk megélhetési alapon szerveződött poszt-szockom-paraszt pártokra, mint pl MDF, igaz maszopra sincs és a fideszre/jobbikra sem, de utóbbiak még mindig nem kaptak valós bizonyítási lehetőséget.

egyujsagiro | 2010. április 9. | 12:46:35

NEGYEDIK RÉSZ:

KÉRLEK BENNETEKET AZ ORSZÁG NEVÉBEN hogy lássátok reálisan a dolgokat, és ne gondoljátok azt hogy az egyik párt ördög a másik angyal, mert a pártkatonák nagy része semmi mást nem néz (szinte MINDEGY melyik párthoz tartoznak) , csak az A8-as audit, a száz milliós villákat, és a milliárdos vállalkozásokba pumpált pénzt - mindegy milyen párt holdudvarában van..

És kétségetek ne legyen a felől hogy egy "agyonnyert" állapotú FIDESZ - vagy bármely párt aki túl nagy részesedést kap a közösből - katasztrofális fosztogatást tud véghezvinni. (szerintem)

Akik még mindig rózsaszín ködben élnek, azok bőven elég, ha a FIDESZ-el kapcsolatban csak reálisan megnézik hogy milyen volt amikor Ők kormányoztak a kisgazdákkal. Milyen volt pl 2000-ben élni... Mit tettek. Az Orbán- Torgyán érában.

Ez a levél az összes pártra vonatkozik - azért a FIDESZT-t emeltem ki, mert most sajnos úgy néz ki hogy sokan őket jelölték ki a húsosfazékhoz, amibe te, a családod, és mi rakjuk bele a sokszor keservesen megszerzett jövedelmet, amiből milliárdokkal fognak dobálózni. Ráadásul a Fidesz tervei nem reálisak - és nem tudom hogy tudjátok e de a szöveggel ellentétben egyetlen korrekt, teljes, átfogó gazdasági programmal sem rendelkeznek.

Köszönöm hogy meghallgattatok.

egyujsagiro | 2010. április 9. | 12:44:52

5. RÉSZ:

udom mi volt a pártoknál az elmúlt években, évtizedekben - senki hamis arcának ne üljetek fel. Bármilyen párt nyer - ŐK nyernek majd és nem TE.

KÉRLEK ne hagyjátok hogy egy, vagy két párt túl nagy hatalmat szerezzen - a lenyúlást ez esetben a pártok csak egymás ellen tudják megakadályozni(mondjuk sokszor önös érdekből, de ez legalább az embereknek jó), de ehhez az kell, hogy erős ellenzék legyen, hogy minél kevesebben tudjanak lenyúlni!

KÖSZÖNÖM SZÉPEN.

Ráadásul a világ a kétpártrendszer irányába megy (mesterségesen): Német SPU/CDU, Amerikai Demokrata/Konzervatív, stb.. Ebbe már nem akarok belemenni hogy miért szeretnék ezt politikailag, de nagyon kérlek benneteket egyetlen egy pártnak se engedjetek 50% feletti hatalmat!

A döntés a ti kezetekben van.

Köszönöm.

egyujsagiro | 2010. április 9. | 12:44:12

NEGYEDIK RÉSZ:

KÉRLEK BENNETEKET AZ ORSZÁG NEVÉBEN hogy lássátok reálisan a dolgokat, és ne gondoljátok azt hogy az egyik párt ördög a másik angyal, mert a pártkatonák nagy része semmi mást nem néz (szinte MINDEGY melyik párthoz tartoznak) , csak az A8-as audit, a száz milliós villákat, és a milliárdos vállalkozásokba pumpált pénzt - mindegy milyen párt holdudvarában van..

És kétségetek ne legyen a felől hogy egy "agyonnyert" állapotú FIDESZ - vagy bármely párt aki túl nagy részesedést kap a közösből - katasztrofális fosztogatást tud véghezvinni. (szerintem)

Akik még mindig rózsaszín ködben élnek, azok bőven elég, ha a FIDESZ-el kapcsolatban csak reálisan megnézik hogy milyen volt amikor Ők kormányoztak a kisgazdákkal. Milyen volt pl 2000-ben élni... Mit tettek. Az Orbán- Torgyán érában.

Ez a levél az összes pártra vonatkozik - azért a FIDESZT-t emeltem ki, mert most sajnos úgy néz ki hogy sokan őket jelölték ki a húsosfazékhoz, amibe te, a családod, és mi rakjuk bele a sokszor keservesen megszerzett jövedelmet, amiből milliárdokkal fognak dobálózni. Ráadásul a Fidesz tervei nem reálisak - és nem tudom hogy tudjátok e de a szöveggel ellentétben egyetlen korrekt, teljes, átfogó gazdasági programmal sem rendelkeznek.

Köszönöm hogy meghallgattatok.

egyujsagiro | 2010. április 9. | 12:43:37

HARMADIK RÉSZ:

A szüleim vidéken élnek és nagyon jól emlékszem hogy akkoriban senkitől nem vettek földet (földanyagot) a sztráda építkezésekhez közvetlenül, DE rengeteg embertől lehetett hallani arról, hogy ez azért történt, mert a környékünkön minden építési alvállalkozó egy bizonyos politikus (NEM MSZP-s, és az egyik „legnépszerűbb” politikus) apjának a 'bányájából' vette a földanyagot feltöltésre. (Persze csak papíron, többszörös áron a normálisnak) Sok ember szerint valójában nagyon olcsón vették a földet mindenkitől (fizikailag), majd ezt papíron, többszörös áron az apjától. (Igen, a fia focizik)

De lehetett hallani kismillió egyéb módot, ahogy anno a pénzt kiszivattyúztak (TŐLETEK!) egyéni célokra alapítványok formájában.

SENKI EGY PERCIG NE GONDOLJA, hogy a FIDESZ éra, bármilyen „megváltást” hozhat rátok - gyakorlatilag annál rosszabb lesz minél nagyobb mértékben nyer.

ENGEM nem érdekel ki fog nyerni.

A lényeg az hogy semmi ne nyerjen 50%-nál nagyobb mértékben (értsd ide a FIDESZ + Jobbik (külső, belső - mindegy) koalíciót is.

A válságnak egyébként koránt sincs vége, mindenki készüljön fel arra hogy szerintem kb 2 éven belül nagyon meg fog ugrani a lefelé zuhanás - és még a lehető legjobb (nem létező!) vezetéssel is valószínűleg ez lesz, nem még akkor, ha egy teljesen új brigád eufóriától megrészegülve CSAK AZT fogja nézni hogy mit szerezhet meg magának a közösből.

CRITICS | 2010. április 9. | 12:42:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

egyujsagiro | 2010. április 9. | 12:42:28

MÁSODIK RÉSZ:

Sokszor, minél nagyobb részaránnyal nyer egy párt, annál többet fog, és szokott lopni tőletek. Ez a véleményem.

Most a többi pártról nem akarok beszélni(bár róluk is lehetne), mert nem valószínű hogy kormánya jutnak, kizárólag a FIDESZ-ről.

És itt még egyszer leszögezem hogy egyik párthoz sem tartozom, teljesen független vagyok.

Egyszerűen szeretnék segíteni abban, hogy jobban tudjatok dönteni (sajnos az országban rengeteg embernek nincs ideje egyáltalán ezzel foglalkozni mert 12 órát dolgozik naponta)

Szóval a lényeg:

SEMMILYEN körülmények között ne engedjétek, hogy a FIDESZ / (Vagy BÁRMILYEN MÁS PÁRT!!!) "agyonnyerje" magát. - 50% felett semmiképpen ne érjen el, mert ez beláthatatlan következményeket hoz rátok - és nem lesz pozitív..

Személyes véleményem, és a tapasztalatom is az, hogy már az előző FIDESZ kormányzati ciklusban is azzal kezdték egyes emberek, hogy szinte MINDEN nagyobb beruházást leállítgatták. (Hogy mennyire aprólékosan arra a legjobb példa, hogy ekkor vették el a távoktatásos diákoktól is minden utazási kedvezményt) ...szinte minden nagyobb állami beruházást leállítottak, és ennek az volt a hozadéka, hogy lett szabad pénz. És miért fontos ez? Mert így már akár fiktív támogatások formájában (mert egyes személyek/kedvezményezettek akár visszaadják a legnagyobb részét) - majd lesz lehetőség magáncélra felhasználni. Magyarul: LE LEHET NYÚLNI - pl tőled, tőletek.

egyujsagiro | 2010. április 9. | 12:41:05

ELSŐ RÉSZ:

Újságíró vagyok, és szeretném egy pár nem teljesen nyilvánvaló dologra felhívni a figyelmeteket a mostani helyzettel kapcsolatban. Szeretném veletek megosztani a magánvéleményemet, ugyanis újságíróként ismerem a politika minden szereplőének valós szándékait.

Előre leszögezném hogy egyik párthoz sem tartozom.

Szóval látva a jelenlegi kilátásban lévő választási eredményeket szeretnélek benneteket egy dologra figyelmeztetni.

(Minden politikai oldalt nagyon jó ismerem, a prominens embereit szintén)

A magánvéleményem az, hogy bár vannak kivételek, a lényeg mégis csak az hogy a zöme (a legtöbb ember) szeretne minél többet megszerezni a zsíros fazékból, a közpénzekből.

És most jön a dolog jelenlegi aktualitása (a nélkül hogy akár az MSZP-t, akár az SZDSZ-t, akár az MDF-et, vagy bárkit védenék).

KÉRLEK senki ne üljön fel annak a dolognak hogy az MSZP által kormányzott évek után bármiféle váltás (pl. a FIDESZ irányába), BÁRMI pozitív hatást fog hozni az életetekbe.

Egy dolgot tudok tanácsolni, az pedig az hogy minél szélesebb körben próbáljatok szavazni - a legjobb az lenne ha sok kis párt lenne, mert akkor az országos lenyúlásokat is eléggé vissza tudják fogni, mert nem engedik hogy túl sokat lopjanak. Bár ez egy utópia, hogy az országban 5-6 középméretű párt legyen.
De azt mindenképpen próbáljátok meg, hogy legalább kiegyenlített legyen az erőviszony.

vlagyimiriljicsSünov | 2010. április 9. | 12:29:53

Egy rabnak letelik a büntetése, 70 évesen szabadul. Kinyílik a cellaajtó , kilép rajta. De csak egy lépést, majd visszafordul és magára zárja Önként. Kb ez az msz(m)p szavazó. A gyf félék ezt használják ki a végtelenségig, és a milliárdokig. KITARTÁS NEMZETMENTŐ TESTVÉR! (1944)

jucus | 2010. április 9. | 12:27:45

mikes75
Nem értem, miről beszélsz. Miért lenne az gyűlölködés, ha nem a farkasokkal üvölt valaki, bár az kétségtelenül könnyebb. Én biztos vagyok a Fidesz pofára esésében. Ezért megyek el szavazni.

htamas14 | 2010. április 9. | 12:25:17

Talán majd egyszer lesz egy valódi szociáldemokrata párt Magyarországon, ebből az mszp-ből soha nem lesz az....
Az elmúlt 1 hónapban jutott eszükbe, hogy meg kéne védeni valahogy a falusi öregeket. Miközben az elmúlt években sorra fagytak meg nyugdíjasok a saját házaikban. Minden hónapban volt olyan hír, hogy egyedül élő nyugdíjast raboltak ki, vertek össze...Ez a párt sose volt baloldali párt? Ez egy nagy vicc, Mesterházy is menjen inkább szemetet szedni az utcára, akkor legalább tezs valamit az országért.
tarkabarka84
Ez az mszp soha kormányozni már, 1994-ben a demokráciából való gyors a kiábrándulásnak köszönhette az mszp a sikerét.

tarkabarka84 | 2010. április 9. | 12:12:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tarkabarka84 | 2010. április 9. | 12:07:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Csínom Palkó | 2010. április 9. | 11:54:03

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Csínom Palkó | 2010. április 9. | 11:53:39

Moderálási alapelvek- komment törölve -

vlagyimiriljicsSünov | 2010. április 9. | 11:44:47

chazooo : amit írsz jó : röviden : HAZUDJÁK a baloldaliságot. Az utódpárti mivoltuk pedig garancia arra : HAZUDJÁK a demokráciát ! Bizonyított hazugok, és tolvajok bandája lenne nemzetmentő ??? Eszednél vagy Attila ???

saman | 2010. április 9. | 11:42:34

Amikor a FIDESZ és az MSZP a két párt listája alapján kiirtotta a politikafüggetlen állampolgári önszerveződéseket, akkor nem tűnt fel a civilgyilkos zsákmányszerző pártokrácia egyik emblematikus figurájának, hogy ez a gyakorlat fasiszta?

A Halász - Zuschlag paktum óta ezt folytatják. Ezt csinálta Ön Gyurcsány minisztersége alatt politikai államtitkárként.

Aztán a bíróságon pedig hazudott arról, hogy nem szólt bele.

De, bele szólt. Ilyen fasisztalistákkal dolgoznak.

Ebbe rokkant bele a hazai modernizáció!

Miért nincsen joga létezni a független állampolgári önszerveződéseknek?

Miért nem vehetünk részt a saját sorsunk alakításában?

Miért nem szervezhetnek az emberek hiánypótló szociális szolgáltatásokat, például közösségi vállalkozásokat? Miért pusztítják a munkahelyteremtéssel kapcsolatos emberi erőforrásokat?

Miért nevezik ezt "NEMZETMENTŐ MUNKÁNAK"?

reszvetelidemokracia.blog.hu

chazoooo | 2010. április 9. | 11:34:29

Nemzetmentő eleve nem lehet az, aki csak a csonka-Magyarországban gondolkodik. Az MSZMP folyamatosan elárulta a határainkon kívül rekedt nemzettársainkat.
Ez a "nemzetmentő" kifejezés egy újabb bizonyítéka annak, milyen gátlástalanul lehet tényeket megmásítani és fogalmakat devalválni.
Az igazság az, hogy az MSZMP csődbe vitte az országot. Már 2006-ban!
A világgazdasági válság csak gyorsította a folyamatot.
Szociálisan érzéketlen, korrupt, hazaáruló alakulat.
Reméljük, nem sokáig kell hallgatni őket.

hapsi | 2010. április 9. | 11:26:49

Az Mszp biztos meg fog újulni.Fletó már bejelentkezett.

vlagyimiriljicsSünov | 2010. április 9. | 11:19:50

nemzetmentő munka az adósság duplázás ??? A szótáramban nem egyezik a kettő. Nemzetmentő munka miatt nem szokott a nép TV székházat ostromolni ! A nemzetmentőket nem szokták 9 sorfal rendőr mögé bújtatni, nehogy meglincseljék a "kultúrált igazságbeszéd" mondóját. A nemzetmentők népszerűsége nem szokott 10% alá esni. Isten mentsen minket a RABLÓ nemzetmentőktől !!!!!! UTOLSÓ pillanatig zöldségeket beszélni Attilám, ez most a taktika ???

mikes75 | 2010. április 9. | 11:15:31

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Mirakel | 2010. április 9. | 11:06:58

"jucus | 2010. április 9. | 07:48:37

Ilyen magas lóról szép lesz pofára esni, nem lesz Fidesz tarolás. Mi is ott leszünk, mert lehet, hogy ez lesz az utolsó szabad választás."

Ez a harc lesz a végső? :D Annyira édes ez a naivitás. Mindig megnevettet. :) Ne add fel, Jucus! :DDD

héron | 2010. április 9. | 11:06:23

Igen, ez a szépfiú nem buta gyerek, zsigerből érzi, hogy azzal a baloldalisággal baj van, viszont lehet rajta keresni. Azt hiszem a MSZP most fizeti meg, hogy kényszer házasságot kötött a liberálisokkal. Tévedés ne essék , külön külön egyik sem ördögtől való, csak tűz és víz. Nálunk sikerült az elmúlt időszakban egy aberált formát kitalálni. Röviden magas adókkal, arccal az öngondoskodás felé. Vagyis a liberálisok nem voltak elég konzekvensek, hogy jelentős adócsökkentést kiharcoljanak, viszont érdekes módon sok esetben átnyomták az öngondoskodást. Míg a szocik elérték, hogy a nagy ellátó rendszerek szolidaritás alapon működjenek, de valahogy éppen a saját elitjük nem járult hozzá ehhez a szörnyszülötthöz, vagyis kibújt az adózásból, sőt olyan pióca rendszerek alakultak a közpénzforrásokra, ami elviselhetetlen. Nos ez okozza a kiábrándulást.
A baj, hogy a politikus elhiszi saját hazugságait. A nép meg ha lessan is büntetni szokott, mert nem hülye.

tyutyuka | 2010. április 9. | 10:57:29

http://www.youtube.com/watch?v=J5MGD-qJVbY

Illik az eredetit is linkelni :)

delain | 2010. április 9. | 10:37:24

mizar | 2010. április 9. | 10:27:38

Tényleg választ vársz? Hát tessék ezek az urak, hölgyek semmit.
De vedd észre a változásokat az utobbi 1évben történt meg az,hogy végre kibuknak a korrupt emberek /akik a saját zsebüket töltögetik/.Számolj egy kicsit a fidesz tejhatalma esetén ki fog valami bukni ? Pedig hidd el ott is van bőven olyan ember aki korrupt /vagy az lesz/.Lehet hogy kevesebb mint a szociknál /nem tudom/.

mizar | 2010. április 9. | 10:27:38

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2010. április 9. | 10:25:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

jóskabácsi | 2010. április 9. | 10:17:51

Mesterházy kérem ne induljon a választásokon! 8 év alatt tönkretettek mindent!!

mikes75 | 2010. április 9. | 10:15:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

andras60 | 2010. április 9. | 10:14:54

Hogy mit tettek a szocialisták a 8 éves kormányzásuk alatt, azt tudjuk.
Hogy mit fog tenni a Fidesz (?) kormány a jövőben, az titok.
Titok minden választó előtt, mivel a Fidesznek mai napig nincs konkrét cselekvési programja
Csak általános semmitmondó populista lózungokat pufogtatnak, amellyel könnyű meggyőzni a Mari nénit.
A Fidesz választási kampánya a kormány gyalázásából áll.
Ugyanakkor Orbán Viktor gyáván megfutamodott a miniszterelnök jelöltek nyilvános vitája elöl. Szégyen!

PUBI | 2010. április 9. | 10:01:37

Én úgy nézem hogy a csórók nem ennyire büszkék

Balango | 2010. április 9. | 10:00:03

Miért is van szükség nemzetmentésre, Mesterházy úr?

Az utolsó 62 évből 54-ben kik is voltak hatalmon?

nagypapa | 2010. április 9. | 09:59:45

Már volt egy "nemzetmentő" hazánkban 1944március végétől /1945 áprilisig - nem kell több! Hívei szépen átszivárogtak az MKP - ba. A fiatalabbak és olvasni lusták kedvéért : Szálasi nyilasai átszivárogtak a magyar kommunista pártba.

mirrmurr9 | 2010. április 9. | 09:57:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

lecso79 | 2010. április 9. | 09:54:36

http://www.youtube.com/watch?v=r_Eprsp19eY&feature=player_embedded

lusta | 2010. április 9. | 09:46:55

Tóta W írja ˝...Orbán Viktornak ma minden kérdés kínos. Ha megkérdeznénk tőle a pontos időt, azt mondaná, hogy azt csak a miniszterelnöki hivatalban tudja majd megnézni, mert a többi órát a kormány meghamisítja.˝

hapsi | 2010. április 9. | 09:39:58

"Nekünk a munkavállalókkal és a szakszervezetekkel kell szövetséget kötnünk,és képviselni az érdekeiket."Kicsit késő erre ráébredni.Az igaz hogy nem lehet egyszerre a multik tomporát nyaldosni,meg a munkavállalók érdekeit is képviselni.De értem:kormányon a multik,ellenzékben a munkavállalók.

lusta | 2010. április 9. | 09:38:00

Szóval jön a jó felcsúti zsebcézár a varázspálcájával és hirtelenjében minden jó lesz. Ja ezt Benedek Elek írta.

helyettem | 2010. április 9. | 09:32:02

Megmondom őszintén, én a Hagyó-féle Mesterházyt már nem szívesen látnám egy új baloldalon.
Elég volt!

maximilien | 2010. április 9. | 09:27:31

Magyarországon baloldal csak akkor lesz (lehet), ha ez a párt megsemmisül. essünk túl rajta minél hamarabb. baloldaliak: nehogy az mszp-re merjetek szavazni!!

Bello | 2010. április 9. | 09:22:56

delain | 2010. április 9. | 09:19:19

Menet közben már eltértem a cikktől és a szóban forgó személytől is.

tengerimalac | 2010. április 9. | 09:19:40

„A képviselőket azért küldik a Parlamentbe, hogy a nemzet érdekét, és ne a sajátjukat képviseljék.” Aszta! Micsoda felismerés! De ezzel a pártkatonák beültetése listán, hogyan egyeztethető össze? Ezzel hogyan jár együtt, hogy Lendvai, Szekeres, Gyurcsány, Mesterházy, Kiss, Kovács, … ott fog vigyorogni a sorokban, pedig vitathatatlan „érdemeik vannak, hogy a nép érdekében természetesen, eléggé levitték az országot kutyába! Mesterházy ugyan mondja már el, hogy egy Kapolyi hogy a fenében lehetett a színeikben ciklusokon keresztül képviselőjük? Hogyan dekkolhatott az energia bizottságban ciklusokat, miközben az import áram 80%-a az ő cégén keresztül jut Magyarországra? Neki minden itthoni termelt watt számszerűsített veszteség! Ha azt tételezi fel az ember, hogy 90-ben volt 100 milliója, most vagy 30-40 milliárdja van akkor valahogy úgy tűnik, hogy az egyéni és nemzeti érdeket nagyon sikeresen ütköztette! Energia függés csökkentés 0, Kapolyi gazdagodás 1. Avagy nem népérdek az energia függés csökkentése? Hát tényleg egy új baloldalt kell építeni! Ezt a mostanit nem érdemes már renoválni! Valahogy úgy kellene, mint az LMP! Megszűnt a liberál-anarchista banda, remélem megszűnik az MDSZ nevű torzó és ezek tömegbázisán, új arcokkal új születik!!!!! Egyébként az MSZP megtette a dolgát! Szépen átmentődött és átminősült a volt MSZMP titánok politikai hatalma gazdaságivá! Nem hiszem, hogy több nokiás dobozt lehet kicsikarni még ennek a pártnak!

delain | 2010. április 9. | 09:19:19

Bello | 2010. április 9. | 09:13:53

Nem arra amit az szja-ból levonhatsz bevezetésekor 6000ft volt havonta.
Egyébként ennek az emberkének van elég vaj a füle mögött de nem hiszem ,hogy /Valóban az ország nagy általánosságban a nyugat bérmunkása lett. Már nem gyártunk turbinát, kazánokat, hajókat, darukat, nincs könnyűipar, cukoripar,/ ezekről ő tehetne.

Bello | 2010. április 9. | 09:13:53

delain | 2010. április 9. | 09:05:27
Arra a lakás hitel részletek után visszaigényelhetőre gondolsz, amit először lefeleztek, aztán megszüntettek? :)

mizar | 2010. április 9. | 09:05:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

delain | 2010. április 9. | 09:05:27

Bello | 2010. április 9. | 08:59:00

Ha az adójóváírás sem tudod igénybe venni /amit szintén ők vezettek be/akkor irigyellek mert szeretnék én is annyit keresni.:)

delain | 2010. április 9. | 09:02:44

politikaimenekult | 2010. április 9. | 08:51:30

Ohh... már megint a videó! Tegyük fel minden 100%-osan valódi azon a felvételen,mit érnek vele?Nem nekik lesz 2/3-k ,ergo 55 képviselövel nem tudnak semmit kezdeni,nem tudnak ügyészeket ,bírókat stb kirúgni azért mert nem az ő szimpatizánsuk.Ezt az a párt tudja megtenni akinek 2/3a van.Ha nálam lenne a lista a politikai ellenfelekről, kb ua eredménye lenne mint ahogy a szociknál van.

Spartan | 2010. április 9. | 09:02:35

...majd a nemzet mond véleményt erről....

Bello | 2010. április 9. | 08:59:00

delain | 2010. április 9. | 08:48:03
Sem közalkalmazott sem nyugdíjas nem vagyok. Véleményem szerint pedig a közintézményekben mind a hatékonysággal, mind a létszámmal problémák vannak.
A versenyszférában a modern rabszolgatartás rendszere valósult meg. Az elmúlt években a kormányok legalább 20-30% -ot vettek ki a zsebemből reálértékben...

Bello | 2010. április 9. | 08:53:41

mizar|2010.április9.|08:38:06 Valóban az ország nagy általánosságban a nyugat bérmunkása lett. Már nem gyártunk turbinát, kazánokat, hajókat, darukat, nincs könnyűipar, cukoripar, a fruti is Lengyelországban készül (!), a mezőgazsaság romokban... Természetesen én is gyarapodtam, de kérdés az, hogy ennyi és ilyen munkával 200 km -vel nyugatabbra hol tartanék. A válasz lesújtó...
Szerencsére szőnyegbombázás nem volt. És a remény hal meg utoljára. De most már tényleg csinálni kellene valamit és nem csak beszélni, meg szlogeneket pufogtatni. Én is nagyon szeretnék egy élhető országban élni, persze ehhez mindenkinek meg kellene tenni, ami tőle telik (mondjuk, hogy nem dobja el a szemetet az utcán, valahol itt kezdődik...).

politikaimenekult | 2010. április 9. | 08:51:30

nemzetmentő? és melyik nemzetet mentették? az Orvell-i Állatfarm disznói úriemberek ezekhez a maszopos elvtársakhoz képest.
egyébként meg ajánlom mindenkinek a figyelmébe a kov videót:

http://www.youtube.com/watch?v=xyDP_DOoazg&feature=player_embedded

delain | 2010. április 9. | 08:48:03

Bello | 2010. április 9. | 08:27:02
A jóléti rendszerváltás egy része, így a közalkalmazotti béremelés és a nyugdíjemelés Stumpf István szerint megvalósult,

Ezt neked az MNO-ról tallóztam a Medgyessy-kormány-ról írták tehát maradjunk abban ,hogy 6évről beszéljünk ami igen ... volt nekünk.

mizar | 2010. április 9. | 08:39:06

Moderálási alapelvek- komment törölve -

teniszke | 2010. április 9. | 08:39:04

"Mesterházy Attila büszke a nemzetmentő munkára" - fene a gusztusát, meg a szervilisen alámondó Sz.T.L-nak is...
Az utóbbi idők taszító tettei mellett pont az ilyen semmit, az őszinte önszembenézés helyett kizárólag - sajnos - átlátszó hazugságokat és mellébeszéléseket tartalmazó megnyilvánulások juttatták oda pl. egy csomó ismerősömet vidékről és Bp-ről egyaránt, hogy akkor is az ellenzékre szavaznak, ha pontosan tudják a hibáikat és a velük járó majdani problémákat. A nagy többség számára még mindig ők a kisebbik rossz, ami - elnézve pl. ezt a cikket - teljesen érthető még nekem, egyik pártot sem favorizálónak is...

mizar | 2010. április 9. | 08:38:06

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szemere | 2010. április 9. | 08:35:19

Orbánvaljon színt, milyen listát vezetnek. Már kiderült nálatok is van, inkább azzal foglalkozz Atka.

jucus | 2010. április 9. | 08:33:20

Bello
Lakásod sem lesz, ha a Fidesz kerül hatalomra.

mizar | 2010. április 9. | 08:28:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Bello | 2010. április 9. | 08:27:02

basatu Mit kaptam én ettől a 8 évtől? Megnyirbált lakástámogatási rendszert, megemelt adókat, dráguló szolgáltatásokat, tovább pusztuló egészségügyet, oktatást, továbbra is igazságtalan közteherviselést (én fizetem másik 30 adókerülő járulékait, stb.), változatlan pazarló államapparátust, korrupciót. Senkinek nem volt még 8 éve arra, hogy valóban megtegye azokat a lépéseket, amik igazán szükséges reformok lettek volna, ahhoz hogy előre lehessen lépni. Az igaz hogy az elmúlt 20 év önmagában felér egy tatárjárással. Az ország kirabolva, eladósítva... Szóval hol vannak azok az eredmények, én nem látom őket.

mizar | 2010. április 9. | 08:14:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

jucus | 2010. április 9. | 08:11:55

mizar
A szabad magyarságodat miért nem zavarja a Fidesz korrupció? A BKV ügyben minden, a Fideszt érintő vallomást jegelnek a választásokig. Erről éppen egy főkolompos nyilatkozott, hogy a Fidesz ügyeiről nem beszélhet a nyomozás érdekében. A szemellenzőt a szabad magyarok is levehetnék.

emj195 | 2010. április 9. | 08:08:23

Magyarország bemutatja: CSÁÓ MSZP --> http://eroszakmentes.hu/csao_mszp.htm

Magyar miniszterelnökök - (akasztófa) --> http://eroszakmentes.hu/akasztofa/miniszterelnokok.php

mizar | 2010. április 9. | 08:04:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

basatu | 2010. április 9. | 08:04:01

Re Jucus,vajon hány öreg kádert tudtatok megszédíteni a hazugságaitokkal?Hamarosan megtudjuk,de addig is az hazaárulás,a rengeteg lopás,gonoszság átka a lelketeken szárad.

delain | 2010. április 9. | 08:03:21

Bello | 2010. április 9. | 07:55:21

Mit szajkozza mindenki a 8 évet,gondolom amit a Medgyesi kormány adott azt mindenki visszautasította.Én kivánom a legjobban ,hogy bukjon nagyot az mszp azért,hogy igazi baloldali párt lehessen a jelenlegi vezetők nélkül.

gope | 2010. április 9. | 08:00:29

Ez a velejéig korrupt társaság semmire sem lehet büszke.
De sajnos a többi magyar párt sem.
Sajnos ez a mai magyar választék.
De éljen a többpártrendszer.

jucus | 2010. április 9. | 07:59:11

mizar
Butuska az, aki mondja. Csak nyald vezéred hátsó felét, elég szellemi tevékenység az számodra.

Bello | 2010. április 9. | 07:55:21

Duma, duma, duma, ahogy megszokhattuk... Az elmúlt nyolc évben bedobták a gyeplőt, nem csináltak az égvilágon semmit. A tények önmagukért beszélnek. Utálom ha hülyének néznek.
Remélem lesz majd egy normális baloldal egyszer, egy igazi, de hogy nem ezekkel az emberekkel fog létrejönni az biztos.

mizar | 2010. április 9. | 07:51:49

Moderálási alapelvek- komment törölve -

jucus | 2010. április 9. | 07:48:37

Mesterházi Attila kampányzáró beszéde lemosta az orbán-gyülekezetet. Több baloldali szavazó van, mint azt a talpnyaló, megrendelésre adatokat közlő közvélemény hazudók prognosztizálnak. Ilyen magas lóról szép lesz pofára esni, nem lesz Fidesz tarolás. Mi is ott leszünk, mert lehet, hogy ez lesz az utolsó szabad választás. Ahogy a Fidesz értelmezéséből látszik, legközelebb minden "komcsi" mellé beállnak a fülkébe, hogy ne merjen máshová ixelni, mint ahogy a köztársasági elnök választásnál már ezt a módszert tesztelték.

Virág elvtárs s.k. | 2010. április 9. | 07:40:03

Nemzetmentő MSZP! Ez a hónap vicce....BÁR ÚGY LÁTOM, A REKLÁMJAI IS ÁTMENTEK PIROS-FEHÉR-ZÖLDBE....

mizar | 2010. április 9. | 07:35:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

delain | 2010. április 9. | 07:22:43

"Nekünk a munkavállalókkal, a szakszervezetekkel kell szövetséget kötnünk és képviselni az érdekeiket."
Az elmult 6 évben miért nem ezt tették?Kellene valamit letenni az asztalra ahhoz ,hogy hinni tudjak ebben.
Szerintem a demokráciára ma a legnagyobb veszélyt a jelenlegi mszp.t irányítók,a fidesz 2/3os győzelme és a jobbik győzelme jelenti.

ÉrtelMisi | 2010. április 9. | 07:16:49

Mesterházy csak egy marionett bábú, választások után Gyurcsány leállítja, és átveszi a kezdeményezést, onnantól ismét róla fog szólni az mszp, meg a letartóztatásokról :)

k_aaron | 2010. április 9. | 07:15:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HIRDETÉS



Népszabadság - Szabó Bernadett
– Hogy van?

–Tudtam,mivel jár, amit elvállaltam. Nehéz három hónap után vagyunk, de köszönöm, szellemileg, fizikailag és lelkileg is jól vagyok. Száznál több rendezvényen vettem részt, több tízezer emberrel találkoztam. Egyfajta dac, lelkesedés és félelem van az emberekben. A Jobbik helyenként felvételeket készít a szavazóinkról, lefotózza az autóikat, megörökíti, ahogy eljönnek a gyűléseinkre. A verbális agresszió a napokban már tettlegességig fajult: a dabasi jelöltünk gyermekeit verték meg Jobbik-szimpatizánsok. Azt hittem, legalább ezt megússzuk ebben a kampányban.

– Az utolsó napok egyik meghatározó híre, hogy egy nyilvánosságra került hangfelvételen Kubatov Gábor Fidesz-pártigazgató a pécsi időközi polgármesterválasztásról beszélve elismeri: adatbázissal rendelkeznek a szocialista szavazókról.

– Bevallom, a felvétel engem is megdöbbentett, pedig valószínűleg kevesebb illúzióm maradt, mint egy civilnek. Ha hiteles a felvétel, akkor jogos a kérdés: országosan is létező gyakorlat-e az, amit a Fidesz a hangfelvétel szerint Pécsett művelt. Az ügyben ezért rendőrségi és ügyészségi feljelentést tettünk, az Országos Választási Bizottsághoz és az adatvédelmi biztoshoz fordultunk. A Fideszt és személyesen Orbán Viktort pedig felszólítjuk, hogy álljon ki a nyilvánosság elé, és valljon színt, milyen adatbázist vezetnek az emberekről, illetve követeljük, hogy ha létezik az illegális adatbázis, adja át a hatóságoknak, hogy azok ellenőrzött módon megsemmisítsék. Orbán buzdította már arra az aktivistáit, hogy szegjenek szabályt, mert majd a jogászok jogászkodnak, „oszt jó napot”. Ez alapján úgy látom, szerintük minden eszköz megengedett a cél elérése érdekében. A szavazófülkében mindenki maga dönt egyedül és titkosan arról, kit támogat. Ezeknek az értékeknek amegőrzéséről beszéltünk végig a kampányban.

– Miként értékeli pártja kampányát? A közvélemény-kutatási adatokból az látszik, hogy érdemben nem tudtak erősíteni a támogatottságukon, igaz, egy ideje nem is romlanak az adatok. Vagy már ez utóbbi is eredmény?

– Nem lehet megmondani, hogy mi lesz a végeredmény. Azt látom, hogy a szocialista táborban vannak olyan aggodalmak, amelyek a bázist nagyobb valószínűséggel tolják a bizonytalanok vagy a rejtőzködő szavazók táborába. Ez pedig azt jelenti, hogy a bázisban még van tartalék. Az MSZP-t mérték a mostaninál alacsonyabb támogatottsággal is az elmúlt hónapokban, de a mélyponton láthatóan túl vagyunk. Nőtt a szocialista szavazók aktivitása is, ami mindenképpen a mozgósító kampányunk eredménye. Az ideihez hasonló kampány egyébként a rendszerváltás óta nem volt. Nem volt még olyan, hogy egy párt minden vita, konfliktus, minden szakmai kérdés elől elhajoljon. A Fidesznek nincs olyan programja, amelyben bármilyen konkrétum lenne, paneljei bármely más párt programjában szerepelhetnének. A Fidesz stratégiája láthatóan az volt, hogy minimálisra csökkentsék a kockázatot: ne mondjanak semmit, abból baj nem lehet. Tulajdonképpen a negatív, gyalázkodó kampányon túl nem kampányoltak. Ez azonban az én felfogásom szerint nem túl demokratikus. Programot kínálni és vállalni a demokratikus játékszabályok szerint a választások előtt kell, és nem utána.

HIRDETÉS



Népszabadság - Szabó Bernadett
– Gyurcsány Ferenc is ígért programot, meg is nyerte a választást, majd a főbb vállalásoktól jelentősen eltérő lépéseket valósított meg.

– Nem is volt helyes. De ne legyünk álszentek: a Medgyessykormányt meg épp azért kritizálják, mert az adott lehetőségeken túlnyúlva is betartotta az ígéreteit. Szerintem a kettő kombinációja a helyes. Olyat kell ígérni, amit be is lehet tartani. Mi most ezt tesszük. A párt programjában csak olyan vállalás szerepel, amelynek megvan a fedezete, amelyet meg lehet valósítani. Új politikai kultúrára van szükség, a választókkal szembeni őszinteségre, önkritikára, nem túlzó vállalásokra és ígéretlicitre. A következő években sokkal több együttműködésre van szükség. A képviselőket azért küldik a Parlamentbe, hogy a nemzet érdekét, és ne a sajátjukat képviseljék. Az állandó „nem”-ek politikája rövid távon jó a politikai zsákmányszerzéshez, de nem a nemzet érdekét szolgálja. A válságkezelés programja is hatékonyabb lehetett volna, ha az ellenzéktől minimális támogatást kap. Abban hiszek, hogy ezen változtatni kell.

– Ezek szerint az MSZP ellenzékként nem fogja „háromszor is visszaverni” a Fideszen mindazt, amit az elmúlt nyolc évben tett?

– Én olyan politikát képviselek, amelyet ellenzékből és kormányon is meg lehet valósítani. Az MSZP hitelességének visszaépítéséhez az kell, hogy a párt konzekvensen ugyanazt képviselje. Nem lehetnek cikcakkok menet közben. Ha a programunkban a felelős politizálást és olyan nemzeti modernizációt hirdettünk meg, amely igazságosabbá teszi a társadalmat, amely növeli az esélyegyenlőséget és csökkenti a fejlettségbeli különbségeket, ahol a munkájukból élők és az elesettek érdeke az első, akkor nem válthatunk menet közben. Kormányon is azt képviselném, hogy gesztusokat kell gyakorolni az ellenzék felé éppen azért, mert a nemzetet érintő ügyekben minimális együttműködésre szükség van. Nem lehet mindig a revánsvágyra építeni a politikát. Azzal együtt, hogy sokszor gondolom: a Fidesz valóban megérdemelné, hogy olyan ellenzéke legyen, mint amilyen ő volt; a nemzet érdekét mégis az szolgálja, ha a rövid távú politikai pártérdekeket félretesszük. Felül kell emelkedni az eddigi gondolkodáson. Ez persze nem jelenti azt, hogy nincsenek szenvedélyes viták, konfl iktusok, de nem határozhatja meg egy párt programját pusztán az, hogy elégtételt vegyen.

– Mindarra, amit most felsorolt, sokan azt mondhatják: rendben, de Mesterházy Attila miért éppen most világosodott meg?

– Én mindig ezt mondtam, mindig ezt gondoltam és képviseltem. A Fidesz retorikájában szerepel az, hogy az MSZP nem a nemzet érdekét nézte a kormányzása idején. Ez nem igaz. Amikor beálltunk például a válságkezelő program mögé, a nemzet érdekét néztük. Sokan mondták, hogy a megszorítások vállalása helyett legyen előre hozott választás, dőljünk hátra, és zsűrizzük, ahogyan a Fidesz szenved, és veszít a népszerűségéből. Lehet, hogy a párt érdekeit ez szolgálta volna inkább, de mi nem emellett döntöttünk. Büszke vagyok, hogy nem ezt az utat választottuk. Azt tettük, amit tenni kellett. Igazi, nemzetmentő munka volt. Csak ez a politika lehet hiteles a jövőben is.

– A kampányban az MSZP-t mint a „demokratikus oldal” egyetlen képviselőjét határozzák meg. Ha a szocialista logikán haladva a Fideszt és a Jobbikot kizárom a demokratikus erők sorából, még mindig nem érthető, miért nem veszik észre az MDF-et és az LMP-t?

– Sajnálom, hogy olyan helyzet látszik kialakulni: az Országgyűlésbe csak három párt fog bekerülni. Attól tartok, hogy a Fidesz stratégiája sikeres lesz, és az MDF-ből, illetve az LMP-ből két, négy-négy százalékos pártot csinál, amely nem kerül be a parlamentbe, viszont nyolc százalékot elvisz a demokratikus oldaltól. Márpedig erőre van szükség ahhoz, hogy megvédhessük mindazokat, akik fenyegetve érzik magukat a jobboldaltól.

– Folyamatosan Fidesz–Jobbiktengelyről beszélnek, miközben a Fidesz vezető politikusai az utóbbi időben egyre többet kritizálják a Jobbikot, a jobboldali sajtóban szabályos háború indult a két párt között, a pártelnökök pedig közölték: nem lépnek koalícióra a másikkal.

– Ki kell derülnie annak, mégpedig lehetőlegaválasztásokmásodik fordulójáig, hogy a Fidesznek nem a jobbik énje a Jobbik. A Fidesz és a Jobbik közötti vita arról szól, hogy melyikük tudja megnyerni a két párt között ingázó több százezres tábort. Szavazatszerzésről szól, nem többről. A Fidesz és a Jobbik több mint hetven önkormányzatban a mai napig együttműködik. Akkor lenne hiteles ez a vita, ha a Fidesz valamelyik fajsúlyos politikusa azt mondaná: úgy döntöttünk, hogy nincs közösködés egyetlen önkormányzatban sem a Jobbikkal, mert nem értünk egyet az általuk képviselt politikával. Ezt nem halljuk. A látszatelhatárolódás tehát csak a kampánynak szól, és éppen ezért nem kizárt, hogy a jövőben akár szorosabbra is fűzik majd az együttműködést. Emlékszünk arra, amikor a Haider-féle radikális párt Ausztriában koalícióra lépett az osztrák jobboldallal, az európai politikusok közül ezután csak Orbán Viktor fogadta Schüssel kancellárt. Azért ez jelent valamit. Orbántól láthatóan nem áll távol az az ideológia, hogy adott esetben szélsőséges erővel is kész legyen együttműködni, ha az érdekei úgy kívánják. Vona Gábor politikai karrierjét pedig egyértelműen Orbán indította el. Ez elég alap egy szövetségi politikához.

– De vajon érvényes-e még az MSZP kampányfilmjében megfogalmazott állítás, miszerint csak a szocialisták képesek megállítani „OrbánViktor és a szélsőjobboldal teljhatalmát”, amikor Bajnai Gordon kormányfő utolsó parlamenti beszédében épp arról beszélt, hogy Orbán és Mesterházy is demokrata, és legalább ebben ki kellene egyeznie a két nagy pártnak.

– Én nem is mosom össze a két jobboldali pártot. A Fidesz szavazóinak jelentős része, a Fidesz politikusainak jelentős része bizonyosan demokrata. Ezt nem kétlem. De nem tudom nem észrevenni, hogy több vezető politikusuk, így Orbán Viktor megnyilatkozásai is gyakran antidemokratikusak. Számos kijelentésük, cselekedetük bizonyítja, hogy az értékvállalásukat gyakran felülírja a pártpolitikai érdek, a felelőtlen populizmus. A Jobbik rasszista, szélsőséges eszme mentén politizál, amely már a rendszerváltás, a demokrácia alapelveit is megkérdőjelezi. De a Fidesz olykor nem a vállalt értékei, hanem a rövid távú pártérdekei mentén politizál, mint ez kiderült akkor is, amikor 1998-ban Torgyán Józseffel képes volt szövetséget kötni. A Fidesznek egyértelműen meg kell nyilatkoznia, hogy vállalja-e a harcot a szélsőjobboldallal szemben.

– A választások után szinte bizonyosan újra kell definiálni a baloldalt, újra le kell verni az MSZP cölöpeit a szociáldemokrata értékek mentén. A párt miniszterelnök-jelöltjeként ebben nyilván szerepet kíván vállalni. Merre tovább május után?

– Az MSZP sem akkor, ha kormányon marad, sem akkor, ha ellenzéki szerepre kényszerül, egy dolgot biztosan nem tehet: nem folytathatja eddigi politikáját. Megváltozik a politikai erőtér, bekerül egy szélsőjobboldali párt az Országgyűlésbe, ehhez alkalmazkodni kell. Másfelől az ország számára mi a progressziót ajánljuk, ami azt jelenti, hogy saját pártunkat is modernizálni, változtatni kell. Nem pártreformról beszélek, hanem pártmodernizációról. Igazodni kell a körülményekhez. Egy új baloldalt kell felépíteni a választások másnapjától. A baloldal számára kiemelten fontos rétegeket kell képviselnünk a felkínált programunk mentén: a középréteget és az elesetteket. Különösen akkor, amikor a Fidesz egy másik irányt választott: a bankokkal, a nagyvállalkozókkal kötött szövetséget. Nekünk a munkavállalókkal, a szakszervezetekkel kell szövetséget kötnünk és képviselni az érdekeiket.

– Azzal kezdte, hogy szellemileg és lelkileg is, köszöni, jól van. A 2010-es választások első fordulója előtt pár nappal hogy érzi: megérte elvállalni az MSZP kormányfőjelölti szerepét?

– Nem bántam meg a döntésemet. Az történt, amit vártam. Nagyon kemény munkán vagyunk túl, minden munkatársam, minden jelöltünk tisztességgel végigdolgozta az elmúlt időszakot. Olyan körzetekben is komolyan vettük a feladatot, ahol a rendszerváltás óta egyszer sem tudtunk mandátumot szerezni. Azért dolgoztunk, hogy az MSZP ne csak az elmúlt húsz év, hanem a következő húsz év legsikeresebb pártja is lehessen. Ezért a munkánk nem ér véget a választásokkal, új baloldalt kell építeni, együtt, új egységben.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    92 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS