Cáfolják a BKV-járatritkítást
Mint írták, a tervezet elfogadása azzal járna, hogy a BKV működéséből évi 8-10 milliárd forintot vonnának ki 2011-től. Ekkora forráskivonás pedig a szerződés előírása alapján 15 százalékos teljesítménycsökkentéssel, úgy 40-50 autóbuszjárat megszüntetésével járna.
Szó sincs járatritkításról – cáfolta közleményben a városháza, hozzátéve: a szerződés elfogadásával idén 27,5 milliárd, jövőre pedig további 22 mil liárd forinttal növekszik a BKV működési támogatása. Emlékeztettek arra is, hogy a kormány kérésére került a szerződésbe, hogy a jegyárakat a mindenkori infláció mértékével kell emelni.
Megdöbbentőnek és pontatlannak tartja a fővárosi MSZP a BKV tanulmányát, miszerint a félárú tanuló- és nyugdíjasjegy másfél milliárdos kiesést okozna a cégnek. (E jegytípus korábban a szocialisták ötlete volt, majd a Fidesz javaslatára a diákokra is kiterjesztették.) Közölték, továbbra is támogatják a kedvezményes jegyek bevezetését, a BKV-tól pedig „korrekt és aktuális” előterjesztést kérnek.
Mindkét kérdésrőlma, rendkívüli ülésén tárgyal a Fővárosi Közgyűlés.