belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
24. csütörtök

A nagymama és az életben maradás joga

Méltatlan hangnemben, lekezelően beszéltek kilencvenéves nagymamájáról a szolnoki Hetényi Géza kórházban: orvos napokig nem látta, s így nem kis kezelték megfelelően – állítja egy februárban elhunyt idős asszony unokája. Az intézmény vezetője szerint az ügyben indított belső vizsgálat nem tárt fel hiányosságokat.

Doros Judit| Népszabadság| 2010. március 26. |34 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

kökola | 2010. március 27. | 09:53:02

"Etelka néni unokája, József Zsuzsanna. Szavai szerint az egészségügyi intézménybe is csak azért kellett bevinni a nagymamáját február elején, mert a lábán makacs seb volt, amelyik nem akart gyógyulni, s köhögött is, így a háziorvos jobbnak látta, ha az asszony állandó orvosi és ápolási felügyeletet kap." Ez az egész egy orbitális hazugság. Akinek lábsebe van, ahhoz kijár a nővér kötözésre, aki köhög, az kap rá gyógyszert.Ápolási (= elfekvő) osztályra az kerül, aki magatehetetlen és a családja nem tudja vagy nem akarja ellátni otthon.

medve1942 | 2010. március 27. | 09:39:52

A hippokratészi eskű annyira létezik, hogy még az interneten is rajta van. Egyébként tulajdonképpen belgyógyászok eskűje, akik megfogadják, hogy nem szólnak bele az akkori sebészek dolgába.
A legizgalmasabb benne az a pont, ahol a rabszolgát azonosnak tekinti a szabad emberrel, ha beteg. Ez forradalmi mondás volt a maga korában, és lényegében ma is érvényes.
A nagymamának joga van életben maradni, csak lehetősége nem nagyon van, ha ilyen idősen orvosok kezére adták. Méltó halálra még kevésbé van joga. Egyébként ügyvédszagot érzek a háttérben.

xanadu | 2010. március 27. | 06:28:15

Lehet-e ilyen cím:

A nagymama és az életben maradás büntetése?

xanadu | 2010. március 27. | 06:27:08

Hogyan lehet értelmezni az "emberi élet" kifejezést?

Emberi-e a csöveken, kómában eltöltött idő?
Az emberi életet, vagy a biológia funciókat kell-e megvédeni?

xanadu | 2010. március 27. | 06:23:38

100% tolerancia | 2010. március 26. | 20:17:59

Bizony ez is kérdés.
Mennyi ideig halasztunk meg modern technikával egy embert?

Vajon egy évig tartó bénultság után, vagy előtte emberségesebb egy élet kimúlása?

xanadu | 2010. március 27. | 06:19:26

Gyula_bá | 2010. március 26. | 22:28:37

Rosszul látod.
Az egészségügy 20 évvel ezelőtt sem volt jobb.
Sőt.
Azóta LÉNYEGI változás nem történt.

Állami finanszíroszás, magán ellátóhelyek!

Persze itt nem lesz "elfekvő" részleg.

xanadu | 2010. március 27. | 06:16:34

kökola | 2010. március 26. | 19:01:44

A főorvosi elfekvőket nagyon lekorlátozták az elmúlt időben.

Merthogy a kórháznak más az alapfunkciója, mint a főorvos úr zsebének tömögetése ...

gemini37 | 2010. március 26. | 23:13:51

azert tegyuk hozza, hogy a nalunk joval fejlettebb, gazdagabb orszagok lenyegesen kevesebb orvosi intezmenyt, korhazat tartanak el, lenyegesen kevesebb orvossal, noverrel! a leepites jogos volt, nincs az orszagnak ra penze!

stefan | 2010. március 26. | 22:47:46

Hát nem, Gyula bá, nem ez a kérdés. Nincs az a politikus, különösen párévnyi szavatossággal, akinek hatására egy igazi nővér a betegeket az ürülékükben hagyja feküdni. Ezt nem a politikusra kell kenni, ez az ember(telenség) egyéni választása. A fehérköpenyes sarlatánok pedig 10, 15 20, 25 stb. évvel ezelőtt is eltették a pénzt zsebre, ennek a mentalitásnak ugyanis nagyon erős a társadalmi beágyazottsága kies hazánkban.

Gyula_bá | 2010. március 26. | 22:28:37

"Rá Dios | 2010. március 26. | 06:41:48
Ingyenes kórház, értéktelen élet."
Ezzel azt akarta vajon mondani Rádiós, h ingyenes jelenleg a kórházi ellátás, tehát jogos a linkoci gyógyítás? Hát,nem!Itt 20 év alatt nem tették tönkre az egészségügyet, hanem az utóbbi 8 esztendőben minden anyagi forrást kivontak onnan.Tegnap, s tegnapelőtt láttam a bp-i Szt.Imre Kórház rohamos visszafejlődését,pedig néhány éve még az is jó szinvonalú volt, többnyire.Horváth Ágnes (dr)(?)irtó sokat rombolt, meg a bandája, hogy politizáljak is egy kissé,és nem meggyesizek, meg komcsizok, hanem eszdéeszesezek,ők1.sorban a felelősek!!!

adamant | 2010. március 26. | 22:06:05

Még valami, butaság tudom, de ha egy erösen orvosruhába öltözött valaki (fehér köpeny, sztetoszkóp)állt be a sorba valahol, valamiért, én mindíg elöeengedtem és engedem ezután is Hypo nélkül!!!
Plusz fizetést nem tudok neki adni, "jó polgár ott segít ahol tud..." (szabadon!)

adamant | 2010. március 26. | 22:03:35

Kökola, foldeselvtars. Kösz mai is tanultam valamit.
(Valószínüleg egy régen rögzödött, leganda vált valósággá azzal, hogy a "szöveg" létezik.)

Szegény Hypokratesz ide, vagy oda ha egy orvos ott, ahol tud, ahol lehetösége van rá és ott ahol erre igény van NEM segít, akkor - az én szememben - nagyobb bünt követ el, mintha egy buszsoför aki sztrájk miatt nem vezeti a jármüvét.

Ha ezzel nem éretetek egyet, akkor azt hiszem a magyar szókincsböl törölni kell a hivatás és szakma (vagy akár "jobbolás") közötti értelmi/érzelmi különbséget.
Üdv "A"

kökola | 2010. március 26. | 22:01:47

A hippokratészi eskü:„Esküszöm Apollónra, az orvosra és Aszklépioszra és Hügieiára és Panakeiára és az összes istenekre és istennőkre – tanúkul híva fel őket – hogy meg fogom tartani képességem és szándékom szerint a következő esküt és írott kötelezvényt. […] Diaetetikus rendeléseimet képességem és szándékom szerint a betegek hasznára fogom elvégezni, nem pedig ártalmára és kárára. És halált okozó szert nem fogok senkinek sem kiszolgáltatni, még kérésére sem, sőt ilyenféle tanácsot sem fogok adni, és hasonlóképp nem fogok adni nőnek sem magzatelhajtószert. […] És nem fogok vágni még hólyagkőbetegségben szenvedőket sem, hanem útjukból kitérek majd azon mesterembereknek, akik ezt a gyakorlatot űzik. És ahány házba csak belépek, a betegek hasznára fogok belépni, távol tartva magamat minden egyéb szándékos és kárt okozó jogtalanságtól, főleg pedig a nemi visszaélésektől, úgy női, mint férfi testtel, mind a szabadokkal, mind pedig a rabszolgákkal szemben. És ha olyat látok vagy hallok orvosi kezelés közben vagy akár a therapia körén kívül az emberek életéről, amit nem szabad kifecsegni, azt el fogom hallgatni, abban a véleményben, hogy az efféle dolgokat szent titkok módjára kell megőrizni. Ha ezt az eskümet megtartom és nem szegem meg: örvendhessek életem fogytáig tudományomnak, s az életnek, de ha esküszegő leszek történjék ennek ellenkezője.”

kökola | 2010. március 26. | 21:55:07

Az eskübe az emberek beleképzelik, hogy az orvos bárhol, bármikor, bármit, bárkinek, bármennyiért..... Erre a vélt esküre próbálnak aztán hivatkozni, ha valami nem tetszik nekik, vagy valamit el akarnak érni.Amivel egyetértek:""De a lényeg az (esküvel, eskü nélkül), hogy valaki a hivatása, szakmája elvárásait, elöírásait, rendelkezéseit, törvényeit, stb. betartja, vagy sem." De ez fordítva is igaz! 40 órás munkahét, pihenéshez való jog, megfelelő bérezés stb. az eü-i dolgozóknak is jár(na)!

foldeselvtars | 2010. március 26. | 21:47:14

adamant | 2010. március 26. | 21:40:28
Höhöhö... Meglepődnél ha tudnád:
"eret nem vágok"
"szikéhez nem nyúlok"
ilyen nyalánkságok vannak az eredetijében.
Ma vmilyen kollégium által aktualizált változatát mondják fel- asszem még egyetemenként is változó a szövege.

adamant | 2010. március 26. | 21:40:28

kökola, neked elhiszem, korábbi hsz-ból ítélve belsös vagy.
Én nem vagyok EÜ-s, de úgy tudom arról szól (nem akarok Wikiböl másolni ezért nem idézem), hogy az orvos mindíg, minden körülmények között a beteg életének megmentését tartja szem elött. (Ennek mondana most ellent az euthanázia elve.)

Így tudom, ha nem jól, l.sz. javítsd ki!
Hogy Magyarországon erre nem kell esküt tenni, azt nem tudom. Így gondolom az erkölcsi felelösség is kisebb ?!
De a lényeg az (esküvel, eskü nélkül), hogy valaki a hivatása, szakmája elvárásait, elöírásait, rendelkezéseit, törvényeit, stb. betartja, vagy sem.
Üdv "A"

kökola | 2010. március 26. | 21:38:34

A véleményem a fenti történetről annyi, hogy a nénit a családja besuvasztotta az elfekvőbe, majd a rossz lelkiismeretét cirkuszolással és utólagos vádaskodással próbálja nyugtatgatni. Esetleg próbál még egy kis pénzt is keresni vele.

kökola | 2010. március 26. | 21:35:10

Adamant! Írd már ide, hogy szerinted miről szól a "Hypokratesz-i eskü"! Úton-útfélen emlegeti mindenki, jó lenne tudni, valami konkrétumot is. Azt azért jó ha tudod, hogy egyetlen egy magyarországi orvos sem tette le ezt az esküt.

foldeselvtars | 2010. március 26. | 21:16:11

Sikerült 20 év kitartó "munkával" ide juttatni az egészségügyet.
A kórházaknak ágyszámleépítés, 300 milliárd forráskivonás, 300 Ft,
a bankoknak- csak 2008- ban- 600 milliárd Ft "segély".
Elvégre van fontossági sorrend....

adamant | 2010. március 26. | 21:02:22

Sajnos nálunk életveszélyes, ha valaki kisebb betegséggel, sérüléssel kórházba kerül. Ezekre a betegekre talán jobban kellene vigyázni, mint az intenzív osztályon lévökre (ott talán, talán van valamiféle alaptisztaság).

Az EÜ személyzet is ember. Olyan, mint amit lát maga elött példának.
Csak az orvosnak kell Hypokratesz-i esküt tenni, az ápolószemélyzetnek nem.

Van sz@r orvos és van áldozatkész orvos, van sz@r ápoló és van lelkét kitevö is. Sajnos mindkét esetben az utóbbiból látszik egyre kevesebb.

Ha meg még pénzed, sincs az alulfizetettség kompenzálására, tényleg véged.

gemini37 | 2010. március 26. | 20:41:20

szamomra az a megfejthetetlen, ha semmi kulonleges ellatast nem kapott, miert tartottak bent a korhazban? az antibiotikumot a csaladtagok is be tudtak volna adni szajon keresztul! most itt ertetlenkedek, mert nem ertem, semmi baja nem volt, csupan egy elfertozott seb?...vegulis abba bele lehet halni, ha nem kap ra gyogyszert! en a csaladtagok helyeben ott strazsaltam volna az elso gyanus pillanattol kezdve....azt sem ertem, hogy hasmenest a korhazi koszttol kapott vagy volt neki eleve??? esetleg a korhazi koszt osszetetele specialis a 80 folottieknek es "csaladbarat" alapon segit az elmenni keszuloknek? ha ez igy van, esetleg az eutanaziat partolok, vagy azt ohajtok kozott kene propagalni a korhazat!.....szoval sok kerdes vetodott fel bennem, de, hogy nem mentek a korhazban szakszeruen a dolgok, erre akar korhazi kosztot is mernek venni!

100% tolerancia | 2010. március 26. | 20:17:59

Érdekes vita. Én csak azt kérdeznem, hogy egy 90 éves néninek az élethez való jogán kívül nincs méltóságos halálhoz való joga? Miért kell minden öreget betenni a kórházba meghalni? Miért nem halhat meg valaki otthon a szerettei közt? Miért fontosabb, hogy valaki minnél hosszabb ideig húzza (akár akarja, akér nem), minthogy emberi módon váljunk el egymástól? El tudjátok képzelni milyen egyedül, idegen közt bevégezni? Az olvasok többsége pedig egyedül, kórházban fogja bevégezni. Mert ez a rend. Viszont akkor már nem az orvosok meg a politikusok lesznek fontosak. Igen, vannak fontosabb dolgok, mint az orvosok meg OV barátaim.

Nemfontos | 2010. március 26. | 20:11:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

gope | 2010. március 26. | 19:45:43

amig a para fogja uralni az egészségügyet és nem egy jó biztosításon alapuló rendszer, csak rosszabb lesz a helyzet.
Csak hogy az orvostársadalom nagy részének ez az érdeke.
Láthatatlan magas jövedelem. A betegnek meg kuss.
Egyébként az egészségügy a teljes társadalmi berendezkedés leglátványosabb tükörképe.

wesz | 2010. március 26. | 19:29:01

Miert nem kapja el a csalad a foorvos urat es veri ki belole a szart, hosszasan, alaposan. Szemet szemert, fogat fogert. Ilyen egyszeru.

A 300Ft, vagy a 200Ft nem valtoztat semmin. Ezeknek a meszarosoknak a hozzaallasa mindaddig nem valtozik, amig meg nem ertetik veluk, hogy mi, merre, meddig.

Azaz uj jogszabalyok, orvosi mulasztasert nem a korhaz fizet, hanem a hibazo orvos. Fogadjunk javulni fog az ellatas minosege.

serviceman | 2010. március 26. | 19:24:42

Semmi ujság nincs sajnos , ebben az esetben ,mindennapos történet a mai magyarországon . Ha nincs pénzed ,de nem átallottál betegnek lenni ,jajj neked . Sajnos idős beteg édesanyám hosszas betegsége miatt ,sok tapasztalatot gyüjtöttem , igen vannak ORVOSOK és ÁPOLÓK nagybetüvel ,akik elhivatottan gyógyitanak .De sajnos nem ez a többség , mindenki ismeri azon Gyógyász Szakmunkásokat ,akiknek csak és kizárólag a pénz átadása után támad kedvük a munkához .Arról nem beszélve ,hogy még az sem biztos ,hogy ha a zsebébe csusztatod az összeget ,hogy ez számit is valamit. A saját példám ,ismert dunántúli tüdőszanatórium főorvosa átvette a taksát ,másnap szabadságra ment ! Ha esetleg olvassa és valami gondja van ,mert ráismert magára ,keressen meg ,szivessen a szemébe néznék , a pernek meg kifejezetten örülnék ! Ezúton üzenem sz@r embernek tartom ,nem orvosnak ,Hippokratesz forog a sirjában .
Azt meg kifejezetten tetszetősnek tartom a politikai elittől , hogy sajnáljuk de nincs elég pénz az egészségügyre ,amikor talicskában tolják a pénzt kifelé , nos jól van ,csak Nokiás dobozban .

kökola | 2010. március 26. | 19:01:44

Miért kellett ápolási (elfekvő a régi neve) osztályra vinni, ha egyébként jól volt? Lábseb és köhögés nem indok erre. Idős embereknek a kórházi baktériumtörzsek miatt az indokolatlan kórházi beutalás életveszélyes lehet!

tudor12 | 2010. március 26. | 18:31:35

1. tenyesztes vettek e a seb teruleterol
2.celzott antibiotikus kezelest adtak e nagymamanak
3.folyadeklapot vezettek e, folyadek haztartas monitorozva volt e
4.szeklet tenyesztes elkuldtek e hasmenes jelentkezese utan
5. miert nem intravenasan adtak az antibiotikumot, amennyiben korhazban tartozkodott a nagymama
6.allapot rosszabodasa megfeleloen dokumentalva volt e
7. miert nem latta orvos mindennap a nagymamat
8. miert talalna ki az unoka hasonlot "Ne adjon enni neki, mert hasmenése volt, és én nem takarítom a szart utána"
9. miert nem lehet beismerni, hogy hibaztak, hogy nincs se penz, se elegendo kepzett, lelkiismeretes munkaero a magyar korhazakban es a hasonlo eset barmikor, barhol az orszagban elofordulhat

xanadu | 2010. március 26. | 18:29:41

stefan | 2010. március 26. | 18:05:10

Igaz.
Állami egészségügy kell, privát ellátóhelyekkel.

Az eü személyzet másként tekint egy betegre. Nekik nics érzelmi kötődésük az emberhez.

És sok esetben látják, amit a hozzátartozó nem mer.

Befejeztetett.

stefan | 2010. március 26. | 18:05:10

Az érdektelen nővéreket és az ostoba, gőgös orvosokat (tapasztalatom szerint ők a döntő többség) oroszlántápszerré alakítanám, a többi nővért pedig és gyógyító orvost örök hálára érdemesnek tartom.
A történet teljesen egybevág a saját, nyugat-magyarországi tapasztalataimmal. Hozzátartozóként azonban nem tarolhatom le a sok fehérköpenyest, mert, miután eljöttem a kórházból, azon töltik ki a bosszújukat, aki ott maradt és nekem oly fontos - tehát nem volt más választásom, mint az állatszelidítés, azaz rávenni az épen ottlevő fehérköpenyest, ugyan, viselkedjék már emberként.
Majd, ha lesz érdekeltségi alapon nyugvó ellátás, akkor a második panasz után a betegbiztosító páros lábbal rúgja ki a tisztelt nővéreket és orvosokat - annak a néhánynak a kivételével, akik közül párat megadatott megismernem és akiknek oly sokat köszönhetek.

Pasinszki | 2010. március 26. | 08:25:03

1. Orbusconiék népszavazásra vitték az egészségügyet. A nép úgy döntött, nekünk ez az egészségügy kell. Ne sírjon a szánk, megkaptuk, élvezzük!
2. Apósom tavaly tavasszal agyvérzéssel kórházba került. Némi javulás után a klinikáról áttették a geriátriára. Ott pár nap múlva rosszabbodott az állapota, megszólalni se tudott. Na, ezután akkor tették tisztába, ha szóltunk, ha lecsúszott az ágyban, akkor úgy maradt, mert ember nem akadt, aki észrevette volna, és segít rajta. Fölfekés ellen nem volt a kórháznak (geriátria!) eszköze, nekünk kellett farkasfogas szivacsot bevinni. Délben mindig megláttuk az öregúr arcán, hogy mi volt a reggeli, mert annyi emberség már nem volt a nővérben, hogy lemossa. Húsvét előtt egyszer késő délután mentünk be hozzá. Volt szerencsém látni, mit kapott vacsorára. Egy evőkanálban, kb. annak 2/3-ig érően, saccra 10 – 15 g túrókrémet.
Az öregúr aztán – legalább részben a „gondos” ápolás következményeként – kapott egy tüdőgyulladást, ami elvitte. Mi nem mentünk perre a kórházzal. Nem lett volna értelme. Az öregúr eleve rossz bőrben volt.
De ne sírjon a szánk! Mi (ha én nem is) nem akartuk, hogy ez megváltozzék!

FHajni | 2010. március 26. | 08:01:41

de hol voltak a családtagok, mikor nem kapta meg az ellátást? Miért csak utána jelentik? miért nem tettek valamit, mikor látták, hogy nem kapja meg, amit kell? Nagyon becsülendő az unoka karakánsága, és hogy bementek etetni, de vajon mi tört meg, hogy mégis ellátatlanul maradt anno a néni?

Jó lenne tanulni belőle..Mi nem hagyjuk a nagymamát magára, bár felőrli a családot szinte az gondozása, de összefogással megoldható..A másik nagymama intézményben, de ott is ellenőrzés alatt. MIndketten nyolcvan felett..

komszomol | 2010. március 26. | 06:56:36

1. Az infulzió be nem kötése miatt feljelentést kéne tenni.

2. A hasmenéses beteg étkezése néhány speciális élelmiszer kivételével (pl. főtt krumpli) - tudomásom szerint - csakugyan nem javasolható.

Rá Dios | 2010. március 26. | 06:41:48

Ingyenes kórház, értéktelen élet.

HIRDETÉS
Etelka néni nem evett, n...
Etelka néni nem evett, nem ivott, később az infúziót se kötötték be. (Képünk illusztráció)
Kurucz Árpád

– A nagymamám kilencvenéves volt, de a korához képest jó egészségnek örvendett: ellátta magát, elvégezte a ház körüli munkát, nem igazán szorult az efféle teendőkben a család segítségére – mondta a szolnoki Hetényi Géza megyei kórházban február 15-én elhunyt Nagy Lászlóné, Etelka néni unokája, József Zsuzsanna. Szavai szerint az egészségügyi intézménybe is csak azért kellett bevinni a nagymamáját február elején, mert a lábán makacs seb volt, amelyik nem akart gyógyulni, s köhögött is, így a háziorvos jobbnak látta, ha az asszony állandó orvosi és ápolási felügyeletet kap.

A család néhány nap elteltével azt észlelte, hogy a nagymama belázasodott, nem akart enni, hasmenés gyötörte.

– Arra gondoltunk, hogy a pépes ételt nem bírja a gyomra, így édesanyám megpróbált neki házi kosztot adni. Ekkor azonban az egyik nővér emelt hangon a következőt mondta:

„Ne adjon enni neki, mert hasmenése volt, és én nem takarítom a szart utána” – idézte fel a történteket az unoka, aki mind a kijelentést, mind az eljárást kritikán alulinak tartja. Szavai szerint február 9-től, keddtől egészen február 13-a, szombatig nem látta orvos a nagymamát, aki nem evett, nem ivott, és infúziót sem kötöttek be neki, noha később már az eszméletét is elvesztette. Így azt is kétségesnek tartják, hogy a betegségére kapott antibiotikumot beadták-e neki – tette hozzá József Zsuzsanna.

A család szerint a nagymama a tápanyag- és folyadékhiány miatt legyengült, így szerintük esélyt sem kapott arra, hogy valamivel meghosszabbítsák az életét.

HIRDETÉS

– Az alkotmány kimondja, hogy az életkor szerinti diszkrimináció tilos Magyarországon, s az élethez való jog alapvető emberi jog, egy egészségügyi intézménytől pedig alapvető elvárás a szakszerű ellátás. Ez azt jelenti, hogy – a lehetőségekhez képest –mindent meg kell tenni, ami szakmailag és emberileg megtehető, életkorra való tekintet nélkül. Senkinek nincs joga eldönteni, hogy ki meddig éljen – mondta az unoka. Szerinte a nagymamája azért nem kapott szakszerű ellátást, mert túl idősnek találták ahhoz, hogy mindent megtegyenek érte. Amikor a család felelősségre vonta az ápolási osztály vezetőjét, hogy miért nem kötöttek be infúziót az eszméletét vesztő asszonynak, az nem tudta ezt megindokolni – tette hozzá József Zsuzsanna.

A hozzátartozók az ügy kivizsgálását kérték a kórház főigazgatójától.

Sélleiné Márki Mária, a Hetényi Géza kórház főigazgatója azt állítja: a beteg ellátása az előírásoknak megfelelő és szakszerű volt. A család panaszának beérkezése után elindult egy belső vizsgálat: a jogi osztály bekérette az ügyben keletkezett iratokat, s meghallgatták az érintett dolgozók véleményét is. Az ápolónők szavai szerintmegfelelő hangnemben beszéltek mind a beteggel, mind a hozzátartozókkal.

– Valóban megkérték az egyik hozzátartozót, a néni lányát, ne etesse nehéz házi koszttal az édesanyját, mert a hasmenése miatt diétára szorul, csak kekszet és folyadékot kaphat, ám ezt kulturált stílusban tették – hangsúlyozta a főigazgató. Az osztály dolgozói szerint a beteg nem akart befeküdni az ápolási részlegre, mindenáron haza akart menni. A lábán azonban egy elhanyagolt állapotú, fekélyes sebet találtak, ami miatt antibiotikumos kezelésre szorult. A főigazgató közölte: azért nem adtak infúziót a néninek, mert a gyógyszereit szájon át be tudta venni, s a hasmenése sem volt súlyos, így a hatóanyag fel tudott szívódni a szervezetében, és folyamatosan megtörtént a folyadékbevitel. Hozzátette: az ügyben lefolytatott vizsgálat részletes írásbeli dokumentációját hamarosan elküldik a hozzátartozóknak.

Amennyiben a kórházi vizsgálat eredménye – amelyet még nem kapott meg a család – azt tükrözi, hogy mulasztás nem történt, úgy azzal nem értenek egyet, s további lépéseket tesznek az ügy teljes kivizsgálására – fogalmazott József Zsuzsanna. Szavai szerint ki kell derülnie, hogy tiszteletben tartották-e nagymamája alapvető jogát az életben maradáshoz.

– Mindenki számára eljöhet az az idő, amikor mások igazságérzetére és jóindulatára szorul – mondta.

A család azt tervezi: ombudsmanhoz fordul, remélve, hogy az állampolgári jogok országgyűlési biztosának vizsgálata megnyugtatóan feltárja majd: miért halt meg Etelka néni?

Milyen panaszok fogalmazódnak meg a Hetényi Géza kórházzal kapcsolatban? A leggyakoribb kifogások: a betegek hiányolják a megfelelő tájékoztatást, olykor kifogásolják ellátásuk minőségét, és azt a hangnemet, amely nem segíti a gyógyulásukat – mondta Camaráné Hanák Gabriella, a térség betegjogi képviselője. Ami a konkrét esetet illeti: ha Etelka néni hozzátartozói nem fogadják el a hivatalos jelentést, a betegjogi képviselőnél, a fenntartó megyei önkormányzatnál, a Magyar Orvosi Kamaránál, vagy az Egészségbiztosítási Felügyeletnél tehetnek panaszt. Ha úgy döntenek, akár bírósági pert is kezdeményezhetnek a kórház ellen annak érdekében, hogy választ kapjanak a halál okát illetően.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    34 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS