belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
24. csütörtök

'Valóban az MSZP-SZDSZ kifizetőhelye volt a BKV'

Az elmúlt húsz évben a BKV a várost irányító koalíció kifizetőhelyeként működött – állítja Regőczi Miklós, a BKV volt beszerzési vezérigazgató-helyettese, akihez két-három hetente érkeztek politikai kérések. Demszky Gábornak, a Hagyó-kabinetiroda tagjainak és a két politikus lobbistáinak is voltak kérései a BKV beszerzéseit illetően. Volt, amikor a pótmunka címén duplázták a megbízás összegét vagy színlelt lakossági tiltakozás miatt költöttek százmilliókat.

Schmidt Gábor| Népszabadság| 2010. március 24. |190 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Borszívóügynök | 2010. március 26. | 08:36:34

kocsobur | 2010. március 25. | 16:35:12

"Szívesen felfrissítenénk Lendvai Ildikó emlékezetét, de a nyomozás érdekeire való tekintettel ezt csak korlátozott mértékben tehetjük meg."

Más ügyekben, furcsa mód az emen még soha nem törődött a "nyomozás érdekeivel"!
Ezt mutatja az a közel 600 (HATSZÁZ) helyreigazítás, amelyekre bírósági ítéletek kötelezték!
http://www.mno.hu/portal/keres?type_newspaper=1&str_detailsearchtext=Helyreigaz%C3%ADt%C3%A1s&search_type=3&str_yearfrom=2000&str_mounthfrom=03&str_dayfrom=13&str_yearto=2009&str_mounthto=04&str_dayto=13&id_user=0&btn_search_0=mehet

Ez a mondat az egykori Magyar Nemzet nevét bitorló újságnak látszó tárgy szokott kódolása szerint azt jelenti: "nem tudunk semmit, de mondjuk, mert ez a dolgunk!"
Regőczi alatt forró a talaj, nagyon forró, ezért bármire kapható, hogy az irháját mentse! Egyetlen szava sem hihető!
Lett volna ilyen közlékeny a lebukása ELŐTT! Akkor volna egy picinyke hitele! Így még annyi sincs, amennyi a fába szorult féregnek van!

kocsobur | 2010. március 25. | 16:35:12

Re#Borszívóügynök ("Milyen kár, hogy az MN - ben SEHOL NEM TALÁLHATÓ az általad idézett mondat. Pedig milyen szép lenne...ugye?")


Klikk és láss csodát:
http://www.magyarnemzet.hu/portal/702992

Borszívóügynök | 2010. március 25. | 16:27:28

kocsobur | 2010. március 25. | 08:56:45

Milyen kár, hogy az MN - ben SEHOL NEM TALÁLHATÓ az általad idézett mondat. Pedig milyen szép lenne...ugye?
Maradjunk annyiban, hogy Regőczi igen - igen nagy sz**ban van és bármit szívesen elmond, amit csak kívánnak tőle, hogy a bőrét mentse!
Egyetlen szavát sem hiszem: hazudik, mint a vízfolyás! Róla mondta szegény megboldogult Hofi: "...a házatlan csiga hozzá képest egy gerinc - oszlop!"

saman | 2010. március 25. | 13:13:18

Istvánnak igaza van. Tényleg egy kulturális korlát nálunk, ami gátolja a modernizálódást, hogy mi elve intézményességtagadó kultúra vagyunk. Ennek több száz éves gyökerei vannak.

Az viszont a pártokrácia bűne, hogy maximum olaj a tűzre jelleggel hat a kérdésre.

Sokkal korruptabbak és sokkal érzéketlenebbek mint az átlagember.

Ebbe buktak bele, ebbe még a FIDESZ is beleértendő, pedig látszólag most nekik fújnak a szelek.

Konkrétan az intézmények tényleg elkezdik üldözni az amúgy is konfilktusos viszonyban lévő életvilágokat.

Nálunk akkora az adóprés, hogy ezt szerintem a nyugati kultúrában felnőtt jogkövető magatartásra nevelődött figurák se viselnék el.

Azt se, hogy a hatóságok középkori módon üldözik a vállalkozókat.

reszvetelidemokracia.blog.hu

hapsi | 2010. március 25. | 09:55:22

István: nekem mindig bejön ha valaki a csúnya adócsaló népet teszi felelőssé a kialakult helyzetért.Igaz hogy kiderült az hogy nagyjaink offshore cégekbe vitték ki pénzüket(nem 50 ft-ról van szó) azért,hogy ne kelljen itthon adót fizetni.Persze ez törvényes.A kettő között az a hasonlóság,hogy a költségvetés egyikből sem lát egy ruppót se!Ezt a tételt ki mérte fel?Csak az MNB elnökéről derült ki hogy 800 millája van (ha jól tudom már hazahozta)ilyen módon kint!Ennek mennyi a negyede?Tehát először hasonló körökben kellene körülnézni,és ha ott rend van lehet lejjebb menni.Mert egyébként milyen alapon kérnek számon?

istván9 | 2010. március 25. | 09:12:13

Hétköznapi mutyi folytatás:
Statisztika szerint ma 2 millió ember dolgozik a vállalkozói szférában, ebből egymillió fizet adót, a másik fele nem tud, vagy nem akar! Ebből „működik” az ország, és hitelekből, meg privatizációs bevételekből! Vajon még meddig?

istván9 | 2010. március 25. | 09:10:46

Hétköznapi mutyi
Az utóbbi években a vezető híreket bármely sajtóterméket olvasva, televíziót nézve a korrupció, és mutyizás tölti ki lényegében, főleg a politikai pártokhoz kapcsolódóan. Mindenki nyomja a rizsát, hogy ez, és ez lop, csal, hazudik. A sajtó, áldásos tevékenységének köszönhetően a mutyizás a KÖZNYELVBEN politikusokhoz, pártokhoz kötődik! A nép teljesen rácuppant erre a vonalra, arra még halványan sem gondol, hogy a hétköznapi mutyinak szinte mindenki a részese, többségében, személy szerint maga is!
Vegyünk egy egyszerű példát: kiadom a lakásomat mondjuk 80 rugóért/hónap, és nem adózok, szóval zsebre vágom az egész zsozsót, ezzel ugyan meglopom az államot, de kit érdekel, hiszen mindenki így csinálja, csak a hülyék adóznak! A kevés törvénytisztelő hülye pedig, ezzel szemben, elballag az illetékes APEH kirendeltségre, kér egy adószámot, vesz egy számlatömböt, a bérlővel köt egy szerződést, havonta/negyedévenként leszámlázza a bérleti díjat, és befizeti a 25% adót.(Nagyobb bérleti díj esetén még 14% egészségügyi hozzájárulást is!) A közüzemi mérőket átíratja a bérlő nevére.
Példámban a polgár eleget tett törvényi kötelezettségének, befizetett az államnak éves szinten: 80.000.- x 12= 960.000.- 25 %-a = 240.000.- Ft adót, magyarul hozzájárult az egészségügy, oktatás, rendőrség, stb. működéséhez, és követelheti a jobb ellátást, mert jogosult rá, fizetett! A példákat holnapig sorolhatnám, de nem teszem, mert az önvizsgálat nem trendi kis hazánkban! Statisztika sze

kocsobur | 2010. március 25. | 09:01:09

Ja és tennék még fel egy fontos kérdést.Bárkinek.

Ugyebár Regőczi Miklós egy napon megjelenő két interjút adott, a Népszabadságnak és a Magyar Nemzetnek.
Az utóbbiban sokkal "több" információ van mint az elöbbiben( Nyakó, Lendvai, Lamperth.)

Csodálkozom hogy még senki nem kérdezte meg, ez a jól látható különbség miből adódik? Lehetséges változatok:
1.Regőczy szelektíven nyilatkozott a két ballib illetve jobboldali pártlapnak.
2.Regőczy mindkét lapnak egyformán nyilatkozott, de az MSZP-s pártlap kissé
"finomította" a mondanivalóját, mellőzve abból Nyakót, Lendvait...

kocsobur | 2010. március 25. | 08:56:45

Re#Borszívóügynök

Lemaradtál a mai MN csepegtetésről:

"Szívesen felfrissítenénk Lendvai Ildikó emlékezetét, de a nyomozás érdekeire való tekintettel ezt csak korlátozott mértékben tehetjük meg. Tegnapra méltatlanul elfeledett ismerőse vezetéknevének első betűje F. Dokumentumok tanúsága szerint a cég, amelyen keresztül a BKV ezt a szerencsés ismerőst fizette, a GPS Capital volt."

Ja és Nyakó beismerte a buszok...khm "lekérését".

Borszívóügynök | 2010. március 25. | 08:45:12

antielvtárs | 2010. március 24. | 18:06:59

"...olvastam, hogy meg lett említve Nyakó, Lendvai, és a Lampert név is ebben az ügyben!"

Pontosabban: CSAK ezek a nevek "lettek megemlítve"!!! Az állítólagos ügyek többi szereplőinek nevei, helyek, időpontok stb. - NEM!!??

KILÓG A LÓLÁB de nagyon!

kocsobur | 2010. március 25. | 06:14:52

BTK 256. § (1) Aki arra hivatkozással, hogy hivatalos személyt befolyásol, a maga vagy más részére jogtalan előnyt kér vagy elfogad, bűntettet követ el, és egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(2) A büntetés két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztés, ha az elkövető
a) azt állítja, vagy azt a látszatot kelti, hogy hivatalos személyt megveszteget,
b) hivatalos személynek adja ki magát,
c) a bűncselekményt üzletszerűen követi el.
(3) Aki az (1) bekezdésben meghatározott bűncselekményt
a) gazdálkodó szervezet vagy társadalmi szervezet dolgozójával, illetve tagjával kapcsolatban követi el, vétség miatt két évig terjedő szabadságvesztéssel,
b) gazdálkodó szervezet vagy társadalmi szervezet önálló intézkedésre jogosult dolgozójával, illetve tagjával kapcsolatban követi el, bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel
büntetendő.
(4) Aki a (3) bekezdésben meghatározott bűncselekményt üzletszerűen követi el, bűntett miatt, az ott tett megkülönböztetéshez képest három évig, illetőleg egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
----

Fentieket azért idéztem, mert nyakó szóvivő úr tegnap élő egyenes adásban vádolta magát a fenti bűncselekmény elkövetésével.
Ugyanis a törvény nem ismeri a "jó célra "(karitatív célra) való jogtalan előny kérést vagy elfogadást..így aztán ilyen szempontból indiferens az édesbús mese a szegény táborozásra küldött gyerekekről...

böhömbika | 2010. március 25. | 00:16:44

És ilyen kis gennyes emberek voltak igazgatók, vezérigazgatók. Joguk volt embereket, buszvezetőket, utcára tenni. Ja és persze jól meg is fizették őket, mert kevesebb pénzért, csak hülyékat lehet kapni. Na de ha ezek a tetvarekek a nem hülyék, milyen a választék ebben az országban? "Úgy szakmailag, mint emberileg!" És ezek a kiválasztottak!

connor86 | 2010. március 24. | 23:58:30

Kíváncsi vagyok dalol e még más,mások a hátralévő 15-16 napban.

De ez már elég dúrva.

Az ügyészségnek résen kell lennie, a rendőrséggel együtt. Súlyos vádak. Nem tudom mi sül ki ebből.
Elképzelhető hogy a választás első fordulója előtt rabláncon visznek be embereket.

vermes | 2010. március 24. | 21:14:00

tn68 | 2010. március 24. | 20:48:03

vermes | 2010. március 24. | 20:33:11 Ez a mondanivalóm az ostoba,parttalan vitákra,s nem több.Amúgy látott.

Nem parttalan a vita! Nagyon is van "partja"? Ha te ezt nem ismered el, az egy dolog! Nyilván érintett vagy (bármilyen szinten), de ez engem NEM érdekel! Előbbre kell jutnunk (olvass történelmet), mert katasztrófa helyzet van, ha leszarod a vidéket, ha nem...! Muszáj szavazni! És ez a jelenlegi bűnözőkkel nem fog menni! El kell menni szavazni (ha a fejed tetejére állsz és pörögsz akkor is, Borsodban pl. mindenki leszavaz majd)!
Egyszer már végre csak győz az igazságérzet, a népakarat...Hmmm?

tn68 | 2010. március 24. | 20:51:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tn68 | 2010. március 24. | 20:48:03

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nimród | 2010. március 24. | 20:35:04

"tn68 | 2010. március 24. | 20:28:04

Felhívom mindenkinek a figyelmét az egyetlen lehetőségre amit számunkra biztosít a rendszer.SENKI NE MENJEN EL SZAVAZNI."

Maradjon a jelenlegi banda, mi?! Hülyének nézel bennünket?

Hans Castorp | 2010. március 24. | 20:33:24

weiner | 2010. március 24. | 20:30:38

Nyílván nem fedez az önkéntesek felajánlása mindent. De ott van az állami pénz és a hitel is. Nomeg a sok önkéntes, aki ingyen dolgozik a pártnak.

vermes | 2010. március 24. | 20:33:11

weiner | 2010. március 24. | 19:44:03

Igen, én is azt akartam weinernek írni, amit Hans. C.Tudod te, mekkora támogatottsága van a FIDESZ-nek? (persze, hogy tudod). Csípőből összedobják a pénzt (tisztességes munkájuk hasznából, hogy végre legyen itt REND! Mert senki nem született szélhámos! Van, akik itt, még normális életet áhítanak! És minden pénzt megér nekik, hogy egy élhető ország legyünk! Kibe? Kibe vessük a bizalmunkat? Veres Jánosokba? Gyurcsányokba? Kolompárokba? Áldozunk rá! A saját életünk terhére!
tn68! Téged orvos látott már? Végül is...mi a "mondanivalód"?

emilke | 2010. március 24. | 20:32:05

Moderálási alapelvek- komment törölve -

weiner | 2010. március 24. | 20:30:38

Hans Castorp!
Megnevettettél a 100 milláddal. Csak erről a két említett kiadványról kérjél árajánlatot nyomdász ismerősödtől + szerkesztés, terjesztés, stb.
Van más ötleted is, hogy honnan van a pénz?

tn68 | 2010. március 24. | 20:28:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tn68 | 2010. március 24. | 20:25:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Hans Castorp | 2010. március 24. | 20:22:12

weiner | 2010. március 24. | 19:44:03

Pl abból a pénzből, amit én mint magánember az adózott jövedelmeből adtam nekik, mert fontos számomra, hogy tegyek valamit az országért, de a kampányban dolgozni nincs időm. Csak ebből több mint 100 milla jött össze.

teniszke | 2010. március 24. | 20:20:53

A MN-ben más nevek is szerepelnek, most akkor mondta azokat is, vagy nem mondta? Ha mondta, itt miért nem olvashatunk erről? Itt nem mondta? Nem hinném...
Nekem wasistdas, milyen pártszínekben csencseltek, de ha csencseltek és ilyen nagyban, ahogy már több BKV-s főnök is mondja, akkor azért mégiscsak felelnie kell az érintetteknek, vagy nem?

weiner | 2010. március 24. | 19:44:03

A szocik loptak. Nem keveset. Sokat. A szadeszosok még többet loptak. De!
Ma (is) kampányújságokat dobtak a postaládámba. 1) Itt az idő! Újság formátum. 8 oldal, színes. 65 gr-os papír. Példányszám cca. 600 ezer csak Budapesten. 2) Ellopták Budapestet. B/5 formátum. 12 oldalas színes. Műnyomó papíron. Példnyszám cca. 600 ezer pld.
Mibe került mindez és a többi?
Aztán ezeket a kiadványokat (és nagyon nagyon sok mást) mibül fizette a Fidesz?
A kampányban jól látszik a pártok enyves keze.
A Jobbik sem kivétel. Az LMP sem.
(A kampánytermékek mentek a helyükre, a szemétkosárba. Ahova valók. Így mulat egy magyar választópolgár - a saját pénzén, amit elloptak tőle.)

Bakrisz | 2010. március 24. | 19:25:34

Egyébként kedves budapestiek!
Eddig minden alkalommal TI választottátok meg ezt a bandát. Úgyhogy tessék magatokra vetni.
Tényleg, nem látom math gyereket, valahogy ilyen cikkeknél nem ugrál a kis féreg. Sem a harcimarci társai. Pedig a pofájukon biztosan lenne bőr hozzá...

kavics1 | 2010. március 24. | 19:22:47

robi 72 jól mondod
szerintem is az
Azért van a nyomozó hatóság meg az űgyészség meg a biróság ,hogy a végire járjanak.
Aki bűnős azt kalitkába kell helyezni.
Most mindeki feljelent mindenkit.
Demszki is cáfól. De mindenestre elkezdődhet egy folytatólagos szappanopera.
Ki kivel mikor meg hol,meg miért? és hova tették vagy nem tették azt amit kellet volna?
remek téma, csak egy a gond a mi pénzűnk van benne mármint a kőzős.
Mennyi vonaljegy ára és bérlet havidijja ami eltűnt?
Miért járunk koszos mocskos lepusztult járműveken?
Ideje már rendezni.

jucus | 2010. március 24. | 18:54:12

robi72
És az esztergomi polgármester a demokrácia bajnoka?

robi72 | 2010. március 24. | 18:42:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

robi72 | 2010. március 24. | 18:40:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nimród | 2010. március 24. | 18:30:01

„jucus | 2010. március 24. | 18:15:40
Szerintem a Fidesz ugyanilyen sáros a korrupciós ügyekben.”

Nehogy már, kedves jobbikos barátom. A 2002-es választások után Medgyessy államtitkárságot hozott létre Keller, a „párt ökle” vezetésével, kifejezetten a „fideszes bűncselekmények” felderítésére. Nagy költséggel, hosszú ideig kutakodtak, eredménytelenül. A kudarcot azzal magyarázták, hogy Polt Péter legfőbb ügyész eltussolta, zátonyra futtatta az ügyeket. Ezt azonban csak nagyon tudatlan ember hiszi el. Mert, bár az ügyészség hierarchikus, „katonás” szervezet, a legfőbb ügyész azért nem mindenható. Pláne nem az akkori helyzetben, vele szemben álló, megbuktatásában érdekelt kormány és parlamenti többség, illetve számos MSZP-SZDSZ szimpatizáns ügyész mellett. Utóbbiak közül nem egy bizonyára tüstént feljelentette volna Poltot, ha törvénysértésen kapja. Polt, ha akarta volna, sem tudta volna eltussolni a Fidesz bűnöket. De nem is akarta. Pozíciójában akart maradni. Ott is maradt, amíg le nem járt az ideje. Tehát jelentős Fidesz vétkek nem lehettek, mert akkor vádemelések történtek volna. Bármennyire is szeretnék szegény Vonáék elhitetni, a Fidesz nem „tolvaj banda”. Aljas rágalom az MSZP és a Fidesz összemosása.

baracskai | 2010. március 24. | 18:22:35

Következő kampánynapok témáit is dolgozó ügyészség, rendőrség gyanúsítottjai szállítják. Lehet, hogy az MSZP és a néhai SZDSZ vezetőiben üldözési mánia is kifejlődik, de lehet, hogy ez nem is lehet náluk elmebaj, mert ténylegesen üldözik országszerte őket. A bűneik miatt. Így van rendjén, mivel előbb-utóbb, de mindenért fizetni kell. Még az MSZP vezetőinek is.

nimród | 2010. március 24. | 18:16:43

"sanyóka | 2010. március 24. | 16:55:47

Milyen érdekes, hogy a Fidesznyikek nem is vesznek tudomást arról, hogyha van némi igazság abban, amit Regőzcy mond, akkor 1990, és 1994 között is "kifizető hely volt a BKV"(Az elmúlt húsz évről beszélt!!!!) Hogy legyen emlékezni való, EBBEN AZ IDŐSZAKBAN SZDSZ-Fidesz koalíció volt a hatalomban Budapesten!!!!Vagy erre már senki sem akar emlékezni a Fidesz táborból????"

Nem volt koalíció 1990 és 1994 között. Az SZDSZ kisebbségben irányította a fővárost. Egyébként akkor még valószínűleg ők sem loptak. Csak később, az MSZP társaságában és példáján "bátorodtak" fel.

jucus | 2010. március 24. | 18:15:40

Szerintem a Fidesz ugyanilyen sáros a korrupciós ügyekben. Csak azokat a "közeliek" jelenleg jegelik, nehogy újabb muníciót kapjon a Jobbik a Fidesz elleni hadjáratban. A "Narancsvidék"-ről sem állította senki, hogy valótlanságokat tartalmaz.

Hans Castorp | 2010. március 24. | 18:11:10

Kedves MSZP-s szavazók!

Halkan és csöndben jelzem, hogy a MN cikkével kapcsolatban Lendvai nem cáfolt semmit (Ő azt cáfolta, amit a kutya sem állított) , miközben Nyakó megerősítette a cikkben foglaltakat!

Ha valakit a tények még érdekelnek....

antielvtárs | 2010. március 24. | 18:06:59

Egy két "apróság" kimaradt az interjúból! Egy másik oldalon olvastam, hogy meg lett említve Nyakó, Lendvai, és a Lampert név is ebben az ügyben! Milyen "szemérmes" ez a népszabó!

Bakrisz | 2010. március 24. | 17:18:56

Zorbán, Zorbán, Zorbán....
Mindenért ő a hibás.
De mindenééééértttt!!!!
Amiért meg nem, azért meg a fidessss. Mert kiengedték a szellemet a palackból, és emmiatt felcsútiminiduceneminyerjükalegtöbbetkajaibrahimjosziftotszőlőbánya. Na...
A hétszázát....
A szoci gondolkodást ebben az egy 67betűs szóban össze lehet foglalni...
67-bit. Hmm, ennyi férne el egy szoci agyba?

Bakrisz | 2010. március 24. | 17:15:54

kipcsak | 2010. március 24. | 17:10:40

Csak kiköpted haver...
Rohadt fidesz..
Fúúúj.
Mivel a választások előtt derül fény a lopásokra, és feltételezhetően a fidesz miatt, ezért indítványozom, hogy töröljék el a bűntetőeljárásokat, hiszen kampány van, rehabilitálják a tolvajokat, és bűntessék meg Zorbánt, mert biztosan az ő tolvaj keze van a háttérben. Vagy ha nem, akkor is az ő malmukra hajtja a vizet az ártatlan szocik meghurcolása, mindenképpen bűmntetést érdemel a Zorbán.

kipcsak | 2010. március 24. | 17:10:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Bakrisz | 2010. március 24. | 17:06:43

sanyóka | 2010. március 24. | 16:55:47
És hány éves volt akkor Regőczy? Talán 20?
Kemény fickó lehetett ha már olyan fiatalon beleláthatott a BKV ügyeibe.
Vagy lehet hogy csak a szart próbálja inkább kenni?

sanyóka | 2010. március 24. | 16:55:47

Milyen érdekes, hogy a Fidesznyikek nem is vesznek tudomást arról, hogyha van némi igazság abban, amit Regőzcy mond, akkor 1990, és 1994 között is "kifizető hely volt a BKV"(Az elmúlt húsz évről beszélt!!!!) Hogy legyen emlékezni való, EBBEN AZ IDŐSZAKBAN SZDSZ-Fidesz koalíció volt a hatalomban Budapesten!!!!Vagy erre már senki sem akar emlékezni a Fidesz táborból????

Borszívóügynök | 2010. március 24. | 16:19:24

Érdekes és figyelemreméltó, hogy ezek a büntetőeljárás alávont emberek milyen sokmindenről tudnak hirtelen, amióta megidultak ellenük a büntetőügyek!

Vajjon a meggyanúsításuk ELŐTT miért nem voltak ennyire közlékenyek?

Mert így utólag – valahogy bűzlik ez a dolog! Mintha csak addig tartották volna benn őket, amíg azügyészség BETANÍTJA nekik, hogy a továbbiakban mit kell mondaniuk?

foldeselvtars | 2010. március 24. | 16:13:06

Vannak itt keményebb lóvék is:
http://www.epulettar.hu/cikk/21070.aspx
http://vastagbor.blog.hu/2009/12/04/jo_reggelt_ugyeszseg

És még amik majd kormányváltás után derülnek ki..
Sokan fognak majd az OPNI- ban bujkálni Kabai után szabadon

Bakrisz | 2010. március 24. | 16:04:03

Fáni | 2010. március 24. | 15:32:16

Igen, igen, igen.
Ez most nagyon illik ehhez a témához.
Te nagyon okos elvtárs lehetsz, honnan is tudod, hogy ott gond volt?
Vagy csak a hasadra ütöttél, a hétszázát!!

pentagram | 2010. március 24. | 15:48:04

statez | 2010. március 24. | 09:07:48

""Azt azért ne hagyjuk ki, hogy a Nyakó-család családi buszkölcsönzője is volt a BKV, Nyakó és a felesége buszokat béreltek és nem fizettek érte egy kanyit sem. Ez már nem is a Balkán, hanem a dél-amerikai drogbárók tempója. MSZP takarodj!!!""

-Hogy mondhatsz ilyet, hogy "mszp takarodj"???

Isten őrizzen. Még, ha mennének is visszatartani mindet!
Majd.
Felelőségre vonás, ítélet, vagyonelkbzás után.
Igen!

chazoooo | 2010. március 24. | 15:44:34

Szokták mondani, hogy a hal a fejétől bűzlik. Cenzorkáról a NOL nem írt. Működik a cenzúra!
Pedig róla sem árt tudni valamit:

"– Milyen politikai kérések voltak még?
– Például hogy vegyünk fel embereket. Egyszer Antal Attila keresett meg, hogy Lendvai Ildikónak valamilyen ismerősét kell elhelyezni, tegyek valamit, mert Lendvai már vagy ötször hívta. Találkoztam a kedvezményezett úrral, de teljesen alkalmatlan volt, nem tudtam felvenni, képtelenség volt. Végül egy külső cég már létező szerződéséhez a cég beleegyezésével hozzácsaptuk a fizetése összegét, és rajtuk keresztül megkapta.
– Mekkora fizetést kapott ez a derék ismerős?
– Úgy emlékszem, háromszázezer forintot havonta.
– És ezért nem csinált semmit.
– A BKV-nál biztos nem.
– Lendvai Ildikó örült ennek a megoldásnak?
– Nem tudom, én jeleztem Antalnak, hogy ebben a formában sikerült elintéznem az ügyet, azt mondta, hogy rendben lesz.
– Fel kellett még venni valakit?
– Persze. Lelovics Ottó szólt, hogy menjek be Lamperth Mónikához a minisztériumba, ott egy államtitkárral vagy államtitkár-helyettessel találkoztam, aki kérte, hogy a feleségét vegyük fel a céghez. Mondtam, hogy ez nem túl szerencsés megoldás, de megnyugtatott, hogy a felesége a leánykori nevét használja, senkinek nem fog feltűnni. Fel is vettük.

Fáni | 2010. március 24. | 15:32:16

Széchenyi hitelt is meg lehetett volna kapargatni! Onnan is folytak vissza pénzek!!!

helyettem | 2010. március 24. | 15:15:12

Mosolyogj!
http://www.youtube.com/watch?v=CX2GeB80mso

Ugye | 2010. március 24. | 14:44:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kattani | 2010. március 24. | 14:41:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

s.high.hopes | 2010. március 24. | 14:25:54

http://videotar.mtv.hu/Videok/2010/03/24/10/Zold_Budapest_kampany.aspx

Az elmúlt évek legbicskanyitogatóbb interjúja. Hihetetlen.

Magyarharcos89 | 2010. március 24. | 14:18:44

kipcsak | 2010. március 24. | 13:39:34

Tudod az a nagy büdös harci helyzet, hogy olyanon próbálod szétkenni a szart, akinek ehhez vajmi kevés köze lehet! Gondolkozz már, húsz éve folyamatos mszp-szdsz uralom volt a fővárosban, és azt akarod elhitetni, hogy ez Orbán műve?? Ugyan már, de gondolom ehhez is kevés a felfogásod!

Magyarharcos89 | 2010. március 24. | 14:14:52

Na én erre mondom, aki ezek után még maszop-szadeszre szavaz, azok csak zombik lehetnek

marcotardelli | 2010. március 24. | 14:13:48

kipcsak | 2010. március 24. | 13:39:34

Ez a hozzállás önmagáért beszél, igazán büszke lehetsz rá.
Javaslom add el a házad, autód, telked, mindened és add oda Hagyónak meg többi szoci zsiványnak, te nagyon szerencsés.

Baltazár | 2010. március 24. | 14:00:14

kipcsak | 2010. március 24. | 13:39:34
Tegyük fel, hogy mindez igaz, tehát OV és csapata mindenről tudott és direkt mostanra igazította a nyilvánosságra hozatalt.
AKKOR EZ MOSTMÁR NEM LOPÁS????????
AKKOR INNENTŐL KEZDVE LEHET SZÉTKENNI A SZ...T????
Undorító az a hozzáállás amit it sokan képviselnek, és egyben riasztó is.

Walden | 2010. március 24. | 13:54:51

"– Valóban az MSZP–SZDSZ-koalíció kifi zetőhelyeként működött a BKV?
– Igen, de nemcsak az elmúlt időszakban, hanem az előző húsz évben. Természetesen mindig is az volt az MTV, a Magyar Posta vagy a MÁV is, épp az adott kormánytól függően."

Hehehe, a BKV "nemcsak az elmúlt időszakban, hanem az előző húsz évben" is "az MSZP–SZDSZ-koalíció kifizetőhelyeként működött", és "[t]ermészetesen mindig is az volt az MTV, a Magyar Posta vagy a MÁV is, épp az adott kormánytól függően.", vagyis az adott kormánytól függően ezek a cégek mindig is az "MSZP–SZDSZ-koalíció kifizetőhelyeként" működtek. Ha szoci kormány volt hatalmon, jobban, ha más, akkor kevésbé.

Persze lehet, hogy Regőczi úr úgy értette, hogy a Fidesz-kormány idején a Fidesz kifizetőhelyeként működtek az állami/önkormányzati cégek. De akkor miért nem azt mondja? Most megint jöhet a sok helyreigazítás...

kismalac | 2010. március 24. | 13:43:12

Azért elgondolkoztató, hogy a szoc-lib hívek ennyire egyértelmű lopási esetekben is védik a MSZP-SZDSZ bűnbandát.
Szerintem, részben ti szoc-lib szavazók is hibásak vagytok az ország szétlopásért, mert folymatosan védtétek a tolvajokat..és azt tartjátok bűnösnek, aki felderíti a bűncselekményeket...
Szerencsére egyre kevesebben vagytok...

kipcsak | 2010. március 24. | 13:39:34

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kismalac | 2010. március 24. | 13:31:17

Demszky papa szépen lepusztította Budapestet... Úgy fog távozni, hogy nem szebb a város mint 1990-ben, nincs benne igazi nagyvárosi pezsgés, nem jó a szolgáltatás, drága a közmű.., kátyusak az utak..., fáradtak a polgárok, korrupt a közélet...

emilke | 2010. március 24. | 13:28:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tapa | 2010. március 24. | 13:22:19

Csodálkoznék, ha ebben az ügyben nem találnak magyar-szálat:
http://www.hirszerzo.hu/cikk.korrupciogyanuval_orizetbe_vettek_az_alstom_tobb_brit_vezetojet.144493.html

értelmetlenségi | 2010. március 24. | 13:16:38

Pasinszki | 2010. március 24. | 12:57:55
"Ügyesen csinálja a Fidesz: Minden napra egy BKV-s korrupciós hír.

Már megbocsáss, de szerintem ennél sokkal nagyobb baj az, hogy minden napra TALÁLNAK IS!

ÉrtelMisi | 2010. március 24. | 13:15:59

Agyatlan mszp szavazók figyelmébe ajánlom, hogy Regőczi szabadlábra került. Namármost a rendőrség, ügyészség, bíróság, stb, ezt nem tette volna meg csak úgy bemondásra.

Nyilván azért került szabadlábra, mert amit állít, azt betudja bizonyítani.

Ergo a közeljövőben nagyon sok szoclib megy a börtönbe.
Most szavazzatok rájuk, amíg lehet, utoljára, mert többet már nem tehetitek meg :))

konz | 2010. március 24. | 13:14:49

"A politikai szereplőkhöz, pártokhoz visszajuthatott ilyen pénz?
– Erről semmilyen konkrétumot nem tudok, mi a cégekkel álltunk kapcsolatban, a kérdésben foglaltakra nem volt rálátásom."

"– Valóban az MSZP–SZDSZ-koalíció kifi zetőhelyeként működött a BKV?
– Igen, de nemcsak az elmúlt időszakban, hanem az előző húsz évben."

MII???? Most akkor melyik mondat az igaz? Mert a kettő kizárja egymást. Ráadásul: "az előző húsz évben"??? Képzelem, amikor a BKV 1998 és 2002 között az MSZP-SZDSZ-koalíció sötét kifizetőhelyeként működött, és még véletlenül sem Simicskáék kifizetőhelyeként..... Ez az interjú igencsak kovászos.

marindaa | 2010. március 24. | 13:14:24

"Állítólag nagy az átjárás a két tábor között..."

Az mszp-Jobbik között ugyanúgy, minta Fidesz-Jobbik között. Több száz Fidesz aktivista és párttag állt át az elmúl egy évben a Jobbik táborába.

budhun | 2010. március 24. | 13:13:15

Bakrisz!
Nem kellett volna elvesztegetett szavazatokról beszélnie a nagy királynak meg kopogtatót vadászni ami egyáltalán nem demokrata húzzás,no meg a jobbikkal semmikép szöveg soroljam?
Egy tálból faltak, falnak ma is!

Pasinszki | 2010. március 24. | 13:08:01

Azongya: "a nyomozás érdekére tekintettel többet nem mondhatok". Rendőr lett a fazonból? Mert ha tanú, vagy gyanúsított, akkor mit érdekli őt a nyomozás?

Bakrisz | 2010. március 24. | 13:02:53

budhun | 2010. március 24. | 12:58:33
Jobbikos létedre ugynolyan szánalmas Zorbáncozó, bányázó kayaibrahimozó fideszfóbiás vagy mint a béna szocik. Lehet, hogy eddig az is voltál?
Állítólag nagy az átjárás a két tábor között...

Bakrisz | 2010. március 24. | 13:00:45

Pasinszki | 2010. március 24. | 12:57:55

Asszongya a Fidesz...
Háát az eszem megáll. Mekkora egy szemét okádék ez a Fidesz. Lopnak a szocik, és még ki is derül. Természetesen mondani sem kell a felvilágosult demokratáknak, hogy ezért is a Zorbán a felelős. Ez evidencia volt remélem mindenkinek eddig is...

budhun | 2010. március 24. | 12:58:33

kismalac
Na mi van fideszmutyi szóbajön már is ostoba az ember!
Hajrá Jobbik!

Pasinszki | 2010. március 24. | 12:57:55

Ügyesen csinálja a Fidesz: Minden napra egy BKV-s korrupciós hír. Nehogy kimenjen a zemberek fejéből, hogy az MSZP, meg az SZDSZ korrupt.

kismalac | 2010. március 24. | 12:56:11

bodhun
bocsánat..., ha eddig ostoba voltál, valószínű már az is maradsz mindörökre....

budhun | 2010. március 24. | 12:54:19

marindaa!
Úgy legyen!

marindaa | 2010. március 24. | 12:51:37

budhun

Most nem a Fideszről szól a fáma, bár elhiszem, hogy a sok szoci-libsi bűnöző szeretné őket is legalább annyira belekeverni. Ha a Fidesz is ilyeneket tesz hatalmon, akkor ők is mennek a levesbe. Előbb azonban sz mszp-szdsz vezetés van soron. Remélem elnyerik jogos büntetésüket.

budhun | 2010. március 24. | 12:49:25

kismalac!
Kezd akkor királyodnál,a bányáival kapcsolatban!

kismalac | 2010. március 24. | 12:46:07

bodhun
úgy látszik,hogy te is részesedtél a lopott pénzből.. Ejnye-ejnye...

kismalac | 2010. március 24. | 12:43:19

budhun
ne mosd össze a dolgokat! aki hatalmon van, azé a döntés és a felelősség...
Kistílű dolog mindíg másokat is bekeverni...

budhun | 2010. március 24. | 12:42:21

kismalac!
Ezt mondja egy tolvajbarát!
nevetséges

budhun | 2010. március 24. | 12:40:42

Kína elmaradott térség "szerintük"!
Itt nem jár akasztás sőt kitüntetés! lásd görényi

kismalac | 2010. március 24. | 12:40:39

közgazdászhallgató
Nagy baj lenne, ha ki is akarnának írtani valakit. A bűnözés ellen szigorú törvényeket kell hozni és azokat be kell tartani. Azt kell megbüntetni, aki vét a törvény ellen. Nem lehet sehol sem általánosítani, vagy csoportokat bűnösnek elnevezni. Egy-kettő-tíz ember bűnt követ el, de nem az egész csoport vagy népfaj. Az általánosítás nagyon sértő annak aki ártatlan.....

budhun | 2010. március 24. | 12:38:23

kismalac!
ÓÓÓ!A fidesz ott se volt,nem látott nem halott semmit!
ostobaság!

Guiditta | 2010. március 24. | 12:36:14

ennél kisebb ügyekért is felakasztják a korruptakat KÍNÁBAN, vagy nem jól tudom?

budhun | 2010. március 24. | 12:35:27

közgazdászhallgató!
Ne foglalkozz velük,mindig ezt csinálják!
Leszel még náci is egy pill.alatt ha Jobbik szinpatizáns vagy!

kismalac | 2010. március 24. | 12:34:16

Azért elgondolkoztató, hogy a szoc-lib hívek ennyire egyértelmű lopási esetekben is védik a politikusaikat.
Szerintem, részben ti szoc-lib szavazók is hibásak vagytok az ország szétlopásért, mert folymatosan védtétek a tolvajokat..és azt tartjátok bűnösnek, aki felderíti a bűncselekményeket...
Szerencsére egyre kevesebben vagytok...

budhun | 2010. március 24. | 12:33:09

A botox az mihez ért?
Szócsavarásban profi!

közgazdászhallgató | 2010. március 24. | 12:30:48

egyszer azt is megkérdezném a Jobbik miért rasszista? nem mondják hogy bárkit is ki kéne írtani, a valóságról beszélnek, de ma aki kimondja, hogy a cigányoktól sokan félnek vidéken, az már rasszista

tapa | 2010. március 24. | 12:29:07

"Legjobb tudomásom szerint egyetlen ismerősöm sem dolgozik a BKV-nál vagy annak társaságainál, még a szóban forgó 47-es villamos vezetőit sem ismerem." - áll Lendvai Ildikó nyilatkozatában.

"Találkoztam a kedvezményezett úrral, de teljesen alkalmatlan volt, nem tudtam felvenni, képtelenség volt. Végül egy külső cég már létező szerződéséhez a cég beleegyezésével hozzácsaptuk a fizetése összegét, és rajtuk keresztül megkapta." - nyilatkozta Regőczi az MN-nek.

Most ugyan kinek higgyünk?

budhun | 2010. március 24. | 12:26:12

Méltó vagy nem méltó "ez nézőpont kérdése" el fog számoltatni!
Ez így van rendjén!Valódi rendszerváltást!

kismalac | 2010. március 24. | 12:21:06

A Jobbik amíg rasszista alapon közelíti meg a dolgokat, nem méltó arra, hogy bárkit is számon kérjen...

budhun | 2010. március 24. | 12:20:22

Középvezetők és felfele takarodjatok!

budhun | 2010. március 24. | 12:18:53

Előrelátható Fidesz reagálás: mondjon le...
Ennyi és kész!Ti meg beveszitek...

kismalac | 2010. március 24. | 12:18:19

Sorra beigazolódik, hogy a szoci-szdsz kormány és Fővárosi koalició nem más mit gengszterek klubja. Nyugaton már tizedennyi lopásért is örökre kiírhatták volna magukat a politikából. Itt mindnyájan a mentelmi jogra pályáznak, hogy megússzák a bírósági vizsgálatot. Pedig a hosszú távú megtisztuláshoz a gyanuba keveredett politikusok gazdagodását meg kellene vizsgálni és viszavenni tőlük a lopott pénzt.

budhun | 2010. március 24. | 12:16:14

Hol vagytok most nagy balliberális és kollaboráns fidesz védők!
Azt hiszitek,hogy a fidesz ezt nem tudta vagy 2002 előtt nem így működött!
Ááá!Dehogynem!Így megy ez sok-sok éve minden megmaradt állami cégnél,ne legyetek naívak emberek, szégyen és gyalázat!
Hajrá Jobbik!Győzni fogunk!

marcotardelli | 2010. március 24. | 12:10:48

medve1942 | 2010. március 24. | 11:46:14

Tisztelt medve1942!
Mindig szívesen olvasom frappáns hozzászólásit, de ez utóbbi nem tűnik annak.
Remélem ez nem azt jelenti, hogy Ön is beáll a sorba és letudja azzal, hogy de hát azok is csinálják.
Nem lehet ezt ezzel letudni ugyanis.

lorant | 2010. március 24. | 12:08:51

Nagyon csalódott lennék ha az mszp vagy a mdf-szdsz bekerülne a parlamentbe.

közgazdászhallgató | 2010. március 24. | 12:08:34

még pár ilyen ügy kiderül és az mszp a parlamenti bejutásért küzdhetne:) na jó, ez túlzás, sokan kitartanak mellettük akkor is, ha az egész vezetést bilincsben viszik el

kalamáris | 2010. március 24. | 12:05:40

Szégyen!

New Power Generation | 2010. március 24. | 11:59:05

A legújabb kopogtató cédula botrány.
A soproni mszp-s képviselőjelölt elhunyt személyek nevére kiállitott kopogtató cédulákat adott le.
Folyik a nyomozás

polihisztor | 2010. március 24. | 11:57:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

straniero | 2010. március 24. | 11:54:29

emilke | 2010. március 24. | 11:33:23

Ne legyenek illúzióink, ezt nem csak a szocik-szadeszosok csinálják/csinálták, és a dolog nem csak Magyarországon működik így. És nem csak a BKV-nál, hanem a MÁV-nál, Postánál, az önkormányzatokhoz közelálló cégeknél is és még egy nagy csomó helyen. Miért van 3200 önkormányzata egy ekkora országnak? És miért nem akar változtatni rajta senki?

Ha egy kis betoncég vagy, amit egyik ismerősöm vezet, akkor miért kell leszurkolni először is többmillió forintot, hogy egyáltalán megkapj nagyobb munkákat? (Ezt persze aztán lefölözi az a cég, akinek az alvállalkozója vagy... ja, és persze csurran-cseppen egy s más az önkormányzaton, és ilyen-olyan úton a pártkasszába is.)

Mert a párt érdeke az, hogy újraválasszák, az ország érdeke közben sokszor másodlagos. A pártfinanszírozás átláthatatlan. A cégek állják a cehet, de a cégeket utána ki kell fizetni. Nem szimpla barátságból vannak bizonyos cégek bizonyos pártok érdekkörében... még a Jobbik is ki fogja fizetni a támogatóit, ahogy meglesz rá a lehetősége...

statez | 2010. március 24. | 11:53:34

A legjobb a BKV, mint a Nyakó-házaspár maszek ingyér buszkölcsönzője. Ezt az MN-interjú hozta le. Újdonságértéke csak ennek van, a többi csak a szokásos napi rutinlopás. A kérdés most már csak az, hogy meddig van még pléhpofája kiállni a nyilvánosság elé, egyáltalán kampányolni, szerepelni ennek a szocivezetésnek. Mert a napnál világosabb, hogy a teljes pártvezetés érintett. A magányos tolvaj Hagyó-meséknek befellegzett. És mi fog még kiderülni a kormányváltás után, mert ez csak a jéghegy csúcsának a csúcsa.

csiki21 | 2010. március 24. | 11:53:23

– A BKV kiadásainak mintegy öt ezreléke felett rendelkeztem értékesítési vezérigazgató-helyettesként. A hozzám tartozó bevételek az eladott bérletekből és jegyekből, valamint az ingatlanok hasznosításából származtak.

Ja akkor értem.Szóval a kiadási rész öt ezrelékének, és a bevétel mintegy 95 százalékának parancsolt. Gondolom a bevételből még véletlenül sem kellet nokiásba pakolni.Egyem a szivét ennek a talpig becsületes, makulátlan kisdobosnak. Amúgy Ildikó, Miklós, Gábor, István, etc., csomagolás! No nem kell tulzásba vinni, ahova ti indultok, oda elég lesz egy fogkefe, meg két váltás fehérnemü is. Ja a fiúk esetleg egy tégely vazelint még dobjanak a hátizsákba, odabent állítólag nem csak a pénz csúszik...

csiga_biga | 2010. március 24. | 11:52:35

A Transparency International főképviselőjének arcára lennék most kíváncsi! Szegény hazánk középső helyet foglal a listán, most lehet hátrább sorolják! :)
Mouth-Hero: igen, erre én is kíváncsi lennék, hogy miért tartjuk el őket, ha nem dolgoznak?
Valószínű oda is csurran-cseppen!

mikes75 | 2010. március 24. | 11:50:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Bupszi01 | 2010. március 24. | 11:50:11

lazus

a balogh sem hazudik. az ok nagyon egyszerű. ilyen súlyos rágalmazásért börtönt kapna... amennyiben kiderül, hogy nem igaz, és a hagyó meg a többiek több tízmillióra perelhetnék hitelrontásért, stb...

amit nem értek, hogy pl a népszavában miért nincsen erről egyetleb sor sem??...

és amit nem értek, ezek után mi a logikus indok, hogy valaki ezekre szavazzon????!!!! Csak 1 normális indokot írjon valaki! És az, hogy a fidesz lop, az nem az. Óriási különbség van ugyanis aközött, hogy elemelek a koleszos közös konyhából 1 kanalat, vagy ellopom a sütőt, a mosogatógépet és az összes evőeszközt, a mikróval együtt...

kattani | 2010. március 24. | 11:47:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

budhun | 2010. március 24. | 11:46:26

Na,csak dagad-dagad a választásokig meg kipukkan!

medve1942 | 2010. március 24. | 11:46:14

Egy halhatatlan József Attila-idézet a politikusi és üzletemberi lét összefüggéseiről:
"Még nem volt olyan disznó, ki elájult, mikor meglátta a moslékos vályut."

emilke | 2010. március 24. | 11:33:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

sydney | 2010. március 24. | 11:31:29

"mirakel" hogy ti milyen buták vagytok...... és sajnos 2 hét múlva is ugyanilyen buták lesztek, meg 2 hónap múlva is, meg 2 év múlva is......

nos09ja | 2010. március 24. | 11:30:39

Sajnos attól félek, hogy a helyzet még ennél is rosszabb. Nemcsak a tisztán állami vagy önkormányzati tulajdonú cégeknél tombol a korrupció, hanem ott is, ahol az állam "csak" kisebbségi tulajdonos. Az ilyen cégeket pl. az ÁSZ - a törvény szerint - nem is vizsgálhatja, ami nekem elképesztő. Ilyen esetekben a legtöbbször elmaradt haszonról beszélhetünk: pl. az egyik nagy tulajdonos cége "nyer" valamilyen pályázaton, miközben a piacon sokkal kedvezőbb ajánlatok is vannak. Az állam "képviselői" persze nyilván tudják, hogy mi van a háttérben, de többnyire őket is korrumpálták már valamivel.

BPI-194 | 2010. március 24. | 11:30:01

Itt az MTV honlapján Burány Sándor mai Ma reggel interjúja, nézzétek meg:

http://videotar.mtv.hu/Videok/2010/03/24/10/Zold_Budapest_kampany.aspx

5:30-tól igazán jó, amikor Burány elmondja, hogy "nem tűntek el milliárdok a BKV-tól" és "nem tud korrupcióról a BKV-nál".

lazus | 2010. március 24. | 11:28:14

Regoczi szovege hihetonek tunik, persze ez nem mentseg. Balogh azonban biztos hogy hazudik. Nem lenne meglepo, ha a veresszaju jobbos sajto adta volna ala a lovat.

sydney | 2010. március 24. | 11:23:46

Mielőtt elolvasom a cikket, szeretném leírni, hogy szerintem mindegyiknek olyan gazember feje van. A Hagyó-Hunvald-Regőczi-Fürst, stb. "urakra" ránézve nekem rögtön az ugrott be, hogy ezek nem lehetnek becsületes emberek. Miért van ez?

tapa | 2010. március 24. | 11:15:07

Érdekes. A Klubrádió honlapján ez a hír nem hír.

Mouth Hero | 2010. március 24. | 11:08:37

"Az Állami Számvevőszék ilyenkor hol van?Semmi felelőssége?"

Ha-ha. Az ÁSZ, ami négyévente megállapítja, hogy - összegszerűen - törvényes volt a pártok kampánya?

jóskabácsi | 2010. március 24. | 11:06:16

A BKV csak a jéghegy csúcsa...

robi72 | 2010. március 24. | 11:04:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mikes75 | 2010. március 24. | 11:02:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HIRDETÉS
„A politikusok vagy legi...
„A politikusok vagy leginkább az ő közvetítőik, folyamatosan kérésekkel álltak elő”
Népszabadság - Kurucz Árpád

– Miért most ad interjút?

– A BKV-ügyben nagyon sok dezinformáció jelent meg a sajtóban, illetve most ért az ellenem folyó eljárás abba a szakaszába, hogy megtettem a vallomásaimat, innentől pedig a hatóságok dolga, hogy ezek mentén továbbhaladjanak.

– Korábbi főnökei, Balogh Zsolt és Antal Attila vezérigazgató is több, legalábbis aggályos vállalati pénzmozgásról beszéltek, utólag megemelt szerződési díjakról, politikusoknak fizetendő tagdíjról, nokiás dobozban átadott milliókról. Mennyit látott mindebből?

– A BKV kiadásainak mintegy öt ezreléke felett rendelkeztem értékesítési vezérigazgató-helyettesként. A hozzám tartozó bevételek az eladott bérletekből és jegyekből, valamint az ingatlanok hasznosításából származtak. Nem ott folytak el a nagy pénzek. Ezért is furcsállom, hogy ilyen kitüntetett szerepet kaptam, más vezérigazgató-helyettesek területein sokkal nagyobb értékű szerződések köttettek. A közbeszerzések ilyenek voltak például, de ezekhez semmi közöm nem volt. Ezer beosztottam volt, jegyellenőrök, pénztárosok. Több milliárd forint pluszbevételt hoztunk kollégáimmal a BKV-nak 2007-ben és 2008-ban, amit eddig senki nem vitatott.

– Érkezett önhöz is megrendelés, kérés a politika, politikusok részéről?

– Eleinte nem találkoztam ilyesmivel. 2007 tavaszán mondta nekem Antal Attila vezérigazgató, hogy túl sok ilyen jellegű kérés érkezik hozzá, ezért ezek egy részét vegyem át, ne nála csörögjön állandóan a telefon. Akiket a pozíciójuk legitimiált és kéréssel, kérdéssel, utasítással fordultak hozzám, azokat végrehajtottuk. Ezekről az ügyekről kivétel nélkül beszámoltam a vezérigazgatónak.

– Milyen kérések voltak ezek, és kiktől érkeztek?

– Két-három hetente kaptam egy-egy ilyen „politikai” kérést. Vélhetően csak azért ilyen keveset, mert nem rendelkeztem sok és könnyen kiadható pénzügyi kerettel. A kérések teljesítése a munkaidőm egy százalékát tehette ki. Főként Hagyó Miklós volt főpolgármester-helyettes kabinetjének tagjai, illetve – az SZDSZ részéről – leginkább Tóthfalusi György igazgatósági elnök intéztek hozzám utasításokat. Mesterházy Ernővel soha életemben nem találkoztam, nem is beszéltünk.

HIRDETÉS

– Voltak aggályos kérések?

– Minden szerződést látott jogász, átnézte a közbeszerzési osztály és a pénzügy, mire a papír hozzám került, már öt-hat aláírás volt rajta. A szerződések tartalmában és az árban bizonyára lehetett valamilyen mozgástér, de ötvenmillió forint felett már közbeszerzést kellett kiírni, 25 millió felett pedig legalább három ajánlatot kérni. Vagyis amit alá kellett írnom, az formailag minden esetben teljesen rendben volt, tartalmilag pedig sosem szakadtunk el a piaci áraktól. Ami vállalhatatlan lett volna, azt pedig nem írtam alá, volt is ebből konfliktus.

– Kivel?

– A megrendelőkkel.

– Antal Attila szerint Demszky Gábor és Hagyó Miklós lobbistái olykor hetente számoltatták őt be. Milyen gyakran találkozott a lobbistákkal?

– Erről csak annyit mondhatok, hogy az említett lobbikör néhány tagja már gyanúsított, néhány nem. A nyomozás érdekére tekintettel többet nem mondhatok.

– Akkormáshogy kérdezem. Igaz az, hogy a BKV-nál Demszky és Hagyó lobbistái gyakorolták a cég feletti tényleges hatalmat?

– Ez így ebben a formában nem igaz, a céget a vezérigazgató és a háromszáz fős vezetői, középvezetői kör irányította. A lobbikört csak az üzleti haszon érdekelte egy-egy ügy kapcsán. Próbálták befolyásolni, kivel kösse a BKV a nagyobb értékű közbeszerzéseket, a győztesekkel pedig, véleményem szerint, háttéregyeztetéseket folytattak.

– Balogh Zsolt szerint volt rá bőven példa, hogy a nyertes cég utólag árat emelt vagy határidőt hosszabbított, a megemelt öszszegből pedig bizonyos százalékot vissza kellett csorgatni.

– Ez a műszaki területen fordulhatott elő, nálunk nem. Volt, hogy a vállalkozó olcsó ajánlattal nyert, amely összegnek a kétszeresét fizették ki pótmunka címén. Vegyük például a 4-es metró Rákóczi téri állomásának újraterveztetését, amelyet azért kellett elvégeztetni, mert a lakók tiltakoztak a fák kivágása miatt. Mint kiderült, szó sem volt semmilyen valódi lakossági tiltakozásról, ez csak ürügy volt, hogy 600 millió forintot kérhessenek az állomás átterveztetéséért. De ebben nincs semmi új, már 2007 előtt is sokan éltek e technikával.

– A politikai szereplőkhöz, pártokhoz visszajuthatott ilyen pénz?

– Erről semmilyen konkrétumot nem tudok, mi a cégekkel álltunk kapcsolatban, a kérdésben foglaltakra nem volt rálátásom.

– Milyen kapcsolatban volt Hagyó bizalmasaival, így Hatvani Szabó Jánossal vagy Horváth Évával?

– A nyomozás érdekében erről jelen pillanatban nemmondhatok továbbiakat.

– Balogh Zsolt szerint a BKV-t felügyelő politikusok olykor konkrét céglistákkal álltak elő. Eljutott önhöz ilyen?

– Nem kaptam konkrét listákat. Egyedi kérdésekre volt példa, mint mondtam, két-három hetente. Ilyen volt a Csapó Bt. ügye. Lelovics Ottó, Hagyó kommunikációs igazgatója kérte, hogy Csapó Gábor vízilabda-iskolájának adjunk valahogy pénzt. Így kötöttünk velük reklámszerződést. A fővárosnak az is az elvárása volt, hogy minél több olyan rendezvényt szervezzünk, ahol Demszky vagy Hagyó tud szerepelni, így kaphatott megbízást például Horváth Éva élettársának a cége is. Ez a tulajdonos elvárása volt.

– Miért nem mondott nemet?

– A cégek mindig jóval többet kértek, mint amennyit kaptak, az igényeikből sikerült jelentősen lefaragnunk. A kérdés többi részére a nyomozás sikere érdekében most nem válaszolhatok. Amikor a BKV-nál dolgoztam, 2007 eleje és 2008 ősze között, valódi reformot kezdtünk el, amellyel már az első évben kilencmilliárdos megtakarítást értünk el, és ezzel komoly érdekstruktúrákat sértettünk, ennek a rendszernek a korábbi haszonélvezői aztán megpróbálták kriminalizálni a szereplőket. Amikor Kocsis István vezérigazgató magához hívott, hogy váljunk el egymástól, megkönnyebbültem. Bár a cég kommunikációjában nagy sikereink voltak, Antal leváltása után vesszőfutássá változott az egész. Antalt egyébként az SZDSZ buktatta meg, a távozásához vezető használtbusz-tender ügyét ők szivárogtatták ki.

– Demszky Gábornak is voltak kérései?

– Egyszer felhívott személyesen, hogy kössek a Sawyer Miller Grouppal szerződést. A sors fintora, hogy velük komoly szakmai együttműködésünk volt, jó munkát végeztek, megdolgoztak a pénzükért. Nem úgy, mint mások, voltak olyan cégek, amelyek csak azért kaptak pénzt, hogy leszálljanak rólunk, békén hagyjanak minket.

– Hagyó az ön nyakát is szorongatta?

– Baloghot naponta berendelték városházi vezetők. Én Hagyóval rendkívül ritkán találkoztam, a nyakamat sem fogta meg, és párizsit sem evett előttem. Más politikusoktól viszont érkeztek kérések. Antal egyszer panaszkodott nekem, hogy Dancs Gábor, akkori SZDSZ-es közlekedési tanácsnok kért tőle két nyolcmilliós szerződést. Ő ezt azonban a sok kérés között elfelejtette, ezért Dancs ellene fordult a felügyelőbizottságban. A koalíciós politikusok, vagy leginkább az ő közvetítőik, folyamatosan kérésekkel álltak elő. Amikor Olti Ferenc, a BKV vezérigazgató-helyettese a 4-es metrót felügyelte, jelezte Antalnak, hogy kevés neki a vezérhelyettesi fi zetés, ezért hozott egy céget, amellyel szerződést kötöttünk havi több százezer forint értékben, Olti fizetését pedig a cég kipótolta. Általában nem az önkormányzati képviselők kértek személyesen a BKV-tól, volt annyi eszük, hogy közvetítőkön keresztül jelentkezzenek. Akkor volt a legnagyobb baj, ha a koalíció nem tudott előzetesen megegyezni, ki nyerjen egy-egy tendert, ebből jelentős konfliktusok voltak, de általában mindig született köztes megoldás.

– 2007 előtt is gyakorlat volt mindez a BKV-nál?

– Persze. Amikor az ingatlanszerződéseket átvizsgáltuk, feltűnt, hogy 2006 decemberében túl sok, hosszú távú szerződés köttetett. Volt olyan, amikor egy vállalkozónak a havi egymilliós bérleti díj helyett csak 150 ezret kellett fizetnie, a szerződés pedig 15 évre szólt. Bíróságon megtámadtam feltűnő értékaránytalanság miatt, de a bíróság a keresetemet elutasította, ezért a többi ilyennel nem is foglalkoztam.

– Valóban az MSZP–SZDSZ-koalíció kifi zetőhelyeként működött a BKV?

– Igen, de nemcsak az elmúlt időszakban, hanem az előző húsz évben. Természetesen mindig is az volt az MTV, a Magyar Posta vagy a MÁV is, épp az adott kormánytól függően. A BKV csak egy a nagy állami és önkormányzati cégek között. Ez a jelenség minden állami és önkormányzati cégre igaz. Mindegyiknek a menedzsmentje gyanúsított lehetne ezen az alapon, ahogy minket gyanúsítanak. Éppen azért tartom méltatlannak, aránytalannak, hogy az egészhez képest jelentéktelen ügyek miatt engem meggyanúsítottak, míg másokat jelenleg nem, de nem az általam kötött szerződések jelentették a BKV igazi problémáját. Én végeztem a munkámat, amihez értettem és amit szerettem. Később láttam, hogy egyes emberekkel hogyan bántak el. Csapdába kerültem.

Címkék: Budapest, BKV, botrány
 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    190 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS