Csak a választásokra érnek ide az új metrókocsik
A 2008. szeptemberi járműszemlén a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) „észrevételeket tett a járművek homlokfali menekítő ajtajára és lejárójára” – tudatta lapunk érdeklődésére a BKV sajtóirodája. Ez magyarul azt jelenti, mint azt korábban Alsher Tamás, az NKH főosztályvezetője elmondta, hogy a gyártó nem a magyar előírásoknak megfelelően alakította ki az új metrókocsik vészkijáratait.
A BKV arra emlékeztetett, hogy az első prototípus szerelvény 2009 februárjában érkezett Budapestre. Ezt később még kettő követte, így jelenleg három ilyen metrószerelvény van Magyarországon. Az Alstom tájékoztatása szerint lengyelországi gyárában további 14 szerelvény szállításra kész állapotban van.
Az NKH novemberben elrendelt még egy 1500 kilométeres ellenőrző próbafutást, amelynek java részét a fővonalon, azaz az alagútban kell elvégezni. Ezt február elején kezdhetik el, és várhatóan március közepén fejezik be. Az első szerelvény sikeres üzembe helyezése után, havonta egy, majd a későbbiekben két új szerelvény állhat forgalomba. A közlekedési vállalat azt tervezi, hogy 2010 végére a 2-es metrón már kizárólag Metropolis szerelvények fognak közlekedni.
A csúszás miatt a BKV bejelentette kötbérigényét, amelynek mértéke a szerződés összegének tíz százaléka, azaz 6,5 milliárd forint. A két fél között még tartanak erről az egyeztetések. A végleges típusengedély kiadása azért is döntő, mert az Alstom akkortól nyújthatja be a számlát. Úgy tudjuk, a 4-es metróra szánt kocsik miatt – mivel a vonal építése várha tóan 2012 végére csúszik – ugyancsak kötbért követel.