belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
24. csütörtök

Az elveszett közbiztonság

Már csak az öregebbek emlékeznek azokra az időkre, amikor a közbiztonságról az állampárt éppen soron lévő kongresszusi beszámolójában olvashattunk ömlengő megállapításokat: mondván, hogy az élet- és vagyonbiztonság szilárd, ami a szocialista állam fölényét igazolja a bűnözéstől sújtott kapitalista világgal szemben. Régen volt, igaz se volt!

Finszter Géza–Korinek László| Népszabadság| 2009. december 19. |193 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

saman | 2010. január 12. | 19:52:16

hogy megfizessék ennek a folyamatnak a társadalmi költségeit.

Szerencsétlen vidéki rendőrök, hogyan tudják tartani a frontot ekkora tömegű helyi társadalmi konfliktus tömeggel? A tanárok, hogy tudnak tanítani olyan osztályokban, ahol a gyerekek családjaiban 60%-ban van munkanélküli, és ezek 80%-ában mindkét szülő munkanélküli?

Ekkora tömegű szegénységi kultúrára nem lehet felkészülve a....állam? iskola? rendőrség? jogvédők? helyi civil összefogás?

saman | 2010. január 12. | 19:50:21

Erről a termelhetek-e a kertemben répát és tarthatok-e 10 tyúkot kérdésről sokat írtam már.

Valóban az az alapélménye a vidéki embereknek, hogy az "önellátásban való részvételhez való jogot" sérti az a tapasztalati tény, hogy aki répát ültet, annak a répája ellopatik, aki tyúkot tart, annak a tyúkja ellopatik.

Már korábban lezajlott egy cunami szerű átrendeződés ezügyben. A tyúkok és a répák 1991 után tűntek el a kertekből. A nyakunkba kaptuk ugyanis azt a Közös Agrárpolitika nevezetű isten csapást, ahol az EU a költségvetésének 80%-t költötte olyan agrárszubvenciókra, amelyben az ottani gazdák megkapták ártámogatásként az itteni és az ottani ár közötti különbözetet.

Hiába volt kétszer agárápárt kormányon, a mezőgazdaság összeomlását semmi sem tudta megfékezni. Valahogy nem sikerült versenyeznünk a centrumországok támogatási tőkeerejével.

Ez pl. tevőlegesen hozzájárult a vidéki népesség és pl. a vidéki romák ellehetetlenüléséhez. Senkinek nincsenek tőketartalékai 20 éves munkanélküli karrierek finanszírozására.

Mari nénit most az EU nevezetű tatárjárás után támadják meg az EU nevű tatárjárás kisemmizettjei. Mindkét társadalmi csoport totálisan kisemmizett ugyan azon okból kifolyólag.

Fel sem merül a civilgyilkos zsákmányszerző pártokráciánkban, hogy álljunk már oda az EU elé, és mondjuk, ki, hogy sem az önkormányzatok, sem a magyar állam, sem a civil háztartások, sem a civil önszerveződések nem elég tőkeerősek ahhoz, hogy megfizessék ennek a folyamatnak a tá

macskajancsi | 2009. december 27. | 05:20:08

innocent

nincs annál undorítóbb, mint amikor egy szökött magyar belepofázik az itthoniak dolgaiba

jól élsz a munkanélküli segélyből ?
a K.A. !

cuncika03 | 2009. december 20. | 21:34:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

cuncika03 | 2009. december 20. | 21:28:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

cuncika03 | 2009. december 20. | 21:17:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

cuncika03 | 2009. december 20. | 21:15:32

Moderálási alapelvek- komment törölve -

cuncika03 | 2009. december 20. | 21:13:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

cuncika03 | 2009. december 20. | 21:11:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

doki23 | 2009. december 20. | 21:02:10

Nem is emlékszem, hogy valaha olvastam volna ilyen összeszedett, jó újságcikket. Ezután gyakrabban járok erre.

cuncika03 | 2009. december 20. | 21:00:33

Moderálási alapelvek- komment törölve -

cuncika03 | 2009. december 20. | 20:56:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

cuncika03 | 2009. december 20. | 20:51:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

cuncika03 | 2009. december 20. | 20:50:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

cuncika03 | 2009. december 20. | 20:48:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

s.high.hopes | 2009. december 20. | 19:58:03

erlauer | 2009. december 20. | 19:49:46

"De vannak szar, rasszista emberek is közöttünk"

Ez kétségtelen és szomorú tény, de nem látom, hogy e szempontból mi rosszabbak lennénk más nemzeteknél.

szeretemanolt | 2009. december 20. | 19:55:59

Moderálási alapelvek- komment törölve -

erlauer | 2009. december 20. | 19:50:52

'Ártatlanka!Itt nálunk maradt egymilliónyi, javarészt kezelhetetlen cigány. '

És 9 millió kezelhetetlen gádzsó? Csak szeretnéd... :)

erlauer | 2009. december 20. | 19:49:46

Mi itthoniak nem vagyunk szar emberek. De vannak szar, rasszista emberek is közöttünk, kedves s.high.hopes.

krumplileves | 2009. december 20. | 19:45:30

Ártatlanka!Itt nálunk maradt egymilliónyi, javarészt kezelhetetlen cigány. Éltünk volna békén, de nem lehet. Maga lapátolja a kanadai havat, de itt ne fröcsögjön, ez nem a maga asztala ! Ez a maguk fő baja: túlságosan tolakodóak s mindig mindent tönkretesznek.

s.high.hopes | 2009. december 20. | 19:41:59

innocent | 2009. december 20. | 19:25:08

Szóval "kimenekültél" a zorbánizmus elől Kanadába és onnan mondod meg a tutit, hogy mi itthoniak milyen szar emberek vagyunk és csak ne szidjuk a cigányokat, meg a dilettáns, korrupt politikusokat, hogy nehezen tudunk boldogulni idehaza? Erre most inkább nem mondok semmit, úgyis kimoderálnák.

krumplileves | 2009. december 20. | 19:38:03

Ártatlanka ! Maradjon ott, ahol van , illeszkedjen be az ottani rendbe, de sparival egyetemben ( ennyit kénytelen vagyok megengedni magamnak ) kussoljon, ha az itteni problémákról van szó !

innocent | 2009. december 20. | 19:25:08

Moderálási alapelvek- komment törölve -

krumplileves | 2009. december 20. | 19:20:46

Kedves s.high.hopes | 2009. december 20. | 19:11:52

A "his red popo" nálunk is sláger, a fizimiskájával s az akcentusával szoktam bemutatni a gyermekeimnek, hogy mi is az igazi proletár-hat éve ott van, 17 300 euró alapfizetésért s ennyit tud...

perge | 2009. december 20. | 19:18:58

s.high.hopes
Ne idegesítsd magad.Innconekt egy olyan szo-cinista szavazó aki ugyan olyan rasszista mint bárki csak még álszent is.
Nem él itthon, a fia kivitte Kanadába. Onnan osztja az igét. De ő úgy gondolja, hogy a vidéken élő nyugdíjas öregeket öregotthonba kell bedugni..azért hogy Biztonságba legyenek!! Tudod..a nemlétező cigány bünözőktől..Jahh és még azt is elmondta hogy az ő fia nem venne neki cigányputri közelébe házat...Hmmm Miért is??

s.high.hopes | 2009. december 20. | 19:11:52

krumplileves | 2009. december 20. | 19:01:09

Az utóbbi videó egyszerűen csodálatos, Herczog képviselőnő vörös popós klasszikusához mérhető csak.

krumplileves | 2009. december 20. | 19:05:43

Többek között az alant említetteknek köszönhetjük, hogy e súlyos probléma reánk maradt s így elfekélyesedett.

krumplileves | 2009. december 20. | 19:01:09

Kedves s.high.hopes | 2009. december 20. | 17:32:42
Ártatlanka valójában egy hat hüvelyk magas, földig érő hajú - mint önmagáról írta-, így meddő dolog vele foglalkozni. Szórakozásképpen szíves figyelmébe ajánlom összehasonlításra a két videót:
http://www.youtube.com/watch?v=5GpCZ6AXJGA
egy igazi proletár, majd méltó utódja, a jelenlegi honvédelmi miniszter:
http://www.youtube.com/watch?v=8ubC6_XM5UI
Ők így együtt hozzák a mai magyar államigazgatási szintet, mi együttáll a ballib kommentelők fröcsögésével. Áldás, békesség !

s.high.hopes | 2009. december 20. | 17:32:42

Ja és kedves innocent, nem igazán látom, hogy a permanens, nonsequitur Orbánozás amit többedmagával előad, miért kevésbé szánalmas pótcselekvés, mint a jobboldal Gyurcsány-mániája.

sawal | 2009. december 20. | 17:27:39

innocent | 2009. december 20. | 16:53:37

Ahogy elnezem a jelzo az onre (rad) jellemzo. Viszlat.

s.high.hopes | 2009. december 20. | 17:15:40

innocent | 2009. december 20. | 16:55:10

Nem tudom miért lennék rosszindulatú. A szorgalmas, dolgos küzdelmet a napi betevőért, előrejutásért értékelem; az élősködést, a más munkájának gyümölcsét felzabáló, munkakerülő életmódot viszont nem nagyon tolerálom. Az effajta etika a civilizációnk alapja.

innocent | 2009. december 20. | 16:55:10

Moderálási alapelvek- komment törölve -

innocent | 2009. december 20. | 16:53:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

s.high.hopes | 2009. december 20. | 16:40:00

innocent | 2009. december 20. | 15:43:30

Nem kényszerítette őket senki, legfeljebb az elején a mesterségesen életben tartott gazdaság rendszerváltás utáni összeomlása. A politika tudomásul vette, hogy nehéz a lumpenrétegek nagy része számára munkát adni, ezért arra törekedett, hogy munkanélküliségük nyomorát elfedje az álrokkantosítás, meg a segélyrendszer által. Az, hogy a cigányokat _pusztán_ származásuk miatt diszkriminálják a munkaerőpiacon az szerintem csak a te előítéleted.

Kardos | 2009. december 20. | 16:34:46

"Aki tagadja a ciganybunozest, az a jobbik malmara hajtja a vizet."
Nem! Az általánosítás az ami a jobbik malmára hajtja a vizet.

sawal | 2009. december 20. | 16:16:59

innocent: szerintem te vagy az aki valamit nem kepes felfogni. A roma lakosssag az valami 6-8% a teljes nepessegre vetitve. Ezzel szemben a bortonkben levo romak aranya minimum 30-40%. Aki tagadja a ciganybunozest, az a jobbik malmara hajtja a vizet.

bbicus | 2009. december 20. | 16:08:01

szeretemanolt | 2009. december 20. | 13:13:00

bbicus | 2009. december 20. | 11:29:24

"Igazad van bbicus!!!
Látszik, hogy te is nő vagy."

Biztos, hogy jól értesültél?
Mellesleg közömbös a hozzászólók neme, nemde?

innocent | 2009. december 20. | 16:06:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

sawal | 2009. december 20. | 16:04:17

Mindenki tudja, hogy van ciganybunozes, csak a rendesz urak hivatalbol tagadjak, vagyis hazudnak. Amugy a cikk rendben lenne. Erdekes, hogy amikor penzosztasrol van szo, akkor olyanok is romanak valjak magukat, akik amugy nem azok. Ha a bunozesrol van szo, akkor meg mindenki hallgat.

innocent | 2009. december 20. | 15:43:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Balango | 2009. december 20. | 15:26:01

szeretmanolt:

Menj ki a konyhába és főzz magadnak egy citromfű teát.
Szép lassan idd meg.
Nyugtat.

Balango | 2009. december 20. | 14:47:16

Math, mi ért téged itthon, amiért ez az eszméletlen gyűlölet van benned?

Honnan eredezteted és mire alapozod az identitásodat?

Tényleg érdekelne.

Mert írni ugyan magyarul írsz...

pentagram | 2009. december 20. | 14:01:21

szeretemanolt | 2009. december 20. | 13:34:24

És miből következtetett arra, hogy Ő az, amit Ön leírt?
Ön akár lehetne akkor egy ballibsi ürülék.
Vagy tiltakozik?


"mi bbicussal, komszomollal, spartacussal, orsosvikivel, innocenttel, davidgoldenberggel, Jager Laszloval, Bakonyi Gyurival kulturemberek vagyunk, szemben a budoslabu melymagyarokkal"

Ebből a névsorból Jáger Lacikát kivenném, mert Önökhöz képest, valóban az!

Előszörr is, büdös lábú az aki először kegyedre adta, az első fürösztés után a kis inget és a pólyát.
Másodszor tanuljon meg helyesen írni magyarul, ha már a gondolkodásával
fogyatékossága kapcsán problémák adódtak.

flex | 2009. december 20. | 13:55:03

(folyt.)
1. Nincs (teljesen) igaza

math | 2009. december 19. | 18:01:12
A cikknek sokmindenben igaza van, de
bbicus | 2009. december 20. | 11:26:45
… mint ez a szamárság-halmaz, amit itt olvashattunk, tanult (és tanító!) emberektől.
perge | 2009. december 20. | 13:10:37
Ez a cikk hellyel közzel korrekt volt. … De itt szeretném megjegyezni, hogy …

2. Támadja a jogvédőket

jehu | 2009. december 19. | 13:08:58
Ez az írás is megrágalmazza a jogvédőket.
Derdák Tibor | 2009. december 19. | 15:03:00
Kérem … ne vezesse vissza a jogok védelmét … a "rózsadombi jogvédő"-nek jellemzett kategóriára,
elbéjé | 2009. december 20. | 07:07:37
Rémesnek találom, hogy divat lett a jogvédőket ekézni

3. Ellenzéki politikai jelentése van

jehu | 2009. december 19. | 13:13:27
… az írás címe is: olyan, mintha egyenesen a Fidesz adta volna.
Tanuki | 2009. december 19. | 20:02:20
a cikk szerzője szeretné megúszni a következtetés levonását - … túlságosan egybeesne egy fasisztának bélyegzett … - biztosan parlamentbe kérülő párt programjával

flex | 2009. december 20. | 13:54:22

Finszter és Korinek tanár urak, cikkükben határozottan kiállnak munkatársuk és kollégájuk tehetséges és bátor kutatása mellett, amelyből – úgymond – ők is sokat tanultak. A kutatásnak eddig meglehetősen jó sajtója volt. A szerzők azonban egy meglehetősen talányos bekezdésben nemtelen támadásokra, embertelen eszmékre és sértődött hiúságra utalnak kiállásuk indokaként. Közben meg nem erősített hír(ek) szól(nak) arról, hogy valakik fel akarták menteni állásukból az Országos Kriminológiai Intézet (OKRI) égisze alatt végzett kutatás vezetőjét, és az intézet igazgatóját. Jó lenne tudni, hogy kik, és miért?

Talán segít, ha áttekintjük azokat a főbb kifogásokat, amelyek a kutatás mellett kiálló cikkel szemben itt merültek fel.
1. Nincs (teljesen) igaza
2. Támadja a jogvédőket
3. Ellenzéki politikai jelentése van

perge | 2009. december 20. | 13:48:15

szeretemanolt
Drága egyszerű lelkem..a " mán" szó használatával gondolom direkt hergelni akarsz..:)
Ballagj el egy újságárushoz vedd meg az újságot és olvasd el a cikket amit írtam! Meg fogsz nyugodni hogy senki sem akar ki irtani senkit...:)

szeretemanolt | 2009. december 20. | 13:43:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szeretemanolt | 2009. december 20. | 13:41:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

s.high.hopes | 2009. december 20. | 13:41:06

szeretemanolt | 2009. december 20. | 13:34:24

\o
|\
/ \

Kérem, hihetőbben, a balos troll arról ismerszik meg, hogy viszonylag kultúrált.

perge | 2009. december 20. | 13:38:54

"Hazugság amit írsz. A Jobbik csak a cigányok és zsidók kiirtásával foglalkozik."
Tájékozatlanságod határtalan...megkímélhetnél minket a hozzászólásaidtól mert nem tartalmaznak érdemi információkat..

perge | 2009. december 20. | 13:36:55

Nugát!
Ha ,megengeded most én nem sűlyedek a te szintedre és nem kezdek jelzőket aggatni rád....:)
A "magyarbűnözés" is létezik, gazdasági bűnözés formájában és arról is nagyon sokat beszél a jobbik, csak az nem akkora szenzáció mint a cigány bűnözés mert nem lehet folyton rasszistázni.
És mielőtt válaszolnál a harmadik "magyaros" burjánzó bűnözési forma a politikusbűnözés ...és hát erről is sokat beszél a jobbik...csak aki a népszabiba nem írnak...

szeretemanolt | 2009. december 20. | 13:34:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szeretemanolt | 2009. december 20. | 13:33:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

perge | 2009. december 20. | 13:28:18

És még valami. A radikális jobboldal havonta megjelenő újságjának decemberi számában van egy cikk mélynek az a címe: Önfenntartó haza.
A cikkben arról ír a szerző hogyan képzeli a jobbik a magyarországi vidék felélesztését. A mezőgazdaság és a feldolgozóipar talpra állítását mely a cigányok munkába állításával, az ő munkájuk megszervezésére épül.Ennél cigánybarátibb gazdaságpolitikát nem olvastam már régen.
A gondolatok tiszták, világosak, egyszerűek és megvalósíthatók.
Az oly rasszista jobbik a cigányokban rejlő erőforrásokra építi a vidék talpra állítását. Olvassátok el...

s.high.hopes | 2009. december 20. | 13:26:17

szeretemanolt | 2009. december 20. | 13:24:48

Most esik le, hogy ön egy paródia, bocsánat.

szeretemanolt | 2009. december 20. | 13:24:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szeretemanolt | 2009. december 20. | 13:22:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

s.high.hopes | 2009. december 20. | 13:22:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szeretemanolt | 2009. december 20. | 13:19:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nugát | 2009. december 20. | 13:15:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szeretemanolt | 2009. december 20. | 13:14:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nugát | 2009. december 20. | 13:13:53

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szeretemanolt | 2009. december 20. | 13:13:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

perge | 2009. december 20. | 13:10:37

Ez a cikk hellyel közzel korrekt volt.
De itt szeretném megjegyezni, hogy a "cigány bűnözés" szó használata nem kollektív ítélet.Szerintem ma magyar országon kevés ember akad, aki úgy gondolja,hogy a cigány bűnözőnek született.A cigány bűnözés mint kifejezés, számomra nem jelent mást mint azt, hogy vannak bűnelkövetési formák melyek szinte csak a cigányokra jellemzőek. pl:a színesfém tolvajlás, termény és fa lopás.És nem kollektív ítéletet.Ha a gárda nem is volt jó válasz a meglévő problémára, de azt be kell látni, hogy tevékenységük nyomán a megoldatlan közbiztonság és cigány integráció a figyelem középpontjába került és ez az elmúlt évekhez képest óriási eredmény.

s.high.hopes | 2009. december 20. | 11:52:51

bbicus | 2009. december 20. | 11:36:15

Hát ahol a rendészeti miniszter egy kémiaszakkörös diákcsínyről készített videót, mint a poltikai terrorizmus bizonyítékát mutogatja sajtótájékoztatón és ennek semmi következménye a részéről, ott valóban nehéz felelős kormányzásról, meg a karhatalom tekintélyéről beszélni.

bbicus | 2009. december 20. | 11:36:15

"...nincs felelős kormányzás..."

Ezért az egyetlen kis részmondatért kár volt megírni ezt a hosszú izét. De a megrendelés teljesítve. Pipa.

bbicus | 2009. december 20. | 11:29:24

"A tekintélyelvű hatalomgyakorlás öröksége annak a hamis látszatnak a fenntartása, miszerint a jó közbiztonság a politikai hatalom teljesítménye, amivel megajándékozza a lakosságot."

Erről az ajándékozási készségről hablatyol Orbán Viktor és egész vezérkara.
Mint a tekintélyelvű hatalomgyakorlás örököse.

bbicus | 2009. december 20. | 11:26:45

Régen volt, igaz se volt!

Éppen úgy, mint ez a szamárság-halmaz, amit itt olvashattunk, tanult (és tanító!) emberektől.

Dr Photon | 2009. december 20. | 10:55:01

A problemak gyokere a kozvetlen demokracia hianya. Ettol valik lehetove, hogy olyan doktrinerek, mint ennek a cikknek az iroja, ossze-vissza hablatyoljanak a kozbiztonsag problemairol. Az emberek majd megmondanak, hogyan kell azt megoldani es az garantaltan mukodne is. Akinek meg nem tetszik, az nyilvanvaloan a demokracia ellensege, es annak megfelelo elbanasban reszesulhet. Doktriner elitek foglaltak el parazita modon az allamot, olyan mertekben, hogy szinte mar semmi sem mukodik es a legnyiltabb modon veszik semmibe az emberek akaratat, a kozvetlen demokraciat.Ami nalunk van az nem demokracia, vagyis a nep uralma, res publica, hanem a latszatdemokracia arca mogott hatalmaskodo ellenorizhetetlen elitek demokraciat alaaso es pervertalo tevekenysege.
Kozvetlen demokraciat azonnal!


s.high.hopes | 2009. december 20. | 10:10:25

math | 2009. december 20. | 09:17:30

A jelenség amit leírtál, kétségtelenül létezik, de vállalkoztál te már életedben Magyarországon? Tudod mennyi munka és energia egy vállalkozással egyről a kettőre jutni Európa egyik legmagasabb adóprése és legértelémetlenebb szabáylozáshalmaza mellett? Másrészt egy vállalkozás értéket, munkahelyet, GDP-t teremt. Hogy emellett a többség nem fizet be minden adót, az nem helyes és radikális csökkentés után be is kéne hajtani következetesen; de akkor sem hasonlítható össze a más munkáját, tulajdonát felélő tolvajlással, rablással.

lajcsi | 2009. december 20. | 10:10:05

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pentagram | 2009. december 20. | 09:48:25

elbéjé | 2009. december 20. | 07:32:00

"Még valami: a cím. Nos, az elveszett közbiztonság nagy baj, valóban. De a társadalomból kiveszni látszó szolidaritás,"

Érdekes megközelítés és eszmefuttatás,
Ergo minden tisztességes jogkövető állampolgár vállaljon szolidaritást, azokkal akik a megélhetésüket, vagy az életük színvonalát bűncselekményekkel kívánja fenntartani, vagy azt javítani.
Ezekkel legyünk szolidárisak, esetleg a lakásból történő távozásunk után írjuk ki, hogy a kulcs a lábtörlő alatt.
Aki hasonló felfogással bír, vagy valamilyen formában érintett a jogtalanság mocsarában, az érez empátiát, vagy gyakorol szolidaritást.
A bűnözésből nem kell politikai erényeket, hátrányokat kovácsolni. Az mindig volt és lesz.
Csak esetenként a kirótt büntetési tétel változik, a mindenkori szájíznek megfelelően.

pentagram | 2009. december 20. | 09:32:44

Megélhetési bűnözés.
Amióta a szoclib evvtásak ideologizálták a tevékenységet, és ebből egy sajnálkozásra utaló fogalmat alkottak, létezik ez.
Aminek az érintettek az elvárásoknak megfelelően, a számukra kedvező megítélés reményébe, maradéktalanul eleget is tesznek. Figyelmen kívül hagyva, hogy milyen, és hasonló sorban élőkből kívánnak megélni.
A "megélhetéshez" a gátlástalanság és az erőszak valamennyi tárházát ki és felhasználva.
A sajnálatos, egyben felháborító, hogy ezek az emberek nem ismerik, vagy elfelejtették a " megélhetési munka " fogalmát. Elszomorítóbb, hogy a fiatal generáció erről nem is hallott.
Ja, hogy kevés a munka?
Aki akar dolgozni az fog találni lehetőséget, de egyszerűbb a segélyekből és hasonló elfoglaltságokból a létminimum alatt tengődni, az igénytelenség rabságában.
Régebben is voltak hasonló nézeteket valló, és ezzel élő polgártársak.
Csak ezeket akkor közveszélyes munkakerülőnek nevezték.
Ez a kategória mára megszűnt. Igaz ma nem jog és kötelesség a munka.
De aki keres az talál.
Másnak az ingatlanjában, erdeiben, zsebeiben nem munkát lehet találni, hanem azt amiért mások becsületesen megdolgoztak.

math | 2009. december 20. | 09:27:23

"
Egy francot! Munkaképes személynek legfeljebb alkalmi nehézség esetén kell segély, egyébként munkát mindenkinek tisztességes fizetéssel, amiből tényleg meg lehet élni. Aki a (szükség esetén) számára biztosított munkahelyen nem jelenik meg rendszeresen munkavégzés céljából, KMK = szabadságvesztés. De a milliomos kölykének is.

Kevesebbe kerülne összességében, mint a jelenlegi segélyrendszer"

meg vagy te zakkanva. már miért kerülne kevesebbe, ha a segély helyett teljes munkabért kellene fizetni, plusz még építeni valami irodát, télen felfűteni, amiben a munkanélküli üldögél, és nem csinál semmit, a helyett, hogy otton üldögélne.

hülye-e vagy?

math | 2009. december 20. | 09:21:26

Balango, képzeld, nekem az Orbán kormány alatt törték fel a lakásom, azóta nem.

attól, hogy neked most fáj a fogad, és amnéziás vagy, és nem emlékszel rá, hogy tíz éve is fájt, még nem rosszabbodott az egészségügy helyzete.

gyere ki a korlátolt fejedből, és néz körül egy kicsit a világban!

nekem ne gyere azzal, hogy ha az országos statisztika ezt mondja, és te éppen kilógsz a statisztikából, akkor neked vanigazad! van a fenét. kilógsz. ennyi.

math | 2009. december 20. | 09:17:30

"Nem tudom, hogy hasonlítható össze, a dolgozó, vállalkozó embereknek a hazai, betegesen túlszabályzott, öncélú bürokrációval és adórendszerrel folytatott küzdelme (ami egyáltalán nem mentes a visszaélésektől, harácsolástól, sőt egyesek szinte sportként, öncélúan űzik, az tény) a társadalmi, civilizált együttélés legalapvetőbb, legősibb normáit figyelmen kívül hagyó lumpenbűnözéssel."

tényleg nem tudom, hogy hasonlítható össze, amikor a lusta, dolgozni képtelen hülye magyar vállalkozó adócsalásból vesz magának plazma tévét, terepjárót és megy síelni, azzal, hogy egy cigány tyúkot lop.

az se tudom, hogy nevezhető ez az adórendszer elleni küzdelemek.

ez pofátlan, a társadalmi, civilizált együttélés legalapvetőbb, legősibb normáit figyelmen kívül hagyó lumpenbűnözés.

és magyarbűnözés.

erre tessék a gárdának masírozni!

Balango | 2009. december 20. | 09:04:00

Akos2986 | 2009. december 20. | 00:15:20

"math!
Légyszíves ne Pestről írj,vagy a kis rózsadombról ahol élsz,"

Ákos, Math nem Pestről vagy a Rózsadombról írogat, hanem Franciaországból (azt hiszem, ott él) vagy a világ bármelyik más pontjáról (mert sűrűn utazgat szegényke), tehát nyilván teljes mértékben naprakész a magyar vidék állapotát illetően.

Mathnak egyébként rendkívül határozott véleménye van bármiről, olvasgass egy kicsit utána. Ha még nem láttál kőkemény magyarellenes, szélsőségesen liberális, kozmopolita, ugyanakkor a saját populációját illetően a felsőbbrendűségi tudatig nacionalista ....t, akkor most láthatsz.

Nem él közöttünk, feltehetően a jövőben sem akar itt élni, gyűlöl és megvet minket. Nem is értem, miért olvas magyar nyelvű újságot és miért írogat magyar nyelvű kommenteket. Persze joga van hozzá, csak nem értem.

elbéjé | 2009. december 20. | 07:32:00

Még valami: a cím. Nos, az elveszett közbiztonság nagy baj, valóban. De a társadalomból kiveszni látszó szolidaritás, a különböző, nehézségekkel kűzdő csoportok egymás ellen uszulása - engedelmeskedve bizonyos politikainak álcázott formációk heccelésének - sokkal drámaibb következményekkel jár, csak sokan még nem képesek észrevenni, felfogni. Az indulat, a düh iránya - mostmár a jogvédők is felkerültek a céltáblára - azt jelzi, hogy a társadalom a lehető legostobább módon reagál a veszélyes jelenségekre, önmagát, az egyetlen összetartó erejét, a szolidaritást erodálja, az ilyen "gondolkodtatónak" szánt dolgozatok - mint fent - pedig ezt a folyamatot segítik.

elbéjé | 2009. december 20. | 07:07:37

Rémesnek találom, hogy divat lett a jogvédőket ekézni, akik ezt teszik, vélhetőleg fel sem fogják, hogy micsoda társadalom-rombolást művelnek ezzel.
Amúgy meg Magyar Elemér ügyvédnek ( a cigányok védőjének, hogy áldja meg az ég) mondta egy cigány ember, hogy a cigányok azért lopnak, mert nincs módjuk sikkasztani. Én meg piszkosul unom, hogy tele van a sajtó, meg a net a cigánybűnözéssel, akár így brutálisan fogalmazva, akár, mint a fentebb olvasható dolgozat, szofisztikáltan ugyan, de hasonló konklúzióval, miközben a rendszerváltás óta a nem cigányok fölosztották maguknak az országot, a politika-gazdasági elit szétlopott mindent. Tessék már körülnézni a gazdagok portáján, ne mindig a szegényt és nyomorban élőket szorongatni, hogy mennyi segélyt kapnak! Azokat szorongatják, akik ellen a rendszerváltás óta a lehető legnagyobb bűnt követték el, a legszegényebbeket, legnyomorultabbakat, akiket kiszolgáltattak ennek a vadkapitalizmusnak, és itt nem csak a cigányokról beszélek, de ők halmozott hátrányokat szenvednek el a kirekesztés és a hétköznapi rasszista jelenségek miatt.

Ne félj! | 2009. december 20. | 00:24:30

A Népszabadság Online minden olvasója számára biztosítja a lehetőséget, hogy regisztrálás után közvetlenül hozzászóljon a cikkekhez, és használja a Nolblog szolgáltatásait. Célunk, hogy helyt adjunk az eltérő véleményeknek, érdemi vitáknak s az írásainkat kiegészíteni vagy helyesbíteni szándékozó információknak.
A hozzászólásokat a jogi nyilatkozatban rögzített általános elvek szerint moderáljuk.

Azonnal törlünk minden törvénybe ütköző hozzászólást. Nem tűrjük a felhasználókat, a szerzőket vagy közéleti szereplőket érintő durva személyeskedést, töröljük, vagy olvashatatlanná tesszük az alpári, agresszív, rasszista, gyűlöletkeltésre és megfélemlítésre alkalmas kommentárokat is. Ha egy cikk alatti vita kirívóan elmérgesedik és tömegével jelennek meg benne a fenti szempontok szerint törlendő hozzászólások, akkor a moderátor beszüntetheti a kommentelés lehetőségét. A vita áttekinthetősége érdekében a nagyon hosszú, több oldalas hozzászólásokat is töröljhetjük.

Reklámok és szervezett kampányok, politikai propagandaakciók számára nem biztosítunk teret. Kitiltjuk azokat, akik hozott anyagból politikai propagandát terjesztenek, a Népszabadság elveivel és minőségével összeegyeztethetetlen tartalmú oldalak linkjeit helyezik el, vagy regisztrációjukat kizárólag másutt található blogjaik reklámozására használják. Kegyeleti okokból nem lehet hozzászólni halálhírekhez és nekrológokhoz.
nem lehet hogy a moderátor, egyben itt kommentel,

Akos2986 | 2009. december 20. | 00:15:20

math!
Légyszíves ne Pestről írj,vagy a kis rózsadombról ahol élsz,mert én vidéki vagyok és romlik, nemhogy napról napra inkább az emberek percről percre érzik.Mondjuk onnan érzem/érezzük, hogy egyre több a betörés,pl.: idáig a saját lakásán az ember mikor ébren nappal tevékenykedik nem lopták meg ami már előfordult.A munkából hazatérő férfit sem verték meg és lopták meg C+ elköveők mint nemrégen,nem fenyegetőztek édesanyámra az iskolába és embertársaikra megint c+ valamik hogy megdöglesz büdös paraszt(nálunk és sok helyen vidéken a magyarok a romákoknál egyenlő a paraszttal és igen sokszor hangot adnak).Persze a statisztikát hagyjuk mert mára pártunk és kormányunk elérte hogy azzal fog javítani(a statisztikán csak) hogy ha az emberek belefásulnak és nem jelentik és felviszik pl a lopás értékhatárát 20e ft ra megoldható minden.

komszomol | 2009. december 20. | 00:05:44

"csárly | 2009. december 19. | 21:22:58

- a családnak járó összes támogatást megszüntetni, az iskolán keresztül folyósítani azt (rászorulóknak ingyen tankönyv, 3x étel, mondjuk némi ruhautalvány, tisztasági csomag)"

Egy francot! Munkaképes személynek legfeljebb alkalmi nehézség esetén kell segély, egyébként munkát mindenkinek tisztességes fizetéssel, amiből tényleg meg lehet élni. Aki a (szükség esetén) számára biztosított munkahelyen nem jelenik meg rendszeresen munkavégzés céljából, KMK = szabadságvesztés. De a milliomos kölykének is.

Kevesebbe kerülne összességében, mint a jelenlegi segélyrendszer, amiből főleg korrupt fejesek élnek jól.

A szocializmusban bevált. Nem is létezett megélhetési bűnözés.

komszomol | 2009. december 19. | 23:57:28

"ami a szocialista állam fölényét igazolja a bűnözéstől sújtott kapitalista világgal szemben. Régen volt, igaz se volt!"

Éppen az a bibi, hogy igaz volt.

Vidéken a biciklit lakat nélkül a közért előtt lehetett hagyni, az Akácfa utcában elhagyott pénztárcákat (pénzzel együtt!), és más értéktárgyakat adtak le az emberek stb. Persze aki nem élt akkor, azt lehet hülyíteni.

Ne félj! | 2009. december 19. | 23:47:52

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Ne félj! | 2009. december 19. | 23:31:52

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bagpulainnol | 2009. december 19. | 22:32:16

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bagpulainnol | 2009. december 19. | 22:30:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bagpulainnol | 2009. december 19. | 22:18:07

Moderálási alapelvek- komment törölve -

s.high.hopes | 2009. december 19. | 22:04:37

innocent | 2009. december 19. | 21:41:56

Nem tudom, hogy hasonlítható össze, a dolgozó, vállalkozó embereknek a hazai, betegesen túlszabályzott, öncélú bürokrációval és adórendszerrel folytatott küzdelme (ami egyáltalán nem mentes a visszaélésektől, harácsolástól, sőt egyesek szinte sportként, öncélúan űzik, az tény) a társadalmi, civilizált együttélés legalapvetőbb, legősibb normáit figyelmen kívül hagyó lumpenbűnözéssel. Miért van olyan érzésem, hogy vagy nem dolgoztál, vállalkoztál a rendszerváltás után ,vagy semmiképp sem a versenyszférában? Ha valaki ellop egy tyúkot, azzal valaki másnak a munkáját és tulajdonát anullálja, miközben maga semmiféle értéket nem termel, munkát nem végez (a színesfémlopást nem is említem); az adócsalás is roppant erkölcsi és anyagi károkat tud okozni normális viszonyok között, de mifelénk a politika cinizmusa gyakorlatilag a rendszer részévé tette a szabályok kijátszását, hiszen anélkül néha a szó legszorosabb értelmében lehetetlen boldogulni. Narancsok és almák esete.

innocent | 2009. december 19. | 21:49:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

innocent | 2009. december 19. | 21:43:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

innocent | 2009. december 19. | 21:41:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

csárly | 2009. december 19. | 21:24:21

1-2 jav: iskolában-iskolába igazoltalan-igazolatlan

csárly | 2009. december 19. | 21:22:58

- a családnak járó összes támogatást megszüntetni, az iskolán keresztül folyósítani azt (rászorulóknak ingyen tankönyv, 3x étel, mondjuk némi ruhautalvány, tisztasági csomag)
-amelyik gyerek így sem jár iskolában, attól ugye automatice megvonódnak ezen javak, de menjünk tovább, zárjuk ki a tb-ből őt, valamint a kedves szülőket is mondjuk a mostani 30 igazoltalani eltanácsolás utána.
-Emellett vonjuk meg a szülők mindennemű támogatását, amennyiben jár nekik (segély, ártámogatások stb..) Így ha nem hajlandók együttműködni, biza elég hamar feldobják a pacskert. De legalább több hasznuk lesz, mint így.
-a bűnözőket (bőrszíntől függetlenül) kegyetlenül megbüntetni. Nem kell halálbünti, van annál rosszabb: jelesül az erőszakos bűnelkövetőknek (nem csak a gyilkosok) magánzárkában kelljen letölteni a büntetést (napi séta nélkül). Így pl aki gyilkosságot követ el jobban jár, ha felköti magát, mielőtt elítélik.
-Viszont ezzel szemben, aki tenni akar saját és gyermekei sorsa javításáért, annak minden segítséget megadni, a fentiekben leírtakon felül is. (pályaválasztási-, nevelési tanácsadás, ösztöndíjak, nyári táboroztatás stb..)

Talán így elindulhatnánk a helyes úton.
Ja és egy majdnem kimaradt: az összes kártékony jogvédő alapítványtól megvonni a támogatást (itt az ideje hasznos munka után nézni)

csárly | 2009. december 19. | 21:22:14

Na végre egy viszonylag korrekt elemzés e helyzetről.

Való igaz, gárda se nagyon lenne, ha a sértett (még csak nem is kell, hogy ismeretlen legyen a bűnözés) nem azzal szembesülne, hogy jóformán a bűnözőnek több joga van mint neki. Azzal, hogy ha egy romát sérelem ér, szinte az egész politikai elit kivonul a helyszínre és gyászol, vagy szolidabb esetben siránkozik a kamerák előtt, míg ha az illető sértett "fehér", akkor az jórészt meg sem jelenik a médiában. Igen kedves médiumok, ha ez nem így lenne, akkor nem a kurucinfo lenne a legolvasottabb "jobboldali" hírportál, ahol legalább a sok ostobaság mellett ezeket is leírják (más kérdés, hogy politikai okokból teszik).
Igaz az is, hogy senkit nem szabad megkülönböztetni azért, mert sötétebb a bőre. Magam is ismerek sok rendes cigányembert, akik közül sokan megtapasztalták, mi az a nyomor, de minden erőből próbálnak kitörni belőle, és ugyanúgy megvetik lumpen társaikat, mint az átlag magyar. Sőt még jobban, hisz ők a legnagyobb elszenvedői e helyzetnek.
Csakhogy ez 2 irányú utca: igen legyen mindenki egyenlő. Na de akkor mi ez a 200 romáknak fenntartott álláshely hm???
Hibásak a jogvédők is, de a helyzet az, hogy ezt ők is tudják nagyon jól. Ahogy azt is, hogy ha nem lennének ezek a problémák, akkor pillanatok alatt megszűnne jól fizető, ámde (jelenleg is) haszontalan állásuk. Így nyilván nem érdekük tenni a helyzet javításáért.
Mivel a cikk szerint megoldások híján vagyunk, hát zárásként álljon itt néhány javaslat:
- a

Ne félj! | 2009. december 19. | 20:47:13

Tessék elolvasni Solt Ágnes tanulmányát a fenti cikk, linket ad hozzá.
Kevesebb ostobaságot irogattok majd ide.

98 oldal, Jáger,innocent, erlauer, jehu, ne olvassák el, egyrészt nekik hosszú, másrészt így is, úgy is rasszistáznak, fasisztáznak, jogvédenek...
kíméljétek magatokat a valóságtól.

lacus48 | 2009. december 19. | 20:35:53

Végre egy jó cikk, a NOL-on.
Kiosztottak nagyjából mindenkit, de igazuk van.

s.high.hopes | 2009. december 19. | 20:28:47

innocent | 2009. december 19. | 20:15:27

40 év illegitim egypárti diktatúra után csak úgy általánosságban társadalmi felelősségről beszélni számomra hamiskás. A történtekért és kialakult helyzetért első- és utolsósorban azok tehetnek, akik egy életidegen, és -képtelen tákolmányról azt hitették el, hogy az egyenlősített, jóléti társadalom mintapéldája. Azt senki nem vitatja, hogy mindanniunk közös érdeke, hogy a cigányok kiemelkedjenek a nyomorból, de ezt kifejezetten hátráltatja, ha a többségi kirekesztés, meg társadalmi igazságtalanság áldozatainak bélyegezzük őket, ahelyett, hogy kissé kíméletlenül, de jószándékúan ösztönöznénk őket arra, hogy saját erejükből boldoguljanak. Ahogy írod, nem csak cigány lumpen van, sőt, de a cigányság az, ahol a nyomor és a viselkedéskultúra a leginkább társadalombomlasztó, ön- és közveszélyes formában hat egymásra.

silenthill1 | 2009. december 19. | 20:28:41

math | 2009. december 19. | 18:41:47

Ühüm. És a svéd, magyar, ausztrál emigráns mikor mond olyat, hogy én inkább a saját szokásjogaimra hivatkozom? Ha mond, retorziót kell alkalmazni vele szemben is.

innocent | 2009. december 19. | 20:15:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nanesz | 2009. december 19. | 20:14:02

A valódi szakértők Szekszárdon egy ankét keretében egyeztették a teendőket, remélhetően hamarosan hírt adnak magukról a nagyobb nyilvánosság előtt is.
Bővebb információk blogomban, tisztelettel ajánlom:
http://kibogozom.blogter.hu/archive

Tanuki | 2009. december 19. | 20:02:20

"De keveset, úgyszólván semmit sem tudunk azokról a konfliktusmegoldó technikákról, szocializációs mintákról, sorshelyzetekről, amiben tényleg mások a cigány és a nem cigány családok."

Ez a mondat jelzi, hogy a cikk szerzője szeretné megúszni a következtetés levonását - mert a következtetés kézenfekvő és túlságosan egybeesne egy fasisztának bélyegzett de a riogatások ellenére - úgy tűnik - biztosan parlamentbe kérülő párt programjával.

Sokszor leírták már ezeket a "konfliktusmegoldó technikákat" úgy a szociológiában mint a kriminológiában sőt kitalálták a kezelésére a módszereket is amik működtek és eredményesek voltak. Nem kell csodára várni, elég lenne visszahívni Tonhauser Lászlót a rendőrtiszti főiskolára és a szociológusokat visszaültetni a kaptafájukhoz - azaz a társadalmi folyamatok tanulmányozásához és leírásához. Az intézkedéseket a közbiztonság javítására a helyi hatóságokra kell bízni, mivel a problémák a helyi közösséget rombolják és az ottani mindennapokat teszik élhetetlenné. Fel kell fedezni a közbiztonságban (is) a szubszidiaritás elvét. Monok példája megmutatta, hogy egyetlen falusi polgármester pár hónap alatt olyan megoldásjavaslatot tett le az asztalra, amit aztán az összes párt - így vagy úgy - beépített a politikájába.

immortal | 2009. december 19. | 19:58:14

Kedves Kardos!
Az alábbi cikket is segítsd kérlek jobban értelmezni!

http://www.mno.hu/portal/544747?searchtext=Gadna

s.high.hopes | 2009. december 19. | 19:56:44

innocent | 2009. december 19. | 19:46:02

Kik vagyunk azok a mi, akik lenullázták őket? Legfeljebb az egykori elvtársaknak köszönhetik meg, hogy évtizedeken át azt hazudták nekik, hogy a gyárakban, téeszekeben, lakótelepeken új élet vár rájuk és a gyerekeikre; aztán azoknak, akik csuklóból áldozatnak és eltartottnak skatulyázták be őket, ahelyett, hogy elsősorban a kisebbség tagjainak saját felelősségét helyezték volna előtérbe a felzárkózásban. Amúgy a kiemelkedett, becsületes cigány általában saját fajtája lumpenjeit veti meg a legjobban.

mserussi | 2009. december 19. | 19:51:43

a személyek és a tulajdon biztonságának, biztosításának témáját szakcikkekkel állandóan napirenden kellene tartania a sajtónak, a bűnügyi krónikákkal minimum azonos terjedelemben. akkor a problémát az "odafigyelő társadalom" jobban kezelné...(nem mellékesen egy fejlődőképes iparról esne szó...)

innocent | 2009. december 19. | 19:46:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Kardos | 2009. december 19. | 19:29:27

Kedves sawal!

Tudok picit segíteni, mivel az általad idézett honlapról kiemeltél egy mondatot, amit bemásoltál hozzászólásodba. Pár apróság lemaradt, gondolom véletlenül.
"A kutatásban három jól összehasonlítható, etnikailag elkülönülő – magyar, asszimilálódóban lévő transzetnikai (TE) és cigány – börtönfokozatú szabadságvesztésre ítélt férfi csoportot vizsgáltunk, tehát a vizsgálat nem a teljes bűnelkövetői vagy elítélt populációt reprezentálja."
"Az etnikai hovatartozásra vonatkozó adatrögzítésre ezért sem a bűnüldözés, sem az igazságszolgáltatás, sem a büntetés-végrehajtás során nem kerül sor, ilyen adatnyilvántartás ma nem létezik. Így az egyes etnikai csoportokhoz tartozó bűnelkövetők vagy cselekményeik számszerű alakulására vonatkozó állítások és feltételezések jogszerűen gyűjtött és feldolgozott tényadatokkal nem támaszthatóak alá.
Ennek megfelelően a romákkal kapcsolatos bűnügyi arányszámokra vonatkozó állítás csupán találgatás, személyes benyomásokon alapuló szubjektív észlelet, nem pedig megalapozott következtetés a Magyarországon élő roma kisebbséggel kapcsolatban. A „cigánybűnözés” fogalmának használata oksági kapcsolatot feltételez a cigány származás és a bűnelkövetési gyakoriság között. Olyan, bűnbakképzésre alkalmas tartalmakat közvetít, amely a cigány kisebbség egészét méltatlan helyzetbe hozza, az előítéleteket és indulatokat pedig tovább szítja."

tyitov | 2009. december 19. | 19:19:03

Egyébként az említett hóláncos-talicskás balerina a píszí paródiája.

tyitov | 2009. december 19. | 19:10:33

Egyébként a szerzők (Finszter-Korinek) nagyon helyesen írják, hogy a túlvédett rétegek számára elég csak a rasszimus emlegetése.
Ami meg a talicskás-hóláncos bornírtság szerzőnőjét illeti, belőle csak az hiányzik, ami Solt Ágnesben megvan: tehetség és bátorság. Érdekesség: a neten olvastam, hogy a Magyar Hírlap pénteki számában Virág György, intézeti igazagató, aki egyébként Solt Ágnes főnöke visszavonta az interjút, amelyben többe köözött Az élet a reményen túl című kutatásról volt szó.

math | 2009. december 19. | 19:02:12

és itt az intézmények szaporításáról

http://entellektuel.freeblog.hu/archives/2009/09/18/Miert_nem_megoldas_a_csendorseg/

s.high.hopes | 2009. december 19. | 19:01:11

tyitov | 2009. december 19. | 18:53:55

No igen, Draskovics, ahol az a katasztrófahalom rendészeti miniszter lehetett és az n+1-edik brutális felsülése után sem kellett lemondania, ott min is lepődünk meg?

math | 2009. december 19. | 19:00:41

"1. Akkor mások a tapasztalataink, ilyesmivel nehéz vitatkozni."

bizony nehéz. erre találták fel a tudósok a statisztikát. az viszont engem igazol.



"3. Miért mindig kizárólag csökkentésben, elvonásban, megszűntetésben, vagy másik oldalról létszámnövelésben, pénzpumpálásban kell gondolkodni? Miért nem hatékonyságban, kihasználtságban, fajlagos költségcsökkentésben úgy általában jobb menedzsmentben?"

az újságcikk nem erről beszél. az újságcikk lésázmnövelésről, párhuzamos intézményről beszél. én ezt kritizáltam.




" Mi civilek miért a politikusok lusta agyával gondolkodunk?"

valószínűleg azért, mert a civilek ilyen lusták. látm, csendőrségben, gárdában, önkormányzati rendőrségben látják a varázsitalt a sok buta ember.

azt elfelejtik, hogy van rendőrség, polgárőrség, nem kell már szaporítani ezeket az intézményeket.

de hát ilyen hülyék az emberek, jobbat nem tudnak kitalálni, minthogy létrehoznak egy bizottságot, intézményt, szervezetet.

az nem is jut eszükbe, hogy ők mit tehetnek.

ld http://entellektuel.freeblog.hu/archives/2009/12/09/A_Jobbik_mint_p%C3%B3tszer/



sawal | 2009. december 19. | 18:57:55

math | 2009. december 19. | 18:41:47

Van statisztika a ciganybunozesrol:
http://www.okri.hu/content/blogcategory/26/52/

Idezek a fegyintezetekben levokrol:

A mintegy 1500 megkérdezett alig több mintegy 50 %-át a magyarnak, a másik 50 % (700 fő) pedig a cigány származásúnak (!) bizonyult. Utóbbiak között mintegy 60-40 %-ban oszlanak meg a magukat cigánynak vallók és az identitásváltásra törekvők. A transzetnikai, de különösen a roma elkövetők valamivel fiatalabbak a magyar elitélteknél, legnagyobb részük a 20-30 év közötti korcsoportba esik.

tyitov | 2009. december 19. | 18:53:55

Nem véletlen, hogy Gönczöl Katalin is lemondott a Draskovits-érában, hiszen nem sikerült keresztülvinnie a bűnmegelőzési stratégiát. Kár. Kikérem magamnak, hogy a talicskás meg hóláncos cikk szerzőjét egy lapon emlytsük Korinekkel és Finszterrel. Szegín amatőr csaj is csak a bajok elfedéséhez, bagatellizáláshoz ért.

s.high.hopes | 2009. december 19. | 18:51:11

math | 2009. december 19. | 18:38:30

1. Akkor mások a tapasztalataink, ilyesmivel nehéz vitatkozni.

3. Miért mindig kizárólag csökkentésben, elvonásban, megszűntetésben, vagy másik oldalról létszámnövelésben, pénzpumpálásban kell gondolkodni? Miért nem hatékonyságban, kihasználtságban, fajlagos költségcsökkentésben úgy általában jobb menedzsmentben? Mi civilek miért a politikusok lusta agyával gondolkodunk? Nekem pl. úgy tűnik a rendőrség a meglévő állományát is rosszul használja ki. Rengeteg településen egyszerűen _nincs_ _látható_ rendőrség.

69tt | 2009. december 19. | 18:49:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

h.genoveva | 2009. december 19. | 18:45:27

Végre egy cikk a NOL-ban, ami többé-kevésbé érinti a problémát. Az Ónody Dóra féle zengemények felületesek és nagyon felelőtlenek is egyben, mert csak dühitik az olvasót. Kár hogy a szerzők a jogvédő szót nem tették idézőjelbe. Az un. jogvédők csak elmérgasitették a helyzetet lilaködös a valóságot semmibevevő "értékeléseikkel". Jó ötlet az önkormányzati rendőrség gondolata. Arról azonban nem irtak, véleményük szerint hogyan lehetne a cigányság ezen részét normakövető magatartásra szoritani. Enélkül tudniillik csak büntetni lehet és végülis nem az a cél.

szájkosár.törvény | 2009. december 19. | 18:43:29

Javítok. Csini volt. ;-)

math | 2009. december 19. | 18:41:47

"ezzel szemben a bunugyi statisztika 20-30%"

hazudsz. ilyen statisztika nincs.


"ha rendesen asszimilalodnanak. De nem teszik, a sajat sovinizmusuk tartja ott oket ahol vannak. Tisztelet a kivetelnek."

hát a külföldön élő magyarjaink is ilyen "soviniszták"

math | 2009. december 19. | 18:38:30

"Tessék lemenni egy kellő mértékben "érintett" településre (bőségesen talál ilyenket Nyugat-Mo.-n is) és beszélgessen a helybéliekkel. Az a jobbik eset, ha még csak magatehetelenül rettegnek. A roszabbikat nem kéne megvárni."

Lementem, beszéltem, nemféltek jobban, mint régen.

"3. A politika jelenleg magára és holdudvarára költ annyit, hogy szerintem meglepően nagy összegeket is ki lehetne gazdálkodni mindenféle lakosságot közvetlenül érintő elvonás nélkül."

Mondjuk 3 rendőrt? Mit old az meg? Tudod hány önkormányzat van? 3000, az minimum 3000 rendőr, egy rendőr fizetése brruttó évi sokmillió. Ergo tímilliárdokról van szó. Ha meg több rendőr, meg épólet, meg egyéb személyzet is, akkor talán ezer milliárd is. Ez drasztikus nyugdíjcsökkentéssel megoldhatü, csak akkor Mari néni rosszabbul jár, mintha ellopják a tyúkját. Ráadásul ezután is ellophatják.

Nm éri meg minden házhoz rendőrt állítani.


HIRDETÉS

Fotó: Kocsis Zoltán

Az lehetséges, hogy régen volt, de a hatalmi technika, ami a lelkesítő jelszavakat termelte, a mai napig él. Ennek a technikának most három jellemzőjét említjük: a közbiztonság pártpolitikai kisajátítását, a statisztikai szemléletet és a részleteket mellőző általánosítást.

A tekintélyelvű hatalomgyakorlás öröksége annak a hamis látszatnak a fenntartása, miszerint a jó közbiztonság a politikai hatalom teljesítménye, amivel megajándékozza a lakosságot. Diktatúrában ez nem több reklámfogásnál, amit a bűnözés alacsony szintje még hitelesít is, és így alkalmas annak elfogadtatására, hogy a biztonságért érdemes feláldozni a szabadságot. Demokratikus viszonyok között azonban forrása lesz a terméketlen politikai csatározásoknak, és akadálya a társadalmi öszszefogásnak.

Ezt az akadályt a bűnmegelőzés nemzeti stratégiájának 2003-ban országgyűlési határozattal elfogadott nagy ívű programja sem tudta elhárítani. Az a stratégia ugyanis csak a bűnmegelőzés bürokráciáját hozta létre, de nem járulhatott hozzá két további feltétel megvalósításához: az önkormányzati reformhoz és a rendőrségi modernizációhoz.

HIRDETÉS

Ez kormányzati kudarc, de legalább annyira oka a parlamenti ellenzék felelőtlensége. A vezető ellenzéki párt ígérete, hogy majd jövök és rendet teszek, ugyanolyan avítt hatalmi reflex, mint az a kormányzati arrogancia, amelyik azt képzelte, hogy a közigazgatással úgy lehet bánni, mint Kádár János idején.

A statisztikai szemlélet

Nézzük a már-már elfeledett tervgazdálkodás másik örökségét, a statisztikai szemléletet. A feudális hagyományokat ápoló hatalmi kultúra számára a statisztika ajándék. Egy piramis csúcsán kevés ember nagyon sok ember munkáját tudja ellentmondást nem tűrő módon minősíteni néhány arányszám segítségével (bűnözés alakulása, felderítési eredményesség).

Az a csekélység, hogy ezek a számok sok mindenre alkalmasak, csak a munka minőségének megítélésére nem, homályban marad. A adatoknak van még egy tulajdonságuk, jótékonyan elfedik a kellemetlen részleteket.

A bűnözés csökkenéséről szóló diadalmas beszámolóknak nem kell foglalkozni a nyomorúságban élő falusi szegények félelmeivel. Nincsenek áldozatvizsgálatok, a grafikonok nem ábrázolják a kisebb településeken lakók biztonságérzetének romlását, s azt a türelmetlenséget, amelyet éppen félelmük diktál.

A bűnügyi statisztika mindamellett óriási adathalmaz, semmi akadálya annak, hogy egyes részei a kormányzat sikerét igazolják, más összefüggéseiből viszont az ellenzék következtessen a közbiztonság gyalázatos állapotára. Szegény statisztika! Így lesz a társadalmi folyamatok megismerésének nélkülözhetetlen eszközéből hitvány bűvészkellék.

Jobb nem is ismerni a valóságot?

De akarjuk-e egyáltalán megismerni a valóságot? A diktatúrák örökségei közül a legveszedelmesebb az a változatos eszköztár, ami felhasználható a tények eltagadásához. A bűnözés adatainak titkosítása a legkézenfekvőbb megoldás, amivel Magyarország 1964 óta nem élt. A közbiztonság jellemzésére azóta áll rendelkezésünkre az egységes bűnügyi statisztika.

Ennek volt köszönhető a kriminológia hazai fejlődése is. Az erényből könnyen lehet hátrány, ha a statisztikai adatszolgáltatáshoz nem kapcsolódik a helyi közbiztonság gondos elemzése, a lakossági vélemények nyomon követése, amelynek az európai országok többségében már kialakult gyakorlata van, ám azt idehaza mind ez idáig nem sikerült meghonosítani.

Rafinált módszerek a valósággal való szembesülés elkerülésére

A valósággal való szembesülés elkerülésének azonban vannak a titkosításnál is hatékonyabb és rafináltabb módozatai. Az egyik ilyen a bonyolult jelenségek végletes leegyszerűsítése. A bűnözés drámai eseményei szinte önmagukat kínálják ehhez a dramaturgiához, amihez a jogtiprók folyamodnak.

Ők azok, akik a génekben, a rasszban, a politikai meggyőződésben vélik felfedezni a bajok gyökerét, amikor „cigánybűnökről” vagy „nemzetárulásról” harsognak. Nem csak jelképeikben, hanem megoldásaikban is a fasizmus világát idézik, amikor egész embercsoportoktól vitatják el az elemi emberi jogokat.

A jogvédők és a kirekesztés

Csakhogy a jogvédők sem hajlandók a teljes igazság terheit vállalni. Az ő valóságkerülő technikájuk a kisebbségi lét nyomorúságát egyetlen okra, a kirekesztésre, a többségi társadalom előítéletességére vezeti vissza, elfeledkezve arról, hogy a méltóság helyreállításáért indított perek alkalmatlanok az emberi méltóság igazi ellenségeinek legyőzésére, a nyomor és a tudatlanság felszámolására.

A kisebbségek, hátrányos helyzetűek, elesettek érdekvédelme minden társadalomban, így a demokratikusban is, fölöttébb kívánatos. Hazánkban azonban – néha az az ember érzése – valóságos iparág szakosodott erre a nemes feladatra. Mintha egyesek ugrásra készen várnák a vélt vagy valós jogsérelmet, hogy aztán – gyakran dicstelen szereplési kényszertől vezérelve – megvédjék azokat (is), akik egyáltalán nem kérnének ebből.

Akit meglopnak

Több százezren élnek hazánkban, zömmel kis falvakban, olyan idős emberek, akik egy dolgos élet után napról napra szembesülnek a megélhetési bűnözés sértetti szerepével (magyarul meglopják őket). Akinek az utolsó baromfiját is ellopják, annak ugyanezek a jogvédők csak azt tudják tanácsolni, hogy legyen türelmes, hisz az elkövetőik társadalmi beilleszkedésüknek még csupán korai szakaszában vannak.

Ugyanezen valós vagy potenciális sértetti csoport csak akkor érzi méltányosnak a szomszédja szociális segélyben részesítését, ha azok legalább némi erőfeszítést mutatnak az öngondoskodásra – például kertjeik megművelésével. Persze a jogvédők ilyenkor rögtön védelmükbe veszik a kertészkedni resteket azzal, hogy a szociális segélyre való jogosultsághoz (tényleg) nem feltétel a saját munkavégzés.

Akik ilyen esetekben hangosan fellépnek, nem jutnak el ahhoz a felismeréshez, hogy ténykedésük biztos módja a jogállam eróziójának. Ugyanis nem lehet csodálkozni, ha a falusi ember az általa igazságtalanságnak megélt helyzetet általánosítja és az állam más szabályaira is csak legyint.

Logikus, de rossz válasz a gárda

De ne csodálkozzunk azon se, ha az ilyen mindennapos jogsértéseket eltűrni kénytelen népesség ezekre a valódi feszültségekre rossz válaszokat adó gárdistákat, szélsőséges politikai irányzatokat tekinti magához közelebb állóknak. Igaz, akkor ismét jöhetnek a jogvédők, hogy íme, volt okuk farkast kiáltani, hiszen ragályként terjed a fajgyűlölet. Lássuk be végre: egyre kisebb a hitele annak a közpolitikának, amely a szegényeknek csak azt tudja tanácsolni, hogy legyenek türelmesebbek a náluknál még szegényebbekkel szemben.

És merjük kimondani azt is: az az átlagrendőr, akinek minden harmadik-negyedik előállítottja roma származású, csak nyakatekert okoskodásnak, kimagyarázásnak éli meg a „cigánybűnözés” létéről szóló terméketlen és öncélú vitát, amit magában úgy zár le, hogy belép a „Tettrekész rendőrök” szakszervezetébe.

Nincs a vérükben a bűnözés

Ugyanakkor világos és egyértelmű: cigánybűnözés nincs, és ostoba, aki azt állítja, hogy „ezeknek a vérében van” a bűnelkövetés. De keveset, úgyszólván semmit sem tudunk azokról a konfliktusmegoldó technikákról, szocializációs mintákról, sorshelyzetekről, amiben tényleg mások a cigány és a nem cigány családok.

És persze sokkal hitelesebbek lennének a jogvédők, ha néha-néha hallanánk azokról az erőfeszítésekről, amelyeket védettjeik alaposabb megismerése, felemelkedése érdekében tesznek. Mert a parttalan, a következményekkel nem számoló jogvédelem infantilizál. Az úgymond túlvédett réteg számára is elég a rasszizmus emlegetése, a mentő körülmények szajkózása – nem tesz magáévá normát, mentalitást, nem tanul meg önön sorsából kitörni, így ezzel marad örök megvédett.

Hol keressük tehát az elvesztett közbiztonságot? Sehol máshol nem érdemes, csak a mindennapok valóságában. Nagyon pontos bajmegállapításra van szükség!

A szerzőknek a csaknem negyven esztendős szakmai pályafutásuk során módjuk volt megtapasztalni, hogy a valóság elferdítése (statisztikai manipulációkkal) vagy az egyoldalú tájékoztatás (a tényeknek a politikusok általi átértelmezése) számtalan baj forrása.

A kiút a józan szembenézés

A kiút – bármilyen keserű is – mindig az igazság torzításmentes feltárása és a tényekkel való józan, következetes szembenézés. Ilyen példa értékű az a kiváló kutatás, amit Solt Ágnes, az Országos Kriminológiai Intézet munkatársa végzett a legeldugottabb cigány településeken (Élet a reményen túl. Szegregált telepen élők mentálisvizsgálata).

De ha nincsenek érett civil közösségek, nincs felelős kormányzás és nincs értékeket elismerő tudományos közélet, akkor az ilyen kutatások nemtelen támadások kereszttüzébe kerülhetnek. A szélsőségesek azokban keresnek érveket embertelen, hazug eszméikhez, a hivatalnokok pedig, akiknek felelősségük lenne a tudományos eredmények programmá alakítása, sértődött hiúsággal keresnek mondvacsinált módszertani érveket, hogy cselekvésképtelenségüket leplezzék.

Azért írtuk a cikket, hogy kiálljunk a tehetség és a kutatói bátorság mellett. Továbbá azért is, mert tanultunk Solt Ágnes munkájából. Először azt, hogy nem lehet jó a közbiztonság abban az országban, ahol a legapróbb falvak legszegényebb lakói nem érezhetik magukat biztonságban. Másodszor azt, hogy a helyi közbiztonság ügye a települési önkormányzatok felelőssége, ezért lenne szükség tehetős, demokratikusan működő autonómiákra. Harmadszor azt, hogy a rendőrségi védelem mindenkit megillet, de ez csak önkormányzati rendőrség létrehozásával érhető el.

A jogvédőknek és a hivatalnokoknak valami hasonló tanulási folyamatot javasolunk. A nyomorból és a tudatlanságból kivezető út nehezen járható és hoszszú lesz, de látványmozgalmakkal nem helyettesíthető.

A cigány önkormányzatok találják meg a maguk hiteles vezetőit, akik tudják azt, amit Solt Ágnes tanulmánya fényesen igazolt: egy kisebbség saját kultúráját is csak akkor tudja ápolni, ha követi az emberiség egyetemes normáit.

Az ezen a héten végre jogerősen is betiltott gárdistáknak nem üzenünk semmit, nekik pusztán azt kellene megtapasztalniuk, hogy a demokratikus jogállamban az alkotmányos alapértékek megsértőire büntetés vár.

Finszter Géza egyetemi tanár, az MTA doktora, az MTA Rendészettudományi Bizottságának elnöke.

Korinek László egyetemi tanár, akadémikus, a Magyar Rendészettudományi Társaság elnöke.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    193 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS